LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2009 M. SPALIO 29 D. ĮSAKYMO Nr. V-894 „DĖL projektų finansavimo sąlygų aprašO PAGAL 2007–2013 METŲ SANGLAUDOS SKATINIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS PRIEMONĘ Nr. VP3-2.1-SAM-12-K „INVESTICIJOS Į PRIVAČIŲ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ TEIKIAMŲ VIEŠŲJŲ AMBULATORINIŲ IR STACIONARINIŲ PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪRĄ“  PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. gruodžio 7 d. Nr. V-995

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Projektų finansavimo sąlygų aprašą pagal 2007–2013 metų Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę VP3-2.1-SAM-12-K „Investicijos į privačių asmens sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų viešųjų ambulatorinių ir stacionarinių paslaugų infrastruktūrą“, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. V-894 „Dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo pagal 2007–2013 metų Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę VP3-2.1-SAM-12-K „Investicijos į privačių asmens sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų viešųjų ambulatorinių ir stacionarinių paslaugų infrastruktūrą“ patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 132-5768):

1. Išdėstau 14 punktą taip:

14. Pareiškėjas (partneris) paraiškos teikimo metu turi būti sudaręs sutartį su teritorine ligonių kasa dėl paslaugų, kurių infrastruktūros modernizavimui prašoma finansavimo, teikimo Privalomojo sveikatos draudimo tarybos 2000 m. birželio 23 d. nutarime Nr. 4/4 „Dėl sutarčių sudarymo tvarkos“ (Žin., 2000, Nr. 54-1601) nustatyta tvarka.“

2. Išbraukiu 58.1 punkte žodžius „Sveikatos politikos ir ekonomikos departamento“.

3. Išdėstau 1 priedo 10 punktą „Paraiškos priedai“ taip:

10. Paraiškos priedai

1. Investicijų projektas, kuris teikiamas tik gavus CPVA kvietimą pateikti investicijų projektą Aprašo 64 punkte nustatyta tvarka ir terminais. Investicijų projekte turi būti atlikta kaštų-naudos analizė pagal metodiniame dokumente „Investicinių projektų kaštų-naudos analizės gairės“ (angl. Guide to cost-benefit analysis of investment projects) išdėstytus reikalavimus. Rekomenduojama investicijų projekto sudėtis:

1.1. Projekto santrauka (pateikiama investicinio projekto santrauka, išskiriant svarbiausias problemas, siūlomus jų sprendimo būdus, projekto apimtį, lėšų poreikį, nuosavo indėlio į tinkamas projekto išlaidas dydį ir numatomus pasiekti rezultatus).

1.2. Projekto organizacijos pristatymas (pateikiama informacija apie projekto pareiškėjo ir partnerio (jei paraiška teikiama kartu su partneriu) institucijų organizacinę struktūrą, veiklos pobūdį bei teikiamų paslaugų sudėtį, valdomus išteklius).

1.3. Esamos situacijos analizė (aprašoma problema, kuriai spręsti rengiamas investicijų projektas, paaiškinama, kaip įgyvendinamas projektas prisidės prie problemos sprendimo ir pan.).

1.4. Projekto alternatyvų aprašymas ir analizė (pagal pasirinktus kriterijus išnagrinėjamos esamos projekto įgyvendinimo alternatyvos, viena iš kurių privalo būti alternatyva „nedaryti nieko“ arba „Veikti kaip įprastai“. Šios alternatyvos esmė – situacijos vertinimas, jei projekto organizacija tęstų veiklą nedarydama jokių investicijų. Kitos rekomenduojamos alternatyvos: „Minimalių pakeitimų alternatyva“ (tai alternatyva, kai veikla vykdoma investuojant minimaliai), bei alternatyva „Įgyvendinti projektą kitaip“ (įgyvendinti projektą pasirinkus technologiškai kitokią projekto įgyvendinimo technologiją ar techninį sprendimą). Alternatyvos tarpusavyje turi būti palygintos pagal tuos pačius vertinimo kriterijus.

1.5. Detalus pasirinktos projekto įgyvendinimo alternatyvos aprašymas ir projekto įgyvendinimo planas (nurodoma: projekto tikslai, uždaviniai, veiklos; projekto tikslų ir uždavinių atitikties Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslui ir 1 uždaviniui „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“ pagrindimas; projekto atitikties Stebėsenos komiteto patvirtintiems specialiesiems projektų atitikties atrankos kriterijams pagrindimas; projekto atitikties Stebėsenos komiteto patvirtintiems specialiesiems prioritetiniams atrankos kriterijams pagrindimas (jeigu projektas atitinka bent vieną iš šių kriterijų); projekto biudžetas; projekto rezultatai; projekto trukmė; projekto poveikis (ekonominis, socialinis, aplinkosauginis ir pan.).

1.6. Finansinis projekto įvertinimas. Šioje dalyje turi būti įvertinta, kiek finansinių išteklių reikia įgyvendinti pasirinktą projekto įgyvendinimo alternatyvą bei užtikrinti projekto finansinį gyvybingumą (tęstinumą) ir finansinį atsiperkamumą. Turi būti suformuluotos pagrįstos pajamų ir išlaidų prielaidos, kuriomis remdamasis pareiškėjas atliks finansinį projekto vertinimą. Turi būti apskaičiuoti šie finansiniai rodikliai: finansinė grynoji dabartinė vertė (angl. financial net present value FNPV) ir finansinė vidinė grąžos norma (angl. financial rate of return) (FIRR) investicijoms ir kapitalui bei sąnaudų (naudos) santykis (angl.benefit/cost ratio).

1.7. Ekonominis projekto vertinimas. Šioje dalyje turi būti įvertinta, kokią socialinę-ekonominę naudą projektas sukurs vietovei, kurioje bus įgyvendinamas. Turi būti apskaičiuoti šie ekonominiai rodikliai: ekonominė grynoji dabartinė vertė (angl. economic net present value) (ENPV), ekonominė grąžos norma (angl. Economic rate of return) (ERR), sąnaudų (naudos) santykis (angl.benefit/cost ratio).

1.8. Rizikos ir jautrumo analizė. Šioje dalyje turi būti atskleista, kokie faktoriai turi didžiausią įtaką projekto gyvybingumui ir kokia jų pasireiškimo tikimybė. Turi būti apskaičiuoti projekto finansiniai ir ekonominiai rodikliai, pasireiškus vienam iš tikėtinų scenarijų (pvz., 10 % išaugus investicijų vertei ir 5 % sumažėjus vartotojų skaičiui).

1.9. Projekto viešinimas. Šioje dalyje turi būti išsamiai aprašytos planuojamos viešinimo priemonės, pagrindžiamas jų pasirinkimas, nurodomas viešinimo priemonių įgyvendinimo laikotarpis.

1.10. Projekto tęstinumo užtikrinimas.

2. Pareiškėjo (partnerio) steigimo ir registracijos dokumentų kopijos.

3. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija, jei projektą numatoma įgyvendinti su partneriu (-iais). Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu (kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą, projekto rezultatai ir kita) ir šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:

3.1. visi partneriai turi būti perskaitę paraišką ir susipažinę su savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą;

3.2. projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas privalo reguliariai konsultuotis su partneriais ir nuolat juos informuoti apie projekto įgyvendinimo eigą;

3.3. projekto vykdytojas visiems partneriams privalo persiųsti visų CPVA teikiamų ataskaitų kopijas;

3.4. visi projekto pakeitimai, turintys įtakos partnerių įsipareigojimams ir teisėms, prieš kreipiantis į CPVA pirmiausia turi būti raštu suderinti su partneriais.

4. Asmens sveikatos priežiūros įstaigos, dalyvaujančios projekte pareiškėjo ar partnerio teisėmis, atitinkamų galiojančių licencijų teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurių infrastruktūros modernizavimui prašoma paramos, kopijos.

5. Asmens sveikatos priežiūros įstaigos, dalyvaujančios projekte pareiškėjo ar partnerio teisėmis, galiojančių sutarčių su teritorinėmis ligonių kasomis dėl atitinkamų paslaugų teikimo kopijos.

6. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos teritorinių skyrių pažyma apie Pareiškėjo ir partnerių atsiskaitymus su biudžetu. Pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip 2 mėn. iki Projekto paraiškos pateikimo. Taip pat tinkama pažyma, išduota elektroniniu būdu.

7. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teritorinių skyrių pažyma apie Pareiškėjo ir partnerių socialinio draudimo mokesčių sumokėjimą. Pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip 2 mėn. iki Projekto paraiškos pateikimo. Taip pat tinkama pažyma, išduota elektroniniu būdu.

8. Rekonstruojamo ir (ar) kapitaliai remontuojamo objekto žemės sklypo nuomos (ar) nuosavybės dokumento (-ų) kopija, objekto (pvz., pastato / patalpų) nuomos ar nuosavybės dokumento (-ų) kopija  arba dokumentai, sudarantys sąlygas (suteikiantys teisę) rekonstruoti ir (ar) kapitaliai remontuoti objektus, ir (ar) kiti projekto prielaidų realizaciją patvirtinantys dokumentai (jei taikytina). Remontuojamų (rekonstruojamų) patalpų brėžiniai.

9. Pareiškėjai ir (ar) partneriai, siekiantys pagrįsti savo priskyrimą labai mažos ar mažos įmonės kategorijai, kartu su paraiška dėl projekto finansavimo pagal Priemonę privalo pateikti Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 (Žin., 2008, Nr. 36-1298).

10. Užpildyta ir organizacijos atsakingo asmens patvirtinta Deklaracija dėl duomenų teikimo (Aprašo 7 priedas). Su Deklaracija dėl duomenų teikimo turi būti pateikti:

10.1. Dokumentai, pagrindžiantys pareiškėjo (partnerio) 2007, 2008 ir 2009 m. suteiktų paslaugų apimtis.

10.2. Dokumentai, pagrindžiantys įstaigoje įsteigtų ir dirbančių gydytojų, kurių teikiamų paslaugų infrastruktūros modernizavimui prašoma finansavimo, etatų skaičių.

10.3. Dokumentai, pagrindžiantys, kad asmens sveikatos priežiūros įstaiga atitinka privačios asmens sveikatos priežiūros įstaigos apibrėžtį, pateiktą Aprašo 3 punkte (akcininkų sąrašai ir pan.).

11. Įgaliojimą pasirašyti paraišką liudijantis dokumentas, jei paraiška pasirašoma ne pareiškėjo organizacijos vadovo.

 

Prie paraiškos gali būti pridėti kiti dokumentai, pagrindžiantys projekto paraiškoje pateikiamą informaciją (pvz., techninis projektas arba jo kopija, komerciniai pasiūlymai, apklausos duomenys ir kiti dokumentai).

 

________________

(pareiškėjo atsakingo asmens pareigos)

_______________

(parašas)

_____________

(vardas ir pavardė)

 

A. V.

4. Išdėstau 7 priedą nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                                 ALGIS ČAPLIKAS

 

_________________

 


Projektų finansavimo sąlygų aprašo

pagal priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-12-K

„Investicijos į privačių asmens sveikatos

priežiūros įstaigų teikiamų viešųjų

ambulatorinių ir stacionarinių paslaugų

infrastruktūrą“

7 priedas

 

DEKLARACIJA DĖL DUOMENŲ TEIKIMO

 

Organizacijos pavadinimas:

 

Projekto pavadinimas:

 

____________________ (nurodyti organizacijos pavadinimą) teikia paraišką (arba „yra partneris teikiant paraišką“)* pagal priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-12-K „Investicijos į privačių asmens sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų viešųjų ambulatorinių ir stacionarinių paslaugų infrastruktūrą“ ir patvirtina, kad yra privati asmens sveikatos priežiūros įstaiga, turinti galiojančią licenciją teikti antrines ambulatorines paslaugas ir (arba) dienos chirurgijos paslaugas (reikalingą pabraukti), kurių infrastruktūros modernizavimui prašoma finansavimo, ir nenutrūkstamai teikia šias asmens sveikatos priežiūros paslaugas ne mažiau nei trejus metus.

Antrinės ambulatorinės paslaugos, kurių infrastruktūros modernizavimui prašoma finansavimo, nenutrūkstamai teikiamos nuo _________ (nurodyti datą). (Jei taikoma)

Dienos chirurgijos paslaugos, kurių modernizavimui prašoma finansavimo, nenutrūkstamai teikiamos nuo _________ (nurodyti datą). (Jei taikoma)

Teikiame informaciją apie paslaugų, kurių infrastruktūros modernizavimui prašoma finansavimo, apimčių pokytį 2007–2009 m.:

 

Veiklos kryptis

Metai

Paslaugų apimtys vienetais

Procentinis paslaugų apimčių pokytis nuo 2007 iki 2009 m.***

Antrinio lygio ambulatorinių paslaugų infrastruktūros gerinimas (jei taikoma)**

2007

 

 

2008

 

2009****

 

Dienos chirurgijos paslaugų plėtra (jei taikoma)

2007

 

 

2008

 

2009****

 

 

Taip pat patvirtiname, kad įstaigoje yra įsteigta __ (nurodyti skaičių) etatų ir dirba __ (nurodyti skaičių) gydytojų, kurie teikia antrines ambulatorines paslaugas ir (arba) įsteigta __ (nurodyti skaičių) etatų ir dirba (nurodyti skaičių) gydytojų, kurie teikia dienos chirurgijos paslaugas.

 

________________

(organizacijos atsakingo asmens pareigos)

_______________

(parašas)

_____________

(vardas ir pavardė)

 

 

*Pareiškėjas ir partneris pildo atskiras deklaracijos formas

** Skaičiuojami pacientų apsilankymai

*** Apskaičiuojamas vertinant metines paslaugų apimtis vienetais:

Procentinis paslaugų apimčių pokytis = ((2008-2007+2009-2007)/(2*2007) *100

**** Nurodomas 2009 m. I–III ketvirčiais suteiktų paslaugų skaičius vienetais, padaugintas iš 1,33

 

_________________