ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS
Į S A K Y M A S
DĖL ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2009 m. BIRŽELIO 12 d. ĮSAKYMO Nr. 1-26 „DĖL PRAŠYMŲ ASMENS DOKUMENTAMS IŠDUOTI, PAKEISTI, ĮFORMINTI REGISTRAVIMO, UŽSAKYMŲ ASMENS DOKUMENTAMS IŠRAŠYTI FORMAVIMO IR DUOMENŲ APIE ASMENS DOKUMENTŲ GALIOJIMĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR KAI KURIŲ TEISĖS AKTŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS“ PAKEITIMO
2013 m. liepos 25 d. Nr. 1-54
Vilnius
1. P a k e i č i u Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašą, patvirtintą Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2009 m. birželio 12 d. įsakymu Nr. 1-26 „Dėl Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašo patvirtinimo ir kai kurių teisės aktų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2009, Nr. 74-3051; 2013, Nr. 5-203):
1.1. Išdėstau 1 punktą taip:
„1. Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti (toliau – išduoti) registravimą ir koregavimą Asmens dokumentų išrašymo sistemoje, biometrinių duomenų nuskaitymą ir registravimą, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimą ir jų perdavimą Asmens dokumentų išrašymo centrui prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Asmens dokumentų išrašymo centras), asmens dokumentų išrašymą, asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje ir kvalifikuotų sertifikatų įrašymą į asmens dokumentą bei kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenų (slaptažodžių) (toliau – PIN kodų) sukūrimą, išrašytų asmens dokumentų perdavimą Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Migracijos valdybai, Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių ir Utenos apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų migracijos skyriams, policijos komisariatų migracijos poskyriams, grupėms, Valstybės tarnybos departamentui ar kitoms įstaigoms, atsakingoms už atitinkamų asmens dokumentų išdavimą, asmens dokumentų ir asmens dokumentų kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenų (slaptažodžio) įteikimą, sertifikatų aktyvavimą, asmens dokumentų apskaitą, saugojimą, duomenų apie asmens dokumento galiojimą arba negaliojimą, galiojimo laiko pratęsimą įvedimą į sistemą bei ataskaitų formavimą.“
1.2. Išdėstau 2.5 punktą taip:
„2.5. Užsieniečio paso, asmens be pilietybės kelionės dokumento, pabėgėlio kelionės dokumento, Lietuvos Respublikos ilgalaikio gyventojo leidimo gyventi Europos Sąjungoje (toliau – leidimas nuolat gyventi), leidimo laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje (toliau – leidimas laikinai gyventi), Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo gyventi šalyje kortelės (toliau – Europos Sąjungos leidimo gyventi kortelė) išdavimą – Lietuvos Respublikos įstatymu „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (Žin., 2004, Nr. 73-2539) (toliau – įstatymas „Dėl užsieniečių teisinės padėties“) ir Lietuvos Respublikos branduolinės (atominės) elektrinės įstatymu (Žin., 2007, Nr. 76-3779; 2012, Nr. 73-3779) (toliau – Branduolinės (atominės) elektrinės įstatymas);“.
1.3. Išdėstau 23.1 punktą taip:
1.4. Išdėstau 44 punktą taip:
„44. Asmens dokumentui išrašyti turi būti nuskaitomi aiškūs kairiojo ir dešiniojo smilių atspaudai. Jeigu kairysis arba dešinysis smilius sužalotas arba jo nėra, arba jo ISO/IES 19794–4 vertė yra nuo 0 iki 25, įrašomi aiškūs tos pačios rankos didžiojo ar bevardžio pirštų arba nykščio atspaudai, jeigu jų ISO/IES 19794–4 vertė aukštesnė. Jeigu visų vienos rankos pirštų atspaudų kokybė prasta (pagal pirmiau nurodytą kokybės vertę), daromas aiškus piršto, kurio vertė didžiausia, atspaudas.“
1.5. Išdėstau 145 punktą taip:
„145. Siekiant užtikrinti tinkamą įrašų visų tipų leidimuose gyventi formavimą, registruojant prašymus įforminti leidimą gyventi (leidimą nuolat gyventi, leidimą laikinai gyventi, Europos Sąjungos leidimo gyventi kortelę), į sistemą būtina įrašyti užsienio valstybės išduoto kelionės dokumento rekvizitus (jei sistema jų reikalauja), priimto sprendimo išduoti (pakeisti) leidimą gyventi datą ir numerį, iš Migracijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas) pateikiamo Leidimų gyventi Lietuvos Respublikoje išdavimo pagrindų klasifikatoriaus pasirinkti įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ straipsnį, dalį ir / ar punktą ar Branduolinės (atominės) elektrinės įstatymo straipsnį ar šio straipsnio dalį, kurio pagrindu priimtas minėtas sprendimas, o jeigu leidimas nuolat gyventi yra keičiamas įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ 53 straipsnio 2 dalies 1, 2 ar 5 punkte nurodytu pagrindu arba šio įstatymo 53 straipsnio 2 dalies 4 punkte nurodytu pagrindu (tuo atveju, kai užsienietis Lietuvos Respublikoje nėra teisėtai pragyvenęs pastaruosius 5 metus) – įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ straipsnį, dalį ir punktą, kurio pagrindu priimtas sprendimas išduoti leidimą nuolat gyventi, ir nurodyti, kuriam laikui nuspręsta išduoti (pakeisti) leidimą gyventi.“
2. N u s t a t a u, kad:
2.1. šis įsakymas, išskyrus šio įsakymo 1.7 punkte nurodytus priedus, skelbiamas leidinyje „Valstybės žinios“;