LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LAIKINOSIOS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ IR ASOCIACIJŲ REGISTRAVIMO TVARKOS PATVIRTINIMO
1996 m. lapkričio 19 d. Nr. 1350
Vilnius
2. Nustatyti, kad:
2.1. viešąsias įstaigas ir jų filialus, kurių bent vienas iš steigėjų (dalininkų) yra užsienio valstybių juridinis ar fizinis asmuo, registruoja Ekonomikos ministerija. Visas kitas viešąsias įstaigas ir jų filialus, taip pat asociacijas ir jų filialus pagal jų buveinės vietą registruoja savivaldos vykdomosios institucijos;
2.2. asociacijos, kurios įregistruotos kaip visuomeninės organizacijos ir kurių nariai yra ir juridiniai asmenys, registruojamos pagal jų buveinės vietą savivaldos vykdomosiose institucijose, jeigu jos patikslina savo įstatus pagal Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymą. Nurodytosios asociacijos registruojamos pagal šiuo nutarimu patvirtintą Laikinąją viešųjų įstaigų ir asociacijų registravimo tvarką;
2.3. ne pelno organizacijos (įmonės), įsteigtos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gegužės 26 d. nutarimą Nr. 393 „Dėl Ne pelno organizacijų (įmonių) įstatų pagrindinių nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1992, Nr. 21-628; 1995, Nr. 42-1035, Nr. 58-1454) ir 1993 m. gegužės 24 d. nutarimą Nr. 354 „Dėl ne pelno organizacijų (įmonių) registravimo“ (Žin., 1993, Nr. 17-446; 1994, Nr. 78-1473), taip pat ne pelno organizacijos (įmonės), nurodytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gegužės 26 d. nutarimo Nr. 393 2.10 punkte ir reorganizuotos pagal Lietuvos Respublikos ne pelno organizacijų (įmonių) reorganizavimo įstatymą į viešąsias įstaigas ar asociacijas, registruojamos laikantis šiuo nutarimu patvirtintos Laikinosios viešųjų įstaigų ir asociacijų registravimo tvarkos. Kitos ne pelno organizacijos (įmonės), reorganizuotos į kitos rūšies ūkio subjektus, registruojamos pagal šių ūkio subjektų registravimo tvarką;
3. Pavesti Statistikos departamentui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės:
3.2. iki 1996 m. gruodžio 2 d. patvirtinti ne pelno organizacijų įregistravimo pažymėjimo, registravimo knygų ir duomenų kortos formų pavyzdžius;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1996 m. lapkričio 19 d. nutarimu Nr. 1350
Laikinoji viešųjų įstaigų ir asociacijų registravimo tvarka
Bendroji dalis
1. Ši tvarka reglamentuoja viešųjų įstaigų, asociacijų ir ne pelno organizacijų (įmonių), įsteigtų pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gegužės 26 d. nutarimą Nr. 393 „Dėl Ne pelno organizacijų (įmonių) įstatų pagrindinių nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1992, Nr. 21-628; 1995, Nr. 42-1035, Nr. 58-1454) ir 1993 m. gegužės 24 d. nutarimą Nr. 354 „Dėl ne pelno organizacijų (įmonių) registravimo“ (Žin., 1993, Nr. 17-446; 1994, Nr. 78-1473), taip pat ne pelno organizacijų (įmonių), nurodytų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gegužės 26 d. nutarimo Nr. 393 2.10 punkte ir reorganizuotų pagal Lietuvos Respublikos ne pelno organizacijų (įmonių) reorganizavimo įstatymą į viešąsias įstaigas ar asociacijas (toliau vadinama – ne pelno organizacijos), teisinį registravimą.
2. Ne pelno organizacijas ir jų filialus registruojanti valstybės (savivaldos vykdomoji) institucija (toliau vadinama – registratorius) taip pat kaupia ir tvarko dokumentus ir duomenis apie ne pelno organizacijas ir jų filialus, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įmonių rejestro įstatymo nuostatomis bei kitais teisės aktais.
Ne pelno organizacijų registravimas
3. Registruojant ne pelno organizaciją, registratoriui pateikiami šie dokumentai:
3.1. prašymas įregistruoti ne pelno organizaciją. Kartu nurodomi šie duomenys:
3.1.5. veiklos tikslai, uždaviniai ir numatomos vykdyti ekonominės veiklos rūšys (nurodomi jų kodai, jeigu registruojama viešoji įstaiga);
3.1.6. steigėjų (dalininkų) vardai ir pavardės (juridinių asmenų pavadinimai), adresai ir asmens kodai (kodai);
3.7. panaudos sutartis, jeigu valstybės ar savivaldybės institucija viešajai įstaigai suteikia turto panaudos pagrindais;
3.8. pažyma apie patalpų suteikimą (nurodoma, kuriam laikui suteikiama, ir adresas) buveinei ir veiklai su administracijos vadovo parašu, patvirtintu antspaudu, jeigu šių patalpų savininkai (valdytojai) yra juridiniai asmenys. Kai suteikiamų patalpų savininkai yra fiziniai asmenys, pateikiama notaro patvirtinta laisvos formos pažyma. Registruojant ne pelno organizaciją savo patalpose, turi būti pateikiamas nuosavybės teisę į šias patalpas patvirtinantis dokumentas;
3.9. licencija (leidimas), kurios (kurio) įstatymų nustatyta tvarka reikia veiklai, numatytai viešosios įstaigos įstatuose;
3.10. jeigu ne pelno organizacijos steigėjas (dalininkas) yra užsienio valstybės juridinis ar fizinis asmuo, papildomai pateikiami:
3.10.1. nustatytąja tvarka legalizuotas juridinio asmens įregistravimo pažymėjimo nuorašas arba jį atitinkantis dokumentas, patvirtinantis teisinį įregistravimą;
4. Registruojant ne pelno organizacijos filialą, registratoriui pateikiami šie dokumentai:
4.1. steigėjo prašymas įregistruoti filialą. Kartu nurodomi šie duomenys:
4.1.4. veiklos tikslai, uždaviniai ir numatomos vykdyti ekonominės veiklos rūšys (nurodomi jų kodai, jeigu registruojami viešųjų įstaigų filialai);
Ne pelno organizacijų dokumentų ir duomenų pakeitimų bei papildymų registravimas
6. Keičiant bei papildant ne pelno organizacijų bei jų filialų registravimo dokumentus ir duomenis, registratoriui pateikiami šie dokumentai:
6.1. prašymas įregistruoti pakeitimus ar papildymus. Kartu pateikiami duomenys, nurodyti šios tvarkos 3.1 arba 4.1 punktuose;
6.2. ne pelno organizacijos aukščiausiojo valdymo organo sprendimas pakeisti registravimo dokumentus ar duomenis;
Reorganizuotų ne pelno organizacijų registravimas
8. Registruojant reorganizuotą ne pelno organizaciją, registratoriui pateikiami šie dokumentai:
8.1. prašymas įregistruoti reorganizuotą ne pelno organizaciją. Kartu pateikiami duomenys, nurodyti šios tvarkos 3.1 punkte;
8.6. registravimo pažymėjimo originalas, kai reorganizuojama ne pelno organizacija keičia pavadinimą ar buveinės vietą (adresą);
8.7. licencija (leidimas), kurios (kurio) įstatymų nustatyta tvarka reikia veiklai, numatytai viešosios įstaigos įstatuose;
8.8. ne pelno organizacijos vardo įregistravimo pažymėjimo nuorašas, kai reorganizuojama ne pelno organizacija keičia pavadinimą;
8.9. panaudos sutartis, jeigu valstybės ar savivaldybės institucija viešajai įstaigai suteikia turto panaudos pagrindais;
9. Jeigu ne pelno organizacija po reorganizavimo baigia savo veiklą, jai išregistruoti pateikiami dokumentai, nurodyti šios tvarkos 14 punkte.
10. Reorganizuojama ne pelno organizacija (kai ji baigia veiklą kaip juridinis asmuo) išregistruojama tęsiančios veiklą arba įsteigtos ne pelno organizacijos administracijos vadovui pateikus šios tvarkos 14 punkte nurodytus dokumentus (išskyrus likvidavimo aktą ir 14.4 bei 14.6 punktuose nurodytas pažymas).
Pasibaigus reorganizacijai, ne pelno organizacija, baigusi veiklą kaip juridinis asmuo, išregistruojama įregistravus jos teises ir pareigas perėmusią ne pelno organizaciją (arba ne pelno organizacijas); tuomet pateikiamas įregistruotos naujosios ne pelno organizacijos pažymėjimas.
Ne pelno organizacijų likvidavimas ir išregistravimas
11. Valdymo organo ar institucijos, priėmusios nutarimą (sprendimą) likviduoti ne pelno organizaciją, paskirtas likvidatorius pateikia registratoriui šiuos dokumentus:
11.1. prašymą įregistruoti likviduojamos ne pelno organizacijos statusą, nurodydamas sprendimo likviduoti ne pelno organizaciją datą bei duomenis apie likvidatorių;
12. Ne pelno organizacijos įregistravimo pažymėjime prieš pavadinimą įrašomas žodis „Likviduojama“. Įrašas patvirtinamas registratoriaus paskirto atsakingo asmens parašu ir antspaudu. Pažymėjimas grąžinamas likvidatoriui.
13. Ne pelno organizacija išregistruojama tais atvejais, kai ji likviduojama arba reorganizuota baigia veiklą kaip juridinis asmuo.
14. Likvidavęs ne pelno organizaciją, likvidatorius registratoriui pateikia:
14.4. miesto (rajono) valstybinės mokesčių inspekcijos išduotą pažymą apie atsiskaitymą su biudžetu;
14.6. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos (arba jos skyriaus) išduotą pažymą apie atsiskaitymą;
15. Išregistruojant ne pelno organizacijos filialą, registratoriui pateikiami šie dokumentai:
Ne pelno organizacijų registratoriaus keitimas
17. Ne pelno organizacija keičia registratorių, kai:
17.1. ne pelno organizacija keičia savo buveinės vietą iš vienos savivaldybės teritorijos į kitą arba keičiasi savivaldybės teritorija;
17.2. užsienio valstybių juridiniai ar fiziniai asmenys tampa ar nustoja buvę ne pelno organizacijos savininkais (dalininkais), nariais;
17.3. ne pelno organizacijos (įmonės), įsteigtos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gegužės 26 d. nutarimą Nr. 393 ir 1993 m. gegužės 24 d. nutarimą Nr. 354, taip pat ne pelno organizacijos (įmonės), nurodytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gegužės 26 d. nutarimo Nr. 393 2.10 punkte, įregistruotos Ekonomikos ministerijoje ir reorganizuotos pagal Lietuvos Respublikos ne pelno organizacijų (įmonių) reorganizavimo įstatymą į ne pelno organizacijas, turi būti registruojamos savivaldos vykdomosiose institucijose;
18. Keičiant registratorių, įregistravusiam ne pelno organizaciją ankstesniajam registratoriui pateikiami šie dokumentai:
18.1. prašymas perduoti ne pelno organizacijos registravimo dokumentus naujajam registratoriui. Kartu nurodomas ne pelno organizacijos kodas, pavadinimas ir adresas;
19. Naujajam registratoriui pateikiami šie dokumentai:
19.1. prašymas. Kartu nurodomi ne pelno organizacijos kodas ir kiti registravimo duomenys, numatyti šios tvarkos 3.1 punkte, bei prašoma išduoti naują ne pelno organizacijos įregistravimo pažymėjimą;
19.3. miesto (rajono) valstybinės mokesčių inspekcijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos pažymos apie atsiskaitymą, jeigu registratorius keičiamas šios tvarkos 17.1 punkte nurodytu atveju;
20. Ne pelno organizaciją įregistravęs ankstesnysis registratorius, gavęs šios tvarkos 18 punkte nurodytus dokumentus, sudaro ne pelno organizacijos registravimo byloje esančių dokumentų sąrašą. Ne pelno organizacijos dokumentų byla bei sąrašas su lydraščiu ne vėliau kaip per 7 dienas persiunčiami arba perduodami (registruotu laišku arba per kurjerį) naujajam registratoriui.
Ankstesnysis registratorius pasilieka sau byloje esančių dokumentų kopijas.
Ne pelno organizacijų registravimo knygose skiltyje „Pastabos“ nurodoma, kada ir kam išsiųsta ar perduota ne pelno organizacijos registravimo dokumentų byla.
21. Naujasis registratorius, gavęs ne pelno organizacijos registravimo dokumentų bylą bei šios tvarkos 19 punkte nurodytus dokumentus, įrašo ne pelno organizacijos duomenis registravimo knygoje, įregistruoja įstatus ir išduoda naują įregistravimo pažymėjimą. Ne pelno organizacijos įregistravimo data nekeičiama. Ne pelno organizacijų registravimo knygos skiltyje „Pastabos“ nurodomas ankstesnysis registratorius.
Naujasis registratorius, išdavęs pažymėjimą, ne vėliau kaip per 7 dienas išsiunčia pranešimą ankstesniajam registratoriui, kad ne pelno organizacijos dokumentų byla gauta su visais sąraše nurodytais dokumentais ir kad ne pelno organizacijos įstatai įregistruoti, be to, nurodo įstatų įregistravimo ir pažymėjimo išdavimo datą.
22. Ankstesnysis registratorius, gavęs šios tvarkos 21 punkte nurodytą pranešimą, ne pelno organizacijų registravimo knygos skiltyje „Pastabos“ nurodo naująjį registratorių, kuriam perduota tvarkyti ne pelno organizacijos registravimo duomenis ir dokumentus.
Pakeitusios registratorių ne pelno organizacijos dokumentų, lydraščio, išsiųstų dokumentų sąrašo kopijos bei šios tvarkos 21 punkte nurodytas pranešimas laikomi atskiroje byloje.
23. Jeigu ne pelno organizacijos administracijos vadovas per 21 dieną nepateikia dokumentų naujajam registratoriui, naujasis registratorius raštu (registruotu laišku) įspėja ne pelno organizacijos administracijos vadovą ir nustato ne trumpesnį kaip 15 dienų laikotarpį reikiamiems dokumentams pateikti. Pastarajam neatvykus, dokumentų byla grąžinama buvusiajam registratoriui.
Baigiamosios nuostatos
24. Visi registratoriaus pateikiami ne pelno organizacijų ir jų filialų dokumentai turi būti parengti pagal įstatymus. Dokumentai turi būti parašyti lietuvių kalba, vertimai iš užsienio kalbų patvirtinti vertėjo parašu ir antspaudu.
25. Visiems šioje tvarkoje nurodytiems dokumentams taikomi šie bendrieji reikalavimai:
25.1. prašymus registratoriui pasirašo steigėjas (-ai) arba jo (jų) įgaliotas (-i) asmuo (asmenys), administracijos vadovas. Administracijos vadovo parašas tvirtinamas antspaudu;
25.2. jeigu pateikiamus atitinkamus dokumentus pasirašo ne pagal nustatytą tvarką galintys pasirašyti asmenys, o jų įgalioti kiti asmenys, kartu turi būti pateikiami ir įgaliojimai;
25.3. registratoriai organizacijoms suteikia identifikacinį kodą, kuris imamas iš turimų kodų, skirtų įmonėms identifikuoti;
25.5. įregistruotoms ne pelno organizacijoms bei jų filialams registro tvarkytojai išduoda nustatyto pavyzdžio įregistravimo pažymėjimą, kurį pasirašo registratorius, atliekantis teisinį registravimą;
25.6. pasikeitus ne pelno organizacijos ar jos filialo duomenims, kurie nurodyti įregistravimo pažymėjime, išduodamas naujas įregistravimo pažymėjimas;
26. Ne pelno organizacija, kuri kaip juridinis asmuo baigia veiklą, išregistruojama, o po reorganizacijos veiksianti ne pelno organizacija įregistruojama bendra tvarka.
28. Registratorius per 5 dienas nuo ne pelno organizacijos įregistravimo pažymėjimo išdavimo kompiuteriniu paštu išsiunčia vyriausiajam įmonių registro tvarkytojui koduotus registravimo duomenis.