Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO 17 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO nR. xip-928
2009 m. gruodžio 23 d. Nr. 1700
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2009 m. lapkričio 6 d. sprendimo Nr. SV-S-461 1 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Nepritarti Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 17 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIP-928 (toliau – Įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:
1. Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 131, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 27, 29, 30 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo 181 straipsniu įstatymu (Žin., 2008, Nr. 149-6033) padarytais atitinkamais Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo (Žin., 2002, Nr. 73-3085) 17 straipsnio nuostatų, reglamentuojančių jūrininkų pajamų, gautų už darbą laivo reiso metu, neapmokestinimą, pakeitimais užtikrinta, kad Lietuvoje taikoma jūrininkų pajamų, gautų už darbą laivo reiso metu, apmokestinimo tvarka būtų suderinta su valstybės pagalbos teikimą reglamentuojančiomis Europos Sąjungos teisės normomis, konkrečiai Konsoliduotos Europos Bendrijos steigimo sutarties (Žin., 2004, Nr. 2-2) 87 straipsniu ir Europos Komisijos komunikatu C (2004) 43 patvirtintomis Bendrijos gairėmis dėl valstybės pagalbos jūriniam transportui (OL C 13, 2004, p. 3) (toliau – Bendrijos gairės).
2. Asmenų lygiateisiškumo principas nepaneigia to, kad įstatymuose gali būti nustatytas nevienodas teisinis tam tikrų kategorijų asmenims, kurių padėtis skirtinga, taikomas reguliavimas. Galiojanti jūrininkų pajamų, gautų už darbą laivo reiso metu, apmokestinimo tvarka nesiejama su pačiu minėtas pajamas gaunančiu asmeniu, o tik su veiklos, už kurią gaunamos šios pajamos, pobūdžiu – dirbama laive, kuris yra arba nėra įregistruotas Europos ekonominės erdvės valstybės jūrų laivų registre. Laivams, kurie įregistruoti Europos ekonominės erdvės valstybės jūrų laivų registruose, taikomi atitinkami saugumo, aplinkosaugos, darbo sąlygų ir kiti standartai, todėl tokia veikla papildomai skatinama Bendrijos gairėse numatytomis priemonėmis. Įstatymo projekte siūlomu Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 45 punkto pakeitimu būtų suvienodinta tik įvairiuose laivuose dirbančių jūrininkų pajamų apmokestinimo tvarka, tačiau nebūtų suvienodintos veiklos, iš kurios šios pajamos gaunamos, jeigu laivas įregistruotas (arba neįregistruotas) Europos ekonominės erdvės valstybės jūrų laivų registre, sąlygos ir taikomi reikalavimai.
3. Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 45 punkte numatytos lengvatos taikymą sieti su 183 parų gyventojo buvimo reisuose per kalendorinius metus kriterijumi nėra pagrindo, nes, nors pagal Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 4 straipsnio 3 dalies nuostatas 183 dienų kriterijus aktualus sprendžiant dėl asmens pripažinimo ar nepripažinimo nuolatiniu Lietuvos gyventoju (rezidentu) ir Lietuvos teisių apmokestinti ne tik iš šaltinių Lietuvoje gautas, bet visas pasaulines gyventojo pajamas, pažymėtina, kad tarptautinėje apmokestinimo praktikoje įprasta ir Lietuvos sudarytose ir taikomose dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartyse numatyta, kad gyventojų pajamų, gautų už darbą laivuose, apmokestinimo pirmumo teisė visais atvejais, t. y. neatsižvelgiant į tai, kurios iš šalių rezidentas yra gyventojas, priklauso laivą naudojančios įmonės rezidavimo valstybei.