LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

N U T A R I M A S

DĖL NACIONALINĖS SVEIKATOS TARYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1998 m. sausio 15 d. Nr. VIII-612

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Seimas nutaria:

 

1 straipsnis.

Patvirtinti Nacionalinės sveikatos tarybos prie Lietuvos Respublikos Seimo nuostatus (pridedami).

 

2 straipsnis.

Per tris mėnesius nuo šio nutarimo įsigaliojimo Seimas nutarimu įsteigia Nacionalinę sveikatos tarybą prie Lietuvos Respublikos Seimo ir patvirtina jos sudėtį.

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO PIRMININKAS                   VYTAUTAS LANDSBERGIS

 

 


 

Lietuvos Respublikos Seimo

1998 m. sausio 15 d.

nutarimo Nr. VIII-612

priedėlis

 

NACIONALINĖS SVEIKATOS TARYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nacionalinė sveikatos taryba (toliau – NST) yra Lietuvos Respublikos Seimui atskaitinga sveikatos politikos koordinavimo institucija, veikianti pagal patvirtintus nuostatus.

2. NST turi juridinio asmens teises. Ji yra renkama. NST nuostatus ir sudėtį tvirtina Seimas. NST darbą techniškai aptarnauja sekretoriatas.

3. NST buveinė yra Seimo rūmuose.

4. NST savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Sveikatos sistemos ir kitais įstatymais, teisės aktais ir šiais nuostatais.

5. NST kasmet atsiskaito Seimui už savo veiklą.

 

II. NST UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

1. Pagrindinis NST uždavinys – stiprinti visuomenės sveikatą ir užtikrinti visuomenės dalyvavimą sprendžiant sveikatos problemas bei koordinuoti visuomeninių organizacijų, valstybės ir vietos savivaldos institucijų bendradarbiavimą šiais klausimais.

2. NST, vykdydama pagrindinį uždavinį:

1) koordinuoja valstybės mastu:

sveikatos ugdymo politiką,

alkoholio kontrolės politiką,

tabako kontrolės politiką,

narkotikų kontrolės politiką,

visuomenės sveikatos saugos politiką,

ligų profilaktikos ir kontrolės politiką;

2) vykdo Seimo ir Seimo komitetų nutarimus ar pavedimus pagal savo kompetenciją;

3) teikia išvadas dėl privalomojo sveikatinimo veiklos lygio mastų, sveikatinimo veiklos tikslų, valstybės siekiamo sveikatos lygio rodiklių ir valstybinių sveikatos programų projektų;

4) teikia pasiūlymus Vyriausybei, ministerijoms, kitoms Vyriausybės įstaigoms, apskričių administracijai, savivaldybėms, įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms sveikatos stiprinimo veiklos planavimo bei organizavimo klausimais;

5) vertina gyventojų sveikatingumo raidos tendencijų priežastingumo ryšį su valstybės vykdoma socialine ir ekonomine politika ir informuoja apie tai Seimą, Vyriausybę ir visuomenę;

6) rengia ir kasmet teikia Seimui pranešimą apie gyventojų sveikatingumo ir sveikatos politikos formavimo įgyvendinimo būklę;

7) koordinuoja Lietuvos sveikatos programos, valstybinių sveikatos programų įgyvendinimą;

8) skatina valstybės ir vietos savivaldos institucijas, visuomenines organizacijas, kitus juridinius ir fizinius asmenis aktyviai sveikatos politikos veiklai;

9) konsultuoja Seimą, Vyriausybę jų prašymu, kitas Vyriausybės įstaigas, įmones, įstaigas ir organizacijas sveikatos stiprinimo politikos klausimais;

10) teikia pagal savo kompetenciją pasiūlymus Vyriausybei ir Seimui dėl įstatymų ir kitų teisės aktų projektų;

11) bendradarbiauja pagal savo kompetenciją su kitų valstybių institucijomis;

12) atstovauja Lietuvai savo kompetencijai priklausančiais klausimais užsienyje organizuojamuose renginiuose;

13) vykdo kitas įstatymų nustatytas funkcijas.

 

III. NST TEISĖS

 

NST, vykdydama jai pavestus uždavinius, turi teisę:

1) gauti iš ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų, apskričių administracijos, vietos savivaldos vykdomųjų institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų oficialius teisės aktų, programų projektus ir kitą informaciją, reikalingus NST funkcijoms vykdyti;

2) konsultuoti pagal savo kompetenciją Seimą, Vyriausybę, ministerijas, kitas Vyriausybės įstaigas, apskričių administraciją, vietos savivaldos institucijas;

3) teikti pagal savo kompetenciją pasiūlymus dėl įstatymų, kitų teisės aktų, socialinio ir ekonominio plėtojimo programų projektų;

4) nustatyta tvarka siųsti savo atstovą (atstovus) dalyvauti Seimo komitetų, Vyriausybės, ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų posėdžiuose ir kituose renginiuose, kuriuose nagrinėjami su NST kompetencija susiję klausimai;

5) prireikus į NST posėdžius kviesti suinteresuotų ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų, apskričių administracijos, vietos savivaldos vykdomųjų institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų atstovus;

6) išklausyti savo posėdžiuose ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų, sveikatos priežiūros ir medicinos mokslo institucijų atstovų pranešimus NST kompetencijos klausimais;

7) pasitelkti specialistus, sudaryti komisijas (darbo grupes) iš ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų, įmonių, įstaigų ir organizacijų atstovų, suderinus su jų vadovais, įstatymų ir kitų teisės aktų savo kompetencijai priklausančiais klausimais projektams rengti, kitoms problemoms nagrinėti. Į šias komisijas prireikus gali būti pakviesta užsienio specialistų;

8) skleisti informaciją apie savo veiklą, propaguoti savo tikslus ir uždavinius;

9) nustatyta tvarka samdyti asmenis šiuose nuostatuose numatytai veiklai;

10) siūlyti priemones gyventojų sveikatos būklei gerinti;

11) sudaryti sutartis šiuose nuostatuose numatytiems uždaviniams spręsti;

12) nustatyta tvarka gauti lėšų ar kitokio turto iš tarptautinių, visuomeninių organizacijų, fondų, kitų juridinių ir fizinių asmenų;

13) nustatyta tvarka imtis kitos teisėtos veiklos.

 

IV. NST sudarymas ir darbo organizavimas

 

1. NST sudaroma iš 15 narių:

1) 5 Lietuvos savivaldybių asociacijos deleguoti savivaldybių bendruomenių sveikatos tarybų atstovai;

2) 5 visuomeninių organizacijų, ginančių visuomenės sveikatos interesus, atstovai;

3) 5 visuomenės sveikatos priežiūros specialistai, iš kurių vienas yra Kauno medicinos akademijos, vienas – Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto atstovas.

2. Lietuvos savivaldybių asociacija 1 punkto 1 papunktyje nurodytus atstovus renka ir deleguoja šios asociacijos įstatų nustatyta tvarka.

3. 1 punkto 2 papunktyje nurodytus visuomeninių organizacijų, ginančių visuomenės sveikatos interesus, atstovus renka Seimo Sveikatos reikalų komitetas iš šių organizacijų pasiūlytų atstovų pagal organizacijų veiklos kryptis, pirmenybę teikdamas organizacijoms, kurios dalyvauja įgyvendinant valstybines ar savivaldybių sveikatos programas. Vieną atstovą renka Visuomenės sveikatos asociacija. Visuomeninės organizacijos, ginančios visuomenės sveikatos interesus, – tai įstatymų nustatyta tvarka įregistruotos visuomeninės organizacijos, kurių įstatuose yra numatyta visuomenės sveikatos interesų gynimo veikla.

4. 1 punkto 3 papunktyje nurodytus visuomenės sveikatos priežiūros specialistus siūlo Seimo Sveikatos reikalų komitetas.

5. NST nario kadencija – treji metai. Jis gali būti renkamas dvi kadencijas iš eilės. NST narys, dalyvavęs NST darbe dvi kadencijas iš eilės, gali būti vėl renkamas jos nariu po trejų metų (vienos kadencijos) pertraukos.

6. NST narys gali būti atšauktas jam mirus, jeigu atsisako būti NST nariu arba jį atšaukia delegavusi organizacija ar institucija. Tokiu atveju renkamas naujas NST narys šių nuostatų nustatyta tvarka.

7. NST rinkimus skiria Seimas, likus ne mažiau kaip trims mėnesiams iki NST kadencijos pabaigos.

8. NST darbui vadovauja pirmininkas. Kai NST pirmininko laikinai nėra, jo pareigas eina pirmininko pavaduotojas. NST pirmininką ir jo pavaduotoją, kurie yra NST nariai, renka NST.

9. NST pirmininkas:

1) organizuoja NST darbą ir atsako už jos veiklą;

2) veikia NST vardu, atstovauja jai Vyriausybėje, ministerijose, kitose Vyriausybės įstaigose, vietos savivaldos vykdomosiose institucijose, įmonėse, įstaigose ir organizacijose ar įgalioja tai daryti kitus NST narius;

3) šaukia NST posėdžius ir jiems pirmininkauja;

4) pasirašo NST vardu siunčiamus dokumentus, NST nutarimus bei kontroliuoja jų įgyvendinimą;

5) Seimo Pirmininko nurodymu atsiskaito už NST veiklą;

6) pasirašo NST veiklos ataskaitas Seimui, NST darbo reglamentą, kitus NST dokumentus.

10. NST sekretorius (sekretoriato vadovas) skiriamas NST pirmininko teikimu.

11. NST sekretorius:

1) rengia NST posėdžius, derina jų darbotvarkę su NST pirmininku ar jo pavaduotoju;

2) rengia NST išlaidų sąmatos projektą;

3) renka ir apibendrina NST dokumentaciją, renka NST darbui reikalingą informaciją.

12. NST posėdžiai rengiami ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius. NST neeilinis posėdis šaukiamas pusės NST narių reikalavimu arba pirmininko iniciatyva.

13. NST gali rengti išvažiuojamuosius posėdžius. Ministerijos, kitos Vyriausybės įstaigos, vietos savivaldos institucijos turi sudaryti sąlygas šiems posėdžiams rengti joms priklausančiose patalpose.

14. NST posėdžiuose patariamojo balso teise gali dalyvauti NST kviečiami ekspertai ar konsultantai.

15. NST svarstomais klausimais priima nutarimus. Nutarimai priimami atviru balsavimu. NST posėdis teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 NST narių. Nutarimai teisėti, jei už juos balsuoja daugiau kaip pusė dalyvaujančių posėdyje NST narių.

16. NST darbas organizuojamas vadovaujantis NST patvirtintu darbo reglamentu.

17. NST pirmininkas, pirmininko pavaduotojas ir nariai savo pareigas atlieka nenutraukdami darbo santykių pagrindinėje darbovietėje. Jų kelionės ir komandiruotės į NST posėdžius išlaidos apmokamos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

18. NST sekretoriato darbuotojų darbas pagal darbo sutartis apmokamas iš valstybės biudžete NST išlaikymui skirtų lėšų.

19. NST pasitelktų ekspertų ar konsultantų darbas gali būti apmokamas pagal sutartis, kurias su jais sudaro NST pirmininkas, iš valstybės biudžete NST išlaikymui skirtų lėšų.

 

V. NST LĖŠOS

 

1. NST lėšas sudaro valstybės biudžeto lėšos, Lietuvos Respublikos ir užsienio juridinių ir fizinių asmenų savanoriškos įmokos ir kitos teisėtu būdu gautos lėšos.

2. NST lėšos naudojamos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI. NST LIKVIDAVIMAS

 

NST likviduojama Seimo nutarimu.

______________