LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL VALSTYBĖS PAGALBOS KONTROLĖS VYKDYMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

1997 m. vasario 18 d. Nr. 137

Vilnius

 

Vykdydama laisvosios prekybos ir su prekyba susijusių dalykų sutarties tarp Europos Bendrijos, Europos atominės energijos bendrijos, Europos anglies ir plieno bendrijos, iš vienos pusės, ir Lietuvos Respublikos, iš kitos pusės, 33 straipsnio 1(iii), 2 ir 3 punktų ir kitų Lietuvos Respublikos laisvosios prekybos sutarčių reikalavimus, taip pat atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 6 straipsnio reikalavimus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Valstybės pagalbos kontrolės vykdymo tvarką (pridedama).

2. Įpareigoti visus valstybės pagalbos teikėjus – Lietuvos Respublikos ministerijas ir Vyriausybės įstaigas bei savivaldos institucijas iki 1997 m. kovo 1 d. pateikti Valstybinei konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnybai prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės informaciją apie jų teikiamą valstybės pagalbą, vadovaujantis šiuo nutarimu patvirtintos Valstybės pagalbos kontrolės vykdymo tvarkos 6 ir 7 punktais.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              GEDIMINAS VAGNORIUS

 

 

 

VALDYMO REFORMŲ IR

SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ MINISTRAS                                                 KĘSTUTIS SKREBYS

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1997 m. vasario 18 d. nutarimu Nr. 137

 

Valstybės pagalbos kontrolės vykdymo tvarka

 

Bendroji dalis

 

1. Ši tvarka reglamentuoja valstybės pagalbos kontrolę Lietuvos Respublikoje.

2. Šioje tvarkoje vartojamos sąvokos:

valstybės pagalba – tai bet kokia valstybės pagalba, teikiama tam tikriems rajonams, ūkio sektoriams ar veiklos sritims, skirta paremti kai kurias įmones arba kai kurių prekių gamybą ar paslaugų teikimą. Iškreipta ar galinti pažeisti konkurenciją valstybės pagalba draudžiama;

valstybės pagalbos teikėjas – tai valstybės valdymo ir savivaldos institucijos, teikiančios ar numatančios teikti valstybės pagalbą, įskaitant ir bet kokias kitas institucijas, valstybės įgaliotas teikti valstybės pagalbą;

valstybės pagalbos gavėjas – įmonė ar bet kuris kitas ūkio subjektas, gaunantis valstybės pagalbą;

esama valstybės pagalba – tai Valstybinės konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Valstybinė konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnyba) patvirtinta valstybės pagalba arba valstybės pagalba, kuri buvo teikiama prieš įsigaliojant šiai tvarkai;

nauja valstybės pagalba – tai Valstybinės konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnybos dar nepatvirtinta numatoma teikti valstybės pagalba arba pakeisti numatoma esama valstybės pagalba;

valstybės pagalba, apie kurią nepranešta, – tai Valstybinės konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnybos nepatvirtinta, po šios tvarkos įsigaliojimo pradėta teikti valstybės pagalba.

3. Valstybės pagalba – tai visos priemonės, tiesiogiai ar netiesiogiai suteikiančios įmonėms ekonominę naudą, kuri nebūtų įmanoma be šių priemonių. Pagrindinės valstybės pagalbos priemonės gali būti: bet kokios subsidijos (dotacijos), įskaitant eksporto subsidijas, atleidimas nuo mokesčių, jų sumažinimas ar atidėjimas, įskaitant socialinio draudimo ir sveikatos draudimo įmokų atidėjimą, paskolos mažesnėmis palūkanų normomis, valstybės garantijos, prekių ar paslaugų teikimas mažesne nei rinkos kaina.

 

Pranešimas apie valstybės pagalbą

 

4. Valstybės pagalbos teikėjas privalo pateikti Valstybinei konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnybai visus naujos valstybės pagalbos projektus nepriklausomai nuo valstybės pagalbos formos ar paskirties. Pranešimas turi būti pateiktas iš anksto, kad Valstybinė konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnyba galėtų pareikšti savo nuomonę apie tai, ar nauja valstybės pagalba atitinka laisvosios prekybos ir su prekyba susijusių dalykų sutarties tarp Europos Bendrijos, Europos atominės energijos bendrijos, Europos anglies ir plieno bendrijos, iš vienos pusės, ir Lietuvos Respublikos, iš kitos pusės (toliau vadinama – laisvosios prekybos sutartis), 33 straipsnio 1(iii) ir 2 punktų, taip pat Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 6 straipsnio reikalavimus.

5. Valstybės pagalbos teikėjas neturi teisės atlikti tolesnių veiksmų, susijusių su naujos valstybės pagalbos projekto įgyvendinimu, kol negautas teigiamas Valstybinės konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnybos sprendimas.

6. Valstybinei konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnybai turi būti pranešta apie visą esamą valstybės pagalbą, kuri buvo teikiama prieš šios tvarkos įsigaliojimą.

7. Pranešime apie naują ir esamą valstybės pagalbą turi būti pateikta visa informacija, būtina norint nustatyti, ar valstybės pagalba atitinka laisvosios prekybos sutarties 33 straipsnio 1(iii) ir 2 punktų, taip pat Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 6 straipsnio reikalavimus. Pranešime turi būti nurodyta:

7.1. valstybės pagalbos teikėjas, atsakingas už šią pagalbą;

7.2. valstybės pagalbos pavadinimas (nurodoma, ar tai nauja ar esama valstybės pagalba);

7.3. teisės aktai, kurie nustato atitinkamos formos valstybės pagalbos teikimo kriterijus, sąlygas ir taisykles, kiti dokumentai arba jų projektai (Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, valdymo ir savivaldos institucijų teisės aktai ar kiti sprendimai, valstybės pagalbos teikėjo sutartys su valstybės pagalbos gavėju ir pan.);

7.4. valstybės pagalbos paskirtis ir gavėjas (gavėjai);

7.5. valstybės pagalbos forma, dydis, sąlygos bei trukmė;

7.6. kita, valstybės pagalbos teikėjo nuomone, svarbi informacija apie pranešamą valstybės pagalbą.

 

Valstybės pagalba, apie kurią nepranešta

 

8. Valstybinė konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnyba, sužinojusi apie valstybės pagalbą, apie kurią nepranešta, turi teisę pareikalauti atitinkamos informacijos iš šios pagalbos teikėjo.

9. Valstybės pagalba, apie kurią nepranešta, svarstoma kaip esama valstybės pagalba.

10. Valstybinė konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnyba turi teisę pareikalauti valstybės pagalbos teikėjo sustabdyti valstybės pagalbos teikimą, kol bus priimtas atitinkamas sprendimas.

 

Valstybės pagalbos analizė ir įvertinimas

 

11. Valstybinė konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnyba išanalizuoja visą valstybės pagalbą, apie kurią yra pranešta, nustato, ar ji atitinka laisvosios prekybos sutarties 33 straipsnio 1(iii) ir 2 punktų, taip pat Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 6 straipsnio reikalavimus.

12. Jeigu Valstybinė konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnyba yra tos nuomonės, kad pranešime pateiktų duomenų nepakanka valstybės pagalbai išanalizuoti, ji turi teisę prašyti papildomos informacijos iš valstybės pagalbos teikėjo per 15 darbo dienų nuo pranešimo gavimo. Papildoma informacija turi būti pateikta per 20 darbo dienų nuo reikalavimo pateikimo.

13. Esamos valstybės pagalbos atveju Valstybinė konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnyba gali nuspręsti:

13.1. pritarti esamai valstybės pagalbai;

13.2. pritarti esamai valstybės pagalbai su atitinkamais pakeitimais, būtinais laisvosios prekybos sutarties 33 straipsnio 1(iii) ir 2 punktų, taip pat Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 6 straipsnio reikalavimams užtikrinti;

13.3. pasiūlyti valstybės pagalbos teikėjui nutraukti valstybės pagalbos teikimą, jeigu esama valstybės pagalba neatitinka laisvosios prekybos sutarties 33 straipsnio 1(iii) ir 2 punktų, taip pat Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 6 straipsnio reikalavimų.

14. Valstybinė konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnyba naujos valstybės pagalbos atveju per du mėnesius (esamos valstybės pagalbos pakeitimo atveju – per 30 darbo dienų) nuo visos informacijos apie valstybės pagalbą gavimo priima atitinkamą sprendimą:

14.1. pritarti naujos valstybės pagalbos projekto įgyvendinimui;

14.2. pritarti naujos valstybės pagalbos projekto įgyvendinimui su atitinkamais pakeitimais, būtinais laisvosios prekybos sutarties 33 straipsnio 1(iii) ir 2 punktų, taip pat Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 6 straipsnio reikalavimams užtikrinti;

14.3. nepritarti naujos valstybės pagalbos projekto įgyvendinimui, jeigu šis projektas neatitinka laisvosios prekybos sutarties 33 straipsnio 1(iii) ir 2 punktų, taip pat Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 6 straipsnio reikalavimų.

15. Jeigu per du mėnesius (30 darbo dienų) nuo visos informacijos apie naują valstybės pagalbos projektą gavimo Valstybinė konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnyba nepateikia atsakymo valstybės pagalbos teikėjui, šis gali pradėti įgyvendinti naują valstybės pagalbos projektą, pranešęs apie tai Valstybinei konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnybai.

16. Pradėtas įgyvendinti naujos valstybės pagalbos projektas vėliau gali būti peržiūrėtas ir svarstomas kaip esama valstybės pagalba.

17. Jeigu valstybės pagalbos teikėjas nevykdo sprendimų, nurodytų 13.3 ar 14.3 punktuose, Valstybinė konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnyba turi teisę kreiptis į Lietuvos Respublikos Vyriausybę arba teismą dėl valstybės pagalbos teikėjo veiksmų nutraukimo ar jo priimtų sprendimų panaikinimo.

______________