LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2007 M. BALANDŽIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 3D-160 „DĖL DALIES PALŪKANŲ UŽ INVESTICINIUS KREDITUS, PAIMTUS NUO 2007 M. GEGUŽĖS 1 D. IR SUTEIKTUS SU UAB ŽEMĖS ŪKIO PASKOLŲ GARANTIJŲ FONDO GARANTIJA, KOMPENSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2008 m. liepos 25 d. Nr. 3D-419
Vilnius
Pakeičiu Dalies palūkanų už investicinius kreditus, paimtus nuo 2007 m. gegužės 1 d. ir suteiktus su UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondo garantija, kompensavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. 3D-160 „Dėl Dalies palūkanų už investicinius kreditus, paimtus nuo 2007 m. gegužės 1 d. ir suteiktus su UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondo garantija, kompensavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 45-1705; 2008, Nr. 39-1441):
1. Išdėstau 2 punktą taip:
„2. Atsižvelgiant į šiame skyriuje išdėstytas nuostatas, Specialiosios kaimo rėmimo programos lėšomis kompensuojama dalis palūkanų:
2.1. kaimo vietovėje veikiantiems subjektams1, paėmusiems iš kredito įstaigų investiciniams projektams, skirtiems pirminei žemės ūkio produktų gamybai2, vykdyti kreditus, – 30 proc. kredito palūkanų, o jauniesiems ūkininkams (iki 40 metų) – 40 proc. per visą palūkanų kompensavimo laikotarpį;
2. Išdėstau 2 punkto 2 išnašą taip:
„2 Pirminė gamyba – kaip apibrėžta 2002 m. sausio 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 178/2002, nustatančio maistui skirtų teisės aktų bendruosius principus ir reikalavimus, įsteigiančio Europos maisto saugos tarnybą ir nustatančio su maisto saugos klausimais susijusias procedūras (OL 2004 m. specialusis leidimas, 15 skyrius, 6 tomas, p. 463), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2008 m. kovo 4 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 202/2008 (OL 2008 L 60, p. 17).“
3. Išdėstau 5.2 punktą taip:
„5.2. jei pagalbos gavėjas ir (ar) jo sutuoktinis nedalyvauja Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano, patvirtinto Europos Komisijos 2004 m. rugpjūčio 3 d. sprendimu Nr. C(2004) 2949 (toliau – Kaimo plėtros 2004–2006 metų planas), priemonėje „Ankstyvo pasitraukimo iš prekinės žemės ūkio gamybos rėmimas“ ar KPP priemonėje „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“.
4. Išdėstau 11 punktą taip:
„11. Valstybės ir nereikšmingos pagalbos dydžiai (intensyvumas) dengiant dalį kredito palūkanų per visą palūkanų kompensavimo laikotarpį bendroje investicinėje pagalboje apskaičiuojami atsižvelgiant į 2007–2013 m. nacionalinės regioninės pagalbos teikimo gairių (2006/C 54/08) (OL 2006 C 54, p. 13) 41 punkto ir Komisijos komunikato dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (OL 2008 C 14, p. 6) (toliau – Komunikatas) nuostatas. Pagalbos gavėjui faktiškai sumokėta dalies kredito palūkanų kompensacijos suma negali viršyti valstybės arba nereikšmingos pagalbos dydžių (litais), apskaičiuotų priimant sprendimą dėl pagalbos suteikimo.
Skaičiuojant bendrą investicinės pagalbos dydį, turi būti tenkinamos Komisijos reglamento (EB) Nr. 1857/2006 19 straipsnio nuostatos. Bendras investicinės pagalbos dydis vienam projektui negali viršyti:
40 proc. reikalavimus atitinkančių investicinio projekto tinkamų išlaidų, jei projektui neteikiama investicinė parama pagal KPP priemones. Šiuo atveju į bendrą investicinės pagalbos dydį įeina valstybės pagalba kompensuojant dalį garantinio užmokesčio, valstybės pagalba dengiant dalį kredito palūkanų, valstybės pagalba, teikiama ūkiams modernizuoti, daliai išlaidų už perkamą iš Europos Sąjungos panaudotą linų sektoriaus techniką padengti ir kita tiesiogiai su investicinio projekto tinkamomis išlaidomis susijusi finansinė parama;
maksimalių paramos dydžių, nustatytų konkrečiai KPP priemonei vykdyti, nepažeidžiant Gairių IV.A skirsnio nuostatų, jei investicinė parama projektams teikiama pagal KPP priemones4.“
5. Išdėstau 14 punktą taip:
„14. Agentūra teikia Bendrovei:
14.1. ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį – atnaujintus asmenų ir jų sutuoktinių, dalyvaujančių Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonėje „Ankstyvo pasitraukimo iš prekinės žemės ūkio gamybos rėmimas“ ir KPP priemonėje „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“, sąrašus, nurodydama jų vardą, pavardę ir asmens kodą;
14.2. tą pačią dieną, kai projektų, finansuotinų pagal KPP priemones, atrankos komitetui teikia Paraiškų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones vertinimo rezultatų suvestinę (kai projektų, kuriems skiriama parama, sąrašas tvirtinamas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu), – šios suvestinės kopiją, jei joje pateikiami duomenys apie paramos gavėjus, vykdančius projektus pagal investicinio pobūdžio KPP priemones;
14.3. ne vėliau kaip kitą darbo dieną, patvirtinus sprendimą dėl paraiškų atrankos Agentūros direktoriaus įsakymu (kai Agentūra pati priima sprendimą skirti paramą), – šio įsakymo kopiją, jei jame pateikiami duomenys apie paramos gavėjus, vykdančius investicinius projektus pagal KPP priemones arba dalyvaujančius investicinio pobūdžio nacionalinės paramos priemonėse.
Papildomų duomenų, kurių reikia tinkamai šiose taisyklėse reglamentuojamos valstybės bei nereikšmingos pagalbos intensyvumo kontrolei užtikrinti, teikimo formas ir terminus Agentūra su Bendrove suderina tarpusavio sutartyje dėl duomenų teikimo.“
6. Išdėstau 15 punktą taip:
„15. Bendrovė, teikdama pagalbą pagal Komisijos reglamentą (EB) Nr. 70/2001 ir Gaires, vadovaudamasi pateiktais dokumentais, atsižvelgusi į Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro ir Agentūros direktoriaus įsakymais patvirtintiems pagalbos gavėjams paskirtos paramos dydžius ir apskaičiavusi valstybės pagalbos dydį visam palūkanų kompensavimo laikotarpiui, įvertina pagalbos gavėjo tinkamumą dalies palūkanų kompensacijai gauti ir priima sprendimą dėl pagalbos skyrimo ar neskyrimo. Tais atvejais, kai šių Taisyklių 14.2 punkte nurodytose suvestinėse yra įvardyti paramos gavėjai, kurių prašymas dėl palūkanų kompensavimo Bendrovėje jau yra gautas, tačiau Bendrovės sprendimas dar nėra priimtas, sprendimo priėmimas atidedamas iki Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymo, patvirtinančio projektų, kuriems skiriama parama, sąrašą ir šiems projektams skiriamos paramos dydžius, paskelbimo.“
7. Išdėstau 16 punktą taip:
„16. Bendrovė, teikdama pagalbą pagal Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1998/2006:
16.1. vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 (Žin., 2005, Nr. 9-282; 2007, Nr. 50-1925), ir Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2005 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1S-111 (Žin., 2005, Nr. 118-4301), patikrina, ar nereikšmingos pagalbos dydis, apskaičiuotas 4 punkte nurodytiems subjektams visam palūkanų kompensavimo laikotarpiui, neviršija leidžiamo nereikšmingos pagalbos dydžio;
16.2. vadovaudamasi pateiktais dokumentais bei atsižvelgusi į Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro ir Agentūros direktoriaus įsakymais patvirtintiems paramos gavėjams paskirtos pagalbos dydžius, įvertina pagalbos gavėjo tinkamumą dalies palūkanų kompensacijai gauti ir priima sprendimą dėl pagalbos skyrimo ar neskyrimo. Tais atvejais, kai šių Taisyklių 14.2 punkte nurodytose suvestinėse yra įvardyti paramos gavėjai, kurių prašymas dėl palūkanų kompensavimo Bendrovėje jau yra gautas, tačiau Bendrovės sprendimas dar nėra priimtas, sprendimo priėmimas atidedamas iki Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymo, patvirtinančio projektų, kuriems skiriama parama, sąrašą ir šiems projektams skiriamos paramos dydžius, paskelbimo;
8. Išdėstau 17 punktą taip:
„17. Bendrovė per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl pagalbos skyrimo priėmimo raštu informuoja pagalbos gavėją ir Agentūrą apie investiciniam projektui numatytos skirti pagalbos pobūdį ir dydį ar sprendimą neskirti pagalbos7. Informuojant pagalbos gavėją, turi būti nurodomas apskaičiuotas valstybės arba nereikšmingos pagalbos dydis visam palūkanų kompensavimo laikotarpiui (litais), nurodant, kad pagalbos gavėjui faktiškai sumokėta dalies palūkanų kompensacijos suma negali viršyti šio dydžio, ir maksimali metinė palūkanų norma, kurios dalis kompensuojama (6,49 proc.). Jei skiriama nereikšminga pagalba, turi būti nurodoma: „Teikiama kompensacija yra nereikšminga pagalba, ir ji teikiama vadovaujantis 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1998/2006 dėl sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5)“.
9. Išdėstau 18 punktą taip:
„18. Kredito įstaigos teikia Bendrovei:
18.1. kartu su dokumentais dėl garantijos suteikimo – informaciją apie pagalbos gavėjo reitingą ir turto įkeitimo lygį pagal Komunikate pateiktą orientacinės palūkanų maržos nustatymo lentelę;
10. Išdėstau 19 punktą taip:
„19. Bendrovė, vadovaudamasi 14.1 punkte nurodyta informacija apie pagalbos gavėjo ir (ar) jo sutuoktinio dalyvavimą Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonėje „Ankstyvo pasitraukimo iš prekinės žemės ūkio gamybos rėmimas“ ar KPP priemonėje „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“:
19.1. jei dalyvauja – pagalbos gavėją informuoja apie dalies sumokėtų kredito palūkanų kompensavimo pagal šias taisykles nutraukimą;
19.2. jei nedalyvauja – pagal kredito įstaigos pateiktus duomenis apie sumokėtas palūkanas apskaičiuoja kompensacijos dydį ir ketvirčiui pasibaigus iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 15 d. pateikia Žemės ūkio ministerijos Finansų ir biudžeto departamentui (toliau – Finansų ir biudžeto departamentas) Pažymą apie lėšų poreikį investicinių kreditų, suteiktų su UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondo garantija, palūkanoms kompensuoti (priedas).“
ŽEMĖS ŪKIO MINISTRĖ KAZIMIRA DANUTĖ PRUNSKIENĖ
SUDERINTA SUDERINTA
Lietuvos Respublikos finansų Lietuvos Respublikos
ministerijos 2008-07-24 konkurencijos tarybos
raštu Nr. ((1.16-0203)- 2008-07-18 raštu
5K-0819915)-6K-0809041 Nr. (9.8-10) 6V-949
SUDERINTA
Lietuvos savivaldybių asociacijos
2008-07-21 raštu Nr. (18)-SD-671