STATISTIKOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS GENERALINIO DIREKTORIAUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ŪKIO SUBJEKTAMS SUTEIKTŲ PASLAUGŲ KAINŲ ATASKAITOS FORMOS PATVIRTINIMO

 

2007 m. vasario 7 d. Nr. DĮ-39

Vilnius

 

 

Siekdamas įgyvendinti Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299) 12 straipsnio 2 dalies nuostatas ir atsižvelgdamas į 1998 m. gegužės 19 d. Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1165/98 dėl trumpojo laikotarpio statistikos (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 20 tomas, p. 291) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2005 m. liepos 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1158/2005 (OL 2005 L 191, p. 1):

1. Tvirtinu ketvirtinio periodiškumo Ūkio subjektams suteiktų paslaugų kainų ataskaitos formą KA-04 (pridedama).

2. Laikau netekusiu galios Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. balandžio 7 d. įsakymo Nr. DĮ-104 „Dėl ūkio subjektams ir gyventojams suteiktų paslaugų kainų statistinio tyrimo ataskaitų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 42-1554) 1.1 punktą.

 

 

 

GENERALINIS DIREKTORIUS                                                                   ALGIRDAS ŠEMETA

 

 

 

 

 

______________

 

Ūkio subjektams suteiktų paslaugų

kainų ketvirtinės ataskaitos KA-04

1 priedas

 

INFORMACIJA DĖL ŪKIO SUBJEKTAMS SUTEIKTŲ PASLAUGŲ KAINŲ STATISTINIO TYRIMO

(ataskaita KA-04 ketvirtinė)

 

STATISTINIO TYRIMO TEISINIS PAGRINDAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymas (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299);

1998 m. gegužės 19 d. Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1165/98 dėl trumpojo laikotarpio statistikos (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 20 tomas, p. 291), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2005 m. liepos 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1158/2005 (OL 2005 L 191, p. 1).

STATISTINIO TYRIMO RŪŠIS, APIMTIS IR TIKSLAS

Tyrimo rūšis – atrankinis tyrimas.

Tyrimo apimtis – ataskaitą pildo visų rūšių įmonės, teikiančios paslaugas ūkio subjektams.

Tiriamasis laikotarpis – kalendorinis mėnuo.

Tyrimo tikslas – surinkti statistinius duomenis apie kainas ir gautų statistinių duomenų pagrindu skaičiuoti paslaugų kainų indeksus. Kainų indeksai reikalingi makroekonominiams rodikliams skaičiuoti palyginamosiomis kainomis, ekonomikos raidai analizuoti, prognozėms rengti.

STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 14 straipsnio 2 dalis:

„Juridiniai asmenys privalo neatlygintinai teikti statistinius duomenis Oficialiosios statistikos darbų programai įgyvendinti.“

STATISTINIŲ DUOMENŲ KONFIDENCIALUMAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 15 straipsnio 2 dalis:

„Oficialiosios statistikos duomenys, jeigu pagal juos tiesiogiai ar netiesiogiai galima identifikuoti respondentą apie kurį ar kurio veiklos rezultatus buvo surinkti pirminiai statistiniai duomenys, yra konfidencialūs ir saugomi įstatymų nustatyta tvarka.“

STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO TVARKOS PAŽEIDIMAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 17 straipsnis:

„Fiziniai asmenys, įmonių įstaigų ar organizacijų vadovai ir kiti atsakingi už oficialiosios statistikos duomenų rengimą ir teikimą asmenys, pažeidę šio įstatymo ir kitų su statistika susijusių teisės aktų reikalavimus, atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.“

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1732 straipsnis (Žin., 1992, Nr. 21-610; 2000, Nr. 54-1557).

„Statistinių duomenų nepateikimas nustatyta tvarka oficialiąją statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms arba melagingų statistinių duomenų joms pateikimas užtraukia baudą nuo 500 iki 1000 Lt.

Tokia pat veika, padaryta asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, užtraukia baudą nuo 3000 iki 6000 Lt.

Dokumentų patvirtinančių pateiktus statistinius duomenis, nepateikimas oficialiąją statistiką tvarkančių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojams arba šių dokumentų nuslėpimas, taip pat minėtų valstybės tarnautojų teisėtų reikalavimų nevykdymas užtraukia baudą pareigūnams nuo 500 iki 1000 Lt.“

______________

 

Ūkio subjektams suteiktų paslaugų

kainų ketvirtinės ataskaitos KA-04

2 priedas

 

PAAIŠKINIMAI KETVIRTINEI ŪKIO SUBJEKTAMS SUTEIKTŲ PASLAUGŲ KAINŲ ATASKAITAI KA-04 PILDYTI

 

1. Šioje ketvirtinėje ūkio subjektams suteiktų paslaugų kainų ataskaitoje KA-04 (toliau – ataskaita) kiekvieną ketvirtį pateikiami statistiniai duomenys apie paslaugų, atrinktų ir aprašytų metinėje apklausos anketoje suteiktoms paslaugoms kainų statistiniam tyrimui atrinkti KA-03 (toliau – apklausos anketa KA-03), ataskaitinio ketvirčio mėnesines kainas.

2. Pagrindinės vartojamos sąvokos:

2.1. Įmonės – ūkio subjektai, gaminantys prekes ir/ar teikiantys paslaugas rinkai (valstybės, savivaldybių įmonės, ūkinės bendrijos, uždarosios akcinės bendrovės, akcinės bendrovės, žemės ūkio bendrovės, ūkininkų ūkiai, asociacijos, prekybos, pramonės ir amatų rūmai ir pan.).

2.2. Valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos – valstybės valdymo institucijos ir įstaigos (ministerijos, departamentai ir pan.), kitos valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, viešosios įstaigos (sveikatos, švietimo ir pan.), kurios finansuojamos iš valstybės ar savivaldybių biudžetų bei valstybės pinigų fondų ir pan.

2.3. Paslauga – savarankiškos daiktinės formos neturinti prekė, kurios gamyba ir vartojimas vyksta tuo pačiu metu, o turinys ir kokybė priklauso nuo paslaugos teikėjo, jos vartotojo (kliento) ir kitų aplinkybių. Paslaugos negalima saugoti ir transportuoti, jos nauda neapčiuopiama.

2.4. Paslauga reprezentantė – kainų statistiniam tyrimui atrinkta konkreti paslauga, kurios vertės lyginamoji dalis atitinkamų paslaugų grupėje yra viena iš didžiausių, kainų pokytis yra artimas vidutiniam visų tos grupės paslaugų kainų pokyčiui.

2.5. Kaina – paslaugos vieneto piniginis įvertinimas, t. y. pinigų kiekis, kurį reikia sumokėti pardavėjui norint tą paslaugą įsigyti.

2.6. Vidutinė kaina – konkrečios paslaugos, suteiktos tam tikrai vartotojų grupei skirtingomis kainomis, vidutinė kaina.

2.7. Faktinė kaina – konkretaus vartotojo faktiškai už suteiktą paslaugą sumokėta kaina, t. y. kaina įskaitant taikomas nuolaidas.

2.8. Sutartinė kaina – už paslaugą periodiškai mokama ilgalaikėje sutartyje numatyta kaina.

2.9. Kainoraščio kaina – paslaugos kaina, nurodyta kainoraštyje.

2.10. Paslaugos modelio kaina – paslaugos pagal pateiktas konkrečias charakteristikas kaina, kurią apskaičiuoja įmonė nepriklausomai nuo to, ar paslauga buvo suteikta ar ne.

2.11. Kainos nuolaida – kainos sumažinimas, kurį pardavėjas suteikia pirkėjui.

3. Ataskaitos adreso dalyje įrašomi visi pagrindiniai įmonės rekvizitai: įmonės pavadinimas, įmonės kodas juridinių asmenų registre, adresas, pagrindinės veiklos kodas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK red.1.1), patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Statistikos departamentas) generalinio direktoriaus 2002 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. 252 (Žin., 2002, Nr. 126-5744), pagrindinės veiklos pavadinimas (EVRK red.1.1).

4. Ataskaitoje išskiriami keturi skyriai. Pirmasis skyrius skirtas atrinktų paslaugų, suteiktų įmonėms, o antrasis skyrius – paslaugų, suteiktų valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, duomenims apie kainas pateikti. Trečiasis skyrius skirtas kainų pasikeitimo priežastims nurodyti, ketvirtas skyrius – pastaboms pateikti.

5. Ataskaitos I skyriaus pirmoje skiltyje nurodyti paslaugų reprezentančių eilės numeriai, kurie yra pateikti apklausos anketoje KA-03.

6. Ataskaitos I skyriaus antroje skiltyje nurodyti paslaugų reprezentančių kodai iš metinės apklausos anketos KA-03.

7. Ataskaitos I skyriaus trečioje skiltyje pateikiami atrinktų paslaugų reprezentančių aprašymai iš metinės apklausos anketos KA-03. Jei pasikeitė atrinktos paslaugos aprašymas ar paslauga daugiau nebeteikiama, patikslintą teikiamos paslaugos ar naujai atrinktos panašios savo charakteristikomis paslaugos išsamų aprašymą prašome pateikti tolesnėse tuščiose eilutėse.

8. Ataskaitos I skyriaus ketvirtoje skiltyje pateikiami paslaugų reprezentančių matavimo vienetai iš metinės apklausos anketos KA-03.

9. Ataskaitos I skyriaus penktojoje, šeštoje ir septintoje skiltyse įrašomos paslaugų reprezentančių ataskaitinio ketvirčio mėnesinės kainos.

9.1. Labai svarbu, kad kiekvieną mėnesį būtų registruojama tiksliai tokios pat paslaugos reprezentantės kaina, t. y. jos charakteristikos, kainos tipas, teikimo sąlygos būtų tokie patys kiekvieną mėnesį. Tam, kad būtų teisingai nustatyta kainos kitimo tendencija, turi būti registruojama faktinė paslaugos kaina, t. y. realiai už paslaugą sumokėta, o ne kainoraštyje nurodyta kaina. Registruojant kainą turi būti atsižvelgiama į nuolaidas, t. y. registruojama kaina su nuolaidomis. Tačiau tam tikrais atvejais, atsižvelgus į įmonės vykdomos veiklos specifiką, leidžiama pasirinkti tinkamiausią, reprezentatyviausią paslaugos kainos tipą, kuris leistų tiksliausiai atspindėti paslaugų kainų pokytį per tam tikrą laikotarpį. Tai gali būti sutartinė kaina, vidutinė paslaugos kaina, apskaičiuota pagal aritmetinio ar aritmetinio svertinio vidurkio formules, kainoraščio kaina, paslaugos modelio kaina ir pan. Suderinusi su Statistikos departamentu, įmonė gali registruoti paslaugų reprezentančių vidutinę mėnesio kainą arba ataskaitinio mėnesio 15 dienos kainą. Jei 15 diena yra švenčių ar išeiginė, pasirenkama artimiausia darbo diena. Jei 15 dieną paslauga nebuvo teikiama, pasirenkama prieš tai buvusio paskutinio pardavimo kaina. Jeigu konkreti paslauga įvairiems vartotojams teikiama skirtingomis kainomis, geriausia pasirinkti vieną vartotoją, kuriam daugiausia parduodama konkrečių paslaugų, ir tik tokias kainas registruoti ataskaitoje. Jeigu tokio vartotojo pasirinkti neįmanoma, galima atrinkti pagrindinių vartotojų grupę ir skaičiuoti vidutinę jiems suteiktų paslaugų kainą.

9.2. Paslaugos kaina pateikiama be pridėtinės vertės mokesčio (PVM).

10. Ataskaitos III skyriuje rašomos ataskaitinio ketvirčio, palyginti su ankstesniu ketvirčiu, didelio (išskirtinio) kainų pasikeitimo priežastys.

11. Ataskaitos IV skyrius skirtas įmonės pastaboms įrašyti. Rašomos visos pastabos, iškilę sunkumai pildant ataskaitą, pasiūlymai statistinei atskaitomybei tobulinti ir pan.

12. Prašome nepamiršti ataskaitos pabaigoje nurodyti, kiek laiko sugaišote statistiniams duomenims rengti ir ataskaitai pildyti.

______________