LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2001 M. GEGUŽĖS 31 D. NUTARIMO NR. 649 „DĖL EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO LIETUVOJE“ PAKEITIMO
2005 m. balandžio 18 d. Nr. 414
Vilnius
Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimą Nr. 649 „Dėl Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje“ (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2003, Nr. 88-3999) ir išdėstyti jį nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
NUTARIMAS
DĖL INSTITUCIJŲ, ATSAKINGŲ UŽ EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ LĖŠŲ, SKIRTŲ LIETUVOS 2004–2006 METŲ BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTUI ĮGYVENDINTI, ADMINISTRAVIMĄ, ATSAKOMYBĖS IR FUNKCIJŲ PASKIRSTYMO
Siekdama, kad geriau būtų administruojamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos, gaunamos pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumentą, ir Lietuvos Respublikos lėšos projektams, kuriems skirta Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, bendrai finansuoti, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Patvirtinti Institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą, atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisykles (pridedama).
2. Įpareigoti institucijas, kurių funkcijos ir teisės nustatytos šiuo nutarimu patvirtintose Institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą, atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklėse (toliau vadinama – Taisyklės):
2.1. suderinti institucijos nuostatus su Taisyklėse nustatytomis funkcijomis ir prireikus parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei nutarimo dėl institucijos nuostatų pakeitimo projektą;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2005 m. balandžio 18 d. nutarimo
Nr. 414 redakcija)
INSTITUCIJŲ, ATSAKINGŲ UŽ EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ LĖŠŲ, SKIRTŲ LIETUVOS 2004–2006 METŲ BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTUI ĮGYVENDINTI, ADMINISTRAVIMĄ, ATSAKOMYBĖS IR FUNKCIJŲ PASKIRSTYMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą, atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) parengtos įgyvendinant 1999 m. birželio 21 d. Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1260/1999, nustatantį bendrąsias nuostatas dėl struktūrinių fondų (toliau vadinama – Pagrindinis reglamentas), 2001 m. kovo 2 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 438/2001, nustatantį išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1260/1999 įgyvendinimo taisykles dėl struktūrinių fondų paramos valdymo ir kontrolės sistemų (toliau vadinama – Valdymo ir kontrolės reglamentas), 1994 m. liepos 11 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1681/94 dėl neatitikimų ir su struktūrinės politikos finansavimu ir šios srities informacinės sistemos organizavimu susijusių neteisingai sumokėtų sumų susigrąžinimo, 2000 m. gegužės 30 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1159/2000 dėl informavimo ir viešumo priemonių, kurias valstybės narės turi įgyvendinti dėl struktūrinių fondų paramos, ir atsižvelgiant į tai, kad Europos Sąjungos (toliau vadinama – ES) struktūrinių fondų lėšos Lietuvos Respublikai skiriamos vadovaujantis I-ojo tikslo programa – su Europos Komisija suderintu Lietuvos 2004- 2006 metų bendrojo programavimo dokumentu, pagal kurį paramą gauna ES regionai, kurių bendrasis vidaus produktas, tenkantis vienam gyventojui, mažesnis nei 75 procentai ES bendrojo vidaus produkto, tenkančio vienam gyventojui, vidurkio.
Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento priemonės (toliau vadinama – BPD priemonės) pateiktos šių Taisyklių 1 priede.
2. Šios Taisyklės nustato institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą (vadovaujančiosios, mokėjimo, tarpinių ir įgyvendinančiųjų institucijų ir Priežiūros komiteto) funkcijas ir atsakomybę, taip pat funkcijas, kurių vykdymą vadovaujančioji ir mokėjimo institucijos perduoda tarpinėms ir įgyvendinančiosioms institucijoms, ir būdus, kuriais bus kontroliuojamas šiomis Taisyklėmis priskirtų funkcijų vykdymas. Šiose Taisyklėse nurodytų institucijų priskirtų funkcijų aprašymas nustatytas Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklėse (toliau vadinama – Administravimo ir finansavimo taisyklės), patvirtintose finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599; 2005, Nr. 21-667).
3. Šiose Taisyklėse nurodytos institucijos turi užtikrinti, kad įgyvendinant projektus pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento priemones būtų finansuojamos tik tinkamos finansuoti išlaidos.
Šios Taisyklės netaikomos Europos Bendrijų iniciatyvoms („INTERREG III“ ir „EQUAL“) bei Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo Garantijų skyriui.
4. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Asignavimai įsipareigojimams – didžiausia lėšų suma, kurios dydžio įsipareigojimus einamaisiais biudžetiniais metais asignavimų valdytojai turi teisę prisiimti sudarydami sutartis dėl projektų, remiamų iš ES struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų.
Auditą koordinuojanti institucija – institucija, atsakinga už Pagrindinio reglamento 38 straipsnio 3 dalyje ir Valdymo ir kontrolės reglamento 10 straipsnyje nustatytų koordinavimo funkcijų atlikimą. Auditą koordinuojanti institucija yra Finansų ministerija.
Bendrojo finansavimo lėšos – lėšos projektams, kuriems skirta ES struktūrinių fondų lėšų, bendrai finansuoti. Šios bendrojo finansavimo lėšos gali susidaryti iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skiriamų kaip parama projektui, ir/arba projekto vykdytojo įnešamų Lietuvos Respublikos valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, taip pat kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir/arba savivaldybės (išskyrus kitus ES finansinės paramos šaltinius). Bendrojo finansavimo lėšomis taip pat gali būti pripažįstamos projekto vykdytojo įnešamos fizinių ir/arba juridinių asmenų lėšos, skirtos viešiesiems tikslams. Žuvininkystės orientavimo finansinės priemonės atveju bendrojo finansavimo lėšomis pripažįstamos ir nuosavos projekto vykdytojo lėšos.
BPD priedas – BPD patvirtintų valstybės narės plėtros strategijos ir prioritetų įgyvendinimo dokumentas; jame pateikta išsami informacija apie BPD priemones, kaip nurodyta Pagrindinio reglamento 18 straipsnio 3 dalyje; jis parengtas (koordinuojant vadovaujančiajai institucijai) institucijų, atsakingų už BPD priemonių administravimą, ir prireikus patikslintas Pagrindinio reglamento 34 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka.
BPD priemonė – tam tikros srities veiklos rūšių, skirtų prioritetui įgyvendinti per kelerius metus, visuma. BPD priemonė numato galimybę minėtųjų rūšių veiklą finansuoti iš ES struktūrinių fondų, bendrojo finansavimo ir kitų šaltinių lėšų.
BPD prioritetas – vienas iš strategijos, įteisintos BPD, prioritetų, kuriam numatytos ES struktūrinių fondų, bendrojo finansavimo ir kitų šaltinių lėšos, nustatyti konkretūs tikslai ir parengtos įgyvendinimo priemonės.
BPD projektas (toliau vadinama – projektas) – ekonomiškai nedalomų ir tikslią funkciją atliekančių veiklos rūšių visuma, turinti apibrėžtą biudžetą, įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus, pagal kuriuos galima spręsti, ar sukurtų rezultatų ekonominė ir socialinė nauda yra proporcinga panaudotiems ištekliams.
ES struktūriniai fondai – Europos regioninės plėtros fondas (ERPF), Europos socialinis fondas (ESF), Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo Orientavimo skyrius ir Žuvininkystės orientavimo finansinė priemonė.
ES struktūrinių fondų informacinė valdymo ir priežiūros sistema (toliau vadinama – informacinė sistema) – vadovaujančiosios institucijos administruojama informacinė kompiuterinė sistema, naudojama statistikos ir finansiniams duomenims, susijusiems su Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento įgyvendinimu, rinkti ir saugoti, šiai informacijai perduoti Europos Komisijai, taip pat įvairių pjūvių ataskaitoms formuoti ir užtikrinti galimybę atlikti pareiškėjų, partnerių, atskirų BPD projektų bei atskirų BPD priemonių rizikos analizę.
Įgyvendinančioji institucija – institucija, atsakinga už priskirtų BPD priemonių projektų administravimą ir įgyvendinimo priežiūrą. Įgyvendinančiosios institucijos yra šios: Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra, Transporto investicijų direkcija, viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra, paramos fondas Europos socialinio fondo agentūra, Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos ir viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra.
Išlaidų deklaracija – Valdymo ir kontrolės reglamento antrajame priedėlyje nustatytos formos pagrindu tarpinės institucijos parengtas ir patvirtintas dokumentas, patvirtinantis, kad visos ataskaitiniu laikotarpiu deklaruotos išlaidos yra tinkamos finansuoti; išlaidų deklaracijoje nurodomi duomenys, kurių reikia rengiant Europos Komisijai teikiamą mokėjimo paraišką.
Lietuvos 2004–2006 metų bendrasis programavimo dokumentas (toliau vadinama – BPD) – Lietuvos Respublikos parengtas ir patvirtintas bei Europos Komisijos patvirtintas strateginis dokumentas, kuriame išdėstyti kiekybiškai išreikšti valstybės plėtros tikslai ir valstybės plėtros strategija, kuri yra suskirstyta į prioritetus ir įgyvendinama pagal vieną arba kelias priemones.
Mokėjimo institucija – institucija, atsakinga už Pagrindinio reglamento priskirtų ES struktūrinių fondų mokėjimo institucijos funkcijų atlikimą. Mokėjimo institucija yra Finansų ministerija.
Mokėjimo paraiška Europos Komisijai – pagal tarpinių institucijų pateiktas išlaidų deklaracijas mokėjimo institucijos parengtas Valdymo ir kontrolės reglamento antrajame priedėlyje nustatytos formos dokumentas.
Mokėjimo paraiška Valstybės iždui – tarpinės institucijos pagal finansų ministro nustatytą formą parengtas dokumentas, kuriuo prašoma, kad Finansų ministerijos Valstybės iždo departamentas nurodytas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas pervestų nurodytiems gavėjams – projektų vykdytojams.
Mokėjimo prašymas – projekto vykdytojo užpildytas pagal vadovaujančiosios institucijos nustatytą formą įgyvendinančiosios institucijos parengtas (suderinus su tarpine institucija) dokumentas, teikiamas įgyvendinančiajai institucijai kartu su dokumentais, įrodančiais projekto, dėl kurio sudaryta paramos sutartis, įgyvendinimo išlaidas.
Paraiška tarpinei institucijai dėl lėšų pervedimo projekto vykdytojui – pagal mokėjimo institucijos nustatytą formą įgyvendinančiosios institucijos parengtas ir patvirtintas dokumentas, kuriuo remdamasi tarpinė institucija rengia mokėjimo paraišką Valstybės iždui.
Parama projektui – pagal paramos sutartį projektui skiriamos ES struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo, skiriamo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, lėšos. Parama projektui skiriama nustačius paramos projektui skyrimo sąlygas, kurios kartu su ES ir nacionaliniais teisės aktais apibrėžia tinkamas finansuoti projekto išlaidas. Parama projektui nustatoma kaip visos tinkamos finansuoti projekto išlaidos arba jų dalis. Kai parama projektui neapima visų numatomų deklaruoti tinkamų finansuoti išlaidų, likusios tinkamų finansuoti išlaidų dalies finansavimą turi užtikrinti projekto vykdytojas.
Paramos sutartis – paramos projektams, įgyvendinantiems BPD priemones, skyrimo sutartis.
Priežiūros komitetas – pagrindinė BPD įgyvendinimo priežiūros institucija, atliekanti visas Pagrindinio reglamento Priežiūros komitetui priskirtas funkcijas. Priežiūros komitetas sudaromas po to, kai Europos Komisija patvirtina BPD, bet ne vėliau kaip po 3 mėnesių. Jo institucinę sudėtį tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
Projekto paraiška – vadovaujančiosios ir tarpinių institucijų nustatytos formos juridinio arba fizinio asmens, siekiančio gauti paramą projektui, užpildytas dokumentas.
Projekto vykdytojas – kiekvienoje BPD priemonėje nurodyti juridiniai ir/arba fiziniai asmenys, kurie, pateikę projekto paraišką, gauna ar yra gavę paramą projektui įgyvendinti.
Projektų atrankos komitetas – tarpinės institucijos sudaromas komitetas rekomendacijoms dėl siūlomų finansuoti projektų parengti.
Tarpinė institucija – institucija, atsakinga už jai priskirtų BPD priemonių įgyvendinimą bei priežiūrą ir paramos projektams planavimą. Tarpinės institucijos yra šios: Aplinkos ministerija, Susisiekimo ministerija, Ūkio ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Švietimo ir mokslo ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Žemės ūkio ministerija ir Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės.
Tinkamos finansuoti išlaidos – visos projekto išlaidos, kurios patirtos neprieštaraujant ES ir nacionalinių teisės aktų nuostatoms ir gali būti deklaruojamos Europos Komisijai.
Vadovaujančioji institucija – institucija, atsakinga už Pagrindinio reglamento priskirtų vadovaujančiosios institucijos funkcijų atlikimą ir už BPD rengimą bei įgyvendinimo priežiūrą. Vadovaujančioji institucija yra Finansų ministerija.
Veiklos atrankiniai patikrinimai – ES struktūrinių fondų valdymo ir kontrolės sistemos efektyvumo bei deklaruotų tinkamų finansuoti išlaidų patikrinimai, atliekami pagal Valdymo ir kontrolės reglamento 10 straipsnio reikalavimus.
II. VADOVAUJANČIOJI INSTITUCIJA
5. Vadovaujančioji institucija atlieka šias funkcijas:
5.1. organizuoja BPD rengimą ir vadovauja šiam darbui, teikia BPD projektą Europos Komisijai derinti ir tvirtinti, taip pat inicijuoja BPD pakeitimus;
5.3. organizuoja BPD priedo rengimą ir vadovauja šiam darbui, teikia BPD priedą Priežiūros komitetui tvirtinti, taip pat inicijuoja BPD priedo pakeitimus;
5.4. atsižvelgdama į BPD priedo finansinį planą, susijusius Priežiūros komiteto sprendimus, kiekvienai BPD priemonei nustato ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti asignavimų įsipareigojimams metinius limitus, teikia rekomendacijas dėl paramos projektams poreikio BPD įgyvendinti planavimo;
5.5. užtikrina, kad visų tinkamų finansuoti išlaidų apskaita būtų tvarkoma taip, kaip nurodyta Pagrindiniame reglamente;
5.6. kuria ir prižiūri ES struktūrinių fondų valdymo ir kontrolės sistemą, turinčią užtikrinti išlaidų tinkamumo, viešųjų pirkimų, valstybės pagalbos, ES vykdomos politikos horizontalaus lygio srityse ir kitų nustatytų reikalavimų laikymąsi, nustato reikiamas kontrolės procedūras;
5.7. teikia Europos Komisijai informaciją apie BPD įgyvendinimo eigą, ES struktūrinių fondų valdymo ir kontrolės sistemos veikimą ir planuojamus pakeitimus, vertina Europos Komisijos rekomendacijas dėl ES struktūrinių fondų lėšų administravimo, informuoja Europos Komisiją apie tai, kaip įgyvendinami rekomendacijose pateikti pasiūlymai;
5.8. kartu su kitomis už ES struktūrinių fondų lėšų administravimą atsakingomis institucijomis rengia ir tvirtina teisės aktus, kuriuose nustato detalias ES struktūrinių fondų administravimo funkcijų atlikimo taisykles bei procedūras ir prižiūri, kaip minėtose taisyklėse nurodytos institucijos laikosi jų nuostatų;
5.9. duoda privalomus vykdyti nurodymus, teikia institucijoms, administruojančioms ir naudojančioms ES struktūrinių fondų lėšas, paaiškinimus, patarimus BPD įgyvendinimo ir ES struktūrinių fondų lėšų administravimo klausimais;
5.10. institucijoms nesilaikant vadovaujančiosios institucijos nustatytų ES struktūrinių fondų administravimo funkcijų atlikimo taisyklių bei procedūrų ir per vadovaujančiosios institucijos (suderinus su tarpinėmis institucijomis) nustatytus terminus nepašalinus nustatytų trūkumų arba iškilus realiai grėsmei, kad nacionalinio biudžeto lėšos gali būti panaudotos netinkamai, informuoja apie tai Lietuvos Respublikos Vyriausybę ir siūlo Lietuvos Respublikos Vyriausybei problemų sprendimo būdus;
5.12. stebi BPD įgyvendinimo eigą (įskaitant asignavimų įsipareigojimams panaudojimą, taip pat paramos projektams pagal atskiras BPD priemones dydžius ir patvirtintus tinkamų finansuoti išlaidų dydžius) ir naudodama informacinę sistemą keičiasi duomenimis su Europos Komisija;
5.13. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti Priežiūros komiteto institucinę sudėtį, institucijų teikimu tvirtina šio komiteto asmeninę sudėtį, organizuoja Priežiūros komiteto darbą ir vadovauja jam, atlieka jo sekretoriato funkcijas, teikia Priežiūros komitetui reikiamą informaciją ir BPD priemonių įgyvendinimo ataskaitas;
5.14. rengia Pagrindinio reglamento nurodytas metines ir galutines BPD įgyvendinimo ataskaitas ir gavusi Priežiūros komiteto patvirtinimą teikia šias ataskaitas Europos Komisijai, kartu su Europos Komisija peržiūri jas;
5.15. organizuoja BPD įgyvendinimo vertinimą, šiam tikslui sudaro BPD vertinimo valdymo grupę; bendradarbiauja su Europos Komisija atliekant galutinį vertinimą;
5.16. rengia visuomenės informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą pagal BPD strategiją ir BPD programos lygio priemonių planą, vadovaudamasi Pagrindinio reglamento nuostatomis, informuoja visuomenę apie ES struktūrinių fondų teikiamas galimybes ir panaudojimo rezultatus; koordinuoja už ES struktūrinių fondų lėšų administravimą atsakingų institucijų informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą pagal BPD ir suteiktos paramos viešinimo veiklą;
5.17. planuoja ir administruoja BPD techninės pagalbos prioriteto priemones, siekdama užtikrinti efektyvų ir kvalifikuotą ES struktūrinių fondų lėšų planavimą ir panaudojimą;
5.19. užtikrina, kad visi deklaruotas tinkamas finansuoti išlaidas pateisinantys ir išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai, taip pat šių tinkamų finansuoti išlaidų tikrinimo dokumentai pagal Pagrindinio reglamento ir Valdymo ir kontrolės reglamento nuostatas būtų tinkamai saugomi ir prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims mokėjimo, tarpinėse, įgyvendinančiosiose institucijose ir pas projektų vykdytojus. Detalūs saugotinų dokumentų aprašai pateikiami Administravimo ir finansavimo taisyklėse;
6. Vadovaujančioji institucija turi teisę:
6.1. gauti iš auditą koordinuojančios, mokėjimo, tarpinių, įgyvendinančiųjų institucijų ir projektų vykdytojų visą reikiamą informaciją, susijusią su BPD įgyvendinimu, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos ES struktūrinių fondų lėšos;
6.2. sudaryti komisijas ar darbo grupes, skirtas padėti vadovaujančiajai institucijai užtikrinti BPD įgyvendinimo ir ES struktūrinių fondų lėšų administravimo procesų atskirose srityse koordinavimą (į šias komisijas ar darbo grupes gali būti įtraukiami susijusių institucijų ir įstaigų atstovai ir pasitelkiami nepriklausomi ekspertai);
6.3. sustabdyti institucijų įgaliojimus prisiimti įsipareigojimus sudarant paramos sutartis Administravimo ir finansavimo taisyklėse nurodytais atvejais;
6.4. pagal Valdymo ir kontrolės reglamento bei Administravimo ir finansavimo taisyklių nustatytus reikalavimus tikrinti projektus jų įgyvendinimo ir administravimo vietose;
III. MOKĖJIMO INSTITUCIJA
7. Mokėjimo institucija atlieka šias funkcijas:
7.3. išmoka projektų vykdytojams paramą projektams pagal Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisykles, patvirtintas finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2004, Nr. 17-513);
7.4. tvarko ES struktūrinių fondų lėšų ir bendrojo finansavimo, skiriamo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, apskaitą pagal nustatytą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų apskaitymo tvarką;
7.6. pagal tarpinių institucijų pateiktas einamaisiais ir pirmaisiais ateinančiaisiais metais numatomų patvirtinti ir pateikti mokėjimo institucijai išlaidų deklaracijų prognozes teikia Europos Komisijai prognozes apie numatomas pateikti Europos Komisijai apmokėti mokėjimo paraiškas einamaisiais ir pirmaisiais ateinančiaisiais metais;
7.7. tikrina tarpinių institucijų pateiktas tinkamų finansuoti išlaidų deklaracijas, rengia ir teikia apmokėti mokėjimo paraiškas Europos Komisijai, taip pat kitą Europos Komisijos reikalaujamą informaciją ir tuo tikslu tvarko deklaruotinų Europos Komisijai išlaidų apskaitą pagal BPD priemones;
7.8. rengia vidaus procedūras, skirtas paramai projektams, išmokėtai ir/arba panaudotai pažeidžiant ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktus, grąžinti mokėjimo institucijai, tvarko grąžintinų ir grąžintų lėšų apskaitą; kartą per metus informuoja Europos Komisiją apie grąžintinas ir grąžintas ES struktūrinių fondų lėšas;
7.9. nustato BPD priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, finansavimo tvarką, užtikrinančią, kad lėšos būtų išmokamos laiku;
7.10. saugo pagal kompetenciją visus dokumentus, kuriuos mokėjimo institucija pagal kompetenciją gauna arba rengia vadovaudamasi Pagrindinio reglamento bei Administravimo ir finansavimo taisyklių nustatytomis procedūromis, užtikrina, kad dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;
8. Mokėjimo institucija turi teisę:
8.1. pagal kompetenciją gauti iš auditą koordinuojančios, vadovaujančiosios, tarpinių, ir įgyvendinančiųjų institucijų ir projektų vykdytojų visą informaciją, susijusią su BPD įgyvendinimu, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos ES struktūrinių fondų lėšos;
8.2. duoti institucijoms, administruojančioms ES struktūrinių fondų lėšas, privalomus vykdyti nurodymus dėl ES struktūrinių fondų lėšų apskaitos;
8.3. atlikti tarpinių ir įgyvendinančiųjų institucijų patikrinimus, susijusius su ES struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimu;
8.4. pagal Valdymo ir kontrolės reglamento bei Administravimo ir finansavimo taisyklių nustatytus reikalavimus tikrinti projektus jų įgyvendinimo ir administravimo vietose;
8.5. atsižvelgdama į Europos Komisijai pateiktas prognozes apie numatomas pateikti Europos Komisijai apmokėti mokėjimo paraiškas einamaisiais ir pirmaisiais ateinančiaisiais metais, taip pat į Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus BPD priemonių asignavimų įsipareigojimams metinius limitus, teikti rekomendacijas dėl paramos projektams poreikio BPD įgyvendinti planavimo.
IV. TARPINĖ INSTITUCIJA
9. Tarpinė institucija atlieka šias funkcijas:
9.2. atsižvelgdama į šių Taisyklių 5.4 ir 8.5 punktuose nurodytas rekomendacijas ir teisės aktus, reglamentuojančius Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sudarymą ir vykdymą, planuoja paramos projektams poreikį BPD įgyvendinti, šių lėšų paskirstymą tarp institucijos administruojamų BPD priemonių, nurodo jas Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto tarpinių institucijų išlaidų suvestinėse;
9.3. remdamasi įgyvendinančiosios institucijos rengiamomis ES struktūrinių fondų lėšų išmokų prognozėmis, rengia ir teikia mokėjimo institucijai einamaisiais ir pirmaisiais ateinančiaisiais metais numatomų patvirtinti deklaruotinų išlaidų prognozes;
9.4. atlieka priskirtų BPD priemonių priežiūrą, seka asignavimų įsipareigojimams panaudojimą, taip pat paramos projektams pagal atskiras BPD priemones dydžius ir patvirtintus tinkamų finansuoti išlaidų dydžius, tvarko tinkamų finansuoti išlaidų apskaitą pagal Pagrindinio reglamento ir Administravimo ir finansavimo taisyklių nustatytą tvarką;
9.5. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant teisės aktus, nustatančius detalias ES struktūrinių fondų administravimo funkcijų atlikimo taisykles ir procedūras, rengia tarpinės institucijos vidaus procedūrų, užtikrinančių Administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatų laikymąsi, aprašymus, užtikrina šių procedūrų laikymąsi;
9.7. inicijuoja BPD ir BPD priedo pakeitimus, teikia pasiūlymus, susijusius su BPD įgyvendinimu, asignavimų įsipareigojimams metinio limito bei paramos projektams paskirstymo tikslinimu atitinkamais biudžetiniais metais;
9.8. suderinusi su vadovaujančiąja institucija, nustato priskirtų BPD priemonių kvietimų teikti projektų paraiškas sąlygas (nustato projektų atrankos kriterijus, tvirtina projektų paraiškų formas, projektų paraiškų pildymo reikalavimus ir kitus kvietimų teikti projektų paraiškas dokumentus);
9.9. vadovaudamasi Pagrindiniame reglamente apibrėžtu partnerystės principu, sudaro projektų atrankos komitetus, įtraukdama ministerijų ir kitų valstybės institucijų, įstaigų ir organizacijų, kurių kompetencijos sričiai priskiriami svarstomi projektai, atstovus, derina jų sudėtį su vadovaujančiąja institucija, organizuoja šių komitetų darbą ir vadovauja jiems;
9.10. vadovaudamasi Administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatomis ir atsižvelgdama į projektų atrankos komiteto rekomendacijas, priima sprendimus dėl paramos projektui skyrimo; informaciją apie priimtus sprendimus dėl paramos projektui skyrimo teikia vadovaujančiajai institucijai ir įgyvendinančiosioms institucijoms;
9.11. tikrina ir tvirtina įgyvendinančiosios institucijos parengtas paraiškas tarpinei institucijai dėl lėšų pervedimo projekto vykdytojui ir remdamasi šiomis paraiškomis rengia mokėjimo paraiškas Valstybės iždui;
9.12. pagal Administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytas formas ir terminus rengia BPD priemonių įgyvendinimo ataskaitas, teikia šias ataskaitas vadovaujančiajai bei mokėjimo institucijoms ir užtikrina, kad visa pateikta informacija ir skaičiavimai būtų teisingi (prireikus rengia papildomas ataskaitas);
9.13. rengia pažeidimų ir grąžintinų lėšų ataskaitas ir kas ketvirtį teikia jas mokėjimo ir vadovaujančiajai institucijoms;
9.15. vadovaudamasi informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą pagal BPD strategija, planuoja visuomenės bei galimų pareiškėjų informavimo veiksmus ir informuoja visuomenę bei galimus pareiškėjus apie priskirtas BPD priemones;
9.16. saugo pagal kompetenciją visus deklaruotas tinkamas finansuoti išlaidas pateisinančius ir išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus, taip pat šių tinkamų finansuoti išlaidų tikrinimo dokumentus pagal Pagrindinio reglamento ir Administravimo ir finansavimo taisyklių nustatytas procedūras, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;
9.17. įtraukia į informacinę sistemą duomenis apie projektų atrankos komiteto rekomendacijas, tarpinės institucijos sprendimus dėl paramos skyrimo, projektų paraiškų atrankos rezultatus ir kitus vadovaujančiosios institucijos reikalaujamus duomenis;
10. Tarpinė institucija turi teisę:
10.1. pagal kompetenciją gauti iš auditą koordinuojančios, mokėjimo, vadovaujančiosios, įgyvendinančiųjų institucijų ir projektų vykdytojų visą informaciją, susijusią su BPD įgyvendinimu, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos ES struktūrinių fondų lėšos;
10.2. nustačiusi, kad esama pažeidimų, susijusių su deklaruotomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, sustabdyti projekto finansavimą ir nustatyti terminą šiems pažeidimams pašalinti. Jeigu šie pažeidimai nepašalinami tarpinės institucijos nustatytu laiku, ši institucija turi teisę nutraukti projekto finansavimą ir imtis būtinų priemonių, kad susigrąžintų paramą projektui, išmokėtą ir/arba panaudotą pažeidžiant ES ar Lietuvos Respublikos teisės aktus;
10.3. kviesti socialinius ekonominius partnerius ir pasitelkti nepriklausomus ekspertus dalyvauti projektų atrankos komiteto darbe;
V. ĮGYVENDINANČIOJI INSTITUCIJA
11. Įgyvendinančioji institucija atlieka šias funkcijas:
11.1. atitinkamos tarpinės institucijos nustatyta tvarka skelbia kvietimus teikti projektų paraiškas, vertina projektų paraiškas, prireikus pasitelkia nepriklausomus ekspertus išvadoms dėl projektų pateikti;
11.2. teikia juridiniams ir/arba fiziniams asmenims, siekiantiems gauti paramą projektui įgyvendinti, Administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytą informaciją, kurios reikia projektų paraiškoms parengti ir pateikti;
11.3. rengia projektų paraiškų vertinimo ataskaitas ir teikia jas atitinkamai tarpinei institucijai;
11.4. gavusi tarpinės institucijos sprendimą dėl paramos projektams skyrimo, apie gautą sprendimą informuoja projektų vykdytojus, sudaro paramos sutartis su atitinkamais juridiniais ir/arba fiziniais asmenimis;
11.5. rengia ES struktūrinių fondų lėšų išmokų prognozes einamiesiems ir pirmiesiems ateinantiesiems metams pagal priskirtas priemones ir teikia jas tarpinei institucijai;
11.6. teikia tarpinei institucijai pasiūlymus dėl BPD ir BPD priedo patikslinimo, kad tinkamai būtų panaudojamos ES struktūrinių fondų lėšos;
11.7. pagal Valdymo ir kontrolės reglamento, Administravimo ir finansavimo taisyklių nustatytus kontrolės ir audito reikalavimus atlieka projektų, dėl kurių yra sudarytos paramos sutartys, priežiūrą jų įgyvendinimo laikotarpiu; tikrina projektus jų įgyvendinimo vietose, imasi būtinų veiksmų aptiktiems pažeidimams pašalinti, informuoja tarpinę instituciją apie tikrinimo rezultatus;
11.8. nustačiusi, kad esama pažeidimų, susijusių su deklaruotomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, praneša apie tai vadovaujančiajai, mokėjimo, tarpinei institucijoms ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos, imasi būtinų priemonių, kad susigrąžintų paramą projektui, išmokėtą ir/arba panaudotą pažeidžiant ES ar Lietuvos Respublikos teisės aktus;
11.9. įtraukia į informacinę sistemą duomenis apie projektų paraiškų teikėjus, projektų paraiškų vertinimo rezultatus, sudarytas paramos sutartis, būtiną informaciją apie projektus, pateiktus mokėjimo prašymus, paraiškas tarpinėms institucijoms dėl lėšų pervedimo projekto vykdytojui, projektų išlaidas, projektų tikrinimo rezultatus ir kitus vadovaujančiosios institucijos reikalaujamus duomenis;
11.10. tikrina ir tvirtina projektų vykdytojų mokėjimo prašymuose nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti, atitiktį paramos sutarties sąlygoms; pagal gautus mokėjimo prašymus rengia ir teikia paraiškas tarpinei institucijai dėl lėšų pervedimo projekto vykdytojui;
11.11. vykdo Pagrindinio reglamento ir informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą pagal BPD strategijos nustatytas informavimo ir viešinimo funkcijas;
11.12. teikia tarpinei institucijai informaciją, kurios reikia Administravimo ir finansavimo taisyklėse nurodytoms ataskaitoms parengti;
11.13. saugo pagal kompetenciją visus deklaruotas tinkamas finansuoti išlaidas pateisinančius ir išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus, taip pat šių tinkamų finansuoti išlaidų tikrinimo dokumentus pagal Pagrindinio reglamento ir Administravimo ir finansavimo taisyklių nustatytas procedūras, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;
11.14. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant teisės aktus, nustatančius detalias ES struktūrinių fondų administravimo funkcijų atlikimo taisykles ir procedūras, rengia įgyvendinančiosios institucijos vidaus procedūrų, užtikrinančių Administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatų laikymąsi, aprašymus, užtikrina šių procedūrų laikymąsi.
12. Įgyvendinančioji institucija turi teisę:
12.1. pagal kompetenciją gauti iš auditą koordinuojančios, mokėjimo, vadovaujančiosios, tarpinių institucijų ir projektų vykdytojų visą informaciją, susijusią su BPD įgyvendinimu, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos ES struktūrinių fondų lėšos;
VI. INSTITUCIJOS, ATSAKINGOS UŽ VEIKLOS ATRANKINIUS PATIKRINIMUS
13. Institucijos, atsakingos už veiklos atrankinius patikrinimus, yra nurodytos šių Taisyklių 2 priede ir atlieka tokias funkcijas:
13.1. atlieka veiklos atrankinius patikrinimus (arba užtikrina jų atlikimą) pagal Valdymo ir kontrolės reglamento reikalavimus finansų ministro nustatyta tvarka ir apie rezultatus informuoja auditą koordinuojančią instituciją, prireikus – ir Valstybės kontrolę;
13.2. sudaro sąlygas Europos Komisijos ir Europos Audito Rūmų atstovų vizitams ir prireikus kartu su jais atlieka veiklos atrankinius patikrinimus;
14. Institucijos, atsakingos už veiklos atrankinius patikrinimus, turi teisę pagal kompetenciją gauti iš vadovaujančiosios, mokėjimo, tarpinių, įgyvendinančiųjų institucijų ir projektų vykdytojų visą informaciją, susijusią su BPD įgyvendinimu ir projektų vykdymu, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos ES struktūrinių fondų lėšos.
VII. AUDITĄ KOORDINUOJANTI INSTITUCIJA
15. Auditą koordinuojanti institucija atlieka šias funkcijas:
15.1. koordinuoja institucijų, atsakingų už veiklos atrankinius patikrinimus, metinių veiklos atrankinių patikrinimų planų sudarymą ir vykdymą, siekdama užtikrinti, kad veiklos atrankiniai patikrinimai apimtų mažiausiai 5 procentus tinkamų finansuoti išlaidų ir būtų paskirstyti periodiškai tolygiai vadovaujantis Valdymo ir kontrolės reglamento nuostatomis; prireikus teikia pasiūlymus dėl metinių veiklos atrankinių patikrinimų planų sudarymo ir vykdymo;
15.2. teikia Europos Komisijai institucijų, atsakingų už veiklos atrankinius patikrinimus, metinius veiklos atrankinių patikrinimų planus;
15.3. pagal institucijų, atsakingų už veiklos atrankinius patikrinimus, pateiktas metines veiklos atrankinių patikrinimų ataskaitas ir Valstybės kontrolės valstybinio audito ataskaitas ir/arba jų santraukas rengia metinę ataskaitą, kurioje apibendrinami per kalendorinius metus atlikti visi veiklos atrankiniai patikrinimai ir auditai, ir teikia ją vadovaujančiajai institucijai;
15.4. analizuoja iš institucijų, atsakingų už veiklos atrankinius patikrinimus, ir Valstybės kontrolės gautas patikrinimų ir valstybinio audito ataskaitas ir/arba ataskaitų santraukas bei išvadas, prireikus persiunčia jas vadovaujančiajai, mokėjimo ir tarpinėms institucijoms;
15.5. atlieka institucijų, atsakingų už veiklos atrankinius patikrinimus, veiklos atrankinių patikrinimų ataskaitose pateiktų rekomendacijų pažangos stebėjimo priežiūrą ir teikia vadovaujančiajai, mokėjimo institucijoms, Valstybės kontrolei ir Europos Komisijai informaciją apie rekomendacijų įgyvendinimą;
15.6. dalyvauja organizuojant Europos Komisijos ir Europos Audito Rūmų auditorių vizitus ir apie vizitų rezultatus informuoja vadovaujančiąją, mokėjimo, tarpines institucijas ir Valstybės kontrolę;
15.7. nagrinėja Europos Komisijos rekomendacijas dėl finansų kontrolės tobulinimo ir veiklos atrankinių patikrinimų atlikimo, rengia pasiūlymus dėl jų įgyvendinimo;
15.8. teikia vadovaujančiajai institucijai pasiūlymus dėl ES struktūrinių fondų valdymo ir kontrolės sistemos tobulinimo;
16. Auditą koordinuojanti institucija turi teisę pagal kompetenciją gauti iš institucijų, atsakingų už veiklos atrankinius patikrinimus, mokėjimo, vadovaujančiosios, tarpinių ir įgyvendinančiųjų institucijų visą informaciją, susijusią su BPD įgyvendinimu, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos ES struktūrinių fondų lėšos.
VIII. PRIEŽIŪROS KOMITETAS
17. Priežiūros komitetas atlieka šias funkcijas:
17.2. remdamasis BPD ir BPD priede nustatytais BPD įgyvendinimo priežiūros rodikliais, periodiškai vertina, kas nuveikta siekiant BPD nustatytų tikslų;
17.3. svarsto ir tvirtina BPD priedą ir jo pakeitimus (įskaitant jame nurodytus įgyvendinimo priežiūros rodiklius ir projektų atrankos kriterijus);
17.4. svarsto ir pritaria (arba nepritaria) Lietuvos Respublikos pasiūlymams pakeisti Europos Komisijos sprendimo, kuriuo patvirtintas BPD, turinį;
17.5. svarsto ir pritaria (arba nepritaria) metinėms ir galutinei BPD įgyvendinimo ataskaitoms prieš siunčiant jas Europos Komisijai;
IX. FINANSINIŲ NUSIKALTIMŲ TYRIMO TARNYBA PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
18. Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos, nustačiusi, kad esama pažeidimų, susijusių su deklaruotomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, ar remdamasi informacija apie tokius pažeidimus, gaunama iš vadovaujančiosios, mokėjimo, tarpinių ir įgyvendinančiųjų institucijų, rengia ir ne vėliau kaip per 2 mėnesius po kiekvieno ketvirčio pabaigos teikia Europos Komisijai apibendrintą informaciją apie pažeidimus, kaip numato Europos Komisijos 1994 m. liepos 11 d. reglamento (EB) Nr. 1681/94 dėl neatitikimų ir su struktūrinės politikos finansavimu ir šios srities informacinės sistemos organizavimu susijusių neteisingai sumokėtų sumų susigrąžinimo 3 straipsnis.
Institucijų, atsakingų už
Europos Sąjungos struktūrinių
fondų lėšų, skirtų Lietuvos
2004–2006 metų bendrojo
programavimo dokumentui
įgyvendinti, administravimą,
atsakomybės ir funkcijų
paskirstymo taisyklių
1 priedas
BPD PRIEMONĖS
Eil. Nr. |
BPD priemonės pavadinimas |
Atskaitinga tarpinė institucija |
Atskaitinga įgyvendinančioji institucija |
|
I. TARPINĖMS IR ĮGYVENDINANČIOSIOMS INSTITUCIJOMS PRISKIRTOS BPD PRIEMONĖS |
|
|||
1. |
Transporto infrastruktūros prieinamumo ir paslaugų kokybės gerinimas |
Susisiekimo ministerija |
Transporto investicijų direkcija |
|
2. |
Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas |
Ūkio ministerija |
viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra |
|
3. |
Aplinkos kokybės gerinimas ir žalos aplinkai prevencija |
Aplinkos ministerija |
Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra |
|
4. |
Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimas ir modernizavimas |
Sveikatos apsaugos ministerija |
viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra |
|
5. |
Darbo rinkos, švietimo, profesinio mokymo, mokslo ir studijų institucijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti Europos socialinio fondo remiamas priemones) |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija Švietimo ir mokslo ministerija |
viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra |
|
6. |
Įsidarbinimo gebėjimų ugdymas |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
paramos fondas Europos socialinio fondo agentūra |
|
7. |
Darbo jėgos kompetencijos ir gebėjimų prisitaikyti prie pokyčių ugdymas |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
paramos fondas Europos socialinio fondo agentūra |
|
8. |
Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
paramos fondas Europos socialinio fondo agentūra |
|
9. |
Mokymosi visą gyvenimą sąlygų plėtojimas |
Švietimo ir mokslo ministerija |
paramos fondas Europos socialinio fondo agentūra |
|
10. |
Žmogiškųjų išteklių kokybės gerinimas mokslinių tyrimų ir inovacijų srityje |
Švietimo ir mokslo ministerija |
paramos fondas Europos socialinio fondo agentūra |
|
11. |
Tiesioginė parama verslui |
Ūkio ministerija |
viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra |
|
12. |
Verslo aplinkos gerinimas |
Ūkio ministerija |
viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra |
|
13. |
Informacinių technologijų paslaugų ir infrastruktūros plėtra |
Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės |
viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra |
|
14. |
Viešoji turizmo infrastruktūra ir paslaugos |
Ūkio ministerija |
viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra |
|
15. |
Investicijos į žemės ūkio valdas |
Žemės ūkio ministerija |
Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos |
|
16. |
Jaunųjų ūkininkų įsikūrimas |
Žemės ūkio ministerija |
Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos |
|
17. |
Žemės ūkio produktų perdirbimo ir rinkodaros gerinimas |
Žemės ūkio ministerija |
Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos |
|
18. |
Kaimo vietovių pritaikymo ir plėtros skatinimas |
Žemės ūkio ministerija |
Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos |
|
19. |
Miškų ūkis |
Žemės ūkio ministerija |
Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos |
|
20. |
LEADER + pobūdžio priemonė |
Žemės ūkio ministerija |
Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos |
|
21. |
Mokymas |
Žemės ūkio ministerija |
Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos |
|
22. |
Veikla, susijusi su žvejybos laivynu |
Žemės ūkio ministerija |
Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos |
|
23. |
Vandens išteklių apsauga ir plėtra, žuvininkystė, žvejybos uosto įrengimai, žuvų perdirbimas, rinkodara ir žvejyba vidaus vandenyse |
Žemės ūkio ministerija |
Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos |
|
24. |
Kita veikla (susijusi su žuvininkyste) |
Žemės ūkio ministerija |
Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos |
|
II. VADOVAUJANČIAJAI INSTITUCIJAI PRISKIRTOS ADMINISTRUOTI BPD PRIEMONĖS |
|
|||
25. |
Parama programos parengimui, valdymui, priežiūrai ir kontrolei (ERPF) |
- |
viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra |
|
26. |
Programos viešumas ir vertinimas (ESF) |
- |
viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra |
|
______________
Institucijų, atsakingų už
Europos Sąjungos struktūrinių
fondų lėšų, skirtų Lietuvos
2004–2006 metų bendrojo
programavimo dokumentui
įgyvendinti, administravimą,
atsakomybės ir funkcijų
paskirstymo taisyklių
2 priedas
INSTITUCIJOS, ATSAKINGOS UŽ VEIKLOS ATRANKINIUS PATIKRINIMUS
Eil. Nr. |
BPD priemonės pavadinimas |
Institucija, atsakinga už veiklos atrankinius patikrinimus |
|
1. |
Transporto infrastruktūros prieinamumo ir paslaugų kokybės gerinimas |
Susisiekimo ministerija |
|
2. |
Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas |
Ūkio ministerija |
|
3. |
Aplinkos kokybės gerinimas ir žalos aplinkai prevencija |
Aplinkos ministerija |
|
4. |
Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimas ir modernizavimas |
Sveikatos apsaugos ministerija |
|
5. |
Darbo rinkos, švietimo, profesinio mokymo, mokslo ir studijų institucijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti Europos socialinio fondo priemones) |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija Švietimo ir mokslo ministerija |
|
6. |
Įsidarbinimo gebėjimų ugdymas |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
7. |
Darbo jėgos kompetencijos ir gebėjimų prisitaikyti prie pokyčių ugdymas |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
8. |
Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
9. |
Mokymosi visą gyvenimą sąlygų plėtojimas |
Švietimo ir mokslo ministerija |
|
10. |
Žmogiškųjų išteklių kokybės gerinimas mokslinių tyrimų ir inovacijų srityje |
Švietimo ir mokslo ministerija |
|
11. |
Tiesioginė parama verslui |
Ūkio ministerija |
|
12. |
Verslo aplinkos gerinimas |
Ūkio ministerija |
|
13. |
Informacinių technologijų paslaugų ir infrastruktūros plėtra |
Vidaus reikalų ministerija |
|
14. |
Viešoji turizmo infrastruktūra ir paslaugos |
Ūkio ministerija |
|
15. |
Investicijos į žemės ūkio valdas |
Žemės ūkio ministerija |
|
16. |
Jaunųjų ūkininkų įsikūrimas |
Žemės ūkio ministerija |
|
17. |
Žemės ūkio produktų perdirbimo ir rinkodaros gerinimas |
Žemės ūkio ministerija |
|
18. |
Kaimo vietovių pritaikymo ir plėtros skatinimas |
Žemės ūkio ministerija |
|
19. |
Miškų ūkis |
Žemės ūkio ministerija |
|
20. |
LEADER + pobūdžio priemonė |
Žemės ūkio ministerija |
|
21. |
Mokymas |
Žemės ūkio ministerija |
|
22. |
Veikla, susijusi su žvejybos laivynu |
Žemės ūkio ministerija |
|
23. |
Vandens išteklių apsauga ir plėtra, žuvininkystė, žvejybos uosto įrengimai, žuvų perdirbimas, rinkodara ir žvejyba vidaus vandenyse |
Žemės ūkio ministerija |
|
24. |
Kita veikla (susijusi su žuvininkyste) |
Žemės ūkio ministerija |
|
25. |
Parama programos parengimui, valdymui, priežiūrai ir kontrolei (ERPF) |
Finansų ministerija |
|
26. |
Programos viešumas ir vertinimas (ESF) |
Finansų ministerija |
|
______________