LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL PROJEKTŲ PARAIŠKŲ GAUTI PARAMĄ PAGAL EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIUS MECHANIZMUS VERTINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2006 m. vasario 9 d. Nr. 1K-057
Vilnius
Vadovaudamasis Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugpjūčio 29 d. nutarimu Nr. 941 (Žin., 2005, Nr. 106-3910), 5.8 punktu,
tvirtinu Projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus vertinimo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2006 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 1K-057
PROJEKTŲ PARAIŠKŲ GAUTI PARAMĄ PAGAL EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIUS MECHANIZMUS VERTINIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus vertinimo taisyklės (toliau vadinama – taisyklės) nustato projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos ekonominės erdvės (toliau vadinama – EEE) ir Norvegijos finansinius mechanizmus teikimo, vertinimo, atrankos procedūras ir sutarčių sudarymo tvarką.
2. Šios taisyklės parengtos atsižvelgiant į Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugpjūčio 29 d. nutarimu Nr. 941 (Žin., 2005, Nr. 106-3910), Norvegijos Karalystės ir Lietuvos Respublikos 2005 m. balandžio 14 d. susitarimo memorandumą dėl 2004-2009 metų Norvegijos finansinio mechanizmo, nustatyto pagal 2003 m. spalio 14 d. Norvegijos Karalystės ir Europos bendrijos susitarimą dėl 2004–2009 metų Norvegijos finansinio mechanizmo, įgyvendinimo (Žin., 2005, Nr. 70-2526) ir Islandijos Respublikos, Lichtenšteino Kunigaikštystės, Norvegijos Karalystės ir Lietuvos Respublikos 2005 m. balandžio 22 d. susitarimo memorandumą dėl 2004-2009 metų EEE finansinio mechanizmo įgyvendinimo (Žin., 2005, Nr. 70-2525) (toliau vadinama – Susitarimo memorandumai).
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Gairės pareiškėjams – kvietimo teikti paraiškas dokumentas, kuriame pateikiama pagrindinė informacija, kurią turi žinoti pareiškėjas, siekiantis gauti EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų paramą, įskaitant paramos skyrimo sąlygas bei procedūras.
Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje taisyklėse vartojamas sąvokas.
II. BENDROJI PROJEKTŲ PARAIŠKŲ TEIKIMO, VERTINIMO IR ATRANKOS TVARKA
4. Kvietimo teikti projektų paraiškas (toliau vadinama – kvietimas) sąlygas ir jų pakeitimus: kvietimo datą ir dokumentaciją, projekto paraiškų (toliau vadinama – paraiška) teikimo laikotarpį, intervencijos sritis ir planuojamą skirti paramos sumą pagal kiekvieną kvietimą tvirtina koordinavimo institucija, atsižvelgusi į Priežiūros komiteto rekomendacijas bei suderinusi su EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdyba (toliau vadinama – Valdyba).
5. Kvietimus skelbia įgyvendinančioji institucija. Pareiškėjai, atsižvelgdami į kvietimo sąlygas, rengia projektą ir pildo nustatytos formos paraišką.
6. Paraiškų vertinimą organizuoja įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi šių taisyklių nuostatomis ir gairėmis pareiškėjams. Įvertinusi pateiktas paraiškas, įgyvendinančioji institucija rengia paraiškų įvertinimo ataskaitas ir kartu su paraiškomis teikia koordinavimo institucijai. Paraiškų atranką organizuoja koordinavimo institucija: kviečia EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų priežiūros komiteto (toliau vadinama – Priežiūros komitetas) posėdį, teikia Priežiūros komitetui informaciją apie pateiktas paraiškas, jų įvertinimo rezultatus, taip pat pasiūlymus dėl tinkamų finansuoti paraiškų teikimo Valdybai, paraiškų taisymo arba atmetimo. Atsižvelgdama į Priežiūros komiteto rekomendacijas, koordinavimo institucija tinkamas finansuoti paraiškas kartu su savo parengta išvada teikia Valdybai.
7. Sprendimą skirti paramą priima Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerija (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir/arba EEE finansinio mechanizmo komitetas (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo).
8. Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijai ir/arba EEE finansinio mechanizmo komitetui priėmus sprendimą skirti paramą projektui įgyvendinti, paramos sutartis dėl kiekvieno projekto atskirai koordinavimo institucija Lietuvos Respublikos vardu pasirašo su Norvegijos užsienio reikalų ministerija (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir/arba EEE finansinio mechanizmo komitetu (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo). Paramos sutartyje nustatomi paramos skyrimo konkrečiam projektui terminai ir sąlygos, paramos sutarties šalių atsakomybė. Koordinavimo institucijai pasirašius paramos sutartį/sutartis, koordinavimo institucija, įgyvendinančioji institucija ir paramos gavėjas pasirašo projekto įgyvendinimo sutartį.
9. Institucijos, rengiančios kvietimų dokumentaciją ir skelbiančios kvietimus, vertindamos paraiškas, jas atrinkdamos, turi laikytis šių skaidrumo, nešališkumo ir konfidencialumo principų:
9.1. užtikrinti, kad informacija apie kvietimus bei kvietimų dokumentaciją būtų vieša ir prieinama visiems galimiems pareiškėjams ir visuomenei;
9.2. užtikrinti pareiškėjo teisę žinoti visus priimtus sprendimus, susijusius su jo paraiška ir projektu, ir tokių sprendimų motyvus. Visi pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo raštu informuojami apie tokį sprendimą ir jo priežastis;
9.3. užtikrinti pareiškėjo ir kitų asmenų paraiškoje pateiktų asmens ir finansinių duomenų bei idėjų konfidencialumą ir naudoti juos tik projekto vertinimo ir atrankos procese. Tokie duomenys neatskleidžiami tretiesiems asmenims be pareiškėjo sutikimo, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus atvejus. Viešai skelbiami tik tie duomenys apie pareiškėją ir projektą, kurių pakanka projektų vertinimo ir atrankos proceso skaidrumui užtikrinti: pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, paraiškos numeris, prašoma paramos suma.
III. PARAIŠKŲ TEIKIMAS
I. KVIETIMO DOKUMENTACIJA IR KVIETIMO PASKELBIMAS
11. Prieš įgyvendinančiajai institucijai skelbiant kvietimą, turi būti parengta kvietimo dokumentacija, kurią sudaro:
11.1. kvietimo skelbimas (kvietimo skelbimo data, trukmė, biudžetas atskirai prioritetinei sričiai ir kitos kvietimo sąlygos);
12. Kvietimo dokumentaciją rengia koordinavimo institucija arba paveda ją rengti įgyvendinančiajai institucijai. Prieš tvirtindama kvietimo dokumentaciją, koordinavimo institucija atsižvelgia į Priežiūros komiteto rekomendacijas ir ją suderina su Valdyba pagal Valdybos nustatytas procedūras.
13. Koordinavimo institucija turi teisę keisti kvietimo dokumentaciją. Jos keitimo procedūra priklauso nuo to, ar dokumentacijoje keičiama informacija gali turėti įtakos paraiškos vertinimo rezultatams:
13.1. jei kvietimo dokumentacijoje keičiama informacija nėra esminė, nekeičia paraiškų pateikimo sąlygų ir neturi įtakos paraiškų vertinimo rezultatams, koordinavimo institucija informuoja įgyvendinančiąją instituciją ir Priežiūros komiteto narius apie sprendimą keisti kvietimo dokumentaciją, parengia ir suderinusi su Valdyba patvirtina pakeistą kvietimo dokumentaciją. Įgyvendinančioji institucija paskelbia pakeistą kvietimo dokumentaciją;
13.2. jei kvietimo dokumentacijoje keičiama informacija yra esminė, t. y. keičia paraiškų pateikimo sąlygas ir turi įtakos paraiškų vertinimo rezultatams, koordinavimo institucija, suderinusi su Priežiūros komitetu ir Valdyba, sustabdo paraiškų priėmimą ir tvirtina pakeistą dokumentaciją bendra tvarka. Koordinavimo institucijai patvirtinus pakeistą kvietimo dokumentaciją ir nustačius kitą galutinę paraiškų pateikimo datą, įgyvendinančioji institucija paskelbia kvietimą. Visos paraiškos, gautos iki paraiškų priėmimo sustabdymo dienos, vertinamos vadovaujantis paraiškų pateikimo metu galiojusia kvietimo dokumentacijos redakcija.
14. Kvietimo skelbimas spausdinamas lietuvių kalba „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, įgyvendinančiosios ir koordinavimo institucijų interneto svetainėse ir bent viename iš didžiausių šalies dienraščių. Įgyvendinančioji institucija kvietimą gali papildomai išspausdinti ir kituose leidiniuose.
15. Įgyvendinančiosios institucijos interneto svetainėje skelbiama ši informacija:
15.2. teisės aktai, reglamentuojantys Norvegijos ir EEE finansinių mechanizmų paramos lėšų administravimą;
II. PARAIŠKŲ PATEIKIMAS, PRIĖMIMAS IR REGISTRAVIMAS
17. Įgyvendinančioji institucija paraiškas priima iki kvietime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos.
18. Paraiškos įgyvendinančiajai institucijai gali būti atsiųstos registruotu laišku, įteiktos pašto kurjerio arba įteiktos asmeniškai pareiškėjo kvietime nurodytais adresais. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektroninį paraiškos variantą kompiuterinėje laikmenoje, kuris turi visiškai atitikti paraiškos originalą. Paraiškos turi būti užpildytos gairėse pareiškėjams nurodyta kalba. Kitais būdais išsiųstos, kitais adresais įteiktos, kita kalba, nei nurodytoji gairėse pareiškėjams, arba ranka užpildytos paraiškos nebus nagrinėjamos.
19. Pareiškėjas turi pateikti vieną paraiškos originalą, ant kurio nurodoma „Originalas“, ir dvi kopijas. Koordinavimo institucija gairėse pareiškėjams gali nustatyti ir didesnį reikalaujamų kopijų skaičių.
20. Įgyvendinančioji institucija gautą paraišką užregistruoja vadovaudamasi jos nustatyta vidaus tvarka. Kiekvienai paraiškai suteikiamas numeris.
21. Pateikęs ar atsiuntęs paraišką pareiškėjas raštu informuojamas apie jos užregistravimą. Tuo atveju, jei paraiška buvo pateikta po kvietime nustatytos dienos ir valandos, pareiškėjas informuojamas raštu, kad paraiška užregistruota kaip atmesta dėl pavėluoto pateikimo.
22. Visas paraiškas, gautas po kvietime nustatytos dienos ir valandos, įgyvendinančioji institucija atplėšia ir įtraukia į vidaus duomenų bazę arba registracijos žurnalą kaip atmestas dėl pateikimo po nustatyto laiko. Paraiškos, pateiktos po kvietime nustatytos dienos ir valandos, nėra vertinamos ir negrąžinamos paramos gavėjams. Įgyvendinančioji institucija atsako už paraiškoje pateiktų duomenų konfidencialumą.
IV. PARAIŠKŲ VERTINIMAS
I. PARAIŠKŲ VERTINIMO ORGANIZAVIMAS
24. Paraiškos pradedamos vertinti pasibaigus paraiškų priėmimo terminui, kai įgyvendinančioji institucija užregistruoja visas laiku pateiktas paraiškas. Paraiškos vertinamos pagal gairėse pareiškėjams nustatytus kriterijus.
25. Paraiškų vertinimo Lietuvos Respublikoje procesas susideda iš šių etapų:
26. Valdyba, gavusi iš koordinavimo institucijos paraiškas, pagal savo procedūras organizuoja paraiškų vertinimą.
27. Pasibaigus paraiškų priėmimo terminui, įgyvendinančioji institucija pagal patvirtintą vidinę paraiškų vertinimo tvarką paskiria už paraiškų vertinimą ir administravimą atsakingus darbuotojus, kuriems pavedamos paraiškų vertinimo, vertinimo kontrolės, pareiškėjų informavimo, duomenų įtraukimo į vidaus duomenų bazę arba registracijos žurnalą ir kitos funkcijos. Pagal įgyvendinančiosios institucijos patvirtintą paraiškų vertinimo tvarką paraiškų vertinimo metu pildomi patikros lapai ir kiti dokumentai.
28. Įgyvendinančioji institucija gali vertinimo metu atlikti patikrą vietoje. Nusprendus atlikti patikrą vietoje, paraiškos vertinimas stabdomas. Apie planuojamą patikrą vietoje pareiškėjas gali būti informuojamas per informacinį raštą, kuriame įgyvendinančioji institucija nurodo, kokia informacija, duomenys, dokumentai turi būti prieinami įgyvendinančiosios institucijos darbuotojams. Parengus patikros vietoje ataskaitą, atsižvelgiant į joje pateikiamą informaciją, paraiška vertinama toliau. Patikros vietoje metu nustačius, kad pareiškėjas paraiškoje pateikė klaidingą arba klaidinančią informaciją, įgyvendinančioji institucija gali nuspręsti atmesti paraišką.
29. Pasibaigus paraiškų vertinimo etapams, nurodytiems šių taisyklių 25 punkte, įgyvendinančioji institucija rengia paraiškų įvertinimo ataskaitą pagal šių taisyklių 59 punkto reikalavimus ir ją kartu su paraiškomis teikia koordinavimo institucijai.
II. ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMAS
31. Administracinės atitikties vertinimo etape nustatoma, ar paraiškoje yra pateikta visa reikiama informacija ir prašomi dokumentai. Administracinės atitikties reikalavimai nurodomi gairėse pareiškėjams.
32. Administracinės atitikties vertinimą atlieka ne mažiau kaip du įgyvendinančiosios institucijos darbuotojai. Vertinimą atliekantys įgyvendinančiosios institucijos darbuotojai pasirašo konfidencialumo ir nešališkumo deklaracijas.
33. Vertintojai, atlikdami administracinės atitikties vertinimą, pildo administracinės atitikties (tinkamumo gauti paramą) patikros lapą (šių taisyklių 1 priedas). Konkrečius vertinimo kriterijus nustato koordinavimo institucija gairėse pareiškėjams, atsižvelgdama į konkretaus kvietimo sąlygas bei kitus vertinimo proceso poreikius.
34. Jei dėl paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos įgyvendinančioji institucija negali tinkamai įvertinti projekto, ji turi teisę paprašyti pareiškėjo per nustatytą terminą (nuo 2 iki 10 darbo dienų) pateikti trūkstamą informaciją ir dokumentus. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą prašomos informacijos ir dokumentų nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir informaciją, įgyvendinančioji institucija vertina paraišką remdamasi pateiktais dokumentais. Įgyvendinančiosios institucijos darbuotojai gali kreiptis į atitinkamas institucijas dėl papildomos informacijos apie pareiškėją bei paraišką ir, vertindami pareiškėjo pateiktą informaciją bei duomenis, naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais.
35. Jeigu vertinant paraišką administracinės atitikties patikros lape nors vienas punktas yra įvertinamas „ne“, paraiška yra atmetama. Prieš priimdama sprendimą atmesti paraišką, įgyvendinančioji institucija turi išnagrinėti nustatytus neatitikimus ir įsitikinti, kad atmetimas yra pagrįstas ir paraiškos vertinimą atlikę vertintojai nepažeidė nustatytų darbo procedūrų. Apie priimtą sprendimą atmesti paraišką įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėją per 5 darbo dienas – išsiunčia jam informacinį raštą, kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis.
36. Įgyvendinančioji institucija įtraukia paraiškos administracinės atitikties vertinimo rezultatus į vidaus duomenų bazę arba registracijos žurnalą.
37. Nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties reikalavimus, ji teikiama kitam vertinimo etapui.
38. Informacija apie kiekvieno kvietimo administracinės atitikties vertinimo etapą perėjusias paraiškas skelbiama įgyvendinančiosios institucijos interneto svetainėje – nurodomas pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, paraiškos numeris ir prašoma paramos suma, taip pat nurodomas bendras registruotų paraiškų ir paraiškų, perėjusių administracinės atitikties vertinimą, skaičius.
III. TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ VERTINIMAS
39. Tinkamumo gauti paramą vertinimo etape įgyvendinančioji institucija nustato, ar projektas yra tinkamas finansuoti pagal EEE ar Norvegijos finansinius mechanizmus. Vertinimą atlieka ne mažiau kaip du įgyvendinančiosios institucijos darbuotojai. Vertinimą atliekantys įgyvendinančiosios institucijos darbuotojai pasirašo konfidencialumo ir nešališkumo deklaracijas.
40. Įgyvendinančioji institucija, siekdama nustatyti paraiškų tinkamumą gauti paramą, turi įvertinti:
40.1. pareiškėjo ir partnerio (-ių) tinkamumą:
40.1.1. ar pareiškėjas atitinka gairėse pareiškėjams nustatytus reikalavimus. Pareiškėjui negali būti skirta parama, jeigu jam yra iškelta byla dėl bankroto arba jis yra likviduojamas; yra neįvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įnašų mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžetų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai), taip pat jei paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinančią informaciją; yra įsiteisėjęs teismo sprendimas dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo; jis bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką vertinimą atliekančiai institucijai ar sprendimą dėl paramos skyrimo priimančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu;
40.2. įvairios projekto veiklos tinkamumą:
40.2.1. ar įvairi projekto veikla atitinka EEE ir/arba Norvegijos finansinių mechanizmų remiamas sritis, kaip nurodyta Susitarimo memorandumuose, ir intervencijos sritis, nurodytas atitinkamuose skelbimuose teikti paraiškas ir gairėse pareiškėjams;
40.3. projekto išlaidų tinkamumą finansuoti:
40.3.1. ar prašoma paramos suma nėra mažesnė už nustatytą minimumą ir/arba neviršija nustatyto maksimumo (jei taikoma);
40.3.2. ar pareiškėjo ir partnerio(-ių) nuosavų lėšų finansavimo šaltiniai yra aiškiai nurodyti, tinkami (pavyzdžiui, įnašas natūra, pinigais) ir ar bendrojo finansavimo suma atitinka nustatytus reikalavimus (jei taikoma);
41. Vertintojai, atlikdami paraiškos tinkamumo gauti paramą vertinimą, pildo administracinės atitikties (tinkamumo gauti paramą) patikros lapą (šių taisyklių 1 priedas). Konkrečius vertinimo kriterijus nustato koordinavimo institucija gairėse pareiškėjams, atsižvelgdama į konkretaus kvietimo sąlygas bei kitus vertinimo proceso poreikius.
42. Įvertinę tinkamumą gauti paramą, vertintojai parengia išvadą, ar projektas yra tinkamas gauti paramą.
43. Jei dėl paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos įgyvendinančioji institucija negali tinkamai įvertinti projekto, ji turi teisę paprašyti pareiškėjo per nustatytą terminą (nuo 2 iki 10 darbo dienų) pateikti papildomų duomenų, dokumentų, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą prašomos informacijos ir dokumentų nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir informaciją, įgyvendinančioji institucija vertina paraišką remdamasi pateiktais dokumentais. Įgyvendinančiosios institucijos darbuotojai gali kreiptis į atitinkamas institucijas dėl papildomos informacijos apie pareiškėją bei paraišką ir, vertindami pareiškėjo pateiktą informaciją bei duomenis, naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais.
44. Jeigu vertinant paraišką tinkamumo gauti paramą patikros lape nors vienas punktas yra įvertinamas „ne“, paraiška yra atmetama. Prieš priimdama sprendimą atmesti paraišką, įgyvendinančioji institucija turi išnagrinėti nustatytus neatitikimus ir įsitikinti, kad atmetimas yra pagrįstas ir paraiškos vertinimą atlikę vertintojai nepažeidė nustatytų darbo procedūrų. Apie priimtą sprendimą atmesti paraišką įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėją per 5 darbo dienas – išsiunčia jam informacinį raštą, kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis.
45. Įgyvendinančioji institucija įtraukia tinkamumo gauti paramą vertinimo rezultatus į vidaus duomenų bazę arba registracijos žurnalą.
46. Nustačius, kad paraiška atitinka visus tinkamumo gauti paramą reikalavimus, ji teikiama kitam vertinimo etapui.
47. Informacija apie kiekvieno kvietimo tinkamumo gauti paramą vertinimo etapą perėjusias paraiškas skelbiama įgyvendinančiosios institucijos interneto svetainėje – nurodomas pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, paraiškos numeris ir prašoma paramos suma, taip pat nurodomas bendras registruotų paraiškų ir paraiškų, perėjusių tinkamumo gauti paramą vertinimo etapą, skaičius.
IV. PROJEKTŲ TIKSLINGUMO FINANSUOTI PAGAL EEE IR/AR NORVEGIJOS FINANSINIUS MECHANIZMUS VERTINIMAS
48. Projektų tikslingumo finansuoti pagal EEE ir/ar Norvegijos finansinius mechanizmus vertinimo (toliau vadinama – tikslingumo vertinimas) etape atrenkami projektai, kuriuos iš tinkamų finansuoti projektų tikslingiausia finansuoti pagal EEE ir/arba Norvegijos finansinius mechanizmus.
49. Įgyvendinančioji institucija, organizuodama projektų tikslingumo vertinimo etapą, sudaro vertinimo komisiją, į kurią kviečiami koordinavimo institucijos ir ministerijų, kurių kompetencijos sričiai priskiriamos svarstomos paraiškos, įgalioti atstovai, socialiniai ekonominiai partneriai bei išorės vertintojai. Prieš atlikdami vertinimą, vertinimo komisijos nariai pasirašo konfidencialumo ir nešališkumo deklaracijas. Jei paraišką pateikia institucija, kurios įgalioti atstovai įeina į vertinimo komisijos sudėtį, šios institucijos paskirti atstovai negali atlikti šios paraiškos tikslingumo vertinimo.
50. Jeigu teikiami projektai yra sudėtingi ir reikalauja specifinių žinių, gali būti skiriami nepriklausomi ekspertai. Nepriklausomus ekspertus parenka įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į jų kvalifikaciją bei patirtį. Nepriklausomi ekspertai turi pasirašyti konfidencialumo ir nešališkumo deklaracijas.
51. Projektų tikslingumo vertinimą atlieka ne mažiau kaip du įgyvendinančiosios institucijos patvirtintos vertinimo komisijos nariai.
52. Projektų tikslingumas finansuoti pagal EEE ir/arba Norvegijos finansinius mechanizmus vertinamas balais. Kiekvienam vertinimo kriterijui turi būti nustatytas maksimalus balų skaičius. Vertinimo kriterijai kartu su jiems priskiriamais maksimaliais vertinimo balais pagal kiekvieną kvietimą skelbiami gairėse pareiškėjams. Didžiausia projektui galima skirti balų suma – 100 balų.
53. Vertinimo komisijos nariai, siekdami nustatyti projektų tikslingumą, turi įvertinti:
53.1. projekto aktualumą ir svarbą:
53.1.2. projekto indėlį įgyvendinant Lietuvos Respublikos prioritetinių sričių strategijas bei planus;
53.1.4. projekto atitiktį darnios plėtros, lyčių lygybės, gero valdymo praktikos ir dvišalių santykių skatinimo principams;
53.2. projekto metodologiją:
53.2.2. ar projekto tikslai yra realiai pasiekiami ir tikslų pasiekimo rodikliai objektyviai patikrinami;
53.2.4. ar numatytos viešinimo priemonės ir ar jos atitinka Informacijos apie Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus viešinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2005 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1K-339 (Žin., 2005, Nr. 136-4901);
53.3. projekto finansinį ir ekonominį pagrindimą:
53.4. projekto valdymą:
54. Vertintojai, atlikdami paraiškos tikslingumo vertinimą, pildo tikslingumo patikros lapą (šių taisyklių 2 priedas). Konkrečius vertinimo kriterijus nustato koordinavimo institucija gairėse pareiškėjams, atsižvelgdama į konkretaus kvietimo sąlygas bei kitus poreikius.
55. Jei dėl paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos vertinimo komisija negali tinkamai įvertinti projekto, ji turi teisę paprašyti pareiškėjo per nustatytą laiką pateikti papildomų duomenų, dokumentų, papildyti arba patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą prašomos informacijos ir dokumentų nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir informaciją, vertinimo komisija vertina paraišką remdamasi pateiktais dokumentais. Vertinimo komisija gali kreiptis į atitinkamas institucijas dėl papildomos informacijos apie pareiškėją bei paraišką ir, vertindama pareiškėjo pateiktą informaciją bei duomenis, naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais.
56. Jeigu dalis projekto išlaidų yra nepagrįsta, nėra akivaizdaus šių išlaidų būtinumo įvairiai projekto veiklai įgyvendinti, vertintojai turi raštu paprašyti pareiškėjo pagrįsti tokias išlaidas ir/arba pasiūlyti sumažinti dalį projekto išlaidų. Jei per vertinimo komisijos nustatytą terminą pareiškėjas nepateikia prašomos informacijos arba jo pateikta informacija nepagrindžia išlaidų būtinumo projekto veiklai įgyvendinti, nepagrįstos išlaidos laikomos netinkamomis finansuoti. Jei projekto išlaidos yra suskaičiuotos nesinaudojant realiais įkainiais, vertintojai turi teisę perskaičiuoti projekto biudžetą naudodami vidutinius rinkos įkainius, turi atitinkamai sumažinti projekto tinkamas finansuoti išlaidas ir apie tai informuoti pareiškėją.
57. Įgyvendinančioji institucija įtraukia vertinimo rezultatus į vidaus duomenų bazę arba registracijos žurnalą.
58. Informacija apie pagal kiekvieną kvietimą projektų tikslingumo vertinimo etapą perėjusias paraiškas skelbiama įgyvendinančiosios institucijos interneto svetainėje – nurodomas pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, paraiškos numeris ir prašoma paramos suma, taip pat nurodomas bendras registruotų paraiškų ir paraiškų, perėjusių projektų tikslingumo vertinimo etapą, skaičius.
V. PARAIŠKŲ ĮVERTINIMO ATASKAITOS PARENGIMAS IR TEIKIMAS KOORDINAVIMO INSTITUCIJAI
59. Pasibaigus projektų tikslingumo vertinimui, įgyvendinančioji institucija parengia bendrą paraiškų įvertinimo ataskaitą, kurią sudaro:
59.5. paraiškos vertinimo rezultatų suvestinė (šių taisyklių 7 priedas). Ši suvestinė pildoma kiekvienai paraiškai, vertintai trečiajame etape (vertinant projektų tikslingumą finansuoti pagal EEE ir/ar Norvegijos finansinius mechanizmus);
60. Įgyvendinančioji institucija parengtą įvertinimo ataskaitą kartu su paraiškų ir jų priedų originalais bei kopijomis, susirašinėjimo su pareiškėjais dokumentų kopijomis bei kitą koordinavimo institucijos prašomą informaciją teikia koordinavimo institucijai.
61. Įgyvendinančioji institucija, suderinusi su koordinavimo institucija, paraiškų įvertinimo ataskaitą gali teikti dalimis.
62. Koordinavimo institucija įsitikina, kad įvertinimo ataskaitoje esančios informacijos pakanka paraiškoms atrinkti ir teikti jas Valdybai, taip pat šalims donorėms priimti sprendimui dėl tinkamų paraiškų finansavimo. Paraiškų įvertinimo ataskaitoje nustačiusi trūkumų ir/arba netikslumų, koordinavimo institucija grąžina ją įgyvendinančiajai institucijai, nurodydama trūkumus ir/arba netikslumus, ir nustato terminą, per kurį įgyvendinančioji institucija turi juos ištaisyti.
V. PARAIŠKŲ ATRANKA IR SUTARČIŲ SUDARYMAS
I. PARAIŠKŲ ATRANKOS ORGANIZAVIMAS
63. Koordinavimo institucija, gavusi iš įgyvendinančiosios institucijos paraiškų įvertinimo ataskaitą bei projektų paraiškas, prašo ministerijų, kurių kompetencijos sričiai priskiriamos paraiškos, išvados dėl paraiškos (šių taisyklių 8 priedas), organizuoja Priežiūros komiteto posėdį, teikia Priežiūros komiteto nariams informaciją apie gautas paraiškas, pačias paraiškas, jų vertinimo rezultatus (nurodomas gautų paraiškų kiekis, biudžetas, gautų ir siūlomų finansuoti projektų procentinis paskirstymas tarp remiamų sričių, kiekvieno etapo vertinimo rezultatai ir kita informacija), atitinkamų ministerijų išvadas, taip pat pasiūlymus dėl tinkamų finansuoti paraiškų teikimo Valdybai, paraiškų taisymo arba paraiškų atmetimo. Prašydama ministerijų, kurių kompetencijos sričiai priskiriamos paraiškos, išvadų dėl paraiškų, koordinavimo institucija atsižvelgia į galimą interesų konfliktą (ministerijos išvadų dėl jos pateiktos paraiškos nėra prašoma).
64. Ministerija, pagal kompetencijos sritį gavusi paraišką išvadai parengti, užtikrina pareiškėjo ir kitų asmenų paraiškoje pateiktų asmens ir finansinių duomenų bei idėjų konfidencialumą. Atitinkamos ministerijos darbuotojai, nagrinėjantys koordinavimo institucijos pateiktas paraiškas, pagal atitinkamos ministerijos vidaus tvarką pasirašo konfidencialumo ir nešališkumo deklaracijas.
65. Priežiūros komitetas, išnagrinėjęs paraiškas ir jų vertinimo rezultatus, atsižvelgdamas į ministerijų, kurių kompetencijos sričiai priskiriamos paraiškos, išvadas, teikia koordinavimo institucijai rekomendacijas dėl tinkamų finansuoti paraiškų teikimo Valdybai, paraiškų taisymo arba paraiškų atmetimo. Priežiūros komiteto sprendimai priimami Priežiūros komiteto darbo reglamente nustatyta tvarka atsižvelgiant į galimą interesų konfliktą (Priežiūros komiteto nariai ar jų atstovai privalo susilaikyti balsuodami dėl jų atstovaujamos institucijos pateiktos paraiškos).
66. Koordinavimo institucija, remdamasi Priežiūros komiteto rekomendacijomis, pagal Valdybos nustatytą formą parengia išvadas dėl tinkamų finansuoti paraiškų ir kartu su tinkamomis finansuoti paraiškomis (originalais) teikia Valdybai.
67. Koordinavimo institucija nedelsdama informuoja įgyvendinančiąją instituciją apie sprendimą tinkamas finansuoti projektų paraiškas teikti Valdybai, taisyti paraiškas arba atmesti paraiškas. Priėmusi sprendimą taisyti paraiškas, nurodo kiekvienos paraiškos trūkumus bei terminą, per kurį pareiškėjų pataisytos paraiškos turi būti pateiktos koordinavimo institucijai per įgyvendinančiąją instituciją.
68. Įgyvendinančioji institucija nedelsdama informuoja pareiškėjus apie koordinavimo institucijos sprendimus tinkamas finansuoti projektų paraiškas teikti Valdybai, taisyti paraiškas arba atmesti paraiškas.
69. Įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į laiką, reikalingą patikrinti pataisytas paraiškas ir parengti išvadas, prieš pateikiant jas koordinavimo institucijai, nustato pareiškėjams datą, iki kurios pataisytos paraiškos turi būti pateiktos įgyvendinančiajai institucijai; konsultuoja pareiškėjus paraiškų taisymo klausimais; teikia koordinavimo institucijai pareiškėjų pataisytas paraiškas kartu su informacija apie kiekvienoje paraiškoje padarytus pataisymus ir išvadą, ar visi nurodyti trūkumai buvo pašalinti. Pareiškėjui iki įgyvendinančiosios institucijos nustatytos datos nepateikus pataisytos paraiškos, paraiška atmetama.
70. Koordinavimo institucija, gavusi iš įgyvendinančiosios institucijos pataisytas paraiškas su įgyvendinančiosios institucijos išvadomis dėl trūkumų pašalinimo ir įsitikinusi, kad visi nurodyti trūkumai buvo pašalinti, teikia paraiškas Valdybai, kaip nurodyta šių taisyklių 66 punkte.
71. Valdyba vertina gautas Lietuvos Respublikos paraiškas pagal savo vidaus procedūras. Valdybos prašymu koordinavimo institucija pateikia jai papildomą informaciją dėl konkrečios paraiškos ar vertinimo proceso Lietuvoje. Prireikus reikiamą informaciją koordinavimo institucijai per jos nurodytą laiką pateikia įgyvendinančioji institucija ir/arba atitinkamas pareiškėjas.
72. Norvegijos užsienio reikalų ministerija (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir/arba EEE finansinio mechanizmo komitetas (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo), remdamiesi Valdybos išvadomis, priima galutinį sprendimą/sprendimus finansuoti projektą arba jo nefinansuoti pagal pateiktą paraišką ir informuoja apie tai koordinavimo instituciją, kuri šią informaciją perduoda įgyvendinančiajai institucijai ir Priežiūros komiteto nariams. Įgyvendinančioji institucija nedelsdama atitinkamai informuoja pareiškėjus apie Norvegijos užsienio reikalų ministerijos ir/arba EEE finansinio mechanizmo komiteto priimtus sprendimus.
73. Koordinavimo ir įgyvendinančioji institucijos informaciją apie atrankos rezultatus, Norvegijos užsienio reikalų ministerijos ir/arba EEE finansinio mechanizmo komiteto sprendimus dėl projektų finansavimo įtraukia į savo vidaus duomenų bazes arba registracijos žurnalą.
74. Įgyvendinančioji institucija interneto svetainėje skelbia informaciją apie atrankos rezultatus ir apie Norvegijos užsienio reikalų ministerijos ir/arba EEE finansinio mechanizmo komiteto priimtus sprendimus dėl projektų finansavimo/nefinansavimo – nurodomas pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, paraiškos numeris ir prašoma paramos suma.
II. PARAMOS IR PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS
75. Norvegijos užsienio reikalų ministerijai (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir/arba EEE finansinio mechanizmo komitetui (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) priėmus sprendimą/sprendimus finansuoti projektą, šios institucijos informuoja koordinavimo instituciją apie jų sprendimą/sprendimus ir nurodo paramos skyrimo sąlygas bei pasiūlymo galiojimo laikotarpį.
76. Įgyvendinančioji institucija, per koordinavimo instituciją gavusi Norvegijos užsienio reikalų ministerijos (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir/arba EEE finansinio mechanizmo komiteto (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) pasiūlymą skirti paramą projektui, per 10 dienų registruotu paštu išsiunčia pareiškėjui pranešimą, kuriame:
76.1. informuojama apie Norvegijos užsienio reikalų ministerijos (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir/arba EEE finansinio mechanizmo komiteto (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) pasiūlymą skirti paramą projektui;
77. Pareiškėjui per pranešime nustatytą laiką nepranešus įgyvendinančiajai institucijai raštu apie sutikimą priimti pasiūlymą ir nepateikus prašomų dokumentų, pasiūlymas skirti paramą projektui netenka galios ir parama projektui nesuteikiama. Pasibaigus pasiūlymo skirti paramą projektui galiojimo terminui, jei pareiškėjo atsakymas nebuvo gautas, įgyvendinančioji institucija išsiunčia pareiškėjui pranešimą apie pasiūlymo skirti paramą projektui galiojimo termino pabaigą ir informuoja pareiškėją, kad jis neteko galimybės gauti paramą projektui. Įgyvendinančioji institucija nedelsdama informuoja koordinavimo instituciją apie pasiūlymo skirti paramą nepriėmimą.
78. Pareiškėjui per nustatytą laiką pranešus raštu įgyvendinančiajai institucijai apie sutikimą priimti skiriamą paramą ir pateikus prašomus dokumentus, koordinavimo institucija, gavusi apie tai informaciją iš įgyvendinančiosios institucijos, su Norvegijos užsienio reikalų ministerija (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir/arba EEE finansinio mechanizmo komitetu (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) derina paramos sutartį/sutartis dėl kiekvieno projekto atskirai. Paramos sutartyje nustatomi paramos skyrimo konkrečiam projektui terminai ir sąlygos, paramos sutarties šalių atsakomybė.
79. Suderinus paramos sutartis, koordinavimo institucija Lietuvos Respublikos vardu pasirašo paramos sutartis su Norvegijos užsienio reikalų ministerija (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir/arba EEE finansinio mechanizmo komitetu (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) ir pasirašytų paramos sutarčių kopijas išsiunčia įgyvendinančiajai institucijai.
80. Įgyvendinančioji institucija, gavusi ir užregistravusi paramos sutarties kopiją, pagal pavyzdinę projekto įgyvendinimo sutarties formą parengia ir suderina su pareiškėju bei koordinavimo institucija projekto įgyvendinimo sutartį.
81. Projekto įgyvendinimo sutartis sudaroma su pareiškėju, pateikusiu paraišką. Su partneriais projekto įgyvendinimo sutartis nėra sudaroma.
82. Projekto įgyvendinimo sutartį pasirašo įgyvendinančiosios institucijos įgaliotas asmuo, koordinavimo institucijos įgaliotas asmuo bei pareiškėjas. Projekto įgyvendinimo sutartis yra trišalė, ji sudaroma 3 egzemplioriais, kurie turi vienodą juridinę galią.
84. Skiriamos paramos suma sutartyje nurodoma kaip galima didžiausia paramos suma, kuri gali būti išmokėta paramos gavėjui, jeigu jis įvykdys visus sutartyje nustatytus įsipareigojimus ir tinkamai atsiskaitys už gautas paramos lėšas. Paramos gavėjui įvykdžius ne visus įsipareigojimus dėl nuosavo indėlio lėšų panaudojimo, paramos suma turi būti atitinkamai sumažinta.
85. Koordinavimo ir įgyvendinančioji institucija įtraukia informaciją apie sudarytas projekto įgyvendinimo sutartis į savo vidaus duomenų bazes ir registruoja sutarčių registracijos žurnaluose.
VI. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
87. Pareiškėjas turi teisę apskųsti koordinavimo institucijai įgyvendinančiosios institucijos sprendimą atmesti paraišką per 10 darbo dienų po to, kai jam buvo išsiųstas pranešimas, informuojantis apie paraiškos atmetimą. Jei koordinavimo institucija per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos nusprendžia, kad:
87.1. įgyvendinančiosios institucijos veiksmai buvo teisėti ir pagrįsti, ji apie tai nedelsdama informuoja pareiškėją;
88. Pareiškėjas dėl koordinavimo institucijos sprendimų gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatyta tvarka.
89. Norvegijos užsienio reikalų ministerijos (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir/arba EEE finansinio mechanizmo komiteto (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) sprendimas dėl paramos skyrimo yra galutinis. Pagrįstai atmetus paraišką, Norvegijos užsienio reikalų ministerija ir/arba EEE finansinio mechanizmo komitetas gali leisti koordinavimo institucijai pateikti pataisytą paraišką dar kartą. Priežiūros komitetui pritarus paraiškos taisymui, atliekamos procedūros pradedant nuo 67 punkto.
VII. DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS IR PRIEINAMUMAS
91. Koordinavimo ir įgyvendinančioji institucijos bei paramos gavėjas visų su Norvegijos ir/arba EEE finansinių mechanizmų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą organizuoja vadovaudamiesi Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 15 d. įsakymu Nr. 38 (Žin., 1997, Nr. 78-2006), bet ne trumpiau kaip 10 metų nuo projekto pabaigos.
92. Koordinavimo ir įgyvendinančioji institucijos bei paramos gavėjas privalo užtikrinti su Norvegijos ir/arba EEE finansinių mechanizmų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugumą ir prieinamumą koordinavimo ir įgyvendinančiosios institucijos, Valstybės kontrolės, Valdybos, Norvegijos užsienio reikalų ministerijos, Norvegijos generalinio auditoriaus tarnybos, EEE finansinio mechanizmo komiteto ir Europos laisvosios prekybos asociacijos Auditorių valdybos atstovams.
93. Paramos gavėjas privalo saugoti:
94. Įgyvendinančioji institucija privalo saugoti:
95. Koordinavimo institucija privalo saugoti:
Projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos
ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius
mechanizmus vertinimo taisyklių
1 priedas
(Administracinės atitikties (tinkamumo gauti paramą) patikros lapo formos pavyzdys)
__________________________________________________________________________
(Įgyvendinančiosios institucijos pavadinimas)
ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES (TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ) PATIKROS
LAPAS
_______________________ Nr. __________
(Sudarymo data)
1. Bendra informacija apie paraišką |
|||||
1.1. Paraiškos Nr.: 1.2. Paraiškos pavadinimas:
1.3. Paraišką vertino: (Vardas, pavardė, pareigos, institucija) |
1.4. Pareiškėjo pavadinimas:
1.5. Partneriai: |
||||
2. Paraiškos vertinimas |
|||||
|
Kriterijai |
Taip |
Ne |
Netaikoma |
|
2.1. |
|
£ |
£ |
£ |
|
2.2. |
|
£ |
£ |
£ |
|
2.3. |
|
£ |
£ |
£ |
|
2.4. |
|
£ |
£ |
£ |
|
2.5. |
|
£[] |
£[] |
£[] |
|
3. Vertintojo pastabos (Kokios informacijos ar dokumentų trūksta, susirašinėjimo su pareiškėjais istorija)
4. Vertintojo išvados: £ paraiška atitinka visus administracinės atitikties/tinkamumo vertinimo kriterijus. £ gavus papildomos informacijos ir/ar dokumentų, paraiška atitinka visus administracinės atitikties/tinkamumo vertinimo kriterijus. £ paraiška neatitinka administracinės atitikties/tinkamumo vertinimo kriterijų (nuoroda į kriterijų numerius) ir negali būti vertinama toliau.
Vertintojas________________________________________________________________________ (Pareigos, parašas, vardas, pavardė)
|
|||||
______________
Projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos
ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius
mechanizmus vertinimo taisyklių
2 priedas
(Tikslingumo patikros lapo formos pavyzdys)
_____________________________________________________________________
(Įgyvendinančiosios institucijos pavadinimas)
TIKSLINGUMO PATIKROS LAPAS
_____________________ Nr. ________
(Sudarymo data)
1. Bendra informacija apie paraišką |
||||||
1.1. Paraiškos Nr.: 1.2. Paraiškos pavadinimas:
1.3. Paraišką vertino: (Institucija, pareigos, vardas, pavardė) |
1.4. Pareiškėjo pavadinimas:
1.5. Partneriai: |
|||||
2. Paraiškos vertinimas |
||||||
|
Kriterijai |
Maksimalus balų skaičius |
Skiriamas balų skaičius |
|||
2.1. |
|
|
|
|||
Pastabos: |
||||||
2.2. |
|
|
|
|||
Pastabos: |
||||||
2.3. |
|
|
|
|||
Pastabos: |
||||||
2.4. |
|
|
|
|||
Pastabos: |
||||||
|
Iš viso: |
100 |
|
|||
3. Vertintojo išvados |
||||||
|
Išvada |
Pagrindimas |
|
|||
|
£ – rekomenduoju projektą finansuoti. Prašoma paramos suma: ________ eurų; Maksimalus rekomenduojamas paramos dydis: __________ eurų. |
|
|
|||
|
£ – projekto finansuoti nerekomenduoju. |
|
|
|||
Vertintojas _______________________________________________________________________ (Pareigos, parašas, vardas, pavardė)
|
||||||
______________
Projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos
ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius
mechanizmus vertinimo taisyklių
3 priedas
(Paraiškų įvertinimo rezultatų suvestinės formos pavyzdys)
_____________________________________________________________________
(Įgyvendinančiosios institucijos pavadinimas)
PARAIŠKŲ ĮVERTINIMO REZULTATŲ SUVESTINĖ
______________________ Nr. _________
(Sudarymo data)
1. Bendra informacija apie kvietimą |
|||
1.1. Kvietimo pavadinimas: 1.2. Galutinė projektų paraiškų pateikimo 1.3. Įvertintų projektų paraiškų skaičius: |
1.4. Kvietimo data: data: 1.5. Gautų projektų paraiškų skaičius |
||
2. Bendra vertinimo rezultatų suvestinė |
|||
2.1. Administracinės atitikties vertinimas |
Įvertintų projektų paraiškų skaičius |
|
|
Vertinimo reikalavimus atitinkančių projektų paraiškų skaičius |
|
||
2.2. Tinkamumo gauti paramą vertinimas |
Įvertintų projektų paraiškų skaičius |
|
|
Vertinimo reikalavimus atitinkančių projektų paraiškų skaičius |
|
||
2.3. Tikslingumo finansuoti pagal EEE ir/ar Norvegijos finansinius mechanizmus vertinimas |
Įvertintų projektų paraiškų skaičius |
|
|
Vertinimo reikalavimus atitinkančių projektų paraiškų skaičius |
|
||
Vertinimo reikalavimus atitinkančiose projektų paraiškose prašoma suma |
|
||
________________________________________________________________________________
(Įgyvendinančiosios institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens pareigos, parašas, vardas, pavardė)
______________
Projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos
ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius
mechanizmus vertinimo taisyklių
4 priedas
(Paraiškų administracinės atitikties vertinimo rezultatų suvestinės formos pavyzdys)
________________________________________________________________________
(Įgyvendinančiosios institucijos pavadinimas)
PARAIŠKŲ ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO REZULTATŲ SUVESTINĖ
_____________________ Nr. __________
(Sudarymo data)
1. Paraiškos, atitinkančios administracinės atitikties reikalavimus |
||||
Paraiškos Nr. |
Pareiškėjo pavadinimas |
Projekto pavadinimas |
Prašoma paramos suma |
Pastabos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso paraiškų: |
Iš viso eurų: |
|||
2. Paraiškos, neatitinkančios administracinės atitikties reikalavimų |
||||
Paraiškos Nr. |
Pareiškėjo pavadinimas |
Projekto pavadinimas |
Netenkinami administracinės atitikties reikalavimai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso paraiškų: |
________________________________________________________________________________
(Įgyvendinančiosios institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens pareigos, parašas, vardas, pavardė)
______________
Projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos
ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius
mechanizmus vertinimo taisyklių
5 priedas
(Paraiškų tinkamumo gauti paramą vertinimo rezultatų suvestinės formos pavyzdys)
____________________________________________________________
(Įgyvendinančiosios institucijos pavadinimas)
PARAIŠKŲ TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ VERTINIMO REZULTATŲ SUVESTINĖ
_____________________ Nr. _________
(Sudarymo data)
1. Paraiškos, atitinkančios tinkamumo gauti paramą reikalavimus |
||||
Paraiškos Nr. |
Pareiškėjo pavadinimas |
Projekto pavadinimas |
Prašoma paramos suma |
Pastabos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso paraiškų: |
Iš viso eurų: |
|||
2. Paraiškos, neatitinkančios tinkamumo gauti paramą reikalavimų |
||||
Paraiškos Nr. |
Pareiškėjo pavadinimas |
Projekto pavadinimas |
Netenkinami tinkamumo gauti paramą reikalavimai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso paraiškų: |
________________________________________________________________________________
(Įgyvendinančiosios institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens pareigos, parašas, vardas, pavardė)
______________
Projektą paraišką gauti paramą pagal Europos
ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius
mechanizmus vertinimo taisyklių
6 priedas
(Paraiškų tikslingumo vertinimo rezultatų suvestinės formos pavyzdys)
_____________________________________________________________________
(Įgyvendinančiosios institucijos pavadinimas)
PARAIŠKŲ TIKSLINGUMO VERTINIMO REZULTATŲ SUVESTINĖ
____________________ Nr. ________
(Sudarymo data)
1. Tikslingų finansuoti pagal EEE ir/ar Norvegijos finansinius mechanizmus projektų paraiškų sąrašas |
|||||||
Paraiškos Nr. |
Pareiškėjo pavadinimas |
Projekto pavadinimas |
Prašoma paramos suma |
Rekomenduojama paramos suma |
Balų skaičius |
Pastabos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso paraiškų: |
Iš viso eurų: |
||||||
2. Netikslingų finansuoti pagal EEE ir/ar Norvegijos finansinius mechanizmus projektų paraiškų sąrašas |
|||||||
Paraiškos Nr. |
Pareiškėjo pavadinimas |
Projekto pavadinimas |
Prašoma paramos suma |
Balų skaičius |
Pastabos |
||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
||
Iš viso paraiškų: |
Iš viso eurų: |
||||||
________________________________________________________________________________
(Įgyvendinančiosios institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens pareigos, parašas, vardas, pavardė)
______________
Projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos
ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius
mechanizmus vertinimo taisyklių
7 priedas
(Paraiškos vertinimo rezultatų suvestinės pavyzdys)
____________________________________________________________
(Įgyvendinančiosios institucijos pavadinimas)
PARAIŠKOS VERTINIMO REZULTATŲ SUVESTINĖ
_____________________ Nr./Paraiškos Nr. ________
(Sudarymo data)
1. Duomenys apie paraišką: |
||||
1.1. Paraiškos Nr.: |
|
|||
1.2. Prašoma paramos suma: |
|
|||
1.3. Rekomenduojama paramos suma: |
|
|||
1.4. Paraiškos pavadinimas: |
|
|||
1.5. Pareiškėjo pavadinimas: |
|
|||
1.6. Partneris (-iai): |
|
|||
1.7. Lietuvos išskirta remtina sritis (-ys), kurią (-ias) atitinka projektas |
|
|||
1.8. Projekto įgyvendinimo vieta |
|
|||
1.9. Projekto įgyvendinimo trukmė, mėn. |
|
|||
1.10. Kiekybiniai ir kokybiniai projekto tikslai, planuojami rezultatai ir trumpas projekto veiklų pristatymas |
|
|||
2. Paraiškos atitiktis prioritetinei sričiai, procentais |
||||
2.1. Bendros EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų prioritetinės sritys |
Procentai |
|||
£ |
Aplinkosauga |
|
||
£ |
Tvarios plėtros skatinimas |
|
||
£ |
Europos kultūros paveldo išsaugojimas |
|
||
£ |
Žmogiškųjų išteklių plėtra |
|
||
£ |
Sveikatos apsauga ir vaikų priežiūra |
|
||
2.2. Specifinės Norvegijos finansinio mechanizmo prioritetinės sritys |
||||
£ |
Šengeno acquis įgyvendinimas/teisėtvarkos stiprinimas |
|
||
£ |
Aplinkosauga, administracinių gebėjimų stiprinimas, atliekų tvarkymas |
|
||
£ |
Regioninė politika |
|
||
£ |
Bendradarbiavimas abipus sienos |
|
||
£ |
Techninė pagalba, susijusi su acquis communautaire įgyvendinimu |
|
||
2.3. Akademiniai tyrimai |
||||
£ |
Akademiniai tyrimai, susiję su minėtomis prioritetinėmis sritimis |
|
||
|
Iš viso |
100 % |
||
3. Projekto administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo rezultatai |
||||
3.1. Motyvuota administracinės atitikties vertinimo išvada |
|
|||
3.2. Motyvuota tinkamumo gauti paramą vertinimo išvada |
|
|||
4. Projekto tikslingumo finansuoti pagal EEE ar Norvegijos finansinius mechanizmus vertinimo rezultatai |
|
Projekto vertinimas balais |
Įvertinimo motyvai, išvados ir pastabos |
|
|
|
|
5. Išvados dėl projekto tinkamų finansuoti išlaidų ir galimos paramos sumos |
|||||
Eil. Nr. |
Tinkamos |
išlaidos |
Paramos suma |
Išvados |
|
paraiškoje nurodytos |
nustatytos vertinimo metu |
prašoma pareiškėjo |
siūloma vertintojo |
||
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
|
6. Įgyvendinančiosios institucijos išvados ir rekomendacija dėl paramos skyrimo |
|
________________________________________________________________________________
(Įgyvendinančiosios institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens pareigos, parašas, vardas, pavardė)
______________
Projektų paraiškų gauti paramą pagal Europos
ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius
mechanizmus vertinimo taisyklių
8 priedas
(Ministerijos išvados dėl paraiškos formos pavyzdys)
___________________________________________________
(Institucijos pavadinimas)
IŠVADA DĖL PARAIŠKOS
_____________________ Nr. ________
(Sudarymo data)
1. Bendra informacija apie paraišką |
|
1.1. Paraiškos Nr.: 1.2. Paraiškos pavadinimas: |
|
2. Paraiškos vertinimas |
|
|
Kriterijai |
2.1. |
Projekto atitiktis ES teisės aktams (pagal ministerijos kompetenciją) |
|
|
2.2. |
Projekto sąsajos su atitinkamomis nacionalinėmis strategijomis (pagal ministerijos kompetenciją) |
|
|
2.3. |
Argumentuota pozicija dėl paraiškos (pritaria/nepritaria projekto koncepcijai) |
|
|
3. Kitos pastabos
|
|
4. Pagrįsta išvada, ar projektas turėtų būti teikiamas Valdybai
|
|
_____________________ ______________ ______________________ (Pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas, pavardė)
|
______________