LIETUVOS RESPUBLIKOS

SUSISIEKIMO MINISTRO IR

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO IR
LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2003 M. LIEPOS 9 D. ĮSAKYMO NR. 3-414/346 „DĖL LAIVUOSE SUSIDARANČIŲ ATLIEKŲ IR LAIVŲ KROVINIŲ LIKUČIŲ TVARKYMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. spalio 13 d. Nr. 3-635/D1-791

Vilnius

 

P a k e i č i a m e Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymą Nr. 3-414/346 „Dėl Laivuose susidarančių atliekų ir laivų krovinių likučių tvarkymo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 77-3535; 2005, Nr. 22-687, Nr. 143-5210; 2008, Nr. 59-2249; 2009, Nr. 88-3763):

1. Išdėstome preambulę taip:

„Vadovaudamiesi 1992 m. Helsinkio konvencija dėl Baltijos jūros baseino jūrinės aplinkos apsaugos (Žin., 1997, Nr. 21-499), Baltijos jūros aplinkos apsaugos komisijos (HELCOM) rekomendacijomis Nr. 19/8, 19/12, 21/2, 22/3, 23/1, Lietuvos Respublikos jūros aplinkos apsaugos įstatymo (Žin., 1997, Nr. 108-2731; 2010, Nr. 153-7780) 20 straipsniu, taip pat įgyvendindami 2000 m. lapkričio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2000/59/EB dėl uosto priėmimo įrenginių, skirtų laivuose susidarančioms atliekoms ir krovinių likučiams (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 5 tomas, p. 358), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2007 m. gruodžio 13 d. Komisijos direktyva 2007/71/EB (OL 2007 L 329, p. 33), reikalavimus:“.

2. Išbraukiame 4 punkte žodžius „ir Valstybinei vidaus vandenų laivybos inspekcijai“.

3. Išdėstome 5 punktą taip:

5. Pavedame Lietuvos saugios laivybos administracijai ne rečiau kaip kartą per metus pranešti Europos Komisijai apie pagal šiuo įsakymu patvirtintų nuostatų 16, 25 ir 32 punktus suteiktas išimtis.“

4. Nurodytuoju įsakymu patvirtintuose Laivuose susidarančių atliekų ir laivų krovinių likučių tvarkymo nuostatuose:

4.1. išdėstome 3 punktą taip:

3. Šiuose nuostatuose vartojamos sąvokos:

operatorius – paslaugų teikėjas, kompetentinga atliekų tvarkymo įmonė, su kuria uosto administracija yra pasirašiusi uosto sanitarinių paslaugų teikimo sutartį ir kuri užtikrina laivuose susidarančių atliekų surinkimą, valymą ir galutinio šalinimo organizavimą bei uosto priėmimo priemonių adekvatumą;

reguliarios susisiekimo paslaugos – keleivinių arba krovininių laivų maršrutai, skirti susisiekimui tarp tų pačių dviejų arba daugiau paskirtų uostų užtikrinti ir atitinkantys tvarkaraščio, dažnumo bei reguliarumo kriterijus:

- maršrutas tarp paskirtų uostų, vykdomas pagal paskelbtą tvarkaraštį,

- pakartotinis maršrutas tarp paskirtų uostų, vykdomas reguliariai,

- maršrutas tarp paskirtų uostų, vykdomas vieną arba daugiau kartų per savaitę.

Kitos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatyme (Žin., 2000, Nr. 75-2264; 2005, Nr. 31-974), Lietuvos Respublikos jūros aplinkos apsaugos įstatyme (Žin., 1997, Nr. 108-2731; 2010, Nr. 153-7780), Lietuvos Respublikos prekybinės laivybos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 101-2300), Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto kodekse (Žin., 1996, Nr. 105-2393), Lietuvos Respublikos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatyme (Žin., 1996, Nr. 53-1245), Lietuvos Respublikos Šventosios valstybinio jūrų uosto įstatyme (Žin., 2006, Nr. 132-4987) ir 1992 m. Helsinkio konvencijoje dėl Baltijos jūros baseino jūrinės aplinkos apsaugos.“;

4.2. išdėstome 31 punktą taip:

31. Šių nuostatų reikalavimų įgyvendinimo kontrolę Lietuvos Respublikos uostuose vykdo Lietuvos saugios laivybos administracija.“;

4.3. išbraukiame 10 punkte žodžius „ar Valstybinę vidaus vandenų laivybos inspekciją“;

4.4. išdėstome 12 punktą taip:

12. Lietuvos Respublikos uostų administracijos pagal nuorodas, pateiktas šių nuostatų 1 priede, parengia uostų atliekų tvarkymo planus ir, suderinusios su atitinkamo regiono aplinkos apsaugos departamentu, Valstybinės visuomenės sveikatos priežiūros tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos pavaldžia teritorine visuomenės sveikatos priežiūros įstaiga ir Lietuvos saugios laivybos administracija, juos tvirtina. Uosto atliekų tvarkymo planuose turi būti numatytos priemonės, kuriomis siekiama išvengti jūros ir vidaus vandenų teršimo laivuose susidarančiomis atliekomis ir krovinių likučiais.“;

4.5. išdėstome 13 punktą taip:

13. Uostų atliekų tvarkymo planai tvirtinami iš naujo kas trejus metus ir pasikeitus atliekų tvarkymo operatoriui. Įvykus kitiems su uosto veikla susijusiems pasikeitimams, planai yra papildomi nauja informacija, kuri turi būti skelbiama viešai. Naujai tvirtinami planai ar jų papildymai turi būti suderinti su atitinkamo regiono aplinkos apsaugos departamentu, Valstybinės visuomenės sveikatos priežiūros tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos pavaldžia teritorine visuomenės sveikatos priežiūros įstaiga ir Lietuvos saugios laivybos administracija.“;

4.6. išbraukiame 14 punkte žodžius „ar Valstybinei vidaus vandenų laivybos inspekcijai“;

4.7. papildome šiuo 191 punktu:

191. Tais atvejais, kai šių nuostatų 16 punkte nurodyta informacija prieš laivui atplaukiant į Lietuvos Respublikos jūrų uostus nebuvo pateikta arba pateikta informacija suteikia pagrindą manyti, kad laivas neatitinka 2000 m. lapkričio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2000/59/EB dėl uosto priėmimo įrenginių, skirtų laivuose susidarančioms atliekoms ir krovinių likučiams, reikalavimų, uosto dispečeris informuoja Lietuvos saugios laivybos administraciją ir atitinkamo regiono aplinkos apsaugos departamentą.“;

4.8. išbraukiame 20 punkte žodžius „ar Valstybinę vidaus vandenų laivybos inspekciją“;

4.9. išdėstome 25 punktą taip:

25. Išimtis dėl privalomo visų atliekų pristatymo į priėmimo įrenginius gali suteikti Lietuvos Respublikos uostų administracijos linijiniams laivams, teikiantiems reguliarias susisiekimo paslaugas tarp paskirtų uostų ir plaukiojantiems pagal grafiką nuolatiniu maršrutu tik tada, kai yra pateikiama pakankamai įrodymų dėl priemonių, užtikrinančių, kad laivuose susidarančios atliekos bus atiduodamos ir mokesčiai bus mokami kitame laivo atvykimo uoste.“;

4.10. išdėstome 32 punktą taip:

32. Lietuvos Respublikos jūrų uostų administracijos gali atleisti nuo pareigos mokėti sanitarinę rinkliavą linijinius laivus, kurie teikia reguliarias susisiekimo paslaugas tarp paskirtų Baltijos ir Šiaurės jūrų uostų ir plaukioja pagal grafiką nuolatiniu maršrutu bei pagal susitarimą su kompetentinga atliekų tvarkymo kompanija už savo lėšas užtikrina atliekų pristatymą, tvarkymą ir pašalinimą.“;

4.11. išbraukiame 36 punkte žodžius „ar Valstybinę vidaus vandenų laivybos inspekciją“;

4.12. išbraukiame 37 punkto pirmojoje pastraipoje žodžius „Valstybinė vidaus vandenų laivybos inspekcija“;

4.13. išbraukiame 38 punkte žodžius „Valstybinė vidaus vandenų laivybos inspekcija“.

5. Nurodytuoju įsakymu patvirtintų Laivuose susidarančių atliekų ir laivų krovinių likučių tvarkymo nuostatų 1 priede „Lietuvos Respublikos jūrų uostų atliekų tvarkymo planų rengimo nuorodos“:

5.1. išdėstome 2.7 punktą taip:

2.7. nuolat vykstančių konsultacijų su uosto naudotojais, atliekų surinkėjais, terminalų operatoriais ir kitomis suinteresuotomis šalimis tvarka;“;

5.2. išdėstome 2.8 punktą taip:

2.8. duomenys apie priimtų ir sutvarkytų laivuose susidarančių atliekų ir krovinių likučių rūšis ir kiekį;“;

5.3. išdėstome 3.1 punktą taip:

3.1. atliekų pristatymą reglamentuojančių teisės aktų ir formalumų santrauka;“;

5.4. išdėstome 4.7 punktą taip:

4.7. atliekų pristatymo tvarkos aprašymas;“.

 

 

Susisiekimo ministras                                                                Eligijus Masiulis

Aplinkos ministras                                                        Gediminas Kazlauskas