LIETUVOS AUTOMOBILIŲ KELIŲ DIREKCIJOS PRIE

SUSISIEKIMO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS LĖŠŲ, SKIRTŲ KAPITALO INVESTICIJOMS Į VIETINĖS REIKŠMĖS KELIŲ (GATVIŲ) TIESIMĄ IR TAISYMĄ (REMONTĄ), PLANAVIMO, NAUDOJIMO, APSKAITOS IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2012 m. kovo 26 d. Nr. V-68

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos nuostatų, patvirtintų susisiekimo ministro 2006 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. 3-457 „Dėl Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 133-5041; 2012, Nr. 32-1519), 20.7 punktu ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės 2011 m. lapkričio 15 d. rašte Nr. S-(20-2228)-2119 „Dėl nustatytų dalykų“ pateiktus siūlymus,

t v i r t i n u Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, skirtų kapitalo investicijoms į vietinės reikšmės kelių (gatvių) tiesimą ir taisymą (remontą), planavimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                         Skirmantas Skrinskas


PATVIRTINTA

Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie

Susisiekimo ministerijos direktoriaus

2012 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. V-68

 

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS LĖŠŲ, SKIRTŲ KAPITALO INVESTICIJOMS Į VIETINĖS REIKŠMĖS KELIŲ (GATVIŲ) TIESIMĄ IR TAISYMĄ (REMONTĄ), PLANAVIMO, NAUDOJIMO, APSKAITOS IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, skirtų kapitalo investicijoms į vietinės reikšmės kelių (gatvių) tiesimą ir taisymą (remontą), planavimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) nustato Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Kelių direkcija), kaip Kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau – programa) finansavimo ir administravimo vykdytojos, reikalavimus dėl programos lėšų, skirtų kapitalo investicijoms į vietinės reikšmės kelių (gatvių) tiesimą ir taisymą (remontą), planavimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės tvarką.

2. Prie kapitalo investicijų arba esminio turto pagerinimo išlaidų (visais atvejais didinama ilgalaikio materialiojo turto vertė) priskiriami vietinės reikšmės kelių (gatvių) ir jų statinių statybos, rekonstravimo ir kapitalinio remonto darbai. Prie esminio turto pagerinimo išlaidų (kai pagerinamos kelio (gatvės) naudingosios savybės ar pailginamas statinio naudingo tarnavimo laikas) gali būti priskirti ir paprastojo remonto darbai.

3. Programos lėšos, skirtos kapitalo investicijoms, yra įtraukiamos į atitinkamų metų valstybės investicijų programą.

4. Šiame apraše vartojamos sąvokos:

Ūkio subjektai – savivaldybės, įstaigos ir įmonės.

Investicijų projektas – dokumentas, finansiškai (ekonomiškai), techniškai ir socialiai pagrindžiantis investavimo tikslus, nurodantis projektui įgyvendinti reikalingas lėšas bei finansavimo šaltinius ir terminus.

Kapitalo investicijos – programos lėšos vietinės reikšmės keliams (gatvėms) ir jų statiniams, kaip ilgalaikiam materialiajam turtui, sukurti, jų vertei padidinti.

Investicijų projekto vertinimas – sistemingas ir objektyvus planuojamo įgyvendinti, įgyvendinamo ar baigto įgyvendinti investicijų projekto tinkamumo, rezultatyvumo, efektyvumo, naudingumo nustatymas.

Kitos šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme (Žin., 1999, Nr. 66-2127), Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47), Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 (Žin., 2001, Nr. 37-1251; 2011, Nr. 24-1155), ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II. INVESTICIJŲ PROJEKTŲ PLANAVIMAS IR RENGIMAS

 

5. Programos lėšos kapitalo investicijoms ūkio subjektams atitinkamais metais skiriamos:

5.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu (programos lėšų rezervas);

5.2. susisiekimo ministro įsakymu (programos tikslinio finansavimo lėšos).

6. Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus einamųjų metų programos finansavimo sąmatą, Vietinių kelių skyriaus darbuotojai (toliau – skyriaus darbuotojai), kuriems pagal pareigybės aprašymą yra nustatytos teisės aktų rengimo funkcijos, vadovaudamiesi Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ (Žin., 2005, Nr. 53-1799; 2007, Nr. 110-4502), ir šiuo tvarkos aprašu per 30 darbo dienų parengia teisės aktų projektus dėl programos lėšų skyrimo ūkio subjektų investicijų projektams finansuoti ir nustatyta tvarka teikia derinti.

7. Investicijų projektus planuoja ir rengia ūkio subjektai, kurių įstatymais ir kitais teisės aktais suteiktiems įgaliojimams vykdyti, strateginiuose planavimo dokumentuose nustatytiems rezultatams pasiekti, taip pat viešojo administravimo funkcijoms atlikti reikia sukurti ilgalaikį materialųjį turtą arba padidinti jo vertę.

8. Ūkio subjektai, atrinkdami investicijų projektus, kuriuos numato teikti Kelių direkcijai įtraukti į tam tikrų metų kapitalo investicijų programą, turi atlikti išankstinį investicijų projekto vertinimą. Šio vertinimo tikslas – nustatyti, ar tikslinga pradėti įgyvendinti naują investicinį projektą. Šis vertinimas atliekamas pradiniame investicijų projekto planavimo etape, per kurį turi būti nustatyta:

8.1. investicijų projekto ryšys su ūkio subjekto atitinkamoje programoje, kurią vykdant numatoma įgyvendinti investicijų projektą, užsibrėžtu uždaviniu;

8.2. kokių tikimasi rezultatų įgyvendinus investicijų projektą ir kaip jie bus vertinami;

8.3. kokį poveikį investicijų projekto rezultatus naudojančio ūkio subjekto veiklai ir numatomiems pasiekti uždavinio rezultatams turės įgyvendintas investicijų projektas arba jei būtų atsisakyta jį įgyvendinti;

8.4. koks investicijų projekto ryšys su jau vykdomais investicijų projektais;

8.5. investicijų ir kitų išteklių poreikis, būtinas investicijų projektui įgyvendinti.

9. Programos lėšos kapitalo investicijoms negali būti investuojamos į fizinių asmenų veiklą ar privačius juridinius asmenis.

10. Planuojamų įgyvendinti investicijų projektų pavadinimuose turi būti nurodoma:

10.1. investavimo objektas, t.y. objektas, kuriam sukurti planuojama skirti lėšų (kelias (gatvė), tiltas, viadukas, teritorija, kitas kelių (gatvių) ilgalaikis turtas);

10.2. projekto įgyvendinimo vieta, t. y. konkretus kelias (gatvė), miestas, miestelis, kaimas;

10.3. įgyvendinimo būdas, t. y. kas bus daroma įgyvendinant investicijų projektą, ar tai bus nauja statyba, ar rekonstrukcija, ar kapitalinis remontas.

 

III. INVESTICIJŲ PROJEKTŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

11. Ūkio subjektai, atrinkę geriausią investiciją dėl siūlomų įgyvendinti investicijų projektų, kurie galėtų būti įtraukti į planuojamų metų Kelių priežiūros ir plėtros programos kapitalo investicijų programą, iki einamųjų metų lapkričio 15 d. pateikia Kelių direkcijai šiuos dokumentus:

11.1. lydraštį, pasirašytą vadovo ar jo įgalioto asmens;

11.2. investicijų projekto charakteristiką, užpildytą pagal Investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 (Žin., 2001, Nr. 60-2172; 2011, Nr. 115-5418), 1 priedą, kuris užpildytas pagal šio aprašo 8 priedą, kurioje nurodomi pagrindiniai duomenys apie kiekvieną siūlomą įgyvendinti investicijų projektą;

11.3. suvestinę informaciją apie siūlomus įgyvendinti investicijų projektus (investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų aprašo 2 priede nustatyta forma, kuri parengiama iš aprašo 1 priede nustatytoje formoje pateikiamos informacijos);

11.4. investicijų projekto atitikties investicijų projektų atrankos kriterijams ir jų reikšmėms lentelę (šio tvarkos aprašo 2 priedas), užpildytą pagal tvarkos aprašo 1 priedo investicijų projektų atrankos kriterijus ir jų reikšmes;

11.5. statinio projekto ekspertizės akto kopiją, išskyrus atvejus, numatytus Statybos įstatymo 29 straipsnio 1 dalyje (jei ekspertizė neatlikta, iš karto ją atlikus);

11.6. suvestinio statybos kainos apskaičiavimo kopiją, patvirtintą užsakovo (jei sąmata neparengta ir nepatvirtinta užsakovo, iš karto ją parengus ir patvirtinus);

11.7. statybos rangos sutarties kopiją (jei sutartis sudaryta);

11.8. ūkio subjektas, atsižvelgdamas į savo institucijos specifiką, gali pateikti ir kitą medžiagą, kuri paaiškina investicijų projekto įgyvendinimo būtinumą.

12. Skyriaus darbuotojai, kuriems pagal pareigybės aprašymą yra nustatytos investicijų projektų programos rengimas, apibendrina ir kaupia iš ūkio subjektų gautą informaciją apie investicijų projektus ir projektų dokumentus.

13. Iškilus specifiniams su investicijų projektų dokumentų vertinimu ir (arba) projekto vykdymu ar ūkio subjekto veikla susijusiems klausimams, ūkio subjekto gali būti paprašyta pateikti papildomų dokumentų.

14. Skyriaus darbuotojai apie klaidas, pastebėtas dokumentuose, ar trūkstamą informaciją ūkio subjektą raštu informuoja ir nurodo terminą, per kurį klaidos turi būti ištaisytos ar pateikta trūkstama informacija.

15. Skyriaus darbuotojai, išnagrinėję ir įvertinę pateiktus dokumentus, pagal tvarkos aprašo 11.2, 11.3, 11.4 punktuose nustatytus kriterijus sudaro kapitalo investicijų programos projektą planuojamiems metams pagal šias ūkio subjektų grupes:

15.1. miestų savivaldybės;

15.2. rajonų savivaldybės;

15.3. įmonės, įstaigos.

16. Skyriaus darbuotojai, atrinkdami ūkio subjektų investicijų projektus, kurie būtų teikiami Susisiekimo ministerijai dėl įtraukimo į planuojamų metų kapitalo investicijų programos projektą, atsižvelgia:

16.1. į tai, ar investicijų projektas finansuojamas Europos Sąjungos fondų lėšomis (ar rengiama (parengta) paraiška Europos Sąjungos paramai gauti);

16.2. į tai, ar projektas yra tęstinis (ar buvo finansuojamas programos ar ūkio subjektų lėšomis praėjusiais metais);

16.3. į tai, ar projekto investicijos numatytos vykdant įsipareigojimus pagal sudarytas sutartis, susitarimus;

16.4. į investicijų projektų vertinimo kriterijus ir jų reikšmes pagal šio tvarkos aprašo 11.4 punkto reikalavimus.

 

IV. KAPITALO INVESTICIJŲ NAUDOJIMO KONTROLĖ IR APSKAITA

 

17. Skyriaus darbuotojai, kuriems Kelių direkcijos direktoriaus įsakymu pavesta atlikti finansavimo sutarčių dėl programos lėšų, skirtų kapitalo investicijoms vietinės reikšmės keliams (gatvėms) ir jų statiniams, kaip ilgalaikiam materialiajam turtui, sukurti, jų vertei padidinti, vykdymo priežiūrą, kontroliuoja, kad ūkio subjektams už atliktus darbus būtų mokama neviršijant einamiesiems biudžetiniams metams atitinkamam investicijų projektui nustatyta tvarka patvirtintos (patikslintos) asignavimų sumos.

18. Finansavimo sutartyse dėl investicijų projekto įgyvendinimo, sudarytose su ūkio subjektais, turi būti numatyta, kad už atliktus darbus bus apmokama atsižvelgiant į einamųjų metų kapitalo investicijų programoje atitinkamam investicijų projektui paskirtas lėšas.

19. Kiekvieno ketvirčio pabaigoje ūkio subjektai parengia ataskaitą apie faktinį investicijų projektų įgyvendinimą per ataskaitinį ketvirtį ir iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 10 dienos pateikia ją Kelių direkcijai.

20. Pasibaigus metams (iki kitų metų kovo 1 d.) ūkio subjektai pateikia ataskaitas apie atliktus darbus ir kapitalo investicijų programos lėšų panaudojimą (pagal Kelių direkcijos pateiktą formą) su audito išvadomis apie šių lėšų panaudojimą pagal paskirtį.

21. Už kapitalo investicijų naudojimo apskaitą, jų naudojimą pagal paskirtį, naudojimo kontrolę, darbų priežiūros kokybės kontrolę ir finansavimo sutarčių su ūkio subjektais vykdymo priežiūrą yra atsakingi skyriaus darbuotojai, kuriems tai pavesta Kelių direkcijos direktoriaus įsakymais ar nustatytos pareigybės aprašymuose.

22. Skyriaus darbuotojai kaupia informaciją apie tam tikrais biudžetiniais metais skirtas programos lėšas kapitalo investicijoms pagal ūkio subjektų investicijų projektus, taip pat informaciją apie ūkio subjektų pateiktus investicijų projektus, kurie galėtų būti įtraukti į planuojamų metų Kelių priežiūros ir plėtros programos kapitalo investicijų programą.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Su finansavimo skyrimu susiję, bet šiuo tvarkos aprašu nereglamentuoti klausimai sprendžiami vadovaujantis teisės aktais.

24. Pasikeitus tvarkos apraše nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos šių teisės aktų nuostatos.

 

_________________

 


Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų,

skirtų kapitalo investicijoms į vietinės

reikšmės kelių (gatvių) tiesimą ir taisymą

(remontą), planavimo, naudojimo,

apskaitos ir kontrolės tvarkos aprašo

1 priedas

 

VIETINĖS REIKŠMĖS KELIŲ (GATVIŲ) IR JŲ STATINIŲ INVESTICIJŲ PROJEKTŲ ATRANKOS KRITERIJAI IR JŲ REIKŠMĖS

 

Eil. Nr.

Investicijų projektų atrankos kriterijai

Investicijų projektų atrankos kriterijų reikšmės (balais)

Atrankos kriterijų įvertinimo aprašymas

 

Bendrieji kriterijai:

 

 

 

Investicijų projektas:

 

 

1.

atitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar Susisiekimo ministerijos programos priemones ir veiklos prioritetus

0–20

20 balų suteikiama, jei investicijų projektas atitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar Susisiekimo ministerijos programos priemones ir veiklos prioritetus

0 balų suteikiama, jei investicijų projektas neatitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar Susisiekimo ministerijos programos priemonių ir veiklos prioritetų.

2.

atitinka Susisiekimo ministerijos nustatytus investavimo prioritetus saugiam eismui gerinti

0–10

10 balų suteikiama, jei investicijų projektas atitinka Susisiekimo ministerijos nustatytus investavimo prioritetus saugaus eismo gerinimui.

0 balų suteikiama, jei investicijų projektas neatitinka Susisiekimo ministerijos nustatytų investavimo prioritetų saugaus eismo gerinimui.

3.

finansuojamas Europos Sąjungos ar kitos finansinės paramos lėšomis

20–30

30 balų suteikiama, jei investicijų projektas finansuojamas Europos Sąjungos ar kitos finansinės paramos lėšomis.

20 balų suteikiama, jei investicijų projektas finansuojamas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

 

Specialieji kriterijai:

 

 

 

Investicijų projektas:

 

 

4.

priskirtoms funkcijoms ir ūkinei veiklai vykdyti būtinam ilgalaikiam turtui sukurti

5–20

20 balų suteikiama, jei investicijų projektas skirtas ilgalaikiam turtui sukurti.

15 balų suteikiama, jei investicijų projektas skirtas statiniui rekonstruoti.

10 balų suteikiama, jei investicijų projektas skirtas statinio kapitaliniam remontui atlikti.

5 balai suteikiami, jei investicijų projektas skirtas statinio paprastajam remontui atlikti.

5.

finansuojamas ūkio subjektų lėšomis

0–20

20 balų suteikiama, jei investicijų projektas bus/yra finansuojamas daugiau kaip 50 procentų ūkio subjektų lėšomis.

10 balų suteikiama, jei investicijų projektas bus/yra finansuojamas mažiau kaip 50 procentų ūkio subjektų lėšomis.

0 balų suteikiama, jei investicijų projektas nebus finansuojamas ūkio subjektų lėšomis.

 

Papildomi kriterijai:

 

 

6.

Investicijų projektų teisinis reglamentavimas

0–10

10 balų suteikiama, jei investicijų projektas, vykdomas įgyvendinant Europos Sąjungos teisės aktus (Europos Sąjungos direktyvas) ir kitus tarptautinius įsipareigojimus (susitarimus).

8 balai suteikiami, jei dėl investicijų projekto yra priimti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai (sprendimai, protokoliniai pavedimai).

4 balai suteikiami, jei dėl investicijų projekto yra priimti Susisiekimo ministerijos ar Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos sprendimai.

0 balų suteikiama, jei investicijų projektas vykdomas pagal kitus teisės aktus.

7.

Investicijų projektų tęstinumas

0–20

20 balų suteikiama, jei investicijų projektas buvo finansuotas prieš tai buvusiais biudžetiniais metais.

10 balų suteikiama, jei investicijų projektas arba investicijų projektu numatytas finansavimo objektas buvo finansuotas ankstesniais negu praėjusiais biudžetiniais metais.

0 balų suteikiama, jei siūlomas finansuoti naujas investicijų projektas arba pagal tam tikrų metų kapitalo investicijų programą investicijų projektui nebuvo skirta lėšų.

 

_________________

 


Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų,

skirtų kapitalo investicijoms į vietinės

reikšmės kelių (gatvių) tiesimą ir taisymą

(remontą), planavimo, naudojimo,

apskaitos ir kontrolės tvarkos aprašo

2 priedas

 

VIETINĖS REIKŠMĖS KELIŲ (GATVIŲ) IR JŲ STATINIŲ INVESTICIJŲ PROJEKTO ATITIKTIES INVESTICIJŲ PROJEKTŲ ATRANKOS KRITERIJAMS IR JŲ REIKŠMĖMS LENTELĖ

 

Eil. Nr.

Investicijų projektų atrankos kriterijai

Investicijų projektui suteikiama atrankos kriterijų reikšmė (balais)

Atrankos kriterijaus reikšmės pagrindimas

 

Investicijų projektas prisideda prie atitinkamų metų strateginiame veiklos plane numatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimo

 

 

 

Bendrieji kriterijai:

 

 

 

Investicijų projektas:

 

 

1.

atitinka Respublikos Vyriausybės ar Susisiekimo ministerijos programos priemones ir veiklos prioritetus

 

 

2.

atitinka Susisiekimo ministerijos nustatytus investavimo prioritetus saugiam eismui gerinti

 

 

3.

finansuojamas Europos Sąjungos ar kitos finansinės paramos lėšomis

 

 

 

Specialieji kriterijai:

 

 

 

Investicijų projektas:

 

 

4.

priskirtoms funkcijoms ir ūkinei veiklai vykdyti būtinam ilgalaikiam turtui sukurti

 

 

5.

finansuojami ūkio subjektų lėšomis

 

 

 

Papildomi kriterijai:

 

 

6.

Investicijų projektų teisinis reglamentavimas

 

 

7.

Investicijų projektų tęstinumas

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

_________________