LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ KODEKSO 302, 226, 232, 2321, 239, 2393, 241, 2411, 2461, 2462, 2467, 249, 259, 260, 261, 262, 282, 313 STRAIPSNIŲ IR DVIDEŠIMT TREČIOJO SKIRSNIO PAKEITIMO, KODEKSO PAPILDYMO 2571, 2601, 2602 STRAIPSNIAIS, DVIDEŠIMT TREČIUOJU1 IR DVIDEŠIMT TREČIUOJU2 SKIRSNIAIS ĮSTATYMAS

 

2010 m. lapkričio 18 d. Nr. XI-1142

Vilnius

 

(Žin., 1985, Nr. 1-1, Nr. 33-370; 1986, Nr. 16-158; 1987, Nr. 13-134, Nr. 17-189, Nr. 21-261, Nr. 116-2954; 1989, Nr. 20-228; 1990, Nr. 9-267, Nr. 19-495, Nr. 23-565; 1992, Nr. 21-610; 1994, Nr. 58-1132; 1995, Nr. 36-886, Nr. 43-1045; 1996, Nr. 73-1741; 1997, Nr. 116-2954; 1999, Nr. 18-443, Nr. 19-510; 2000, Nr. 22-552, Nr. 32-888, Nr. 64-1913, Nr. 85-2570; 2001, Nr. 25-826, Nr. 99-3522; 2002, Nr. 13-477, Nr. 75-3214; 2003, Nr. 74-3421; 2004, Nr. 25-763, Nr. 68-2368, Nr. 166-6060; 2005, Nr. 137-4911; 2006, Nr. 73-2759; 2007, Nr. 81-3316, Nr. 138-5644; 2008, Nr. 81-3181, Nr. 135-5227; 2009, Nr. 89-3805; 2010, Nr. 13-613)

 

1 straipsnis. 302 straipsnio papildymas 4 dalimi

Papildyti 302 straipsnį 4 dalimi:

„Šio kodekso 2601 straipsnyje nustatytais pagrindais surašius administracinį nurodymą, asmeniui skiriama bauda, lygi pusei minimalios baudos, numatytos šio kodekso II skyriaus ypatingosios dalies straipsnyje, kuriame nustatyta atsakomybė už asmens padarytą administracinį teisės pažeidimą, bet ne mažesnė kaip dešimt litų.“

 

2 straipsnis. 226 straipsnio 3 dalies pripažinimas netekusia galios

226 straipsnio 3 dalį pripažinti netekusia galios.

 

3 straipsnis. 232 straipsnio 3 dalies pripažinimas netekusia galios

232 straipsnio 3 dalį pripažinti netekusia galios.

 

4 straipsnis. 2321 straipsnio 3 ir 4 dalių pripažinimas netekusiomis galios

1. 2321 straipsnio 3 dalį pripažinti netekusia galios.

2. 2321 straipsnio 4 dalį pripažinti netekusia galios.

 

5 straipsnis. 239 straipsnio 3 dalies pripažinimas netekusia galios

239 straipsnio 3 dalį pripažinti netekusia galios.

 

6 straipsnis. 2393 straipsnio 3 dalies pripažinimas netekusia galios

2393 straipsnio 3 dalį pripažinti netekusia galios.

 

7 straipsnis. 241 straipsnio 3 dalies pripažinimas netekusia galios

241 straipsnio 3 dalį pripažinti netekusia galios.

 

8 straipsnis. 2411 straipsnio 3 dalies pripažinimas netekusia galios

2411 straipsnio 3 dalį pripažinti netekusia galios.

 

9 straipsnis. 2461 straipsnio 3 dalies pripažinimas netekusia galios

2461 straipsnio 3 dalį pripažinti netekusia galios.

 

10 straipsnis. 2462 straipsnio 3 dalies pripažinimas netekusia galios

2462 straipsnio 3 dalį pripažinti netekusia galios.

 

11 straipsnis. 2467 straipsnio 3 dalies pripažinimas netekusia galios

2467 straipsnio 3 dalį pripažinti netekusia galios.

 

12 straipsnis. 249 straipsnio papildymas 2 dalimi

Papildyti 249 straipsnį 2 dalimi:

„Šio kodekso nereglamentuojamų administracinių teisės pažeidimų bylų teisenos santykių atvejais teismas, nagrinėdamas administracinio teisės pažeidimo bylą, mutatis mutandis vadovaujasi Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso normomis, taikomomis baudžiamųjų nusižengimų bylų procesui. Administracinių teisės pažeidimų bylų teisenoje negali būti taikomos atsakomybėn traukiamo (patraukto) asmens teisių ribojimą nustatančios Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso normos.“

 

13 straipsnis. Kodekso papildymas 2571 straipsniu

Papildyti Kodeksą 2571 straipsniu:

 

2571 straipsnis. Šaukimų ir kitų dokumentų įteikimas administracinių teisės pažeidimų bylų procese dalyvaujantiems asmenims

Šaukimai ir kiti procesiniai dokumentai administracinio teisės pažeidimo bylos procese dalyvaujančiam asmeniui siunčiami į oficialiai deklaruotą asmens gyvenamąją vietą arba jo darbovietę registruotu laišku. Šaukimai ir kiti procesiniai dokumentai įteikiami asmeniškai, jeigu administracinio teisės pažeidimo bylos procese dalyvaujančio asmens įteikimo metu nėra, – kuriam nors iš kartu su juo gyvenančių pilnamečių šeimos narių, o darbovietėje – asmeniui, atsakingam už korespondencijos priėmimą.

Administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui, kuris buvo šaukiamas į administracinio teisės pažeidimo bylos nagrinėjimą, apie tolesnį bylos nagrinėjimą gali būti pranešama neregistruotu laišku ar kitu būdu, išskyrus šio kodekso 272 straipsnio antrojoje dalyje numatytus atvejus.“

 

14 straipsnis. 259 straipsnio 3 dalies pakeitimas

Pakeisti 259 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„Administracinio teisės pažeidimo protokolas surašomas dviem egzemplioriais; vienas protokolo egzempliorius nedelsiant įteikiamas, o šio kodekso 2602 straipsnyje numatytais atvejais – nusiunčiamas administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui.“

 

15 straipsnis. 260 straipsnio pakeitimas ir papildymas

Pakeisti 260 straipsnio 1 dalį, straipsnį papildyti nauja 2 dalimi, buvusias 2, 3 ir 4 dalis laikyti atitinkamai 3, 4 ir 5 dalimis ir visą straipsnį išdėstyti taip:

 

260 straipsnis. Administracinio teisės pažeidimo protokolo turinys

Administracinio teisės pažeidimo protokole nurodoma: jo surašymo data ir vieta, protokolą surašiusio asmens pareigos, vardas, pavardė; žinios apie administracinėn atsakomybėn traukiamą asmenį; administracinio teisės pažeidimo padarymo vieta, laikas ir esmė; šio kodekso straipsnis, straipsnio dalis ar kitas atsakomybę už šį pažeidimą nustatantis teisės aktas, kurio reikalavimus pažeidė asmuo; liudytojų ir nukentėjusiųjų, jeigu jų yra, vardai, pavardės, adresai; administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens pasiaiškinimas; administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens prašymas nerašyti administracinio nurodymo, jei asmuo dėl to kreipėsi į protokolą rašantį pareigūną; kitokios žinios, būtinos bylai išspręsti.

Jeigu yra šio kodekso 2601 straipsnyje nurodyti pagrindai, pareigūnas į administracinio teisės pažeidimo protokolą įrašo administracinį nurodymą, kuriame turi būti:

1) nurodyta, kokio dydžio baudą siūloma sumokėti administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui;

2) nurodyta, per kiek laiko, į kokią Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos sąskaitą turi būti sumokėta šios dalies 1 punkte nurodyta bauda ir šios įmokos kodas;

3) išaiškinimas, kad per šios dalies 2 punkte nurodytą terminą nesumokėjus baudos šis administracinis nurodymas bus laikomas negaliojančiu, o administracinio teisės pažeidimo protokolas bus siunčiamas organui (pareigūnui), įgaliotam nagrinėti administracinio teisės pažeidimo bylą;

4) nurodyti šio kodekso II skyriaus ypatingosios dalies straipsnio sankcijoje už asmens padarytą administracinį teisės pažeidimą numatytos baudos minimalus ir maksimalus dydžiai, taip pat informacija apie tai, ar už padarytą pažeidimą gali būti taikomas įspėjimas.

Protokolą pasirašo jį surašęs asmuo ir administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo; jeigu yra liudytojų ir nukentėjusiųjų, protokolą gali pasirašyti taip pat ir šie asmenys.

Jeigu administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo atsisako suteikti žinias apie save arba pasirašyti protokolą, tai įrašoma protokole. Administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo turi teisę pateikti prie protokolo pridedamus paaiškinimus ir pastabas dėl protokolo turinio, taip pat išdėstyti savo atsisakymo jį pasirašyti motyvus.

Surašant protokolą, administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui išaiškinamos jo teisės ir pareigos, numatytos šio kodekso 272 straipsnyje, ir tai pažymima protokole.“

 

16 straipsnis. Kodekso papildymas 2601 straipsniu

Papildyti Kodeksą 2601 straipsniu:

 

2601 straipsnis. Administracinio nurodymo surašymo pagrindai ir jo įvykdymo pasekmės

Šio kodekso 2591 straipsnyje nurodyti pareigūnai administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui surašo administracinį nurodymą už tuos administracinius teisės pažeidimus, už kuriuos šio kodekso II skyriaus ypatingosios dalies straipsnių sankcijose numatyta ne didesnė kaip trijų tūkstančių litų maksimali bauda. Administracinis nurodymas yra į administracinio teisės pažeidimo protokolą įrašomas pasiūlymas asmeniui per dešimt darbo dienų nuo administracinio teisės pažeidimo protokolo įteikimo dienos, o šio kodekso 2602 straipsnio pirmojoje ir antrojoje dalyse numatytais atvejais – nuo administracinio teisės pažeidimo protokolo su administraciniu nurodymu išsiuntimo dienos savo noru sumokėti baudą, lygią pusei minimalios baudos, numatytos šio kodekso II skyriaus ypatingosios dalies straipsnyje, kuriame nustatyta atsakomybė už asmens padarytą administracinį teisės pažeidimą, bet ne mažesnę kaip dešimt litų.

Administracinis nurodymas negali būti surašomas, jei šio kodekso II skyriaus ypatingosios dalies straipsnio, kuriame nustatyta atsakomybė už asmens padarytą administracinį teisės pažeidimą, sankcijoje kaip pagrindinė ar papildoma administracinė nuobauda numatyta kitos rūšies negu bauda administracinė nuobauda (išskyrus įspėjimą). Administracinis nurodymas taip pat negali būti surašomas, jei asmuo pakartotinai per metus padarė administracinį teisės pažeidimą, numatytą atitinkamame šio kodekso II skyriaus ypatingosios dalies straipsnyje, taip pat tuo atveju, jei administraciniu teisės pažeidimu padaryti turtiniai nuostoliai, kurie nėra pilnai atlyginti.

Administracinis nurodymas yra neskundžiamas. Asmeniui įvykdžius administracinį nurodymą, administracinio teisės pažeidimo bylos teisena baigiama.“

 

17 straipsnis. Kodekso papildymas 2602 straipsniu

Papildyti Kodeksą 2602 straipsniu:

 

2602 straipsnis. Administracinio teisės pažeidimo protokolo su administraciniu nurodymu surašymas tais atvejais, kai pažeidimas užfiksuotas ne asmens, įtariamo administracinio teisės pažeidimo padarymu, akivaizdoje

Kai šio kodekso 1241 straipsnio antrojoje dalyje (stovėjimas nesilaikant kelio ženklų ar ženklinimo, stovėjimas ant šaligatvio, kai nėra tai leidžiančių kelio ženklų, stovėjimas ant vejos, pėsčiųjų (dviračių) tako), trečiojoje dalyje (stovėjimas geležinkelio pervažose ir 50 metrų kelio ruože prieš jas ir už jų, sustojimo ir stovėjimo taisyklių pažeidimas automagistralėse), ketvirtojoje dalyje (stovėjimas tuneliuose, ant tiltų, viadukų ir po jais, pėsčiųjų perėjose ir arčiau kaip 5 metrai prieš jas, kitose vietose, kur tai trukdo transporto ar pėsčiųjų eismui) ar 1321 straipsnyje numatytas administracinis teisės pažeidimas yra užfiksuotas ne asmens, įtariamo administracinio teisės pažeidimo padarymu, akivaizdoje, administracinio teisės pažeidimo protokolas su administraciniu nurodymu surašomas ir siunčiamas transporto priemonės savininkui (valdytojui). Jeigu administracinį teisės pažeidimą padarė kitas asmuo, transporto priemonės savininkas (valdytojas) turi per dešimt darbo dienų nuo administracinio teisės pažeidimo protokolo įteikimo dienos atvykti į instituciją (institucijos teritorinį padalinį), kurios pareigūnas nustatė administracinį teisės pažeidimą, ir pranešti duomenis apie asmenį (vardą, pavardę ir gyvenamąją vietą), kuris administracinio teisės pažeidimo padarymo metu valdė ar naudojosi transporto priemonės savininkui (valdytojui) priklausančia transporto priemone. Transporto priemonės savininko (valdytojo) nurodytam asmeniui surašomas ir siunčiamas naujas administracinio teisės pažeidimo protokolas su administraciniu nurodymu, o transporto priemonės savininkui (valdytojui) surašytas administracinio teisės pažeidimo protokolas su administraciniu nurodymu laikomas negaliojančiu.

Jeigu transporto priemonės savininkas (valdytojas) yra juridinis asmuo, šio juridinio asmens vadovui pranešama apie administracinį teisės pažeidimą. Juridinio asmens vadovas per tris darbo dienas privalo pranešti duomenis apie asmenį (vardą, pavardę ir gyvenamąją vietą), kuris administracinio teisės pažeidimo padarymo metu naudojosi transporto priemonės savininkui (valdytojui) priklausančia transporto priemone. Transporto priemonės savininko (valdytojo) nurodytam asmeniui surašomas ir siunčiamas administracinio teisės pažeidimo protokolas su administraciniu nurodymu.

Nustatant šio straipsnio pirmojoje dalyje nurodytus administracinius teisės pažeidimus, daromos transporto priemonės nuotraukos, kuriose užfiksuojami pažeidimai.“

 

18 straipsnis. 261 straipsnio papildymas ir pakeitimas

Papildyti 261 straipsnį naujomis 2 ir 3 dalimis, buvusias 2 ir 3 dalis laikyti atitinkamai 4 ir 5 dalimis ir visą straipsnį išdėstyti taip:

 

261 straipsnis. Protokolo ar medžiagos pasiuntimas

Protokolas ne vėliau kaip per tris dienas nuo jo surašymo momento pasiunčiamas organui (pareigūnui), įgaliotam nagrinėti administracinio teisės pažeidimo bylą, jeigu Lietuvos Respublikos įstatymų nenustatytas kitoks protokolo pasiuntimo terminas.

Jeigu į administracinio teisės pažeidimo protokolą šio kodekso 2601 straipsnio nustatytais pagrindais buvo įrašytas administracinis nurodymas ir administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo per šio kodekso 2601 straipsnio pirmojoje dalyje nustatytą terminą administracinio nurodymo neįvykdė, šis administracinis nurodymas laikomas negaliojančiu, o administracinio teisės pažeidimo protokolas per keturias darbo dienas nuo šio kodekso 2601 straipsnio pirmojoje dalyje nustatyto termino pabaigos pasiunčiamas organui (pareigūnui), įgaliotam nagrinėti administracinio teisės pažeidimo bylą. Protokolas nesiunčiamas organui (pareigūnui), įgaliotam nagrinėti administracinio teisės pažeidimo bylą, jei administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo nustatytu laiku įvykdo administracinį nurodymą.

Administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo, kuriam rašomas administracinis nurodymas, gali kreiptis į administracinio teisės pažeidimo protokolą rašantį pareigūną su prašymu neįrašyti į protokolą administracinio nurodymo arba raštu kreiptis į instituciją, kurios pareigūnas surašė administracinio teisės pažeidimo protokolą, kad administracinis nurodymas būtų laikomas negaliojančiu ir protokolas būtų siunčiamas organui (pareigūnui), įgaliotam nagrinėti administracinio teisės pažeidimo bylą.

Atsisakius kelti arba nutraukus baudžiamąją bylą, jei atsakomybėn traukiamo asmens veiksmuose yra administracinio teisės pažeidimo požymių, medžiaga per tris dienas nuo sprendimo priėmimo pasiunčiama organui (pareigūnui), įgaliotam nagrinėti administracinio teisės pažeidimo bylą.

Jeigu už administracinį teisės pažeidimą, kurį padarė Seimo nariai, Ministras Pirmininkas, ministrai, Konstitucinio Teismo teisėjai, teisėjai, šis kodeksas numato administracinį areštą, protokolą surašę pareigūnai, prieš šio straipsnio pirmojoje dalyje nustatyta tvarka perduodami bylą teismui ar kitai bylą nagrinėjančiai institucijai, ne vėliau kaip per tris dienas kreipiasi į generalinį prokurorą dėl išankstinio Seimo sutikimo suvaržyti šių asmenų laisvę, o tarp Seimo sesijų – dėl Respublikos Prezidento išankstinio sutikimo suvaržyti Ministro Pirmininko, ministrų, Konstitucinio Teismo teisėjų, teisėjų laisvę.“

 

19 straipsnis. 262 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 262 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

262 straipsnis. Atvejai ir aplinkybės, kai administracinio teisės pažeidimo protokolas nesurašomas

Administracinio teisės pažeidimo protokolas nesurašomas, kai administracinę bylą iškelia teismas, teisėjas, taip pat prokuroras atsisakius kelti baudžiamąją bylą arba nutraukus baudžiamąją bylą, jeigu yra administracinio teisės pažeidimo požymių.

Administracinio teisės pažeidimo protokolas nesurašomas padarius administracinius teisės pažeidimus, numatytus šio kodekso 505, 506, 2143 straipsniuose. Administracinio teisės pažeidimo byla dėl šio kodekso 505, 506 straipsniuose nurodytų pažeidimų pradedama atitinkamai akcininko, žemės ūkio bendrovės, kooperatinės bendrovės (kooperatyvo) nario ar kreditoriaus pareiškimu, kuriame turi būti išvardyti asmenys, traukiami administracinėn atsakomybėn už akcininkų, žemės ūkio bendrovių, kooperatinių bendrovių (kooperatyvų) narių ar kreditorių teisių pažeidimus. Administracinio teisės pažeidimo byla dėl šio kodekso 2143 straipsnyje numatytų pažeidimų pradedama visuomenės informavimo priemonės atstovo ar žurnalisto pareiškimu.

Administracinio teisės pažeidimo protokolas nesurašomas padarius administracinius teisės pažeidimus, numatytus šio kodekso 18713, 2146 straipsniuose, 2147 straipsnio pirmojoje ir antrojoje dalyse, 21414 straipsnyje – dėl asmens duomenų tvarkymo visuomenės informavimo priemonėse pažeidžiant Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymą, 21419 straipsnio pirmojoje ir antrojoje dalyse, tais atvejais, kai administracinio teisės pažeidimo protokolo negalima surašyti pažeidimo padarymo vietoje ir pagal įgalioto šią bylą nagrinėti arba surašyti šioje byloje protokolą organo (pareigūno) šaukimą administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo vengia atvykti, o pagal tokio organo (pareigūno) pranešimą administracinio teisės pažeidimo protokolui surašyti policijos ar Viešojo saugumo tarnybos pareigūnas administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens negali pristatyti į minėto organo (pareigūno) buveinę. Administracinio teisės pažeidimo byla dėl šio kodekso 21419 straipsnio pirmojoje ir antrojoje dalyse numatytų pažeidimų pradedama nagrinėti nesurašius protokolo, o dėl kitų šioje dalyje nurodytuose straipsniuose numatytų pažeidimų – žurnalistų etikos inspektoriaus pareiškimu.“

 

20 straipsnis. 282 straipsnio 1 dalies pakeitimas

Pakeisti 282 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„Administracinių teisės pažeidimų bylos nagrinėjamos per penkiolika dienų nuo tos dienos, kai turintis teisę nagrinėti bylą organas (pareigūnas) gauna administracinio teisės pažeidimo protokolą ir kitą bylos medžiagą. Rajono (miesto) apylinkės teismas (apylinkės teismo teisėjas) administracinių teisės pažeidimų bylas pradeda nagrinėti ne vėliau kaip per trisdešimt dienų nuo administracinio teisės pažeidimo protokolo ir bylos gavimo dienos. Teisėjas turi taip pasirengti nagrinėti bylą, kad ji būtų išnagrinėta paprastai per vieną teismo posėdį.“

 

21 straipsnis. Dvidešimt trečiojo skirsnio pakeitimas

Pakeisti dvidešimt trečiąjį skirsnį ir jį išdėstyti taip:

 

Dvidešimt trečiasis skirsnis

ORGANŲ (PAREIGŪNŲ) PRIIMTŲ NUTARIMŲ APSKUNDIMAS PIRMOSIOS INSTANCIJOS TEISMUI

 

291 straipsnis. Teisė apskųsti nutarimą administracinio teisės pažeidimo byloje

Šio kodekso 216 straipsnio 1, 2 ir 5 punktuose nurodytų organų (pareigūnų) nutarimus administracinių teisės pažeidimų bylose apylinkės teismui gali apskųsti asmuo, dėl kurio atitinkamas nutarimas priimtas, institucija, kurios pareigūnas surašė administracinio teisės pažeidimo protokolą, taip pat nukentėjusysis (ar atstovai). Atstovai turi teisę paduoti skundą tik tuo atveju, kai tai neprieštarauja raštu išreikštai atstovaujamųjų valiai. Nepaisyti atstovaujamojo valios dėl skundo padavimo galima tik tuo atveju, kai asmuo dėl fizinių ar psichinių trūkumų pats negali išreikšti savo valios ir paduoti skundą. Skundus paduodančių įstatyminių atstovų atstovaujamųjų valia nesaisto.

 

292 straipsnis. Nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje apskundimo tvarka

Šio kodekso 216 straipsnio 1, 2 ir 5 punktuose nurodytų organų (pareigūnų) nutarimai administracinių teisės pažeidimų bylose gali būti apskųsti apylinkės teismui pagal šio kodekso 281 straipsnyje nustatytas taisykles.

Skundas paduodamas per nutarimą administracinio teisės pažeidimo byloje priėmusį organą (pareigūną); skundo kopijų turi būti pateikta tiek, kad po vieną būtų galima įteikti visiems šio kodekso 291 straipsnyje nurodytiems subjektams. Organas (pareigūnas) per tris dienas, jeigu įstatymuose nenustatytas kitoks terminas, skundą kartu su byla pasiunčia atitinkamam apylinkės teismui.

 

293 straipsnis. Nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje apskundimo terminas

Skundas dėl organo (pareigūno) nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje gali būti paduotas per dvidešimt dienų nuo nutarimo priėmimo dienos. Jeigu šis terminas praleistas dėl svarbių priežasčių, jį pareiškėjo prašymu rašytinio proceso tvarka gali atnaujinti apylinkės teismas. Apylinkės teismo nutartis atsisakyti atnaujinti nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje apskundimo terminą per septynias darbo dienas nuo jos įteikimo dienos gali būti skundžiama apygardos teismui.

 

294 straipsnis. Skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje turinys ir forma

Skundas dėl organo (pareigūno) nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje turi būti rašytinis ir jį paduodančio asmens pasirašytas. Skunde turi būti nurodyta: apylinkės teismo, kuriam skundas paduodamas, pavadinimas; administracinio teisės pažeidimo byla, dėl kurios paduodamas skundas; skundžiamo nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje (jo dalies) esmė; nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje apskundimo pagrindai ir motyvai; skundą paduodančio asmens prašymai.

 

295 straipsnis. Nutarimą administracinio teisės pažeidimo byloje priėmusio organo (pareigūno) sutikimas su skundu

Nutarimą administracinio teisės pažeidimo byloje priėmęs organas (pareigūnas), nepažeisdamas šio kodekso 292 straipsnio antrojoje dalyje nustatyto termino, gali visiškai ar iš dalies sutikti su skundu, panaikinti skundžiamą nutarimą ir priimti naują nutarimą išnagrinėtoje administracinio teisės pažeidimo byloje. Organui (pareigūnui) priėmus naują nutarimą išnagrinėtoje administracinio teisės pažeidimo byloje, šio kodekso 293 straipsnyje numatytas terminas skaičiuojamas nuo naujo nutarimo priėmimo dienos. Apskundus naują nutarimą, jį priėmęs organas (pareigūnas) negali priimti kito naujo nutarimo ir privalo šio kodekso 292 straipsnio antrosios dalies nustatyta tvarka pasiųsti skundą kartu su byla apylinkės teismui.

 

296 straipsnis. Skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje priėmimas apylinkės teisme

Skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje priėmimo klausimą sprendžia apylinkės teismas.

Apylinkės teismas skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje priėmimo klausimą išsprendžia ne vėliau kaip per septynias dienas nuo skundo gavimo dienos priimdamas nutartį. Jeigu skundas neturi turinio ar formos trūkumų ir gali būti priimamas to apylinkės teismo žinion, jo priėmimo klausimas gali būti išspręstas rezoliucija.

Apylinkės teismas motyvuota nutartimi atsisako priimti skundą dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje, jeigu:

1) skundą paduoda asmuo, neturintis teisės jo paduoti;

2) skundas paduotas praleidus nustatytą skundo padavimo terminą ir neprašoma šio termino atnaujinti arba prašymas atnaujinti nustatytą skundo padavimo terminą nebuvo patenkintas.

Atsisakymas priimti skundą nekliudo, nepažeidžiant skundo padavimo termino, vėl kreiptis su skundu, jeigu trūkumai bus pašalinti.

Dėl apylinkės teismo nutarties atsisakyti priimti skundą gali būti paduotas atskirasis skundas.

Jeigu skundas dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje neatitinka jo formai ir turiniui keliamų reikalavimų ir dėl to neįmanoma suprasti, koks nutarimas skundžiamas ar kokiomis aplinkybėmis grindžiamas skundas, apylinkės teismas priima nutartį ir nustato pakankamą, tačiau ne trumpesnį kaip septynių dienų terminą šiems trūkumams pašalinti. Ši nutartis išsiunčiama skundą padavusiam asmeniui ne vėliau kaip kitą dieną po jos priėmimo dienos.

Jeigu skundą padavęs šio kodekso 291 straipsnyje nurodytas asmuo pagal teismo nurodymus per nustatytą terminą pašalina trūkumus, laikoma, kad skundas paduotas pirminio skundo pateikimo teismui dieną. Priešingu atveju laikoma, kad skundas nepaduotas ir teismo nutartimi grąžinamas skundą padavusiam asmeniui.

Klaidingas procesinio dokumento pavadinimo nurodymas arba kiti skunde esantys netikslumai, kurie gali būti pašalinti pasirengimo nagrinėti skundą metu, nėra kliūtis priimti skundą apylinkės teisme.

Apylinkės teismo nutartis dėl skundo trūkumų pašalinimo įteikiama tik skundą padavusiam asmeniui. Ši nutartis nėra skundžiama atskiruoju skundu. Apylinkės teismo nutartis, kuria skundas grąžintas dėl to, kad nepašalinti jo trūkumai, gali būti skundžiama apygardos teismui.

Šiame straipsnyje nurodytos teismo nutartys priimamos rašytinio proceso tvarka.

 

297 straipsnis. Nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje vykdymo sustabdymas dėl skundo padavimo

Skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje nustatytu laiku padavimas ir jo priėmimas sustabdo nutarimo skirti administracinę nuobaudą vykdymą iki bylos dėl skundo išnagrinėjimo, išskyrus nutarimų skirti įspėjimą vykdymą ir tuos atvejus, kai teismas skiria administracinį areštą vykdyti iš karto.

 

298 straipsnis. Bylos dėl skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje išnagrinėjimo terminas

Bylą dėl skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje apylinkės teismas pradeda nagrinėti ne vėliau kaip per trisdešimt dienų nuo administracinio teisės pažeidimo bylos gavimo dienos, jeigu kitaip nenustato Lietuvos Respublikos įstatymai. Teisėjas turi taip pasirengti nagrinėti bylą, kad ji būtų išnagrinėta paprastai per vieną teismo posėdį.

 

299 straipsnis. Pasirengimas nagrinėti bylą dėl skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje

Apylinkės teismas, priėmęs skundą dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje, išsprendžia šiuos būtinus pasirengimo teisme nagrinėti bylą dėl skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje klausimus:

1) išsiunčia šio kodekso 291 straipsnyje nurodytiems asmenims skundo, prireikus ir jo priedų kopijas, taip pat nustato terminą, per kurį nutarimą administracinio teisės pažeidimo byloje priėmęs organas (pareigūnas) raštu privalo pateikti teismui savo atsiliepimą į skundą ir pateikti tiek atsiliepimo kopijų, kiek byloje yra pareiškėjų;

2) šalių prašymu arba savo iniciatyva išreikalauja įrodymus, kurių šalys negali gauti, arba išduoda liudijimą tiems įrodymams gauti;

3) nusprendžia dėl specialistų iškvietimo ar ekspertizės darymo;

4) atlieka kitus veiksmus, reikalingus rengiantis nagrinėti bylą.

Teisėjas, skirdamas ekspertizę pasirengimo teisme nagrinėti bylą dėl skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje metu, priima nutartį, prieš tai pranešęs byloje dalyvaujantiems asmenims.

Kitais atvejais pasirengimo teisme nagrinėti bylą dėl skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje klausimai išsprendžiami teisėjo rezoliucija.

 

300 straipsnis. Bylos dėl skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje nagrinėjimas

Bylą dėl skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje apylinkės teismas nagrinėja šio kodekso 283 ir 284 straipsniuose nustatyta tvarka, apie teismo posėdžio laiką ir vietą pranešęs šio kodekso 291 straipsnyje nurodytiems asmenims. Šių asmenų ar jų atstovų neatvykimas į teismo posėdį, jeigu jiems apie posėdį buvo pranešta ir nėra pagrindų atidėti bylos nagrinėjimą, nėra kliūtis nagrinėti bylą ir priimti sprendimą.

Nagrinėjant bylą dėl skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje, šalių procesinė padėtis nesikeičia.

Kai bylos dėl skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje nagrinėjimo metu yra apklausiami liudytojai ar nukentėjusysis duoda paaiškinimus, rašomas teismo posėdžio protokolas. Kitais atvejais teismo posėdžio protokolas gali būti rašomas teisėjo nuožiūra.

Išnagrinėjęs bylą dėl skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje, apylinkės teismas nutarimą (nutartį) byloje paskelbia paprastai tą pačią teismo posėdžio dieną, o sudėtingų bylų atvejais – ne vėliau kaip per dešimt dienų nuo teismo posėdžio dienos, pranešęs nutarimo (nutarties) paskelbimo laiką.

 

301 straipsnis. Bylos dėl skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje nagrinėjimo ribos apylinkės teisme

Teismas, nagrinėdamas bylą dėl skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje, patikrina organo (pareigūno) priimto nutarimo teisėtumą ir pagrįstumą.

 

302 straipsnis. Apylinkės teismo sprendimas byloje dėl skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje

Išnagrinėjęs bylą dėl skundo dėl nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje, apylinkės teismas priima vieną iš šių sprendimų:

1) palikti nutarimą nepakeistą ir skundo netenkinti;

2) panaikinti nutarimą ir bylą nutraukti;

3) panaikinti nutarimą ir paskirti administracinę nuobaudą remiantis teisės aktu, nustatančiu atsakomybę už padarytą teisės pažeidimą. Šis sprendimas priimamas tais atvejais, kai teisės pažeidimo įvykis nekelia abejonių, teisės pažeidimo veika įrodyta, tačiau teismas nustato, kad buvo netinkamai pritaikytas įstatymas. Apylinkės teismas, atsižvelgdamas į nustatytas bylos aplinkybes, turi teisę pakeisti administracinio teisės pažeidimo kvalifikavimą ir paskirti nuobaudą, atitinkančią pažeidimo kvalifikavimą;

4) panaikinti nutarimą ir grąžinti bylą organui (pareigūnui), įgaliotam surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus. Šis sprendimas priimamas tik išimtiniais atvejais, kai reikia atlikti didelės apimties papildomą bylos aplinkybių tyrimą;

5) pakeisti nutarimą ir paskirti švelnesnę nuobaudą arba neskirti administracinės nuobaudos.

Pabloginti administracinėn atsakomybėn traukiamo (patraukto) asmens, taip pat asmens, kuriam byla nutraukta, padėtį teismas gali tik tuo atveju, kai dėl to yra institucijos, kurios pareigūnas surašė administracinio teisės pažeidimo protokolą, skundas arba nukentėjusiojo skundas. Administracinėn atsakomybėn traukiamo (patraukto) asmens, taip pat asmens, kuriam byla nutraukta, padėtis negali būti pabloginta daugiau, negu to prašoma skunde.

Jeigu apylinkės teismas nustato, kad nutarimą administracinio teisės pažeidimo byloje priėmė organas (pareigūnas), neturintis teisės spręsti tokios bylos, tas nutarimas panaikinamas ir bylą išsprendžia pats teismas.

Šio straipsnio pirmosios dalies 2, 3 punktuose ir antrojoje dalyje numatytais atvejais teismas priima nutarimus, pirmosios dalies 1, 4 ir 5 punktuose numatytais atvejais – nutartis.

Nutarimo (nutarties) nuorašas per tris dienas nuo nutarimo (nutarties) paskelbimo įteikiamas arba išsiunčiamas asmeniui, dėl kurio šis nutarimas (nutartis) priimtas, institucijai, kurios pareigūnas surašė administracinio teisės pažeidimo protokolą, ir nukentėjusiajam. Nutarimo (nutarties) nuorašai įteikiami pasirašytinai. Jeigu nutarimo (nutarties) nuorašas išsiunčiamas, tai pažymima byloje.

Apylinkių teismų nutarimai ir nutartys, kuriais baigiamos nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylos, įsiteisėja per dvidešimt dienų nuo atitinkamo nutarimo ar nutarties paskelbimo, jeigu jie nebuvo apskųsti apeliacine tvarka. Apeliacine tvarka apskųstas apylinkės teismo nutarimas ar nutartis, jeigu jie nėra panaikinti, įsiteisėja, apeliacine tvarka išnagrinėjus bylą, ta apimtimi, kiek nebuvo pakeisti apeliacinės instancijos teismo nutartimi.

 

3021 straipsnis. Nutarimo panaikinimo nutraukiant administracinio teisės pažeidimo bylą pasekmės

Jeigu teismas panaikino organo (pareigūno) nutarimą administracinio teisės pažeidimo byloje ir šią bylą nutraukė, grąžinamos išieškotos pinigų sumos, atlygintinai paimti ir konfiskuoti daiktai, panaikinami kiti apribojimai, susiję su anksčiau priimtu nutarimu. Kai grąžinti daikto negalima, atlyginama jo vertė.

Neteisėtu administracinio arešto paskyrimu piliečiui padaryti nuostoliai atlyginami įstatymų nustatyta tvarka.“

 

22 straipsnis. Kodekso papildymas dvidešimt trečiuoju1 skirsniu

Papildyti Kodeksą dvidešimt trečiuoju1 skirsniu:

 

Dvidešimt trečiasis1 skirsnis

APELIACINIS PROCESAS DĖL PIRMOSIOS INSTANCIJOS TEISMO PROCESINIŲ SPRENDIMŲ

 

3022 straipsnis. Apylinkės teismų nutarimų (nutarčių) apskundimas apeliacine tvarka

Apylinkių teismų nutarimus ir nutartis, priimtus nagrinėjant šio kodekso 224 straipsnyje nurodytas administracinių teisės pažeidimų bylas ir pagal skundus dėl organų (pareigūnų) nutarimų administracinių teisės pažeidimų bylose, šio kodekso 291 straipsnyje nurodyti asmenys gali apskųsti apeliacine tvarka apygardos teismui.

 

3023 straipsnis. Apeliacinio proceso taisyklės

Apeliacinis procesas vyksta pagal tas pačias taisykles kaip ir procesas pirmosios instancijos teisme, išskyrus šiame skirsnyje nustatytas išimtis.

 

3024 straipsnis. Apylinkės teismo nutarimo (nutarties) administracinio teisės pažeidimo byloje apskundimo terminas ir tvarka

Apeliacinis skundas paprastai paduodamas apygardos teismui per nutarimą (nutartį) priėmusį apylinkės teismą. Jeigu apeliacinis skundas paduodamas tiesiogiai apygardos teismui, šio straipsnio antrojoje dalyje nustatyti skundo padavimo terminai skaičiuojami nuo skundo padavimo apygardos teismui dienos.

Apeliacinis skundas dėl apylinkės teismo nutarimo (nutarties) administracinio teisės pažeidimo byloje gali būti paduotas per dvidešimt dienų nuo nutarimo (nutarties) paskelbimo dienos.

Turintys teisę paduoti apeliacinį skundą asmenys, kurie dėl svarbių priežasčių praleido apeliacinio skundo padavimo terminą, turi teisę prašyti apylinkės teismą atnaujinti praleistą terminą. Dėl praleisto termino atnaujinimo apylinkės teismas nusprendžia rašytinio proceso tvarka.

Apylinkės teismo nutartis, kuria atmestas prašymas atnaujinti praleistą apeliacinio skundo padavimo terminą, gali būti apskųsta atskiruoju skundu apygardos teismui. Šis teismas turi teisę atnaujinti praleistą terminą ar palikti apylinkės teismo nutartį nepakeistą.

Prašymas atnaujinti praleistą apeliacinio skundo padavimo terminą negali būti paduotas, jei nuo apylinkės teismo nutarimo (nutarties) paskelbimo praėjo daugiau kaip šeši mėnesiai.

 

3025 straipsnis. Apeliacinio skundo dėl nutarimo (nutarties) administracinio teisės pažeidimo byloje turinys ir forma

Apeliacinis skundas dėl apylinkės teismo nutarimo (nutarties) administracinio teisės pažeidimo byloje turi būti rašytinis ir skundą padavusio asmens (ar jo atstovo) pasirašytas. Apeliaciniame skunde turi būti nurodyta: apygardos teismo pavadinimas; byla, dėl kurios paduodamas apeliacinis skundas; skundžiamo apylinkės teismo nutarimo (nutarties) administracinio teisės pažeidimo byloje ar jo (jos) dalies esmė; nutarimo (nutarties) apskundimo pagrindai ir motyvai; apeliacinį skundą padavusio asmens prašymai. Apeliacinį skundą padavęs asmuo pateikia tiek skundo ir jo priedų kopijų, kad po vieną tektų visiems 291 straipsnyje nurodytiems asmenims.

 

3026 straipsnis. Apeliacinio skundo dėl nutarimo (nutarties) administracinio teisės pažeidimo byloje priėmimas

Apeliacinio skundo dėl apylinkės teismo nutarimo (nutarties) administracinio teisės pažeidimo byloje priėmimo klausimą sprendžia apylinkės teismas.

Teismas apeliacinio skundo priėmimo klausimą išsprendžia rezoliucija ne vėliau kaip per septynias dienas. Tais atvejais, kai skundžiamu nutarimu yra paskirtas administracinis areštas, apeliacinio skundo priėmimo klausimas turi būti išspręstas nutartimi arba rezoliucija per vieną darbo dieną nuo skundo gavimo teisme dienos.

Teismas motyvuota nutartimi atsisako priimti apeliacinį skundą dėl apylinkės teismo nutarimo (nutarties) administracinio teisės pažeidimo byloje, jeigu:

1) apeliacinį skundą paduoda asmuo, neturintis teisės jo paduoti;

2) apeliacinis skundas paduotas praleidus nustatytą apeliacinio skundo padavimo terminą ir neprašoma šio termino atnaujinti arba prašymas atnaujinti apeliacinio skundo padavimo terminą nebuvo patenkintas.

Atsisakymas priimti apeliacinį skundą nekliudo, nepažeidžiant apeliacinio skundo padavimo termino, vėl kreiptis su apeliaciniu skundu, jeigu trūkumai bus pašalinti.

Dėl apylinkės teismo nutarties atsisakyti priimti apeliacinį skundą gali būti paduotas atskirasis skundas.

Jeigu apeliacinis skundas neatitinka jo formai ir turiniui keliamų reikalavimų ir dėl to neįmanoma suprasti, koks (kokia) apylinkės teismo nutarimas (nutartis) skundžiamas (skundžiama), kokiomis aplinkybėmis grindžiamas apeliacinis skundas, arba jeigu apeliacinis skundas nepasirašytas, apylinkės teismas priima nutartį ir nustato pakankamą, tačiau ne trumpesnį kaip septynių dienų terminą šiems trūkumams pašalinti. Ši nutartis išsiunčiama ne vėliau kaip kitą dieną po jos priėmimo dienos.

Jeigu apeliacinį skundą padavęs asmuo pagal teismo nurodymus per nustatytą terminą pašalina trūkumus, laikoma, kad apeliacinis skundas paduotas pirminio apeliacinio skundo pateikimo teismui dieną. Priešingu atveju laikoma, kad apeliacinis skundas nepaduotas ir teismo nutartimi grąžinamas jį padavusiam asmeniui.

Teismo nutartis dėl apeliacinio skundo trūkumų pašalinimo įteikiama tik apeliacinį skundą padavusiam asmeniui. Ši nutartis nėra skundžiama atskiruoju skundu. Teismo nutartis, kuria apeliacinis skundas grąžintas dėl to, kad nepašalinti jo trūkumai, gali būti skundžiama atskiruoju skundu.

Šiame straipsnyje nurodytos teismo nutartys priimamos rašytinio proceso tvarka.

 

3027 straipsnis. Apylinkės teismo nutarimo (nutarties) vykdymo sustabdymas dėl apeliacinio skundo padavimo

Apeliacinio skundo padavimas ir jo priėmimas nustatytu laiku sustabdo nutarimo (nutarties) skirti administracinę nuobaudą vykdymą iki apeliacinio skundo išnagrinėjimo, išskyrus nutarimų skirti įspėjimą vykdymą ir tuos atvejus, kai teismas skiria administracinį areštą vykdyti iš karto.

 

3028 straipsnis. Apylinkės teismo veiksmai priėmus apeliacinį skundą

Priėmęs apeliacinį skundą, apylinkės teismas per tris dienas išsiunčia jo kopijas šio kodekso 291 straipsnyje nurodytiems asmenims, išskyrus skundą padavusį asmenį. Šie asmenys turi teisę, o valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos privalo per keturiolika dienų nuo apeliacinio skundo kopijų išsiuntimo dienos raštu pateikti apygardos teismui atsiliepimus į apeliacinį skundą ir juose išdėstyti savo nuomonę dėl paduoto apeliacinio skundo.

Apylinkės teismas ne vėliau kaip per tris dienas išsiunčia administracinio teisės pažeidimo bylą su apeliaciniu skundu apygardos teismui. Praėjus šio straipsnio pirmojoje dalyje nustatytiems atsiliepimų į apeliacinį skundą pateikimo apygardos teismui terminams, apylinkės teisme gauti atsiliepimai į apeliacinį skundą persiunčiami apygardos teismui papildomai.

 

3029 straipsnis. Pasirengimas nagrinėti bylą dėl apeliacinio skundo administracinio teisės pažeidimo byloje

Teisėjas, gavęs apeliacinį skundą administracinio teisės pažeidimo byloje ir šią bylą bei atsiliepimus į apeliacinį skundą, su jais susipažįsta.

Bylas dėl apeliacinių skundų administracinių teisės pažeidimų bylose nagrinėja vienas teisėjas. Tam tikrais atvejais paskirtojo teisėjo siūlymu teismo pirmininko nutartimi gali būti sudaroma trijų teisėjų kolegija tokioms byloms nagrinėti.

Jeigu teisėjas ar teisėjų kolegija nusprendžia bylą dėl apeliacinio skundo administracinio teisės pažeidimo byloje nagrinėti žodinio proceso tvarka, išsiunčiami pranešimai šio kodekso 291 straipsnyje nurodytiems asmenims. Prireikus į teismo posėdį šaukiami liudytojai, ekspertai, specialistai, išreikalaujama papildoma medžiaga.

 

30210 straipsnis. Bylos dėl apeliacinio skundo administracinio teisės pažeidimo byloje nagrinėjimas

Bylas dėl apeliacinių skundų administracinių teisės pažeidimų bylose apygardos teismas išnagrinėja per trisdešimt darbo dienų nuo administracinio teisės pažeidimo bylos gavimo dienos.

Bylos dėl apeliacinių skundų administracinių teisės pažeidimų bylose nagrinėjamos rašytinio proceso tvarka, jeigu teisėjas ar teisėjų kolegija, įvertinę bylos aplinkybes, nenusprendžia kitaip.

Nagrinėjant bylą dėl apeliacinio skundo administracinio teisės pažeidimo byloje rašytinio proceso tvarka, byloje dalyvaujantys asmenys teismo posėdyje nedalyvauja, teismo posėdžio protokolas nerašomas, apie teismo posėdį pranešama teismo skelbimų lentoje ir teismo interneto svetainėje.

 

30211 straipsnis. Bylos dėl apeliacinio skundo administracinio teisės pažeidimo byloje nagrinėjimo ribos apygardos teisme

Apygardos teismas, nagrinėdamas bylą dėl apeliacinio skundo administracinio teisės pažeidimo byloje, patikrina priimto nutarimo (nutarties) teisėtumą ir pagrįstumą.

Pabloginti administracinėn atsakomybėn traukiamo (patraukto) asmens, taip pat asmens, kuriam byla nutraukta, padėtį apygardos teismas gali tik tuo atveju, kai dėl to yra institucijos, kurios pareigūnas surašė administracinio teisės pažeidimo protokolą, skundas arba nukentėjusiojo skundas. Administracinėn atsakomybėn traukiamo (patraukto) asmens, taip pat asmens, kuriam byla nutraukta, padėtis negali būti pabloginta daugiau, negu to prašoma apeliaciniame skunde.

 

30212 straipsnis. Apygardos teismo sprendimas dėl skundo, kuriuo apskųstas apylinkės teismo nutarimas (nutartis) administracinio teisės pažeidimo byloje

Išnagrinėjęs bylą dėl apeliacinio skundo dėl apylinkės teismo nutarimo (nutarties) administracinio teisės pažeidimo byloje, apygardos teismas priima vieną iš šių sprendimų:

1) palikti apylinkės teismo nutarimą (nutartį) nepakeistą ir apeliacinio skundo netenkinti;

2) panaikinti apylinkės teismo nutarimą (nutartį) ir administracinio teisės pažeidimo bylą nutraukti;

3) panaikinti apylinkės teismo nutarimą (nutartį) ir grąžinti administracinio teisės pažeidimo bylą iš naujo tirti įgaliotai institucijai;

4) panaikinti nutarimą (nutartį) ir grąžinti bylą iš naujo nagrinėti apylinkės teisme;

5) panaikinti apylinkės teismo nutarimą ir priimti naują nutarimą administracinio teisės pažeidimo byloje;

6) pakeisti apylinkės teismo nutarimą (nutartį).

Šio straipsnio pirmosios dalies 2 ir 5 punktuose numatytais atvejais apygardos teismas priima nutarimus, o 1, 3, 4 ir 6 punktuose numatytais atvejais – motyvuotas nutartis.

 

30213 straipsnis. Apygardos teismo nutarimų ir nutarčių įsiteisėjimas

Apygardos teismo nutarimai ir nutartys įsiteisėja jų paskelbimo dieną.

 

30214 straipsnis. Išnagrinėtos bylos dėl apeliacinio skundo administracinio teisės pažeidimo byloje grąžinimas apylinkės teismui

Apygardos teismas, išnagrinėjęs bylą dėl apeliacinio skundo administracinio teisės pažeidimo byloje, per dešimt dienų grąžina bylą kartu su priimtu nutarimu (nutartimi) apylinkės teismui.

 

30215 straipsnis. Atskirųjų skundų nagrinėjimo ypatumai

Apylinkės teismo nutartis byloje dalyvaujantys asmenys šio kodekso nustatytais atvejais gali apskųsti atskiruoju skundu apygardos teismui.

Atskiriesiems skundams paduoti ir nagrinėti taikomos taisyklės, reglamentuojančios bylų procesą apygardos teisme, išskyrus šiame straipsnyje numatytas išimtis.

Atskirasis skundas paduodamas per tą teismą, kurio nutartis yra skundžiama, ne vėliau kaip per septynias dienas nuo nutarties paskelbimo. Jeigu skundžiama nutartis, šio kodekso nustatyta tvarka priimta nagrinėjant bylą šalims nedalyvaujant, atskirasis skundas gali būti paduodamas per septynias dienas nuo nutarties nuorašo įteikimo dienos.

Gavęs atskirąjį skundą, apylinkės teismas per tris dienas nuo jo gavimo:

1) sutikdamas su atskiruoju skundu, be žodinio nagrinėjimo pats panaikina skundžiamą nutartį ir išsiunčia priimtos šiuo klausimu nutarties nuorašą byloje dalyvaujantiems asmenims;

2) nesutikdamas su atskiruoju skundu, nustatyta tvarka nusiunčia bylą su atskiruoju skundu apygardos teismui.

Apygardos teismas atskirąjį skundą nagrinėja rašytinio proceso tvarka. Prireikus teismas gali atskirąjį skundą nagrinėti žodinio proceso tvarka.

Apygardos teismas, išnagrinėjęs atskirąjį skundą, turi teisę savo nutartimi:

1) palikti apylinkės teismo nutartį nepakeistą;

2) pakeisti apylinkės teismo nutartį;

3) panaikinti apylinkės teismo nutartį ir išspręsti klausimą iš esmės;

4) panaikinti apylinkės teismo nutartį ir perduoti klausimą apylinkės teismui nagrinėti iš naujo.“

 

23 straipsnis. Kodekso papildymas dvidešimt trečiuoju2 skirsniu

Papildyti Kodeksą dvidešimt trečiuoju2 skirsniu:

 

Dvidešimt trečiasis2 skirsnis

ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ BYLŲ ATNAUJINIMAS

 

30216 straipsnis. Administracinių teisės pažeidimų bylų atnaujinimas

Administracinių teisės pažeidimų bylos, užbaigtos įsiteisėjusiu nutarimu ar nutartimi, gali būti atnaujintos šiame skirsnyje nustatytais pagrindais ir tvarka.

 

30217 straipsnis. Administracinių teisės pažeidimų bylų atnaujinimo pagrindai

Administracinio teisės pažeidimo byla gali būti atnaujinta, jeigu yra šie pagrindai:

1) įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu, nutarimu ar nutartimi nustatytas liudytojo ar nukentėjusiojo parodymų arba ekspertizės akto melagingumas, taip pat kitų įrodymų, kuriais paremtas nutarimas ar nutartis, netikrumas;

2) įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu nustatyta, kad, nagrinėdami administracinio teisės pažeidimo bylą, teisėjai ar pareigūnai nusikalstamai piktnaudžiavo;

3) įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu nustatyta, kad, tirdami administracinio teisės pažeidimo bylą, pareigūnai nusikalstamai piktnaudžiavo ir dėl to buvo priimtas neteisėtas ir nepagrįstas nutarimas;

4) paaiškėjo kitų aplinkybių, kurios organui (pareigūnui) ar teismui nebuvo ir negalėjo būti žinomos priimant nutarimą ar nutartį ir kurios vienos ar kartu su anksčiau nustatytomis aplinkybėmis įrodo, kad administracinėn atsakomybėn patrauktas asmuo yra nekaltas arba kad jis padarė lengvesnį ar sunkesnį administracinį teisės pažeidimą negu tas, už kurį jis patrauktas administracinėn atsakomybėn, taip pat kurios įrodo, kad administracinėn atsakomybėn nepatrauktas asmuo yra kaltas;

5) padarytas esminis materialiosios ar proceso teisės pažeidimas, jeigu šis pažeidimas galėjo turėti įtakos neteisėto nutarimo ar nutarties priėmimui;

6) Jungtinių Tautų Žmogaus teisių komitetas pripažįsta, kad sprendimas patraukti asmenį administracinėn atsakomybėn yra priimtas pažeidžiant Tarptautinį pilietinių ir politinių teisių paktą ar jo papildomus protokolus, arba Europos žmogaus teisių teismas pripažįsta, kad sprendimas patraukti asmenį administracinėn atsakomybėn yra priimtas pažeidžiant Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvenciją ar jos papildomus protokolus, jeigu šie pažeidimai pagal pobūdį ir sunkumą kelia pagrįstų abejonių dėl asmens patraukimo administracinėn atsakomybėn ir besitęsiantys pažeidimai gali būti ištaisyti tik atnaujinus bylą.

Kai šio straipsnio pirmosios dalies 1, 2 ir 3 punktuose išvardytiems asmenims negalima priimti nuosprendžio, nutarimo ar nutarties, nes kaltinamasis administracinėn atsakomybėn patrauktas asmuo miręs arba suėjo baudžiamosios ar administracinės atsakomybės senaties terminai, paaiškėjusios naujos aplinkybės nustatomos atliekant tyrimą šio kodekso 30220 straipsnyje nustatyta tvarka.

 

30218 straipsnis. Teisė paduoti prašymą atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą

Paduoti prašymą atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą turi teisę:

1) šio kodekso 30217 straipsnio pirmosios dalies 1, 2, 3 ir 4 punktuose nurodytais pagrindais – organas (pareigūnas), kuris surašė administracinio teisės pažeidimo protokolą ir (ar) atliko tyrimą;

2) šio kodekso 30217 straipsnio pirmosios dalies 5 punkte nurodytais pagrindais – organas (pareigūnas), kuris surašė administracinio teisės pažeidimo protokolą ir (ar) atliko tyrimą, nukentėjusysis, administracinėn atsakomybėn patrauktas asmuo, neįtrauktas į bylos procesą asmuo, jeigu įsiteisėjęs nutarimas ar nutartis pažeidžia neįtraukto į bylos procesą asmens teises ar teisėtus interesus, taip pat jų atstovai;

3) šio kodekso 30217 straipsnio pirmosios dalies 6 punkte nurodytais pagrindais – administracinėn atsakomybėn patrauktas asmuo, jo teisių perėmėjas ar kitas atstovas;

4) bet kuriuo šio kodekso 30217 straipsnio pirmojoje dalyje nurodytu pagrindu – Lietuvos Respublikos generalinis prokuroras ar jo įgaliotas prokuroras.

Pakartotiniai prašymai atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą nepriimami ir nenagrinėjami.

 

30219 straipsnis. Administracinių teisės pažeidimų bylų atnaujinimo terminai

Asmenys turi teisę paduoti prašymą atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą dėl paaiškėjusių naujų aplinkybių (šio kodekso 30217 straipsnio pirmosios dalies 1, 2, 3 ir 4 punktai) organui (pareigūnui), kurio sprendimu buvo pradėta byla, ne vėliau kaip per vienus metus nuo tos dienos, kurią sužinojo ar turėjo sužinoti apie šias aplinkybes. Šis organas (pareigūnas), gavęs prašymą atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą dėl paaiškėjusių naujų aplinkybių arba pats sužinojęs apie šias aplinkybes, prašymo atnaujinti bylą padavimo klausimą turi išspręsti per kiek įmanoma trumpiausią laiką.

Prašymas atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą šio kodekso 30217 straipsnio pirmosios dalies 5 punkte nurodytais pagrindais gali būti paduotas Lietuvos Aukščiausiajam Teismui per tris mėnesius nuo nutarimo ar nutarties administracinio teisės pažeidimo byloje įsiteisėjimo dienos. Asmenims, praleidusiems šį prašymo atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą padavimo terminą dėl priežasčių, kurias teismas pripažįsta svarbiomis, praleistas terminas gali būti atnaujintas. Prašymas atnaujinti praleistą prašymo padavimo terminą negali būti pateikiamas praėjus daugiau kaip vieniems metams po nutarimo ar nutarties įsiteisėjimo. Dėl šio termino atnaujinimo sprendžia šio kodekso 30221 straipsnio ketvirtojoje dalyje nurodyta teisėjų kolegija.

Prašymas atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą šio kodekso 30217 straipsnio pirmosios dalies 6 punkte nurodytais pagrindais paduodamas Lietuvos Aukščiausiajam Teismui per šešis mėnesius nuo tos dienos, kurią priimtas Jungtinių Tautų Žmogaus teisių komiteto sprendimas arba Europos žmogaus teisių teismo sprendimas yra ar tapo galutinis.

 

30220 straipsnis. Administracinių teisės pažeidimų bylų atnaujinimas dėl paaiškėjusių naujų aplinkybių

Administracinėn atsakomybėn patrauktas asmuo, taip pat nukentėjusysis, jų atstovai turi teisę paduoti prašymą atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą dėl paaiškėjusių naujų aplinkybių organui (pareigūnui), kurio sprendimu ta byla buvo pradėta. Šis organas (pareigūnas), kai yra pagrindas manyti, kad gali būti bent viena iš šio kodekso 30217 straipsnio pirmosios dalies 1, 2, 3 ir 4 punktuose nurodytų aplinkybių, savo iniciatyva arba pagal gautą prašymą priima sprendimą pradėti tyrimą dėl paaiškėjusių naujų aplinkybių. Šis tyrimas atliekamas laikantis šio kodekso taisyklių.

Organas (pareigūnas), išnagrinėjęs šio straipsnio pirmojoje dalyje nurodytą prašymą ir neradęs pagrindo pradėti tyrimą dėl paaiškėjusių naujų aplinkybių, priima sprendimą atsisakyti pradėti tyrimą. Apie šį sprendimą pranešama suinteresuotiems asmenims ir jiems išaiškinama teisė apskųsti sprendimą aukštesniajam pareigūnui, o kai tokio pareigūno nėra, – teismui. Aukštesniojo pareigūno sprendimą suinteresuotas asmuo gali apskųsti teismui šio straipsnio trečiojoje dalyje nustatyta tvarka ir terminais.

Kai paaiškėjusios naujos aplinkybės baigiamos tirti ir nėra pagrindo atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą, organas (pareigūnas) savo sprendimu tyrimą nutraukia. Apie šį sprendimą pranešama suinteresuotiems asmenims ir jiems išaiškinama teisė jį apskųsti. Organo (pareigūno) sprendimas nutraukti tyrimą per penkias dienas nuo pranešimo apie jį gavimo gali būti apskųstas aukštesniajam pareigūnui, o išnagrinėjusio šį skundą aukštesniojo pareigūno sprendimas – per penkias dienas apylinkės teismui. Kai aukštesniojo pareigūno nėra, organo (pareigūno) sprendimas per šį terminą gali būti skundžiamas apylinkės teismui. Išnagrinėjusio skundą apylinkės teismo nutartis gali būti skundžiama atskiruoju skundu.

Jeigu yra pagrindas atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą, organas (pareigūnas) tyrimo medžiagą ir savo prašymą atnaujinti bylą perduoda organui (pareigūnui), kurio įsiteisėjusiu nutarimu ar nutartimi baigta atnaujintina administracinio teisės pažeidimo byla. Šis organas (pareigūnas) administracinio teisės pažeidimo bylos atnaujinimo klausimą sprendžia posėdyje. Šiame posėdyje dalyvauja institucijos, kurios sprendimu pradėta byla, pareigūnas. Kitiems suinteresuotiems asmenims pranešama apie posėdžio vietą ir laiką, tačiau jų neatvykimas nekliudo nagrinėti administracinio teisės pažeidimo bylos atnaujinimo klausimą.

Organas (pareigūnas), išnagrinėjęs administracinio teisės pažeidimo bylos atnaujinimo klausimą, priima sprendimą atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą arba atsisakyti atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą. Sprendimas atsisakyti atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą gali būti skundžiamas šio straipsnio trečiojoje dalyje nustatyta tvarka. Jeigu administracinio teisės pažeidimo bylą atnaujinti atsisakė teismas, šio teismo nutartis gali būti skundžiama atskiruoju skundu.

Atnaujintos administracinio teisės pažeidimo bylos teisena vyksta bendra tvarka.

 

30221 straipsnis. Administracinių teisės pažeidimų bylų atnaujinimas dėl esminių teisės pažeidimų

Prašymus atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą šio kodekso 30217 straipsnio pirmosios dalies 5 punkte nurodytais pagrindais nagrinėja Lietuvos Aukščiausiasis Teismas. Prašymai paduodami tiesiogiai šiam teismui.

Prašyme atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą turi būti nurodyta: teismo, kuriam paduodamas prašymas, pavadinimas; pareiškėjo vardas, pavardė (pavadinimas), asmens kodas, gyvenamoji vieta (buveinė); organas (pareigūnas), kurio įsiteisėjęs nutarimas ar nutartis ginčijami, ginčijamo nutarimo ar nutarties priėmimo data ir esmė, jais nustatytos bylos aplinkybės; šio kodekso 30217 straipsnio pirmosios dalies 5 punkte nurodyti bylos atnaujinimo pagrindai ir išsamūs teisiniai argumentai, pagrindžiantys šių pagrindų buvimą; pareiškėjo prašymas, atitinkantis šio straipsnio keturioliktojoje dalyje nurodytus Lietuvos Aukščiausiojo Teismo įgaliojimus. Prašymas turi būti jį paduodančio asmens pasirašytas. Prie prašymo turi būti pridėti ginčijamo nutarimo ar nutarties ir su ginčijamu sprendimu susijusių nutarimų ar nutarčių nuorašai.

Pareiškėjas turi teisę iki prašymo atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą nagrinėjimo teismo posėdyje dienos šį prašymą atšaukti. Tokiu atveju prašymas atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą paliekamas nenagrinėtas, jeigu tai neprieštarauja viešajam interesui.

Prašymo atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą priėmimo klausimą rašytinio proceso tvarka sprendžia Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininko ar šio teismo Baudžiamųjų bylų skyriaus pirmininko iš trijų teisėjų sudaryta atrankos kolegija. Laikoma, kad prašymas atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą priimtas, jeigu už tai balsavo bent vienas iš šios kolegijos narių.

Prašymą atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą atsisakoma priimti, jeigu jis:

1) paduotas praleidus prašymo padavimo terminą ir nėra prašymo atnaujinti šį praleistą terminą arba prašymas atnaujinti praleistą prašymo padavimo terminą yra atmestas;

2) paduotas administracinio teisės pažeidimo byloje, neužbaigtoje įsiteisėjusiu nutarimu ar nutartimi;

3) neatitinka šio straipsnio antrojoje dalyje nustatytų reikalavimų;

4) paduotas asmens, neturinčio teisės paduoti prašymą atnaujinti bylą;

5) yra kartotinis;

6) aiškiai neturi šio kodekso 30217 straipsnio pirmosios dalies 5 punkte nurodytų pagrindų.

Prašymo atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą priėmimo klausimas išsprendžiamas nutartimi. Jeigu prašymą atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą atsisakoma priimti, nutartyje išdėstomi šio sprendimo motyvai. Nepriimtas prašymas atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą grąžinamas jį padavusiam asmeniui. Atrankos kolegija, nusprendusi priimti prašymą atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą, ta pačia nutartimi administracinio teisės pažeidimo bylą atnaujina.

Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkas ar šio teismo Baudžiamųjų bylų skyriaus pirmininkas, laikydamiesi nustatytos bylų paskirstymo tvarkos, atnaujintai administracinio teisės pažeidimo bylai nagrinėti sudaro trijų teisėjų kolegiją, paskiria šios kolegijos pirmininką ir pranešėją, nustato bylos parengimo nagrinėti terminą ir paskiria jos nagrinėjimo datą. Atrankos kolegijos ar bylą nagrinėjančios teisėjų kolegijos nutartimi prašymas atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą perduodamas nagrinėti Lietuvos Aukščiausiojo Teismo Baudžiamųjų bylų skyriaus išplėstinei septynių teisėjų kolegijai arba šio skyriaus plenarinei sesijai.

Atrankos kolegija, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkas, šio teismo Baudžiamųjų bylų skyriaus pirmininkas ir administracinio teisės pažeidimo bylą nagrinėjanti kolegija gali sustabdyti toje byloje priimtų nutarimų ir nutarčių vykdymą.

Atnaujinta administracinio teisės pažeidimo byla Lietuvos Aukščiausiajame Teisme paprastai nagrinėjama rašytinio proceso tvarka. Tokiais atvejais teisėjas pranešėjas praneša pareiškėjui, organui (pareigūnui), kurio sprendimu buvo pradėta atnaujinta administracinio teisės pažeidimo byla, kitiems asmenims, su kurių teisėtais interesais susijęs prašymas atnaujinti bylą, kad byla bus nagrinėjama rašytinio proceso tvarka, nurodo bylą nagrinėsiančios teisėjų kolegijos sudėtį, pasiūlo pateikti atsiliepimus į prašymą atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą (išskyrus pasiūlymą pareiškėjui) ir išaiškina teisę raštu pareikšti nušalinimus ir prašymus. Atsiliepimai į prašymus atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą, pareiškimai dėl nušalinimo ir prašymai turi būti pateikti per trisdešimt dienų nuo pranešimo apie atnaujintos administracinio teisės pažeidimo bylos nagrinėjimą rašytinio proceso tvarka išsiuntimo dienos. Organas (pareigūnas) privalo pateikti atsiliepimą į prašymą atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą (išskyrus savo paties prašymą). Kitų asmenų atsiliepimų į prašymą atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą nepateikimas nagrinėti bylą rašytinio proceso tvarka netrukdo.

Kai tai būtina, atrankos kolegija ar administracinio teisės pažeidimo bylą nagrinėjanti teisėjų kolegija gali nuspręsti, kad byla turi būti nagrinėjama žodinio proceso tvarka.

Teisėjų kolegija, nagrinėdama administracinio teisės pažeidimo bylą nustačiusi šio straipsnio penktosios dalies 1, 2, 3, 4 ar 5 punktuose nurodytus pagrindus, priima nutartį nutraukti atnaujintos bylos nagrinėjimą, išskyrus atvejį, kai toje pačioje byloje nagrinėjamas kitas prašymas atnaujinti bylą, dėl kurio nėra pagrindo priimti tokią nutartį.

Teismas gali atidėti atnaujintos administracinio teisės pažeidimo bylos nagrinėjimą, jeigu tam yra svarbių priežasčių.

Nagrinėdamas atnaujintą administracinio teisės pažeidimo bylą, teismas teisės taikymo aspektu patikrina priimtus nutarimus ir nutartis, kurių teisėtumas ginčijamas prašyme. Teismas yra saistomas toje administracinio teisės pažeidimo byloje įsiteisėjusiu nutarimu ar nutartimi nustatytų aplinkybių. Jeigu esminiai materialiosios ar proceso teisės pažeidimai byloje galėjo turėti įtakos ir tiems toje pačioje byloje administracinėn atsakomybėn patrauktiems asmenims, kurie nepadavė prašymų atnaujinti bylą, teismas patikrina, ar nutarimas arba nutartis teisėti ir šiems asmenims.

Teismas, išnagrinėjęs administracinio teisės pažeidimo bylą, priima nutarimą arba nutartį:

1) atmesti prašymą atnaujinti bylą;

2) panaikinti nutarimą ar nutartį (nutarimus ar nutartis) ir bylą nutraukti;

3) panaikinti nutarimą ar nutartį (nutarimus ar nutartis) ir perduoti bylą nagrinėti organui (pareigūnui), apylinkės teismui arba apygardos teismui;

4) panaikinti nutarimą ar nutartį (nutarimus ar nutartis) ir palikti galioti kitą nutarimą ar nutartį (nutarimus ar nutartis, su pakeitimais arba be pakeitimų);

5) panaikinti nutarimą ar nutartį (nutarimus ar nutartis) ir priimti naują nutarimą ar nutartį;

6) pakeisti nutarimą ar nutartį.

Nutarimas ar nutartis turi būti surašyti ir paskelbti ne vėliau kaip per keturiolika dienų nuo atnaujintos administracinio teisės pažeidimo bylos išnagrinėjimo teismo posėdyje dienos, o jei byla sudėtinga ar didelės apimties, – per teismo nustatytą kiek įmanoma trumpesnį laiką, bet ne vėliau kaip per keturiasdešimt penkias dienas.

 

30222 straipsnis. Administracinio teisės pažeidimo bylos atnaujinimas dėl Jungtinių Tautų Žmogaus teisių komiteto arba Europos žmogaus teisių teismo sprendimo

Prašymas atnaujinti administracinio teisės pažeidimo bylą šio kodekso 30217 straipsnio pirmosios dalies 6 punkte nurodytais pagrindais kartu su Jungtinių Tautų Žmogaus teisių komiteto sprendimu arba Europos žmogaus teisių teismo galutiniu sprendimu ir jų vertimais į lietuvių kalbą paduodami Lietuvos Aukščiausiajam Teismui.

Prašymo priėmimo ir administracinio teisės pažeidimo bylos atnaujinimo klausimas sprendžiamas, atnaujinta byla Lietuvos Aukščiausiajame Teisme nagrinėjama atitinkamai taikant Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso 459, 460 straipsnių nuostatas. Atnaujinęs bylą, teismas turi įgaliojimus sustabdyti toje byloje priimtų nutarimų ir nutarčių vykdymą.

Išnagrinėjęs atnaujintą administracinio teisės pažeidimo bylą, teismas priima šio kodekso 30221 straipsnio keturioliktojoje dalyje nurodytą nutarimą ar nutartį.“

 

24 straipsnis. 313 straipsnio pakeitimas

313 straipsnio 3 dalį pripažinti netekusia galios, buvusią 4 dalį laikyti 3 dalimi ir visą straipsnį išdėstyt taip:

 

313 straipsnis. Nutarimo skirti baudą įvykdymo terminai ir tvarka

Baudą patrauktas administracinėn atsakomybėn asmuo turi sumokėti ne vėliau kaip per keturiasdešimt dienų nuo nutarimo skirti baudą įteikimo jam dienos, o apskundus tokį nutarimą – ne vėliau kaip per keturiasdešimt dienų nuo pranešimo apie skundo nepatenkinimą dienos.

Kai teisės pažeidimą padarę nepilnamečiai nuo šešiolikos iki aštuoniolikos metų amžiaus neturi savarankiškų pajamų, bauda išieškoma iš tėvų arba juos atstojančių asmenų šio kodekso 314 straipsnyje nustatyta tvarka.

Atsižvelgdamas į traukiamo ar patraukto administracinėn atsakomybėn asmens turtinę padėtį, kitas reikšmingas aplinkybes, asmens rašytiniu prašymu organas (pareigūnas) priimdamas nutarimą administracinio teisės pažeidimo byloje arba ne vėliau kaip per keturiasdešimt dienų nuo nutarimo priėmimo dienos gali paskirtos baudos mokėjimą išdėstyti per laikotarpį iki dvejų metų, atsižvelgdamas į paskirtos baudos dydį.“

 

25 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas įsigalioja 2011 m. sausio 1 d.

2. Kai yra šio kodekso 262 straipsnyje nurodyti pagrindai, pradėtų ir nebaigtų administracinių teisės pažeidimų bylų, taip pat administracinių teisės pažeidimų, kurių protokolai surašyti iki šio įstatymo įsigaliojimo, bylų teisena vyksta iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusia tvarka.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTĖ                                                    DALIA GRYBAUSKAITĖ

 

_________________