LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „BANDOMIEJI PROJEKTAI“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2009 m. vasario 12 d. Nr. 3D-96
Vilnius
Vadovaudamasis 2006 m. liepos 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1198I2006, dėl Europos žuvininkystės fondo (OL 2006 L 223, p. 1), 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 498I2007, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198I2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. CI2007I6703, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 190 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-840; 2008, Nr. 143-5707) ir atsižvelgdamas į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-339 (Žin., 2007, Nr. 83-3404):
1. Tvirtinu Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Bandomieji projektai“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).
2. Pavedu Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos parengti ir patvirtinti darbo tvarkos aprašus.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2009 m. vasario 12 d.
įsakymu Nr. 3D-96
LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „BANDOMIEJI PROJEKTAI“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Bandomieji projektai“ įgyvendinimo taisyklių (toliau – Taisyklės) tikslas – nustatyti paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Bandomieji projektai“ (toliau – Priemonė) įgyvendinimo tvarką.
2. Taisyklės parengtos vadovaujantis 2006 m. liepos 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1198I2006 dėl Europos žuvininkystės fondo (OL 2006 L 223, p. 1), 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 498/2007, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. CI2007I6703 (toliau – Veiksmų programa), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 190 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-840; 2008, Nr. 143-5707), ir Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-339 (Žin., 2007, Nr. 83-3404) (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės).
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Bendrosios išlaidos – atlyginimas inžinieriams, architektams, konsultantams ir ekspertams, konsultuojantiems techniniais, technologiniais, ekonominiais ir organizaciniais projekto įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė veikla, susijusi su juridinio asmens įprastine veikla ir išlaidomis; taip pat statinio projekto (įskaitant ekspertizę) rengimo išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų, licencijų ir statybos leidimų įsigijimo išlaidos bei turto, kuriam įsigyti ar sukurti buvo naudota parama, draudimo projekto įgyvendinimo laikotarpiui išlaidos.
Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatyme (Žin., 2000, Nr. 56-1648; 2004, Nr. 73-2527), Veiksmų programos administravimo taisyklėse, reglamente (EB) Nr. 1198I2006, reglamente (EB) Nr. 498I2007 ir kituose teisės aktuose.
II. TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
5. Priemonės uždaviniai:
5.1. gamybos sektoriui artimomis sąlygomis ištirti techninį arba ekonominį naujų technologijų gyvybingumą siekiant įgyti ir skleisti techninę arba ekonominę informaciją apie bandomą technologiją;
5.2. sukurti ir išbandyti metodus žvejybos įrankių selektyvumui gerinti ir priegaudai, išmetimui arba poveikiui aplinkai mažinti, pirmiausia jūros dugne;
III. REMIAMOS PROJEKTO VEIKLOS
6. Pagal priemonę remiamos veiklos yra investicijos į:
6.1. naujų technologijų tyrimus, žvejybos, žuvų apdorojimo ir laikymo laivuose, jų iškrovimo ir transportavimo uostuose, žuvų perdirbimo, akvakultūros, žuvivaisos, žuvų apskaitos, vandens (naudoja žuvims veisti ir auginti) paruošimo ir nuotekų valymo, žuvų pašarų gamybos, žuvų ligų prevencijos srityse;
6.2. projektus, kuriais siekiama išbandyti žvejybos pastangų sureguliavimo planus ir alternatyvias žvejybos valdymo technologijas (prireikus ir ne žvejybos zonų sukūrimą, kad būtų galima įvertinti biologines bei finansines pasekmes, ir žuvų išteklių atkūrimą);
IV. TINKAMI IR NETINKAMI PAREIŠKĖJAI
7. Paramos paraišką pagal Priemonę (toliau – paramos paraiška) gali teikti ūkio subjektai tarp jų pripažintos gamintojų organizacijos, žvejybos, žuvų perdirbimo, akvakultūros įmonių asociacijos ar kitos priemonei įgyvendinti valstybės paskirtos kompetentingos institucijos, bendradarbiaujančios su mokslo ar techninėmis įstaigomis.
9. Pareiškėjas neturi turėti uždelstų įsiskolinimų Lietuvos Respublikos biudžetui ir, jei pareiškėjas yra registruotas draudėju, – Valstybinio socialinio draudimo fondui (ši nuostata netaikoma, jei Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai) (atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu).
10. Pareiškėjas laikomas netinkamu ir jam negali būti skiriama parama, jeigu:
10.2. jis paramos paraiškoje ir (arba) jos prieduose ir (arba) pagal Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) paklausimą pateikė neteisingą informaciją;
10.3. yra įsiteisėjęs teismo sprendimas dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo žemės ūkiui ir žuvininkystei iš Europos Sąjungos (toliau – ES) ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo;
V. TINKAMUMO KRITERIJAI PARAMAI GAUTI
11. Projektas turi atitikti tinkamumo kriterijus paraiškos pateikimo dieną, išskyrus šiose Taisyklėse numatytus atvejus. Projekto tinkamumas gauti paramą vertinamas pagal pareiškėjo pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis, taip pat viešųjų registrų bei kitus Agentūros turimus duomenis.
12. Pareiškėjas turi neprieštarauti, kad duomenys apie pateiktą paraišką, gaunamą paramą ir įgyvendinamą projektą bus viešinami vadovaujantis reglamento (EB) 498/2007 30 straipsnio ir 31 straipsnio antrosios pastraipos d punkte pateiktais reikalavimais.
13. Bendrieji tinkamumo kriterijai:
13.1. paramos paraišką teikia pareiškėjas, šių Taisyklių IV skyriuje įvardytas tinkamu pareiškėju, o projekto veiksmai ir išlaidos turi būti susiję su remiama Priemonės veikla;
13.2. projektas nepažeidžia ES ir Lietuvos Respublikos aplinkosaugos reikalavimų. Pateikiama Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamento išvada, kad numatoma įgyvendinti projekto veikla leistina pasirinktoje vietoje, arba išvada, kad poveikio aplinkai vertinimo atlikti neprivaloma. Išvada pateikiama, kai projekto veiklai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105), yra privalomas poveikio aplinkai vertinimas ar atranka dėl privalomo poveikio aplinkai vertinimo;
13.3. investiciniuose projektuose numatomai statybai turi būti parengtas statinių techninis projektas (pateikiamos statinio techninio projekto, bendroji, sklypo sutvarkymo (sklypo plano) architektūros, technologijos, statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalys), gautas statybos leidimas (pateikiamas ne vėliau kaip iki paramos sutarties pasirašymo), išskyrus nesudėtingus (tarp jų laikinus) statinius (Statybos techninis reglamentas STR1.01.07:2002 „Nesudėtingi (tarp jų laikini) statiniai“, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 16 d. įsakymu Nr. 184 (Žin., 2002, Nr. 43-1639). Statinių projektams, kurių sąmatinė vertė 500 tūkst. Lt ir daugiau, turi būti atlikta statinio techninio projekto statybos skaičiuojamosios kainos dalies ekspertizė, vadovaujantis Statybos techniniu reglamentu STR.1.06.03:2002 „Statinio projekto ekspertizė ir statinio ekspertizė“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 214 (Žin., 2002, Nr. 55-2200). Ekspertizės išvada turi būti parengta įstaigos, turinčios teisę užsiimti šia veikla. Jei projekte numatyta statyba, rekonstrukcija ir (arba) renovacija, bet statybos darbams ir (arba) naujoms statybinėms medžiagoms parama neprašoma, šie dokumentai neteikiami;
13.4. projektui įgyvendinti turimi pakankami administraciniai gebėjimai ir pajėgumai, kurie įrodomi veiklos apraše;
13.5. pareiškėjas tvarko buhalterinę apskaitą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka ir įsipareigoja vesti atskirą paramos lėšų ir remiamos projekto veiklos rezultatų buhalterinę apskaitą;
13.6. projektas prisideda prie Taisyklių II skyriuje nurodyto Priemonės tikslo ir uždavinių įgyvendinimo (įrodoma veiklos apraše);
13.7. pareiškėjas užtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;
13.8. pareiškėjas įsipareigoja, kad atliekamos investicijos atitiks darbo saugos reikalavimus (Techninis reglamentas „Mašinų sauga“, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 28 (Žin., 2000, Nr. 23-601; 2007, Nr. 129-5249), Elektrotechninių gaminių saugos techninis reglamentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos standartizacijos departamento direktoriaus 1999 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. 351/61 (Žin., 1999, Nr. 90-2663; 2001, Nr. 54-1932);
13.9. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus įsakymu suteiktas Lietuvos Respublikos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos veterinarinis patvirtinimas;
13.10. nekilnojamasis turtas (statinys), į kurį investuojama, priklauso pareiškėjui nuosavybės teise, nėra areštuotas ar kitaip apribota jo valdymo teisė. Žemė po esamais ir (arba) numatomais statyti statiniais / įrenginiais pareiškėjo turi būti valdoma nuosavybės, nuomos, panaudos, subnuomos, patikėjimo teise arba kitaip užtikrinamas teisėtas naudojimasis (jei žemė yra valdoma nuomos, subnuomos ar kitais pagrindais, nuomos, subnuomos, panaudos sutartys turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre. Nuomos, subnuomos, panaudos sutartyje terminas ar kitais pagrindais naudojamos žemės valdymo ir naudojimo teisės suteikimo dokumentuose turi būti aptarta statybų galimybė arba pateiktas fizinio arba juridinio asmens, valdančio žemę nuosavybės arba pasitikėjimo teise, rašytinis sutikimas vykdyti statybas) ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui nuo paramos sutarties pasirašymo. Jei nuomos, subnuomos, panaudos sutarties terminas baigiasi anksčiau, paramos gavėjas, prieš pasirašydamas paramos sutartį, turi jį pratęsti;
13.11. pareiškėjas įsipareigoja apdrausti arba užtikrinti, kad ilgalaikis turtas, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, bus apdraustas ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui. Nuo paramos sutarties pasirašymo maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiui, o įgyvendinus projektą – likutinei vertei, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas, taip pat pranešti Agentūrai apie įvykusius draudiminius įvykius ir gautinas draudimo išmokas;
13.12. pareiškėjas įsipareigoja be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti savo veiklos, kuriai yra suteikiama parama, pobūdžio, Projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų, taip pat pareiškėjas negali parduoti ar kitaip perleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos;
13.13. pareiškėjas įsipareigoja viešinti gautą paramą pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007—2013 metų veiksmų programą suteiktos paramos viešinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-232 (Žin., 2008, Nr. 48-1794).
14. Specialieji tinkamumo kriterijai:
14.1. projekte turi būti numatyti tik inovatyvūs metodai. Nedideli techniniai patobulinimai žinomose technologijose pagal Priemonę nėra remiami;
14.2. projekte pareiškėjas turi įrodyti šiuos aspektus:
14.2.1. investicijos bus skirtos bendram interesui, t. y. investicijų rezultatais galės naudotis visuomenė. Tokiam projektui turi pritarti bent viena žuvininkystės sektoriaus asociacija, kuruojanti šią žuvininkystės sritį;
14.2.2. projekte turi būti aiškiai įrodoma, kad projektas neprieštarauja Bendrosios žuvininkystės politikos principams ir kokiu būdu projektas padės siekti bendrosios žuvininkystės politikos tikslų;
14.3. su projektu turi būti pateikta kompetentingo tos srities eksperto ar institucijos recenzija. Joje, be kitų dalykų, turi būti nurodoma, ar į projektą įtraukta pakankamai mokslinių tyrimų ir atliktas kokybiškas techninių ataskaitų vertinimas ir kad projektas turi mokslinį tęstinumą;
14.4. projektas negali būti tiesiogiai komercinio pobūdžio. Bet koks projekto įgyvendinimo metu ar naudojantis projekto rezultatais gautas pelnas išskaičiuojamas iš viešosios paramos 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo;
VI. PARAMOS DYDIS IR TRUKMĖ
15. Lėšos priemonei įgyvendinti skiriamos 900 tūkst. Lt iš Europos žuvininkystės fondo (toliau – EŽF) – 75 proc. bendrojo finansavimo lėšų ir 300 tūkst. Lt iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto – 25 proc. bendrojo finansavimo lėšų.
VII. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
21. Rengdamas projektą, pareiškėjas gali numatyti visas išlaidas, kurios yra tiesiogiai susijusios ir būtinos projektui įgyvendinti, tačiau paramos lėšomis bus bendrai finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto išlaidos neviršijant nustatyto paramos dydžio. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos, o ne pateikiamos kaip bendra suma. Tinkamų finansuoti išlaidų sumai pagrįsti turi būti pateikiami bent vienas komercinis pasiūlymas.
22. Tuo atveju, jei parama projektui neskiriama arba išlaidos nėra nurodytos tinkamų finansuoti išlaidų sąraše nurodytuose Taisyklių 23–24 punktuose arba jei jos padarytos nesilaikant šių Taisyklių 66 punkte numatytų pirkimo procedūrų, pareiškėjui šias išlaidos nefinansuojamos.
23. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:
23.1. būtinos projektui vykdyti, tiesiogiai susijusios su projekto veikla ir numatytos paramos sutartyje;
23.3. faktiškai padarytos išlaidos, užregistruotos projekto vykdytojo apskaitoje ir pagrįstos dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis kopijomis (kai taikomas išlaidų kompensavimo su avansu mokėjimo būdas);
24. Pagal Priemonę finansuojamos išlaidos, susijusios su:
24.3. valdymo planų ir žvejybos paskirstymo planų išbandymu (įvertinama biologinės ir finansinės pasekmės ir žuvų išteklų atkūrimas);
25. Nustatant projekto išlaidų tinkamumą taip pat vertinama:
26. Netinkamos finansuoti išlaidos:
28. Pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pareiškėjas (paramos gavėjas) (išskyrus paramos gavėjus, nurodytus Taisyklių 29 punkte) pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą (Žin., 2002, Nr. 35-1271) turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti atskaitą (net jei tokio PVM pareiškėjas (paramos gavėjas) į atskaitą neįtraukė), visais atvejais yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų.
29. Kai paramos gavėjas yra valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga arba kitas viešasis juridinis asmuo, vykdantis valstybės ar savivaldybių veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, pirkimo ir (arba) importo PVM yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų. Tokiu atveju pirkimo ir (arba) importo PVM nuo apmokestinamosios prekių ir (ar) paslaugų, už kurias mokama iš EŽF ir bendrojo finansavimo lėšų, vertės, kurios paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą neturi ar negalėtų turėti galimybės įtraukti PVM atskaitą, yra apmokamos iš šiam tikslui skirtų Žemės ūkio ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų.
VIII. KVIETIMAS TEIKTI PARAMOS PARAIŠKAS
30. Kvietimai teikti paramos paraiškas skelbiami ir paramos paraiškos priimamos taikant ribotos trukmės paramos paraiškų priėmimo procedūrą.
31. Kvietimą teikti paramos paraiškas skelbia Agentūra. Kvietimas skelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, bent viename iš šalies dienraščių, Agentūros interneto tinklalapyje www.nma.lt.
IX. PARAMOS PARAIŠKOS PILDYMAS, TEIKIMAS IR REGISTRAVIMAS
33. Paramos paraiškos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Bandomieji projektai“ forma pateikiama Taisyklių priede.
34. Kartu su paramos paraiška turi būti pateikiami šie dokumentai (dokumentų originalas, jeigu pareiškėjas negali palikti dokumento originalo (patikrinus kopijos atitiktį originalui, originalas grąžinamas pareiškėjui) arba notaro patvirtintas nuorašas):
34.2. veiklos aprašas, parengtas pagal Verslo plano finansinei paramai gauti pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos priemones reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. 3D-204 (Žin., 2008, Nr. 45-1692), 3.4 punkto, išskyrus 3.4.7 punktą, nuostatas;
34.3. pareiškėjo kompetentingo organo pritarimo projekto sprendimas ar protokolo išrašas, patvirtintas pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens;
34.7. komerciniai pasiūlymai konkrečioms investicijoms iš prekių tiekėjų, rangovų ar paslaugų teikėjų arba kiti dokumentai, pagrindžiantys numatytų projekto išlaidų vertę (jei pareiškėjas pirkimų procedūras numato vykdyti po projekto paramos paraiškos pateikimo arba po paramos sutarties pasirašymo su Agentūra dienos);
34.9. dokumentai, patvirtinantys įvykdytus pirkimus ir patirtas bendrąsias išlaidas, jei pareiškėjas įvykdė pirkimus, susijusius su bendrosiomis išlaidomis, dar iki pateikdamas projekto paraišką;
34.10. dokumentai, patvirtinantys įvykdytus viešuosius pirkimus, jei pareiškėjas pradėjo vykdyti viešųjų pirkimų procedūras dar iki pateikdamas projekto paraišką;
35. Pareiškėjas kartu su paramos paraiška ir jos priedais gali pateikti kitus papildomus dokumentus, kurie, jo manymu, gali būti svarbūs vertinant projektą.
36. Paramos paraiška ir jos priedai pildomi lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paraiškos bei jų priedai nepriimami (teikiant užsienio šalių tiekėjų komercinius pasiūlymus numatytų išlaidų vertei pagrįsti, turi būti pateiktas komercinio pasiūlymo vertimas į lietuvių kalbą). Paramos paraiška ir jos priedai turi būti tinkamai ir išsamiai užpildyti. Pareiškėjo atstovas privalo pasirašyti kiekvieną projekto paraiškos originalo ir prie jos pridedamų dokumentų kopijos lapą.
37. Paramos paraiškas iš pareiškėjų priima ir registruoja Agentūros Kontrolės departamento teritoriniai skyriai pagal projekto įgyvendinimo arba pareiškėjo registracijos vietą toliau nurodytais adresais:
Teritorinis skyrius |
Adresas |
Telefonas |
Alytaus skyrius |
Tvirtovės g. 1/Naujoji g. 2, LT-62116 Alytus |
(8 315) 56 793 (8 315) 56 798 |
Kauno skyrius |
K. Donelaičio g. 33, LT-44240 Kaunas |
(8 37) 30 85 50 (8 37) 30 85 52 |
Klaipėdos skyrius |
Taikos pr. 28, LT-91220 Klaipėda |
(8 46) 43 14 07 (8 46) 43 14 05 |
Marijampolės skyrius |
Gamyklų g.1, LT-68300 Marijampolė |
(8 343) 97 997 (8 343) 97 990 |
Panevėžio skyrius |
Anykščių g. 4, LT-35171 Panevėžys |
(8 45) 50 22 77 (8 45) 50 22 65 |
Šiaulių skyrius |
Dvaro g. 78, LT-76298 Šiauliai |
(8 41) 59 60 80 (8 41) 59 60 81 |
Tauragės skyrius |
Prezidento g. 7, LT-72258 Tauragė |
(8 446) 20 120 (8 446) 20 121 |
Telšių skyrius |
Pramonės g. 5, LT-87333 Telšiai |
(8 444) 77 050 (8 444) 77 052 |
Utenos skyrius |
J. Basanavičiaus g. 126, LT-28214 Utena |
(8 389) 64 080 (8 389) 64 091 |
Vilniaus skyrius |
S. Dariaus ir S. Girėno g. 40, LT-02189 Vilnius |
(8 5) 264 9485 (8 5) 264 9487 |
38. Paramos paraiška turi būti pateikta asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paramos paraiškos nepriimamos.
39. Paramos paraiškos, pateiktos pasibaigus kvietime teikti paramos paraiškas nurodytam paraiškų priėmimo terminui, nepriimamos.
40. Pareiškėjas gali pateikti tik vieną paraišką pagal Priemonę. Jei pirmoji paraiška nėra išregistruota, kitos to paties pareiškėjo pateiktos paraiškos atmetamos.
41. Paramos paraiška turi būti pateikta spausdintine forma (užpildyta kompiuteriu). Ranka užpildytos paraiškos nebus registruojamos ir vertinamos.
42. Turi būti pateikiamas vienas originalus paramos paraiškos ir jos priedų egzempliorius, kurio pirmame puslapyje nurodoma „Originalas“, ir elektroninė paraiškos versija (įrašyta į elektroninę laikmeną Word formatu). Kiekvienas paramos paraiškos ir jos priedų lapas turi būti sunumeruoti.
43. Paramos paraišką pateikusiam pareiškėjui įteikiamas paraiškos registravimą patvirtinantis raštas.
44. Paramos paraiškos bei jos priedų originalo turinys turi sutapti. Jeigu projekto paraiškos originalo ir (ar) elektroninės paraiškos versijos duomenys nesutampa, Agentūra vadovaujasi pareiškėjo pasirašytu paramos paraiškos originalu.
45. Užregistravus paramos paraišką, pareiškėjas gali teikti papildomą informaciją, jei jos reikalauja Agentūra. Į papildomą informaciją, kurią pareiškėjas pateikia savo iniciatyva, neatsižvelgiama (išskyrus Taisyklių 46 punkte nurodytas išimtis).
46. Pareiškėjas, esant svarbioms aplinkybėms, be paklausimo gali pateikti papildomą informaciją, lemiančią objektyvų paraiškos vertinimą, jei dėl objektyvių priežasčių negalėjo jos pateikti kartu su paraiška (pvz., pasikeitę tiesioginio ryšio duomenys, pateikiami banko dokumentai, atlikta nekilnojamojo turto teisinė registracija, įvyko sandoris, kuris nenumatytas veiklos apraše, bet turintis įtaką ūkio subjekto tinkamumui gauti paramą, ir pan.). Numatytų investicijų ir prašomos paramos sumos keisti negalima. Papildomi dokumentai gali būti pateikiami tik iki projekto tinkamumo vertinimo pabaigos. Pateikiant papildomus dokumentus būtina raštu nurodyti priežastis, lėmusias dokumentų nepateikimo faktą.
X. PARAMOS PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA
48. Paramos paraiškos vertinimą Agentūra turi atlikti per 3 mėnesius nuo jos įregistravimo dienos. Jei pareiškėjui buvo siunčiami paklausimai dėl papildomų duomenų ir (arba) dokumentų pateikimo arba buvo atliekamos patikros vietoje, paraiškos vertinimas atitinkamai pratęsiamas paklausimo išsiuntimo ir atsakymo gavimo ar patikros vietoje atlikimo laikotarpiui. Paramos paraiškos vertinamos ir jų vertinimo procesas organizuojamas vadovaujantis Veiksmų programos administravimo taisyklėse Agentūrai nustatyta tvarka.
49. Tinkamumo skirti paramą vertinimo metu yra nustatoma, ar paraiška yra tinkama finansuoti, tinkamų finansuoti išlaidų dydis, maksimalus paramos dydis. Jeigu tinkamumo skirti paramą vertinimo metu nustatoma, kad trūksta duomenų ir (arba) dokumentų paraiškos atitikčiai tinkamumo kriterijams ar išlaidų tinkamumui finansuoti nustatyti, Agentūra turi paprašyti pareiškėjo juos pateikti. Jei per Agentūros nustatytą terminą pareiškėjas nepateikia prašomos informacijos ir (ar) duomenų dėl paraiškos tinkamumo finansuoti arba jo pateikta informacija ir (ar) duomenys nepagrindžia paraiškos tinkamumo finansuoti, paraiška atmetama. Jei per nustatytą terminą pareiškėjas nepateikia prašomos informacijos dėl išlaidų tinkamumo ir būtinumo arba jo pateikta informacija nepagrindžia išlaidų tinkamumo ir būtinumo, nepagrįstos išlaidos laikomos netinkamomis finansuoti.
50. Įvertinus tinkamumą skirti paramą, parengiama išvada, ar paraiška yra tinkama gauti paramą ir kokio didžiausio dydžio parama bei kokia didžiausia lyginamoji paramos dalis gali būti suteikta.
51. Jeigu tinkamumo skirti paramą vertinimo metu Agentūros nustatytas ir galimas didžiausias paramos dydis yra daugiau kaip 0,5 proc., mažesnis nei paraiškoje nurodytas prašomas paramos dydis, iki sprendimo dėl paraiškos atrankos priėmimo Agentūra Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka raštu apie tai informuoja pareiškėją ir suderina su juo, ar jis sutinka įgyvendinti projektą su Agentūros nustatyta didžiausia paramos suma. Pareiškėjui nesutikus su Agentūros nustatyta didžiausia paramos suma, paraiška atmetama.
52. Apie priimtą sprendimą atmesti paramos paraišką Agentūra per 5 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo raštu, nurodydama paramos paraiškos atmetimo priežastis ir apskundimo tvarką, informuoja pareiškėją išsiųsdama jam informacinį pranešimą registruotu laišku.
53. Informacija apie paramos paraiškas, kurioms atliktas tinkamumo skirti paramą vertinimas, skelbiama Agentūros interneto tinklalapyje, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, taip pat nurodomas bendras registruotų paramos paraiškų ir paramos paraiškų, kurioms atliktas tinkamumo skirti paramą vertinimas, skaičius. Atlikus paraiškos tinkamumo skirti paramą vertinimą ir pripažinus ją tinkama gauti paramą, atliekamas paramos paraiškos pirmumo vertinimas (išskyrus Taisyklių 53 punkte numatytą atvejį).
54. Paramos paraiškų pirmumo vertinimo metu siekiama nustatyti, kurios iš tinkamų finansuoti paraiškų geriausiai atitinka Priemonės projektų pirmumo kriterijus. Projektų atrankos pirmumo vertinimo kriterijai:
Kriterijai |
Balai |
12.1. Projekto naudą patirsiančių žuvininkystės sektoriaus įmonių skaičius |
|
– 30 ir daugiau įmonių |
40 |
– nuo 20 iki 29 įmonių |
30 |
– nuo 10 iki 19 įmonių |
20 |
– nuo 4 iki 9 įmonių |
10 |
12.2. Projektai, kurių tikslas yra sukurti ir išbandyti metodus žvejybos įrankių selektyvumui gerinti ir priegaudai, išmetimui arba poveikiui aplinkai mažinti. |
30 |
12.3. Projektai, skirti naujų technologijų tyrimams. |
30 |
55. Tuo atveju, kai paramos paraiškoje prašoma paramos suma yra mažesnė arba lygi didžiausiai paskirstyti paramos sumai, paraiškų pirmumo vertinimas gali būti neatliekamas.
56. Jeigu paraiškos vertinimo metu Agentūrai iškyla su paramos paraiška, projektu ir (arba) pareiškėjo veikla susijusių klausimų ar trūksta informacijos, Agentūra gali atlikti patikrą vietoje.
57. Įvertinusi paramos paraiškas, Agentūra pagal Veiksmų programos administravimo taisyklių 61–62 punktus parengia ir Ministerijai ir Žuvininkystės departamentui prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – Žuvininkystės departamentas) teikia paraiškų vertinimo ataskaitas.
58. Kai visos bandomojo projekto išlaidos viršija 3,4528 mln. Lt, vadovaujanti institucija prieš jį patvirtindama turi gauti nepriklausomos mokslo įstaigos pateiktą vertinimą.
59. Sprendimas dėl paramos skyrimo priimamas atsižvelgiant į paraiškų vertinimo rezultatus ir nepriklausomos mokslo įstaigos vertinimus. Rekomendacijoms dėl įvertintų paraiškų atrankos priimti sudaromas projektų atrankos komitetas. Projektų atrankos komitetą sudaro Ministerija, jos darbą organizuoja Žuvininkystės departamentas. Sprendimą dėl paramos priima Ministerija. Parama gali būti skiriama tik toms paraiškoms, kurios buvo pripažintos tinkamomis paramai gauti (t. y. toms paraiškoms, kurios atitinka Veiksmų programos Priemonės „Bandomieji projektai“ tinkamumo kriterijus).
60. Agentūra, gavusi vadovaujančiosios institucijos sprendimą skirti paramą, Veiksmų programos administravimo taisyklių 72 punkte nustatyta tvarka parengia, suderina su pareiškėju ir pasirašo paramos sutartį.
XI. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS
62. Projektai įgyvendinami, projektų išlaidos apmokamos, projektų finansavimo ir administravimo sutarčių priežiūra, pirkimai, patikros atliekamos, projektų ataskaitos teikiamos, mokėjimų prašymai teikiami ir vertinami, projektų ir paramos sutarčių pakeitimai daromi, viešinimas, sankcijos, dokumentų saugojimas ir prieinamumas atliekami Veiksmų programos administravimo taisyklėse ir paramos sutartyje nustatyta tvarka.
64. Projektams taikomas paramos lėšų išmokėjimo būdas – išlaidų kompensavimas, išlaidų kompensavimas su avanso mokėjimu arba sąskaitų apmokėjimas:
64.1. išlaidų kompensavimo būdas taikomas, kai paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą iš nuosavų lėšų ir paramos sutartyje nustatytu periodiškumu Agentūrai pateikia mokėjimo prašymus, kuriuose deklaruoja projekto metu padarytas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentus;
64.2. išlaidų kompensavimo su avansu mokėjimo būdas taikomas biudžetinių įstaigų ir viešųjų juridinių asmenų, kurių veiklą reglamentuoja Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymas (Žin., 2004, Nr. 25-745), Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752) arba Lietuvos Respublikos paramos ir labdaros fondų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 32-787; 2004, Nr. 7-128), įgyvendinamiems projektams administravimo taisyklėse numatyta tvarka. Didžiausias projektui taikomas avanso dydis negali būti didesnis nei 40 proc. visos projektui įgyvendinti skirtos sumos. Gavęs avansą paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą ir pirmąjį mokėjimo prašymą kartu su ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo iš jų apmokėjimo dokumentais ir (arba) patvirtintomis jų kopijomis teikia Agentūrai ne vėliau kaip po 3 mėnesių nuo avanso gavimo dienos. Jeigu per 3 mėnesius nuo avanso gavimo dienos nepradedamas įgyvendinti projektas ir nepadaroma išlaidų, pareiškėjas per 5 darbo dienas privalo grąžinti avansą Agentūrai. Apie grąžintas ir susigrąžintas avanso lėšas Agentūra informuoja vadovaujančiąją instituciją ir Žuvininkystės departamentą;
64.3. sąskaitų apmokėjimo būdas gali būti taikomas projektams, kuriems įgyvendinti paramos gavėjas sudaro darbų, paslaugų teikimo arba prekių teikimo sutartis su rangovais, paslaugų teikėjais ir prekių tiekėjais, atrinktais vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), arba paramos gavėjams taikoma pirkimų tvarka tuo atveju, jei jie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą.
65. Pagal projektą gali būti teikiami ne daugiau kaip 3 mokėjimo prašymai. Konkretaus projekto mokėjimų prašymų skaičius bei mokėjimo prašymų pateikimo terminai nustatomi paramos sutartyje atsižvelgiant į projekto įgyvendinimo sąlygas ir apimtį.
66. Jei įgyvendinant projektą yra numatoma įsigyti prekių, paslaugų arba darbų, paramos gavėjai, kurie pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra perkančiosios organizacijos, privalo vadovautis šio įstatymo nuostatomis. Tuo atveju, kai paramos gavėjams Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatos netaikomos, paramos gavėjai visus pirkimus privalo vykdyti vadovaudamiesi Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. 3D-304 (Žin., 2007, Nr. 69-2750).
67. Bet kuriuo paraiškų ir projektų administravimo etapu gali būti atliekama jų patikra vietoje. Apie patikras vietoje paramos gavėjams pranešama iš anksto, jeigu toks išankstinis paramos gavėjo informavimas neturės neigiamos įtakos patikros vietoje rezultatams.
68. Jei paramos gavėjas nesudaro sąlygų ar neleidžia asmenims, turintiems teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip yra vykdomas projektas, apžiūrėti vietoje ir (ar) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas ir (ar) kaip vykdoma veikla po paramos skyrimo ir (ar) projekto pabaigos, tai laikoma EŽF paramos gavimo ir naudojimo sąlygų pažeidimu.
69. Paramos gavėjas pagal paramos sutartį teikia šias projekto įgyvendinimo ataskaitas (pavyzdinės ataskaitų formos pateiktos Veiksmų programos administravimo taisyklių 5 ir 6 prieduose):
69.1. informaciją apie projekto įgyvendinimo eigą projekto įgyvendinimo laikotarpiu per 20 kalendorinių dienų ketvirčiui pasibaigus;
69.2. projekto įgyvendinimo ataskaitą – teikdamas galutinį mokėjimo prašymą. Projekto įgyvendinimo ataskaita teikiama Agentūros Paramos žuvininkystės administravimo skyriui. Tuo atveju, jei taikomas sąskaitų apmokėjimo paramos mokėjimo būdas, paramos gavėjas projekto įgyvendinimo ataskaitą Agentūrai turi pateikti per 20 darbo dienų nuo paskutinio lėšų pervedimo rangovui, paslaugų teikėjui ar prekių tiekėjui;
70. Pareiškėjas, nurodydamas priežastis, gali raštu prašyti pratęsti dokumentų pateikimo terminą, nurodytą Taisyklių 69 punkte. Gavusi informaciją apie projekto įgyvendinimo eigą, papildomą projekto įgyvendinimo ataskaitą arba projekto įgyvendinimo ataskaitą, Agentūra per 20 darbo dienų darbo procedūrų aprašuose nustatyta tvarka ją išnagrinėja ir nustato, ar laikomasi paramos sutartyje bei paraiškoje nustatytų paramos gavimo ir naudojimo sąlygų. Patikrinusi gautą informaciją Agentūra:
70.2. paprašo pateikti papildomą informaciją ir (arba) nusprendžia atlikti projekto patikrą vietoje;
70.3. atmeta projekto įgyvendinimo ataskaitą, išdėstydama atmetimo motyvus, ir nustato terminą, per kurį paramos gavėjas turi ištaisyti pateiktos informacijos, ataskaitos ar projekto įgyvendinimo trūkumus ir pateikti naują informaciją apie projekto įgyvendinimo eigą arba projekto įgyvendinimo ataskaitą. Pareiškėjas gali raštu prašyti pratęsti dokumentų pateikimo terminą, nurodydamas priežastis.
71. Jeigu paramos gavėjas laiku nepateikia informacijos apie projekto įgyvendinimo eigą arba projekto įgyvendinimo ataskaitos, arba papildomos projekto įgyvendinimo ataskaitos, gali būti inicijuojamas sutarties nutraukimas ir (arba) išmokėtų paramos lėšų grąžinimas.
72. Jokie su Agentūra raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo, keičiantys projekto apimtį, projekto išlaidas, pratęsiantys projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys projektą ar paramos sutartyje ir (ar) paramos paraiškoje bei sprendime skirti paramą nustatytus paramos gavėjo įsipareigojimus, yra neleidžiami. Paramos gavėjas privalo raštu informuoti Agentūrą apie visus numatomus pakeitimus, susijusius su projekto įgyvendinimu. Gavus raštišką Agentūros sutikimą veiklos pobūdis, projekto įgyvendinimo vieta ir sąlygos gali būti keičiami, jei tuo būdu nepadaromas esminis projekto pakeitimas (jei tai netrukdo pasiekti projekto nustatytų tikslų ir įgyvendinti nustatytų uždavinių).
73. Paramos gavėjas visų su paramos paraiška ir projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą privalo organizuoti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 132-4773) ir Dokumento tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773), ir užtikrina šių dokumentų prieinamumą vadovaujančiosios institucijos, Žuvininkystės departamento, Agentūros, tvirtinančiosios institucijos, audito institucijos, Europos Komisijos ir Europos Audito rūmų įgaliotiems atstovams ne trumpiau kaip 10 metų nuo paramos sutarties pasirašymo datos.
74. Paramos gavėjas privalo saugoti:
74.3. projekto įgyvendinimo ataskaitų ir jų priedų kopijas, kitus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus;
74.4. išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus, taip pat mokėjimo prašymų kopijas;
75. Paramos gavėjas privalo sudaryti paraiškos bylą, kurioje saugomi dokumentai, nurodyti šių Taisyklių 74 punkte, arba jų kopijos.
76. Įgyvendindamas projektą, paramos gavėjas turi imtis informavimo ir viešinimo priemonių, numatytų pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programą suteiktos paramos viešinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-232 (Žin., 2008, Nr. 48-1794).
77. Paramos gavėjui nesilaikant ar pažeidžiant paramos sutarties sąlygas, numatomos trys privalomų sankcijų rūšys:
78. Paramos sumažinimas taikomas:
78.1. jeigu Agentūra patikrų vietoje metu nustato tinkamumo reikalavimų, numatytų Taisyklių VII skyriuje, neatitinkančias išlaidas (paramos suma mažinama vadovaujantis Europos Komisijos EŽF komiteto rekomendacijomis ir išaiškinimais);
78.2. pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą, paramos suma mažinama 0,5 proc. už kiekvieną pavėluotą darbo dieną (ši sankcija netaikoma, kai mokėjimo prašymas pateikiamas pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių);
79. Parama neskiriama, kai paramos gavėjas:
79.2. prašydamas paramos, taip pat vykdydamas paramos sutartį, nepateikia, nuslepia, pateikia neteisingą informaciją, kuri galėjo turėti reikšmės priimant sprendimą dėl paramos suteikimo arba turinčią reikšmės tinkamai paramos sutarties vykdymo kontrolei;
79.3. nevykdo sutarties sąlygų, susijusių su turto draudimu, pranešimu apie draudžiamuosius įvykius bei gautinas draudimo išmokas;
79.4. nevykdo sutarties sąlygų, nustatančių paramos gavėjui pareigą tvarkyti apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi ir palyginama, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams;
79.6. nesilaiko aplinkos apsaugos, priešgaisrinės apsaugos, higienos, veterinarijos ir kitų taisyklių, reglamentuojančių projekto vykdytojo veiklą, reikalavimų;
80. Paramos grąžinimas taikomas, kai paramos gavėjas:
80.1. vykdydamas projektą, nesilaikė ES ar Lietuvos Respublikos teisės aktų, susijusių su projekto įgyvendinimu, reikalavimų;
80.3. negrąžina Agentūrai klaidingai apskaičiuotos ir pervestos į atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumos;
80.4. išlaidos, kurioms buvo prašoma paramos, finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;
80.6. nevykdo reguliarios projekto įgyvendinimo stebėsenos, kad užtikrintų projekto įgyvendinimą, kaip numatyta sutartyje;
80.7. prieštarauja, kad duomenys apie pateiktą paraišką, gaunamą paramą ir įgyvendinamą projektą viešinami vadovaujantis reglamento (EB) 498/2007 30 straipsnio ir 31 straipsnio antrosios pastraipos d punkte pateiktais reikalavimais;
80.8. per 5 metų laikotarpį nuo paramos sutarties pasirašymo be rašytinio Agentūros sutikimo pakeičia pagal paramos sutartį remiamos veiklos pobūdį, projekto įgyvendinimo veiklą ir sąlygas;
80.10. per 5 metų laikotarpį nuo paramos sutarties pasirašymo dienos pardavė ar kitaip perleido iš paramos lėšų įsigytą turtą;
XII. APSKUNDIMO TVARKA
XIII. INFORMACIJOS TEIKIMAS
82. Informacija ir paaiškinimai dėl paramos teikiami telefonais, nurodytais Agentūros interneto tinklalapyje ir elektroniniu pašto adresu: info@nma.lt.
83. Klausiant faksu ar elektroniniu paštu, turi būti pateikiama aiški nuoroda į kvietimo teikti paraiškas numerį ir pavadinimą, klausiančiojo vardas ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas ir telefonas.
84. Atsakymai į klausimus, kurie gali būti aktualūs daugeliui potencialių pareiškėjų, skelbiami Agentūros tinklalapyje www.nma.lt, skiltyje „Dažniausiai užduodami klausimai“.
Lietuvos žuvininkystės sektoriaus
2007–2013 metų veiksmų programos
trečiosios prioritetinės krypties „Bendro
intereso priemonės“ priemonės
„Bandomieji projektai“ įgyvendinimo
taisyklių
priedas
(Paramos paraiškos
pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Bandomieji projektai“ forma)
Pildo Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Kontrolės departamento teritorinio skyriaus tarnautojas |
|||
|_|_|_|_| |_|_| |_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| (registracijos data) (registracijos numeris) |
|||
(dokumentą užregistravusio tarnautojo pareigos) |
(parašas) |
(vardas, pavardė) |
|
Vertinti priimta |
£ |
||
Atmesta |
£ |
||
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
(pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo vardas, pavardė)
Tiesioginio ryšio informacija (Nurodoma pareiškėjo gyvenamoji vieta (įmonės buveinės adresas), telefonas, faksas, el. paštas, kuriuo bus galima susisiekti su pareiškėju paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu)
|
|
Savivaldybės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Seniūnijos pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Gyvenamosios vietovės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Gatvės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Namo Nr. |_|_|_| |
|
Buto Nr. |_|_|_| |
|
Pašto indeksas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Telefono Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Fakso Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
El. paštas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Kokiu būdu norite gauti informaciją apie paraiškos administravimo eigą? PASTABA. Užpildykite vieną arba abu langelius. |
|
Paštu |
£ |
Elektroniniu paštu |
£ |
Nacionalinės mokėjimo agentūros prie
Žemės ūkio ministerijos Kontrolės departamento
________________________ teritoriniam skyriui
PARAMOS PARAIŠKA PAGAL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „BANDOMIEJI PROJEKTAI“
______________ Nr. __________
(data)
I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ
Pareiškėjo pavadinimas |
Nurodomas paramos paraišką teikiančios įmonės, įstaigos, organizacijos ar kito juridinio pavadinimas pagal registracijos pažymėjimo arba pagal paso duomenis |
|
Pareiškėjo teisinė forma |
Nurodoma pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą. |
|
Pareiškėjo rekvizitai |
Subjekto kodas |
Nurodomas juridinio asmens registracijos pažymėjimo kodas |
Tel. |
|
|
Faksas |
|
|
El. p. adresas |
|
|
Pareiškėjo bankas |
II. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ KURIAM PRAŠOMA PARAMOS
1. Prioritetinė kryptis |
Bendro intereso priemonės |
£ |
2. Priemonė |
Bandomieji projektai |
£ |
3. Projekto pavadinimas |
Nurodomas projekto, kuriam įgyvendinti prašoma paramos, pavadinimas |
|
4. Projekto įgyvendinimo vieta (duomenys patikrai vietoje atlikti) |
Savivaldybės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Įmonės buveinės adresas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
||
Gatvės pavadinimas |
||
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
||
5. Bendra projekto vertė su PVM, Lt |
|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt Nurodoma bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis su PVM, litais |
|
6. Bendra projekto vertė be PVM, Lt |
|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt Nurodoma bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis be PVM, litais |
|
7. Prašoma paramos suma, Lt |
|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt Nurodoma visa prašoma paramos suma, litais |
|
8. Planuojama projekto pradžia |
££££££££££ (projekto įgyvendinimo pradžia po paraiškos pateikimo kaip nurodyta veiklos plane ar projekto aprašyme (išskyrus prieš paraiškos pateikimą patirtas išlaidas ) |
|
9. Planuojama projekto pabaiga |
££££££££££ (projekto įgyvendinimo pabaiga (paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūra metai). |
|
10. Projekto vadovas (vardas, pavardė): (pildyti, jei tai ne pareiškėjas) Tiesioginio ryšio tel. Nr. |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| (Pareiškėjo įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už projekto Įgyvendinimo priežiūrą ir ataskaitų rengimą projekto įgyvendinimo metu, vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr.)
|
III. PROJEKTO SANTRAUKA
Trumpas projekto esmės aprašymas |
Trumpai (ne daugiau kaip 1/2 psl.) paaiškinama: projekto tikslas; kokie projekto parengimo darbai jau atlikti; kokioms problemoms spręsti reikalingas projektas, kodėl ir kam reikalingi projekto rezultatai; kodėl pasirinktas būtent toks problemos sprendimo būdas; kaip projektas atitinka veiksmų programos priemonę; kas bus atsakingas už projekto įgyvendinimą, kaip bus organizuojamas projekto įgyvendinimas.
|
IV. PROJEKTO PASIEKIMO RODIKLIAI
Nr. |
Rodikliai |
Mato vnt. |
Rezultatas |
1. |
Atlikti naujų technologijų bandymai |
vnt. |
|
2. |
Atlikti valdymo planų ir žvejybos pastangų paskirstymo bandymai |
vnt. |
|
3. |
Įgyvendinami projektai, skirti išbandyti alternatyvius žvejybos valdymo metodus |
vnt. |
|
V. PROJEKTO PRIEŽIŪROS RODIKLIAI
Nr. |
Rodikliai |
Mato vnt. |
Ataskaitiniai metai 20___ |
Prognozė |
||||
20___ (paraiškos pateikimo metai) |
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
||||
1. |
Pajamos |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
2. |
Pelnas |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
VI. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PLANAS
(Projekte nurodomų planuojamų visų išlaidų kategorijos; jų pirkimo suma be PVM, įgyvendinimo trukmė (metai, mėn.) ir bendra prašomos paramos suma litais.)
Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Pirkimo suma be PVM, Lt |
Pirkimo suma su PVM, Lt |
Trukmė, mėn. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
VII. TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ SĄRAŠAS
(Šioje lentelėje nurodomos tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos: išlaidų pavadinimas, kaina be PVM, PVM ir bendra suma su PVM, prašoma paramos suma.)
Investicijos/ išlaidų pavadinimas |
Suma be PVM, Lt |
PVM, Lt |
Bendra suma su PVM, Lt |
Prašoma paramos suma, Lt |
1. Išlaidos, susijusios su eksperimentiniu selektyvesnių žvejybos būdų naudojimu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Išlaidos, susijusios su techniniu |
|
|
|
|
ekonominiu naujų technologijų |
|
|
|
|
gyvybingumo tyrimu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Išlaidos, susijusios su valdymo |
|
|
|
|
planų ir žvejybos paskirstymo |
|
|
|
|
planų bandymu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Bendrosios išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Viešinimo išlaidos |
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
VIII. TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ PAGRINDIMAS
{Šioje lentelėje trumpai pagrįskite, kodėl šios išlaidos yra būtinos ir kaip jos prisidės prie projekto tikslų Įgyvendinimo. Nepagrįstos abejotinos išlaidos gali būti pripažintos kaip netinkamos, o tinkamų išlaidų bendra suma ir prašomos paramos dydis sumažintas.)
Išlaidų kategorijos |
Pagrindimas |
1. Išlaidos, susijusios su eksperimentiniu selektyvesnių žvejybos būdų naudojimu |
|
|
|
2. Išlaidos, susijusios su techniniu ekonominiu naujų technologijų gyvybingumo tyrimu |
|
|
|
3. Išlaidos, susijusios su valdymo planų ir žvejybos paskirstymo planų bandymu |
|
|
|
4. Bendrosios išlaidos |
|
|
|
5. Viešinimo išlaidos |
|
Iš viso: |
|
IX. PROJEKTO FINANSAVIMO ŠALTINIAI
(Nurodoma, kaip pareiškėjas numato finansuoti projektą, jeigu projekto vertė didesnė negu galima maksimali parama. Turi būti numatytos lėšos skirti apmokėti investicijos vertei su PVM, viršijančiai galimos paramos dydį. Pareiškėjas privalo nurodyti finansavimo šaltinius.)
Nr. |
Šaltinis |
Suma, Lt |
Nuoroda, į patvirtinantį dokumentą/ informacijos |
1. |
Paramos lėšos (nurodomos planuojamos gauti tarpinio (-ių) mokėjimo prašymo (-ų) apmokėjimo paramos lėšos, jei projektas vykdomas ne vienu etapu, kurios numatomos naudoti projektui finansuoti) |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
2. |
Pareiškėjo lėšos (nurodomos turimos ir projekto vykdymo laikotarpiu iš veiklos planuojamos gauti lėšos -jų pagrįstumas įrodomas pagal veiklos plano finansinių ataskaitų duomenis) |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
3. |
Skolintos lėšos (nurodoma banko paskola, pagrįsta banko raštu, arba, j ei paskola paimta ne iš banko, tai turi būti pateikti papildomi paskolos davėjo galimybių suteikti paskolą pagrindimo dokumentai |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
4. |
Kiti piniginiai įnašai |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
5. |
Iš viso (1+2+3+4) |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
X. KITA INFORMACIJA
(Šioje lentelėje pareiškėjas atsako Į pateiktus klausimus, užbraukdamas kryželiu langelį ties žodžiu „Taip“ arba „Ne“.)
1. |
Ar esate atsiskaitęs su Valstybine mokesčių inspekcija? |
£ |
Taip |
£ |
Ne |
2. |
Ar esate atsiskaitęs su Valstybiniu socialinio draudimo fondu? |
£ |
Taip |
£ |
Ne |
3. |
Ar tvarkote (įsipareigojate tvarkyti) buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktais nustatytus reikalavimus ir įsipareigojate vesti atskirą paramos lėšų ir remiamos projekto veiklos rezultatų buhalterinę apskaitą? |
£ |
Taip |
£ |
Ne |
4. |
Ar įsipareigojate nekeisti veiklos, kuriai suteikiama parama, pobūdžio, projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų mažiausiai penkerius metus nuo paramos sutarties pasirašymo (gavus Agentūros raštišką sutikimą veiklos pobūdis projekto įgyvendinimo vieta ir sąlygos gali būti keičiami, jei tuo būdu nepadaromas esminis projekto pakeitimas, jei tai netrukdo pasiekti projekte nustatytų tikslų ir įgyvendinti jame nustatytų uždavinių); neparduoti ar kitaip neperduoti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto mažiausiai penkerius metus nuo paramos sutarties pasirašymo. |
£ |
Taip |
£ |
Ne |
5. |
Ar įsipareigojate, kad atliekamos investicijos atitiks darbo saugos reikalavimus? (Techninis reglamentas „Mašinų sauga“, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 28 (Žin., 2000, Nr. 23-601; 2007, Nr. 129-5249), Elektrotechninių gaminių saugos techninis reglamentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos standartizacijos departamento direktoriaus 1999 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. 351/61 (Žin., 1999, Nr. 90-2663; 2001, Nr. 54-1932) |
£ |
Taip |
£ |
Ne |
6. |
Ar įsipareigojate apdrausti ilgalaikį turtą, finansuojamą bendrijos fondų lėšomis? (Pareiškėjas įsipareigoja apdrausti turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudojama parama, ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui. Nuo paramos sutarties pasirašymo — maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiui, o įgyvendinus projektą — likutinei vertei, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas) |
£ |
Taip |
£ |
Ne |
7. |
Ar patvirtinate, kad projekte numatytos išlaidos, kurioms prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių paramų ir ES fondų. |
£ |
Taip |
£ |
Ne |
8. |
Ar patvirtinate, kad projektui įgyvendinti turimi pakankami administraciniai gebėjimai ir pajėgumai? |
£ |
Taip |
£ |
Ne |
9. |
Ar įsipareigojate viešinti gautą paramą? Kokias viešinimo priemones naudosite? |
£ |
Taip |
£ |
Ne |
XI. PATEIKIAMI DOKUMENTAI1
(Šioje lentelėje Pareiškėjas pasitikrina, ar jo pateikiama paraiška yra visiškai sukomplektuota, ir pažymi (kryželiu), kuriuos dokumentus pateikia, nurodydamas pateikiamų dokumentų puslapių skaičių.)
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Pažymėti X |
Puslapių skaičius |
1. |
Veiklos aprašas; |
£ |
|_|_| |
2. |
Pareiškėjo kompetentingo organo pritarimo projektui sprendimas ar protokolo išrašas, patvirtintas pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens iki paraiškos pateikimo. |
£ |
|_|_| |
3. |
Bendradarbiavimą su mokslo ar technine įstaiga patvirtinantys dokumentai (pvz., sutartis). |
£ |
|_|_| |
4. |
Pareiškėjo ar jo atstovo tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas ar asmens tapatybės kortelė). |
£ |
|_|_| |
5. |
PVM deklaracijos už ataskaitinius metus (jei pareiškėjas PVM mokėtojas). |
£ |
|_|_| |
6. |
Komerciniai pasiūlymai konkrečioms investicijoms iš prekių tiekėjų, rangovų ar paslaugų teikėjų arba kiti dokumentai, pagrindžiantys numatytų projektų išlaidų vertę. |
£ |
|_|_| |
7. |
Asociacijos pritarimas. |
£ |
|_|_| |
8. |
Dokumentai, patvirtinantys įvykdytus pirkimus ir patirtas bendrąsias išlaidas, jei pareiškėjas įvykdė pirkimus, susijusius su bendrosiomis išlaidomis, dar iki pateikdamas projekto paraišką. |
£ |
|_|_| |
9. |
Dokumentai, patvirtinantys įvykdytus viešuosius pirkimus, jei pareiškėjas pradėjo vykdyti viešųjų pirkimų procedūras dar iki pateikdamas projekto paraišką. |
£ |
|_|_| |
10. |
Dokumentai, patvirtinantys pareiškėjo galimybes apmokėti numatytą projekto išlaidų dalį (banko sąskaitos išrašas, paskolos sutartis, garantinis banko raštas ir kt.). |
£ |
|_|_| |
11. |
Poveikio aplinkai įvertinimas, kai turi būti atliktas vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105). |
£ |
|_|_| |
12. |
Numatomų statybos ir (arba) rekonstravimo darbų projektiniai dokumentai su projekto vertės apskaičiavimais (jei projekte numatyti statybos ir (arba) rekonstravimo darbai). |
£ |
|_|_| |
13. |
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos pažyma apie įgyvendinamo projekto atitiktį ES ir Lietuvos Respublikos gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos, maisto kokybės reikalavimus (šis reikalavimas netaikomas, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi). |
£ |
|_|_| |
14. |
Eksperto ar institucijos recenzija. |
£ |
|_|_| |
15. |
Nekilnojamojo turto, į kurį planuojama investuoti, nuosavybės teisę patvirtinantys dokumentai ir (arba) žemės po esamais ir (arba) numatomais statyti statiniais / įrenginiais nuomos, subnuomos arba panaudos sutartis, kuri yra rašytinė, galioja ne mažiau kaip 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo ir įregistruota VĮ Registrų centre. |
£ |
|_|_| |
16. |
Kiti dokumentai. |
£ |
|_|_| |
________________________
1 Pateikiamas orginalas ir kopija arba notaro patvirtintas nuorašas.
XII. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA
Aš, pretenduodamas gauti paramą pagal priemonės ..............................., pasirašydamas patvirtinu, kad: |
|
1. |
Esu susipažinęs su paramos skyrimo sąlygomis. |
2. |
Šioje paraiškoje ir prie jos pridėtose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga. |
3. |
Nesu pažeidęs jokių paramos iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų skyrimo sąlygų. |
4. |
Man nėra iškelta byla dėl bankroto, nesu likviduojamas. |
5. |
Man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu. |
6. |
Sutinku, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją). |
7. |
Sutinku, kad paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi Europos žuvininkystės priemonių administravimo informacinėje sistemoje. |
8. |
Sutinku, kad mano tinkamumas gauti paramą bus vertinamas pagal mano pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis bei viešuosiuose registruose esančius duomenis. |
9. |
Sutinku, kad informacija apie mano pateiktą paraišką nurodant pareiškėją projekto pavadinimą paraiškos kodą ir prašomą / gautą paramos sumą būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje. |
10 |
Sutinku, kad visa su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama ir Programos priežiūros, vertinimo ir statistikos tikslams. |
11 |
Įsipareigoju klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą grąžinti Agentūrai. |
12 |
Esu informuotas ir sutinku, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais pagal 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamento (EB) 498/2007, nustatančio išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. l), 30 straipsnį ir 31 straipsnio antros pastraipos d punktą taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Bendrijos finansinius interesus, Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka. |
13. |
Žinau ir sutinku kad Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis ir atlikti patikrą vietoje, gauti papildomos informacijos apie mano žuvininkystės veiklą. Pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos su Europos žuvininkystės fondo žuvininkystės sektoriui lėšų panaudojimu bei priežiūra susijusios Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos. |
14 |
Sutinku, kad visi mano prisiimti įsipareigojimai bus patikrinti Agentūros nustatytais terminais. |
15 |
Įgaliotai institucijai pareikalavus, įsipareigoju grąžinti gautą paramą jei projektas nebuvo įgyvendintas taip, kaip numatyta Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Bandomieji projektai“ įgyvendinimo taisyklėse, ir nebuvo tinkamai įforminti pakeitimai.
|
Pareiškėjo (juridinio asmens) (Parašas) (Vardas, pavardė) |
|
atstovo pareigos |
Jei projektą parengė ir paraišką padėjo užpildyti konsultantas, nurodykite:
Konsultanto vardas ir pavardė |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Institucijos pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Telefono ir fakso Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
Pastaba. Pareiškėjo pateikti duomenys bus apdoroti elektroniniu būdu. Juos kontrolės, priežiūros ir vertinimo tikslu gali panaudoti Agentūra, Žemės ūkio ministerija, kitos su Europos žuvininkystės fondo administravimu susijusios Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos.