LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL EUROPOS BENDRIJŲ INICIATYVOS INTERREG III PROGRAMŲ PROJEKTAMS ĮGYVENDINTI REIKALINGŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ LIETUVOS ĮMONIŲ, ĮSTAIGŲ IR ORGANIZACIJŲ, NESANČIŲ PERKANČIOSIOMIS ORGANIZACIJOMIS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2006 m. liepos 4 d. Nr. 1V-259
Vilnius
Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 19 d. nutarimo Nr. 58 „Dėl Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 9-337) 2.4 punktą,
tvirtinu Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programų projektams vykdyti įgyvendinti reikalingų pirkimų, atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir organizacijų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro
2006 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 1V-259
EUROPOS BENDRIJŲ INICIATYVOS INTERREG III PROGRAMŲ PROJEKTAMS ĮGYVENDINTI REIKALINGŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ LIETUVOS ĮMONIŲ, ĮSTAIGŲ IR ORGANIZACIJŲ, NESANČIŲ PERKANČIOSIOMIS ORGANIZACIJOMIS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ, TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programų projektams įgyvendinti reikalingų pirkimų, atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir organizacijų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programų (toliau – INTERREG III programų) projektams įgyvendinti reikalingų pirkimų, atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir organizacijų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, tvarką, pirkimų subjektų teises ir pareigas.
2. Taisyklės taikomos Lietuvos įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms, kurios:
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Atviras konkursas – pirkimo būdas, kai kiekvienas suinteresuotas tiekėjas gali pateikti pasiūlymą.
Dalyvis – pasiūlymą pateikęs tiekėjas.
Derybos – pirkimo būdas, kai pirkėjas konsultuojasi su pasirinktais tiekėjais ir su vienu ar keliais iš jų derasi dėl pirkimo sutarties sąlygų.
Įprasta komercinė praktika – praktika, kai pirkėjas, vadovaudamasis savo nustatytomis pirkimo taisyklėmis ir Taisyklių nustatytais viešųjų pirkimų principais, perka prekes, paslaugas ar darbus iš mažiausią kainą pasiūliusio ar ekonomiškiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo.
Kandidatas – tiekėjas, siekiantis būti pakviestas dalyvauti ribotame konkurse ar derybose.
Pasiūlymas – tiekėjo, siūlančio tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagal pirkėjo nustatytas pirkimo sąlygas, pateiktų dokumentų visuma.
Pirkimo dokumentai – pirkėjo skelbiami ar tiekėjams pateikiami dokumentai, apibūdinantys perkamą objektą ir pirkimo sąlygas: skelbimas, kvietimas, techninė specifikacija, aprašomieji dokumentai, pirkimo sutarties projektas, kiti dokumentai ir dokumentų paaiškinimai (patikslinimai).
Pirkimo vertė – perkamų prekių, paslaugų ar darbų vertė litais be PVM. Pirkimo vertė skaičiuojama tokia, kokia ji yra nustatoma pirkimo pradžioje.
Pirkėjas – Taisyklių 1 punkte nurodytas juridinis asmuo, organizuojantis ir vykdantis pirkimus.
Tiekėjas (prekių tiekėjas, paslaugų teikėjas, rangovas) – ūkio subjektas – fizinis asmuo, privatus juridinis asmuo, viešasis juridinis asmuo ar tokių asmenų grupė – galintis pasiūlyti ar siūlantis prekes, paslaugas ar darbus.
Pirkimas – pirkėjo atliekamas Taisyklėse reglamentuojamas prekių, paslaugų ar darbų pirkimas, kurio tikslas – sudaryti pirkimo-pardavimo arba rangos sutartį.
Pirkimo-pardavimo arba rangos sutartis (toliau – pirkimo sutartis) – Taisyklėse nustatyta tvarka dėl ekonominės naudos vieno ar daugiau tiekėjų ir pirkėjo raštu sudaryta sutartis, kurios dalykas yra prekės, paslaugos ar darbai.
Ribotas konkursas – pirkimo būdas, kai pasiūlymus konkursui gali pateikti tik pirkėjo pakviesti kandidatai.
4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 58 (Žin., 2006, Nr. 9-337), sąvokas.
II. PAGRINDINIAI PIRKIMŲ PRINCIPAI IR PIRKIMO VERTĖS NUSTATYMAS
5. Pirkėjas turi užtikrinti, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų.
6. Pirkimo vertė yra nustatoma atsižvelgiant į projekte numatomų sudaryti panašių prekių, paslaugų, darbų pirkimo sutarčių vertę.
7. Jeigu prekių, paslaugų ar darbų pirkimas įgyvendinant projektą atliekamas vieną kartą, šio pirkimo vertė lygi numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertei, jei keletą kartų – pirkimo vertė lygi visų numatomų sudaryti panašių pirkimo sutarčių vertei. Panašiomis sutartimis laikytinos sutartys, kurios sudarytos dėl tos pačios rūšies (paskirties) prekių (visi baldai, degalai, visa biuro įranga ir pan.), paslaugų ar darbų.
III. PIRKIMO PRADŽIA IR PABAIGA
9. Pirkimas prasideda pirkėjui paskelbus apie pirkimą spaudoje; kai pirkimas atliekamas derybų būdu – pateikus kandidatui (kandidatams) kvietimą dalyvauti derybose; kai pirkimas atliekamas taikant įprastą komercinę praktiką – kai pirkėjas kreipiasi į tiekėją (tiekėjus), prašydamas pateikti perkamų prekių, paslaugų ar darbų kainas ir sąlygas.
10. Pirkimas pasibaigia, kai:
10.5. pasibaigia pasiūlymų galiojimo laikas ir nesudaroma pirkimo sutartis dėl priežasčių, kurios nepriklauso nuo pirkėjo;
IV. PIRKIMO BŪDAI
11. Prekių, paslaugų ir darbų pirkimo būdai:
12. Atviras konkursas gali būti vykdomas visais atvejais, vadovaujantis šiomis nuostatomis:
12.2. skelbimas apie pirkimą privalo būti skelbiamas nacionaliniame dienraštyje, jame turi būti nurodoma:
12.2.1. pirkėjo pavadinimas, adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas, kuriuo galima kreiptis norint gauti techninę specifikaciją ir kitus pirkimo dokumentus;
12.3. skelbimas apie pirkimą rengiamas ir spausdinamas lietuvių kalba; papildomai skelbimas apie pirkimą gali būti spausdinamas ir kitomis pirkėjo pasirinktomis kalbomis;
12.5. pirkėjas tą patį skelbimą apie pirkimą gali papildomai išspausdinti ir regioniniuose ar specializuotuose leidiniuose, skelbti internete ir kitaip publikuoti, bet ne anksčiau, nei skelbimas bus išspausdintas Taisyklių 12.2 punkte nurodytame leidinyje;
12.6. pirkėjas, pirkdamas prekes, paslaugas ir darbus, privalo nustatyti ne trumpesnį kaip 21 dienos nuo pirkimo paskelbimo pasiūlymų pateikimo terminą;
12.7. pirkėjas neturi teisės atviro konkurso metu derėtis su tiekėjais dėl pirkimo sąlygų ar pateiktų pasiūlymų;
13. Ribotas konkursas gali būti vykdomas visais atvejais, vadovaujantis šiomis nuostatomis:
13.1. pirkėjas ribotą konkursą vykdo etapais:
13.1.1. Taisyklių 12.1–12.5 punktuose nustatyta tvarka skelbia apie pirkimą ir remdamasis paskelbtais kvalifikacijos kriterijais atrenka tuos kandidatus, kurie bus kviečiami pateikti pasiūlymus;
13.2. pirkėjas pirkimo dokumentuose turi nustatyti mažiausią kandidatų, kuriuos atrinks ir pakvies pateikti pasiūlymus, skaičių ir kandidatų kvalifikacijos atrankos kriterijus ir tvarką;
13.3. pirkėjas turi pakviesti pateikti pasiūlymus ne mažiau kandidatų, negu nustatyta pirkimo dokumentuose; jeigu minimalius kvalifikacijos reikalavimus atitinka mažiau kandidatų, negu nustatyta pirkimo dokumentuose, pirkėjas pateikti pasiūlymus kviečia visus kandidatus, kurie atitinka keliamus minimalius kvalifikacijos reikalavimus;
13.5. pirkėjas privalo nustatyti paraiškų dalyvauti pirkime terminą, ne trumpesnį kaip 7 dienos nuo skelbimo apie pirkimą paskelbimo, ir nustatyti pasiūlymų pateikimo terminą, ne trumpesnį kaip 21 diena nuo kvietimų pateikti pasiūlymus išsiuntimo.
13.6. pirkėjas neturi teisės riboto konkurso metu derėtis su tiekėjais dėl pirkimo sąlygų ar pateiktų pasiūlymų;
14. Pirkimas derybų būdu galimas tik tada, kai:
14.1. atviras ar ribotas konkursas neįvyko, nes nebuvo gauta pasiūlymų, o pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos;
14.2. atviro ar riboto konkurso metu gauti visi pasiūlymai neatitiko pirkimo dokumentų reikalavimų arba buvo pasiūlytos per didelės, pirkėjui nepriimtinos kainos, o pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos; šiuo atveju į derybas turi būti kviečiami visi pasiūlymus pateikę tiekėjai, atitinkantys pirkėjo nustatytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus;
14.3. dėl techninių, meninių priežasčių ar dėl objektyvių aplinkybių tik konkretus tiekėjas gali pateikti reikalingas prekes, suteikti paslaugas ar atlikti darbus ir nėra jokios kitos alternatyvos;
14.4. jeigu neišvengiamai būtina pirkimą atlikti ypač skubiai dėl įvykio, kurio pirkėjas negalėjo numatyti, kai tokio pirkimo neįmanoma atlikti atviro ar riboto konkurso būdais per šiems būdams nustatytus terminus; aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba, jokiu būdu negali priklausyti nuo pirkėjo;
14.5. jeigu pirkėjas pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš kokio nors tiekėjo pirko prekių ar paslaugų ir nustatė, kad iš jo tikslinga pirkti papildomai, techniniu požiūriu derinant su jau turimomis prekėmis, ir jeigu ankstesni pirkimai buvo efektyvūs, iš esmės nesikeičia prekių ar paslaugų kainos ir kitos sąlygos, o alternatyvūs pirkimai dėl techninio nesuderinamumo su ankstesniaisiais būtų nepriimtini, nes, pirkėjui įsigijus skirtingų techninių duomenų prekių ar paslaugų, jis negalėtų naudotis anksčiau pirktomis prekėmis ar patirtų didelių nuostolių; jeigu papildomai perkamų prekių ar paslaugų kaina 30 procentų viršija ankstesnę pirkimų kainą, turi būti atliekama ekspertizė dėl papildomai perkamų prekių ar paslaugų techninių duomenų suderinamumo;
14.6. perkamos prekės gaminamos tik mokslo, eksperimentavimo, studijų ar techninio tobulinimo tikslais, nesiekiant gauti pelno arba padengti mokslo ar tobulinimo išlaidų;
14.7. kai dėl aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, paaiškėja, kad yra reikalingi papildomi darbai arba paslaugos, kurie nebuvo įrašyti į anksčiau sudarytą pirkimo sutartį, tačiau be kurių negalima užbaigti sutarties vykdymo; tokia pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik su tuo tiekėju, su kuriuo buvo sudaryta pradinė pirkimo sutartis, o jos ir visų kitų papildomai sudarytų pirkimo sutarčių kaina neturi viršyti 15 procentų pradinės pirkimo sutarties kainos;
14.8. perkant iš esamo tiekėjo naujas paslaugas ar darbus, tokius pat, kokie buvo pirkti pagal ankstesnę pirkimo sutartį, su sąlyga, kad ankstesnioji pirkimo sutartis buvo sudaryta paskelbus atvirą ar ribotą konkursą, kurį skelbiant buvo atsižvelgta į tokių papildomų pirkimų vertę, apie galimybę pirkti papildomai buvo nurodyta skelbime apie pirkimą, o visi minimi pirkimai yra skirti tam pačiam projektui įgyvendinti; papildomų pirkimų metu sudaromų pirkimo sutarčių trukmė negali būti ilgesnė kaip 3 metai skaičiuojant nuo pradinės pirkimo sutarties sudarymo momento.
15. Pirkėjas, atlikdamas pirkimą derybų būdu:
15.1. kai kviečia jose dalyvauti daugiau kaip vieną kandidatą, patikrina, ar kandidatų kvalifikacija atitinka keliamus reikalavimus, derasi su jais dėl techninių, ekonominių, teisinių ir kitokių pasiūlymo sąlygų siekdamas ekonomiškiausio rezultato ir pagal derybų rezultatus bei pirkimo dokumentuose nustatytus vertinimo kriterijus nustato geriausią pasiūlymą;
15.2. kai kviečia jose dalyvauti tik vieną kandidatą, patikrina, ar kandidato kvalifikacija atitinka keliamus reikalavimus, derasi su juo dėl techninių, ekonominių, teisinių ir kitokių pasiūlymo sąlygų siekdamas ekonomiškiausio rezultato; šiuo atveju pirkėjas turi teisę pateikti ne visą pirkimo dokumentuose nurodytą informaciją, jeigu mano, kad kita informacija nereikalinga ar yra derybų objektas;
16. Pirkimas derybų būdu atliekamas vadovaujantis šiomis nuostatomis:
16.1. derybos laikomos įvykusiomis, jeigu yra bent vienas tiekėjas, kurio pirminis pasiūlymas ir derybų su juo rezultatai atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus;
16.2. derybos su kiekvienu tiekėju vedamos atskirai ir protokoluojamos; derybų protokolą pasirašo pirkimų komisijos pirmininkas ir tiekėjo, su kuriuo derėtasi, įgaliotas atstovas;
17. Pirkimas taikant įprastą komercinę praktiką atliekamas, kai prekių, paslaugų ar darbų pirkimo vertė neviršija 50 000 litų; jis atliekamas vadovaujantis šiomis nuostatomis:
17.1. pirkimą atlieka pirkėjo vadovo paskirti darbuotojai, kurie turi būti nepriekaištingos reputacijos, pasirašę nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą (2 priedas), arba Taisyklių 20 punkte nurodyta pirkimo komisija.
17.4. pirkėjas prekes, paslaugas, darbus turi įsigyti iš to tiekėjo, kuris pasiūlė mažiausią kainą ar pateikė ekonomiškiausią pasiūlymą;
17.5. sprendimą dėl pirkimo taikant įprastą komercinę praktiką (1 priedas) turi patvirtinti pirkėjo vadovas arba jo įgaliotas asmuo;
V. PIRKIMO KOMISIJA
18. Pirkėjas pirkimui, atliekamam atviro, riboto konkurso ar derybų būdu, organizuoti ir atlikti privalo sudaryti pirkimo komisiją, nustatyti jai užduotis ir suteikti visus įgaliojimus toms užduotims vykdyti. Pirkimo komisija dirba pagal pirkėjo patvirtintą darbo reglamentą, yra jam atskaitinga ir vykdo tik raštiškas jo užduotis ir įsipareigojimus. Už pirkimo komisijos veiksmus atsako pirkėjas.
19. Pirkimo komisija sudaroma pirkėjo administracijos vadovo įsakymu iš ne mažiau kaip 3 narių (vienas iš jų skiriamas pirkimo komisijos pirmininku) ir sekretoriaus. Pirkimo komisijos narių skaičius turi būti nelyginis. Šie asmenys (išskyrus pirkimo komisijos pirmininką) gali būti ir samdomi.
20. Kiekvienas pirkimo komisijos narys ir kiti pirkimo komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys gali dalyvauti pirkimo komisijos darbe tik prieš tai pasirašę nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą (2 priedas). Nešališkumo deklaracija ir konfidencialumo pasižadėjimas turi būti pasirašomi kiekvieno pirkimo komisijos darbe dalyvaujančio asmens atskirai.
VI. PIRKIMO DOKUMENTAI
23. Pirkimo dokumentuose turi būti pateikta:
23.2. tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai, įskaitant ir reikalavimus pasiūlymą pagal jungtinės veiklos sutartį pateikiantiems tiekėjams;
23.5. prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas, prekių kiekis, darbų, paslaugų apimtis, prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo terminai;
23.8. informacija, kaip turi būti apskaičiuota ir išreikšta pasiūlymuose nurodoma pirkimo kaina; į kainą turi būti įskaityti visi mokesčiai, įskaitant PVM;
VII. PASIŪLYMŲ IR PIRKIMO DOKUMENTŲ PATEIKIMAS
25. Pirkėjas privalo nustatyti pakankamai ilgą, ne trumpesnį kaip Taisyklių 12.6 ir 13.5 punktuose nurodytą paraiškų ir pasiūlymų pateikimo terminą, kad tiekėjai spėtų parengti ir pateikti paraiškas ir pasiūlymus. Nustatydamas šį terminą pirkėjas privalo atsižvelgti į pirkimo sudėtingumą ir laiką, reikalingą pasiūlymams parengti.
26. Pasiūlymą gali pateikti ir jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikianti ūkio subjektų grupė. Pasiūlymui pateikti ūkio subjektų grupė neprivalo įsteigti juridinio asmens.
27. Pirkėjas pirkimo dokumentuose privalo nurodyti, kad pasiūlymas turi būti pateikiamas raštu ir pasirašytas tiekėjo ar jo įgalioto asmens. Pasiūlymas taip pat turi būti pateikiamas užklijuotame ir antspauduotame voke.
28. Pirkėjas pirkimo dokumentus tiekėjui gali pateikti:
29. Pirkėjas privalo pirkimo dokumentus pateikti per 3 dienas nuo tiekėjų prašymo pateikti pirkimo dokumentus gavimo dienos. Tiekėjai dėl pirkimo dokumentų privalo kreiptis ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki paraiškų ar pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Šiame straipsnyje nustatyti pirkimo dokumentų pateikimo terminai netaikomi, kai pirkėjas pirkimo dokumentus tiekėjams teikia nemokamai, laisvai ir tiesiogiai elektroninėmis priemonėmis tuojau pat po skelbimo ar kvietimo išsiuntimo dienos.
VIII. TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJOS PATIKRINIMAS
31. Pirkėjas privalo išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, todėl jis turi teisę pirkimo dokumentuose nustatyti minimalius tiekėjų kvalifikacijos (pvz., teisės verstis atitinkama veikla, finansinio, ekonominio, techninio pajėgumo ir kt.) reikalavimus ir pareikalauti, kad tiekėjai pateiktų pirkimo dokumentuose nurodytą informaciją ir kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus.
32. Pirkėjo nustatyti minimalūs tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos. Jie turi būti pagrįsti, tikslūs ir aiškūs. Keliami reikalavimai negali pažeisti tiekėjo teisės saugoti intelektinę nuosavybę, gamybos ir komercinę paslaptį. Kvalifikacijos ir informacijos bei dokumentų, kuriuos turi pateikti tiekėjai, reikalavimai nustatomi pirkimo dokumentuose.
33. Jeigu tiekėjas dėl pateisinamų priežasčių negali pateikti pirkėjo reikalaujamų dokumentų, jis turi teisę vietoj jų pateikti kitus pirkėjui priimtinus dokumentus ar informaciją, kurie patvirtintų, kad tiekėjo kvalifikacija atitinka keliamus reikalavimus.
34. Pirkėjas turi atmesti tiekėjo pasiūlymą, jeigu jo kvalifikacija neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų minimalių kvalifikacijos reikalavimų.
35. Tiekėjų kvalifikacijos duomenys vertinami vadovaujantis pirkimo dokumentuose nustatytais reikalavimais ir procedūromis. Pirkimo komisija priima sprendimą dėl kiekvieno pasiūlymą pateikusio tiekėjo kvalifikacijos duomenų. Teisę dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose turi tik tie tiekėjai, kurių kvalifikacijos duomenys atitinka pirkėjo keliamus minimalius kvalifikacijos reikalavimus.
IX. PASIŪLYMŲ VERTINIMAS
36. Pirkėjas gali prašyti, kad tiekėjai paaiškintų savo pasiūlymus. Tačiau jis negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo, pateikto atviro ar riboto konkurso metu, esmę – pakeisti kainą arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkančiu pirkimo dokumentų reikalavimus. Atliekant pirkimą derybų būdu galima derėtis dėl kainos ir kitų pirkimo sąlygų, tačiau negalima keisti derybų rezultato, užfiksuoto derybų protokoluose.
37. Pirkėjas pasiūlymą turi atmesti, jeigu:
37.1. pasiūlymą pateikęs tiekėjas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų minimalių kvalifikacijos reikalavimų;
38. Pirkėjas pasiūlymus vertina remdamasis šiais kriterijais:
38.1. ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo, kai pirkimo sutartį sudaro su tiekėju, pateikusiu pirkėjui naudingiausią pasiūlymą, išrinktą pagal kriterijus, susijusius su pirkimo objektu;
39. Pirkėjas, norėdamas priimti sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo, turi:
39.1. pagal pirkimo dokumentuose nustatytus vertinimo kriterijus ir tvarką įvertinti pateiktus tiekėjų pasiūlymus ir nustatyti preliminarią pasiūlymų eilę (išskyrus atvejus, kai pasiūlymą pateikti kviečiamas tik vienas tiekėjas arba pasiūlymą pateikia tik vienas tiekėjas); tais atvejais, kai pagal pasiūlymų vertinimo kriterijus yra pasiūlyta mažiausia kaina ir kelių pasiūlymų kainos vienodos, sudarant preliminarią pasiūlymų eilę pirmesniu į šią eilę įrašomas tiekėjas, anksčiausiai įregistravęs voką su pasiūlymais;
39.2. nedelsdamas, ne vėliau kaip per 3 dienas, turi raštu pranešti pasiūlymus pateikusiems tiekėjams apie preliminarią pasiūlymų eilę, o tiekėjams, kurių pasiūlymai neįrašyti į šią eilę, ir jų pasiūlymų atmetimo priežastis;
39.3. patvirtinti pasiūlymų eilę ir priimti sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo tik tada, kai išnagrinėtos pasiūlymus pateikusių tiekėjų pretenzijos ir skundai (jeigu tokių buvo gauta), bet ne anksčiau kaip po 7 dienų nuo pranešimo apie preliminarią pasiūlymų eilę išsiuntimo tiekėjams dienos; ši nuostata netaikoma, jei pirkimas atliekamas derybų būdu, kai į derybas kviečiamas tik vienas tiekėjas, arba jei pirkimas atliekamas kitais pirkimo būdais, o pasiūlymą pateikia tik vienas tiekėjas.
X. PIRKIMO SUTARTIS
Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III
programų projektams įgyvendinti reikalingų
pirkimų, atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir
organizacijų, nesančių perkančiosiomis
organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos
viešųjų pirkimų įstatymą, taisyklių
1 priedas
(Tiekėjų apklausos lentelės ir sprendimo dėl pirkimo formos pavyzdys)
TVIRTINU
Pirkėjo vadovas arba įgaliotas asmuo
(Pareigos)
(Parašas)
(Vardas ir pavardė)
TIEKĖJŲ APKLAUSOS LENTELĖ IR SPRENDIMAS DĖL PIRKIMO
(Pirkimas taikant įprastą komercinę praktiką)
Pirkimo objekto pavadinimas ir trumpas aprašymas:
________________________________________________________________________________
Pirkėjas: ________________________
Tiekėjai:
Eil. Nr. |
Pavadinimas |
Adresas, telefonas, faksas |
Vadovas arba įgaliotas asmuo (vardas ir pavardė) |
|
|
|
|
Tiekėjų siūlymai:
Eil. Nr. |
Tiekėjo pavadinimas |
Siūlymo data |
Vertinimo kriterijai (nurodyti konkrečius kriterijus) |
|||
A |
B |
C |
D |
|||
|
|
|
|
|
|
|
SPRENDIMAS DĖL PIRKIMO:
Laimėtoju pripažintas tiekėjas:
________________________________________________________________________________
(tiekėjo pavadinimas ir pasiūlymo numeris)
Jeigu įvertinti mažiau nei 3 tiekėjų siūlymai, nurodyti priežastis:
________________________________________________________________________________
Pažymą parengė:
________________________________________________________________________________
(pareigos) (parašas, data) (vardas ir pavardė)
________________________________________________________________________________
______________
Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III
programų projektams įgyvendinti reikalingų
pirkimų, atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir
organizacijų, nesančių perkančiosiomis
organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos
viešųjų pirkimų įstatymą, taisyklių
2 priedas
(Nešališkumo deklaracijos ir konfidencialumo pasižadėjimo formos pavyzdys)
NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA IR KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS
_________________________________
(data)
_________________
(vieta)
Aš__________________________________________________________________
(vardas ir pavardė)
__________________________________________________________________________ ,
(organizacijos ir padalinio pavadinimas, pareigų pavadinimas)
dalyvaudamas (-a) pirkimo komisijos darbe
________________________________________________________________________________
pasižadu:
1. Objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo vadovautis visų tiekėjų lygiateisiškumo principu, atlikti savo pareigas ir būti nešališkas (-a) tiekėjams.
2. Iškilus interesų konfliktui, nedelsdamas (-a) informuoti apie tai pirkimo komisijos narius ir nutraukti vertinimą.
3. Saugoti ir tik įstatymų bei kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią informaciją, kuri man taps žinoma atliekant pirkimą.
4. Gautus dokumentus, kuriuose yra konfidencialios informacijos, saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ir pasinaudoti, išskyrus teisės aktų nustatytus atvejus.
5. Man išaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro kiekvieno pasiūlymo turinys, tiekėjų kvalifikacijos duomenys, pasiūlymų vertinimo išvados ir kita informacija, susijusi su atliktomis pirkimo procedūromis, jeigu jos atskleidimas prieštarauja įstatymams, daro nuostolių teisėtiems šalių komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.
Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III
programų projektams įgyvendinti reikalingų
pirkimų, atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir
organizacijų, nesančių perkančiosiomis
organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos
viešųjų pirkimų įstatymą, taisyklių
3 priedas
(Protokolo formos pavyzdys)
TVIRTINU
Pirkėjo vadovas arba įgaliotas asmuo
A. V. (Pareigos)
(Parašas)
(Vardas ir pavardė)
PIRKIMO KOMISIJOS POSĖDŽIO PROTOKOLAS
__________________ Nr. _________
(data)
_______________
(vieta)
Pirkimo objekto pavadinimas:
Komisijos sudėtis:
Pareigos komisijoje |
Vardas, pavardė, pareigos |
Pastabos dėl nedalyvavimo |
Komisijos pirmininkas |
|
|
1-asis komisijos narys |
|
|
2-asis komisijos narys |
|
|
|
|
|
Tiekėjai:
Eil. Nr. |
Pavadinimas |
Kodas |
Adresas, telefonas, faksas |
Šalis |
Vadovas arba įgaliotas asmuo (vardas ir pavardė) |
|
|
|
|
|
|
Pasiūlymų vertinimas (Vertinami tik tiekėjų, atitikusių minimalius kvalifikacijos reikalavimus, pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Tiekėjo pavadinimas |
Siūlymo data |
Vertinimo kriterijai (nurodyti konkrečius kriterijus) |
|||
A |
B |
C |
D |
|||
|
|
|
|
|
|
|
Laimėtoju pripažintas tiekėjas:
________________________________________________________________________________