VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO

 

Į S A K Y M A S

DĖL TECHNINĖS APŽIŪROS REZULTATŲ KORTELĖS NAUDOJIMO IR PILDYMO TAISYKLIŲ

 

2004 m. spalio 13 d. Nr. 2B-288

Vilnius

 

Vadovaudamasis Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros atlikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. 3-275 „Dėl Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros atlikimo taisyklių“ (Žin., 2003, Nr. 43-1992), 34 punktu,

1. Tvirtinu Techninės apžiūros rezultatų kortelės naudojimo ir pildymo taisykles (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2000 m. birželio 8 d. įsakymą Nr. 155 „Dėl techninės apžiūros rezultatų kortelės naudojimo ir pildymo tvarkos“;

2.2. Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2002 m. birželio 27 d. įsakymą Nr. 232 „Dėl Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2000 m. birželio 8 d. įsakymo Nr. 155 „Dėl techninės apžiūros rezultatų kortelės naudojimo ir pildymo tvarkos“ pakeitimo“;

2.3. Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2004 m. balandžio 1 d. įsakymą Nr. 2B-93 „Dėl Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2000 m. birželio 8 d. įsakymo Nr. 155 „Dėl techninės apžiūros rezultatų kortelės naudojimo ir pildymo tvarkos“ pakeitimo“;

2.4. Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2004 m. gegužės 13 d. įsakymą Nr. 2B-130 „Dėl Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2000 m. birželio 8 d. įsakymo Nr. 155 „Dėl techninės apžiūros rezultatų kortelės naudojimo ir pildymo tvarkos“ pakeitimo“.

3. Įpareigoju Technikos skyrių šį įsakymą paskelbti „Valstybės žiniose“ ir Inspekcijos interneto tinklalapyje.

 

 

INSPEKCIJOS VIRŠININKAS                                                         VIDMANTAS ŽUKAUSKAS

______________


PATVIRTINTA

Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie

Susisiekimo ministerijos viršininko

2004 m. spalio 13 d.

įsakymu Nr. 2B-288

 

TECHNINĖS APŽIŪROS REZULTATŲ KORTELĖS

NAUDOJIMO IR PILDYMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Techninės apžiūros rezultatų kortelės naudojimo ir pildymo taisyklės (toliau – taisyklės) yra privalomos valstybinės techninės apžiūros įmonėms (toliau – įmonės), techninės apžiūros kontrolieriams (toliau – kontrolieriai), kurie atlieka kelių transporto priemonių (toliau – transporto priemonės) valstybinę techninę apžiūrą (toliau – apžiūra).

2. Kiekvienu atveju, kai yra atliekama transporto priemonės apžiūra, taip pat išduodant ar keičiant techninės apžiūros taloną, pildoma techninės apžiūros rezultatų kortelė (toliau – kortelė) (pridedama).

3. Kortelė – nustatytos formos dokumentas, kuriame įrašyti apžiūros rezultatai.

4. Kortelę kontrolierius įformina darbo vietoje. Apžiūros atlikimo laiką, vietą ir periodiškumą, duomenis apie apmokėjimą, transporto priemonės tipą, paskirtį, variklio tipą, markę, modelį, pagaminimo metus, valdytoją, identifikavimo, valstybinį ir registracijos liudijimo numerius įrašyti arba pažymėti kortelėje gali ir kiti įmonės administracijos paskirti asmenys. Likusias kortelės dalis, skiltis ir eilutes pildo bei sprendimus ir išvadas priima tik kontrolierius. Jis atsako už visų kortelėje įrašytų ar pažymėtų duomenų teisingumą.

5. Kiekvienoje įmonėje turi būti nustatyta kortelių išdavimo, saugojimo ir apskaitos tvarka.

6. Įmonės administracija privalo kontroliuoti, kad būtų laikomasi nustatytos kortelės pildymo taisyklių reikalavimų.

7. Kiekviena kortelė pildoma dviem egzemplioriais. Antrasis egzempliorius vadinamas techninės apžiūros rezultatų kortelės dublikatu (toliau – kortelės dublikatas). Įforminta kortelė saugoma įmonėje, o kortelės dublikatas atiduodamas transporto priemonės valdytojui.

8. Atliekant apžiūrą „žaliosioms“, „žalesnėms ir saugioms“, „EURO 3 saugioms“ ar pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms pildomas techninės apžiūros rezultatų kortelės priedas (toliau – kortelės priedas) (pridedama). Kortelės priedas pildomas dviem egzemplioriais. Antrasis egzempliorius vadinamas techninės apžiūros rezultatų kortelės priedo dublikatu. Kortelės priedas pildomas pagal kortelės pildymo taisyklių reikalavimus.

9. Kortelių ir jų priedų blankais apsirūpina įmonės.

10. Apie pamestas ar pavogtas korteles įmonės per 7 dienas nuo fakto paaiškėjimo privalo informuoti Valstybinę kelių transporto inspekciją, valstybinę įmonę „Regitra“ bei paskelbti informaciją šalies dienraštyje.

 

II. KORTELĖS PILDYMAS

 

11. Kontrolierius apžiūros metu, taip pat įmonės administracijos paskirti asmenys, kuriems pavesta įrašyti į kortelę duomenis, nurodytus šių taisyklių 4 punkte, pildo kortelę vadovaudamiesi šiame skyriuje nustatytais reikalavimais.

12. Kairiajame viršutiniame kortelės kampe po įmonės logotipu (pavadinimu) ir jos rekvizitais esanti skiltis „TA atlikimo laikas“ pildoma prieš pradedant tikrinti transporto priemonę. Laikas nurodomas minučių tikslumu. Jei laiką įrašo įmonės administracijos paskirti asmenys, kontrolierius, gavęs kortelę vėliau nei po 10 minučių, privalo nurodyti tikslų tikrinimo pradžios laiką.

13. Dešinėje viršutinėje kortelės pusėje šalia įmonės logotipo (pavadinimo) esanti skiltis „TA atlikimo vieta“ pildoma įrašant triženklį (YXX) arba keturženklį (YYXX) skaičių. Skaičiai Y ir YY yra įmonės numeris, o skaičiai XX – konkrečios apžiūros atlikimo vietos numeris.

14. Skiltyse apie apmokėjimą už apžiūros atlikimą įrašoma sumokėta pinigų suma. Papildomų duomenų įrašymo tvarką nustato įmonės.

15. Po nurodytomis skiltimis yra kortelės numeris, o kortelės priedo numeris – virš šių skilčių. Juos pagal įmonės pateiktus duomenis išspausdina spaustuvė. Pildant kortelės priedą, tam skirtoje vietoje įrašomas kortelės, prie kurios jis pridedamas, numeris.

16. Pildant kortelės dalį „TRANSPORTO PRIEMONĖS DUOMENYS“, užtušuojami atitinkami langeliai, nurodantys transporto priemonės tipą, paskirtį, variklio tipą ir apžiūros atlikimo periodiškumą.

17. Pildant šios dalies eilutes ir langelius:

17.1. „MARKĖ IR MODELIS“ – įrašomi transporto priemonės markė ir modelis* (* – duomenys pildomi iš transporto priemonės registracijos arba iš įsigijimo dokumentų);

17.2. „PAGAMINIMO METAI“ – įrašomi transporto priemonės pagaminimo metai*;

17.3. „IDENT. Nr.“ – įrašomas visas važiuoklės/kėbulo numeris*;

17.4. „YPATINGOS ŽYMĖS“ – įrašomas transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo liudijimo (poliso) numeris, nurodomas požymis, dėl kurio keičiasi transporto priemonės apžiūros periodiškumas, pvz.: „mokomasis automobilis“, „naudojamas verslo tikslais vežti žmones“. Tikrinant lengvąjį automobilį taksi įrašomas taksometro numeris. Šioje skiltyje leidžiama daryti ir kitus įrašus, susijusius su apžiūros atlikimu. Jei įrašams nepakanka vietos, juos galima daryti kortelės dalyje „IŠVADOS IR PASTABOS“;

17.5 „MOKESČIAI“ – įrašomi duomenys (jei reikia) apie transporto priemonių savininkų ar valdytojų mokesčio sumokėjimą. Savininkai ar valdytojai privalo šiuos mokesčius sumokėti prieš pateikdami transporto priemones apžiūrai. Mokestis už Lietuvoje įregistruotas transporto priemones šioje eilutėje žymimas sutrumpintai „Tpm“ arba „Tpmj“, kai sumokėta už transporto priemonių junginį, ir nurodoma sumokėtų pinigų suma. Transporto priemonės savininko ar valdytojo naudotojo mokestis žymimas atitinkamai „Nm“ arba „Nmj“ ir taip pat nurodoma sumokėta pinigų suma. Pvz.: Tpm-820, Nm-150 (kai už transporto priemonę mokami abu mokesčiai) ir Nm-250 (kai mokamas tiktai transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokestis). Tuo atveju, kai transporto priemonės savininkas ar valdytojas sumoka mokesčius už metus, o šios transporto priemonės apžiūros atlikimo periodiškumas yra kas 6 mėnesiai, prie šių įrašų nurodoma ir apžiūros atlikimo data. Pvz.: Tpm-820, Nm-150 (2002-06-10). Tas pats įrašas turi būti pakartojamas ir po pusės metų atvykus į apžiūrą. Dokumentai, patvirtinantys mokesčių sumokėjimą, privalo būti prisegami prie kortelės;

17.6. „VALDYTOJAS“ – įrašoma vardo raidė ir pavardė, jei transporto priemonės valdytojas yra fizinis asmuo, arba įmonės pavadinimas, jei transporto priemonės valdytojas juridinis asmuo*;

17.7. „VAIR. PARAŠAS“ – iš vairuotojo pažymėjimo įrašoma vairuotojo vardo pirmoji raidė ir pavardė (jei transporto priemonę vairuoja valdytojas, jo pavardė pakartotinai nerašoma);

17.8. „VALSTYBINIS NUMERIS (esamas)“ – įrašomas transporto priemonės valstybinis numeris*;

17.9. „REG. DOK. Nr. (esamas)“ – įrašomas transporto priemonės registracijos liudijimo numeris*;

17.10. „VALSTYBINIS NUMERIS (buvęs)“ ir „REG. DOK. Nr. (buvęs)“ pildomas, kai atliekama transporto priemonės su pakeistais valstybinio numerio ženklais ar registracijos liudijimu pakartotinė apžiūra;

17.11. po eilute „VAIR. PARAŠAS“ esančiuose langeliuose įrašomas transporto priemonės kodas.

17.12. po kortelės dalimi „IŠVADOS IR PASTABOS“ esančiame langelyje „LEN“ įrašomas leidimo eksploatuoti numeris.

18. Minėtos kortelės dalys, skiltys, eilutės ir langeliai turi būti užpildyti (pažymėti) prieš pradedant tikrinti transporto priemonę.

19. Transporto priemonė pradedama tikrinti jos faktinius duomenis sulyginant su registracijos liudijimo ar jį atitinkančio dokumento įrašais. Jei šiuose dokumentuose nurodytas identifikavimo numeris nesutampa su transporto priemonės identifikavimo numeriu, apžiūros atlikimas nutraukiamas ir tai įrašoma į kortelės dalį „IŠVADOS IR PASTABOS“.

20. Eilutėje „SPIDOMETRO PAROD.“ įrašomi faktiniai transporto priemonės ridos spidometro rodmenys.

21. Kortelės dalies „IŠVADOS IR PASTABOS“ dešiniajame viršutiniame kampe esančioje lentelėje įrašomi stabdžių bandymo metu stabdžių bandymo stendo ar lėtėjimo pagreičio matavimo prietaiso rodomi duomenys, pvz.:

 

2,3

2,1

 

 

 

2,5

2,8

 

 

 

0,5

0,8

netvarking.

1,5

1,6

 

 

 

1,6

0,4

skirt>30%

 

1,8

1,9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1,2

1,1

tvarking.

 

1,4

0,2

netvarking.

 

netvarking.

 

22. Tikrinant motociklų stabdžius aikštelėje, šioje lentelėje įrašomas stabdymo kelio ilgis, pvz.:

 

6,5

m <

7,5

m

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23. Mokomuosiuose automobiliuose papildomai įrengtų stabdžių pedalų stabdymo jėgų rodmenys įrašomi dešiniau tame pačiame stulpelyje prie pagrindinių stabdžių pedalų stabdymo jėgų rodmenų.

24. Kortelės skiltyje „KODAI“ pagal Techniniuose reikalavimuose naudojamoms kelių transporto priemonėms nustatytus vertinimo kriterijus  yra daromi šie žymėjimai:

24. 1. be trūkumų – kodo langelis paliekamas tuščias (Garso sign. 103 o);

24.2. nedideli trūkumai – kodo langelis kryžmai perbraukiamas (St. pedalas 401 o);

24.3. dideli trūkumai – kodo langelis užtušuojamas (Trauklės 303 n);

24.4. draudžiama eksploatuoti – kodo langelis su pavadinimu apibrėžiamas

( Padangos 501 o)..

25. Patikrinus transporto priemonę pagal nustatytųjų trūkumų svarbą užtušuojami atitinkami langeliai virš skilties „KODAI“:

25.1. jeigu transporto priemonė neturi trūkumų, užtušuojami langeliai „Be trūkumų“ ir „Ženklas-lipdukas“;

25.2. jeigu transporto priemonė turi tik nedidelius trūkumus, užtušuojami langeliai „Nedideli trūkumai“ ir „Ženklas-lipdukas“;

25.3. jei transporto priemonė turi draudžiančių eksploatuoti ar didelių trūkumų, užtušuojami langeliai „Draudžiama eksploatuoti“ arba „Dideli trūkumai“ bei „Pakartotinė apžiūra“.

26. Apatiniame dešiniajame kortelės kampe pateiktoje automobilio schemoje galima nurodyti konkrečias trūkumų vietas. Nuo trūkumo vietos nuvedama rodyklė ir laisvame schemos plote įrašomas kodas pagal Techninius reikalavimus naudojamoms kelių transporto priemonėms.

27. Kortelės ir kortelės priedo dalies „IŠVADOS IR PASTABOS“ pildymas:

27.1. kortelėje ir kortelės priede įrašomi nustatyti draudžiantys eksploatuoti ir dideli trūkumai, taip pat įrašomos pastabos apie transporto priemonės detales ar mazgus, artėjančius prie ribinio susidėvėjimo, bei kiti nenumatyti, bet turintys įtakos eismo saugumui, trūkumai;

27.2. kai transporto priemonė buvo patikrinta pagal papildomus reikalavimus, keliamus pavojingų krovinių vežimui, ir nenustatyta draudžiančių eksploatuoti ir (ar) didelių trūkumų bei transporto priemonės valdytojas su prašymu pateikė transporto priemonės deklaraciją (transporto priemonės gamintojo, jo įgalioto atstovo Lietuvoje ar vertinimo įmonės išduotą dokumentą, patvirtinantį transporto priemonės konstrukcijos atitiktį Europos sutarties dėl tarptautinio pavojingų krovinių vežimo keliais (ADR) 9 dalies reikalavimams) ir dokumentus, nurodytus Pavojingus krovinius vežančių kelių transporto priemonių sertifikavimo taisyklių, patvirtintų Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2004 m. kovo 22 d. įsakymu Nr. 2B-78 (Žin., 2004, Nr. 47-1565), 9 punkte, kortelės priede kontrolierius įrašo, kad transporto priemonė atitinka Europos sutarties dėl tarptautinio pavojingų krovinių vežimo keliais (ADR) nustatytus reikalavimus ir pagal šią sutartį nurodo jos tipą, pvz., „Atitinka ADR reikalavimus, tipas – FL“. Įrašas patvirtinamas kontrolieriaus asmeniniu spaudu ir parašu;

27.3. transporto priemonės valdytojui pageidaujant, kontrolierius transporto priemonėms su „Otto“ varikliais įrašo išmetamųjų teršalų koncentracijas (CO ir CH). Šį įrašą kontrolierius patvirtina spaudu ir parašu;

27.4. kai apžiūros metu nustatomi dideli ar draudžiantys eksploatuoti trūkumai, kortelėje ir kortelės priede kontrolierius įrašo pakartotinės apžiūros atlikimo kainą.

28. Jei transporto priemonė techniškai tvarkinga, langelyje „TAL. Nr.“ įrašomas išduodamo techninės apžiūros talono numeris; kortelės priede vietoje langelio „TAL. Nr.“ yra langelis „SERTIFIKATO Nr.“, kuriame, jei transporto priemonė atitinka keliamus reikalavimus, įrašomas išduodamo sertifikato numeris.

29. Atlikęs apžiūrą, kontrolierius patvirtina kortelę (dešiniajame viršutiniame kortelės kampe esančioje skiltyje „TA atliko“) spaudu ir parašu; spaudu patvirtinamas ir kortelės dublikatas.

30. Transporto priemonės vairuotojas, susipažinęs su apžiūros rezultatais, pasirašo eilutėje „VAIR. PARAŠAS“.

31. Atliekant transporto priemonės pakartotinę apžiūrą, jos identifikavimo numeris sulyginamas su registracijos liudijimo ar jį atitinkančio dokumento įrašais ir pildoma nauja kortelė, prie kurios prisegamas pirminės apžiūros kortelės dublikatas.

 

III. KORTELĖS PILDYMO YPATUMAI, ATLIEKANT EKSPLOATUOTOS

TRANSPORTO PRIEMONĖS APŽIŪRĄ PRIEŠ JOS ĮREGISTRAVIMĄ

 

32. Kortelės dalis „TRANSPORTO PRIEMONĖS DUOMENYS“ atliekant transporto priemonės identifikavimą pildoma pagal pateiktus ankstesnės registracijos dokumentus.

33. Pildant šios dalies eilutes:

33.1. „VALSTYBINIS NUMERIS“ – įrašomi pasienio policijos ar transporto priemonėmis prekiaujančios įmonės išduoti laikinieji valstybinio numerio ženklai arba braukiamas brūkšnys, kai jų nėra;

33.2. „REG. DOK. Nr.“ – braukiamas brūkšnys;

33.3. „IDENT. Nr.“ – įrašomas visas važiuoklės/kėbulo numeris;

33.4. „VALDYTOJAS“ – įrašoma fizinio asmens vardo pirma raidė ir pavardė ar juridinio asmens (gali būti ir transporto priemonėmis prekiaujanti įmonė) pavadinimas;

33.5. „LEN“ – įrašomas leidimo eksploatuoti numeris.

34. Atlikus transporto priemonės patikrinimą, pagal nustatytų trūkumų svarbą užtušuojami atitinkami langeliai virš skilties „KODAI“:

34.1. jeigu transporto priemonė techniškai tvarkinga ir neturi trūkumų, užtušuojami langeliai „Be trūkumų“ ir „Pakartotinė apžiūra“ ir į kortelės dalį „IŠVADOS IR PASTABOS“ įrašoma „Galima registruoti“;

34.2. jeigu transporto priemonė techniškai tvarkinga bei turi tik nedidelius trūkumus, užtušuojami langeliai „Nedideli trūkumai“ ir „Pakartotinė apžiūra“ ir į kortelės dalį „IŠVADOS IR PASTABOS“ įrašoma „Galima registruoti“.

35. Kortelėje įrašas „Galima registruoti“ daromas ir esant nesukomplektuotai transporto priemonei, nepateikus dokumentų, patvirtinančių apie mokesčio už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones ir Lietuvos Respublikoje įregistruotų transporto priemonių savininkų naudotojo mokesčio sumokėjimą ir/arba be valstybinio numerio ženklų. Šie trūkumai įrašomi į kortelės dalį „IŠVADOS IR PASTABOS“ bei užtušuojami langeliai „Nedideli trūkumai“ ir „Pakartotinė apžiūra“. Trūkumų pašalinimas patikrinamas po transporto priemonės įregistravimo, prieš išduodant apžiūros atlikimą patvirtinančius dokumentus.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. Kontrolierius transporto priemonės tikrinimo metu kortelę privalo pildyti iš karto į ją įrašydamas pastebėtus trūkumus; pasinaudojęs vienu ar kitu prietaisu ar įrenginiu, nustatytus trūkumus privalo pažymėti, o tik po to tęsti apžiūros atlikimą.

37. Baigus tikrinti transporto priemonę, kortelės skiltis „KODAI“ turi būti užpildyta. Kai reikalinga papildoma informacija transporto priemonei įvertinti, minėta skiltis gali būti pabaigta pildyti ir po transporto priemonės patikrinimo.

38. Padarytas klaidas, pildant kortelę, galima taisyti, tačiau tai kontrolierius turi patvirtinti savo parašu ir spaudu. Spaudu patvirtinamas ir kortelės dublikatas.

39. Kontrolierius, pildydamas kortelę, privalo laikytis šių taisyklių, Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros atlikimo taisyklėse ar kituose teisės aktuose nustatytų kortelės pildymo reikalavimų. Už šių reikalavimų nevykdymą jie atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________

 



 

______________