LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL SUSISIEKIMO MINISTRO 1999 M. BIRŽELIO 29 D. ĮSAKYMO NR. 268 „DĖL VIDAUS VANDENŲ LAIVYBOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ DALINIO PAKEITIMO

 

2001 m. gegužės 15 d. Nr. 162

Vilnius

 

Iš dalies pakeičiu Vidaus vandenų laivybos taisykles, patvirtintas susisiekimo ministro 1999 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 268 „Dėl Vidaus vandenų laivybos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 60-1970):

1. Išdėstau 3 punkto 1 pastraipą taip:

„Vidaus vandenų keliai – laivybai tinkamos upės, ežerai, dirbtiniai vandens telkiniai ir Lietuvos Respublikai priklausanti Kuršių marių dalis, išskyrus Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją, kuriuose yra navigaciniai ženklai arba locmano žemėlapiuose pažymėtas farvateris.“

2. Išdėstau 40 punktą taip:

40. Laivai vidaus vandenų keliuose su lateraline farvaterio ženklinimo sistema turi plaukti farvateriu ir laikytis nustatytų laivų (vilkstinių) ir vandenų kelių santykių (1 priedas). Už farvaterio ribos, taip pat vidaus vandenų keliuose, kur farvaterio nėra (jei keliai tinkami laivybai), laivai gali plaukti tik gavę Inspekcijos leidimą. Šio punkto reikalavimai netaikomi mažiems, pramoginiams ir buriniams laivams.“

3. Išdėstau XX skyriaus pavadinimą taip:

XX. Laivybą kontroliuojančių ir priešgaisrinių tarnybų laivų žiburiai“.

4. Laikau netekusiu galios 179 punktą.

5. Išdėstau 207 punktą taip:

207. Šio skyriaus nuostatos taikomos mažiesiems ir buriniams laivams, plaukiojantiems vidaus vandenų keliais.“

6. Išdėstau 208 punktą taip:

208. Mažieji laivai, plaukiojantys pavieniui arba velkami kitų mažųjų laivų, privalo plaukti už farvaterio ribų (nustatytų judėjimo juostų arba rekomenduotų kursų ruožuose su kardinaline navigacinės sistemos įranga). Tais atvejais, kai mažieji laivai dėl grimzlės ir gylio santykio negali plaukti už farvaterio ribų, jie gali plaukti farvateryje pagal judėjimą dešiniuoju kraštu, nutolę nuo farvaterio ašies 10 m, kad neapsunkintų kitų laivų manevravimo ir judėjimo farvateryje, netrukdytų sutiktiems laivams ir iš anksto duotų kelią be garsinių signalų.“

7. Išdėstau 210.1 punktą taip:

210.1. manevruoti ir sustoti netoli plaukiančių arba stovinčių didelių laivų, žemkasių, plūduriuojančių kranų, jei tai trukdo jų darbui;“.

8. Išdėstau 210.4 punktą taip:

210.4. įplaukti į farvaterį esant ribotam matomumui (kai matomumas mažesnis kaip 1 km).“

9. Laikau netekusiu galios 211 punktą.

10. Išdėstau 213 punktą taip:

213. Mažiesiems laivams farvateryje leidžiama būti tik sportinių ir kitų masinių renginių metu, suderinus su Inspekcija. Mažieji laivai renginių metu neturi trukdyti kitų laivų judėjimui.“

11. Išdėstau 217 punktą taip:

217. Jeigu du buriniai laivai suartėja taip, kad kyla susidūrimo pavojus, vienas iš jų duoda kelią kitam tokiu būdu:

217.1. kai laivai plaukia skirtingais halsais, laivas, plaukiantis kairiuoju halsu, privalo duoti kelią laivui, esančiam dešiniajame halse;

217.2. kai abu laivai plaukia vienodu halsu, priešvėjinis laivas turi užleisti kelią povėjiniam laivui;

217.3. jeigu plaukiantis kairiuoju halsu laivas mato laivą, plaukiantį priešvėjy, ir negali nustatyti, kairiuoju ar dešiniuoju halsu plaukia šis laivas, jis privalo duoti šiam laivui kelią.“

12. Išdėstau 224 punktą taip:

224. Burinis, daugiau kaip 7 m, laivas plaukdamas:

224.1. turi įjungti bortų žiburius;

224.2. turi įjungti laivagalio žiburius;

224.3. stiebo viršūnėje gali turėti du aplink šviečiančius žiburius, įrengtus vertikaliai (viršutinis – raudonas, apatinis -žalias), arba, artėjant kitiems laivams, apšviesti burę balta blyksinčia šviesa.“

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                  DAILIS BARAKAUSKAS