LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2008 M. BIRŽELIO 25 D. ĮSAKYMO NR. 4-265 „DĖL PRIEMONIŲ „VIEŠOSIOS PASKIRTIES PASTATŲ RENOVAVIMAS NACIONALINIU LYGIU“, „VIEŠOSIOS PASKIRTIES PASTATŲ RENOVAVIMAS REGIONINIU LYGIU“, „VIEŠOSIOS PASKIRTIES PASTATŲ RENOVAVIMO PROJEKTAI, ATITINKANTYS LIETUVOS 2004-2006 METŲ BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 1.2 PRIEMONĖS „ENERGIJOS TIEKIMO STABILUMO, PRIEINAMUMO IR DIDESNIO ENERGETIKOS EFEKTYVUMO UŽTIKRINIMAS“ NAUDOS IR KOKYBĖS VERTINIMO KRITERIJUS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠŲ IR PARAIŠKOS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO SPECIALIOSIOS (B) DALIES FORMŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2008 m. liepos 14 d. Nr. 4-298

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 29.1 punktu:

1. Pakeičiu priemonės „Viešosios paskirties pastatų renovavimo projektai, atitinkantys Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 1.2 priemonės „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“ naudos ir kokybės vertinimo kriterijus“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. 4-265 „Dėl priemonių „Viešosios paskirties pastatų renovavimas nacionaliniu lygiu“, „Viešosios paskirties pastatų renovavimas regioniniu lygiu“, „Viešosios paskirties pastatų renovavimo projektai, atitinkantys Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 1.2 priemonės „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“ naudos ir kokybės vertinimo kriterijus“ projektų finansavimo sąlygų aprašų ir paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies formų patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 73-2839):

1.1. Papildau 15.3 punktu:

„15.3. 5.2 išlaidų eilutę „Techninės, projekto vykdymo priežiūros ir panašios paslaugos“ gali būti numatomos šios tinkamos finansuoti išlaidos – statinio projekto vykdymo priežiūra“.

1.2. Papildau 15.4 punktu:

„15.4. 5.2 išlaidų eilutę „Techninės, projekto vykdymo priežiūros ir panašios paslaugos“ gali būti numatomos šios tinkamos finansuoti išlaidos – statybos techninės priežiūros darbai“.

1.3. Papildau 151 punktu:

„151. Pagal Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies 8.1 punkto „Projektų, finansuojamų iš Europos regioninės plėtros fondo arba Sanglaudos fondo, biudžetas“ 6 kategorijos „Projekto administravimas ir vykdymas“ 6.4 išlaidų eilutę „Viešinimas“ tinkamos finansuoti yra išlaidos viešinimo ir informavimo priemonėms“.

1.4. Įrašau 20 punkte vietoj skaičių ir žodžių „3 000 000 (trys milijonai) litų“ skaičius ir žodžius „4 000 000 (keturi milijonai) litų“.

2. Pavedu Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos sekretoriui Arūnui Keraminui kontroliuoti, kaip vykdomas šis įsakymas.

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                          VYTAS NAVICKAS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2008 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. 4-298

 

PRIEMONĖS „VIEŠOSIOS PASKIRTIES PASTATŲ RENOVAVIMO PROJEKTAI, ATITINKANTYS LIETUVOS 2004–2006 METŲ BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 1.2 PRIEMONĖS „ENERGIJOS TIEKIMO STABILUMO, PRIEINAMUMO IR DIDESNIO ENERGETIKOS EFEKTYVUMO UŽTIKRINIMAS“ NAUDOS IR KOKYBĖS VERTINIMO KRITERIJUS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Priemonės „Viešosios paskirties pastatų renovavimo projektai, atitinkantys Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 1.2 priemonės „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“ naudos ir kokybės vertinimo kriterijus“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) (toliau – Tarybos reglamentas Nr. 1083/2006), Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos ir ją įgyvendinančių veiksmų programų vykdomų projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės), nuostatomis, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132) (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės), nuostatomis, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637) (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės), nuostatomis, Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo ir Sanglaudos skatinimo veiksmų programų priedais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1449 (Žin., 2008, Nr. 7-241) (toliau – nutarimas Nr. 1449), Metodiniais nurodymais dėl projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861).

2. Aprašas skirtas pareiškėjams ir institucijoms bei įstaigoms, kurios atliks vertinimą ir atranką. Finansavimas, skiriamas Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738, 3 prioriteto „Aplinka ir darnus vystymasis“ priemonės „Viešosios paskirties pastatų renovavimo projektai, atitinkantys Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 1.2 priemonės „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“ naudos ir kokybės vertinimo kriterijus“ projektams įgyvendinti, nėra valstybės pagalba. Aprašas taikomas visai priemonei „Viešosios paskirties pastatų renovavimo projektai, atitinkantys Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 1.2 priemonės „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“ naudos ir kokybės vertinimo kriterijus“. Teikiamo finansavimo forma yra negrąžintina subsidija (dotacija), teikiama nominaliąja verte. Finansavimas yra skiriamas iš Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos (toliau – Ūkio ministerija) programų (Sanglaudos fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto) lėšų. Priemonei „Viešosios paskirties pastatų renovavimo projektai, atitinkantys Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 1.2 priemonės „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“ naudos ir kokybės vertinimo kriterijus“ Nutarimu Nr. 1449 numatyta skirti 41 563 941 (keturiasdešimt vieną milijoną penkis šimtus šešiasdešimt tris tūkstančius devynis šimtus keturiasdešimt vieną) litą iš Sanglaudos fondo ir 7 334 813 (septynis milijonus tris šimtus trisdešimt keturis tūkstančius aštuonis šimtus trylika) litų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

3. Apraše vartojamos sąvokos:

Energijos vartojimo auditas – procedūra, kurios metu nustatomos ir įvertinamos energijos išteklių ir (ar) energijos sąnaudos pastate, parenkamos ir ekonomiškai pagrindžiamos energijos išteklių ir (ar) energijos taupymo priemonės bei pateikiama ataskaita.

Pastato energetikos sistemos – pastatuose esančių ir tarpusavyje suderintu režimu funkcionuojančių energetikos įrenginių, skirtų energijai gaminti, perduoti ir skirstyti, visuma. Pastatų energetikos sistemą sudaro statinio patalpų inžinerinės sistemos (jų dalys, stovai), skirtos statinio naudojimo ir priežiūros tikslams, statinyje gyvenančių, dirbančių ar jį kitaip naudojančių žmonių poreikiams tenkinti: šildymo, vėdinimo, oro kondicionavimo, dujų, elektros sistemos inžinerinių sistemų dalys, kurios nuo bendros sistemos yra atskirtos uždaromaisiais (skirstomaisiais) įtaisais (sklendėmis, ventiliais, jungikliais ir pan.) ir (arba) kitomis vartotojo atsakomybės ribas nustatančiomis priemonėmis.

Projektas – ekonomiškai nedalomų ir tikslią funkciją atliekančių veiklos rūšių visuma, turinti apibrėžtą biudžetą, įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus.

Viešosios paskirties pastatas – tai viešojo naudojimo pastatas, kaip yra apibrėžta Lietuvos Respublikos statybos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597) 2 straipsnio 8 punkte.

Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse, Tarybos reglamente Nr. 1083/2006 ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

PRIEMONĖS „VIEŠOSIOS PASKIRTIES PASTATŲ RENOVAVIMO PROJEKTAI, ATITINKANTYS LIETUVOS 2004–2006 METŲ BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 1.2 PRIEMONĖS „ENERGIJOS TIEKIMO STABILUMO, PRIEINAMUMO IR DIDESNIO ENERGETIKOS EFEKTYVUMO UŽTIKRINIMAS“ NAUDOS IR KOKYBĖS VERTINIMO KRITERIJUS“ TIKSLAI IR REMIAMOS VEIKLOS

 

4. Bendras strateginis Sanglaudos skatinimo veiksmų programos tikslas – plėtoti socialinę sanglaudą, siekiant aukštesnės gyvenimo kokybės ir didesnės sanglaudos, kurios sudarytų pagrindą stabiliam ir darniam ūkio augimui ilguoju laikotarpiu. Šis tikslas bus įgyvendinamas pagal Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 3 prioritetą „Aplinka ir darnus vystymasis“.

5. Priemonė „Viešosios paskirties pastatų renovavimo projektai, atitinkantys Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 1.2 priemonės „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“ naudos ir kokybės vertinimo kriterijus“ prisideda prie prioriteto „Aplinka ir darnus vystymasis“ uždavinio „Energijos gamybos ir vartojimo efektyvumo bei atsinaujinančių energijos išteklių vartojimo didinimas“ įgyvendinimo. Priemonės tikslas – mažinti pastatuose suvartojamos energijos sąnaudas.

6. Pagal Aprašą remiama veikla yra viešosios paskirties pastatų išorinių atitvarų remontas ir (arba) rekonstravimas, pastatų energetikos sistemų modernizavimas ir (arba) rekonstravimas pagerinant jų energetines charakteristikas.

7. Priemonės įgyvendinimo sėkmė bus matuojama šiais kiekybiniais rodikliais:

7.1. priemonės produkto rodiklis – energijos taupymo požiūriu atnaujintas viešosios paskirties pastatų skaičius (vnt.);

7.2. priemonės rezultato rodiklis – atnaujintuose viešosios paskirties pastatuose sutaupytas energijos kiekis (GWh).

 

II. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTAMS

 

8. Tinkami pareiškėjai turi būti:

8.1. valstybės ar savivaldybės arba jų institucijų įsteigti viešieji juridiniai asmenys (valstybės, savivaldybės įstaigos, viešosios įstaigos) arba šių juridinių asmenų steigėjai;

8.2. atitinkantys visas Aprašo 2 priede 7.1–7.2 punktuose išvardytas sąlygas ir reikalavimus.

9. Projektas, tinkamas finansuoti pagal šią priemonę:

9.1. turi būti įgyvendinamas Lietuvos Respublikos teritorijoje;

9.2. turi būti įgyvendintas per ne ilgesnį kaip 36 mėn. laikotarpį nuo projekto finansavimo pradžios, išskyrus atvejus, jeigu sutartyje dėl objektyvių priežasčių nustatyta kitaip;

9.3. turi neviršyti Tarybos reglamente Nr. 1083/2006 nustatytos didelės apimties projekto sumos (bendra projekto vertė) – 172,64 mln. Lt (šimto septyniasdešimt dviejų milijonų šešių šimtų keturiasdešimt tūkstančių litų);

9.4. gali būti pradėtas įgyvendinti nuo 2007 m. sausio 1 d.;

9.5. turi atitikti Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti, sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60 (Žin., 2007, Nr. 10-396; 2008, Nr. 4-133) (toliau – Stebėsenos komitetas), patvirtintus visus bendruosius ir specialiuosius atitikties projektų atrankos kriterijus. Aprašo 2 priede išvardyti projektui taikomi bendrieji ir specialieji projekto atrankos kriterijai ir vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai, pagal kuriuos nustatoma, ar projektas atitinka šiuos kriterijus, pateikiama projekto tinkamumo vertinimo metodika;

9.6. turi atitikti reikalavimus, susijusius su Europos Sąjungos (toliau – ES) horizontalių politikos sričių įgyvendinimu, nustatytus Aprašo 2 priedo 4.1 ir 6.2 punktuose.

10. Teikdamas paraišką, pareiškėjas turi nurodyti, kuriai iš šių kategorijų priskiriamas projektas: 1) iš projekto negaunama pajamų, 2) gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto; arba 3) gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto. Pareiškėjui teigiamai pažymėjus 3 kategoriją turi būti pateikti pagrindiniai sąnaudų-naudos analizės rezultatai.

11. Pagal Aprašą projektai vykdomi be partnerių.

 

III. REIKALAVIMAI TINKAMOMS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOMS IR FINANSAVIMO DYDŽIUI

 

I. TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

12. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos, atitinkančios Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių ir Aprašo reikalavimus. Sudarant projekto biudžetą, siūlome taip pat vadovautis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Finansų ministerija) parengtomis rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo finansavimo reikalavimams, kurie paskelbti ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www. esparama. lt.

13. Išlaidos gali būti patirtos ne anksčiau kaip 2007 m. sausio 1 d. ir ne vėliau kaip 2015 m. gruodžio 31 d. Projektai neturi būti užbaigti iki pirmosios išlaidų tinkamumo finansuoti dienos.

14. Pagal Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861), 8.1 punkto „Projektų, finansuojamų iš Europos regioninės plėtros fondo arba Sanglaudos fondo, biudžetas“ 3 kategorijos „Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai“ 3.1 išlaidų eilutę „Statyba, rekonstravimas ir kapitalinis remontas“ gali būti numatomos šios tinkamos finansuoti išlaidos:

14.1. pastatų išorinių atitvarų remonto ir (arba) rekonstravimo darbai, tiesiogiai susiję su energijos taupymo priemonių įdiegimu, siekiant pagerinti jų šilumines charakteristikas. Atitvarų sąvoka suprantama taip, kaip yra apibrėžta statybos techninio reglamento STR 2.09.04:2008 „Pastato šildymo sistemos galia. Šilumos poreikis šildymui“ 5 punkte (Žin., 2008, Nr. 58-2185);

14.2. pastatų energetikos sistemų remonto ir (arba) rekonstravimo darbai, tiesiogiai susiję su energijos taupymo priemonių įdiegimu statinio inžinerinių sistemų dalyse, atskirtose nuo bendrųjų sistemų vartotojo atsakomybės ribas nustatančiomis priemonėmis.

15. Pagal Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies 8.1 punkto „Projektų, finansuojamų iš Europos regioninės plėtros fondo arba Sanglaudos fondo, biudžetas“ 5 kategorijos „Paslaugos“:

15.1. 5.1 išlaidų eilutę „Projektavimas“ gali būti numatomos tinkamos finansuoti išlaidos – projektavimo darbai;

15.2. 5.1 išlaidų eilutę „Projektavimas“ gali būti numatomos tinkamos finansuoti išlaidos – projekto ekspertizė;

15.3. 5.2 išlaidų eilutę „Techninės, projekto vykdymo priežiūros ir panašios paslaugos“ gali būti numatomos šios tinkamos finansuoti išlaidos – statinio projekto vykdymo priežiūra;

15.4. 5.2 išlaidų eilutę „Techninės, projekto vykdymo priežiūros ir panašios paslaugos“ gali būti numatomos šios tinkamos finansuoti išlaidos – statybos techninės priežiūros darbai.

151. Pagal Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies 8.1 punkto „Projektų, finansuojamų iš Europos regioninės plėtros fondo arba Sanglaudos fondo, biudžetas“ 6 kategorijos „Projekto administravimas ir vykdymas“ 6.4 išlaidų eilutę „Viešinimas“ tinkamos finansuoti yra išlaidos viešinimo ir informavimo priemonėms.

16. Visas projekte įsigyjamas materialusis turtas iki jo įsigijimo turi būti naujas (nenaudotas).

17. Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos:

17.1. nustatytos Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse;

17.2. neišvardytos Aprašo 14–15 punktuose.

 

II. PROJEKTO FINANSAVIMO DYDIS

 

18. Finansavimas priemonei „Viešosios paskirties pastatų renovavimo projektai, atitinkantys Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 1.2 priemonės „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“ naudos ir kokybės vertinimo kriterijus“ įgyvendinti bus skiriamas iš Sanglaudos fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.

19. Projekto tinkamų išlaidų dydis nustatomas atsižvelgiant į projekto išlaidų realumą ir būtinumą bei tinkamoms finansuoti išlaidoms keliamus reikalavimus.

20. Didžiausias pagal Aprašą skiriamo finansavimo dydis projektui įgyvendinti yra 4 000 000 (keturi milijonai) litų.

21. Finansavimo intensyvumas nustatomas kaip procentinė finansavimo išraiška, skaičiuojama nuo bendros tinkamų finansuoti išlaidų sumos, ir gali siekti 100 procentų.

22. Jeigu projektas priskirtas kategorijai projektų, generuojančių pajamas, kurias įmanoma įvertinti iš anksto, grynųjų pajamų skaičiavimai turi būti atliekami vadovaujantis Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinėmis gairėmis (angl. Guide to cost-benefit analysis of investment projects) ir Paraiškos formos B dalies pavyzdinio priedo pajamas duodantiems projektams pildymo vadovu. Šie dokumentai pateikti interneto ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www. esparama. lt. Pagal Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 str. 2 dalies nuostatas numatoma gauti grynųjų pajamų suma mažinama projekto tinkamų išlaidų suma.

23. Dėl projekto vykdytojo kaltės nepasiekus jo įsipareigoto produkto ir rezultato rodiklio, Lietuvos Respublikos ūkio ministerija (toliau – Ūkio ministerija) turi teisę pareikalauti iš projekto vykdytojo grąžinti suteikto finansavimo dalį, proporcingą nepasiektų rodiklių mastui.

 

IV. PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS, PROJEKTŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

I. PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS

 

24. Projektai atrenkami valstybės projektų planavimu būdu.

25. Pareiškėjų ir projektų sąrašas patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 4-279 „Dėl paramos projektams, siekiantiems gauti Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansinę paramą pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, skyrimo“ (toliau – 2007 m. liepos 13 d. įsakymas Nr. 4-279), patvirtintą rezervinių valstybės projektų sąrašą pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 1.2 priemonę „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“.

26. Valstybės projektų sąrašas nėra galutinis sprendimas projektą bendrai finansuoti iš ES fondų lėšų. Galutinis sprendimas projektą bendrai finansuoti iš ES fondų lėšų priimamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka.

27. Patvirtinus Aprašą, viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra (toliau – LVPA) valstybės projektų sąraše nurodytų projektų pareiškėjams išsiunčia pasiūlymą pateikti paraišką, kurioje nurodo pareiškėjui žinotiną informaciją apie nustatytą dokumentaciją.

28. Paraiškos yra priimamos ir registruojamos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

29. Pareiškėjas gali nurodytais LVPA telefonais, faksu, elektroniniu paštu pateikti klausimus dėl pagal Aprašą įgyvendinamos priemonės „Viešosios paskirties pastatų renovavimo projektai, atitinkantys Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 1.2 priemonės „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“ naudos ir kokybės vertinimo kriterijus“ ir finansavimo skyrimo sąlygų, taip pat su paraiškos pildymu bei kitus su finansavimo skyrimu pagal Aprašą susijusius klausimus.

30. Atsakymo į elektroniniu paštu arba faksu pateiktą klausimą terminas – ne daugiau kaip 10 darbo dienų.

31. Atsakymai į klausimus, kurie gali būti aktualūs daugeliui potencialių pareiškėjų, pateikiami ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www. esparama. lt ir LVPA interneto svetainėje www. lvpa. lt (toliau – svetainės www. esparama. lt ir www. lvpa. lt).

32. Paraiška iki Lietuvos Respublikos ūkio ministro (toliau – ūkio ministras) įsakymu nustatyto termino pabaigos turi būti atsiųsta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba asmeniškai pristatyta LVPA. Paraiška turi būti atsiųsta ar įteikta LVPA išsiųstame pasiūlyme nurodytais adresais.

33. Paraiškos, pateiktos po valstybės projektų sąraše nurodyto paraiškos pateikimo nustatyto termino pabaigos, gali būti atmestos.

34. Siunčiant paraiškas registruotu laišku ar per pašto kurjerį, ant voko turi būti užrašytas priemonės, pagal kurią teikiamas projektas, pavadinimas, pareiškėjo pavadinimas ir adresas.

35. Paraišką sudaro bendroji (A) ir specialioji (B) dalių formos (toliau – paraiška) ir kartu pridedami papildomi dokumentai, kurie išvardyti Aprašo 1 priede. Paraiškos bendrosios (A) dalies forma (Excel formato) ir jos pildymo instrukcija yra patvirtinti Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066. Pildymui parengtą paraiškos bendrosios (A) dalies elektroninę formą ir paraiškos pildymo instrukciją pareiškėjas gali rasti ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www. esparama. lt. Paraiškos specialiosios (B) dalies forma pateikiama pagal ūkio ministro įsakymu patvirtintą formą.

36. Pareiškėjas turi pateikti vieną paraiškos originalą, ant kurio aiškiai nurodoma „ORIGINALAS“, 1 kopiją, ant kurios nurodoma „KOPIJA“, ir paraiškos bendrosios (A) dalies elektroninę versiją (įrašytą į elektroninę laikmeną).

37. Pareiškėjas turi tiksliai laikytis paraiškos formos, tvarkingai užpildyti kiekvieną paraiškos dalį, laikytis reikalavimų ir pridėti dokumentus, nurodytus Paraiškos specialiosios (B) dalies punktuose.

38. Pareiškėjas su paraiška ir jos priedais gali pateikti kitus papildomus dokumentus, kurie, jo manymu, gali būti svarbūs vertinant projektą

39. Pareiškėjas neturi pateikti dokumentų, nurodytų paraiškos specialiojoje (B) dalies formoje ir 1 priede, jeigu anksčiau jau buvo juos pateikęs LVPA sudarant projektų sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 4-279 patvirtintą valstybės projektų sąrašą pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 1.2 priemonę „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“. Su paraiška jis turi pateikti tik papildomus dokumentus.

40. Paraiška turi būti susegta į lengvai išardomą segtuvą. Paraiškai susegti negali būti naudojamos spiralinio ar terminio įrišimo priemonės, įmautės. Visi byloje pateikiami dokumentai turi būti A4 formato, išskyrus kitų įstaigų išduotus dokumentus, kurių formatas yra kitoks.

41. LVPA informaciją apie registruotas paraiškas paskelbia ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo galutinio paraiškų pateikimo termino dienos, nurodytos valstybės projektų sąraše, svetainėse www. esparama. lt ir www. lvpa. lt nurodo: pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, trumpą projekto aprašymą, paraiškos unikalų kodą ir prašomą lėšų sumą, taip pat bendrą gautų ir užregistruotų paraiškų skaičių ir bendrą prašomą lėšų sumą.

 

II. PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

42. Paraiškos administracinis ir tinkamumo vertinimas yra atliekamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nustatyta tvarka.

43. Užregistruotą paraišką vertina LVPA, pildydama Aprašo 1 ir 2 prieduose nustatytos formos vertinimo lenteles.

44. LVPA turi užtikrinti, kad administracinės atitikties ir projektų tinkamumo finansuoti vertinimas truktų ne ilgiau nei 2 mėnesius nuo kiekvienam projektui valstybės projektų sąraše nustatyto paraiškų pateikimo galutinio termino pabaigos. Šis terminas pagrįstais atvejais gali būti pratęstas, atsižvelgus į gautų paraiškų apimtį ir suderinus su Finansų ministerija naują paraiškų vertinimo terminą, kurį LVPA turi paskelbti svetainėse www. esparama. lt ir www. lvpa. lt.

45. Pateikęs paraišką pareiškėjas negali pateikti papildomos informacijos, jei jos nereikalauja LVPA. Į kitą informaciją, kurią pareiškėjas pateikia savo iniciatyva, paraiškos vertinimo ir atrankos metu neatsižvelgiama.

46. Pareiškėjas turi teisę atsiimti paraišką.

47. Užregistravus paraišką, LVPA pirmiausia atlieka paraiškos administracinės atitikties vertinimą. Administracinės atitikties reikalavimai pateikiami Aprašo 1 priede. Šiame vertinimo etape nustatoma, ar paraiška yra visiškai sukomplektuota, tai yra ar tinkamai užpildyta, ar pateikti visi Apraše pareiškėjo prašomi pateikti dokumentai.

48. Jeigu vertinant paraišką administracinės atitikties vertinimo lentelėje nors vienas punktas yra įvertinamas „ne“, pareiškėjui yra siunčiamas raštas, kuriame prašoma pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus, ir nustatomas terminas (nuo 5 iki 15 darbo dienų, jei LVPA ir pareiškėjas bendru sutarimu nenusprendžia kitaip), per kurį pareiškėjas privalo pateikti trūkstamą informaciją arba dokumentus.

49. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą prašomos informacijos ir (arba) dokumentų nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir (arba) informaciją, LVPA gali priimti sprendimą atmesti paraišką.

50. LVPA, priėmusi sprendimą atmesti paraišką dėl administracinės atitikties reikalavimų neatitikimo, per 10 darbo dienų parengia ir išsiunčia pareiškėjui informacinį raštą apie paraiškos atmetimą ir jame nurodo paraiškos atmetimo priežastis.

51. Nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus ir Aprašo reikalavimus, ji teikiama projekto tinkamumo finansuoti pagal priemonę „Viešosios paskirties pastatų renovavimo projektai, atitinkantys Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 1.2 priemonės „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“ naudos ir kokybės vertinimo kriterijus“ vertinimo etapui. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijai ir paaiškinimai, kaip bus nustatoma projekto atitiktis šiems kriterijams, pateikiami Aprašo 2 priede. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu yra nustatoma projekto atitiktis bendriesiems ir specialiesiems atitikties atrankos kriterijams, didžiausia leistina projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas skirti projektui lėšų dydis.

52. Valstybės projektų tinkamumo finansuoti vertinimo metu LVPA pateikus pastabas dėl paraiškos atitikties bendriesiems ir (ar) specialiesiems atitikties kriterijams, pareiškėjas gali paraišką patikslinti.

53. Jeigu projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatoma, kad trūksta informacijos ir pateikti ne visi dokumentai, LVPA raštu paprašo per jos nustatytą terminą (nuo 5 iki 15 darbo dienų) pateikti paaiškinimus ar trūkstamą informaciją. Laikoma, kad raštas pareiškėjui yra įteiktas po 3 darbo dienų nuo rašto išsiuntimo.

54. Po projekto tinkamumo finansuoti vertinimo parengiama išvada, ar projektas yra tinkamas gauti finansavimą ir kokio maksimalaus dydžio finansavimas gali būti suteiktas, taip pat ar pareiškėjas sutinka su vertinimo metu nustatyta finansavimo suma ir įgyvendins projektą, jeigu buvo perskaičiuotas projekto biudžetas.

55. Jeigu atlikus projekto tinkamumo finansuoti vertinimą nors vienas punktas lieka įvertintas „ne“, LVPA gali priimti sprendimą atmesti paraišką.

56. Prieš priimdama sprendimą atmesti paraišką, LVPA turi išnagrinėti nustatytus neatitikimus ir papildomos informacijos, duomenų bei dokumentų nepateikimo aplinkybes ir įsitikinti, kad atmetimas yra pagrįstas ir paraiškos vertinimą atlikę vertintojai nepažeidė nustatytų darbo procedūrų. Apie priimtą sprendimą atmesti paraišką LVPA informuoja pareiškėją per 10 darbo dienų – išsiunčia jam informacinį raštą, kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis.

57. Informacija apie administracinės atitikties, projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapus perėjusias paraiškas po abiejų vertinimo etapų užbaigimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų skelbiama svetainėse www. esparama. lt ir www. lvpa. lt, papildžius Aprašo 41 punkte paskelbtą informaciją.

58. LVPA, atlikusi projektų vertinimą, paraiškų vertinimo ataskaitas Ūkio ministerijai gali teikti visas ar dalimis (jei visose pagal pasiūlymą teikti paraiškas pateiktose paraiškose arba paraiškose, perėjusiose administracinės atitikties vertinimą ir projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, prašoma bendra lėšų suma).

59. Sprendimą dėl projekto finansavimo per kuo trumpesnį laiką, bet ne anksčiau kaip per 3 darbo dienas, priima ūkio ministras, atsižvelgdamas į LVPA parengtas paraiškų vertinimo ataskaitas.

60. Ūkio ministerija ir (ar) LVPA ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo sprendimo įsigaliojimo svetainėse www. esparama. lt ir www. lvpa. lt skelbia informaciją apie priimtus sprendimus skirti finansavimą valstybės projektų sąraše esantiems projektams – nurodo pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos kodą ir skirtą lėšų sumą.

 

V. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS

 

61. Su pareiškėju, kurio įgyvendinamam projektui nuspręsta skirti finansavimą, Ūkio ministerija ir LVPA sudaro trišalę projekto finansavimo ir administravimo sutartį (toliau – Sutartis). Sutarties forma yra patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066. Pareiškėjas prieš Sutarties pasirašymą privalo raštu pateikti preliminarų mokėjimo prašymų pateikimo LVPA tvarkaraštį.

62. Sutartis dėl projekto finansavimo sudaroma Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nustatyta tvarka.

63. LVPA, suderinusi su Ūkio ministerija ir pareiškėju Sutarties projektą, kviečia pareiškėją atvykti pasirašyti Sutarties.

64. Pareiškėjui per rašte nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius Sutarties, pasiūlymas pasirašyti Sutartį netenka galios ir projektas nefinansuojamas.

65. Sutartį pasirašo LVPA įgaliotas asmuo, Ūkio ministerijos įgaliotas asmuo ir pareiškėjas. Kai su pareiškėju sudaroma Sutartis, jis tampa projekto vykdytoju. Su pareiškėju, kuriam skirtas finansavimas, Sutartis sudaroma 3 egzemplioriais, turinčiais vienodą juridinę galią.

66. Sutartis įsigalioja nuo tos dienos, kai ją pasirašo paskutinė sutarties šalis. Sutartis galioja, kol šalys įvykdo visus Sutartyje nurodytus įsipareigojimus arba jeigu Sutartis nutraukiama.

67. Sutartis gali būti keičiama ar nutraukiama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse ir Sutartyje nustatyta tvarka.

68. Projekto vykdytojas privalo pateikti informaciją LVPA dėl projekto pasikeitimų, turinčių esminį poveikį projekto apimčiai, tikslams, uždaviniams ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 170 punkte nurodytais atvejais.

69. LVPA ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Sutarties pasirašymo dienos paskelbia informaciją apie pasirašytas Sutartis svetainėse www. esparama. lt ir www. lvpa. lt – nurodo projekto vykdytojo pavadinimą, projekto pavadinimą, projekto kodą, pateikia trumpą projekto aprašymą, bendrą projekto vertę ir projektui skirto finansavimo sumą.

70. Tinkamos finansuoti išlaidos apmokamos bei Sutarties priežiūra atliekama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nustatyta tvarka ir laikantis Sutarties nuostatų.

71. Tinkamos finansuoti išlaidos gali būti apmokamos dviem būdais: išlaidų kompensavimo ir (ar) sąskaitų apmokėjimo būdu. Jei naudojamas išlaidų kompensavimo būdas, projekto vykdytojams gali būti numatytas avansas. Avanso dydį nustato LVPA vadovaudamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 145 punkte nustatyta tvarka.

72. Iš finansavimo lėšų sukurtas ar įsigytas turtas ne mažiau kaip penkerius metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos privalo likti Lietuvos Respublikos teritorijoje, negali būti pakeista to turto paskirtis, nuosavybės pobūdis, veiklos pobūdis, finansuoto objekto vieta (šis turtas negali būti išvežtas už Lietuvos Respublikos ribų).

73. Projekto vykdytojas turi apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti vykdant projektą buvo naudotas finansavimas, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu (nuo to momento, kai atsiranda draustinas turtas) ir ne mažiau kaip penkerius metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos teisės aktų nustatyta tvarka.

74. Projekto vykdytojas privalo pateikti rodiklių, matuojamų po kelerių metų įgyvendinus projektą, skaitinę išraišką Sutartyje nustatyta tvarka.

75. Projekto vykdytojas, gavęs pajamų, apibrėžtų Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnyje, į kurias nebuvo atsižvelgta nustatant didžiausią Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų sumą ir (arba) didžiausią leistiną skirti projekto finansavimo lėšų dydį, privalo apie tokias pajamas informuoti Ūkio ministeriją ir LVPA, teikdamas Finansų ministerijos nustatytos formos ataskaitą po projekto užbaigimo, ir jas grąžinti į valstybės biudžetą.

76. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo imtis visų būtinų veiksmų ES struktūrinių fondų finansavimui viešinti, kaip nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse ir Sutartyje.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

77. Aprašas gali būti keičiamas ūkio ministro įsakymu Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.

78. Pasikeitus Apraše nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos teisės aktų nuostatos.

79. Pareiškėjai turi teisę apskųsti LVPA ir (ar) Ūkio ministerijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl finansavimo skyrimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

80. Tais atvejais, kai dėl trečiųjų asmenų veikimo ar neveikimo LVPA ir (arba) Ūkio ministerija negali vykdyti savo funkcijų, nurodytų Apraše, ar sutartinių įsipareigojimų, finansavimo teikimas (taip pat ir veiksmai iki sutarties sudarymo) nutraukiamas be jokių pasekmių LVPA ir (arba) Ūkio ministerijai.

 

_________________


Priemonės „Viešosios paskirties pastatų

renovavimo projektai, atitinkantys Lietuvos

2004–2006 metų bendrojo programavimo

dokumento 1.2 priemonės „Energijos tiekimo

stabilumo, prieinamumo ir didesnio

energetikos efektyvumo užtikrinimas“

naudos ir kokybės vertinimo kriterijus“

Projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

 

ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO METODIKA

 

Eil. Nr.

Administracinės atitikties vertinimo reikalavimai

Taip

Ne

Netaikoma

1.

Paraiška pateikta iki Lietuvos Respublikos ūkio ministro (toliau – ūkio ministras) įsakyme nurodytos galutinės paraiškos pateikimo dienos.

 

 

 

2.

Paraiška pateikta tinkamu būdu, kaip nurodyta priemonės „Viešosios paskirties pastatų renovavimo projektai, atitinkantys Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 1.2 priemonės „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“ naudos ir kokybės vertinimo kriterijus“ projektų finansavimo sąlygų aprašo (toliau – Aprašo) 32 ir 34 punktuose.

 

 

 

3.

Paraiška visiškai užpildyta ir atitinka paraiškos formą, kaip nurodyta Aprašo 35 punkte.

 

 

 

4.

Paraiškos bendrosios (A) ir specialiosios (B) dalių formos yra antspauduotos.

 

 

 

5.

Kiekvienas paraiškos bendrosios (A) ir specialiosios (B) dalių formų lapas pasirašyti administracijos vadovo ar jo įgalioto asmens.

 

 

 

6.

Paraiškos bendrosios (A) ir specialiosios (B) dalių formos ir kartu pridedami dokumentai susegti į segtuvus.

 

 

 

7.

Visi paraiškos bendrosios (A) ir specialiosios (B) dalių formų ir kartu pridedamų dokumentų lapai sunumeruoti.

 

 

 

8.

Nurodomas kiekvieno pateikiamo dokumento lapų skaičius ir pateikiamų dokumentų lapų skaičius, iš viso.

 

 

 

9.

Pateiktas vienas originalas, ant kurio aiškiai nurodoma ORIGINALAS, 1 kopija, ant kurios nurodoma KOPIJA, ir elektroninis paraiškos variantas (įrašytas į elektroninę laikmeną).

 

 

 

10.

Pateiktas pareiškėjo įstatų (nuostatų ir (ar) statuto) nuorašas1.

 

 

 

11.

Pateiktas paraišką pasirašiusio asmens įgaliojimus patvirtinantis dokumentas (jeigu paraišką pasirašo įgaliotas asmuo).

 

 

 

12.

Pateikti už projekto administravimą atsakingų asmenų įgaliojimus patvirtinantys dokumentai arba įmonės vadovo pasirašytas raštas, kad bus perkama projekto administravimo paslauga.

 

 

 

13.

Pateiktas VĮ Registrų centro išduotas centrinio duomenų banko pagrindu parengtas Nekilnojamojo turto registro išrašas, reikalingas projektui įgyvendinti (dokumente turi atsispindėti pareiškėjo teisės į nekilnojamąjį turtą).

 

 

 

14.

Pateikta ta viešųjų pirkimų dokumentacijos dalis (nuorašai) (Viešųjų pirkimų įstatymas; Žin., 1996, Nr. 84-2000), kuri prieš tai nebuvo suderinta su LVPA, kaip nustatyta Aprašo 39 punkte.

 

 

 

15.

Pateikta išorės energijos vartojimo audito ataskaita (energetikos audito ataskaita).

 

 

 

 

__________________

1 Nuorašas – tai atgamintas dokumentas, atitinkantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88, nuostatas (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773).