LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

R E Z O L I U C I J A

DĖL KOVOS SU KORUPCIJA

 

2001 m. gegužės 10 d.

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Seimas, apsvarstęs su korupcijos paplitimu Lietuvoje susijusias problemas ir galimybes veiksmingiau kovoti su šiuo reiškiniu, įvertinęs naudotas kovos su korupcija priemones ir siekdamas sumažinti korupcijos lygį šalyje, konstatuoja, kad:

– korupcija yra grėsmė politinei sistemai ir pilietinei visuomenei bei nacionaliniam saugumui;

– neveiksminga kova su korupcija kliudo verslo plėtrai, kuria nepalankią aplinką užsienio kapitalo investicijoms ir stabdo ekonomikos augimą bei naujų darbo vietų atsiradimą;

– reikia skirti daugiau dėmesio korupcijos prevencijai ir tam reikalingam verslo sąlygų liberalizavimui;

– privatizacijos procesas, įvairių leidimų ir licencijų išdavimo sistema bei viešieji pirkimai yra sritys, kuriose yra didesnės galimybės plisti korupcijai;

– nėra iki galo išnaudojamos korupcijos prevencijos galimybės, kurias suteikia Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje, Politinių kampanijų finansavimo kontrolės, Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų, Lobistinės veiklos ir kiti įstatymai;

– valstybės teisėsaugos institucijos turėtų veiksmingai derinti korupcijos prevenciją su baudžiamuoju persekiojimu.

Atsižvelgdamas į šiuos motyvus, Lietuvos Respublikos Seimas siūlo:

 

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetui

– įvertinti galiojančius teisės aktus korupcijos prevencijos ir baudžiamojo persekiojimo sustiprinimo aspektu;

– iki 2001 m. spalio 1 d. pateikti siūlymus dėl galimybių parengti įstatymų projektus, numatančius asmeninę atsakomybę už žalą, padarytą kolektyviniais sprendimais.

 

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto kartu su Teisės ir teisėtvarkos komitetu bei Vyriausybe sudarytai darbo grupei (sudaryta 2001 m. vasario 19 d. Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto sprendimu)

– instituciniu požiūriu išnagrinėti kovos su korupcija sistemą, teisėsaugos institucijų (operatyvinės veiklos subjektų) funkcijas ir jų veiklos koordinavimą.

 

Seimo Ekonominių nusikaltimų tyrimo komisijai

– iki 2001 m. spalio 1 d. išanalizuoti finansinių ekonominių nusikaltimų tyrimo ir nagrinėjimo vilkinimo priežastis.

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybei

– koordinuoti korupcijos prevencijos programų rengimą ir įgyvendinimą;

– atlikti korupcijos prevencijos įstatymų (Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje, Politinių kampanijų finansavimo kontrolės, Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų ir Lobistinės veiklos įstatymai) veiksmingumo analizę ir prireikus parengti šių įstatymų pakeitimų projektus, numatant institucijas, atsakingas už minėtų įstatymų įgyvendinimo kontrolę;

– remiantis tarptautine patirtimi, kasmet organizuoti korupcijos lygmens Lietuvoje tyrimą ir jo duomenis skelbti viešai;

– iki 2001 m. liepos 1 d. atlikti tyrimą, kaip valstybės ir savivaldybių institucijos įgyvendina Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą, organizuoti valstybės tarnautojų mokymą, kaip išvengti interesų konflikto.

 

Specialiųjų tyrimų tarnybai

– iki 2001 m. lapkričio 1 d. atlikti tyrimą dėl galimos korupcijos įtakos privatizuojant stambiuosius objektus, suteikiant ir naudojant paskolas, paimtas valstybės vardu ir su valstybės garantija;

– iki 2001 m. rugsėjo 1 d. atlikti viešųjų pirkimų procedūrų analizę antikorupciniu požiūriu ir pateikti reikalingas Viešųjų pirkimų įstatymo pataisas;

– iki 2001 m. rugsėjo 1 d. atlikti korupcijos paplitimo muitinėje ir mokesčių inspekcijoje tyrimą ir tyrimo ataskaitą pateikti Seimui.

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SEIMO PIRMININKO PAVADUOTOJAS                                   GINTARAS STEPONAVIČIUS

______________