LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2008, 2009 IR 2010 METŲ NACIONALINIO BIUDŽETO PRELIMINARIŲ PAGRINDINIŲ RODIKLIŲ

 

2007 m. gegužės 16 d. Nr. 477

Vilnius

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos 2008 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 21 d. nutarimu Nr. 215 (Žin., 2007, Nr. 26-963), 7 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti pridedamus:

1. Lietuvos Respublikos 2008, 2009 ir 2010 metų nacionalinio biudžeto preliminarius pagrindinius rodiklius;

2. Lietuvos Respublikos 2008, 2009 ir 2010 metų valstybės biudžeto maksimalių asignavimų, įskaitant į atitinkamą sritį investuojamas lėšas, nustatymo bei 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos planavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžete ir Valstybės investicijų programoje bendruosius principus.

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                   Gediminas Kirkilas

 

L. e. finansų ministro pareigas                                               Zigmantas Balčytis

______________

 


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2007 m. gegužės 16 d. nutarimu Nr. 477

 

Lietuvos Respublikos 2008, 2009 ir 2010 metų nacionalinio biudžeto preliminarūs pagrindiniai rodikliai

 

1. Prognozuojamos Lietuvos Respublikos nacionalinio biudžeto pajamos, įskaitant Europos Sąjungos finansinę paramą iš Europos Sąjungos biudžeto:

Metai

Suma (mln. litų)

 

bendra suma

iš jos Europos Sąjungos finansinė parama

2008

27340

5624,7

2009

28944,5

5640,3

2010

30949,8

5833,7

2. Prognozuojamos Lietuvos Respublikos nacionalinio biudžeto išlaidos, atsižvelgiant į numatomas gauti Lietuvos Respublikos nacionalinio biudžeto pajamas, įskaitant Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto deficitą:

2008 metų

27766 mln. litų;

2009 metų

28944,5 mln. litų;

2010 metų

30949,8 mln. litų.

3. Preliminarios valstybės investicijų sumos, įskaitant finansinę paramą iš Europos Sąjungos biudžeto, bet neįskaitant atitinkamų metų įmokų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, skiriamų specialiosioms programoms finansuoti:

2008 metų

4801 mln. litų;

2009 metų

4994 mln. litų;

2010 metų

5088 mln. litų

______________


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2007 m. gegužės 16 d. nutarimu Nr. 477

 

Lietuvos Respublikos 2008, 2009 ir 2010 metų valstybės biudžeto maksimalių asignavimų, įskaitant į atitinkamą sritį investuojamas lėšas, nustatymo BEI 2007–2013 METŲ Europos Sąjungos STRUKTŪRINĖS PARAMOS PLANAVIMO Lietuvos Respublikos VALSTYBĖS BIUDŽETE IR VALSTYBĖS INVESTICIJŲ PROGRAMOJE bendrieji principai

 

1. 2008 metų maksimalūs asignavimai programų išlaidoms (išskyrus asignavimus Europos Sąjungos paramos programoms įgyvendinti) nustatomi pagal 2007 metų patvirtintus asignavimus strateginiuose veiklos planuose patvirtintoms programoms, įvertinus 2006 metų asignavimų panaudojimą, ir diferencijuojami pagal atskiras valstybės funkcijas.

2. Diferencijuojant asignavimų valdytojams skiriamų 2008 metų asignavimų išlaidoms (išskyrus asignavimus Europos Sąjungos paramos programoms įgyvendinti), palyginti su 2007 metų patvirtintais asignavimais programoms, pokyčių dydį, turi būti vadovaujamasi priimtais įsipareigojimais (numatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose – Lietuvos Respublikos įstatymuose ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės strateginiais tikslais (prioritetais), patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 855 (Žin., 2006, Nr. 97-3765), ypač daug dėmesio skiriant aukštojo mokslo ir sveikatos apsaugos reformoms, demografinėms problemoms spręsti ir ekonomikos konkurencingumui didinti.

3. 2008–2010 metų valstybės kapitalo investicijoms nustatomi valstybės lėšų dydžiai diferencijuojami pagal atskiras investavimo sritis.

4. Diferencijuojant 2008–2010 metų valstybės kapitalo investicijoms skiriamų lėšų dydį pagal atskiras sritis, pirmenybė teikiama:

4.1. bendrai su Europos Sąjunga finansuojamų investicijų projektų įgyvendinimo užtikrinimui;

4.2. krašto apsaugos, kaip NATO kolektyvinės saugumo ir gynybos sistemos dalies, tolesnei plėtrai;

4.3. prioritetinių Lietuvos tūkstantmečio ir Vilniaus, kaip Europos kultūros sostinės, investicijų projektų vykdymui;

4.4. kitų investicijų projektų, dėl kurių priimti Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, vykdymui;

4.5. statinių, kurių konstrukcijų būklė yra avarinė, o jų eksploatavimo nutraukti negalima, rekonstravimui ir kapitaliniam remontui;

4.6. nebaigtų statybų tolesniam finansavimui.

5. Atitinkamos srities valstybės politiką įgyvendinanti ministerija arba Vyriausybės įstaiga gali teikti Finansų ministerijai įtraukti į Valstybės investicijų 2008–2010 metų programą programas investicijų projektams įgyvendinti – vieno arba daugiau asignavimų valdytojų vykdomų arba siūlomų vykdyti investicijų projektų (programų priemonių), kuriems įgyvendinti lėšos numatomos atitinkamos srities valstybės politiką įgyvendinančiai ministerijai arba Vyriausybės įstaigai, o naudos gavėjais gali būti valstybės institucijos, įstaigos ir įmonės, savivaldybių įstaigos ir įmonės, taip pat kiti ūkio subjektai.

6. 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos planavimo Valstybės investicijų 2008–2010 metų programoje bendrieji principai:

6.1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai, planuodami ir rengdami investicijų projektus srityse, bendrai finansuojamose iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos, prioritetą turi teikti projektams, atitinkantiems Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos ir jos įgyvendinimo veiksmų programų prioritetus (veiksmų programų intervencijos sritis), laikinojo Bendro stebėsenos komiteto Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų (toliau vadinama – veiksmų programos), įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti patvirtintus atrankos kriterijus. Šie investicijų projektai nėra teikiami įtraukti į Valstybės investicijų 2008–2010 metų programą kaip atskiri investicijų projektai, o teikiami atitinkamoms Europos Sąjungos struktūrinės paramos administravimo ir kontrolės sistemos institucijoms finansuoti iš 6.2 punkte nurodytų programų viešiesiems investicijų projektams įgyvendinti numatytų lėšų;

6.2. lėšos Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos įgyvendinimo veiksmų programų viešiesiems investicijų projektams įgyvendinti Valstybės investicijų 2008–2010 metų programoje planuojamos atitinkamų tarpinių (arba jų sprendimu – įgyvendinančiųjų) institucijų programose;

6.3. prašomų lėšų suma 6.2 punkte nurodytoms programoms neturi viršyti Europos Sąjungos struktūrinės paramos administravimo ir kontrolės sistemos institucijų atrinktiems įgyvendinti viešiesiems investicijų projektams atitinkamais metais reikiamų lėšų.

7. Lėšos Lietuvos Respublikos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 2 d. nutarimu Nr. 935 (Žin., 2004, Nr. 123-4486) (toliau vadinama – Bendrasis programavimo dokumentas), priemonėms įgyvendinti paskirstomos pagal Bendrajame programavimo dokumente ir jo priede atitinkamoms priemonėms vykdyti nustatytas lėšų sumas, atsižvelgiant į Bendrojo programavimo dokumento priemonių įgyvendinimo 2004–2006 metais rezultatus pagal pasirašytas sutartis ir prognozes 2008 metams.

8. Prireikus lėšų rezervas Europos Sąjungos programoms įgyvendinti nustatomas atskiroje Finansų ministerijos programoje.

9. Siekiant tobulinti programinį biudžeto planavimą, 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšos, gaunamos siekiant Europos Sąjungos sanglaudos politikos konvergencijos tikslo, ir bendrojo finansavimo lėšos, skirtos projektams bendrai finansuoti iš 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšų, planuojamos tarpinių (arba jų sprendimu – įgyvendinančiųjų) institucijų programose, jose išskiriant 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas.

10. Kadangi siekiama sumažinti asignavimų valdytojų skaičių, ministerijos, atsižvelgdamos į joms pavaldžių biudžetinių įstaigų vykdomos veiklos apimtį ir gaunamus asignavimus, rengiamus strateginių 2008–2010 metų veiklos planų projektus turi papildyti naujomis programomis arba priemonėmis, kurias įgyvendinant dalyvaus atitinkamos pavaldžios biudžetinės įstaigos, Lietuvos Respublikos 2007 metų valstybės biudžete patvirtintos kaip atskiri asignavimų valdytojai.

11. Siekiant realaus ekonominio poveikio ir užtikrinant papildomumo principą pagal 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), sąlygas, institucijų programoms vykdyti skiriamų nacionalinių lėšų dalis negali būti pakeista 20072013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšų dalimi.

12. Preliminariai nustatant 2009 ir 2010 metų asignavimus, atsižvelgiama į numatomas makroekonominių rodiklių ir Lietuvos Respublikos nacionalinio biudžeto pajamų didėjimo tendencijas, taip pat į kriterijus, nustatytus Lietuvos konvergencijos 2006 metų programoje, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. gruodžio 8 d. nutarimu Nr. 1230 (Žin., 2006, Nr. 136-5162).

______________