LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJA
Į S A K Y M A S
DĖL KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VALSTYBINIŲ TECHNINIŲ APŽIŪRŲ TAISYKLIŲ DALINIŲ PAKEITIMŲ IR PAPILDYMŲ
1997 m. gruodžio 29 d. Nr. 477
Vilnius
1. Pakeisti ir papildyti Susisiekimo ministerijos 1993 11 26 įsakymu Nr. 445 patvirtintas Kelių transporto priemonių valstybinių techninių apžiūrų taisykles (Žin., 1993, Nr. 66-1261; 1994, Nr. 91-1794; 1996, Nr. 34-848, Nr. 76-1839, Nr. 110-2520; 1997, Nr. 20-480, Nr. 78-1999, Nr. 108-2752):
1.1. 1 punkto „Bendrieji nuostatai“ 1.6 papunktį papildyti žodžiais: „ o keleivinio ir krovininio kelių transporto turi teisę kontroliuoti ir Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos“ ir 1.6 papunktį išdėstyti taip:
1.2. 3 punkto „ Apžiūrų atlikimo periodiškumas“ 3.1 papunktį „Transporto priemonių apžiūros atliekamos“ papildyti, pakeisti ir išdėstyti taip:
„3.1. Transporto priemonių apžiūros atliekamos:
3.1.3. lengvųjų automobilių: taksi, automobilių, skirtų vairuotojų
mokymui ir verslo tikslais naudojamų žmonėms vežti kas 12 mėn.;
3.1.4. lengvųjų automobilių: taksi ir verslo tikslais naudojamų žmonėms
vežti, kurių eksploatacijos laikotarpis yra didesnis negu 5 metai kas 6 mėn.;
2. Pakeisti ir papildyti Susisiekimo ministerijos 1994 01 24 įsakymu Nr. 33 patvirtintus Techninius reikalavimus naudojamoms kelių transporto priemonėms, pakeistus ir papildytus Susisiekimo ministerijos įsakymais: 1996 05 22 Nr. 179* (Žin., 1996, Nr. 110-2520; 1997, Nr. 20-480, Nr. 78-1999):
2.1. 304 kodą „Vairaratis“ pakeisti, papildyti ir išdėstyti taip:
3 grupė. Vairavimo sistema |
Kodas |
|
Vairaratis |
304 |
|
Reikalavimai: |
1. turi būti sertifikuotas, tvarkingas, atitikti gamintojo reikalavimus; |
|
2. turi suktis į bet kurią pusę be trūkčiojimų ir užsikirtimų; |
||
3. neleistinas savaiminis transporto priemonių, turinčių vairo mechanizmo stiprintuvą, vairaračio pasisukimas iš neutralios padėties į kraštines; |
||
4. neturi būti pastebimai padidėjęs vairaračio laisvumas; |
||
5. vairaračio apvalkalą draudžiama naudoti, kai: |
||
vairaratis su apvalkalu storesnis kaip 40 mm; |
||
apvalkalas slysta išilgai vairaračio; |
||
apvalkalas blogai pritvirtintas prie vairaračio. |
||
Kontrolė: |
apžiūrėjimas, bandymas |
2.2. 408 kodo „Stabdymo efektyvumas“ pastabą papildyti taip: „mokomosioms transporto priemonėms, esant sudvejintiems stabdžių pedalams, stabdymo jėgos netolygumas ir stabdymo efektyvumas turi būti tikrinamas tiek su pagrindiniais, tiek su papildomai įrengtais stabdžių pedalais. Stabdymo jėgos netolygumas ir stabdymo efektyvumas neturi skirtis.“ ir 408 kodą išdėstyti taip:
4 grupė. Stabdžiai |
Kodas |
|
Stabdymo efektyvumas |
408 |
|
Reikalavimai: |
1. stabdant lengvuosius automobilius, taip pat tokius automobilius |
|
su lengvąja priekaba: |
||
darbiniu stabdžiu > 50%; |
||
stovėjimo (atsarginiu) stabdžiu > 15 %; |
||
2. stabdant autobusus ir troleibusus: |
||
*darbiniu stabdžiu > 45%; |
||
stovėjimo (atsarginiu) stabdžiu > 15 %; |
||
3. stabdant krovininius automobilius: |
||
*darbiniu stabdžiu > 45 %; |
||
stovėjimo (atsarginiu) stabdžiu > 15%; |
||
4. stabdant krovininių automobilių priekabas (puspriekabes): |
||
darbiniu stabdžiu > 40%; |
||
stovėjimo (atsarginiu) stabdžiu > 15%. |
* Transporto priemonių, pagamintų iki 1994 01 01, darbinių stabdžių stabdymo efektyvumas > 40%.
Kontrolė: |
stabdymo efektyvumas nustatomas stabdžių tikrinimo stendu, o kai kuriais |
atvejais – kilnojamuoju lėtėjimo matavimo prietaisu, tikrinant aikštelėje su |
|
kieta bei sausa kelio danga ir pradedant stabdyti esant greičiui 20 – 40 km/h. |
|
Pastaba: |
1. stabdymo efektyvumas z skaičiuojamas: |
1) tikrinant stabdžių tikrinimo stendu – pagal formulę |
|
z=[Pst / (ma× g)] × 100%, |
|
čia: Pst – suminė stabdymo jėga N; ma – transporto priemonės faktinė masė kg; |
|
g – laisvo kūno kritimo pagreitis m/s2; |
|
2) tikrinant kilnojamuoju lėtėjimo matavimo prietaisu – pagal formulę: |
|
z=(jst/g) × 100%, |
|
čia: jst – lėtėjimo pagreitis m/s2; |
|
2. mokomosioms transporto priemonėms, esant sudvejintiems stabdžių pedalams, stabdymo jėgos netolygumas ir stabdymo efektyvumas turi būti tikrinamas tiek su pagrindiniais, tiek su papildomai įrengtais stabdžių pedalais. Stabdymo jėgos netolygumas ir stabdymo efektyvumas neturi skirtis |
2.3. 704 kodo „CnHm kiekis (Otto variklis)“ pastabą pakeisti taip: „automobilių, kurių CnHm kiekis viršija leistinas normas, techninės apžiūros rezultatų kortelėje daryti žymas, įspėjančias vairuotojus, kad būtina likviduoti nurodytą trūkumą.“ ir 704 kodą išdėstyti taip:
7 grupė. Variklis |
Kodas |
|
CnHm kiekis (Otto variklis) |
704 |
|
Reikalavimai: |
turi atitikti galiojančius normatyvus. |
|
Kontrolė: |
matavimas dujų analizatoriumi. |
|
Pastaba: |
automobilių, kurių CnHm kiekis viršija leistinas normas, techninės apžiūros rezultatų kortelėje daryti žymas, įspėjančias vairuotojus, kad būtina likviduoti nurodytą trūkumą. |
2.4. 1405 kodą „Stabdžiai“ pakeisti, papildyti ir išdėstyti taip:
14 grupė. Papildomi reikalavimai tarptautinių vežimų transporto priemonėms |
Kodas |
|
Stabdžiai |
1405 |
|
Reikalavimai: |
stabdžių sistema turi turėti ne mažiau kaip du tarpusavyje nepriklausomus kontūrus. |
|
Kontrolė: |
apžiūrėjimas. |
|
* nebuvo skelbta „Valstybės žiniose“. |
3. Pakeisti ir papildyti Susisiekimo ministerijos 1994 01 24 įsakymu Nr. 33 patvirtintus Kelių transporto priemonių techninės būklės vertinimo kriterijus, pakeistus ir papildytus Susisiekimo ministerijos įsakymais: 1996 05 22 Nr. 179* (Žin., 1996, Nr. 110-2520; 1997, Nr. 20-480, Nr. 78-1999):
3.1. 304 kodo „Vairaratis“ pakeisti vertinimo kriterijaus teiginį „laisvumas viršija leistinas normas;“ į „pastebimai padidėjęs vairaračio laisvumas;“ ir 304 kodą išdėstyti taip:
Kodas |
3 grupė. Vairavimo sistema |
Nedidelis trūkumas NT |
Didelis trūkumas DT |
Draudžiama eksploatuoti DE |
304 |
Vairaratis |
|||
neatitinka gamintojo reikalavimų; |
|
X |
X |
|
sukasi trūkčiodamas ir užsikirsdamas; |
|
X |
X |
|
savaime pasisuka iš neutralios padėties (jei yra vairo stiprintuvas); |
|
X |
X |
|
pastebimai padidėjęs vairaračio laisvumas; |
|
X |
|
|
apvalkalas ir jo tvirtinimas neatitinka reikalavimų. |
|
X |
|
3.2. 704 kodo „CnHm kiekis (Otto variklis)“ pakeisti vertinimo kriterijų ir 704 kodą išdėstyti taip:
Kodas |
7 grupė. Variklis |
Nedidelis trūkumas NT |
Didelis trūkumas DT |
Draudžiama eksploatuoti DE |
704 |
CnHm kiekis (Otto variklis) |
|||
neatitinka galiojančių normatyvų. |
X |
|
|
3.3. 1405 kodo „Stabdžiai“ pakeisti vertinimo kriterijų teiginiu „stabdžių sistema turi tik vieną kontūrą.“ ir 1405 kodą išdėstyti taip:
Kodas |
14 grupė. Papildomi reikalavimai tarptautinių vežimų transporto priemonėms |
Nedidelis trūkumas NT |
Didelis trūkumas DT |
Draudžiama eksploatuoti DE |
1405 |
Stabdžiai stabdžių sistema turi tik vieną kontūrą. |
|
X |
|
* Nebuvo skelbta „Valstybės žiniose“.
4. Įpareigoti techninių apžiūrų centrus matuoti CnHm kiekį. Automobilių, kurių CnHm kiekis viršija leistinas normas, techninės apžiūros rezultatų kortelėje daryti žymas, įspėjančias vairuotojus, kad būtina likviduoti nurodytą trūkumą.