LIETUVOS STATISTIKOS DEPARTAMENTO GENERALINIO DIREKTORIAUS
Į S A K Y M A S
DĖL INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO ĮMONĖSE STATISTINĖS ATASKAITOS ITP–01 (METINĖS) FORMOS PATVIRTINIMO
2012 m. gruodžio 31 d. Nr. DĮ–268
Vilnius
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 54–1048; 1999, Nr. 114–3299) 12 straipsnio 2 dalies nuostatas ir atsižvelgdama į 2009 m. kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 223/2009 dėl Europos statistikos, panaikinantį Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB, Euratomas) Nr. 1101/2008 dėl konfidencialių statistinių duomenų perdavimo Europos Bendrijų statistikos tarnybai, Tarybos reglamentą (EB) Nr. 322/97 dėl Bendrijos statistikos ir Tarybos sprendimą 89/382/EEB, Euratomas, įsteigiantį Europos Bendrijų statistikos programų komitetą (OL 2009 L 87, p. 164), 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 808/2004 dėl informacinės visuomenės Bendrijos statistikos (OL 2004 m. specialusis leidimas, 16 skyrius, 2 tomas, p. 49), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. rugsėjo 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1006/2009 (OL 2009 L 286, p. 31), ir 2012 m. lapkričio 19 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1083/2012, kuriuo įgyvendinamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 808/2004 dėl informacinės visuomenės Bendrijos statistikos (OL 2012 L 321, p. 33):
1. Tvirtinu pridedamą Informacinių technologijų panaudojimo įmonėse statistinės ataskaitos ITP–01 (metinės) formą.
2. Laikau netekusiu galios Lietuvos statistikos departamento generalinio direktoriaus 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymą Nr. DĮ–283 „Dėl Informacinių technologijų panaudojimo įmonėse statistinės ataskaitos ITP–01 (metinės), informacinių technologijų panaudojimo valstybės ir savivaldybių įstaigose statistinės ataskaitos ITP–02 (metinės) formų patvirtinimo“ (Žin., 2012, Nr. 4–130).
INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO ĮMONĖSE [][][][] M. STATISTINĖ ATASKAITA ITP–01 (METINĖ)
Informacinių technologijų panaudojimo įmonėse statistinės ataskaitos ITP–01 (metinės)
1 priedas
INFORMACIJA DĖL INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO STATISTINIO TYRIMO (STATISTINĖ ATASKAITA ITP–01 (METINĖ)
STATISTINIO TYRIMO TEISINIS PAGRINDAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymas (Žin., 1993, Nr. 54–1048; 1999, Nr. 114–3299). 2009 m. kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 223/2009 dėl Europos statistikos, panaikinantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB, Euratomas) Nr. 1101/2008 dėl konfidencialių statistinių duomenų perdavimo Europos Bendrijų statistikos tarnybai, Tarybos reglamentą (EB) Nr. 322/97 dėl Bendrijos statistikos ir Tarybos sprendimą 89/382/EEB, Euratomas, įsteigiantį Europos Bendrijų statistikos programų komitetą (OL 2009 L 87, p. 164). 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 808/2004 dėl informacinės visuomenės Bendrijos statistikos (OL 2004 m. specialusis leidimas, 16 skyrius, 2 tomas, p. 49) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. rugsėjo 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1006/2009 (OL 2009 L 286, p. 31). 2012 m. lapkričio 19 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1083/2012, kuriuo įgyvendinamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 808/2004 dėl informacinės visuomenės Bendrijos statistikos (OL 2012 L 321, p. 33). |
STATISTINIO TYRIMO RŪŠIS, APIMTIS IR TIKSLAS |
Atrankinis statistinis tyrimas. Statistinę ataskaitą pildo apdirbamosios gamybos ir paslaugų įmonės, kurių veikla pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.), patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ–226 (Žin., 2007, Nr. 119–4877), priskiriama C–J, L–N, R sekcijoms. Tiriamasis laikotarpis – 2013 m. sausio mėn., bendravimo su valdžios institucijomis, elektroninio verslo – 2012 m. Statistinio tyrimo tikslas – įvertinti informacinių technologijų naudojimą įmonėse. |
STATISTINĖS INFORMACIJOS PASKELBIMO LAIKAS IR VIETA |
Liepos 26 d. pranešime spaudai „IT naudojimas įmonėse 2013 m.“; rugpjūčio mėn. Rodiklių duomenų bazėje; spalio mėn. leidinyje „Informacinės technologijos Lietuvoje 2013“; Lietuvos statistikos departamento interneto svetainėje www.stat.gov.lt. |
STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 14 straipsnio 2 dalis, nustatanti, kad juridiniai asmenys privalo neatlygintinai teikti statistinius duomenis Oficialiosios statistikos darbų programai įgyvendinti. |
STATISTINIŲ DUOMENŲ KONFIDENCIALUMAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 15 straipsnio 2 dalis: „Oficialiosios statistikos duomenys, jeigu pagal juos tiesiogiai ar netiesiogiai galima identifikuoti respondentą, apie kurį ar kurio veiklos rezultatus buvo surinkti pirminiai statistiniai duomenys, yra konfidencialūs ir saugomi įstatymų nustatyta tvarka.“ |
STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO TVARKOS PAŽEIDIMAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 17 straipsnis: „Fiziniai asmenys, įmonių, įstaigų ar organizacijų vadovai ir kiti atsakingi už oficialiosios statistikos duomenų rengimą ir teikimą asmenys, pažeidę šio įstatymo ir kitų su statistika susijusių teisės aktų reikalavimus, atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.“ Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1732 straipsnis (Žin., 1992, Nr. 21–610; 2000, Nr. 54–1557): „Statistinių duomenų nepateikimas nustatyta tvarka oficialiąją statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms arba melagingų statistinių duomenų joms pateikimas užtraukia baudą nuo 500 iki 1000 Lt. Tokia pat veika, padaryta asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, užtraukia baudą nuo 3000 iki 6000 Lt. Dokumentų, patvirtinančių pateiktus statistinius duomenis, nepateikimas oficialiąją statistiką tvarkančių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojams arba šių dokumentų nuslėpimas, taip pat minėtų valstybės tarnautojų teisėtų reikalavimų nevykdymas užtraukia baudą pareigūnams nuo 500 iki 1000 Lt.“ |
Informacinių technologijų panaudojimo įmonėse statistinės ataskaitos ITP–01 (metinės)
2 priedas
PAAIŠKINIMAI INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO ĮMONĖSE STATISTINEI ATASKAITAI ITP–01 (METINEI) PILDYTI
1. Darbuotojai, naudojantys kompiuterį darbui bent kartą per savaitę – darbuotojai, kurie atlikdami darbo užduotis naudojasi kompiuterine technika (nuosavais, nuomojamais, įsigytais išperkamosios nuomos būdu, patronuojančios įmonės kompiuteriais ir pan.). Darbuotojų, naudojančių kompiuterį darbui, skaičius gali būti didesnis nei naudojamų kompiuterių skaičius.
2. Skaitmeninė abonentinė linija (xDSL) – plačiajuosčio ryšio technologija, skirta duomenims perduoti dideliu greičiu tradicinėmis telefono linijomis (IDSL, HDSL, SDSL, ADSL, RADSL, VDSL, DSL–Lite).
3. Šviesolaidinio (optinio) ryšio linija – plačiajuosčio ryšio technologija, perduodanti duomenis šviesolaidiniu (optiniu) kabeliu.
4. Plačiajuostis ryšys – skaitmeninių ryšių technologijų paslauga, gebanti dideliu greičiu perduoti didelį duomenų kiekį ir galinti teikti įvairias skaitmenines paslaugas vienu metu. Plačiajuosčiui ryšiui priskiriama skaitmeninė abonentinė linija DSL, šviesolaidinio (optinio) ryšio linija, kita fiksuota prieiga (pvz., kabelinė, skirtinė linija), mobilusis plačiajuostis (ne mažesnis kaip 3G (3 kartos) ryšys.
5. ISDN – integruotų paslaugų skaitmeninis tinklas, t. y. skaitmeninis balso ir kitokios informacijos perdavimo būdas, naudojant telefono liniją.
6. Interneto ryšys per komutuojamąją telefono liniją – ryšys per analoginį (standartinį) modemą ir komutuojamąją telefono liniją (angl. dial–up).
7. Elektroninė sąskaita faktūra (angl. e–invoice) – specialia programine įranga automatiškai parengta sąskaita faktūra, kurią esant poreikiui galima siųsti elektroniniais tinklais.
8. Ryšių su klientais valdymo informacinių technologijų sistema (angl. CRM – Customer Relationship Management) – IT sistema, skirta įmonės rinkodaros, pardavimo ir klientų aptarnavimo veiklai, apimanti klientų poreikių ir galimybių valdymą (integruotas projektų valdymo, sąskaitybos, automatinio ataskaitų rengimo priemones), ryšių su klientais istoriją, automatinį incidentų valdymą ir duomenų bazę informacijai valdyti.
9. Įmonės išteklių planavimo IT sistema (angl. ERP – Enterprise Resource Planning) – IT sistemos, padedančios valdyti verslą ir apimančios modulius su tokiomis funkcijomis kaip planavimas, gamyba, pardavimas, rinkodara, platinimas, buhalterija, finansų, personalo, projektų, atsargų valdymas, aptarnavimas ir palaikymas, transportavimas bei elektroninis verslas. Dar vadinamos verslo valdymo sistemomis (VVS), tam tikrais atvejais gali apimti Tiekimo grandinės valdymo (angl. SCM) ir Ryšių su klientais valdymo (angl. CRM) sistemas.
10. Elektroninis apsikeitimas duomenimis (angl. EDI – Electronic Data Interchange) – keitimasis standartizuoto formato pranešimais, kuriuos galima automatiškai apdoroti (EDIFACT, UBL, XML ir t. t.). Apsikeitimas vyksta standartizuotu formatu parengtais duomenimis tarp partnerių kompiuterinių sistemų.