VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO
ĮSAKYMAS
dėl VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2007 m. SPALIO 9 d. ĮSAKYMO Nr. VA-66 „DĖL KONSULTACIJŲ IR ATSAKYMŲ Į PAKLAUSIMUS TEIKIMO VALSTYBINĖJE MOKESČIŲ INSPEKCIJOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2011 m. rugsėjo 29 d. Nr. VA-99
Vilnius
Vadovaudamasi Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1997, Nr. 87-2212; 2004, Nr. 82-2966; 2005, Nr. 83-3083; 2011, Nr. 97-4590), 17 ir 18.11 punktais:
1. Pakeičiu Konsultacijų ir atsakymų į paklausimus teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2007 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. VA-66 „Dėl Konsultacijų ir atsakymų į paklausimus teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 106-4364; 2010, Nr. 87-4630) ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Valstybinės mokesčių inspekcijos prie
Lietuvos Respublikos
finansų ministerijos viršininko
2007 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. VA-66
(Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos
finansų ministerijos viršininko
2011 m. rugsėjo 29 d. įsakymo
Nr. VA-99 redakcija)
KONSULTACIJŲ IR INFORMACIJOS TEIKIMO VALSTYBINĖJE MOKESČIŲ INSPEKCIJOJE TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Konsultacijų ir informacijos teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato konsultacijų raštu ir konsultacijos bei informacijos telefonu teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) ir informacijos teikimo žodžiu apskričių valstybinėse mokesčių inspekcijose (toliau – AVMI) tvarką, įgyvendinant vieno langelio principą.
2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu (Žin., 2004, Nr. 63-2243) ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
3. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:
asmens dokumentas – tai teisės aktų nustatyta tvarka asmeniui išduotas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas: asmens tapatybės kortelė, Lietuvos Respublikos pasas arba kitas dokumentas, kuriame įrašyti duomenys apie tą asmenį,
informacija – tai paklausėjui žodžiu pateikiama informacija apie mokesčius, jų lengvatas, informacija apie galiojančius mokesčių teisės aktus bei kita informacija, reikalinga jo mokestinėms prievolėms vykdyti (t. y. teisės aktuose išdėstyta mokesčių, apmokestinimo, apskaičiavimo, deklaravimo, sumokėjimo ir kitų mokestinių procedūrų taikymo nuostata bei pateiktų dokumentų statusai, būsenos, mokesčių mokėtojų apskaitos kortelės duomenys, informacija iš trečiųjų šaltinių, informacija apie turimas nepriemokas ar panašiai),
informuojantis padalinys – tai AVMI struktūrinis padalinys, atliekantis mokestinių prievolių administravimą,
konsultacija – tai konkrečiam paklausėjui teikiamas individualaus pobūdžio telefonu ar rašytinis paaiškinimas jo mokamų (numatomų mokėti) mokesčių apskaičiavimo, deklaravimo, mokėjimo ar kitų mokestinių procedūrų, mokesčių teisės aktų ir kitų teisės aktų pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos kompetenciją nuostatų taikymo klausimais,
konsultuojantis padalinys – tai VMI prie FM Mokesčių informacijos departamentas,
konsultavimo telefonai – tai paklausėjams konsultuoti skirti mokami telefonų numeriai: 1882, skambinant iš užsienio valstybės +370 5 255 3190, kitų fiksuotojo ryšio operatorių tinklų abonentams – 8 700 55 882,
nesudėtingi paklausimai – tai rašytiniai paklausimai, kuriems tuo klausimu yra parengtas apibendrintas mokesčio įstatymo paaiškinimas (komentaras), kai nereikia kreiptis į paklausėją patikslinti jo pateiktų duomenų (informacijos), nereikia jokio tyrimo, sprendimo, detalesnės analizės, papildomų duomenų rinkimo ir panašiai,
paklausėjas – tai juridinis ar fizinis asmuo, kuris žodžiu arba raštu kreipiasi į Valstybinę mokesčių inspekciją dėl konsultacijos ir/ar informacijos,
paklausimas – tai paklausėjo raštu arba žodžiu kreipimasis į Valstybinę mokesčių inspekciją dėl konsultacijos ir/ar informacijos,
seminaras – tai VMI prie FM mokesčių mokėtojams organizuojami ir vedami specialūs užsiėmimai ar pratybos mokesčių teisės aktų praktinio taikymo, mokestinių procedūrų klausimais,
Valstybinė mokesčių inspekcija – tai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos įsteigta institucija, kurią sudaro VMI prie FM ir AVMI,
valstybės tarnautojai ir darbuotojai – tai Valstybinės mokesčių inspekcijos valstybės tarnautojai ir pagal darbo sutartis dirbantys bei gaunantys darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto darbuotojai,
VMI prie FM interneto svetainė – tai VMI prie FM interneto svetainė, kurios adresas: www.vmi.lt.
4. Apie paklausimų ir paklausėjų priėmimo bei konsultacijų ir/ar informacijos teikimo tvarką (adresai, darbo laikas, konsultavimo telefonų, faksų numeriai, elektroninio pašto adresas) Valstybinėje mokesčių inspekcijoje turi būti skelbiama:
5. Paklausimus Valstybinei mokesčių inspekcijai paklausėjai gali pateikti tokiais būdais:
5.1. pateikti raštu:
5.1.1. užpildę elektroninių paklausimų formą per VMI prie FM interneto svetainės skyrelį, skirtą paklausimams pateikti,
II. KONSULTACIJOS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS ŽODŽIU
Konsultacijų ir informacijos teikimas paskambinus konsultavimo telefonais
6. Konsultacijas į paklausimus ir kreipimąsi gauti informaciją, pateiktus Taisyklių 5.2–5.3 punktuose nustatytu būdu (konsultavimas telefonu), teikia VMI prie FM Mokesčių informacijos departamento Konsultavimo telefonu skyrius (toliau – Mokesčių informacijos centras).
7. Visos Mokesčių informacijos centre konsultavimo telefonu teikiamos konsultacijos turi būti įrašomos.
8. Telefonu teikiama tik bendro pobūdžio konsultacija ir informacija (nesietina su informacija apie paklausėją, kurios laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti).
9. Paklausėjo, pageidaujančio konsultacijos telefonu, turi būti prašoma nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamosios vietos adresą (jeigu paklausėjas fizinis asmuo) arba pavadinimą, identifikacinį numerį (kodą), buveinės adresą (jeigu paklausėjas juridinis asmuo). Esant reikalui (kai pagal nustatytą paklausėjų registravimo Valstybinės mokesčių inspekcijos informacinėse sistemose tvarką reikalingas paklausėjo fizinio asmens mokesčių mokėtojo identifikacinis numeris (kodas)), valstybės tarnautojas ar darbuotojas gali paprašyti paklausėjo identifikacinio numerio (kodo).
10. Paklausėjui pageidaujant, turi būti sudarytos sąlygos išklausyti jo pokalbio, kuris įvyko per einamuosius ir penkerius praėjusius metus, įrašą. Paklausėjas dėl pageidavimo išklausyti pokalbio įrašą turi kreiptis telefonu į Mokesčių informacijos centrą arba pateikti užpildytą elektroninių paklausimų formą per VMI prie FM interneto svetainės skyrelį, skirtą paklausimams pateikti, ir nurodyti, kurios AVMI informuojančiame padalinyje jis pageidauja išklausyti pokalbio įrašą. AVMI informuojančio padalinio valstybės tarnautojas ar darbuotojas turi susisiekti su paklausėju ir sudaryti sąlygas išklausyti jo pokalbio įrašą. Pokalbio įrašo popierinė kopija gali būti pateikta tretiesiems asmenims Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais, kai tai būtina jų funkcijoms atlikti arba paklausėjui raštu sutikus ar paprašius.
11. Informacija apie asmens iš trečiųjų šaltinių gautas pajamas ir patirtas išlaidas ar kita informacija, kurios laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti, telefonu neteikiama. Tokia informacija teikiama Taisyklių 18 punkte nustatyta tvarka.
12. Jeigu paklausėjui iškart suteikti konsultacijos ir/ar informacijos telefonu nėra galimybės (trūksta papildomos informacijos, reikia išsiaiškinti tam tikras aplinkybes arba paklausimas yra sudėtingas, reikalaujantis detalesnės analizės, tyrimo, papildomų duomenų rinkimo), Mokesčių informacijos centro valstybės tarnautojas ar darbuotojas paklausėjui turi pasiūlyti pateikti rašytinį paklausimą dėl konsultacijos pateikimo vienu iš Taisyklių 5.1 punkte nustatytų būdų ir į jį turi būti atsakyta Taisyklių III skyriuje „Konsultacijų teikimas raštu“ nustatyta tvarka.
Informacijos teikimas apskrities valstybinėje mokesčių inspekcijoje
15. Informacijos teikimo metu paklausėjo pateikti duomenys (susiję su prašoma informacija) netikrinami, t. y. pripažįstama, kad jie yra teisingi, ir informacija teikiama pagal paklausėjo pateiktus duomenis.
16. Jeigu paklausėjui iškart suteikti informacijos nėra galimybės (trūksta papildomos informacijos), tai informacija turi būti suteikta ne vėliau kaip per 3 darbo dienas su paklausėju suderintu būdu.
17. Informacijos teikimo metu paaiškėjus, kad klausimas yra sudėtingas, reikalaujantis detalesnės analizės, tyrimo, papildomų duomenų rinkimo, informuojančio padalinio valstybės tarnautojas ar darbuotojas paklausėjui turi pasiūlyti pateikti konsultuojančiam padaliniui rašytinį paklausimą dėl konsultacijos pateikimo vienu iš Taisyklių 5.1 punkte nurodytų būdų arba paskambinti konsultavimo telefonais.
18. Informacija apie paklausėjo iš trečiųjų šaltinių gautas pajamas ir patirtas išlaidas ar kita informacija, kurios laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti, teikiama tik žodžiu (Taisyklių 5.3 punkte nustatytu būdu) ir tik nustačius paklausėjo asmens tapatybę pagal pateiktą asmens dokumentą. Jeigu dėl tokios informacijos kreipiasi paklausėjo atstovas, jis turi pateikti savo asmens dokumentą ir atstovavimą liudijantį dokumentą.
19. Jeigu paklausėjas ar jo atstovas nepateikia Taisyklių 18 punkte paminėtų dokumentų, jam suteikiama tik bendro pobūdžio (nesietina su informacija apie paklausėją, kurios laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti) informacija (pavyzdžiui: iki kada turi būti pateikiama deklaracija, sumokėtas mokestis ir panašiai).
III. KONSULTACIJŲ TEIKIMAS RAŠTU
21. Konsultuojantis padalinys raštu atsako į paklausimus, gautus Taisyklių 5.1 punkte nurodytais būdais.
22. Raštu teikiama konsultacija, nesietina su duomenimis apie paklausėją, kurių laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti.
23. Jeigu paklausėjas pageidauja gauti konsultaciją raštu, kuri sietina su duomenų (kurių laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti) apie jį paskleidimu, kartu su rašytiniu paklausimu turi pateikti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą asmens dokumento kopiją. Kai dėl konsultacijos raštu kreipiasi paklausėjo atstovas, jis turi pateikti savo asmens dokumento ir atstovavimą liudijančio dokumento kopiją, patvirtintą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
24. Rašytiniuose paklausimuose pateikti duomenys netikrinami, t. y. pripažįstama, kad jie yra teisingi, ir konsultacijos teikiamos pagal paklausėjo pateiktus duomenis.
25. Pateikti rašytiniai paklausimai turi būti tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine kalba (išskyrus užsienio valstybės institucijos, kito užsienio subjekto ar tarptautinės organizacijos pateiktus paklausimus), juose turi būti aiškiai suformuluoti klausimai (aprašyta situacija, dėl kurios norima gauti konsultaciją), paklausėjo pasirašyti, nurodytas konsultacijos gavimo tikslas ir juose turi būti nurodyti:
25.1. paklausėjo – fizinio asmens vardas, pavardė, tikslus gyvenamosios vietos adresas, elektroninio pašto adresas, jeigu paklausėjas pageidautų gauti rašytinę konsultaciją elektroniniu paštu, taip pat telefono numeris (jeigu paklausėjas jį turi). Jeigu paklausimas susijęs su teikimu duomenų, kurių laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti, kartu su paklausimu pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, atitinkantis Taisyklių 23 punkte nustatytus reikalavimus;
26. Jeigu paklausimą raštu pateikia keli paklausėjai, turi būti nurodyti kiekvieno konsultaciją norinčio gauti paklausėjo Taisyklių 25 punkte nurodyti duomenys.
27. Atsakymai į paklausimus nerengiami, jeigu rašytiniai paklausimai yra anoniminiai (nenurodyti Taisyklių 25 punkte išvardyti duomenys).
28. Jeigu paklausėjo atsiųstas paklausimas yra nesudėtingas, konsultacija turi būti suteikta ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.
29. Konsultuojantis padalinys į nesudėtingus paklausimus (jeigu konsultuojant nebus atskleidžiama paslaptyje laikoma informacija apie mokesčių mokėtoją, kurios laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti) paklausėjo pageidavimu konsultacijas gali suteikti paklausėjo nurodytu telefonu.
30. Rašytiniai paklausimai, pateikti nenaudojant elektroninių paklausimų formos per VMI prie FM interneto svetainės skyrelį, skirtą paklausimams pateikti, nenagrinėjami. Tokie paklausimai grąžinami paklausėjui ir nurodoma grąžinimo priežastis bei rašytinių paklausimų pateikimo būdai.
31. Siekdamas parengti tikslią rašytinę konsultaciją ir išvengti neteisingų interpretacijų, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paklausimo gavimo dienos rašytinę konsultaciją rengiantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas gali paklausėjo paprašyti patikslinti duomenis, nustatęs konkretų terminą duomenims patikslinti. Konsultacija teikiama tik gavus patikslintus duomenis. Tokiu atveju rašytinės konsultacijos pateikimo terminas šių Taisyklių 36 punkte nustatyta tvarka skaičiuojamas nuo patikslintų duomenų gavimo iš paklausėjo dienos.
32. Pakartotinai konsultacija gali būti teikiama, jeigu pakartotinai kreipdamasis paklausėjas nurodo naujas aplinkybes. Jeigu tas pats paklausėjas pakartotinai kreipiasi į VMI prie FM konsultacijos (tuo pačiu klausimu, nenurodydamas naujų aplinkybių), tai jis informuojamas apie tuo klausimu jau suteiktą konsultaciją ir apie tai, kad pakartotinai konsultacija neteikiama.
33. Paklausėjo atstovui (įskaitant ir konsultacines bei apskaitos, audito paslaugas teikiančias įmones, taip pat advokatus, advokatų padėjėjus ir panašiai, kai klausiama paklausėjo vardu) konsultacijos raštu teikiamos šiose Taisyklėse nustatyta tvarka, tik pateikus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka įformintą atstovavimą patvirtinantį dokumentą.
34. Jeigu paklausėjas Taisyklių 5.1 punkte nurodytais būdais rašytinius paklausimus pateikė AVMI, tai jo paklausimas ne vėliau kaip kitą darbo dieną turi būti persiųstas VMI prie FM konsultuojančiam padaliniui.
35. Jeigu paklausime išdėstyti klausimai susiję su kelių institucijų kompetencija, tai dėl tos dalies (jeigu ją galima suteikti atskirai nuo visos prašomos konsultacijos) paklausimo, kuri susijusi su Valstybinės mokesčių inspekcijos kompetencija, konsultacija suteikiama šių Taisyklių nustatyta tvarka, dėl kitos dalies konsultacijos paklausimas persiunčiamas kitai kompetentingai institucijai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paklausimo gavimo VMI prie FM dienos, kartu apie tai raštu turi būti pranešama paklausėjui ir paaiškinama persiuntimo priežastis.
36. VMI prie FM pateiktas rašytinis paklausimas (išskyrus nesudėtingus paklausimus) turi būti išnagrinėtas ir konsultacija paklausėjui suteikta ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paklausimo gavimo dienos, išskyrus Taisyklių 37–38 punktuose nurodytus atvejus. Paklausimo nagrinėjimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo kitos darbo dienos, einančios po paklausimo gavimo VMI prie FM dienos.
37. Jeigu dėl objektyvių priežasčių (dėl suformuotos skirtingos ar visai nesuformuotos mokestinės praktikos, neparengto apibendrinto mokesčio įstatymo paaiškinimo (komentaro), dėl informacijos, konsultacijos iš kitų institucijų reikalingumo ir panašiai) negalima laiku parengti rašytinės konsultacijos per Taisyklių 36 punkte nustatytą terminą, šis terminas gali būti pratęstas dar iki 20 darbo dienų.
Kai atsakymas į paklausimą yra susijęs su apibendrinto mokesčio įstatymo paaiškinimo (komentaro) parengimo inicijavimu, per šiame punkte nustatytą terminą parengiama ir paklausėjui pateikiama konsultacija su VMI prie FM nuomone, nurodant, kad pateikta VMI prie FM nuomonė yra negalutinė ir yra inicijuotas (inicijuojamas) tuo klausimu apibendrinto mokesčio įstatymo paaiškinimo (komentaro) parengimas.
38. Kai rašytinės konsultacijos negalima parengti dėl paklausimų, kurie susiję su informacijos iš užsienio valstybės institucijos gavimu, per Taisyklių 36 punkte nustatytą terminą, tokios konsultacijos terminas gali būti pratęstas iki tol, kol nebus gautas atsakymas iš užsienio valstybės institucijos.
39. Taisyklių 37 ir 38 punktuose nustatytais atvejais konsultuojančio padalinio valstybės tarnautojas ar darbuotojas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po paaiškėjimo, kad rašytinės konsultacijos pateikimas gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų, turi informuoti paklausėją raštu, kad konsultacijos suteikimo terminas pratęsiamas, ir nurodyti pratęsimo priežastis.
40. Rašytinės konsultacijos į elektroniniu paštu gautus paklausimus turi būti teikiamos elektroniniu paštu paklausėjo nurodytu elektroninio pašto adresu. Jeigu paklausėjas rašytinę konsultaciją pageidauja gauti vienu iš Taisyklių 5.1 punkte nurodytu konkrečiu būdu, tačiau dėl techninių kliūčių to padaryti nepavyksta, konsultacija raštu gali būti teikiama kitu būdu.
41. Didieji mokesčių mokėtojai (kurių sąrašas tvirtinamas VMI prie FM viršininko įsakymu), norėdami aptarti konsultacijos klausimus susitikimo metu, turi iš anksto konsultavimo telefonais suderinti susitikimo datą ir laiką su VMI prie FM Didžiųjų mokesčių mokėtojų stebėsenos ir konsultavimo departamentu.
42. Lietuvos valstybės ir savivaldybių institucijos, Pramonės ir prekybos amatų rūmai, asociacijos, atstovaujančios mokesčių mokėtojams, norėdami aptarti konsultacijos klausimus susitikimo metu, turi iš anksto konsultavimo telefonais suderinti susitikimo datą ir laiką su konsultuojančiu padaliniu.
IV. MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ KONSULTAVIMAS SEMINARŲ METU
44. Mokesčių mokėtojams nemokamus seminarus organizuoja VMI prie FM. Seminarų temos parenkamos atsižvelgiant į mokesčių įstatymų ir kitų teisės aktų nuostatų aktualumą, naujoves bei mokesčių mokėtojų poreikius.
45. Informacija apie seminarus gali būti skelbiama tokiais būdais:
45.2. AVMI patalpose (stenduose ar kitose tam skirtose gerai matomose vietose, kur AVMI nuolat skelbia su mokesčiais susijusią informaciją);
46. VMI prie FM interneto svetainėje informacija apie seminarus skelbiama specialiame skyrelyje, skirtame informacijai apie seminarus skelbti, duomenys pagal kiekvieną AVMI ir/ar VMI prie FM pateikiami atskirai. Interneto svetainėje apie seminarus tikslinėms grupėms, į kuriuos kviečiama pagal sudarytą sąrašą, skelbiama su nuoroda, kad tai yra seminaras pagal iš anksto sudarytą (sudaromą) klausytojų sąrašą.
47. Pasikeitus seminarų tvarkaraščiui, į atitinkamus seminarus užregistruoti dalyviai turi būti informuojami nedelsiant (ne vėliau kaip kitą darbo dieną po paaiškėjimo, kad pasikeitė seminarų tvarkaraštis).
48. Mokesčių mokėtojai, norintys dalyvauti seminare, gali užsiregistruoti VMI prie FM interneto svetainės skyrelyje, skirtame informacijai apie seminarus skelbti. Taip pat registruotis į seminarą galima telefonais, nurodytais skelbimuose apie seminarus.
49. Turi būti pateikiama tokia informacija apie planuojamą seminarą:
49.7. informacija apie asmenį, kurio galima pasiteirauti apie seminarą (vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas).
50. Mokesčių mokėtojai, užsiregistravę į seminarą, norėdami atšaukti savo dalyvavimą tame seminare, apie tai gali informuoti telefonais, nurodytais skelbimuose arba konsultavimo telefonais.
51. Seminaro metu konsultacija teikiama tik į nesudėtingus paklausimus, susijusius su dėstoma tema. Seminaro metu konsultacija neteikiama į paklausimus, kuriems atsakyti reikia išsamios teisės aktų ir situacijos analizės (trūksta papildomos informacijos, reikia išsiaiškinti tam tikras aplinkybes ir panašiai).
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
52. Šios Taisyklės nesusijusios su asmenų skundų, prašymų ir pranešimų registravimu, nagrinėjimu ir atsakymų rengimu pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; toliau – Viešojo administravimo įstatymas) ir Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo (2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008; toliau – Teisės gauti informaciją įstatymas) nuostatas. Pareiškėjo prašoma Valstybinės mokesčių inspekcijos turima informacija (taip, kaip ji apibrėžta Teisės gauti informaciją įstatyme) teikiama, taip pat asmenų skundai ar pranešimai apie mokesčių administratoriaus veiksmais, neveikimu ar administraciniais sprendimais galimai padarytą asmens, nurodyto skunde ar pranešime, teisių ir teisėtų interesų pažeidimą nagrinėjami Asmenų aptarnavimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklių, patvirtintų Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2007 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. VA-77 (Žin., 2007, Nr. 138-5700), nustatyta tvarka.
53. Šios Taisyklės netaikomos teikiant informaciją apie mokesčių mokėtoją tretiesiems asmenims pagal Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 38 ir 39 straipsnius, taip pat oficialią informaciją, kuri teikiama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Informacijos apie mokesčių mokėtoją teikimą tretiesiems asmenims reglamentuoja Paslaptyje nelaikomos informacijos apie mokesčių mokėtoją paskleidimo tretiesiems asmenims taisyklės, patvirtintos Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. VA-147 (Žin., 2004, Nr. 124-4505; 2005, Nr. 83-3097). Oficiali informacija teikiama vadovaujantis Valstybinės mokesčių inspekcijos oficialios informacijos viešinimo taisyklėmis, patvirtintomis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2006 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. VA-40 (Žin., 2006, Nr. 45-1642).
Šios Taisyklės taip pat netaikomos pagal Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 371 straipsnį mokesčių administratoriaus priimamiems išankstiniams įsipareigojimams dėl mokesčių teisės aktų nuostatų taikymo.