LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO 65 IR 99 STRAIPSNIŲ PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. IXP-3660

 

2005 m. vasario 3 d. Nr. 125

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2004 m. gruodžio 13 d. sprendimo Nr. 33 1 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 65 ir 99 straipsnių papildymo įstatymo projektui Nr. IXP-3660 (toliau vadinama – Įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:

1. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296) (toliau vadinama – Įstatymas) nustato, kad Įstatymo 2 priedėlio B paslaugų sąraše nurodytos paslaugos gali būti perkamos taikant supaprastintus pirkimo būdus, nurodytus Įstatymo IV skyriuje. Šios paslaugos gali būti perkamos supaprastinto atviro ir supaprastinto riboto konkursų, skelbiamų supaprastintų derybų, neskelbiamų supaprastintų derybų būdais ir Įstatymo nustatytais atvejais taikant įprastą komercinę praktiką. Įstatymas nustato, kad išimtiniais atvejais, kai dėl techninių ar meninių priežasčių arba turimų išskirtinių teisių tik konkretus tiekėjas gali patiekti reikalingas prekes, pateikti paslaugas ar atlikti darbus ir nėra jokios kitos alternatyvos, paslaugas galima pirkti ir neskelbiamų derybų būdu iš konkretaus paslaugų teikėjo.

2. Vadovaujantis Įstatymo 9 straipsnio 2 dalies 6 punktu, Įstatymo reikalavimai netaikomi radijo ir televizijos programų sukūrimo, parengimo transliuoti, radijo ir televizijos laidų transliavimo eteryje laiko pirkimams. Tokių paslaugų pirkimas reglamentuotas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. spalio 9 d. nutarimo Nr. 1264 „Dėl Radijo ir televizijos programų sukūrimo, jų parengimo transliuoti paslaugų, jau parengtų programų bei radijo ir televizijos laidų transliavimo eteryje laiko pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 97-4357; 2004, Nr. 177-6563). Pažymėtina, kad Įstatymo projekte minimos meniniu ar kultūriniu požiūriu sudėtingos Įstatymo 2 priedėlio B paslaugų sąrašo 26 kategorijos paslaugos apima ir šias paslaugas.

3. Atkreiptinas dėmesys, kad Įstatymo projekto 1 straipsnyje keičiamo Įstatymo 65 straipsnio 11 dalies 5 punkte minima sąvoka „meniniu ar kultūriniu požiūriu sudėtingos paslaugos“ nėra aiškiai apibrėžta, todėl gali kilti siūlomos nuostatos taikymo praktikoje problemų. Iš projekto neaišku, kas nustato, ar tam tikra paslauga meniniu ar kultūriniu požiūriu sudėtinga, ar nesudėtinga. Svarstytina, ar pati perkančioji organizacija visais atvejais būtų ganėtinai kvalifikuota ir objektyvi priimti tokį sprendimą. Be to, pasiūlymas taikyti meniniu ar kultūriniu požiūriu vertingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų perkant meniniu ar kultūriniu požiūriu sudėtingas paslaugas įprastos komercinės praktikos būdu neatitinka Įstatymo 2 straipsnio 4 dalyje pateikto įprastos komercinės praktikos apibrėžimo.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                        VIKTOR USPASKICH

______________