LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2008 m. BALANDŽIO 8 d.
ĮSAKYMO Nr. ISAK-977 „DĖL VALSTYBĖS PROJEKTŲ PLANAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. sausio 12 d. Nr. V-86

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 8 punktu,

p a k e i č i u Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. ISAK-977 „Dėl Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 44-1665; 2009, Nr. 46-1819), ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                               Gintaras Steponavičius


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro 2008 m. balandžio 8 d.

įsakymu Nr. ISAK-977

(Lietuvos Respublikos švietimo ir

mokslo ministro 2011 m. sausio 12 d.

įsakymo Nr. V-86 redakcija)

 

VALSTYBĖS PROJEKTŲ PLANAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybės projektų planavimo būdu finansuojamų projektų (toliau – Valstybės projektai), įgyvendinamų pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos (toliau – Ministerija) administruojamas 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. rugsėjo 24 d. sprendimu Nr. K(2007)4475 ir iš dalies pakeistos Europos Komisijos 2010 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. K(2010)3471, 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3740 ir iš dalies pakeistos Europos Komisijos 2010 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. K(2010)1047, 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738 ir iš dalies pakeistos Europos Komisijos 2010 m. kovo 2 d. sprendimu Nr. K(2010)1048 (toliau – 2007–2013 m. veiksmų programos), prioritetų įgyvendinimo priemones (toliau – Įgyvendinimo priemonės), planavimo ir projektų atrankos procedūras, jų atlikimo terminus ir atsakomybės už procedūrų atlikimą paskirstymą.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637) (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės), ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132).

3. Valstybės projektai planuojami vadovaujantis 2007–2013 m. veiksmų programomis, 2007–2013 m. veiksmų programų priedais, Ministerijos programomis, Projektų finansavimo sąlygų aprašais ir Specialiaisiais projektų atrankos kriterijais, patvirtintais Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti, sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60 (Žin., 2007, Nr. 10-396; 2008, Nr. 4-133) (toliau – Stebėsenos komitetas).

4. Apraše vartojamos sąvokos:

Valstybės projekto aprašymas – pagal Aprašo priede nustatytą pavyzdį Įgyvendinimo priemonei parengtas projekto aprašymas.

Ministerijos programa – atitinkama Ministerijos programa, kuriai įgyvendinti yra numatoma panaudoti 2007–2013 m. Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšas, t.y. Mokyklų tobulinimo programa plius, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2331 (Žin., 2008, Nr. 7-257), Nacionalinė profesinio orientavimo švietimo sistemoje programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2332 (Žin., 2008, Nr. 7-258, Nr. 143-5731), Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2333 (Žin., 2008, Nr. 7-259, Nr. 147-5919), Nacionalinė studijų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2334 (Žin., 2008, Nr. 7-260; 2009, Nr. 82-3435), Tyrėjų karjeros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2335 (Žin., 2008, Nr. 7-261; 2009, Nr. 32-1252), Bendroji nacionalinė kompleksinė programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2336 (Žin., 2008, Nr. 7-262; 2010, Nr. 27-1241), Bendroji nacionalinė mokslinių tyrimų ir mokslo bei verslo bendradarbiavimo programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. kovo 3 d. įsakymu Nr. ISAK-563 (Žin., 2008, Nr. 29-1036).

Ministerijos programos vadovas – Ministerijos departamento, atsakingo už Ministerijos programos įgyvendinimą, direktorius arba kitas valstybės tarnautojas, paskirtas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu.

5. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse.

 

II. VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS, TVIRTINIMAS, SKELBIMAS IR TEIKIMAS ĮGYVENDINANČIAJAI INSTITUCIJAI

 

6. Turi būti sudaromas bent vienas Valstybės projektų sąrašas vienai 2007–2013 m. veiksmų programos Įgyvendinimo priemonei.

7. Valstybės projektų sąrašas turi būti sudaromas atsižvelgiant į išlaidų patyrimo prognozes ir projektų parengtumo lygį taip, kad būtų užtikrinta, jog ES fondų lėšos nebus prarastos pagal 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. birželio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 539/2010 (OL 2010 L 158, p. 1) (toliau – Reglamentas Nr. 1083/2006), 93 straipsnio nuostatas.

8. Valstybės projektų sąrašas sudaromas patvirtinus 2007–2013 m. veiksmų programų priedus ir Projektų finansavimo sąlygų aprašus atitinkamoms Įgyvendinimo priemonėms, pagal kuriuos Valstybės projektai gali būti įrašomi į Valstybės projektų sąrašą. Valstybės projektų sąrašai gali būti sudaromi dviem būdais – neskelbiant išankstinio kvietimo arba skelbiant išankstinį kvietimą. Valstybės projektų sąrašo sudarymo tvarka, skelbiant išankstinį kvietimą, pateikta šio Aprašo III skyriuje.

9. Prieš sudarydamas Valstybės projektų sąrašą ES paramos valdymo skyriaus darbuotojas, atsakingas už atitinkamos Ministerijos programos administravimą (toliau – ESPVS darbuotojas), su visais Ministerijos programoje ir (arba) kituose teisės aktuose nurodytais konkrečiais galimais pareiškėjais paštu ir (arba) elektroniniu paštu suderina Valstybės projekto aprašymą.

10. Valstybės projektų aprašymai turi atitikti:

10.1. 2007–2013 m. veiksmų programos prioriteto tikslą ir uždavinį(-ius);

10.2. 2007–2013 m. veiksmų programos priedą (konkrečios Įgyvendinimo priemonės aprašyme nustatytą priemonės tikslą, galimus pareiškėjus, remiamas veiklas);

10.3. Stebėsenos komiteto patvirtintus bendruosius projektų atrankos kriterijus;

10.4. Stebėsenos komiteto patvirtintus specialiuosius projektų atrankos kriterijus;

10.5. Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789), nuostatas;

10.6. atitinkamą Ministerijos programą;

10.7. kitų Lietuvos Respublikos teisės aktų, susijusių su 2007–2013 metų ES struktūrinės paramos panaudojimu, nuostatas.

11. Ministerijos programos valdymo komitetas, vadovaudamasis Programos valdymo komiteto darbo reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. ISAK-1477 (kartu su 2010 m. vasario 4 d. įsakymu Nr. V-171), posėdyje svarsto ir vertina pateiktus Valstybės projektų aprašymus ir teikia rekomendacijas dėl projektų įrašymo į Valstybės projektų sąrašą. Projektai, kurių Valstybės projektų aprašymai neatitinka Aprašo 7 ir 10 punktų, negali būti įrašyti į Valstybės projektų sąrašą.

12. Galutinį sprendimą dėl projekto įrašymo į Valstybės projektų sąrašą priima švietimo ir mokslo ministras. Švietimo ir mokslo ministrui nepritarus Ministerijos programos valdymo komiteto teikiamoms rekomendacijoms dėl projektų įrašymo į Valstybės projektų sąrašą, sąrašas nepasirašomas ir motyvuotai grąžinamas Ministerijos programos valdymo komitetui.

13. Valstybės projektas ar valstybės projektų sąrašas tvirtinamas švietimo ir mokslo ministro įsakymu. Įsakymo projektą rengia ESPVS darbuotojas.

14. Tvirtinamame Valstybės projektų sąraše turi būti nurodoma:

14.1. projekto pavadinimas;

14.2. pareiškėjas;

14.3. projekto aprašymas (nurodomas pagrindinis tikslas, pagrindinės veiklos, jų apimtis ir siektini rezultatai);

14.4. preliminari projekto vertė, didžiausia finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programų, kuriose numatytos ES fondų lėšos ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skirtos 2007–2013 m. veiksmų programų Įgyvendinimo priemonėms finansuoti, lėšų suma, informacija apie kitus projekto finansavimo šaltinius;

14.5. numatoma projekto veiklų įgyvendinimo pradžia ir preliminari projekto veiklų įgyvendinimo trukmė;

14.6. paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo įgyvendinančiajai institucijai terminas. Šis terminas negali būti trumpesnis kaip 2 mėnesiai. Trumpesnis paraiškų pateikimo terminas gali būti nustatytas Ministerijos, įgyvendinančiosios institucijos ir pareiškėjo bendru sutarimu;

14.7. kita reikiama informacija.

15. Patvirtinus Valstybės projektų sąrašą, ESPVS darbuotojas per 5 darbo dienas raštu, kurį pasirašo Ministerijos kancleris, pateikia jį įgyvendinančiajai institucijai ir per 3 darbo dienas informuoja ESPVS darbuotoją, atsakingą už informacijos patalpinimą ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt. Valstybės projektų sąrašas svetainėje www.esparama.lt patalpinamas per 5 darbo dienas nuo jo patvirtinimo dienos.

 

III. VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS SKELBIANT IŠANKSTINĮ KVIETIMĄ

 

16. Tuo atveju, kai konkretus pareiškėjas nėra įrašytas į Ministerijos programą arba kitą teisės aktą kaip projekto vykdytojas, prieš sudarydama Valstybės projektų sąrašą, Ministerija skelbia išankstinį kvietimą.

17. Išankstinį kvietimą rengia ESPVS darbuotojas bendradarbiaudamas su Ministerijos programos vadovu ir Ministerijos programos valdymo komiteto pirmininku.

18. Išankstinio kvietimo skelbime turi būti nurodyta:

18.1. Ministerijos programos veiklos (veiklų grupės, komponento, priemonės, paprogramės) pavadinimas;

18.2. galimi pareiškėjai;

18.3. išankstinio kvietimo suma;

18.4. svarbos kriterijai, pagal kuriuos bus vertinama pateiktų projektų svarba;

18.5. informacija apie prašomus pateikti dokumentus;

18.6. institucijos, kuriai reikia pateikti Valstybės projekto aprašymą, pavadinimas, adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, kuriuo galima gauti papildomos informacijos;

18.7. Projekto dokumentų priėmimo terminas (valandos tikslumu), kuris negali būti trumpesnis kaip 10 darbo dienų;

18.8. kita reikiama informacija.

19. Jeigu Ministerijos programoje nėra nurodyti svarbos kriterijai, skirti projekto, pateikto pagal išankstinį kvietimą, svarbos vertinimui, svarbos kriterijus nustato Ministerijos programos valdymo komitetas.

20. Parengtas išankstinis kvietimas, kurį pasirašo Ministerijos viceministras pagal priskirtą administravimo sritį, skelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, talpinamas Ministerijos interneto svetainėje www.smm.lt ir ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt.

21. Pareiškėjai, siekiantys, kad jų projektai būtų įtraukti į Valstybės projektų sąrašą, Ministerijai pateikia Valstybės projekto aprašymą ir kitus dokumentus, nurodytus išankstinio kvietimo skelbime.

22. Pareiškėjas atsako už Valstybės projekto aprašyme ir jo prieduose (toliau – Projekto dokumentai) pateiktos informacijos tikrumą. Paaiškėjus, kad pateikta informacija netiksli arba klaidinanti, projektas gali būti atmetamas.

23. Projekto dokumentai turi būti atsiųsti paštu arba pristatyti kurjerio. Faksu ar elektroniniu paštu atsiųsti ar kitu adresu pristatyti Projekto dokumentai atmetami.

24. Projekto dokumentai turi būti pateikti iki išankstinio kvietimo skelbime nurodytos datos. Už Projekto dokumentų pristatymą laiku atsako pareiškėjas.

25. Projekto dokumentai yra laikomi pateikti, jei jų pateikimo faktas užfiksuotas Ministerijos Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyriuje.

26. Jeigu Projekto dokumentus pateikia tik vienas pareiškėjas, „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, Ministerijos interneto svetainėje www.smm.lt ir ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt. skelbiamas išankstinio kvietimo pratęsimas, kuris negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų. Per nustatytą terminą nesulaukus Valstybės projektų aprašymų iš kitų pareiškėjų, vertinamas anksčiau pateiktas Valstybės projekto aprašymas.

27. Pareiškėjui pateikus Valstybės projekto aprašymą, vertinama Valstybės projekto atitiktis Aprašo 7 ir 10 punkto nuostatoms ir Valstybės projekto svarba, pagal išankstinio kvietimo skelbime nurodytus svarbos kriterijus.

28. Valstybės projekto aprašymų vertinimą atlieka Valstybės projektų aprašymų vertinimo darbo grupė (toliau – Vertinimo darbo grupė), sudaryta švietimo ir mokslo ministro įsakymu, arba vidaus ir (arba) išorės ekspertai (toliau – ekspertai).

29. Švietimo ir mokslo ministro įsakyme dėl Vertinimo darbo grupės sudarymo turi būti nurodyta:

29.1. Vertinimo darbo grupės narių asmeninė sudėtis;

29.2. Valstybės projekto aprašymų vertinimo terminas, kuris turi būti ne ilgesnis kaip 30 kalendorinių dienų nuo Projekto dokumentų galutinio pateikimo termino dienos. Šis terminas pagrįstais atvejais gali būti pratęstas švietimo ir mokslo ministro sprendimu.

30. Jeigu projektų vertinimo metu kyla neaiškumų arba trūksta informacijos, Vertinimo darbo grupė arba ekspertai turi teisę raštu ir (arba) elektroniniu paštu pareikalauti, kad pareiškėjas per nustatytą terminą paaiškintų, papildytų ir (arba) patikslintų pateiktus Projekto dokumentus. Per nustatytą terminą nepateikus informacijos, vertinimas atliekamas remiantis anksčiau pateiktais Projekto dokumentais.

31. Vertindami pareiškėjo pateiktą informaciją bei duomenis, Vertinimo darbo grupė arba ekspertai gali kreiptis į atitinkamas institucijas papildomos informacijos ir naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais.

32. Valstybės projekto aprašymų atranką atlieka Ministerijos programos valdymo komitetas, remdamasis Vertinimo darbo grupės arba ekspertų pateiktomis išvadomis dėl Valstybės projektų aprašymų vertinimo.

33. Ministerijos programos valdymo komiteto sprendime dėl Valstybės projektų aprašymų atrankos nurodomi:

33.1. Valstybės projektai, kuriuos rekomenduojama įtraukti į Valstybės projektų sąrašą, nurodant preliminarią projektų vertę;

33.2. ir (arba) Valstybės projektai, kuriuos rekomenduojama netraukti į Valstybės projektų sąrašą, išdėstant rekomendacijų motyvus;

33.3. ir (arba) Valstybės projektai, kurie įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą, t. y. projektai, kurie atitinka Aprašo nuostatas bei projektų vertinimo svarbos kriterijus, tačiau kuriems nepakanka išankstiniame kvietime numatytos sumos. Rezervinių projektų sąraše projektai išdėstomi prioritetine tvarka, nurodant preliminarią projektų vertę.

34. Atlikus projektų atranką pareiškėjai, kurių projektus rekomenduojama įtraukti į Valstybės projektų sąrašą, įtraukiami į atitinkamą Ministerijos programą ir sudaromas Valstybės projektų sąrašas. Valstybės projektų, patenkančių į rezervinių projektų sąrašą, pareiškėjai taip pat įtraukiami į atitinkamą Ministerijos programą.

35. Visi pareiškėjai, dalyvavę išankstiniame kvietime ir pateikę Valstybės projektų aprašymus, Ministerijos raštu informuojami apie Ministerijos programos valdymo komiteto sprendimą įtraukti arba netraukti jų pateiktą Valstybės projektą į Valstybės projektų sąrašą ir (arba) apie Ministerijos programos valdymo komiteto sprendimą įtraukti pateiktą Valstybės projektą į rezervinių projektų sąrašą. Raštą parengia ESPVS darbuotojas, o pasirašo Ministerijos viceministras pagal priskirtą administravimo sritį.

36. Galutinis sprendimas dėl projektų, atrinktų skelbiant išankstinį kvietimą, priimamas ir Valstybės projektų sąrašas sudaromas šio Aprašo II skyriuje nustatyta tvarka.

 

IV. VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠO KEITIMAS ir PAPILDYMAS

 

37. Valstybės projektų sąrašas keičiamas arba papildomas Ministerijos programos valdymo komiteto sprendimu šiais atvejais:

37.1. pasikeitus 2007–2013 m. veiksmų programų priedams, Ministerijos programos tikslams, uždaviniams ir (arba) jų įgyvendinimo priemonėms dėl tų Valstybės projektų, kurių finansavimo ir administravimo sutartys nėra pasirašytos;

37.2. iš įgyvendinančios institucijos ir (arba) pareiškėjo gavus pagrįstą prašymą dėl Valstybės projektų sąrašo keitimo;

37.3. įtraukiant į Valstybės projektų sąrašą naują Valstybės projektą.

38. Valstybės projektų sąrašo keitimas arba papildymas tvirtinami švietimo ir mokslo ministro įsakymu. Įsakymo projektą rengia ESPVS darbuotojas.

39. Patvirtinus Valstybės projektų sąrašo keitimą arba papildymą, ESPVS darbuotojas per 5 darbo dienas raštu pateikia jį įgyvendinančiajai institucijai ir per 3 darbo dienas informuoja ESPVS darbuotoją, atsakingą už informacijos talpinimą svetainėje www.esparama.lt. Valstybės projektų sąrašo keitimas arba papildymas svetainėje www.esparama.lt patalpinamas per 5 darbo dienas nuo jo patvirtinimo dienos.

40. Ministerijos patvirtintas Valstybės projektų sąrašas negali būti laikomas galutiniu sprendimu Valstybės projektą bendrai finansuoti iš ES fondų lėšų. Galutinis sprendimas priimamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka, atlikus projekto administracinės atitikties vertinimą ir projekto tinkamumo finansuoti vertinimą.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

41. Pareiškėjų skundai dėl Valstybės projektų aprašymų vertinimo ir atrankos rezultatų nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nustatyta tvarka.

42. Visi dokumentai ir (arba) jų kopijos, susijusios su Valstybės projektų atranka, yra saugomi ne trumpiau kaip 3 metus nuo atitinkamos 2007–2013 m. veiksmų programos užbaigimo. Dokumentai saugomi vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 1997 m. rugpjūčio 15 d. įsakymu Nr. 38 (Žin., 1997, Nr. 78-2006).

43. Įsigaliojus naujiems teisės aktams, reglamentuojantiems Valstybės projektų atranką arba Aprašo 2 punkte išvardintų teisės aktų pakeitimams, Aprašas keičiamas, vadovaujantis naujomis teisės aktų nuostatomis.

 

_________________

 


Valstybės projektų planavimo

tvarkos aprašo

priedas

(Lietuvos Respublikos

švietimo ir mokslo ministro

2011 m. sausio 12 d.

įsakymo Nr. V-86 redakcija)

 

(Valstybės projekto aprašymo formos pavyzdys)

 

VALSTYBĖS PROJEKTO APRAŠYMAS

 

Projekto pavadinimas

(Šiame lauke nurodomas projekto, kuriam įgyvendinti prašomas finansavimas, pavadinimas ir galima jo santrumpa. Projekto pavadinimas turėtų būti trumpas ir aiškus, nusakantis Valstybės projekto idėją.

Galimas simbolių skaičius – 300.)

 

1. Pareiškėjo duomenys

Pareiškėjas

Pareiškėjo pavadinimas

(Nurodomas juridinio asmens pilnas pavadinimas (pagal juridinio asmens registravimo pažymėjimą) ir tos organizacijos teisinę formą. Galimas simbolių skaičius – 140.)

Pareiškėjo kodas

(Nurodomas kodas pagal galiojantį juridinio asmens registravimo pažymėjimą.

Galima įvesti tik skaitmenis.)

Buveinės adresas:

gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė

(Nurodomas Valstybės projekto aprašymą teikiančio juridinio asmens oficialus registravimo adresas.

Galimas simbolių skaičius – 100.)

tel.

(Nurodomas Valstybės projekto aprašymą teikiančio juridinio asmens telefono numeris. Galimas simbolių skaičius – 20. Telefono numeris nurodomas pagal tokią formą – (8~5) 216 2222.)

faks.

(Nurodomas Valstybės projekto aprašymą teikiančio juridinio asmens fakso numeris. Galimas simbolių skaičius – 20. Fakso numeris nurodomas pagal tokią formą – (8~5) 216 2222.)

el. p. adresas

(Nurodomas Valstybės projekto aprašymą teikiančio juridinio asmens elektroninio pašto adresas. Galimas simbolių skaičius – 50.)

 

2. Duomenys apie projekto partnerį

Ar projektas turi

partnerį(-ius)?

£[] taip

£[] ne

Pažymėti „taip“ arba „ne“.

Jei pažymima „Ne“, toliau informacija apie projekto partnerį(-ius) nepildoma.

 

Eil. Nr.

Partnerio pavadinimas

Kodas

Buveinės adresas

gatvė

namo numeris

pašto kodas

vietovė

(Įvedamas skaičius ir po jo dedamas taškas)

(Nurodomas partnerio organizacijos pavadinimas pagal juridinio asmens steigimo dokumentus ir registravimo pažymėjimą.

Galimas simbolių skaičius – 140.)

(Nurodomas kodas pagal galiojantį juridinio asmens registravimo pažymėjimą.

Galima įvesti tik skaitmenis. Galimas simbolių skaičius – nuo 7 iki 9.)

(Nurodomas partnerio organizacijos oficialaus registravimo adreso gatvės pavadinimas.

Galimas simbolių skaičius – 50.)

(Nurodomas partnerio organizacijos oficialaus registravimo adreso namo eilės numeris ir butas (jei reikalinga).

Galimas simbolių skaičius – 10.)

(Nurodomas partnerio organizacijos pašto indeksas pagal oficialų registravimo adresą.

Galimas simbolių skaičius – 10.)

(Nurodomas partnerio organizacijos oficialaus registravimo adreso vietovės pavadinimas.

Galimas simbolių skaičius – 50.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Trumpas projekto aprašymas (santrauka)

Projekto esmė

(Pateikiamas problemos aprašymas ir projekto poreikio pagrindimas, problemos sprendimo aprašymas, projekto tikslas. Pagrindžiama projekto pridėtinė vertė (išskiriamos pagrindinės stipriosios projekto ypatybės, t. y. kodėl projektas yra įdomus ir patrauklus (inovatyvumas, idėjos naujumas, kūrybiškumas, nestandartinis problemos sprendimas ir pan. Lietuvos, regiono ar kitu lygiu) arba kodėl projektas yra naudingas ir (arba) būtinas.)

Galimas įvesti simbolių skaičius – 2000.)

 

Informacija apie projekto valdymą ir projekto partnerių pasirinkimą

(Aprašomos projekto valdymo grupės ir (arba) projektą administruojančio personalo atsakomybė ir funkcijos. Pateikiamas projekto partnerio pasirinkimo pagrindimas (jei taikoma): pagrindžiamas projekto partnerio pasirinkimas ir jo indėlis į projektą, nurodoma, kodėl projektas turi būti įgyvendinamas su partneriu, kokia gaunama pridėtinė vertė iš partnerio įtraukimo į projektą? Galimas simbolių skaičius – 1000.)

 

Projekto tęstinumas

(Pateikiamas projekto tęstinumo aprašymas atsižvelgiant į du požymius – fizinį ir veiklos rezultatų:

Fizinis (jei taikoma): glaustai aprašoma, kaip bus užtikrintas projekto produktų tęstinumas (pvz., kas ir kaip apmokės naujai pastatyto pastato eksploatavimo išlaidas, kas bus atsakinga už sukurtos infrastruktūros tinkamą naudojimą), kaip bus užtikrinamas projekto rezultatų panaudojimas ir (arba) sklaida.

Veiklos rezultatų: glaustai aprašoma, kaip bus užtikrintas Valstybės projekto veiklų tęstinumas (nurodomos konkrečios priemonės)  po projekto įgyvendinimo pabaigos (pvz., kas išlaikys reikiamą darbuotojų skaičių arba kaip apmokytų darbuotojų žinios bus pritaikytos tolesnėje veikloje).

Galimas simbolių skaičius – 1000.)

 

4. Projekto loginis pagrindimas

Nr.

Tikslai

Nr.

Uždaviniai

Nr.

Projekto veiklos

Fiziniai veiklos įgyvendinimo rodikliai

(Galima įrašyti tik skaitmenis. Galimas simbolių skaičius – 3)

(Galimas simbolių skaičius – 200.)

(Galimas simbolių skaičius – 4.)

(Galimas simbolių skaičius – 150.)

(Galimas simbolių skaičius – 6.

Galimas maksimalus veiklų skaičius – 20.

(Galimas simbolių skaičius – 150.)

(Galimas simbolių skaičius – 150.)

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Projekto veiklų aprašymas ir pagrindimas (pildoma tik Europos socialinio fondo projektams)

Veiklos Nr.

Projekto veiklos pavadinimas

Veiklos aprašymas ir pagrindimas

1.1.1*

(Lentelė pildoma remiantis 4 punkto lentelėje „Projekto loginis pagrindimas“ (toliau – 4 punkto lentelė) pateikta informacija:

* pažymėtose eilutėse nurodytų veiklų numeriai ir pavadinimai turi atitikti veiklos numerius ir veiklos pavadinimus, nurodytus 4 punkto lentelėje.)

(Šioje lentelėje detaliai aprašomos ir pagrindžiamos projekto veiklos (nurodomi pasirinkimo kriterijai, aktualumas, naudingumas, nurodoma, kokie dokumentai ar programos ir pan. bus parengti veiklos etapo pabaigoje), nurodoma, kaip jos prisidės prie projekto tikslų ir uždavinių pasiekimo ir kita. Jei 4 punkto lentelėje yra sujungtos kelios veiklos, šioje lentelėje jos išskaidomos atskirose eilutėse (pvz., 1.1.1 veikla „Personalo valdymo mokymai“ yra sudaryta iš kelių smulkesnių veiklų (pvz., seminarų), tai šioje lentelėje yra pateikiama informacija apie kiekvieną smulkesnę veiklą atskirai: 1.1.1.1 „Darbuotojų atranka“, 1.1.1.2 „Darbuotojų motyvavimas“ ir pan.). Informacija naudojama projekto vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 500.)

1.1.1.1

 

 

1.1.1.2

 

 

 

 

 

1.1.2*

 

 

1.1.2.1

 

 

1.1.2.2

 

 

 

 

 

1.2.1*

 

 

1.2.1.1

 

 

1.2.1.2

 

 

 

 

 

1.2.2*

 

 

1.2.2.1

 

 

1.2.2.2

 

 

 

 

 

 

6. Alternatyvų analizė

 

6.1. Išsamus esamos situacijos ar problemos ir tikslo, kurio siekiama vykdant Valstybės projektą, aprašymas

(Išsamiai aprašoma problema, kuriai spręsti prašomas finansavimas. Atskleidžiamos problemos atsiradimo priežastys ir pasekmės. Problema gali būti aprašoma remiantis atliktais kokybiniais tyrimais arba aktualia oficialia statistine informacija, kuri tiesiogiai siejasi su projektu sprendžiama problema. Taip pat aprašomas Paraiškos dėl projekto finansavimo (A) dalies formos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861, Nr. 114-4371), 6 punkte „Projekto loginis pagrindimas“ nurodytas projekto tikslas(-ai) bei jo (jų) sąsaja su numatoma spręsti problema. Galimas simbolių skaičius – 1500.)

 

6.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvų analizė

(Alternatyvų analizė skirta pagrįsti, kad Pareiškėjo aprašytai problemai spręsti ir tikslui pasiekti buvo apsvarstytos įvairios projekto įgyvendinimo alternatyvos ir pasirinktas pats geriausias projekto įgyvendinimo būdas.

Kiekvienam projektui pagrįsti turėtų būti svarstomos bent dvi alternatyvos: „nulinė“ alternatyva (alternatyva, kai projektas nėra įgyvendinamas arba jis nėra finansuojamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis) ir kita alternatyva (alternatyva, kai projektas yra įgyvendinamas ir finansuojamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis).

Atliekant alternatyvų analizę taip pat turi būti atskleista, kad visos realios Valstybės projekto įgyvendinimo galimybės buvo svarstytos arba kad kitų alternatyvų, be jau nagrinėjamų, nėra tikslinga svarstyti.)

 

Alternatyvos numeris ir pavadinimas

Alternatyvos aprašymas

Alternatyvos vertinimo kriterijai

Alternatyvos įvertinimas pagal vertinimo kriterijus

1. „Nulinė“ alternatyva

(Pateikite trumpą nurodytos alternatyvos aprašymą.

 

Aprašant „nulinę“ alternatyvą gali būti aprašyta:

- situacija, kai projektas iš viso nėra įgyvendintas (jei projekto įgyvendinti neįmanoma pareiškėjo ir (arba) partnerio lėšomis arba pritraukti kitų finansavimo šaltinių)

 

- situacija, jei projektas būtų įgyvendinamas pareiškėjo ir (arba) partnerio lėšomis pritraukiant kitus galimus finansavimo šaltinius, išskyrus Europos socialinio fondo ir (arba) Lietuvos valstybės biudžeto lėšas iš projektams skiriamo finansavimo.

Galimas simbolių skaičius – 1000.)

Poveikis atitinkamai švietimo ir mokslo sričiai pagal 2007–2013 m. veiksmų programos priedo tikslą.

(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis susijusiai švietimo ir mokslo sričiai.

Galimas simbolių skaičius – 500.)

Poveikis projekto tikslinėms grupėms.

(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis tikslinei grupei (projekto dalyviams).

Galimas simbolių skaičius – 500.)

Poveikis darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis darnaus vystymosi įgyvendinimui, atsižvelgiant į Nacionalinės darnaus vystymosi strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 1160 (Žin., 2003, Nr. 89-4029; 2009, Nr. 121-5215), nuostatas:

- projektas nepažeidžia aplinkos apsaugos reikalavimų ir (arba) sprendžia aplinkos apsaugos srityje egzistuojančias problemas;

- projektas nedaro neigiamos įtakos ir (arba) numato konkrečias priemones, sprendžiant socialines bei ekonomines problemas (švietimo ir mokslo vaidmuo, kokybė bei prieinamumas; nedarbas, skurdas arba socialinė atskirtis);

- projektas prisideda įgyvendinant ir (arba) neprieštarauja darnaus vystymosi nuostatoms regionų plėtros srityje vadovaujantis Lietuvos regioninės politikos iki 2013 metų strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 575 (Žin., 2005, Nr. 66-2370).

Galimas simbolių skaičius – 500.)

Poveikis lyčių lygybės ir nediskriminavimo principo įgyvendinimui.

(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis lyčių lygybės ir nediskriminavimo principo įgyvendinimui, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo (Žin., 2003, Nr. 114-5115; 2008, Nr. 76-2998) bei Lietuvos Respublikos moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo (Žin., 1998, Nr. 112-3100) nuostatas:

- užtikrinamos ir neribojamos vienodos galimybės moterims ir vyrams dalyvauti projekte ir naudotis projekto rezultatais;

- užtikrinamos ir neribojamos vienodos galimybės bet kokios rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos atstovams dalyvauti Valstybės projekte ir naudotis projekto rezultatais.

Galimas simbolių skaičius – 500.)

2. (Įrašykite alternatyvos pavadinimą. Galimas simbolių skaičius – 40.)

(Pateikite trumpą nurodytos alternatyvos aprašymą.

 

Aprašant alternatyvą gali būti aprašytos įvairios Valstybės projekto veiklų ir (arba) įgyvendinimo būdų kombinacijos, pavyzdžiui, išnagrinėta alternatyva įgyvendinti projektą ne visa apimtimi, atsisakant tam tikrų veiklų arba įtraukiant į projektą inovatyvius sprendimus.

 

Viena iš alternatyvų turi visiškai atitikti paraiškoje nurodytą Valstybės projekto aprašymą.

 

Galimas simbolių skaičius – 1000.)

Poveikis atitinkamai švietimo ir mokslo sričiai pagal 2007–2013 m. veiksmų programos priedo tikslą.

(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis susijusiai švietimo ir mokslo sričiai.

Galimas simbolių skaičius – 500.)

 

Poveikis projekto tikslinėms grupėms.

(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba)  neigiamas poveikis tikslinei grupei (projekto dalyviams).

Galimas simbolių skaičius – 500.)

Poveikis darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis darnaus vystymosi įgyvendinimui, atsižvelgiant į Nacionalinės darnaus vystymosi strategijos nuostatas:

- projektas nepažeidžia aplinkos apsaugos reikalavimų ir (arba) sprendžia aplinkos apsaugos srityje egzistuojančias problemas;

- projektas nedaro neigiamos įtakos ir (arba) numato konkrečias priemones, sprendžiant socialines bei ekonomines problemas (švietimo ir mokslo vaidmuo, kokybė bei prieinamumas; nedarbas, skurdas arba socialinė atskirtis);

- projektas prisideda įgyvendinant ir neprieštarauja darnaus vystymosi nuostatoms regionų plėtros srityje vadovaujantis Lietuvos regioninės politikos iki 2013 metų strategija.

Galimas simbolių skaičius – 500.)

Poveikis lyčių lygybės ir nediskriminavimo principo įgyvendinimui.

(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis lyčių lygybės ir nediskriminavimo principo įgyvendinimui, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo bei Lietuvos Respublikos moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo nuostatas:

- užtikrinamos ir neribojamos vienodos galimybės moterims ir vyrams dalyvauti projekte ir naudotis projekto rezultatais;

- užtikrinamos ir neribojamos vienodos galimybės bet kokios rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos atstovams dalyvauti projekte ir naudotis projekto rezultatais.

Galimas simbolių skaičius – 500.)

3. (Įrašykite alternatyvos pavadinimą.

 

Galimas simbolių skaičius – 40.)

(Pateikite trumpą nurodytos alternatyvos aprašymą.

 

Aprašant alternatyvą gali būti aprašytos įvairios projekto veiklų ir (arba) įgyvendinimo būdų kombinacijos, pavyzdžiui, išnagrinėta alternatyva įgyvendinti projektą ne visa apimtimi, atsisakant tam tikrų veiklų arba įtraukiant į Valstybės projektą inovatyvius sprendimus. Viena iš alternatyvų turi visiškai atitikti paraiškoje nurodytą Valstybės projekto aprašymą. Jei visos realios projekto įgyvendinimo galimybės buvo svarstytos arba kad kitų alternatyvų, be jau nagrinėjamų, nėra tikslinga svarstyti, tai yra pagrindžiama.

 

Galimas simbolių skaičius – 1000.)

Poveikis atitinkamai švietimo ir mokslo sričiai pagal 2007–2013 m. veiksmų programos priedo tikslą.

(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis susijusiai švietimo ir mokslo sričiai.

Galimas simbolių skaičius – 500.)

Poveikis projekto tikslinėms grupėms.

(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis tikslinei grupei (projekto dalyviams).

Galimas simbolių skaičius – 500.)

Poveikis darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis darnaus vystymosi įgyvendinimui, pagal Nacionalinės darnaus vystymosi strategijos nuostatas ir atitinka šiuos reikalavimus:

- projektas nepažeidžia aplinkos apsaugos reikalavimų;

- projektas nedaro neigiamos įtakos sprendžiant socialines bei ekonomines problemas (švietimo ir mokslo vaidmuo, kokybė bei prieinamumas; nedarbas, skurdas arba socialinė atskirtis);

- projektas neprieštarauja darnaus vystymosi nuostatoms regionų plėtros srityje vadovaujantis Lietuvos regioninės politikos iki 2013 metų strategija.

Galimas simbolių skaičius – 500.)

Poveikis lyčių lygybės ir nediskriminavimo principo įgyvendinimui.

(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis lyčių lygybės ir nediskriminavimo principo įgyvendinimui.

Galimas simbolių skaičius – 500.)

 

6.3. Geriausios alternatyvos pasirinkimas ir jos vertinimas lėšų naudojimo efektyvumo aspektu.

Pasirinktos projekto įgyvendinimo alternatyvos numeris ir pavadinimas

Alternatyvos įgyvendinimo būdo analizė lėšų naudojimo efektyvumo aspektu

(Nurodomas 6.2 punkte svarstytos ir pasirinktos įgyvendinti alternatyvos numeris ir pavadinimas

 

Galimas simbolių skaičius – 40.)

(Išanalizuojami veiklų įgyvendinimo būdai finansinio efektyvumo aspektu, pagrindžiant, kad veiklos bus įgyvendinamos optimaliomis sąnaudomis (pavyzdžiui, jei numatyti 30 asmenų mokymai užsienyje, turi būti pagrįsta, kodėl nepasirinkta kita veiklos įgyvendinimo alternatyva, pavyzdžiui, pirkti užsienio lektoriaus paslaugas ir organizuoti mokymus Lietuvoje).

Galimas simbolių skaičius – 1000.)

 

7. Projekto finansavimo šaltiniai

Finansavimo šaltinio pavadinimas

Suma, Lt

1. Prašomos lėšos

(Nurodoma prašoma finansuoti lėšų suma. Galima įvesti tik skaičių.)

2. Pareiškėjo ir partnerio(-ių) lėšos

2.1+2.2

(Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas.)

2.1. Viešosios lėšos

2.1.1+2.1.2+2.1.3

(Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžeto ar kitų valstybės lėšų šaltinių.)

2.1.1. Valstybės biudžeto lėšos

(Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra valstybės biudžetas.

Galima įvesti tik skaičių.)

2.1.2. Savivaldybės biudžeto lėšos

(Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra savivaldybių biudžeto lėšos. Galima įvesti tik skaičių.)

2.1.3. Kiti valstybės lėšų šaltiniai

(pvz., Užimtumo fondo, valstybės įmonių lėšos ir kt.)

(Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra kiti valstybės lėšų šaltiniai.

Galima įvesti tik skaičių.)

2.2. Privačios lėšos

2.2.1+2.2.2

(Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas iš nuosavų lėšų ar kitų lėšų šaltinių.)

2.2.1. Nuosavos lėšos

(Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra nuosavos lėšos. Galima įvesti tik skaičių.)

2.2.2. Kiti lėšų šaltiniai

(Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra kiti lėšų šaltiniai, pvz., banko paskola.

Galima įvesti tik skaičių.)

3. Iš viso

1+2

(Nurodoma bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma.)

3.1. Iš jų apskaičiuotos numatomos gauti grynosios pajamos (numatomų grynųjų pajamų sumai prilyginama išlaidų suma turi būti numatyta finansuoti iš pareiškėjo ir partnerio(-ių) lėšų) (netaikoma, kai projektas finansuojamas pagal valstybės pagalbos schemas)

(Nurodoma apskaičiuotų numatomų gauti grynųjų pajamų suma.

Galima įvesti tik skaičių.)

3.2. Iš jų Europos investicijų banko paskola

(Nurodoma Europos investicijų banko suteiktos paskolos suma, jei ji naudojama projektui finansuoti.

Galima įvesti tik skaičių.)

 

8. Projekto įgyvendinimo laikotarpis

Preliminari projekto veiklų įgyvendinimo pradžia (metai, mėnuo)

(Nurodoma preliminari projekto veiklų įgyvendinimo pradžia.

Galimas simbolių skaičius – 20.)

Preliminari projekto veiklų įgyvendinimo pabaiga (metai, mėnuo)

(Nurodoma preliminari projekto veiklų įgyvendinimo pabaiga.

Galimas simbolių skaičius – 20.)

Preliminarus projekto laikotarpis (mėnesiais)

(Nurodomas preliminarus projekto laikotarpis mėnesiais. Galima įvesti tik skaičių. Galimas simbolių skaičius – 2.)

 

_________________