LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2008 M. GRUODŽIO 9 D. ĮSAKYMO Nr. 1V-446 „DĖL 2007–2013 M. SANGLAUDOS SKATINIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS 1 PRIORITETO „VIETINĖ IR URBANISTINĖ PLĖTRA, KULTŪROS PAVELDO IR GAMTOS IŠSAUGOJIMAS BEI PRITAIKYMAS TURIZMO PLĖTRAI“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS
VP3-1.2-VRM-01-R „PRIELAIDŲ SPARTESNEI ŪKINĖS VEIKLOS DIVERSIFIKACIJAI KAIMO VIETOVĖSE SUDARYMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. lapkričio 29 d. Nr. 1V-865

Vilnius

 

Pakeičiu 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 1 prioriteto „Vietinė ir urbanistinė plėtra, kultūros paveldo ir gamtos išsaugojimas bei pritaikymas turizmo plėtrai“ įgyvendinimo priemonės VP3-1.2-VRM-01-R „Prielaidų spartesnei ūkinės veiklos diversifikacijai kaimo vietovėse sudarymas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2008 m. gruodžio 9 d. įsakymu Nr. 1V-446 „Dėl 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 1 prioriteto „Vietinė ir urbanistinė plėtra, kultūros paveldo ir gamtos išsaugojimas bei pritaikymas turizmo plėtrai“ įgyvendinimo priemonės VP3-1.2-VRM-01-R „Prielaidų spartesnei ūkinės veiklos diversifikacijai kaimo vietovėse sudarymas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 147-5926):

1. Išdėstau 3 punkte sąvoką „Kompleksinis projektas“ taip:

„Kompleksinis projektas – projekto vykdomos veiklos turi būti būdingos kelioms sritims, kurias derinant sprendžiamos esamos kaimo vietovių problemos (sričių pavyzdžiai pateikti Aprašo priedo Nr. 1 1.5 punkte). Jeigu projektas įgyvendinamas keliose kaimo vietovėse, kompleksiškumo reikalavimas taikomas kiekvienai kaimo vietovei atskirai.“

2. Išdėstau 9.1 punktą taip:

9.1. esamų viešųjų pastatų kaimo vietovėse modernizavimas: veikla yra skirta viešųjų pastatų (tarp jų nenaudojamų) pritaikymui kuriamam smulkiajam verslui (amatams) ir (arba) bendruomenės poreikiams, ir (arba) socialinėms paslaugoms:

9.1.1. jeigu pareiškėjui priklauso visas pastatas, jo išorės konstruktyvo sutvarkymo (apšiltinimo) išlaidos yra tinkamos finansuoti, jeigu didžioji pastato dalis (daugiau kaip 50 % pastato patalpų ploto) pritaikoma kuriamam smulkiajam verslui (amatams) ir (arba) bendruomenės poreikiams, ir (arba) socialinėms paslaugoms teikti. Kitais atvejais taikomas proporcijos („pro-rata“) principas; santykis, kuriuo finansuojamos išorės konstruktyvo tvarkymo išlaidos nustatomas projekto biudžeto lėšomis tvarkomų patalpų plotą padalijant iš bendro patalpų ploto, į jį neįtraukiant bendro naudojimo patalpų (laiptinės, koridorių, bendro naudojimo tualetų ir pan.) ploto;

9.1.2. vidaus tvarkymo išlaidos finansuojamos tiek, kiek jos yra būtinos pritaikyti pastato patalpas kuriamam smulkiajam verslui (amatams) ir (arba) bendruomenės poreikiams ir (arba) ar socialinėms paslaugoms, t. y. seniūnijos, kitų viešojo administravimo paslaugas teikiančių ar valstybines funkcijas vykdančių subjektų, švietimo, sveikatos priežiūros įstaigų ir (arba) kitiems juridiniams asmenims skirtų (išnuomotų ar naudojamų panaudos arba patikėjimo teise) patalpų daliai tenkančios išlaidos nėra tinkamos finansuoti; jei planuojama tvarkyti ir bendro naudojimo patalpas (laiptinės, koridoriai, bendro naudojimo tualetai ir pan.), jų tvarkymui patiriamų išlaidų tinkama finansuoti dalis nustatoma taikant proporcijos (pro-rata) principą – išlaidos padalijamos pagal santykį, kuris nustatomas projekto biudžeto lėšomis tvarkomų patalpų plotą padalijant iš bendro patalpų ploto, į jį neįtraukiant, t. y. į bendrą pastato patalpų plotą neįskaičiuojamas bendro naudojimo patalpų (laiptinės, koridorių, bendro naudojimo tualetų ir pan.) plotas;

9.1.3. tikslinei funkcinei švietimo, sveikatos priežiūros ar socialinių paslaugų teikimo sričiai priskirtinuose pastatuose tinkamos tik tiesiogiai su patalpų kuriamam smulkiam verslui (amatams) ir (arba) bendruomenės poreikiams, ir (arba) socialinių paslaugų teikimui įrengimu susijusios išlaidos, t. y. tokios patalpos turi būti įrengiamos visiškai autonomiškoje tikslinei funkcinei švietimo, sveikatos priežiūros ar socialinių paslaugų teikimo sričiai priskirtinų pastatų dalyje, po projekto įgyvendinimo tos pastato dalies paskirtis turi būti perregistruota kitai nei švietimo, sveikatos priežiūros ar socialinių paslaugų teikimo naudojimo paskirčiai.“

3. Išdėstau 9.3 punktą taip:

9.3. gyvenamosios aplinkos gerinimas: veikla yra skirta apšvietimo, šaligatvių, aikščių, tvarkomas viešąsias erdves ribojančių pastatų fasadų, išskyrus jų šiltinimą, apdailos, ir šlaitinių stogų dangos, stovėjimo aikštelių, privažiuojamųjų kelių, pėsčiųjų ir dviračių takų įrengimui ar atnaujinimui.“

4. Pripažįstu netekusiu galios 9.4 punktą.

5. Išdėstau 15 punktą taip:

15. Projektas turi būti įgyvendinamas kaimo vietovėje. Tuo atveju, kai vienas projektas apima kelias kaimo gyvenamąsias vietoves, kriterijus dėl 3 tūkst. gyventojų taikomas kiekvienai kaimo vietovei atskirai.“

6. Papildau 18.3 punktu:

18.3. rezultato stebėsenos rodiklio: pritraukta privačių investicijų – 172,64 mln. litų.“

7. Išdėstau 20 punktą taip:

20. Pagal šią priemonę finansuojami kompleksiniai plėtros projektai, kurių tinkamų išlaidų vertė viršija 690 560 Lt (šešių šimtų devyniasdešimt tūkstančių penkių šimtų šešiasdešimt litų) tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Jei projekto veiklas numatoma vykdyti keliose kaimo vietovėse, šis reikalavimas taikomas kiekvienai kaimo vietovei atskirai.“

8. Išdėstau 21 punktą taip:

21. Projekto investicijos turi būti nukreiptos tik į visuomenės viešiesiems poreikiams tenkinti naudojamo turto atnaujinimą ir (ar) naujo turto sukūrimą ir negali būti koncentruojamos į vieną prioritetinę sritį, nurodytą „Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies formos“ 1.5 punkte. Tuo atveju, jei kaimo gyvenamojoje vietovėje įgyvendinami keli projektai, investicijos negali būti skirtos tiems patiems objektams ar jų dalims.“

9. Išdėstau 28.7 punktą taip:

28.7. įrangos ir (ar) inventoriaus, nesusijusio su statinio esminių reikalavimų, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597), užtikrinimu, išskyrus baldus, stebėjimo ir apsaugos sistemas bei joms funkcionuoti reikalingą įrangą, stacionarius sporto įrenginius, įsigijimo išlaidos.“

10. Papildau 28.8 punktu:

28.8. mobiliųjų scenų ir mobiliųjų tualetų įsigijimas, išskyrus tokius, kurie eksploatuojami pastoviai prijungti prie inžinerinių tinklų, reikalingų jiems funkcionuoti.“

11. Papildau 28.9 punktu:

28.9. įrenginių, kurie skirti atsinaujinantiems energijos ištekliams, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme (Žin., 2002, Nr. 56-2224), gaminti ir naudoti, įsigijimo ir įrengimo išlaidos.“

12. Papildau 28.10 punktu:

28.10. inžinerinių tinklų, išskyrus viešųjų erdvių lietaus nuotekų tinklus, apšvietimo tinklus, projekto lėšomis tvarkomam statiniui funkcionuoti reikalingus inžinerinius tinklus, taip pat inžinerinius tinklus, kuriuos privaloma perkelti pagal išduotas prisijungimo ar kitas sąlygas projektavimui, įrengimo ir (ar) atnaujinimo išlaidos.“

13. Papildau 28.11 punktu:

28.11. naujų vandens telkinių įrengimo išlaidos.“

14. Papildau 28.12 punktu:

28.12. įrangos ir (ar) inventoriaus, skirto sukurtos infrastruktūros priežiūrai ir eksploatavimui, įsigijimo išlaidos.“

15. Papildau 28.13 punktu:

28.13. pareiškėjui arba partneriui nuosavybės teise priklausančio pastato išorės apšiltinimo išlaidos, tenkančios bendruomenei nepritaikomoms ar nenaudojamoms patalpoms.“

16. Įrašau 65 punkte vietoj skaičiaus „15“ skaičių „10“.

17. Papildau VIII skyrių „Projektų įgyvendinimo nuostatos“ naujais 79 ir 80 punktais (ankstesnius 79–80 punktus laikau 81–82 punktais):

79. Jei pasirašytų pirkimo sutarčių su rangovu, paslaugų teikėju ar prekių tiekėju kaina yra didesnė nei projektui skirtas finansavimas, pareiškėjas privalo pats padengti skirtumą arba Papildomo finansavimo pagal Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos administruojamas Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos veiksmų programų prioritetų įgyvendinimo priemones skyrimo įgyvendinamiems projektams tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2011 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 1V-91 (Žin., 2011, Nr. 17-807), nustatyta tvarka kreiptis dėl papildomo finansavimo.

80. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad per 2 mėnesius nuo projekto pirkimų plano suderinimo su viešąja įstaiga Centrine projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA) dienos būtų paskelbtas (-i) projekto veiklai (-oms) įgyvendinti reikalingas (-i) projektavimo paslaugų pirkimas (-ai) (tais atvejais, kai pareiškėjas paraiškos vertinimo metu nėra pateikęs patvirtinto (-ų) techninio (-ių) projekto (-ų) ar remonto, griovimo aprašo (-ų)) arba statybos darbų ir statinio techninės priežiūros paslaugų pirkimai (jeigu paraiškos vertinimo metu pareiškėjas turi patvirtintą techninį (-ius) projektą (-us) ir (ar) remonto, griovimo aprašą (-us). Jei pareiškėjas minėtų pirkimų nepaskelbia per 2 mėnesius nuo projekto pirkimų plano suderinimo su CPVA dienos, Vidaus reikalų ministerija turi teisę nutraukti projekto finansavimo ir administravimo sutartį.“

18. Išbraukiu 1 priedo 1.3 punkto lentelėje veiklą „Techninės dokumentacijos pagal šios priemonės remiamas veiklas rengimas.“

19. Išdėstau 1 priedo 3.6 punkto c papunktį taip:

c) prisidėjimas prie stebėsenos rodiklių pasiekimo:

rezultato stebėsenos rodiklio: kaimo gyvenamosios vietovės, kuriose sutvarkyta viešoji aplinka, projektų skaičius – 100;

produkto stebėsenos rodiklio: kaimo integruotos bendruomeninės ir viešosios infrastruktūros, susijusios su verslo sąlygų gerinimu ir užimtumo didinimu, plėtros projektų skaičius – 100.“

20. Išdėstau 1 priedo 4 punkto 3 papunktį taip:

3. Patvirtinta techninė (projektavimo) užduotis statinio techniniam projektui (remonto, griovimo aprašui) parengti ir Statybos įstatymo 20 str. 3 dalyje išvardyti dokumentai arba projektavimo sąlygų sąvadas, jei jis buvo išduotas iki 2010 m. spalio 1 d. (jeigu statinio techninis projektas (remonto, griovimo aprašas) dar neparengtas), arba patvirtintas statinio techninis projektas (remonto, griovimo aprašas) ir statybą leidžiantys dokumentai (jeigu statinio techninis projektas (remonto, griovimo aprašas) yra parengtas). Su paraiškos originalu pateikiama visos sudėties statinio techninio projekto (remonto, griovimo aprašo) kopija (visos dalys, išspausdintas variantas). Prie paraiškos kopijos pridedama statinio techninio projekto bendrosios dalies ir statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalių ar remonto, griovimo aprašo kopijos arba jų elektroninės versijos pdf formatu arba kurias galima būtų peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga.“

21. Išdėstau 2 priedo 9.3 punktą taip:

9.3. Patvirtinta techninė (projektavimo) užduotis statinio techniniam projektui (remonto, griovimo aprašui) parengti ir Statybos įstatymo 20 str. 3 dalyje išvardyti dokumentai arba projektavimo sąlygų sąvadas, jei jis buvo išduotas iki 2010 m. spalio 1 d. (jeigu statinio techninis projektas (remonto, griovimo aprašas) dar neparengtas), arba patvirtintas statinio techninis projektas (remonto, griovimo aprašas) ir statybą leidžiantys dokumentai (jeigu statinio techninis projektas (remonto, griovimo aprašas) yra parengtas). Su paraiškos originalu pateikiama visos sudėties statinio techninio projekto (remonto, griovimo aprašo) kopija (visos dalys, išspausdintas variantas), prie paraiškos kopijos pridedama statinio techninio projekto bendrosios dalies ir statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalių ar remonto, griovimo aprašo kopijos arba jų elektroninės versijos pdf formatu arba kurias galima būtų peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga.“

22. Įrašau 3 priedo 4.1 punkto skyriuje „Paaiškinimai“ vietoj žodžių ir skaičių „A dalies 13 punktas ir B dalies 3.7 punktas“ žodžius ir skaičių „A dalies 15 punktas“.

23. Išdėstau 3 priedo 4.2.1 punkto skyrių „Paaiškinimai“ taip:

„Būtina įsitikinti, kad projekte numatyta konkreti priemonė, kuri užtikrina, kad projektas prisideda prie darnaus vystymosi principo įgyvendinimo aplinkosaugos ar ekonomikos, ar socialinėje srityje. Jei konkrečios priemonės negalima pasiūlyti dėl objektyvių priežasčių tai turi būti pagrįsta paraiškoje. Šio reikalavimo atitiktis tikrinama remiantis informacija, pateikta A dalies 13 punkte.“

24. Įrašau 3 priedo 5.1.1 punkto skyriuje „Paaiškinimai“ vietoj žodžių ir skaičiaus „A dalies 13 punktas“ žodžius ir skaičių „A dalies 15 punktas.“

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                 Raimundas Palaitis

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2011-11-15 raštu Nr. ((24.3-03)-5K-1126372)-6K-1112327

_________________