INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS KOMITETO

PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2009 m. BIRŽELIO 11 d. ĮSAKYMO Nr. T-52 „DĖL PROJEKTŲ, VYKDOMŲ PAGAL EKONOMIKOS AUGIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS 3 PRIORITETO „INFORMACINĖ VISUOMENĖ VISIEMS“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĘ Nr. VP2-3.1-IVPK-04-V „LIETUVOS KULTŪRA INFORMACINĖJE VISUOMENĖJE“, FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. kovo 25 d. Nr. T-34

Vilnius

 

Pakeičiu Projektų, vykdomų pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ įgyvendinimo priemonę Nr. VP2-3.1-IVPK-04-V „Lietuvos kultūra informacinėje visuomenėje“, finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2009 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. T-52 „Dėl Projektų, vykdomų pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ įgyvendinimo priemonę Nr. VP2-3.1-IVPK-04-V „Lietuvos kultūra informacinėje visuomenėje“, finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 74-3050, Nr. 89-383):

1. Išdėstau 6 punkto antrąją pastraipą taip:

„Pareiškėjas įgyja teisę pateikti paraišką dėl projekto finansavimo po to, kai Komitetas jo projektą įtraukia į Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ įgyvendinimo priemonės Nr. VP2-3.1-IVPK-04-V „Lietuvos kultūra informacinėje visuomenėje“ valstybės projektų sąrašą (toliau – Valstybės projektų sąrašas). Planuojama Valstybės projektų sąrašo patvirtinimo data – 2009 m. III ketvirtis. Galutinė Valstybės projektų sąraše nurodytų projektų paraiškų dėl projekto finansavimo pateikimo CPVA data turi būti ne vėlesnė kaip 2011 m. IV ketvirtis.“

2. Išdėstau 9 punktą taip:

9. Projekto pareiškėju gali būti valstybės biudžetinės įstaigos ir viešosios įstaigos, įtrauktos į Lietuvos kultūros paveldo skaitmeninimo, skaitmeninio turinio saugojimo ir prieigos strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 493 (Žin., 2009, Nr. 66-2624; 2010, Nr. 148-7598), priede esantį planą. Projekto partneriu (-iais) gali būti valstybės biudžetinės įstaigos. Partneris (-iai) turi būti susipažinęs (-ę) su projektu, savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą. Pareiškėjas ir partneris (-iai) taip pat turi atitikti Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti, sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60 (Žin., 2007, Nr. 10-396; 2008, Nr. 4-133) (toliau – Stebėsenos komitetas), 2007 m. spalio 30 d. posėdžio nutarimu Nr. 1 patvirtintą 7 bendrąjį atrankos kriterijų „Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą.“

3. Išdėstau 13.2 punkto pirmąją pastraipą taip:

„13.2. Stebėsenos komiteto 2011 m. vasario 21 d. posėdžio nutarimu Nr. 26 patvirtintus šiuos Priemonės specialiuosius (atitikties) atrankos kriterijus:“.

4. Išdėstau 13.2.2 punktą taip:

13.2.2. Projektas atitinka nuostatas, susijusias su gyventojams ir verslo subjektams teikiamų viešųjų ir administracinių paslaugų kūrimu naudojant informacines ir ryšių technologijas.“

5. Išdėstau 24 punkto pirmąją pastraipą taip:

24. Pareiškėjas su projekto paraiška turi pateikti investicinį projektą, parengtą pagal visus reikalavimus investicinių projektų, pretenduojančių į finansavimą iš ES struktūrinių fondų bei valstybės biudžeto lėšų, struktūrai ir turiniui, nurodytus interneto svetainėje www.esparama.lt, dalyje „Gairės pareiškėjams / Naudinga informacija / Metodiniai nurodymai / Reikalavimai investiciniams projektams“. Investicijų projekte taip pat turi būti papildomai pateikiama detalesnė informacija:“.

6. Pripažįstu netekusiu galios 24.1 punktą.

7. Išdėstau 24.4.2 punktą taip:

24.4.2. iš projekto gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto. Jeigu projektas priskiriamas šiai kategorijai, investiciniame projekte turi būti pateikti šį priskyrimą pagrindžiantys argumentai. Šis punktas taikomas tik tiems projektams, kurių vertė didesnė negu 1 000 000 (vienas milijonas) eurų;“.

8. Išdėstau 24.4.3 punktą taip:

24.4.3. iš projekto gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto. Jeigu projektas yra priskiriamas šiai kategorijai, investiciniame projekte turi būti pateikti šį priskyrimą pagrindžiantys argumentai, ir kartu su investiciniu projektu turi būti pateiktas užpildytas Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodikos (toliau – Pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodika), patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. 1K-195 (Žin., 2010, Nr. 71-3581), 1 priedas „Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos dėl projekto finansavimo priedas“, kurį galima rasti interneto svetainėje www.esparama.lt. Šis punktas taikomas tik tiems projektams, kurių vertė didesnė negu 1 000 000 (vienas milijonas) eurų.“

9. Pripažįstu netekusiais galios 24.5–24.9 punktus.

10. Išdėstau 40 punktą taip:

40. Jeigu iš projekto bus gaunamos pajamos, kurias įmanoma objektyviai įvertinti iš anksto, pareiškėjai informaciją apie numatomas gauti pajamas pateikia vadovaudamiesi Pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodika. Šis punktas taikomas tik tiems projektams, kurių vertė didesnė negu 1 000 000 (vienas milijonas eurų) eurų.“

11. Išdėstau 42 punktą taip:

42. Finansavimo suma projektams, iš kurių gaunamos pajamos, nustatoma vadovaujantis Europos Komisijos parengtomis Gairėmis dėl Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: projektai, iš kurių gaunamos pajamos (angl. Guidance note on Article 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects), Europos Komisijos parengtu Darbo dokumentu Nr. 4 „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodikos gairės“ (angl. Working document No. 4 „Guidance on the methodology for carrying out cost-benefit analysis“) ir Pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodika. Šiuos dokumentus galima rasti interneto svetainės www.esparama.lt skiltyje „Metodiniai nurodymai“. Šis punktas taikomas tik tiems projektams, kurių vertė didesnė negu 1 000 000 (vienas milijonas) eurų.“

12. Išdėstau 64.6 punktą taip:

64.6. naudoti Viešojo administravimo institucijų informacinių sistemų interoperabilumo sistemos funkcionalumus;“.

13. Išdėstau 66 punktą taip:

66. Duomenys apie pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, trumpą projekto aprašymą, projekto paraiškos unikalų kodą, prašomą lėšų sumą, taip pat duomenys apie projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapą perėjusią projekto paraišką bus skelbiami interneto svetainėje www.esparama.lt.“

14. Išdėstau 68.1 punktą taip:

68.1. elektroniniu paštu adresu justina.malasauskaite@ivpk.lt;“.

15. Išdėstau 68.2 punktą taip:

68.2. telefonu (8 5) 266 3992;“.

16. Išdėstau 68.4 punktą taip:

68.4. paštu arba įteikti asmeniškai adresu: Gedimino pr. 7, LT-01103 Vilnius.“

17. Išdėstau 1 priedo 2 punktą taip:

 

2. PROJEKTO ATITIKTIS STRATEGINIAMS DOKUMENTAMS IR KITOMS NUOSTATOMS

 

Projekto atitiktis strateginiams dokumentams

Atitikimo aprašymas

Projekto tikslų ir uždavinių ryšys su Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ tikslu ir uždaviniu.

 

Projektas prisideda prie Lietuvos kultūros paveldo skaitmeninimo, skaitmeninio turinio saugojimo ir prieigos strategijos įgyvendinimo priemonių 2009–2013 metų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 493 (Žin., 2009, Nr. 66-2624; 2010, Nr. 148-7598), įgyvendinimo.

 

Projektas atitinka nuostatas, susijusias su gyventojams ir verslo subjektams teikiamų viešųjų ir administracinių paslaugų kūrimu naudojant informacines ir ryšių technologijas.

 

18. Išdėstau 2 priedo II dalį taip:

 

II. PROJEKTO ATITIKTIS STRATEGINIAMS DOKUMENTAMS IR KITOMS NUOSTATOMS

 

4. Lentelė „Projekto atitiktis strateginiams dokumentams ir kitoms nuostatoms“ pildoma:

 

Projekto atitiktis strateginiams dokumentams

Atitikimo aprašymas

Projekto tikslų ir uždavinių ryšys su Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ tikslu ir uždaviniu.

Aprašykite ir pagrįskite projekto tikslų ir uždavinių sąsajas su Ekonomikos augimo veiksmų programos prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ tikslu „sumažinti geografinių ir ekonominių veiksnių nulemtą skaitmeninę atskirtį ir skatinti informacinės visuomenės procesus“ ir uždaviniu „plėtoti elektroninius sprendimus, didinant viešojo sektoriaus institucijų efektyvumą, ir skatinti elektroninio verslo iniciatyvas šalyje“.

Jei reikia, pateikite įrodančius dokumentus ar nuorodas į prie paraiškos dėl projekto finansavimo pridedamus dokumentus.

Projektas prisideda prie Lietuvos kultūros paveldo skaitmeninimo, skaitmeninio turinio saugojimo ir prieigos strategijos įgyvendinimo priemonių 2009–2013 metų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 493 (Žin., 2009, Nr. 66-2624; 2010, Nr. 148-7598), įgyvendinimo.

Nurodykite, kokią Lietuvos kultūros paveldo skaitmeninimo, skaitmeninio turinio saugojimo ir prieigos strategijos įgyvendinimo priemonių 2009–2013 metų plano priemonę įgyvendina Jūsų projektas.

Projektas atitinka nuostatas, susijusias su gyventojams ir verslo subjektams teikiamų viešųjų ir administracinių paslaugų kūrimu naudojant informacines ir ryšių technologijas.

Aprašykite ir pagrįskite, kaip projekte siekiama įgyvendinti nuostatas dėl:

 

1. plataus viešųjų ir administracinių paslaugų panaudojimo, t. y. sąsajai su vartotoju panaudojant paplitusias atvirąsias technologijas;

2. „vieno langelio principo“;

3. įvairių ryšio kanalų panaudojimo;

4. informacijos teikimo įvairiais pavidalais galimybės, pavyzdžiui, tekstu, vaizdu ir garsu, išnaudojimo;

5. „skirta visiems“ („design for all“) principo;

6. neutralumo technologijų atžvilgiu principo laikymosi;

7. tarpinstitucinių duomenų mainų, grindžiamų žiniatinklio paslaugų (web services) naudojimu, užtikrinimo;

8. dėl jau sukurtų asmens tapatybės nustatymo, apmokėjimo už paslaugas ir duomenų mainų elektroninėje erdvėje sprendimų išnaudojimo.

 

Jeigu kuriant elektronines paslaugas nenumatoma įgyvendinti vieno iš 1–8 punkte nurodytų aspektų, toks sprendimas turi būti motyvuotas ir pagrįstas.

19. Išdėstau 3 priedo 1.2.4 punktą taip:

 

 

1.2.4. Projektas atitinka kitus su reikalavimais projekto veikloms susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus.

Būtina įsitikinti, kad projekte siekiama įgyvendinti nuostatas dėl:

 

1. plataus viešųjų ir administracinių paslaugų panaudojimo, t. y. sąsajai su vartotoju panaudojant paplitusias atvirąsias technologijas;

2. „vieno langelio principo“;

3. įvairių ryšio kanalų panaudojimo;

4. informacijos teikimo įvairiais pavidalais galimybės, pavyzdžiui, tekstu, vaizdu ir garsu, išnaudojimo;

5. „skirta visiems“ („design for all“) principo;

6. neutralumo technologijų atžvilgiu principo laikymosi;

7. tarpinstitucinių duomenų mainų, grindžiamų žiniatinklio paslaugų (web services) naudojimu, užtikrinimo;

8. dėl jau sukurtų asmens tapatybės nustatymo, apmokėjimo už paslaugas ir duomenų mainų elektroninėje erdvėje sprendimų išnaudojimo.

 

Jeigu kuriant elektronines paslaugas nenumatoma įgyvendinti vieno iš 1–8 punkte nurodytų aspektų, tokį sprendimą pareiškėjas turi motyvuoti ir pagrįsti.

Informacijos šaltinis: paraiškos dėl projekto finansavimo specialioji (B) dalis, investicinis projektas.

20. Išdėstau 3 priedo 2.1.1 punktą taip:

 

 

2.1.1. Teisės aktuose ar valdymo srities plėtros strategijoje arba strategijos įgyvendinimo priemonių plane nustatytas projekto vykdytojas ir veiklos.

Būtina įsitikinti, kad projektas atitinka Lietuvos kultūros paveldo skaitmeninimo, skaitmeninio turinio saugojimo ir prieigos strategijos įgyvendinimo priemonių 2009–2013 metų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 493 (Žin., 2009, Nr. 66-2624; 2010, Nr. 148-7598), priemonę „1.2.1. Įdiegti Lietuvos integralią muziejų informacinę sistemą LIMIS Lietuvos muziejuose“ arba priemonę „2.1.1. Sukurti atminties institucijų skaitmeninto kultūros paveldo ilgalaikio saugojimo duomenų banką ir plėtoti elektronines paslaugas“, arba priemonę „2.1.2. Sukurti Lietuvos dokumentinio kino archyvą ir prieigą prie jo internete“, arba priemonę „2.1.3. Vykdyti nepriklausomos Lietuvos valstybės istorinio paveldo skaitmeninimo ir sklaidos darbus“, arba priemonę „2.1.4. Vykdyti Lietuvos istorijos ir kultūros paveldo skaitmeninimo darbus Lietuvos vardo paminėjimo tūkstantmečio kontekste“, arba priemonę „2.1.5. Sukurti skaitmeninę garsinių knygų duomenų bazę, skirtą žmonėms su regėjimo negalia“, arba priemonę „2.1.6. Sukurti Lietuvos radijo archyvo virtualią biblioteką“, arba priemonę „2.1.7. Užtikrinti skaitmenintų lietuvių literatūros klasikos kūrinių prieinamumą internete“, ir vykdytoją, jis atitinka šį kriterijų.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos dėl projekto finansavimo bendroji (A) dalis, paraiškos dėl projekto finansavimo specialioji (B) dalis, investicinis projektas.

21. Išdėstau 3 priedo 9.3.1 punktą taip:

 

 

9.3.1. Paraiškoje dėl projekto finansavimo teisingai nurodyta, kuriai kategorijai priklauso projektas, t. y. iš kurio:

9.3.1.1. negaunama pajamų;

9.3.1.2. gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto (reglamento (EB)

Nr. 1083/2006 55 straipsnio 3 dalis);

9.3.1.3. gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto (reglamento (EB)

Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalis).

Būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą prie vienos iš išvardytų kategorijų. Detalios metodologinės rekomendacijos Europos Komisijos pateiktos Metodinėse rekomendacijose dėl Tarybos Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai (angl. „Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects“) ir Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodikoje (toliau – Pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodika), patvirtintoje Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. 1K-195 (Žin., 2010, Nr. 71-3581).

 

Šis vertinimo teiginys taikomas tik tiems projektams, kurių vertė didesnė nei 1 000 000 (vienas milijonas) eurų.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos dėl projekto finansavimo bendroji (A) dalis, paraiškos dėl projekto finansavimo specialioji (B) dalis, investicinis projektas.

22. Išdėstau 3 priedo 9.3.2 punktą taip:

 

 

9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis.

Būtina įsitikinti, kad:

1. iš projekto planuojamos gauti grynosios pajamos apskaičiuotos ir priskirtos prie tinkamų ir netinkamų projekto išlaidų teisingai;

2. projektui reikiamo finansavimo dydis yra apskaičiuotas grynųjų pajamų dydžiu sumažinus projekto EK tinkamų deklaruoti išlaidų sumą taip, kaip nustatyta reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalyje.

 

Detalios metodologinės rekomendacijos EK pateiktos Metodinėse rekomendacijose dėl Tarybos Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai (angl. „Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects“) ir Pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodikoje.

 

Šis vertinimo teiginys taikomas tik tiems projektams, kurių vertė didesnė negu 1 000 000 (vienas milijonas eurų) eurų.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos dėl projekto finansavimo bendroji (A) dalis, investicinis projektas, Pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodikos 1 priedas „Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos dėl projekto finansavimo priedas

“.

 

 

 

Direktorius                                                                                        Valdas Kišonas