LIETUVOS BANKO VALDYBOS

N U T A R I M A S

 

DĖL Kolektyvinio investavimo subjektų jungimo, finansuojamųjų ir finansuojančiųjų kolektyvinio investavimo subjektų struktūros reikalavimų patvirtinimo

 

2012 m. liepos 12 d. Nr. 03-145

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo (Žin., 1994, Nr. 99-1957; 2001, Nr. 28-890; 2004, Nr. 28-869, Nr. 54-1830; 2009, Nr. 38-1441, Nr. 153-6895; 2011, Nr. 46-2158, Nr. 145-6812) 11 straipsnio 1 dalies 7 punktu ir Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo pakeitimo įstatymo (Žin., 2012, Nr. 77-3977) 2 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:

Patvirtinti Kolektyvinio investavimo subjektų jungimo, finansuojamųjų ir finansuojančiųjų kolektyvinio investavimo subjektų struktūros reikalavimus (pridedama).

 

 

 

Valdybos pirmininkas                                                         Vitas Vasiliauskas


PATVIRTINTA

Lietuvos banko valdybos

2012 m. liepos 12 d. nutarimu Nr. 03-145

 

KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ JUNGIMO, FINANSUOJAMŲJŲ IR FINANSUOJANČIŲJŲ KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ STRUKTŪROS REIKALAVIMAI

 

I. TAIKYMO SRITIS IR VARTOJAMOS SĄVOKOS

 

1. Kolektyvinio investavimo subjektų jungimo, finansuojamųjų ir finansuojančiųjų kolektyvinio investavimo subjektų struktūros reikalavimai (toliau – Reikalavimai) nustato kolektyvinio investavimo subjektų jungimo, finansuojamųjų ir finansuojančiųjų kolektyvinio investavimo subjektų struktūros reikalavimus, kurių privalo laikytis kolektyvinio investavimo subjektai ir kolektyvinio investavimo subjektų valdymo įmonės (toliau – valdymo įmonė), veikiantys pagal Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą (toliau – Įstatymas). Reikalavimų II–IV skyriuose nustatyti reikalavimai Įstatymo IV skyriaus ketvirtajame skirsnyje nurodytų Lietuvos Respublikoje įsteigtų specialiųjų kolektyvinio investavimo subjektų ir suderintųjų kolektyvinio investavimo subjektų, kurių investiciniai vienetai ar akcijos platinami tik Lietuvos Respublikoje, jungimui taikomi mutatis mutandis. Reikalavimų V–XII skyrių nuostatos mutatis mutandis taikomos ir specialiesiems kolektyvinio investavimo subjektams bei jų valdymo įmonėms, veikiantiems pagal Įstatymą.

2. Reikalavimų teisinis pagrindas – Įstatymo 15, 55, 58, 86, 92, 95, 96, 98, 99, 103 ir 106 straipsniai. Reikalavimai detalizuoja Įstatymo 55 straipsnio 1 dalies 1 punkte, 58 straipsnio 1, 2 ir 4 dalyse, 86 straipsnio 1 ir 2 dalyse, 92 straipsnio 1 dalyje, 95 straipsnio 1 dalyje, 96 straipsnio 1 dalyje, 98 straipsnio 1 ir 2 dalyse, 99 straipsnyje, 103 straipsnio 2 dalies 1 punkte bei 106 straipsnio 1, 2 ir 4 dalyse nustatytus reikalavimus. Reikalavimais įgyvendinama 2010 m. liepos 1 d. Europos Komisijos direktyva 2010/44/ES, kuria įgyvendinamos tam tikros Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2009/65/EB nuostatos dėl fondų jungimo, finansuojamųjų ir finansuojančiųjų subjektų struktūrų ir pranešimų teikimo tvarkos (OL 2010 L 176, p. 28–41).

3. Reikalavimuose vartojamos sąvokos:

3.1. kolektyvinio investavimo subjekto portfelio perbalansavimas (toliau – portfelio perbalansavimas) – reikšmingas kolektyvinio investavimo subjekto portfelio sudėties pakeitimas;

3.2. sintetiniai rizikos ir grąžos rodikliai – sintetiniai rodikliai, kaip tai apibrėžta 2010 m. liepos 1 d. Europos Komisijos reglamente (ES) Nr. 583/2010, kuriuo įgyvendinamos Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2009/65/EB nuostatos dėl pagrindinės informacijos investuotojams ir dėl sąlygų, kurių reikia laikytis teikiant pagrindinę informaciją investuotojams ar prospektą patvariojoje laikmenoje, išskyrus popierių, arba svetainėje (OL 2010 L 176, p. 1–15).

4. Kitos Reikalavimuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme.

 

II. BENDRŲJŲ JUNGIMO SĄLYGŲ PROJEKTAS

 

5. Jungime dalyvaujantys kolektyvinio investavimo subjektai ar jų valdymo įmonės privalo parengti bendrųjų jungimo sąlygų projektą.

6. Bendrųjų jungimo sąlygų projekte turi būti nurodyta:

6.1. jungimo būdas ir jame dalyvaujantys kolektyvinio investavimo subjektai;

6.2. jungimo prielaidos ir priežastys;

6.3. numatomas jungimo poveikis jungime dalyvaujančių kolektyvinio investavimo subjektų dalyviams;

6.4. priimti turto vertinimo ir, jei taikoma, įsipareigojimų, kilsiančių Įstatymo 62 straipsnio 2 dalyje ar 110 straipsnio 2 dalyje nurodytą investicinių vienetų ar akcijų keitimo santykio apskaičiavimo dieną, vertinimo kriterijai;

6.5. investicinių vienetų ar akcijų keitimo santykio apskaičiavimo metodas;

6.6. planuojama jungimo užbaigimo data;

6.7. turto perleidimui ir investicinių vienetų ar akcijų keitimui taikytinos taisyklės;

6.8. vykdant jungimą Įstatymo 54 straipsnio 5 dalyje ar 102 straipsnio 2 arba 3 punkte nurodytu būdu, įsteigto naujo po jungimo veiksiančio kolektyvinio investavimo subjekto steigimo dokumentai.

7. Bendrųjų jungimo sąlygų projekte jungime dalyvaujantys kolektyvinio investavimo subjektai ar jų valdymo įmonės gali pateikti ir kitą Įstatymui ir Reikalavimams neprieštaraujančią informaciją.

 

III. INFORMACIJA, TEIKIAMA KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ DALYVIAMS APIE ŠIŲ SUBJEKTŲ JUNGIMĄ

 

8. Bendrieji jungime dalyvaujančių kolektyvinio investavimo subjektų dalyviams teikiamos informacijos apie jungimą turinio reikalavimai:

8.1. dalyviams teikiama Įstatymo 58 straipsnio 1 dalyje ir 106 straipsnio 1 dalyje nurodyta informacija apie jungimą turi būti išdėstyta glaustai, aiškiai, suprantamai ir bendrine (neprofesine) kalba, kad šių subjektų dalyviai galėtų tinkamai įvertinti jungimo poveikį jų investicijai bei priimti pagrįstus sprendimus;

8.2. Lietuvos Respublikoje ir vienoje ar keliose kitose valstybėse narėse įsteigtų suderintųjų kolektyvinio investavimo subjektų jungimo (toliau – skirtingose valstybėse narėse įsteigtų suderintųjų kolektyvinio investavimo subjektų jungimas) atveju kiekvienas jungime dalyvaujantis suderintasis kolektyvinio investavimo subjektas ar jo valdymo įmonė turi suprantamai paaiškinti visas tas su kitais jungime dalyvaujančiais suderintaisiais kolektyvinio investavimo subjektais susijusias sąlygas ir procedūras, kurios skiriasi nuo atitinkamo subjekto buveinės valstybėje narėje nustatytųjų;

8.3. po jungimo pasibaigsiančio kolektyvinio investavimo subjekto dalyviams teikiama informacija apie jungimą turi atitikti investuotojų, kurie neturi žinių apie po jungimo veiksiančio kolektyvinio investavimo subjekto savybes arba jo veikimo būdą, poreikius. Šioje informacijoje investuotojų dėmesys turi būti atkreipiamas į po jungimo veiksiančio kolektyvinio investavimo subjekto pagrindinės informacijos investuotojams dokumentą ir pabrėžiama susipažinimo su šio dokumento turiniu svarba;

8.4. po jungimo veiksiančio kolektyvinio investavimo subjekto dalyviams teikiamoje informacijoje apie jungimą daugiausia dėmesio turi būti skiriama jungimo procesui ir galimam jungimo poveikiui po jungimo veiksiančiam kolektyvinio investavimo subjektui.

9. Specialieji jungime dalyvaujančių kolektyvinio investavimo subjektų dalyviams teikiamos informacijos apie jungimą turinio reikalavimai:

9.1. po jungimo pasibaigsiančio kolektyvinio investavimo subjekto dalyviams kartu su pagal Įstatymo 58 straipsnio 2 dalies 2 punktą ar 106 straipsnio 2 dalies 2 punktą teikiama informacija, be kita ko, turi būti pateikta:

9.1.1. informacija apie visus po jungimo pasibaigsiančio kolektyvinio investavimo subjekto dalyvių teisių pasikeitimus prieš ir po jungimo užbaigimo;

9.1.2. jeigu jungime dalyvaujančių kolektyvinio investavimo subjektų pagrindinės informacijos investuotojams dokumentuose nurodyti sintetiniai rizikos ir grąžos rodikliai priskirti skirtingiems rizikos lygiams arba pridedamame aprašyme nurodytos skirtingos esminės rizikos rūšys, turi būti pateikiamas šių skirtumų palyginimas;

9.1.3. jungime dalyvaujančių kolektyvinio investavimo subjektų visų taikomų atskaitymų ir išlaidų palyginimas, vadovaujantis šių subjektų pagrindinės informacijos investuotojams dokumentuose nurodytais atitinkamais atskaitymų ir išlaidų dydžiais;

9.1.4. jeigu po jungimo pasibaigsiantis kolektyvinio investavimo subjektas taiko nuo veiklos rezultatų priklausantį mokestį, – paaiškinimas, kaip jis bus taikomas iki jungimo užbaigimo;

9.1.5. jeigu po jungimo veiksiantis kolektyvinio investavimo subjektas taiko nuo veiklos rezultatų priklausantį mokestį, – paaiškinimas, kaip jis bus taikomas po jungimo užbaigimo, siekiant užtikrinti sąžiningą elgesį su po jungimo pasibaigsiančio kolektyvinio investavimo subjekto investicinių vienetų ar akcijų turėjusiais dalyviais;

9.1.6. tais atvejais, kai, vadovaujantis Įstatymo 61 ar 109 straipsniu, leidžiama iš jungime dalyvaujančių kolektyvinio investavimo subjektų turto arba jų dalyvių sąskaita dengti su pasirengimu jungimui, jungimo vykdymu ir jungimo užbaigimu susijusias išlaidas – informacija, kaip šios išlaidos bus paskirstytos;

9.1.7. paaiškinimas, ar po jungimo pasibaigsiantis kolektyvinio investavimo subjektas arba jo valdymo įmonė ketina imtis portfelio perbalansavimo veiksmų iki jungimo užbaigimo;

9.2. po jungimo veiksiančio kolektyvinio investavimo subjekto dalyviams kartu su pagal Įstatymo 58 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir 106 straipsnio 2 dalies 2 punktą teikiama informacija, be kita ko, turi būti paaiškinama, ar numatomas reikšmingas jungimo poveikis po jungimo veiksiančio kolektyvinio investavimo subjekto portfeliui ir ar šis subjektas arba jo valdymo įmonė ketina imtis portfelio perbalansavimo veiksmų iki ar po jungimo užbaigimo;

9.3. jungime dalyvaujančių kolektyvinio investavimo subjektų dalyviams kartu su pagal Įstatymo 58 straipsnio 2 dalies 4 punktą ar 106 straipsnio 2 dalies 4 punktą teikiama informacija, be kita ko, turi būti nurodyta:

9.3.1. kaip bus elgiamasi su visomis atitinkamo kolektyvinio investavimo subjekto sukauptomis pajamomis;

9.3.2. kaip ir kur galima gauti auditoriaus ataskaitą, nurodytą Įstatymo 57 straipsnio 2 dalyje ar 105 straipsnio 2 dalyje;

9.4. jeigu bendrųjų jungimo sąlygų projekte, vadovaujantis Įstatymo 102 straipsnio 1 ar 2 punktu, įtvirtintos nuostatos dėl išmokos grynaisiais pinigais, tai po jungimo pasibaigsiančio kolektyvinio investavimo subjekto dalyviams teikiamoje informacijoje apie jungimą, be kita ko, turi būti nurodyta informacija apie šią išmoką, įskaitant tai, kada ir kaip po jungimo pasibaigsiančio kolektyvinio investavimo subjekto dalyviai šią išmoką gaus;

9.5. jungime dalyvaujančių kolektyvinio investavimo subjektų dalyviams kartu su pagal Įstatymo 58 straipsnio 2 dalies 5 punktą ar 106 straipsnio 2 dalies 5 punktą teikiama informacija, be kita ko, turi būti nurodyta:

9.5.1. kiti svarbūs procedūriniai jungimo aspektai ir planuojama jungimo užbaigimo data, įskaitant, bet neapsiribojant, sprendimo dėl investicinės bendrovės jungimo procedūrą (kai bent viena iš jungime dalyvaujančių investicinių bendrovių įsteigta Lietuvos Respublikoje) ir (ar) pagal kitos valstybės narės teisę reikalaujamo dalyvių pritarimo jungimui procedūrą (kai bent vienas iš jungime dalyvaujančių kolektyvinio investavimo subjektų įsteigtas kitoje valstybėje narėje), taip pat tai, kaip dalyviams bus pranešta apie jungimo užbaigimą bei informaciją apie ketinimą sustabdyti investicinių vienetų ar akcijų išleidimą ir (ar) išpirkimą siekiant veiksmingai užbaigti jungimą;

9.5.2. jungimo užbaigimo data, vadovaujantis Įstatymo 62 straipsnio 1 dalimi ar 110 straipsnio 1 dalimi;

9.6. tuo atveju, kai kolektyvinio investavimo subjektų jungime dalyvauja Lietuvos Respublikoje įsteigta investicinė bendrovė ir (ar) pagal kitos valstybės narės teisę turi būti gaunamas kolektyvinio investavimo subjekto dalyvių pritarimas jungimui (kai bent vienas iš jungime dalyvaujančių kolektyvinio investavimo subjektų įsteigtas kitoje valstybėje narėje), atitinkamo jungime dalyvaujančio kolektyvinio investavimo subjekto dalyviams teikiamoje informacijoje apie jungimą šio subjekto valdymo įmonė ar investicinės bendrovės valdybos nariai gali pateikti savo rekomendaciją dėl siūlomų veiksmų;

9.7. po jungimo pasibaigsiančio kolektyvinio investavimo subjekto dalyviams teikiamoje informacijoje apie jungimą, be kita ko, turi būti nurodyta:

9.7.1. laikotarpis, kuriam pasibaigus nebebus išleidžiami ir išperkami po jungimo pasibaigsiančio kolektyvinio investavimo subjekto investiciniai vienetai ar akcijos;

9.7.2. nuo kada kolektyvinio investavimo subjekto dalyviai, nepasinaudoję Įstatymo 60 straipsnio 1 dalyje ar 108 straipsnio 1 dalyje nurodyta teise per tų pačių straipsnių 2 dalyse nurodytą terminą, turės galimybę naudotis savo teisėmis kaip po jungimo veiksiančio kolektyvinio investavimo subjekto dalyviai;

9.7.3. paaiškinimas, kad tuo atveju, kai kolektyvinio investavimo subjektų jungime dalyvauja Lietuvos Respublikoje įsteigta investicinė bendrovė ir (ar) pagal kitos valstybės narės teisę turi būti gaunamas po jungimo pasibaigsiančio kolektyvinio investavimo subjekto dalyvių pritarimas jungimui (kai bent vienas iš jungime dalyvaujančių tokių kolektyvinio investavimo subjektų įsteigtas kitoje valstybėje narėje) ir atitinkamam jungimui pritariama nustatyta balsų dauguma, kolektyvinio investavimo subjekto dalyviai, kurie balsavo prieš šio subjekto jungimą, susilaikė nuo balsavimo arba visai nebalsavo ir nepasinaudojo Įstatymo 60 straipsnio 1 dalyje ar 108 straipsnio 1 dalyje nurodyta teise per tų pačių straipsnių 2 dalyse nurodytą terminą, tampa po jungimo veiksiančio kolektyvinio investavimo subjekto dalyviais;

9.8. jungime dalyvaujančių kolektyvinio investavimo subjektų dalyviams teikiamoje informacijoje apie jungimą gali būti nurodyta ir kita Įstatymui ir Reikalavimams neprieštaraujanti informacija, susijusi su jungimu;

9.9. jeigu dėl jungimo sudėtingumo jungime dalyvaujančių kolektyvinio investavimo subjektų dalyviams teikiamoje informacijoje apie jungimą reikia pateikti santykinai ilgus paaiškinimus, dokumento, kuriame pateikiama atitinkama informacija, pradžioje gali būti pateikta esminių su jungimu susijusių nuostatų santrauka, kurioje privalo būti nuorodos į atitinkamas dokumento dalis, kuriose atskleidžiama papildoma informacija.

10. Po jungimo pasibaigsiančio kolektyvinio investavimo subjekto dalyviams privalo būti pateikta naujausia po jungimo veiksiančio kolektyvinio investavimo subjekto pagrindinės informacijos investuotojams dokumento versija.

11. Po jungimo veiksiančio kolektyvinio investavimo subjekto dalyviams šio subjekto pagrindinės informacijos investuotojams dokumentas turi būti pateiktas, jeigu jis buvo keičiamas dėl jungimo.

12. Per laikotarpį nuo informacijos apie jungimą pateikimo jungime dalyvaujančių kolektyvinio investavimo subjektų dalyviams dienos iki jungimo užbaigimo dienos kolektyvinio investavimo subjektas ar jo valdymo įmonė privalo Įstatymo 58 straipsnio 1 dalyje ar 106 straipsnio 1 dalyje nurodytą informaciją pateikti visiems asmenims, ketinantiems įsigyti bet kurio iš jungime dalyvaujančių kolektyvinio investavimo subjektų investicinių vienetų ar akcijų arba paprašiusiems bet kurio iš šių subjektų steigimo dokumentų, prospekto ar pagrindinės informacijos investuotojams dokumento kopijų.

 

IV. INFORMACIJOS PATEIKIMO JUNGIME DALYVAUJANČIŲ KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ DALYVIAMS TVARKA

 

13. Jungime dalyvaujantys kolektyvinio investavimo subjektai ar jų valdymo įmonės Įstatymo 58 straipsnio 1 dalyje ir 106 straipsnio 1 dalyje nurodytą informaciją apie jungimą dalyviams privalo pateikti popieriuje arba kitoje patvariojoje laikmenoje.

14. Kai informacija apie jungimą visiems ar kai kuriems jungime dalyvaujančių kolektyvinio investavimo subjektų dalyviams yra teikiama ne popieriuje, o kitoje patvariojoje laikmenoje, turi būti laikomasi šių reikalavimų:

14.1. informacijos pateikimas toje laikmenoje turi atitikti jungime dalyvaujančio kolektyvinio investavimo subjekto ar jo valdymo įmonės ir šio subjekto dalyvio esamų arba būsimų santykių pobūdį bei kolektyvinio investavimo subjekto ar jo valdymo įmonės ir šio subjekto dalyvio vykdomą arba planuojamą vykdyti veiklą;

14.2. jungime dalyvaujantis kolektyvinio investavimo subjektas ar jo valdymo įmonė prieš teikdami informaciją turi pasiūlyti šio subjekto dalyviui pasirinkti, ar informaciją jam teikti popieriuje ar kitoje patvariojoje laikmenoje, ir dalyvis pasirenka informacijos teikimą ne popieriuje, o kitoje konkrečioje patvariojoje laikmenoje.

15. Reikalavimų 13 ir 14 punktuose nustatytos informacijos pateikimas elektroninėmis ryšių priemonėmis yra laikomas tinkamu, jei ji pateikiama atsižvelgiant į atitinkamo jungime dalyvaujančio kolektyvinio investavimo subjekto ar jo valdymo įmonės ir šio subjekto dalyvio esamų arba būsimų santykių pobūdį bei jungime dalyvaujančio kolektyvinio investavimo subjekto ar jo valdymo įmonės ir šio subjekto dalyvio vykdomą arba planuojamą vykdyti veiklą ir jei yra įrodymų, kad dalyvis turi galimybę nuolat naudotis interneto ryšiu. Tokiu įrodymu, be kita ko, laikoma tai, kad dalyvis vykdomos arba planuojamos vykdyti veiklos tikslais yra pateikęs atitinkamam jungime dalyvaujančiam kolektyvinio investavimo subjektui ar jo valdymo įmonei savo elektroninio pašto adresą.

 

V. FINANSUOJAMOJO IR FINANSUOJANČIOJO KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ AR JŲ VALDYMO ĮMONIŲ SUSITARIMO DĖL DOKUMENTŲ IR INFORMACIJOS PATEIKIMO TURINYS

 

16. Įstatymo 86 straipsnio 1 dalyje nurodytame finansuojamojo kolektyvinio investavimo subjekto (toliau – finansuojamasis subjektas) ir finansuojančiojo kolektyvinio investavimo subjekto (toliau – finansuojantysis subjektas) ar šių subjektų valdymo įmonių susitarime dėl dokumentų ir informacijos pateikimo (toliau – finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų susitarimas), be kita ko, privalo būti įtvirtintos šios teisę gauti informaciją reglamentuojančios nuostatos:

16.1. kada ir kaip finansuojamasis subjektas ar jo valdymo įmonė turi pateikti finansuojančiajam subjektui ar jo valdymo įmonei finansuojamojo subjekto steigimo dokumentų, prospekto ir pagrindinės informacijos investuotojams dokumento kopijas bei visus šių dokumentų pakeitimus;

16.2. kada ir kaip finansuojamasis subjektas ar jo valdymo įmonė turi informuoti finansuojantįjį subjektą ar jo valdymo įmonę apie investicijų valdymo ir rizikos valdymo funkcijų atlikimo pavedimą kitai įmonei, vadovaujantis Įstatymo 17 straipsniu;

16.3. jei taikoma, kada ir kaip finansuojamasis subjektas ar jo valdymo įmonė turi pateikti finansuojančiajam subjektui ar jo valdymo įmonei finansuojamojo subjekto valdymo įmonės veiklos vidaus dokumentus, tokius kaip rizikos valdymo proceso ir jo laikymosi ataskaitos;

16.4. kokią informaciją apie finansuojamojo subjekto padarytus teisės aktų, steigimo dokumentų bei finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų susitarimo pažeidimus finansuojamasis subjektas ar jo valdymo įmonė turi pranešti finansuojančiajam subjektui ar jo valdymo įmonei, taip pat tokio pranešimo pateikimo būdas ir laikas;

16.5. jeigu finansuojantysis subjektas rizikai valdyti naudoja išvestines finansines priemones – kada ir kaip finansuojamasis subjektas ar jo valdymo įmonė turi pateikti finansuojančiajam subjektui ar jo valdymo įmonei informaciją apie savo faktinę išvestinių finansinių priemonių rizikos apimtį (angl. its actual exposure to financial derivative instruments), siekiant užtikrinti, kad finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė galėtų apskaičiuoti šio subjekto pagal sandorius dėl išvestinių finansinių priemonių prisiimtą rizikos apimtį, kaip tai nurodyta Įstatymo 97 straipsnio 2 dalies 1 punkte;

16.6. patvirtinimas, kad finansuojamasis subjektas ar jo valdymo įmonė informuos finansuojantįjį subjektą ar jo valdymo įmonę apie visus kitus su trečiaisiais asmenimis sudarytus susitarimus dėl keitimosi informacija ir, jei taikoma, kada ir kaip finansuojamasis subjektas ar jo valdymo įmonė tokius susitarimus turi pateikti finansuojančiajam subjektui ar jo valdymo įmonei.

17. Finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų susitarime, be kita ko, privalo būti įtvirtintos šios su finansuojančiojo subjekto turto investavimu ir išpirkimu susijusios nuostatos:

17.1. finansuojamojo subjekto investicinių vienetų ar akcijų klasės ir (ar) serijos, į kurias gali investuoti finansuojantysis subjektas;

17.2. atskaitymai ir išlaidos, dengiamos iš finansuojantįjį subjektą sudarančio ar turimo turto, taip pat informacija apie visus finansuojamojo subjekto vykdomus atskaitymų ir (ar) išlaidų sumažinimus ir (ar) grąžinimus;

17.3. jei taikoma, bet kurio pradinio ar vėlesnio finansuojančiojo subjekto turimo turto perleidimo finansuojamajam subjektui sąlygos.

18. Finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų susitarime, be kita ko, privalo būti įtvirtintos šios su finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų veikla susijusios nuostatos:

18.1. finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų grynųjų aktyvų vertės skaičiavimo proceso ir investicinių vienetų ar akcijų vertės paskelbimo dažnumo ir laiko koordinavimas;

18.2. finansuojančiojo subjekto sandorių ir investicinių sprendimų perdavimo vykdyti koordinavimas, įskaitant, jei taikoma, mokėjimo agentų ir kitų trečiųjų asmenų vaidmenis;

18.3. jei taikoma, visos priemonės, būtinos atsižvelgiant į tai, kad vieno ar abiejų kolektyvinio investavimo subjektų investiciniai vienetai ar akcijos yra įtraukti į prekybą reguliuojamoje rinkoje arba kuriais prekiaujama antrinėje rinkoje;

18.4. priemonės, reikalingos užtikrinti Įstatymo 89 straipsnyje nustatytų reikalavimų laikymąsi;

18.5. jeigu finansuojančiojo ir finansuojamojo subjektų investiciniai vienetai ar akcijos yra išreikšti skirtingomis valiutomis, – sandorių, investicinių sprendimų ir paraiškų įsigyti investicinių vienetų ar akcijų arba juos išpirkti konvertavimo pagrindas;

18.6. atsiskaitymo ciklai ir mokėjimo informacija, susiję su finansuojamojo subjekto investicinių vienetų ar akcijų išleidimu, įsigijimu ir išpirkimu, įskaitant, jeigu šalys dėl to susitaria, sąlygas, kurioms esant finansuojamasis subjektas už reikalavimus išpirkti investicinius vienetus ar akcijas gali atsiskaityti perleisdamas turimą turtą finansuojančiajam subjektui, bent jau Įstatymo 95 ir 96 straipsniuose nurodytais atvejais;

18.7. procedūros, užtikrinančios tinkamą kolektyvinio investavimo subjektų dalyvių skundų ir paklausimų nagrinėjimą;

18.8. jeigu finansuojamojo subjekto steigimo dokumentai ir prospektas suteikia šiam subjektui ar jo valdymo įmonei tam tikras teises dalyvių atžvilgiu, o finansuojamasis subjektas ar jo valdymo įmonė nusprendžia apriboti naudojimąsi visomis ar kai kuriomis iš tokių teisių arba tų teisių atsisakyti finansuojančiojo subjekto atžvilgiu, – sąlygos, kurioms esant finansuojamasis subjektas ar jo valdymo įmonė turi teisę tai daryti.

19. Finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų susitarime, be kita ko, privalo būti įtvirtintos šios su finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų veiklai galinčiais turėti didelį poveikį įvykiais susijusios nuostatos:

19.1. kiekvieno iš šių kolektyvinio investavimo subjektų ar jų valdymo įmonių teikiamų pranešimų apie laikiną atitinkamo kolektyvinio investavimo subjekto investicinių vienetų ar akcijų išleidimo, įsigijimo ir (ar) išpirkimo sustabdymą bei atnaujinimą pateikimo būdas ir laikas;

19.2. pranešimo apie finansuojamojo subjekto grynųjų aktyvų vertės ir investicinio vieneto ar akcijos vertės nustatymo klaidas ir jų pašalinimo priemones tvarka.

20. Finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų susitarime, be kita ko, privalo būti įtvirtintos šios su audito ataskaitomis susijusios nuostatos:

20.1. jeigu finansuojančiojo ir finansuojamojo subjektų finansiniai metai sutampa, – nuostatos dėl jų periodinių ataskaitų rengimo koordinavimo;

20.2. jeigu finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų finansiniai metai skiriasi, – priemonės, užtikrinančios, kad finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė iš finansuojamojo subjekto ar jo valdymo įmonės gaus visą savo pačių periodinėms ataskaitoms laiku parengti reikalingą informaciją bei sąlygų sudarymą finansuojamojo subjekto auditoriui, vadovaujantis Įstatymo 99 straipsnio 2 dalimi, parengti ad hoc ataskaitą finansuojančiojo subjekto finansinių metų paskutinei dienai.

21. Finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų susitarime, be kita ko, privalo būti įtvirtintos šios su informavimu apie esminius pasikeitimus susijusios nuostatos:

21.1. finansuojamojo subjekto ar jo valdymo įmonės pranešimo apie finansuojamojo subjekto steigimo dokumentų, prospekto ir pagrindinės informacijos investuotojams dokumento pakeitimus pateikimo būdas ir laikas, jeigu jie skiriasi nuo finansuojamojo subjekto steigimo dokumentuose ar prospekte nurodyto dalyvių informavimo apie tokius pakeitimus pateikimo būdo ir laiko;

21.2. finansuojamojo subjekto ar jo valdymo įmonės pranešimo apie planuojamą finansuojamojo subjekto panaikinimą ar likvidavimą, jungimą arba skaidymą pateikimo būdas ir laikas;

21.3. abiejų kolektyvinio investavimo subjektų ar jų valdymo įmonių teikiamų pranešimų, kad atitinkamas kolektyvinio investavimo subjektas nebeatitinka arba nebeatitiks reikalavimų būti finansuojančiuoju ar finansuojamuoju subjektu, pateikimo būdas ir laikas;

21.4. abiejų kolektyvinio investavimo subjektų ar jų valdymo įmonių teikiamų pranešimų, kad atitinkamas kolektyvinio investavimo subjektas ketina pakeisti savo valdymo įmonę, depozitoriumą, auditorių ar bet kurį kitą trečiąjį asmenį, kuriam pavesta vykdyti investicijų valdymo ar rizikos valdymo funkcijas, pateikimo būdas ir laikas;

21.5. pranešimo apie kitus esminius pasikeitimus, apie kuriuos finansuojamasis subjektas ar jo valdymo įmonė įsipareigoja pranešti, pateikimo būdas ir laikas.

22. Jeigu finansuojamasis ir finansuojantysis subjektai įsteigti Lietuvos Respublikoje, finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų susitarime turi būti nurodyta, kad šiam susitarimui taikoma Lietuvos Respublikos teisė ir kad abu kolektyvinio investavimo subjektai ar jų valdymo įmonės pritaria išimtinei Lietuvos Respublikos teismų jurisdikcijai.

23. Jeigu finansuojamasis ir finansuojantysis subjektai įsteigti skirtingose valstybėse narėse (tačiau vienas iš jų yra įsteigtas Lietuvos Respublikoje), finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų susitarime turi būtų nurodyta, kurios iš šių subjektų buveinės valstybės narės teisė yra taikoma šiam susitarimui ir kad abi šalys pritaria išimtinei pasirinktos valstybės narės teismų jurisdikcijai.

24. Finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų susitarime gali būti nurodyta ir kita Įstatymui ir Reikalavimams neprieštaraujanti informacija.

25. Lietuvos Respublikoje įsteigtas finansuojantysis subjektas ar Lietuvos Respublikoje įsteigtas finansuojamasis subjektas (kai finansuojantysis subjektas įsteigtas kitoje valstybėje narėje) arba jų valdymo įmonės privalo nedelsdamos pateikti Lietuvos bankui visus finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų susitarimo pakeitimus.

 

VI. VALDYMO ĮMONĖS VEIKLOS VIDAUS TAISYKLIŲ TURINYS

 

26. Įstatymo 86 straipsnio 2 dalyje nurodytose valdymo įmonės veiklos vidaus taisyklėse (toliau – valdymo įmonės veiklos vidaus taisyklės) turi būti įtvirtintos tinkamos interesų konfliktų, kurie gali kilti tarp finansuojančiojo ir finansuojamojo subjektų arba tarp finansuojančiojo subjekto ir kitų finansuojamojo subjekto dalyvių, vengimo priemonės, jeigu priemonės, kurias valdymo įmonė taiko laikydamasi Įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 7 punkto ir Valdymo įmonių veiklos organizavimo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos banko valdybos 2012 m. liepos 12 d. nutarimu Nr. 03-144, XVIII–XXII skyriuose nustatytų reikalavimų, yra nepakankamos.

27. Valdymo įmonės veiklos vidaus taisyklėse, be kita ko, privalo būti įtvirtintos Reikalavimų 17 punkte, 18 punkte (išskyrus jo 18.7 papunktį), 19 ir 20 punktuose nurodytos nuostatos.

28. Valdymo įmonės veiklos vidaus taisyklėse gali būti nurodyta ir kita Įstatymui ir Reikalavimams neprieštaraujanti informacija.

29. Lietuvos Respublikoje įsteigtas finansuojantysis subjektas ar Lietuvos Respublikoje įsteigtas finansuojamasis subjektas (kai finansuojantysis subjektas įsteigtas kitoje valstybėje narėje) arba jų valdymo įmonės privalo nedelsdamos pateikti Lietuvos bankui visus valdymo įmonės veiklos vidaus taisyklių pakeitimus.

 

VII. FINANSUOJAMOJO SUBJEKTO PANAIKINIMAS AR LIKVIDAVIMAS

 

30. Lietuvos Respublikoje įsteigtas finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė ne vėliau kaip per 2 mėnesius po to, kai finansuojamasis subjektas ar jo valdymo įmonė informavo finansuojantįjį subjektą ar jo valdymo įmonę apie sprendimą panaikinti ar likviduoti finansuojamąjį subjektą, privalo pateikti Lietuvos bankui šiuos dokumentus:

30.1. kai finansuojantysis subjektas, vadovaudamasis Įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 1 punktu, ketina ne mažiau kaip 85 procentus savo turto investuoti į kito pasirinkto finansuojamojo subjekto investicinius vienetus ar akcijas:

30.1.1. prašymą leisti ne mažiau kaip 85 procentus finansuojančiojo subjekto turto investuoti į kito pasirinkto finansuojamojo subjekto investicinius vienetus ar akcijas;

30.1.2. prašymą leisti atitinkamai pakeisti finansuojančiojo subjekto steigimo dokumentus;

30.1.3. atitinkamus finansuojančiojo subjekto prospekto ir pagrindinės informacijos investuotojams dokumento pakeitimus, laikantis Įstatymo 24 ir 27 straipsnių reikalavimų;

30.1.4. kitus dokumentus ir informaciją, kurių reikalaujama pagal Įstatymo 85 straipsnio 4 ir 5 dalis;

30.2. kai finansuojantįjį subjektą, vadovaujantis Įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, ketinama pertvarkyti į kolektyvinio investavimo subjektą, kuris nėra finansuojantysis subjektas:

30.2.1. prašymą leisti atitinkamai pakeisti finansuojančiojo subjekto steigimo dokumentus;

30.2.2. atitinkamus finansuojančiojo subjekto prospekto ir pagrindinės informacijos investuotojams dokumento pakeitimus, laikantis Įstatymo 24 ir 27 straipsnių reikalavimų;

30.3. kai finansuojantįjį subjektą ketinama panaikinti ar likviduoti, – pranešimą apie šį ketinimą.

31. Tuo atveju, kai finansuojamasis subjektas ar jo valdymo įmonė apie sprendimą šį subjektą panaikinti ar likviduoti informavo finansuojantįjį subjektą ar jo valdymo įmonę daugiau kaip prieš 5 mėnesius iki numatytos panaikinimo ar likvidavimo pradžios, Lietuvos Respublikoje įsteigtas finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė ne vėliau kaip likus 3 mėnesiams iki finansuojamojo subjekto panaikinimo ar likvidavimo pradžios privalo pateikti Lietuvos bankui Reikalavimų 30 punkte nurodytus dokumentus.

32. Finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė privalo nedelsdami informuoti finansuojančiojo subjekto dalyvius apie ketinimą šį subjektą panaikinti ar likviduoti.

33. Apie sutikimą ar atsisakymą išduoti atitinkamą leidimą Lietuvos bankas finansuojantįjį subjektą ar jo valdymo įmonę informuoja per 15 darbo dienų nuo visų Reikalavimų 30.1 ir 30.2 papunkčiuose nurodytų dokumentų ir informacijos gavimo dienos.

34. Finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė, gavę Reikalavimų 33 punkte nurodytą Lietuvos banko pranešimą, privalo apie tai informuoti savo finansuojamąjį subjektą ar jo valdymo įmonę.

35. Finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė po to, kai Lietuvos bankas išduoda leidimą pagal Reikalavimų 30.1 papunktį, privalo nedelsdami imtis visų reikalingų priemonių, užtikrinančių Įstatymo 92 straipsnyje nustatytų reikalavimų laikymąsi.

36. Jeigu naikinamo ar likviduojamo finansuojamojo subjekto panaikinimo ar likvidavimo pajamų išmokėjimas turi būti atliktas iki tos dienos, kurią finansuojantysis subjektas pradės investuoti į kitą finansuojamąjį subjektą pagal Reikalavimų 30.1 papunktį, arba atsižvelgdamas į savo naujus investavimo tikslus ir politiką pagal Reikalavimų 30.2 papunktį, Lietuvos bankas išduoda atitinkamą leidimą, jeigu yra tenkinamos šios sąlygos:

36.1. finansuojantysis subjektas panaikinimo ar likvidavimo pajamas gauna:

36.1.1. grynaisiais pinigais; arba

36.1.2. visas panaikinimo ar likvidavimo pajamas arba dalį jų – kaip turimo turto perleidimą, jeigu to pageidauja finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė ir jeigu ši galimybė numatyta finansuojančiojo ir finansuojamojo subjektų susitarime ar valdymo įmonės veiklos vidaus taisyklėse bei sprendime dėl finansuojamojo subjekto panaikinimo ar likvidavimo;

36.2. visi pagal Reikalavimų 36 ir 37 punktus turimi arba gauti grynieji pinigai gali būti reinvestuoti tik siekiant užtikrinti veiksmingą grynųjų pinigų valdymą iki tos dienos, kurią finansuojantysis subjektas pradės investuoti į kitą finansuojamąjį subjektą arba atsižvelgdamas į naujus investavimo tikslus ir politiką.

37. Reikalavimų 36.1.2 papunktyje nurodytu atveju finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė bet kuriuo metu gali realizuoti visą finansuojančiajam subjektui perleistą turtą ar jo dalį.

 

VIII. FINANSUOJAMOJO SUBJEKTO JUNGIMAS IR SKAIDYMAS

 

38. Lietuvos Respublikoje įsteigtas finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė ne vėliau kaip per 1 mėnesį po to, kai, vadovaujantis Įstatymo 96 straipsnio 2 dalimi, buvo informuoti apie planuojamą jungimą ar skaidymą, privalo pateikti Lietuvos bankui šiuos dokumentus:

38.1. kai finansuojantysis subjektas, vadovaudamasis Įstatymo 96 straipsnio 1 dalies 1 punktu, ketina ir toliau būti to paties finansuojamojo subjekto finansuojančiuoju subjektu:

38.1.1. prašymą leisti ir toliau būti to paties finansuojamojo subjekto finansuojančiuoju subjektu;

38.1.2. jei taikoma, prašymą leisti atitinkamai pakeisti finansuojančiojo subjekto steigimo dokumentus;

38.1.3. jei taikoma, atitinkamus finansuojančiojo subjekto prospekto ir pagrindinės informacijos investuotojams dokumento pakeitimus, laikantis Įstatymo 24 ir 27 straipsnių reikalavimų;

38.2. kai finansuojantysis subjektas, vadovaudamasis Įstatymo 96 straipsnio 1 dalies 1 punktu, ketina tapti kito po finansuojamojo subjekto jungimo ar skaidymo veiksiančio finansuojamojo subjekto finansuojančiuoju subjektu arba kai finansuojantysis subjektas, vadovaudamasis Įstatymo 96 straipsnio 1 dalies 2 punktu, ketina ne mažiau kaip 85 procentus savo turto investuoti į kito jungime ar skaidyme nedalyvaujančio finansuojamojo subjekto investicinius vienetus ar akcijas:

38.2.1. atitinkamą prašymą kartu su prašymu leisti atitinkamai pakeisti finansuojančiojo subjekto steigimo dokumentus;

38.2.2. atitinkamus finansuojančiojo subjekto prospekto ir pagrindinės informacijos investuotojams dokumento pakeitimus, laikantis Įstatymo 24 ir 27 straipsnių reikalavimų;

38.2.3. kitus dokumentus ir informaciją, kurių reikalaujama pagal Įstatymo 85 straipsnio 4 ir 5 dalis;

38.3. kai finansuojantįjį subjektą, vadovaujantis Įstatymo 96 straipsnio 1 dalies 3 punktu, ketinama pertvarkyti į kolektyvinio investavimo subjektą, kuris nėra finansuojantysis subjektas:

38.3.1. prašymą leisti atitinkamai pakeisti finansuojančiojo subjekto steigimo dokumentus;

38.3.2. atitinkamus finansuojančiojo subjekto prospekto ir pagrindinės informacijos investuotojams dokumento pakeitimus, laikantis Įstatymo 24 ir 27 straipsnių reikalavimų;

38.4. kai finansuojantįjį subjektą ketinama panaikinti ar likviduoti, – pranešimas apie šį ketinimą.

39. Reikalavimų 38.1 ir 38.2 papunkčiuose nurodytais atvejais:

39.1. sąvoka „ketina ir toliau būti to paties finansuojamojo subjekto finansuojančiuoju subjektu“ reiškia atvejus, kai:

39.1.1. finansuojamasis subjektas vykdant jungimą yra po jungimo veiksiantis kolektyvinio investavimo subjektas;

39.1.2. finansuojamasis subjektas ir toliau iš esmės nepakitęs veikia kaip vienas iš po finansuojamojo subjekto skaidymo veikiančių kolektyvinio investavimo subjektų;

39.2. sąvoka „ketina tapti kito po finansuojamojo subjekto jungimo ar skaidymo veiksiančio finansuojamojo subjekto finansuojančiuoju subjektu“ reiškia atvejus, kai:

39.2.1. finansuojamasis subjektas yra po jungimo pasibaigsiantis kolektyvinio investavimo subjektas ir dėl jungimo finansuojantysis subjektas tampa po jungimo veiksiančio kolektyvinio investavimo subjekto dalyviu;

39.2.2. finansuojantysis subjektas tampa po finansuojamojo subjekto skaidymo veiksiančio kolektyvinio investavimo subjekto, kuris iš esmės skiriasi nuo finansuojamojo subjekto, dalyviu.

40. Tuo atveju, kai finansuojamasis subjektas ar jo valdymo įmonė Įstatymo 58 straipsnyje ar 106 straipsnyje nurodytą ar panašią informaciją finansuojančiajam subjektui ar jo valdymo įmonei pateikė daugiau kaip prieš 4 mėnesius iki finansuojamojo subjekto jungimo ar skaidymo užbaigimo datos, Lietuvos Respublikoje įsteigtas finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė ne vėliau kaip likus 3 mėnesiams iki jungimo ar skaidymo pradžios Lietuvos bankui privalo pateikti Reikalavimų 38 punkte nurodytus dokumentus.

41. Finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė privalo nedelsdami informuoti savo dalyvius ir finansuojamąjį subjektą ar jo valdymo įmonę apie ketinimą panaikinti ar likviduoti finansuojantįjį subjektą.

42. Apie sutikimą ar atsisakymą išduoti atitinkamą leidimą Lietuvos bankas informuoja finansuojantįjį subjektą ar jo valdymo įmonę per 15 darbo dienų nuo visų Reikalavimų 38.1–38.3 papunkčiuose nurodytų dokumentų ir informacijos pateikimo.

43. Finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė, gavę Reikalavimų 42 punkte nurodytą Lietuvos banko pranešimą, privalo apie tai informuoti finansuojamąjį subjektą ar jo valdymo įmonę.

44. Finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė privalo nedelsdami po to, kai Lietuvos bankas išduoda atitinkamą leidimą pagal Reikalavimų 38.2 papunktį, imtis visų reikalingų priemonių, užtikrinančių Įstatymo 92 straipsnyje nustatytų reikalavimų laikymąsi.

45. Jeigu Lietuvos bankas iki darbo dienos, kuri yra priešpaskutinė, kai finansuojantysis subjektas iki finansuojamojo subjekto jungimo ar skaidymo užbaigimo gali pareikalauti išpirkti finansuojančiojo subjekto turtą sudarančius finansuojamojo subjekto investicinius vienetus ar akcijas, neišduoda atitinkamo leidimo pagal Reikalavimų 38 punktą, finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė Reikalavimų 38.2 ir 38.3 papunkčiuose nurodytais atvejais turi, vadovaudamiesi Įstatymo 96 straipsnio 3 dalimi ir 108 straipsniu, pareikalauti išpirkti finansuojančiojo subjekto turtą sudarančius finansuojamojo subjekto investicinius vienetus ar akcijas.

46. Finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė taip pat turi pasinaudoti Reikalavimų 45 punkte nurodyta teise siekdami užtikrinti, kad nebūtų pažeista finansuojančiojo subjekto dalyvių teisė, vadovaujantis Įstatymo 92 straipsnio 1 dalies 4 punktu, reikalauti išpirkti jų turimus finansuojančiojo subjekto investicinius vienetus ar akcijas.

47. Prieš pasinaudodami Reikalavimų 45 punkte nurodyta teise, finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė turi apsvarstyti kitus galimus alternatyvius sprendimus, kurie galėtų padėti išvengti arba sumažinti sandorio išlaidas ar kitą neigiamą poveikį jo dalyviams.

48. Kai finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė reikalauja išpirkti finansuojančiojo subjekto turtą sudarančius finansuojamojo subjekto investicinius vienetus ar akcijas pajamas už išpirktus investicinius vienetus ar akcijas jis turi gauti:

48.1. grynaisiais pinigais; arba

48.2. dalį pajamų arba visas pajamas – kaip turto perleidimą, jeigu to pageidauja finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė ir jeigu ši galimybė numatyta finansuojančiojo ir finansuojamojo subjektų susitarime.

49. Reikalavimų 48.2 papunktyje nurodytu atveju finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė bet kuriuo metu gali realizuoti visą ar dalį finansuojančiajam subjektui perleisto turto.

50. Lietuvos bankas išduoda atitinkamą leidimą su sąlyga, kad visi pagal Reikalavimų 48 ir 49 punktus turimi arba gauti grynieji pinigai gali būti reinvestuoti tik siekiant užtikrinti veiksmingą grynųjų pinigų valdymą iki tos dienos, kurią finansuojantysis subjektas pradės investuoti į naują finansuojamąjį subjektą arba atsižvelgdamas į savo naujus investavimo tikslus ir politiką.

 

IX. FINANSUOJAMOJO IR FINANSUOJANČIOJO SUBJEKTŲ DEPOZITORIUMŲ SUSITARIMAS DĖL KEITIMOSI INFORMACIJA

 

51. Įstatymo 98 straipsnio 1 dalyje nurodytame finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų depozitoriumų susitarime dėl keitimosi informacija (toliau – depozitoriumų susitarimas) privalo būti įtvirtintos šios nuostatos:

51.1. nurodyta informacija ir dokumentai, kuriais abu depozitoriumai reguliariai keisis, ir ar tokia informacija arba dokumentai pateikiami be atskiro prašymo, ar tik gavus atitinkamą prašymą;

51.2. finansuojamojo subjekto depozitoriumo informacijos perdavimo finansuojančiojo subjekto depozitoriumui būdas ir laikas, įskaitant, jei taikoma, atitinkamos informacijos pateikimo terminus;

51.3. abiejų depozitoriumų, atsižvelgiant į pagal jų nacionalinę teisę jiems nustatytas atitinkamas pareigas, dalyvavimo sprendžiant su depozitoriumų veikla susijusius klausimus koordinavimas, įskaitant:

51.3.1. kiekvieno kolektyvinio investavimo subjekto grynųjų aktyvų vertės skaičiavimo procedūrą, įskaitant visas reikalingas priemones, skirtas išvengti grynųjų aktyvų verčių skirtumų (angl. market timing), kaip tai nurodyta Įstatymo 89 straipsnyje;

51.3.2. finansuojančiojo subjekto ar jo valdymo įmonės nurodymų išleisti, įsigyti arba reikalauti išpirkti finansuojančiojo subjekto turtą sudarančius finansuojamojo subjekto investicinius vienetus ar akcijas vykdymą ir atsiskaitymą už šiuos sandorius, įskaitant visus susitarimus dėl turimo turto perleidimo;

51.4. apskaitos procedūrų koordinavimas finansinių metų pabaigoje;

51.5. kokią informaciją apie finansuojamojo subjekto padarytus teisės aktų ir steigimo dokumentų pažeidimus finansuojamojo subjekto depozitoriumas turi pateikti finansuojančiojo subjekto depozitoriumui, taip pat tokios informacijos pateikimo būdas ir laikas;

51.6. vieno depozitoriumo ad hoc pagalbos prašymų kitam depozitoriumui nagrinėjimo procedūra;

51.7. nurodyti tam tikri galimi įvykiai, apie kuriuos vienas depozitoriumas kitam depozitoriumui turėtų pranešti ad hoc, taip pat tokio pranešimo pateikimo būdas ir laikas.

52. Depozitoriumų susitarime gali būti nurodyta ir kita Įstatymui ir Reikalavimams neprieštaraujanti informacija.

53. Lietuvos Respublikoje įsteigto finansuojančiojo subjekto depozitoriumas ar Lietuvos Respublikoje įsteigto finansuojamojo subjekto depozitoriumas (kai finansuojantysis subjektas įsteigtas kitoje valstybėje narėje) privalo nedelsdamas pateikti Lietuvos bankui visus depozitoriumų susitarimo pakeitimus.

54. Jeigu finansuojamasis ir finansuojantysis subjektai ar jų valdymo įmonės yra sudarę finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų susitarimą, depozitoriumų susitarime turi būti nurodyta, kad šiam susitarimui taip pat taikoma Reikalavimų 22 ir 23 punktuose nurodytos atitinkamos valstybės narės teisė ir kad abu depozitoriumai pritaria išimtinei tos valstybės narės teismų jurisdikcijai.

55. Jeigu vietoj finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų susitarimo yra parengtos valdymo įmonės veiklos vidaus taisyklės, depozitoriumų susitarime turi būti nurodyta, kad šiam susitarimui taikoma arba finansuojančiojo subjekto buveinės valstybės narės, arba, kai finansuojamasis ir finansuojantysis subjektai įsteigti skirtingose valstybėse narėse, – finansuojamojo subjekto buveinės valstybės narės teisė, ir kad abu depozitoriumai pritaria išimtinei tos valstybės narės teismų jurisdikcijai.

56. Įstatymo 98 straipsnio 2 dalyje nurodytais pažeidimais, kuriuos Lietuvos Respublikoje įsteigto finansuojamojo subjekto depozitoriumas pastebi vykdydamas jam teisės aktuose nustatytas funkcijas ir kurie gali neigiamai paveikti finansuojantįjį subjektą, laikomi pažeidimai, įskaitant, bet neapsiribojant:

56.1. finansuojamojo subjekto grynųjų aktyvų vertės skaičiavimo klaidas ir pažeidimus;

56.2. finansuojančiojo subjekto vykdomų sandorių arba atsiskaitymų, susijusių su jo turtą sudarančių finansuojamojo subjekto investicinių vienetų ar akcijų įsigijimu ar pareikalavimu juos išpirkti, klaidas ir pažeidimus;

56.3. finansuojamojo subjekto pajamų išmokėjimo ar įskaitymo arba bet kurio kito susijusio priskaitomojo mokesčio apskaičiavimo klaidas ir pažeidimus;

56.4. finansuojamojo subjekto steigimo dokumentuose, prospekte ar pagrindinės informacijos investuotojams dokumente nustatytų šio subjekto investavimo tikslų, politikos ar strategijos pažeidimus;

56.5. teisės aktuose, steigimo dokumentuose, prospekte ar pagrindinės informacijos investuotojams dokumente nustatytų investavimo ir skolinimosi apribojimų pažeidimus.

 

X. FINANSUOJAMOJO IR FINANSUOJANČIOJO SUBJEKTŲ AUDITORIŲ SUSITARIMAS DĖL KEITIMOSI INFORMACIJA

 

57. Įstatymo 99 straipsnio 1 dalyje nurodytame finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų auditorių susitarime dėl keitimosi informacija (toliau – auditorių susitarimas) privalo būti įtvirtintos šios nuostatos:

57.1. nurodyta informacija ir dokumentai, kuriais abu auditoriai reguliariai keisis;

57.2. nustatyta, ar Reikalavimų 57.1 papunktyje nurodyta informacija arba dokumentai pateikiami be atskiro prašymo, ar tik gavus atitinkamą prašymą;

57.3. finansuojamojo subjekto auditoriaus informacijos perdavimo finansuojančiojo subjekto auditoriui būdas ir laikas, įskaitant, jei taikoma, atitinkamos informacijos pateikimui terminus;

57.4. abiejų auditorių dalyvavimas koordinuojant atitinkamo kolektyvinio investavimo subjekto apskaitos procedūras finansinių metų pabaigoje;

57.5. nurodyti atvejai, kurie laikomi finansuojamojo subjekto auditoriaus audito ataskaitoje atskleistais pažeidimais, kaip tai nurodyta Įstatymo 99 straipsnio 3 dalyje;

57.6. vieno auditoriaus ad hoc pagalbos prašymų kitam auditoriui, įskaitant prašymą pateikti papildomos informacijos apie finansuojamojo subjekto auditoriaus audito ataskaitoje atskleistus pažeidimus, nagrinėjimo būdas ir laikas.

58. Auditorių susitarime turi būti įtvirtintos nuostatos dėl Įstatymo 14 straipsnyje ir 99 straipsnio 2 dalyje nurodytų audito ataskaitų rengimo ir finansuojamojo subjekto audito ataskaitos bei jos projektų pateikimo finansuojančiojo subjekto auditoriui būdas ir laikas.

59. Jeigu finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų finansinių metų pabaigos datos skiriasi, auditorių susitarime turi būti nustatytas finansuojamojo subjekto auditoriaus pagal Įstatymo 99 straipsnio 2 dalį rengiamos ad hoc ataskaitos ir šios ataskaitos bei jos projektų pateikimo finansuojančiojo subjekto auditoriui būdas ir laikas.

60. Auditorių susitarime gali būti nurodyta ir kita Įstatymui ir Reikalavimams neprieštaraujanti informacija.

61. Lietuvos Respublikoje įsteigto finansuojančiojo subjekto auditorius ar Lietuvos Respublikoje įsteigto finansuojamojo subjekto auditorius (kai finansuojantysis subjektas įsteigtas kitoje valstybėje narėje) privalo nedelsdamas pateikti Lietuvos bankui visus auditorių susitarimo pakeitimus.

62. Jeigu finansuojamasis ir finansuojantysis subjektai ar jų valdymo įmonės yra sudarę finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų susitarimą, auditorių susitarime turi būti nurodyta, kad šiam susitarimui taip pat taikoma Reikalavimų 22 ir 23 punktuose nurodytos atitinkamos valstybės narės teisė ir kad abu auditoriai pritaria išimtinei tos valstybės narės teismų jurisdikcijai.

63. Jeigu vietoj finansuojamojo ir finansuojančiojo subjektų susitarimo yra parengtos valdymo įmonės veiklos vidaus taisyklės, auditorių susitarime turi būti nurodyta, kad šiam susitarimui taikoma arba finansuojančiojo subjekto buveinės valstybės narės, arba, kai finansuojamasis ir finansuojantysis subjektai įsteigti skirtingose valstybėse narėse, – finansuojamojo subjekto buveinės valstybės narės teisė, ir kad abu auditoriai pritaria išimtinei tos valstybės narės teismų jurisdikcijai.

 

XI. INFORMACIJOS TEIKIMAS FINANSUOJANČIOJO SUBJEKTO DALYVIAMS

 

64. Finansuojantysis subjektas ar jo valdymo įmonė Įstatymo 92 straipsnio 1 dalyje nurodytą informaciją dalyviams privalo teikti Reikalavimų IV skyriuje nustatytu būdu.

 

_________________