LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL NORVEGIJOS FINANSINIO MECHANIZMO SUBSIDIJŲ SCHEMOS „PATIRTIES PERDAVIMO IR BENDRADARBIAVIMO RYŠIŲ TARP VIETINIO, REGIONINIO IR EUROREGIONINIO LYGIO PARTNERIŲ LIETUVOJE IR NORVEGIJOJE STIPRINIMAS“ PAPROJEKČIO ĮGYVENDINIMO SUTARTIES FORMOS PATVIRTINIMO
2009 m. birželio 19 d. Nr. 1V-299
Vilnius
Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos ir viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros 2008 m. balandžio 1 d. pasirašytą subsidijų schemos dėl patirties perdavimo ir bendradarbiavimo ryšių tarp vietinio, regioninio ir euroregioninio lygio partnerių Lietuvoje ir Norvegijoje stiprinimo įgyvendinimo sutartį ir atsižvelgdamas į Gairių pareiškėjams bendrai Lietuvos Respublikos ir Norvegijos finansinio mechanizmo paramai gauti pagal subsidijų schemos „Patirties perdavimo ir bendradarbiavimo ryšių tarp vietinio, regioninio ir euroregioninio lygio partnerių Lietuvoje ir Norvegijoje stiprinimas“ pirmąjį kvietimą, patvirtintų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2008 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 1V-479 (Žin., 2009, Nr. 2-41), 81 punktą,
tvirtinu Norvegijos finansinio mechanizmo subsidijų schemos „Patirties perdavimo ir bendradarbiavimo ryšių tarp vietinio, regioninio ir euroregioninio lygio partnerių Lietuvoje ir Norvegijoje stiprinimas“ paprojekčio įgyvendinimo sutarties formą (pridedama).
Forma patvirtinta
Lietuvos Respublikos
vidaus reikalų ministro
2009 m. birželio 19 d.
įsakymu Nr. 1V-299
(Norvegijos finansinio mechanizmo subsidijų schemos „Patirties perdavimo ir bendradarbiavimo ryšių tarp vietinio, regioninio ir euroregioninio lygio partnerių Lietuvoje ir Norvegijoje stiprinimas“ paprojekčio įgyvendinimo sutarties forma)
NORVEGIJOS FINANSINIO MECHANIZMO SUBSIDIJŲ SCHEMOS „PATIRTIES PERDAVIMO IR BENDRADARBIAVIMO RYŠIŲ TARP VIETINIO, REGIONINIO IR EUROREGIONINIO LYGIO PARTNERIŲ LIETUVOJE IR NORVEGIJOJE STIPRINIMAS“ PAPROJEKČIO ĮGYVENDINIMO SUTARTIS
NR. ____
_____________________
(sudarymo vieta)
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija (toliau – tarpinė institucija), atstovaujama
____________________________________ , veikiančio (-ios) pagal ____________________ ,
___________________________________________________________________________
viešoji įstaiga „PVC“ (toliau – sekretoriatas), atstovaujama ___________________________ ,
veikiančio (-ios) pagal _________________________________________________________ ,
ir ____________________________ (toliau – paramos gavėjas), atstovaujamas ____________ ,
veikiančio (-ios) pagal _________________________________________________________ ,
toliau vadinami – šalimis,
sudarė šią Norvegijos finansinio mechanizmo subsidijų schemos „Patirties perdavimo ir bendradarbiavimo ryšių tarp vietinio, regioninio ir euroregioninio lygio partnerių Lietuvoje ir Norvegijoje stiprinimas“ (toliau – bendradarbiavimo fondas) paprojekčio <įrašyti paprojekčio pavadinimą> (toliau – paprojektis), paraiškos Nr. <įrašyti paraiškos numerį>, įgyvendinimo sutartį (toliau – sutartis).
I. SUTARTIES SĄVOKOS
1. Sutartyje vartojamos sąvokos:
Paprojektis – pagal sutartį finansuojama tikslinė priemonė.
Paramos lėšos – pagal sutartį paprojekčiui įgyvendinti skiriamos bendradarbiavimo fondo lėšos.
Paramos gavėjas – juridinis asmuo, gaunantis ar gavęs bendradarbiavimo fondo lėšas paprojekčiui įgyvendinti.
Paramos gavėjo įnašas – pareiškėjo ir (arba) partnerio (-ių) skiriamas įnašas paprojekčiui pinigais, kuris turi sudaryti ne mažiau kaip 15 (penkiolika) procentų visų tinkamų finansuoti paprojekčio išlaidų.
Kitos sutartyje vartojamos sąvokos atitinka Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugpjūčio 29 d. nutarimu Nr. 941 (Žin., 2005, Nr. 106-3910), Projektų, finansuojamų pagal Europos ekonominės erdvės finansinį mechanizmą ir (arba) Norvegijos finansinį mechanizmą, administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2006 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1K-239 (Žin., 2006, Nr. 75-2880) (toliau – finansavimo taisyklės), Gairėse pareiškėjams bendrai Lietuvos Respublikos ir Norvegijos finansinio mechanizmo paramai gauti pagal subsidijų schemos „Patirties perdavimo ir bendradarbiavimo ryšių tarp vietinio, regioninio ir euroregioninio lygio partnerių Lietuvoje ir Norvegijoje stiprinimas“ pirmąjį kvietimą, patvirtintose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2008 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 1V-479 (Žin., 2009, Nr. 2-41) (toliau – gairės pareiškėjams), vartojamas sąvokas.
II. SUTARTIES DALYKAS
2. Sutarties dalykas yra paprojekčio <įrašyti paprojekčio pavadinimą> finansavimo ir administravimo tvarka bei sąlygos.
III. PAPROJEKČIO FINANSAVIMAS
4. Bendra tinkamų finansuoti paprojekčio išlaidų suma yra ne daugiau kaip <įrašyti sumą skaičiais> litų (<įrašyti sumą žodžiais>), kurią sudaro:
4.1. ne daugiau kaip <įrašyti sumą skaičiais> litų (<įrašyti sumą žodžiais>) paramos lėšų, arba <įrašyti skaičių> procentų visos bendrų tinkamų finansuoti paprojekčio išlaidų sumos;
5. Paramos lėšų mokėjimai paramos gavėjui atliekami išlaikant tikslų paramos lėšų santykį su bendra tinkamų finansuoti paprojekčio išlaidų suma. Tais atvejais, kai įgyvendinus paprojektį bendra tinkamų finansuoti paprojekčio išlaidų suma yra mažesnė nei sutarties 4 punkte nustatyta suma, maksimali galima paramos lėšų suma nustatoma taikant tikslų paramos lėšų santykį su bendra faktiškai patirtų tinkamų finansuoti paprojekčio išlaidų suma.
6. Paramos lėšos ir paramos gavėjo (ir (arba) partnerio (-ių) įnašas gali būti naudojami apmokėti tik paramos gavėjo (ir (arba) partnerio (-ių) patirtoms tinkamoms finansuoti paprojekčio išlaidoms, kaip tai apibrėžta sutarties IV skyriuje.
7. Jeigu paramos gavėjas (ir (arba) partneris (-iai) patiria išlaidas nesilaikydami sutarties IV skyriuje nurodytų išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygų, faktinė skiriama paramos lėšų suma bus mažesnė nei nurodyta sutarties 4.1 punkte.
8. Tinkamos finansuoti paramos lėšomis paprojekčio išlaidos paramos gavėjui apmokamos sutarties V skyriuje nustatyta tvarka.
IV. TINKAMOS FINANSUOTI PAPROJEKČIO IŠLAIDOS
10. Tinkamos finansuoti paramos lėšomis ir paramos gavėjo ir (arba) partnerio (-ių) įnašu paprojekčio išlaidos yra išlaidos, kurios:
10.1. būtinos paprojekčiui įgyvendinti ir atitinka skaidrios finansinės apskaitos, sąnaudų pagrįstumo ir efektyvumo ir išlaidų naudos principus;
10.2. patirtos nepažeidžiant Lietuvos Respublikos teisės aktų, užregistruotos paramos gavėjo ir (arba) partnerio (-ių) apskaitoje ir gali būti identifikuojamos, patikrinamos ir patvirtinamos atitinkamais apskaitos dokumentais;
10.4. numatytos paprojekčio biudžete (sutarties 3 priedas) ir neviršija detaliajame paprojekčio biudžete ir jo pakeitimuose nustatytų dydžių atitinkamai išlaidų kategorijai;
10.5. patirtos paramos gavėjo ir (arba) partnerio (-ių) paprojekčio įgyvendinimo laikotarpiu, bet ne vėliau kaip iki sutarties 3 punkte nustatyto paprojekčio įgyvendinimo termino pabaigos;
10.6. yra realios, faktiškai patirtos ir pagrįstos atitinkamais išlaidų pagrindimo dokumentais (paslaugų teikėjų ar prekių tiekėjų pateiktomis sąskaitomis faktūromis, perdavimo–priėmimo aktais, darbo laiko apskaitos žiniaraščiais, kelionių dokumentais ar kitais dokumentais, kuriais pagrindžiamos patirtos išlaidos) ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais (banko sąskaitos išrašais, kasos išlaidų orderiais ar kitais dokumentais, įrodančiais, kad pagal išlaidų pagrindimo dokumentus buvo atliktas mokėjimas);
10.7. patirtos vykdant prekių ir paslaugų pirkimus vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas), Pirkimų taisyklių Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo ir Norvegijos finansinio mechanizmo paramos gavėjams – perkančiosioms organizacijoms pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą arba Pirkimų taisyklių Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo ir Norvegijos finansinio mechanizmo paramos gavėjams, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2006 m. gegužės 11 d. įsakymu Nr. 1K-189 (Žin., 2006, Nr. 56-2002) (toliau – pirkimo taisyklės), nuostatomis;
11. Paprojekčio audito paslaugos turi būti perkamos pagal sekretoriato parengtą audito paslaugų pirkimo techninę užduotį.
12. Paprojekčio išlaidos gali būti pripažįstamos tinkamomis finansuoti paramos lėšomis, jei paramos gavėjas ir (arba) partneris (-iai) yra įvykdęs sutartyje numatytus įsipareigojimus.
13. Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) yra tinkamos finansuoti paramos lėšomis išlaidos, jei paramos gavėjas ir (arba) partneris (-iai), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymu (Žin., 2002, Nr. 35-1271) ir kitais teisės aktais, negali įtraukti šio mokesčio į PVM atskaitą ir susigrąžinti iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) susigrąžinti kitais būdais (remiantis kitais galiojančiais teisės aktais, pasirašytomis sutartimis ir pan.).
14. PVM yra netinkamos finansuoti paramos lėšomis išlaidos nuo to momento, kai paramos gavėjas ir (arba) partneris (-iai) įgyja teisę susigrąžinti PVM bet kokiais kitais būdais. Minėta nuostata galioja ir tuo atveju, kai paramos gavėjas ir (arba) partneris (-iai) turėjo ar įgijo teisę susigrąžinti PVM nepriklausomai nuo grąžinimo būdų, tačiau savo teise dėl nežinojimo ar kitų priežasčių nepasinaudojo.
15. Jei paramos gavėjas ir (arba) partneris (-iai), pasibaigus paprojekčio įgyvendinimo laikotarpiui, įgyja teisę susigrąžinti PVM (nepriklausomai nuo grąžinimo būdų), kuris jau buvo apmokėtas paramos lėšomis, paramos gavėjas ir (arba) partneris (-iai) įsipareigoja šia teise nepasinaudoti.
16. Paramos gavėjas ir (arba) partneris (-iai), įsiregistravę PVM mokėtojais ar išsiregistravę iš PVM mokėtojų registro, privalo apie tai raštu informuoti sekretoriatą pateikdami šią informaciją pagrindžiančius dokumentus (ar jų kopijas) ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo įregistravimo (išregistravimo) į (iš) PVM mokėtojų registrą dienos.
V. PAPROJEKČIO IŠLAIDŲ APMOKĖJIMAS IR MOKĖJIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS
17. Tinkamos finansuoti paramos lėšomis paprojekčio išlaidos paramos gavėjui apmokamos kompensavimo su avansu mokėjimo būdu.
18. Mokėjimams gauti paramos gavėjas sekretoriatui teikia sekretoriato patvirtintos formos mokėjimo prašymus pagal su sekretoriatu suderintą mokėjimo prašymų teikimo grafiką. Mokėjimo prašymų teikimo grafikas derinti sekretoriatui turi būti pateiktas per 15 (penkiolika) darbo dienų po sutarties pasirašymo ir per 10 (dešimt) darbo dienų nuo pateikimo sekretoriatui suderintas. Kartu su mokėjimo prašymais (išskyras teikiant avansinio mokėjimo prašymą) paramos gavėjas privalo pateikti išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas, patvirtintas vadovaujantis Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009; 2006, Nr. 60-2169), bei audito ataskaitą.
19. Visos paramos gavėjo įgyvendinant paprojektį patirtos ir apmokėtos išlaidos turi būti pagrįstos apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme (Žin., 2001, Nr. 99-3515) ir kituose galiojančiuose teisės aktuose nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, ar lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais.
20. Paramos gavėjui mokami:
20.1. avansinis mokėjimas:
20.1.1. visoms šalims pasirašius sutartį, paramos gavėjas gali gauti avansu iki 80 (aštuoniasdešimt) procentų paprojekčiui skirtų paramos lėšų sumos, tačiau ne daugiau kaip 138 000,00 litų (vieną šimtą trisdešimt aštuonis tūkstančius litų, 00 ct);
20.1.2. jeigu prašomo avanso suma didesnė kaip 10 000,00 litų (dešimt tūkstančių litų, 00 ct), paramos gavėjas sekretoriatui kartu su avansinio mokėjimo prašymu privalo pateikti ir banko garantiją arba draudimo kompanijos laidavimo raštą avansinio mokėjimo sumai (netaikoma, jei paramos gavėjas yra centrinės, regioninės ar vietos valdžios institucija); banko garantija (draudimo kompanijos laidavimo raštas) turi galioti 60 (šešiasdešimt) darbo dienų po sutartyje nustatyto paprojekčio įgyvendinimo termino pabaigos. Jei paprojekčio įgyvendinimo terminas yra pratęsiamas, banko garantijos arba draudimo kompanijos laidavimo rašto galiojimo terminas turi būti pratęstas atitinkamam terminui;
20.2. tarpinis (-iai) mokėjimas (-ai):
20.2.1. tarpiniam (-iams) mokėjimui (-ams) gauti paramos gavėjas pagal su sekretoriatu suderintą mokėjimo prašymų teikimo grafiką teikia sekretoriatui tarpinį (-ius) mokėjimo prašymą (-us) kartu su audito ataskaita;
20.2.2. tarpiniame mokėjimo prašyme paramos gavėjas privalo deklaruoti visas per ataskaitinį laikotarpį, už kurį teikiamas mokėjimo prašymas, patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas;
20.2.3. teikiant tarpinį mokėjimo prašymą dalis tinkamų finansuoti paramos lėšomis išlaidų pagal pateiktas prekių tiekėjų ir (arba) paslaugų teikėjų sąskaitas gali būti neapmokėta, jei paramos gavėjui neišmokėtas avansas arba išmokėto avanso suma neviršija 10 000,00 litų (dešimt tūkstančių litų), arba visas išmokėtas avansas jau yra panaudotas tinkamoms finansuoti paprojekčio išlaidoms apmokėti; paramos gavėjas ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo lėšų gavimo į paprojekčio sąskaitą privalo apmokėti šias išlaidas ir per 5 (penkias) darbo dienas išsiųsti sekretoriatui pranešimą apie išlaidų apmokėjimą bei pateikti apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas;
20.3. galutinis mokėjimas:
20.3.1. galutiniam mokėjimui gauti paramos gavėjas ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) darbo dienų po paprojekčio veiklų įgyvendinimo pabaigos teikia sekretoriatui galutinį mokėjimo prašymą, galutinę paprojekčio įgyvendinimo ataskaitą, auditoriaus išvadą ir audito ataskaitą;
20.3.2. galutiniame mokėjimo prašyme paramos gavėjas privalo deklaruoti visas faktiškai patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti paprojekčio išlaidas; išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijų, pateiktų su ankstesniais mokėjimo prašymais, pateikti nereikia;
20.3.3. galutiniame mokėjimo prašyme deklaruojama bendra paprojekčio tinkamų finansuoti išlaidų suma turi būti apskaičiuota atsižvelgiant į tai, kad administracinių išlaidų dalis bendroje tinkamų finansuoti išlaidų sumoje neviršytų 10 (dešimt) procentų bei viešinimo ir informavimo išlaidų dalis bendroje tinkamų finansuoti išlaidų sumoje neviršytų 5 (penkių) procentų;
20.3.4. galutiniame mokėjimo prašyme nurodoma galutinė prašoma išmokėti paramos lėšų suma, kuri apskaičiuojama iš tinkamų finansuoti paramos lėšomis paprojekčio išlaidų sumos atskaitant avansą, tarpinius mokėjimus ir palūkanas, sukauptas nuo paramos gavėjui sumokėto avansinio mokėjimo sumos; deklaruota tinkamų finansuoti išlaidų suma bus kompensuojama taip, kad nebūtų viršytas sutartyje nustatytas paramos lėšomis finansuojamų išlaidų santykis su bendra tinkamų finansuoti paprojekčio išlaidų suma:
20.3.5. teikiant galutinį mokėjimo prašymą ne daugiau kaip 25 (dvidešimt penki) procentai tinkamų finansuoti paramos lėšomis išlaidų gali būti neapmokėtos; paramos gavėjas, gavęs paramos lėšas, per 5 (penkias) darbo dienas privalo išmokėti šias lėšas paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui ir per 5 (penkias) darbo dienas išsiųsti sekretoriatui pranešimą apie sąskaitų apmokėjimą, pridėjęs išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas.
VI. MOKĖJIMO PRAŠYMŲ TIKRINIMAS BEI TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ PATVIRTINIMAS
22. Sekretoriatas atlieka paramos gavėjo pateikto mokėjimo prašymo (-ų), išlaidų pagrindimo, išlaidų apmokėjimo įrodymo ir kitų sutartyje nustatytų dokumentų tikrinimą bei pirminį tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimą.
23. Patikrinęs ir įvertinęs mokėjimo prašymą, sekretoriatas gali:
23.2. paramos gavėjo paprašyti papildomos informacijos ir nustatyti terminą, per kurį jis turi pateikti šią informaciją, ir (arba) nuspręsti atlikti paprojekčio patikrą vietoje;
23.3. rekomenduoti dalies išlaidų neapmokėti, jei paramos gavėjo pateiktos informacijos nepakanka įvertinti išlaidų tinkamumui finansuoti, ir apie tai informuoti paramos gavėją; tokios išlaidos, pašalinus trūkumus, gali būti apmokėtos paramos gavėjui pateikus kitus mokėjimo prašymus;
24. Jeigu paramos gavėjas laiku nepateikia mokėjimo prašymo, sekretoriatas gali raštu apie tai priminti paramos gavėjui ir nustatyti terminą, per kurį mokėjimo prašymas turi būti pateiktas.
25. Jeigu paramos gavėjas mokėjimo prašymo laiku nepateikia ir po priminimo arba sekretoriatas jį atmeta tris kartus, sekretoriatas, vadovaudamasis sutarties XIII skyriaus nuostatomis, gali inicijuoti paramos skyrimo paramos gavėjui sustabdymą, sutarties nutraukimą ir (arba) suteiktos paramos arba jos dalies grąžinimą.
26. Sekretoriatas per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo tinkamo mokėjimo prašymo gavimo dienos patikrina ir patvirtina paramos gavėjo mokėjimo prašymą. Patvirtinęs paramos gavėjų pateiktus mokėjimo prašymus, sekretoriatas juos kartu su mokėjimo prašymuose deklaruojamų paprojekčio išlaidų pagrindimo, apmokėjimo įrodymo bei kitais sutartyje nustatytais dokumentais, mokėjimo prašymų patikros lapais ir mokėjimo prašymų suvestine teikia tvirtinti tarpinei institucijai.
27. Tarpinė institucija, gavusi sekretoriato pateiktą mokėjimo prašymų suvestinę, paramos gavėjų mokėjimo prašymus bei juos lydinčius dokumentus, per 20 (dvidešimt) dienų nuo tinkamai parengtų mokėjimo prašymų ir juos lydinčių dokumentų gavimo patikrina ir patvirtina mokėjimo prašymuose deklaruojamų išlaidų tinkamumą ir teikia įgyvendinančiajai institucijai patvirtintus mokėjimo prašymus bei juos lydinčius dokumentus.
28. Įgyvendinančioji institucija finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka patvirtina paramos gavėjų pateiktuose mokėjimo prašymuose deklaruotų išlaidų tinkamumą finansuoti, rengia mokėjimo paraiškas valstybės iždui dėl lėšų pervedimo paramos gavėjams ir teikia jas Finansų ministerijai.
29. Finansų ministerija įgyvendinančiosios institucijos parengtas mokėjimo paraiškas valstybės iždui apmoka vadovaudamasi Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604), ir Lėšų iš Finansų ministerijos vykdomos specialiosios Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių priemonių programos išmokėjimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-169 (Žin., 2008, Nr. 53-1983).
30. Paramos lėšos paramos gavėjui sumokamos litais į finansinių rekvizitų formoje (sutarties 4 priedas) nurodytą paramos gavėjo banko sąskaitą, kurioje esančias lėšas paramos gavėjas gali naudoti tik paprojekčiui įgyvendinti.
31. Jei patvirtinus galutinių paprojekčio išlaidų tinkamumą nustatoma, kad paramos gavėjui buvo išmokėta didesnė paramos lėšų suma, nei galėjo būti sumokėta atsižvelgiant į faktiškai patirtas ir patvirtintas tinkamas finansuoti paprojekčio išlaidas, paramos gavėjas privalo grąžinti išmokėtų paramos lėšų perviršį.
32. Galutinį tinkamų finansuoti paramos lėšomis išlaidų dydį tvirtina Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerija.
33. Jeigu Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerija nustato mažesnę tinkamų finansuoti paramos lėšomis paprojekčio išlaidų sumą, nei patvirtino įgyvendinančioji institucija ir išmokėjo Finansų ministerijos Valstybės iždo departamentas, paramos gavėjas privalo grąžinti išmokėtos paramos lėšų sumos perviršį.
34. Paramos gavėjams išmokėtos paramos lėšų sumos perviršis turi būti grąžinamas į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, vadovaujantis Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 (Žin., 2005, Nr. 69-2469; 2008, Nr. 55-2077).
VII. PARAMOS GAVĖJO TEIKIAMOS ATASKAITOS
35. Paramos gavėjas teikia sekretoriatui šias sekretoriato nustatytos formos paprojekčio įgyvendinimo ataskaitas:
36. Tarpinės paprojekčio įgyvendinimo ataskaitos ataskaitinis laikotarpis yra kalendorinis ketvirtis ir negali būti trumpesnis nei 1 (vienas) kalendorinis mėnuo ir ilgesnis nei 5 (penki) kalendoriniai mėnesiai.
37. Paramos gavėjas sekretoriatui teikia 1 (vieną) paprojekčio įgyvendinimo ataskaitos originalą, 1 (vieną) kopiją ir elektroninę jos formą.
38. Sekretoriatas, gavęs tarpinę paprojekčio įgyvendinimo ataskaitą, ją išnagrinėja per 30 (trisdešimt) darbo dienų ir nustato, ar paprojektis vykdomas laikantis sutarties sąlygų, taip pat, ar:
38.1. paramos gavėjas pateikė tarpinę paprojekčio įgyvendinimo ataskaitą laiku ir įvykdė kitus ataskaitos pateikimo reikalavimus;
39. Patikrinęs ir įvertinęs tarpinę paprojekčio įgyvendinimo ataskaitą, sekretoriatas gali:
39.2. paramos gavėjo paprašyti papildomos informacijos ir nustatyti terminą, per kurį jis turi pateikti šią informaciją, ir (arba) nuspręsti atlikti paprojekčio patikrą vietoje;
40. Jeigu paramos gavėjas laiku nepateikia tarpinės paprojekčio įgyvendinimo ataskaitos, sekretoriatas gali raštu apie tai priminti paramos gavėjui ir nustatyti terminą, per kurį tarpinė paprojekčio įgyvendinimo ataskaita turi būti pateikta.
41. Jeigu paramos gavėjas tarpinės paprojekčio įgyvendinimo ataskaitos laiku nepateikia ir po priminimo arba sekretoriatas ją atmeta tris kartus, sekretoriatas, vadovaudamasis sutarties XIII skyriaus nuostatomis, gali inicijuoti paramos skyrimo paramos gavėjui sustabdymą, sutarties nutraukimą ir (arba) suteiktos paramos arba jos dalies grąžinimą.
42. Paramos gavėjas ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) darbo dienų po paprojekčio įgyvendinimo pabaigos teikia sekretoriatui galutinę paprojekčio įgyvendinimo ataskaitą kartu su audito ataskaita ir auditoriaus išvada.
43. Sekretoriatas, gavęs galutinę paprojekčio įgyvendinimo ataskaitą, ją išnagrinėja per 30 (trisdešimt) darbo dienų ir nustato, ar paprojektis įvykdytas laikantis sutarties sąlygų, taip pat, ar:
43.1. paramos gavėjas pateikė galutinę paprojekčio įgyvendinimo ataskaitą laiku ir įvykdė kitus ataskaitos pateikimo reikalavimus;
43.3. paprojektis įgyvendintas laikantis pirkimų taisyklių, Informacijos apie Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus viešinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2005 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1K-339 (Žin., 2005, Nr. 136-4901; 2008, Nr. 78-3082) (toliau – viešinimo taisyklės), ir kitų sutartyje nustatytų reikalavimų.
44. Patikrinęs ir įvertinęs galutinę paprojekčio įgyvendinimo ataskaitą, sekretoriatas gali:
44.2. paramos gavėjo paprašyti papildomos informacijos ir nustatyti terminą, per kurį jis turi pateikti šią informaciją, ir (arba) nuspręsti atlikti paprojekčio patikrą vietoje;
45. Jeigu paramos gavėjas laiku nepateikia galutinės paprojekčio įgyvendinimo ataskaitos, sekretoriatas gali raštu apie tai priminti paramos gavėjui ir nustatyti terminą, per kurį galutinė paprojekčio įgyvendinimo ataskaita turi būti pateikta.
46. Jeigu paramos gavėjas galutinės paprojekčio įgyvendinimo ataskaitos laiku nepateikia ir po priminimo arba sekretoriatas ją atmeta tris kartus, sekretoriatas, vadovaudamasis sutarties XIII skyriaus nuostatomis, gali inicijuoti paramos lėšų skyrimo paramos gavėjui sustabdymą, sutarties nutraukimą ir (arba) suteiktos paramos arba jos dalies grąžinimą.
VIII. PAPROJEKČIŲ PATIKRA VIETOJE
48. Sekretoriatas privalo atlikti kiekvieno paprojekčio patikrą paprojekčio įgyvendinimo vietoje mažiausiai vieną kartą per paprojekčio įgyvendinimo laikotarpį. Kol sekretoriatas neatliko paprojekčio patikros vietoje, paramos gavėjui negali būti išmokėta galutinė paramos suma.
49. Sekretoriatas patikras vietose atlieka pagal sekretoriato parengtą ir patvirtintą patikrų vietoje atlikimo procedūrą. Sekretoriatas gali tikrinti paramos gavėjo (ir (arba) partnerio) ūkinę veiklą tik tiek, kiek ji yra susijusi su tikrinamo paprojekčio įgyvendinimu.
50. Sekretoriatas atlieka planines ir neplanuotas patikras vietose:
51. Patikrą vietoje atlieka ne mažiau kaip du sekretoriato atstovai. Atliekant patikrą vietoje gali dalyvauti tarpinės ir (arba) įgyvendinančiosios institucijų atstovai.
52. Sekretoriatas apie patikrą vietoje raštu (faksu arba registruotu laišku) informuoja paramos gavėją likus ne mažiau kaip 3 (trims) darbo dienoms iki patikros vietoje atlikimo.
53. Jei išankstinis paramos gavėjo informavimas apie planuojamą patikrą vietoje gali turėti neigiamos įtakos patikros vietoje rezultatams, sekretoriatas patikrą vietoje gali atlikti prieš tai iš anksto neinformavęs paramos gavėjo.
55. Patikros vietoje metu nustatęs neesminių neatitikimų, kurie nepažeidžia sutarties ir gali būti ištaisyti paramos gavėjo, sekretoriatas suformuluoja reikalavimus paramos gavėjui ir nustato terminą, per kurį šie reikalavimai turi būti įvykdyti. Apie reikalavimus ir jų įvykdymo terminus sekretoriatas raštu informuoja paramos gavėją ir tarpinę instituciją. Apie reikalavimų įvykdymą paramos gavėjas turi raštu pranešti sekretoriatui.
56. Jei sekretoriatas, atlikęs patikrą vietoje, įtaria, kad paramos gavėjo padaryti pažeidimai gali turėti nusikalstamos veikos požymių, apie tai per 5 (penkias) darbo dienas informuoja tarpinę ir (arba) įgyvendinančiąją institucijas, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos.
57. Sekretoriatas, atlikęs patikrą vietoje, paramos gavėją supažindina su patikros vietoje lapu ir paprašo, kad paramos gavėjas pasirašytų ant patikros vietoje lapo. Jei paramos gavėjas nesutinka su patikros vietoje išvadomis ir nepasirašo ant patikros vietoje lapo, apie tai pažymima patikros vietoje lape.
IX. PAPROJEKČIO ĮGYVENDINIMO KONTROLĖ
58. Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos, Norvegijos generalinio auditoriaus tarnybos, Europos laisvosios prekybos asociacijos Auditorių valdybos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Europos ekonominės erdvės (toliau – EEE) ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdybos, koordinavimo, tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijų įgalioti asmenys turi teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip yra įgyvendinamas paprojektis, taip pat turi teisę audituoti ir kontroliuoti paramos gavėjo finansinę ar ūkinę veiklą, kiek ji susijusi su paprojekčio įgyvendinimu, visas kitas aplinkybes, susijusias su paprojekčiu bei sutartimi, paprojekčio vykdymo laikotarpiu ir 10 (dešimt) metų po galutinės paprojekčio įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo, jei kituose teisės aktuose nenustatyta kitaip.
59. Paramos gavėjas privalo užtikrinti su Norvegijos finansinio mechanizmo įgyvendinimu susijusių dokumentų saugumą ir prieinamumą koordinavimo, tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijų, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdybos, Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos, Norvegijos generalinio auditoriaus tarnybos ir Europos laisvosios prekybos asociacijos Auditorių valdybos atstovams.
60. Apie planuojamas Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos, EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdybos ar Norvegijos generalinio auditoriaus tarnybos atstovų patikras sekretoriatas turi informuoti paramos gavėją ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo pranešimo apie planuojamas patikras gavimo dienos.
X. PARAMOS GAVĖJO TEISĖS IR PAREIGOS
61. Paramos gavėjas įsipareigoja:
61.1. įgyvendinti paprojektį, numatytą paprojekčio paraiškoje (sutarties 2 priedas), nepažeidžiant sutarties, Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, Lietuvos Respublikos pasirašytų tarptautinių sutarčių, Norvegijos finansinius mechanizmus reglamentuojančių teisės aktų;
61.2. siekdamas numatytų paprojekčio rezultatų, tikslų ir uždavinių, prisiimti atsakomybę įgyvendinti paprojektį taip, kaip numatyta sutartyje, vadovaudamasis rūpestingumo, sąžiningumo, efektyvumo, skaidrumo ir geros partnerystės principais;
61.3. vykdyti pirkimus vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymo ir pirkimo taisyklių nuostatomis ir užtikrinti, kad šiais teisės aktais vadovautųsi paprojekčio partneris (-iai);
61.4. prireikus užtikrinti, kad paprojekčio partneris (-iai) laikytųsi ir vykdytų savo prisiimtus įsipareigojimus; paramos gavėjas atsako už paprojekčio partnerio (-ių) veiksmų koordinavimą ir prisiima visišką atsakomybę už jų įsipareigojimų, įgyvendinant paprojektį, nevykdymą ar netinkamą vykdymą;
61.5. laikydamasis viešinimo taisyklių nustatytų reikalavimų, naudoti pasirinktas viešinimo priemones; visais atvejais, kai kalbama apie paprojektį, viešinti faktą, kad dalis paprojekčiui įgyvendinti reikalingų lėšų yra skirta iš Norvegijos finansinio mechanizmo paramos;
61.6. tinkamai tvarkyti atskirą paprojekčio išlaidų buhalterinę apskaitą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, apskaitos standartais bei audito atsekamumo principu, įtraukti į apskaitą visas ūkines operacijas, susijusias su paprojekčio įgyvendinimu, jas dokumentuoti ir saugoti atskirose, tik su paprojekčio įgyvendinimu susijusiose bylose, ir užtikrinti apskaitos informacijos tinkamumą, objektyvumą, išsamumą ir naudingumą;
61.7. prisidėti prie paprojekčio įgyvendinimo savo įnašu (ir (arba) užtikrinti partnerių įnašą), nurodytu sutarties 4.2 punkte, taip pat apmokėti kitas (netinkamas finansuoti ir neprašomas apmokėti tinkamas finansuoti) paprojekčio išlaidas;
61.8. naudoti paramos lėšas tik paprojekčiui įgyvendinti ir tinkamai už jas atsiskaityti sekretoriatui sutartyje nustatyta tvarka;
61.9. laiku ir tinkamai pateikti sekretoriatui visas ataskaitas, per nustatytus terminus teikti sekretoriatui ir (arba) tarpinei institucijai papildomą informaciją, susijusią su paprojekčio įgyvendinimu;
61.10. nedelsdamas raštu informuoti sekretoriatą apie visas aplinkybes ir priežastis, trukdančias tinkamai vykdyti paprojektį, arba apie jų grėsmę;
61.11. sudaryti sąlygas ir leisti Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos, Norvegijos generalinio auditoriaus tarnybos, Europos laisvosios prekybos asociacijos Auditorių valdybos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdybos, koordinavimo institucijos, tarpinės institucijos ir įgyvendinančiosios institucijos įgaliotiems asmenims apžiūrėti vietoje ir (arba) patikrinti, kaip įgyvendinamas paprojektis ir (arba) kaip vykdoma veikla po paprojekčio įgyvendinimo pabaigos;
61.12. saugoti visus su paprojekčio įgyvendinimu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų nuo galutinės paprojekčio įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo;
61.13. grąžinti į sekretoriato arba tarpinės institucijos nurodytą sąskaitą dėl klaidos gautą didesnę paramos lėšų sumą, kaip tai nurodyta sekretoriato arba tarpinės institucijos pateiktame reikalavime grąžinti paramos lėšas;
61.14. sekretoriatui, tarpinei arba įgyvendinančiajai institucijai nustačius pažeidimą arba tarpinei institucijai priėmus sprendimą sustabdyti paramos lėšų išmokėjimą, per sekretoriato nustatytą terminą ištaisyti padarytus pažeidimus, o priėmus sprendimą nutraukti paramos lėšų mokėjimą ir (arba) grąžinti jau sumokėtas paramos lėšas arba jų dalį, per nustatytą terminą grąžinti reikalaujamą paramos lėšų dalį ar visą gautą paramą į sekretoriato arba tarpinės institucijos nurodytą sąskaitą;
61.15. laiku negrąžinus netinkamai panaudotos ir (arba) išmokėtos didesnės, nei numatyta sutartyje ir (arba) nurodyta pateiktame mokėjimo prašyme, paramos lėšų sumos per reikalavime grąžinti paramą nurodytą terminą, mokėti Lietuvos Respublikos finansų ministro nustatyto dydžio delspinigius nuo grąžintinos paramos sumos už kiekvieną uždelstą dieną;
62. Paramos gavėjas sutarties galiojimo laikotarpiu negali perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, susijusių su sutartimi, tretiesiems asmenims be raštiško sekretoriato ir tarpinės institucijos sutikimo.
63. Paramos gavėjas įsipareigoja užtikrinti veiklos, kuriai suteikta parama, tęstinumą 5 (penkerius) metus nuo paprojekčio įgyvendinimo pabaigos.
65. Pasibaigus paprojekčio įgyvendinimui, 5 (penkerius) metus, ne vėliau kaip iki kiekvienų kalendorinių metų sausio 15 d., paramos gavėjas teikia tarpinei institucijai nustatytos formos paramos gavėjo deklaraciją dėl įsipareigojimų vykdymo pasibaigus paprojekčio įgyvendinimui (sutarties 1 priedas) (toliau – deklaracija dėl įsipareigojimų vykdymo).
66. Paramos gavėjas turi teisę:
66.1. vienašališkai nutraukti sutartį, jei jam nepagrįstai nėra išmokėta jokia paramos lėšų dalis, arba inicijuoti sutarties nutraukimą šalių sutarimu, jei grąžinamos visos sumokėtos paramos lėšos;
XI. SEKRETORIATO TEISĖS IR PAREIGOS
67. Sekretoriatas privalo:
67.1. pagal savo kompetenciją užtikrinti, kontroliuoti ir prižiūrėti, kad paprojektis būtų įgyvendinamas nepažeidžiant paramos ir sutarties, Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, Lietuvos Respublikos pasirašytų tarptautinių sutarčių, EEE ir Norvegijos finansinius mechanizmus reglamentuojančių teisės aktų;
67.2. kartu su tarpine institucija vykdyti paramos lėšų naudojimo kontrolę atsižvelgdamas į paramos ir sutarties bei bendradarbiavimo fondo paraiškos nuostatas;
67.3. gavęs paramos gavėjo prašymą keisti sutartį, teikti pasiūlymus tarpinei institucijai dėl sutarties keitimo sutarties XIV skyriuje nustatyta tvarka;
67.4. stebėti paprojekčio įgyvendinimo eigą ir planuotų uždavinių įgyvendinimą ir, jei reikia, inicijuoti ir derinti su tarpine institucija ir paramos gavėju sutarties keitimą;
67.5. konsultuoti paramos gavėją pirkimų organizavimo, dokumentų rengimo, saugojimo ir tvarkymo bei įgyvendinamo paprojekčio apskaitos klausimais;
67.6. skelbti interneto svetainėje (www.eeefondai.lt) informaciją, kuri gali būti reikalinga paramos gavėjui (ir (arba) partneriui (-iams) sutarties nuostatoms tinkamai vykdyti, bei paramos gavėjui aktualių ataskaitų, mokėjimo prašymų ir kitų dokumentų, kurių formos yra nustatomos, aktualias redakcijas;
67.7. tikrinti ir tvirtinti paramos gavėjo teikiamas paprojekčio įgyvendinimo ataskaitas, mokėjimo prašymus, teikti paramos gavėjui pastabas ir įspėjimus dėl netinkamo paprojekčio įgyvendinimo, reikalauti papildomos informacijos ir atlikti kitus veiksmus, užtikrinančius tinkamą paprojekčio įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę;
67.8. organizuoti patikras paprojekčių įgyvendinimo vietose, registruoti šias patikras, imtis būtinų veiksmų aptiktiems pažeidimams pašalinti;
67.9. įtaręs, kad esama paramos, skiriamos paprojekčiui, naudojimo pažeidimų, arba gavęs informacijos apie tokius pažeidimus, pranešti apie juos tarpinei institucijai bei atlikti kitas su paramos lėšų, skiriamų paprojekčiui įgyvendinti, naudojimo pažeidimais susijusias funkcijas, nustatytas sutarties XIII skyriuje;
67.10. imtis priemonių, kad teisės aktų nustatyta tvarka būtų susigrąžintos paramos lėšos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant sutarties, Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, Lietuvos Respublikos pasirašytų tarptautinių sutarčių, Norvegijos finansinį mechanizmą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus.
68. Sekretoriatas turi teisę:
68.1. duoti paramos gavėjui privalomus vykdyti nurodymus, susijusius su paprojekčio įgyvendinimu ar paramos lėšų naudojimu;
68.2. reikalauti iš paramos gavėjo papildomos informacijos arba dokumentų, jei, sekretoriato nuomone, pateiktos informacijos nepakanka išlaidų tinkamumo finansuoti ar paprojekčio įgyvendinimo ataskaitų patvirtinimui;
XII. TARPINĖS INSTITUCIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
69. Tarpinė institucija privalo:
69.1. pagal savo kompetenciją prižiūrėti, kad paprojektis būtų įgyvendinamas nepažeidžiant paramos ir sutarties, Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, Lietuvos Respublikos pasirašytų tarptautinių sutarčių, Norvegijos finansinius mechanizmus reglamentuojančių teisės aktų;
69.2. kartu su sekretoriatu vykdyti paramos lėšų naudojimo kontrolę atsižvelgdama į paramos ir sutarties bei bendradarbiavimo fondo paraiškos nuostatas;
69.3. prireikus inicijuoti, derinti ir (arba) tvirtinti sutarties keitimus su sekretoriatu ir paramos gavėju sutarties XIV skyriuje nustatyta tvarka;
69.4. įtarusi, kad esama paramos, skiriamos paprojekčiui, naudojimo pažeidimų, arba gavusi informacijos apie tokius pažeidimus, pranešti apie juos įgyvendinančiajai institucijai bei atlikti kitas su paramos naudojimo pažeidimais susijusias funkcijas, nustatytas sutarties XIII skyriuje;
70. Tarpinė institucija turi teisę:
70.1. duoti sekretoriatui ir (arba) paramos gavėjui privalomus vykdyti nurodymus, susijusius su paprojekčio įgyvendinimu ar paramos lėšų naudojimu;
70.2. papildomai tikrinti paprojekčio įgyvendinimo ataskaitoje ir (arba) deklaracijoje dėl įsipareigojimų vykdymo pateiktą informaciją ir prašyti sekretoriato ir (arba) paramos gavėjo pateikti papildomą informaciją arba dokumentus, susijusius su ataskaitoje ir (arba) deklaracijoje dėl įsipareigojimų vykdymo pateikta informacija;
70.3. gauti iš sekretoriato ir (arba) paramos gavėjo visą informaciją, susijusią su paprojekčio įgyvendinimu ar administravimu, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos paramos lėšos;
XIII. PARAMOS LĖŠŲ SKYRIMO SUSTABDYMAS, SUTARTIES NUTRAUKIMAS, PARAMOS LĖŠŲ GRĄŽINIMAS DĖL NETINKAMAI ĮGYVENDINAMŲ PAPROJEKČIŲ
71. Sekretoriatas ir (arba) tarpinė institucija turi teisę inicijuoti paramos lėšų mokėjimo paramos gavėjui sustabdymą ar nutraukimą, išmokėtų paramos lėšų arba jų dalies grąžinimą, kai paramos gavėjas:
71.1. bankrutuoja, yra restruktūrizuojamas, likviduojamas arba laikinai sustabdo veiklą, tampa nemokus arba nebegali vykdyti savo veiklos dėl kitų priežasčių (apie tai paramos gavėjas privalo nedelsdamas raštu informuoti sekretoriatą);
71.2. nepradeda vykdyti paprojekčio per 3 (tris) mėnesius po sutarties įsigaliojimo arba nustoja vykdyti paprojektį;
71.3. nepateikia paprojekčio įgyvendinimo ataskaitų, deklaracijos dėl įsipareigojimų vykdymo per sutartyje nustatytus terminus ir joje nustatyta tvarka arba pateiktos paprojekčio įgyvendinimo ataskaitos negali būti patvirtinamos sutartyje nustatyta tvarka;
71.4. nevykdo paprojekčio taip, kaip nustatyta sutartyje, viršija patvirtintas paprojekčio biudžeto išlaidų kategorijų sumas daugiau kaip 15 (penkiolika) procentų, negali pasiekti sutartyje numatyto paprojekčio tikslo;
71.6. teikdamas paprojekčio įgyvendinimo ataskaitas, deklaraciją dėl įsipareigojimų vykdymo, prašydamas išmokėti paramos lėšas arba vykdydamas sutartį, pateikia klaidinančią ar iškreiptą informaciją arba nuslepia informaciją, kuri turi reikšmės tinkamai vykdant paprojekčio įgyvendinimo ir sutarties kontrolę, išlaidas pripažįstant tinkamomis finansuoti ir kitiems su paprojekčio įgyvendinimu ir tęstinumo užtikrinimu susijusiems sprendimams;
71.7. įgyvendindamas paprojektį, pažeidė sutarties, Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, Lietuvos Respublikos pasirašytų tarptautinių sutarčių, Norvegijos finansinį mechanizmą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus;
71.8. raštu nesuderinęs su sekretoriatu ir (arba) tarpine institucija, perleido tretiesiems asmenims savo įsipareigojimus arba teises, nustatytas sutartyje;
71.9. nesudaro sąlygų ar neleidžia apžiūrėti vietoje ir (arba) patikrinti sekretoriato ir (arba) sutarties 58 punkte nurodytų institucijų atstovams, kaip įgyvendinamas paprojektis ir (arba) kaip vykdoma veikla suteikus paramą, arba vykdyti kitų su sutarties įgyvendinimu susijusių patikrinimų (įskaitant dokumentų patikrinimus) paprojekčio vykdymo laikotarpiu ir 10 (dešimt) metų po galutinės paprojekčio įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo;
72. Sekretoriatas, nustatęs ir (arba) gavęs informaciją apie paprojekčio įgyvendinimo pažeidimus, nustatytus sutarties 71 punkte, siūlo tarpinei institucijai sustabdyti mokėtinų sumų išmokėjimą paramos gavėjui ir per 10 (dešimt) darbo dienų nuo tokios informacijos nustatymo ir (arba) gavimo atlieka papildomą paprojekčio vykdymo metu paramos gavėjo pateiktų su paprojekčio įgyvendinimu susijusių dokumentų patikrinimą arba paprašo paramos gavėją pateikti papildomą reikalingą informaciją ir (arba) dokumentus ir (arba) atlieka patikrą vietoje.
73. Sekretoriatas, atlikęs papildomą paramos gavėjo pateiktų dokumentų patikrinimą ir (arba) patikrą vietoje ir nustatęs, kad esama sutarties 71 punkte nustatytų pažeidimų, informuoja paramos gavėją apie nustatytus pažeidimus ir nurodo terminą, per kurį tie pažeidimai turi būti ištaisyti.
74. Apie tyrimo rezultatus ir apie pažeidimo ištaisymą arba neištaisymą sekretoriatas per 10 (dešimt) darbo dienų informuoja tarpinę instituciją pateikdamas visą su pažeidimu susijusią informaciją.
75. Jei paramos gavėjas per nurodytą terminą nepašalina nustatytų pažeidimų, sekretoriatas siūlo tarpinei institucijai nutraukti paramos lėšų mokėjimą paramos gavėjui ir (arba) pareikalauti grąžinti paramos gavėjui išmokėtas paramos lėšas arba jų dalį.
76. Tarpinė institucija, gavusi sekretoriato pasiūlymą nutraukti paramos lėšų mokėjimą paramos gavėjui ir (arba) pareikalauti grąžinti paramos gavėjui išmokėtas paramos lėšas arba jų dalį, gali papildomai paprašyti paramos gavėjo pateikti motyvuotus paaiškinimus, papildomą informaciją ir (arba) dokumentus.
77. Tarpinė institucija, atsižvelgdama į sekretoriato rekomendacijas ir paramos gavėjo pateiktus motyvuotus paaiškinimus, papildomą informaciją ir (arba) dokumentus, priima sprendimą:
77.2. nutraukti paramos lėšų mokėjimą paramos gavėjui, nutraukti sutartį ir (arba) pareikalauti grąžinti paramos gavėjui išmokėtas paramos lėšas arba jų dalį;
78. Tarpinė institucija, priimdama sprendimą dėl netinkamai įgyvendinamų paprojekčių, atsižvelgia į tai, ar paprojektis įgyvendinamas netinkamai dėl paramos gavėjo kaltės bei aplaidumo, ar dėl objektyvių aplinkybių, kurių neįmanoma buvo numatyti teikiant paprojekčio paraišką ir (arba) pasirašant sutartį.
79. Sekretoriatas, gavęs tarpinės institucijos sprendimą nutraukti paramos lėšų mokėjimą paramos gavėjui, imasi priemonių, kad teisės aktų nustatyta tvarka būtų susigrąžintos paramos gavėjui išmokėtos paramos lėšos arba jų dalis.
80. Paramos gavėjas, gavęs sprendimą dėl paramos lėšų mokėjimo paramos gavėjui sustabdymo arba nutraukimo ir išmokėtų paramos lėšų arba jų dalies gražinimo, privalo per sekretoriato nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus ir apie jų įvykdymą raštu informuoti sekretoriatą. Šis terminas negali būti trumpesnis kaip 10 (dešimt) darbo dienų, jei paramos lėšų mokėjimas paramos gavėjui sustabdomas, ir trumpesnis kaip 1 (vienas) mėnuo, jei reikalaujama grąžinti išmokėtas paramos lėšas arba jų dalį.
XIV. SUTARTIES KEITIMAS
82. Sutartis gali būti keičiama šalims pasirašant papildomą susitarimą dėl sutarties pakeitimo (toliau – papildomas susitarimas), kai:
82.2. kurios nors paprojekčio biudžeto išlaidų kategorijos suma nukrypusi nuo paprojekčio įgyvendinimo sutartyje planuotos sumos daugiau kaip 15 procentų;
83. Keičiant sutartį 82 punkte nustatytais atvejais, paramos gavėjas privalo raštu pateikti sekretoriatui prašymą pakeisti sutartį ir kartu su prašymu pateikti visus įrodymus, pagrindžiančius prašymą. Jeigu paramos gavėjui neaišku, ar reikalingiems pakeitimams atlikti yra būtina sudaryti papildomą susitarimą, jis raštu kreipiasi į sekretoriatą, kuris per 10 (dešimt) darbo dienų pateikia paramos gavėjui paaiškinimą.
84. Sekretoriatas, gavęs paramos gavėjo prašymą pakeisti sutartį pasirašant papildomą susitarimą, įvertina prašymo aplinkybes ir ne vėliau kaip per 15 (penkiolika) darbo dienų pateikia pasiūlymą tarpinei institucijai kartu su išvada dėl galimo sutarties keitimo. Išvadoje sekretoriatas išdėsto savo siūlymą:
85. Jei sekretoriatas nusprendžia siūlyti patenkinti paramos gavėjo prašymą pakeisti sutartį arba patenkinti paramos gavėjo prašymą su tam tikromis sąlygomis, jis pateikia tarpinei institucijai papildomo susitarimo projektą.
86. Sekretoriatas, gavęs ir užregistravęs tarpinės institucijos patvirtintą papildomo susitarimo projektą, nedelsdamas informuoja paramos gavėją ir prie rašto paramos gavėjui prideda tarpinės institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens ir sekretoriato vadovo arba jo įgalioto asmens pasirašytą papildomą susitarimą. Rašte sekretoriatas nurodo terminą, per kurį paramos gavėjas turi pasirašyti papildomą susitarimą ir grąžinti jį sekretoriatui. Jeigu paramos gavėjas per sekretoriato nurodytą terminą neatsiunčia pasirašyto papildomo susitarimo, laikoma, kad jis nesutiko su pasiūlytu sutarties pakeitimu.
87. Sekretoriatas, gavęs ir užregistravęs tarpinės institucijos sprendimą atmesti paramos gavėjo prašymą, nedelsdamas raštu apie tai informuoja paramos gavėją.
88. Tais atvejais, kai sutarties pakeitimą inicijuoja sekretoriatas arba tarpinė institucija, papildomą susitarimą rengia pakeitimą inicijavusi šalis bei teikia jį derinti ir pasirašyti kitoms sutarties šalims.
89. Sutarties pakeitimai įsigalioja po to, kai papildomą susitarimą pasirašo paskutinė šalis, jeigu papildomame susitarime nenurodyta vėlesnė data. Visoms sutarties šalims perduodama po vieną šalių pasirašytą papildomo susitarimo egzempliorių.
90. Sutarties keitimas nėra būtinas, kai:
91. Sutarties 90 punkte nustatytais atvejais paramos gavėjas turi raštu informuoti sekretoriatą apie sutarties pakeitimus. Laikoma, kad pakeitimas įsigalioja pranešimo išsiuntimo sekretoriatui dieną, jei per 15 (penkiolika) dienų nuo pranešimo išsiuntimo dienos sekretoriatas arba tarpinė institucija nepateikia motyvuotų prieštaravimų.
XV. KONFIDENCIALUMAS
92. Paramos gavėjas sutinka, kad kitos šalys rinktų, kauptų ir apdorotų informaciją, duomenis apie jį ir jo veiklą, būtinus priimant sprendimus dėl bendradarbiavimo fondo lėšų išmokėjimo ir kitiems tikslams, susijusiems su paprojekčio įgyvendinimo priežiūra ir kontrole. Paramos gavėjas turi užtikrinti, kad tokį sutikimą dėl duomenų išreikštų ir paprojekčio partneris (-iai), jei taikoma, – ir prekių tiekėjai ar paslaugų teikėjai.
93. Tarpinė institucija, sekretoriatas įsipareigoja saugoti ir neviešinti sudarant ir vykdant sutartį gautos informacijos, susijusios su paramos gavėjo (partnerių, jei taikoma, – ir prekių tiekėjų ar paslaugų teikėjų) veikla, išskyrus teisės aktuose nustatytus atvejus.
94. Sutarties ir paprojekčio sąlygos yra konfidencialios ir viešai neskelbiamos be šalių sutikimo, išskyrus Europos Sąjungos bei Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus atvejus bei bendro pobūdžio informaciją apie paramos sumą, paprojekčio esmę, paprojekčio įgyvendinimo eigą, nustatytus paprojekčio įgyvendinimo pažeidimus.
XVI. TAIKYTINA TEISĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS
95. Sutartis vykdoma ir aiškinama remiantis Lietuvos Respublikos teise. Šalių tarpusavio santykiai, neaptarti sutartyje, reguliuojami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
XVII. PRANEŠIMAI
97. Pranešimai šalims turi būti rašytiniai ir siunčiami oficialiu raštu paštu, faksu ar įteikiami asmeniškai šiais adresais:
Tarpinei institucijai |
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija Šventaragio g. 2 LT-01512 Vilnius <įrašyti kontaktinio asmens vardą, pavardę, telefono Nr. ir el. pašto adresą> |
|
|
Sekretoriatui |
Viešoji įstaiga „PVC“ Savanorių pr. 1–2, 7 aukštas LT-03116 Vilnius <įrašyti kontaktinio asmens vardą, pavardę, telefono Nr. ir el. pašto adresą> |
|
|
Paramos gavėjui |
<įrašyti paramos gavėjo pavadinimą> <įrašyti paramos gavėjo adresą> <įrašyti kontaktinio asmens vardą, pavardę, telefono Nr. ir el. pašto adresą> |
99. Pranešimas gali būti išsiunčiamas faksu šiais numeriais:
tarpinei institucijai – (8 5) 271 7132;
sekretoriatui – (8 5) 215 1777;
paramos gavėjui – <įrašyti paramos gavėjo fakso Nr. >.
100. Faksimilinis pranešimas laikomas įteiktu tą pačią darbo dieną, jeigu jis išsiųstas iki 12 (dvyliktos) valandos. Faksimilinis pranešimas laikomas įteiktu kitą darbo dieną, jeigu jis išsiųstas po 12 (dvyliktos) valandos. Pranešimo išsiuntimą patvirtina siuntėjo fakso aparato spausdinama ataskaita. Negavęs pranešimo asmuo privalo tai įrodyti.
101. Šalys privalo per 10 (dešimt) darbo dienų viena kitą raštu informuoti apie savo adreso, telefono ir fakso numerio, banko sąskaitos ir kitų rekvizitų pasikeitimą. Šalis, neįvykdžiusi šio reikalavimo, negali pareikšti pretenzijų, kad kitos šalies veiksmai, atlikti pagal paskutinius jai žinomus duomenis, neatitinka sutarties sąlygų arba ji negavo pranešimų, siųstų pagal šiuos adreso duomenis.
XVIII. KITOS SĄLYGOS
103. Šalys yra atleidžiamos nuo atsakomybės už sutarties nevykdymą pagal Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840 (Žin., 1996, Nr. 68-1652).
104. Sutartis įsigalioja nuo to momento, kai ją pasirašo paskutinė sutarties šalis, ir galioja iki visiško šalių įsipareigojimų įvykdymo.
105. Sutartis sudaryta trimis egzemplioriais, turinčiais vienodą teisinę galią, po vieną kiekvienai šaliai.
106. Sutarties priedai ir papildomi susitarimai, sudaryti sutarties XIV dalyje nustatyta tvarka, laikomi neatskiriama sutarties dalimi.
107. Sutarties priedai:
107.1. sutarties 1 priedas „Paramos gavėjo deklaracija dėl įsipareigojimų vykdymo pasibaigus paprojekčio įgyvendinimui“;
XIX. ŠALIŲ PARAŠAI IR REKVIZITAI
Tarpinė institucija Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija Šventaragio g. 2, LT-01510 Vilnius
(Tarpinei institucijai atstovaujančio asmens pareigų pavadinimas)
(Vardas, pavardė)
|
Sekretoriatas Viešoji įstaiga „PVC“ Savanorių pr. 1–2, LT-03116 Vilnius
(Sekretoriatui atstovaujančio asmens pareigų pavadinimas)
(Vardas, pavardė) |
______________________________ A. V. (parašas, data)
Paramos gavėjas
(Paramos gavėjui atstovaujantis asmuo) (Vardas, pavardė) ______________________________ A. V. (parašas, data) |
______________________________ A. V. (parašas, data) |
Norvegijos finansinio mechanizmo
subsidijų schemos „Patirties perdavimo
ir bendradarbiavimo ryšių tarp vietinio,
regioninio ir euroregioninio lygio
partnerių Lietuvoje ir Norvegijoje
stiprinimas“ paprojekčio įgyvendinimo
sutarties
Nr. _______
1 priedas
(Paramos gavėjo deklaracijos dėl įsipareigojimų vykdymo pasibaigus paprojekčio įgyvendinimui forma)
PARAMOS GAVĖJO DEKLARACIJA DĖL ĮSIPAREIGOJIMŲ VYKDYMO PASIBAIGUS PAPROJEKČIO ĮGYVENDINIMUI
Paprojekčio pavadinimas |
|
|
Paramos sutarties numeris |
|
|
Paprojekčio įgyvendinimo pabaigos data |
|
|
Paramos gavėjo rekvizitai |
Pareiškėjo pavadinimas |
|
Subjekto kodas |
|
|
Šalis |
|
|
Buveinės adresas |
|
|
Telefono numeris |
|
|
Fakso numeris |
|
|
El. pašto adresas |
|
|
Už paprojektį atsakingas paramos gavėjo atstovas |
Vardas, pavardė |
|
Pareigos |
|
|
Telefono numeris |
|
|
Fakso numeris |
|
|
El. pašto adresas |
|
Ataskaitinis laikotarpis nuo paprojekčio įgyvendinimo pabaigos, už kurį teikiama deklaracija:
£ 1-ieji metai
£ 2-ieji metai
£ 3-ieji metai
£ 4-ieji metai
£ 5-ieji metai
Nr. |
Tikrinimo objektas |
Taip / Ne |
Pastabos |
|||
1 |
Ar su paprojekčio įgyvendinimu susiję dokumentai yra ir bus saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo numatyta tvarka ne trumpiau kaip 10 metų po paprojekčio įgyvendinimo pabaigos? |
|
Paaiškinti, kaip saugoma, kas atsakingas |
|||
2 |
Ar paramos gavėjo veiklos, kuriai suteikta parama, pobūdis yra pakeistas? |
|
Jei taip, patikslinti |
|||
3 |
Ar paramos gavėjas ir (arba) partneris (-iai), pasibaigus paprojekčio įgyvendinimo laikotarpiui, įgijo teisę susigrąžinti pridėtinės vertės mokestį (nepriklausomai nuo grąžinimo būdų), kuris jau buvo apmokėtas paramos lėšomis? |
|
Jei taip, paramos gavėjas ir (arba) partneris (-iai) privalo patvirtinti savo įsipareigojimą šia teise nepasinaudoti. |
|||
4 |
Ar pasikeitė paramos gavėjo teisinis statusas įgyvendinus paprojektį? |
|
Jei taip, aprašyti, kaip buvo užtikrintas teisių ir pareigų perleidimas |
|||
5 |
Ar paprojekčio vykdytojas perleido tretiesiems asmenims savo įsipareigojimus ir teises, susijusius su paprojekčio įgyvendinimo sutartimi? Jei taip, ar toks perleidimas buvo suderintas su tarpine institucija? |
|
|
|||
6 |
Ar esama kitų aplinkybių, turinčių įtakos paramos gavėjo įsipareigojimų vykdymui pasibaigus paprojekčio įgyvendinimui? |
|
Jei taip, aprašyti aplinkybes |
|||
Užpildė (paramos gavėjo atsakingas už ataskaitos rengimą ir teikimą asmuo): |
__________________________________ (pareigos) |
|||||
__________________________________ |
||||||
(v., pavardė) |
(parašas) |
(data) |
||||
Patvirtinu, kad pateikta informacija yra teisinga (paramos gavėjo organizacijos vadovas): |
__________________________________ |
|||||
(pareigos) |
||||||
__________________________________ |
||||||
(v., pavardė) |
(parašas) |
(data) |
||||
Tarpinės institucijos atsakingo asmens pastabos
|
||||||
_____________________________________ (v., pavardė) (parašas) (data) |
||||||