LIETUVOS RADIJO IR TELEVIZIJOS KOMISIJA

 

S P R E N D I M A S

DĖL LIETUVOS RADIJO IR TELEVIZIJOS KOMISIJA NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2000 m. spalio 25 d. Nr. 90

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo (Žin., 2000, Nr. 75-2272) 48 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos radijo ir televizijos komisija nusprendžia:

1. Patvirtinti pridedamus Lietuvos radijo ir televizijos komisijos nuostatus.

2. Pripažinti netekusiais galios Radijo ir televizijos komisijos 1999 m. vasario 24 d. sprendimu Nr. 5 patvirtintus Radijo ir televizijos komisijos nuostatus (Žin., 1999, Nr. 23-684).

 

 

PIRMININKAS                                                                                                         J. LINIAUSKAS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos radijo ir televizijos komisijos

2000 m. spalio 25 d. sprendimu Nr. 90

 

LIETUVOS RADIJO IR TELEVIZIJOS KOMISIJA NUOSTATAI

 

I. BENDRIEJI PRINCIPAI

 

1. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (toliau – Komisija) nepriklausoma Seimui atskaitinga komercinių radijo ir televizijos transliuotojų veiklą reglamentuojanti bei prižiūrinti institucija. Komisija dalyvauja formuojant valstybės audiovizualinę politiką. Ji yra Seimo bei Vyriausybės ekspertė radijo ir televizijos transliavimo kausimais.

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Visuomenės informavimo įstatymu, kitais įstatymais ir norminiais aktais, šiais Nuostatais ir Transliavimo ir retransliavimo veiklos licencijavimo taisyklėmis.

3. Komisija yra juridinis asmuo, turintis atskirą turtą, savo herbinį antspaudą bei sąskaitas bankuose, galintis savo vardu įgyti turtines ir asmenines neturtines teises bei pareigas. Komisijos būstinė yra Vilniuje.

 

II. VEIKLA

 

4. Komisija vykdo šias funkcijas:

1) kartu su Ryšių reguliavimo tarnyba Telekomunikacijų įstatymo nustatyta tvarka rengia radijo ir televizijos programų transliavimo strategiją ir strateginį planą;

2) visuomenės informavimo įstatymo nustatytais atvejais skelbia konkursus transliavimo ir (ar) retransliavimo licencijoms gauti, nustato šių konkursų ir licencijų sąlygas, konkurso dalyvių registracijos ir licencijų pratęsimo, licencijos mokesčių dydį, priima sprendimus dėl konkursų rezultatų ir licencijų išdavimo bei kontroliuoja, kaip laikomasi licencijų sąlygų ir Komisijos priimtų sprendimų;

3) prižiūri, kaip transliuotojai laikosi Visuomenės informavimo įstatymo ir kitų su jų veikla susijusių įstatymų nuostatų, kuriomis reglamentuojami konkurencijos bei koncentracijos principai, nustatoma kabelinės televizijos bei MDTV operatorių pareiga retransliuoti LRT ir kitas nekoduotas antžeminės televizijos programas, nuostatų dėl Europos kūrinių ir nepriklausomų kūrėjų sukurtų kūrinių masto transliuojamose programose, teisės rodyti laidas apie visuomenei itin reikšmingus įvykius, televizijos (išskyrus LRT) reklamai keliamų reikalavimų, programų rėmimo, licencijose nustatytų reikalavimų programų sandarai ir turiniui;

4) transliuotojams, pažeidusiems Visuomenės informavimo įstatymo reikalavimus ar nevykdantiems Komisijos priimtų sprendimų, įstatymų nustatyta tvarka taiko šias nuobaudas: įspėjimus, LR ATPK numatytas pinigines baudas, ne ilgiau kaip 3 mėnesiams sustabdo licencijos galiojimą, panaikina licencijos galiojimą;

5) kreipiasi į atitinkamas institucijas dėl neteisėtos transliavimo ar retransliavimo veiklos nutraukimo;

6) kaupia informaciją apie transliuotojus, analizuoja jų veiklą, rengia informacinę bei metodinę medžiagą šiais klausimais;

7) teikia pasiūlymus dėl transliuotojų veiklą reglamentuojančių įstatymų ir kitų su šia veikla susijusių teisės aktų rengimo;

8) atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

5. Komisija bendradarbiauja su Europos Sąjungos ir kitų užsienio šalių atliekančiomis analogiškas funkcijas institucijomis, pagal savo kompetenciją atstovauja Lietuvos Respublikai tarptautinėse organizacijose. Komisija taip pat bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba bei kitomis valstybinėmis institucijomis, Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos taryba, Žurnalistų ir leidėjų etikos komisija, Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondu, Lietuvos radijo ir televizijos, Lietuvos kabelinės televizijos asociacijomis, esant reikalui kviečia jų atstovus į Komisijos posėdžius. Komisija bendradarbiauja ir su kitomis Lietuvos ir užsienio organizacijomis.

6. Komisija kas 2 metai parengia ir pateikia Seimui analitinę apžvalgą apie Lietuvos audiovizualinės politikos įgyvendinimą, audiovizualinių paslaugų rinkos raidą, šalies audiovizualinio sektoriaus plėtros perspektyvas, pateikiant joje statistinius duomenis apie visiems Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausantiems transliuotojams privalomą pažangą, įgyvendinant Visuomenės informavimo įstatymo nuostatas dėl kvotų Europos kūriniams, taip pat nurodo priežastis, kurios trukdo šias nuostatas įgyvendinti, bei priemones, kurių imtasi ar numatoma imtis trūkumams pašalinti.

7. Komisijos sprendimai jos kompetencijai priskirtais klausimais transliuotojams ir operatoriams yra privalomi. Komisija priima privalomojo pobūdžio išaiškinimus dėl Nuostatų, kitų Komisijos priimtų norminių dokumentų taikymo bei jos sprendimų vykdymo.

8. Komisija teikia licencijuotiems transliuotojams rekomendacijas dėl pastarųjų prisiimtų įsipareigojimų vykdymo, pagal savo kompetenciją atsako į licencijuotų transliuotojų ir kitų asmenų paklausimus.

9. Komisija turi teisę gauti iš transliuotojų ir operatorių, valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų, kitų juridinių asmenų informaciją, būtiną Komisijos funkcijoms atlikti. Komisijos nariams ir administracijai draudžiama platinti gautą konfidencialią informaciją bei informaciją, kuri yra transliuotojų ir operatorių komercinė paslaptis.

10. Bendroji licencijuotų transliuotojų ir operatorių pateikta Komisijai informacija yra vieša. Bendrąją informaciją sudaro transliuotojo (operatoriaus) pavadinimas, jo buveinės adresas, teisinis statusas, administracijos vadovo vardas ir pavardė, įstatinio kapitalo dydis, programų, kurias transliuotojas (operatorius) transliuoja ar retransliuoja, pavadinimai ir pobūdis.

 

III. KOMISIJOS SUDARYMAS, JOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

11. Komisija sudaroma Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo nustatyta tvarka. Komisijos nariai skiriami juos paskyrusios institucijos kadencijos ar juos paskyrusios organizacijos valdymo organų įgaliojimų laikui.

12. Politinių partijų nariai, išrinkti į Komisiją, turi sustabdyti savo narystę partijoje iki savo kadencijos Komisijoje pabaigos.

13. Komisijos nariais negali būti Seimo, Vyriausybės nariai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai. Komisijos nariai bei jų šeimos nariai negali turėti transliuotojų ar operatorių akcijų. Komisijos nariai negali būti susiję darbo santykiais su transliuotojais ar operatoriais.

14. Jeigu Komisijos narys atsistatydina ar negali dalyvauti Komisijos darbe arba nelanko jos posėdžių daugiau kaip 4 mėnesius, jį paskirusi institucija turi pakeisti kitu asmeniu. Kadencijai nepasibaigus, Komisijos narį paskyrusi institucija gali jį atšaukti savo motyvuotu sprendimu arba atsižvelgdama į motyvuotą Komisijos teikimą ar patenkindama paties nario prašymą.

15. Komisijos nariai privalo dalyvauti Komisijos posėdžiuose ir pasitarimuose. Komisijos nariai dalyvauja ekspertų komisijų darbe, atskirų klausimų sprendimui sudarytose darbo grupėse, rengiant Komisijos dokumentus.

16. Komisijos nariai laikosi šių Nuostatų bei kitų Komisijos sprendimais priimtų veiklos taisyklių.

17. Komisijos nariai turi teisę gauti informaciją, būtiną jų Komisijos nario funkcijoms atlikti, balsuoti arba susilaikyti nuo balsavimo Komisijos posėdžių metu, rinkti ir būti renkamam Komisijos pirmininku ir pirmininko pavaduotoju, kelti savo kvalifikaciją, gauti atlyginimą už atliktą darbą.

 

IV. STRUKTŪRA IR VALDYMAS

 

18. Aukščiausias Komisijos organas yra Komisijos posėdis.

19. Komisijos posėdžius ne rečiau kaip kartą per mėnesį šaukia Komisijos pirmininkas savo iniciatyva arba 1/3 Komisijos narių prašymu. Informacija apie numatomus posėdžius bei jų darbotvarkė skelbiami spaudoje arba Komisijos interneto tinklapyje.

20. Komisijos posėdžiai yra vieši. Komisijos sprendimu posėdis gali būti uždaras, kai reikia apsaugoti asmens privataus gyvenimo slaptumą ar jo nuosavybę, taip pat jeigu viešas nagrinėjimas gali atskleisti valstybės, profesines ar komercines paslaptis.

21. Komisijos posėdžiai laikomi teisėtais, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Komisijos narių. Sprendimai priimami paprasta visų Komisijos narių balsų dauguma, išskyrus sprendimus išduoti licenciją, ją pratęsti, atsisakyti ją pratęsti, laikinai sustabdyti ar panaikinti jos galiojimą, taip pat sprendimus dėl licencijos sąlygų pakeitimo, radijo dažnių skyrimo bei konkursų rezultatų. Minėti sprendimai priimami ne mažesne kaip 2/3 visų Komisijos narių balsų dauguma.

22. Komisijos nariai visų Komisijos narių balsų dauguma 1 metams išsirenka pirmininką ir pirmininko teikimu – pirmininko pavaduotoją, kuris pirmininkui nesant atlieka jo funkcijas. Komisijos pirmininko ir jo pavaduotojo kadencijų skaičius neribojamas.

23. Komisijos pirmininkas vykdo šias funkcijas:

1) koordinuoja Komisijos narių ir administracijos darbą, šaukia Komisijos posėdžius, jiems pirmininkauja, pasirašo dokumentus, kurie priimami posėdžių metu;

2) atstovauja Lietuvos radijo ir televizijos komisijai santykiuose su Lietuvos Respublikos valstybinėmis valdžios ir valdymo institucijomis bei kitais Lietuvos Respublikos bei užsienio juridiniais ir fiziniais asmenimis;

3) kartą per metus atsiskaito už Komisijos veiklą Seimo plenariniame posėdyje bei pateikia Komisijos finansinės veiklos ataskaitą.

24. Komisijos priimtus sprendimus vykdo Komisijos administracija. Administracijos sudėtį, darbuotojų skaičių ir darbo užmokesčio fondą tvirtina Komisija. Administracijos veikla organizuojama pagal jos nuostatus, kuriuos tvirtina Komisija.

25. Komisijos administracijai vadovauja administracijos direktorius, kurį Komisija skiria konkurso tvarka. Jo darbo santykius su Komisija apibrėžia Lietuvos Respublikos darbo įstatymai ir kiti galiojantys norminiai aktai. Direktorius už administracijos veiklą bei Komisijos lėšų ir turto panaudojimą kasmet atsiskaito Komisijai.

26. Administracijos direktorius vykdo šias funkcijas:

1) vykdo administracijai deleguotus Komisijos posėdžių sprendimus, atsako už Komisijos administracijos ūkinę-finansinę veiklą, organizuoja išlaidų sąmatos sudarymą, pateikia jos projektą svarstyti Komisijos posėdžiui;

2) Komisijos pirmininko pavedimu atstovauja Komisijai Lietuvos Respublikos teismuose, santykiuose su kitomis valstybinėmis valdžios ir valdymo institucijomis bei kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis;

3) organizuoja kontrolę, kaip transliuotojai ir operatoriai laikosi konkursams pateiktų įsipareigojimų dėl programos struktūros ir turinio, kitų licencijų sąlygų ir Komisijos priimtų sprendimų;

4) koordinuoja administracijos personalo darbą, priima ir atleidžia iš darbo administracijos darbuotojus, Lietuvos Respublikos darbo sutarties įstatymo tvarka sudaro su jais rašytines darbo sutartis, nustato jiems atlyginimus.

27. Administracijos darbuotojai negali turėti komercinių santykių su transliuotojais.

28. Buhalterinę apskaitą Komisijoje tvarko vyriausiasis finansininkas. Vyriausiasis finansininkas pagal Lietuvos Respublikos įstatymų ir poįstatyminių aktų bei Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos pagrindų įstatymą tvarko buhalterinę apskaitą, garantuoja buhalterinių įrašų teisingumą, taip pat savalaikę atskaitomybę. Jo nurodymai dėl buhalterinės atskaitos yra privalomi visiems Komisijos darbuotojams.

 

V. LĖŠOS, ŪKINĖ-FINANSINĖ VEIKLA

 

29. Savo ūkinę-finansinę veiklą Komisija tvarko remdamasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir šiais Nuostatais. Komisija kasmet rengia ir tvirtina planuojamų išlaidų sąmatą. Šią sąmatą ir jos vykdymo ataskaitą Komisija skelbia „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.

30. Komisija turi teisę turėti teisėtai įsigytą turtą, jį valdyti, juo naudotis ir disponuoti. Komisijos turtas negali būti įkeistas, draudžiama juo laiduoti kitų asmenų skolinius įsipareigojimus.

31. Komisija turi teisę:

1) prisiimti įsipareigojimus ir sudaryti sutartis;

2) už prekes ir paslaugas atsiskaityti įstatymų nustatyta tvarka.

32. Komisija įstatymų nustatyta tvarka vykdo buhalterinę apskaitą. Komisijos atskaitos metai yra kalendoriniai metai.

33. Komisijos pajamų šaltiniai gali būti:

1) transliuotojų ir operatorių mokamos įmokos Komisijos veiklai finansuoti;

2) kredito įstaigų palūkanos, mokamos už jose saugomas lėšas ir kitos pajamos;

3) iš valstybės biudžeto skirtos lėšos;

4) paramos lėšos;

5) lėšos, gautos už konkursų organizavimą ir licencijų pratęsimą, iš leidybinės veiklos ir t. t.

 

VI. KOMISIJOS LIKVIDAVIMO IR REORGANIZAVIMO TVARKA

 

34. Komisija likviduojama ar reorganizuojama gali būti tik Lietuvos Respublikos įstatymu.

______________