LIETUVOS RESPUBLIKOS
OPERATYVINĖS VEIKLOS ĮSTATYMO 3, 5, 16 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
Į S T A T Y M A S
1999 m. gegužės 25 d. Nr. VIII-1199
Vilnius
(Žin., 1997, Nr. 50-1190)
1 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„3 straipsnis. Teisiniai operatyvinės veiklos pagrindai
Operatyvinės veiklos subjektai vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, šiuo įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais bei Vidaus reikalų ministerijos, Krašto apsaugos ministerijos, Valstybės saugumo departamento, Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir kitais teisės aktais.“
2 straipsnis. 5 straipsnio 1 dalies pakeitimas
Pakeisti 5 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Operatyvinės veiklos subjektų sistemą sudaro tik specialius valstybės įgaliojimus turinčios valstybės institucijos – Krašto apsaugos ministerijos, Vidaus reikalų ministerijos, Valstybės saugumo departamento ir Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos tarnybos, kurioms pavedama operatyvinė funkcija, o jų darbuotojai įgaliojami ją atlikti. Šių institucijų tarnybų sąrašą sudaro ir jų operatyvinių teisių mastą nustato Vyriausybė operatyvinės veiklos subjektų teikimu.“
3 straipsnis. 16 straipsnio pakeitimas
16 straipsnyje po žodžio „vadovas“ įrašyti žodžius „Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktorius“, po žodžių „Nacionalinio saugumo“ įrašyti žodžius „ir gynybos“ ir visą straipsnį išdėstyti taip:
„16 straipsnis. Parlamentinė priežiūra
Generalinis prokuroras, generalinis policijos komisaras, Valstybės saugumo departamento generalinis direktorius, Krašto apsaugos ministerijos tarnybos, kuriai pavesta operatyvinė veikla, vadovas, Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktorius Lietuvos Respublikos Seimo kiekvienos eilinės sesijos pradžioje pateikia Seimo Teisės ir teisėtvarkos bei Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetų sudarytai specialiai komisijai ataskaitas, kuriose turi būti pažymėti visų operatyvinės veiklos metodų ir priemonių naudojimo teikimų sankcijai gauti skaičius, atmestų teikimų skaičius, patenkintų teikimų skaičius ir pratęstų teikimų skaičius. Komisija turi teisę savo posėdyje išklausyti minėtų pareigūnų paaiškinimus apie Operatyvinės veiklos įstatymo įgyvendinimo rezultatus, kylančias problemas, teisėtumo aspektus bei lėšų, skirtų operatyvinei veiklai, naudojimą. Komisija Seimo kiekvienos eilinės sesijos pabaigoje privalo atsiskaityti už šio įstatymo vykdymą.“