LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PAREIGŪNŲ IR KARIŲ VALSTYBINIŲ PENSIJŲ ĮSTATYMO 1, 6 IR 16 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-1955(2)

 

2007 m. birželio 27 d. Nr. 657

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2007 m. balandžio 6 d. sprendimo Nr. 1506 4 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo 1, 6 ir 16 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui Nr. XP-1955(2) (toliau vadinama – įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:

1. Pagal įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo (Žin., 1994, Nr. 99-1958; 2005, Nr. 71-2558) (toliau vadinama – keičiamas įstatymas) 1 straipsnio 1 dalies 8 punkto nuostatas teisę į pareigūnų ir karių valstybinę pensiją įgytų ir profesionaliosios priešgaisrinės apsaugos padalinių darbuotojai, pagal darbo sutartis einantys keičiamo įstatymo 6 straipsnio 5 punkte nurodytas pareigas (toliau vadinama – darbuotojai). Tačiau pagal keičiamo įstatymo 1, 3, 6 ir kitų straipsnių nuostatas pareigūnų ir karių valstybinės pensijos gali būti skiriamos tik kariams ir vidaus reikalų, valstybės saugumo, krašto apsaugos, prokuratūros, muitinės sistemų, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Kalėjimų departamento, jam pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonių pareigūnams, t. y. asmenims, įgijusiems kario ar pareigūno statusą, o pagal keičiamo įstatymo 16 straipsnio 1 dalies nuostatas asmenims, nestojusiems tarnauti arba nepriimtiems į Lietuvos Respublikos vidaus reikalų, valstybės saugumo, krašto apsaugos, prokuratūros sistemų, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Kalėjimų departamento ar jam pavaldžių įstaigų bei valstybės įmonių pareigūnus ir karius, muitinės pareigūnus (muitinės sistemoje dirbti muitinės mobiliosiose grupėse ar muitinės postuose arba atlikti operatyvinę veiklą ir (arba) ikiteisminį tyrimą), pareigūnų ir karių valstybinės pensijos keičiamo įstatymo nustatyta tvarka neskiriamos. Atsižvelgus į tai, darytina išvada, kad būtina sąlyga darbuotojams gauti pareigūnų ir karių valstybinę pensiją – vidaus tarnybos sistemos pareigūno statusas, kurio įgijimo pagrindus nustato Vidaus tarnybos statutas (Žin., 2003, Nr. 42-1927).

2. Skirtingai nei rašoma įstatymo projekto aiškinamajame rašte, ugniagesiai gelbėtojai – vidaus tarnybos sistemos pareigūnai ir pagal darbo sutartis dirbantys ugniagesiai gelbėtojai neatlieka tų pačių funkcijų. Valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos ugniagesiams gelbėtojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, ir savivaldybių priešgaisrinių tarnybų ugniagesiams gelbėtojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, nepatikima atlikti vidaus tarnybos sistemos pareigūno priesaikos reikalavimais saistomų sudėtingų cheminių, radiacinių, kitų ekstremalių situacijų likvidavimo ir gelbėjimo darbų, nes šiems darbuotojams taikomi ne tokie griežti sveikatos būklės, fizinio ir profesinio pasirengimo reikalavimai, neribojamas priėmimo į darbą amžius. Todėl nėra jokių faktinių prielaidų darbo laiką, išdirbtą einant keičiamo įstatymo 6 straipsnio 5 punkte nurodytas pareigas, prilyginti darbo laikui, išdirbtam einant vidaus tarnybos sistemos pareigūno pareigas, ir įskaityti jį į tarnybos laiką, suteikiantį teisę gauti pareigūnų ir karių valstybinę pensiją.

3. Priėmus įstatymo projektą, daugiau kaip pusė iš 458 ugniagesių gelbėtojų, dirbančių pagal darbo sutartis Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos pavaldžiose tarnybose, esančiose 42 gyvenamosiose vietovėse, atsižvelgiant į amžių ir darbo stažą, įgytų teisę gauti pareigūnų ir karių valstybinę pensiją ir galėtų išeiti iš tarnybos. Taigi padaugėtų asmenų, galinčių gauti pareigūnų ir karių valstybinę pensiją. Tam reikėtų nemažai papildomų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, o jų skirti 2007 metais nėra galimybių.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                   GEDIMINAS KIRKILAS

 

VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS                                                               RAIMONDAS ŠUKYS

______________