LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL VIEŠŲJŲ JURIDINIŲ ASMENŲ, KURIE VALDO, NAUDOJA VALSTYBĖS IR (ARBA) SAVIVALDYBĖS TURTĄ IR JUO DISPONUOJA, VIDAUS AUDITO TARNYBŲ VEIKLOS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2008 m. spalio 31 d. Nr. 1K-353
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo (Žin., 2002, Nr. 123-5540; 2006, Nr. 141-5390) 11 straipsnio 1 dalies 1 punktu,
tvirtinu Viešųjų juridinių asmenų, kurie valdo, naudoja valstybės ir (arba) savivaldybės turtą ir juo disponuoja, vidaus audito tarnybų veiklos vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2008 m. spalio 31 d.
įsakymu Nr. 1K-353
VIEŠŲJŲ JURIDINIŲ ASMENŲ, KURIE VALDO, NAUDOJA VALSTYBĖS IR (ARBA) SAVIVALDYBĖS TURTĄ IR JUO DISPONUOJA, VIDAUS AUDITO TARNYBŲ VEIKLOS VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešųjų juridinių asmenų, kurie valdo, naudoja valstybės ir (arba) savivaldybės turtą ir juo disponuoja, vidaus audito tarnybų veiklos vertinimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato viešojo juridinio asmens, kuris valdo, naudoja valstybės ir (arba) savivaldybės turtą ir juo disponuoja (toliau – VJA), vidaus audito tarnybos (toliau – VAT) veiklos vertinimą (toliau – vertinimas), organizuojamą ir atliekamą Lietuvos Respublikos finansų ministerijos administracijos padalinio, kuriam jo nuostatuose yra priskirta atlikti VAT veiklos vertinimo funkciją (toliau – vertintojas).
2. Vertinimą atlieka vertintojo vadovo paskirtas vertinimą atliekantis asmuo (asmenys) (toliau – vertintojo paskirtas asmuo), kuriam pavedimas atlikti vertinimą suteikiamas Lietuvos Respublikos finansų ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu.
3. Vertinimu siekiama nustatyti, ar VAT veikla atitinka Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo (Žin., 2002, Nr. 123-5540) (toliau – įstatymas) ir kitų teisės aktų reikalavimus, išsiaiškinti vidaus auditą reglamentuojančių teisės aktų tobulinimo poreikį, vidaus auditorių mokymo sritis.
4. Pagrindiniai vertinimo etapai yra šie:
5. Vertinimą organizuoja vertintojas vadovaudamasis jo vadovo patvirtintu metiniu planu. Jame nustatoma, kurios VAT bus vertinamos. Metinio plano projektą rengia vertintojo paskirtas asmuo, atsižvelgdamas į rizikos veiksnių vertinimą, atliktą pagal Lietuvos Respublikos finansų ministerijai pateiktų metinių VAT veiklos ataskaitų duomenis, ir VAT atranką pagal atrankos vertinimo kriterijus, kurių pagrindiniai gali būti:
5.2. Lietuvos Respublikos finansų ministerijai adresuoti juridinių ir fizinių asmenų pranešimai apie VJA ar VAT veiklą;
6. Apie vertinimo pradžios datą VJA turi būti pranešama ne vėliau kaip prieš dvi savaites iki vertinimo pradžios.
II. VAT VEIKLOS VERTINIMAS
8. Vertinimo uždaviniai:
9. Vertintojo paskirtas asmuo, atlikdamas vertinimą, turi taikyti šiuos VAT veiklos vertinimo kriterijus:
9.1. VAT veiklos atitiktį įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių vidaus auditą, reikalavimams;
9.6. vidaus kontrolės, kuri turi būti atliekama ne rečiau kaip vieną kartą per trejus metus, veikimo VJA įvertinimą;
9.10. VAT darbuotojų mokymo planus ir jų vykdymą, vidaus auditorių kvalifikacijos kėlimą ir profesinių įgūdžių tobulinimą;
10. Rengimosi vertinti etapo sudedamosios dalys:
10.4. pagal vertintojo vadovo patvirtintą VAT veiklos vertinimo procedūrų vadovą vertinimo tikslų, uždavinių ir metodikos pasirinkimas;
10.5. vertinamų sričių ir klausimų, kuriems reikia skirti ypatingą dėmesį vertinimo metu, nustatymas;
11. Vertinimo, kurio trukmė yra 5–10 darbo dienų, etapo sudedamosios dalys:
11.1. susitikimas su VJA vadovu ir VAT darbuotojais. Susitikime siekiama pristatyti VAT veiklos vertinimo tikslą, vertinimo planą, išsiaiškinti VAT veiklai įtaką darančius veiksnius, jų priežastis;
11.2. vertinimas, kurio metu:
11.2.2. įsitikinama, ar Lietuvos Respublikos finansų ministerijai pateiktoje VAT metinėje veiklos ataskaitoje nurodyti faktai atitinka realią padėtį;
11.2.4. peržiūrimi vidiniai VAT veiklą reglamentuojantys dokumentai, įvertinamos vidaus auditų ataskaitos ir VAT darbo dokumentai pagal jų atitiktį teisės aktų reikalavimams. Vertintojo paskirtas asmuo vertinimo darbo dokumentuose turi nurodyti atrinktų vertinti vidaus ataskaitų vertinimo pagrindą arba metodą;
11.2.6. peržiūrimi VAT personalo mokymo planai ir jų vykdymas, įsitikinama, kad VAT personalas kėlė kvalifikaciją, tobulino profesinius įgūdžius;
12. Vertinimo ataskaitos rengimo ir pateikimo VJA ir VAT vadovams etapo sudedamosios dalys:
12.2. parengiamas VAT veiklos vertinimo ataskaitos projektas, kuriame pateikiama bendra informacija, vertinimai, išvados ir, jei reikia, rekomendacijos, apie kurių įgyvendinimą per nustatytą terminą turi būti raštu informuota Lietuvos Respublikos finansų ministerija. VAT vadovas su ataskaitos projektu turi susipažinti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas ir gali pareikšti savo pastabas ir pasiūlymus dėl vertinimo ataskaitos projekto žodžiu arba raštu;
12.3. vertintojo paskirtas asmuo, atlikęs vertinimą, turi suderinti su vertintojo vadovu VAT veiklos vertinimo ataskaitos projektą, kuris jam pateikiamas kartu su darbo dokumentais;
13. Veiklos po vertinimo etapo sudedamosios dalys:
13.1. vertintojo paskirtas asmuo, atlikęs vertinimą, turi užpildyti bendrą VAT veiklos vertinimo registravimo žurnalą, kurio forma nustatyta vertintojo VAT veiklos vertinimo procedūrų vadove;
13.2. vertintojo paskirtas asmuo turi stebėti VAT veiklos pažangą, bendrame VAT veiklos vertinimo registravimo žurnale pažymėti rekomendacijų, pateiktų vertinimo ataskaitoje, vykdymą. Siekdamas išsiaiškinti, kaip įgyvendinamos rekomendacijos, jis gali surengti susitikimą su VAT atstovais arba paprašyti informacijos raštu. Jei VJA vadovas vertintojo paskirto asmens prašomos informacijos apie rekomendacijų įgyvendinimą neteikia, vertintojo paskirtas asmuo turi pranešti apie tai vertintojo vadovui, kuris numato tolesnius veiksmus.