LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2006 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PROJEKTŲ RENGIMO PLANO PATVIRTINIMO

 

2005 m. vasario 11 d. Nr. 159

Vilnius

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 (Žin., 2001, Nr. 42-1455; 2004, Nr. 96-3531), 3 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Lietuvos Respublikos 2006 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo planą (pridedama).

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                      ALGIRDAS BUTKEVIČIUS

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2005 m. vasario 11 d. nutarimu Nr. 159

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS 2006 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ

BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PROJEKTŲ RENGIMO PLANAS

 

1. Lietuvos Respublikos Vyriausybė prireikus iki 2005 m. vasario 23 d. patikslina Lietuvos Respublikos Vyriausybės strateginius tikslus (prioritetus), atsižvelgdama į priimtus svarbiausius valstybės strateginius dokumentus.

2. Šio plano 2.1–2.7 punktuose nurodytos valstybės institucijos iki 2005 m. vasario 25 d. (I etapas) ir iki 2005 m. rugpjūčio 12 d. (II etapas) pateikia Finansų ministerijai informaciją (2004–2008 metai) apie:

2.1. Aplinkos ministerija – statybos paslaugų plėtojimą (mineralinių dirbinių pramonės, statybos, miškų ūkio ekonominiai rodikliai);

2.2. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija – darbo užmokesčio indeksus, darbo užmokesčio fondo dydį, darbuotojų skaičių (vidutinį metinį užimtųjų ir vidutinį metinį sąlyginį) ir nedarbą;

2.3. Susisiekimo ministerija – transporto plėtojimą;

2.4. Ūkio ministerija – pagrindines ekonominės veiklos rūšis (detalizuodama pagrindinių rūšių pramonės produkcijos gamybą), prekių ir paslaugų eksportą bei importą;

2.5. Ūkio ministerija ir Užsienio reikalų ministerija – užsienio prekybą ir jos struktūros elementus;

2.6. Žemės ūkio ministerija – bendrąją žemės ūkio produkciją;

2.7. Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Susisiekimo ministerija ir Vidaus reikalų ministerija – ryšių ir informatikos plėtojimą.

3. Tarpinės institucijos, atsakingos už Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento (toliau vadinama – BPD) priemonių įgyvendinimą, pateikia Finansų ministerijai informaciją:

3.1. iki 2005 m. kovo 8 d. apie:

3.1.1. planuojamą lėšų poreikį BPD priemonėms įgyvendinti 2006–2008 metais pagal kiekvieną BPD priemonę, atskirai nurodydamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų sumą;

3.1.2. 2005 metais vykdomas ir tęstines programas (priemones), kurių asignavimai yra patvirtinti Lietuvos Respublikos 2005 metų valstybės biudžete ir galėtų būti planuojami 2006–2008 metais BPD priemonėms bendrai finansuoti, atskirai nurodydamos galimas panaudoti bendrajam finansavimui lėšas, taip pat apie kitus numatomus panaudoti lėšų šaltinius ir papildomą lėšų poreikį Specialiosioms Europos regioninės plėtros, socialinio, žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondų bei žuvininkystės orientavimo finansinės priemonės programoms BPD įgyvendinti pagal kiekvieną BPD priemonę;

3.2. iki 2005 m. liepos 25 d. apie 2006–2008 metų bendrojo finansavimo ir Europos Sąjungos lėšų poreikį, nurodydamos, kiek Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų reikės išlaidoms ir turtui įsigyti pagal kiekvieną priemonę atskirai.

4. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai, taip pat savivaldybės iki 2005 m. kovo 8 d. pateikia Finansų ministerijai informaciją apie:

4.1. 2006–2008 metais planuojamų įgyvendinti PHARE ir pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų poreikį;

4.2. planuojamą 2006–2008 metais Sanglaudos fondo projektų Sanglaudos fondo ir bendrojo finansavimo lėšų poreikį;

4.3. biudžetinių įstaigų pajamų įmokas į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą 2006–2008 metais;

4.4. programas (priemones), kurios bus baigtos vykdyti 2005 metais (netęstinas programas);

4.5. reikiamą lėšų poreikį priimtiems naujiems įstatymams įgyvendinti (savivaldybės neteikia).

5. Šio plano 5.1-5.3 punktuose nurodytos institucijos iki 2005 m. kovo 8 d. pateikia Finansų ministerijai:

5.1. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija – Valstybinio socialinio draudimo fondo prognozę;

5.2. Sveikatos apsaugos ministerija – Privalomojo sveikatos draudimo fondo prognozę;

5.3. valstybės įmonė Valstybės turto fondas – privatizavimo sandorių įplaukų į Privatizavimo fondą prognozę.

6. Finansų ministerija, naudodamasi iki 2005 m. vasario 25 d. pateikta informacija, nurodyta šio plano 2 punkte (I etapas), iki 2005 m. kovo 9 d. parengia 2006–2008 metų makroekonominių rodiklių projekcijas (išskaidydama bendrojo vidaus produkto pagal veiklos rūšis, pajamų ir išlaidų elementus projekciją).

7. Finansų ministerija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintais strateginiais tikslais (prioritetais), makroekonominių rodiklių projekcijomis, iki 2005 m. balandžio 15 d. pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

7.1. Lietuvos Respublikos 2006–2008 metų preliminarių nacionalinio biudžeto pagrindinių rodiklių projektą;

7.2. Valstybės investicijų 2006–2008 metų programai skiriamų kapitalo investicijų preliminarias kontrolines sumas;

7.3. maksimalių asignavimų, įskaitant į atitinkamą sritį investuojamas lėšas, nustatymo bendrųjų principų 2006–2008 metų projektą;

7.4. preliminarius duomenis apie Europos Sąjungos finansinės paramos dydį.

8. Šio plano 7.1–7.4 punktuose nurodyti rodikliai ir duomenys pateikiami Lietuvos Respublikos Seimo Biudžeto ir finansų komitetui (susipažinti).

9. Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus Lietuvos Respublikos 2006–2008 metų preliminarius nacionalinio biudžeto pagrindinius rodiklius, valstybės investicijų preliminarias kontrolines sumas, maksimalių asignavimų nustatymo bendruosius principus, taip pat valstybės lėšų investavimo į atitinkamą sritį bendruosius principus, Europos Sąjungos finansinės paramos dydį, Finansų ministerija per 10 darbo dienų:

9.1. informuoja Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojus apie maksimalius asignavimų limitus išlaidoms finansuoti;

9.2. parengia valstybės investicijų pagal kiekvieną sritį preliminarių limitų 2006–2008 metams metmenis, vadovaudamasi patvirtintais valstybės lėšų investavimo į atitinkamą sritį bendraisiais principais, ir informuoja apie tai atitinkamas ministerijas.

10. Ministerijos, remdamosi joms pateiktais investicijų projektais, per 20 kalendorinių dienų nuo Finansų ministerijos pranešimo apie atitinkamai sričiai 2006–2008 metams numatomų skirti valstybės investicijų preliminarius limitus gavimo pateikia Finansų ministerijai pasiūlymus dėl jų paskirstymo pagal asignavimų valdytojus ir investicijų projektus, neviršydamos Finansų ministerijos nurodytų maksimalių limitų, ir apie tai informuoja srities, kurioje įgyvendina valstybės politiką, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojus.

11. Valstybės ar savivaldybių institucijos, valstybės įstaigos ir kiti ūkio subjektai, laikydamiesi Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 (Žin., 2001, Nr. 37-1251), iki birželio 13 d. pateikia Finansų ministerijai investicijų planus (projektus), kad jie būtų įtraukti į Valstybės investicijų 2006–2008 metų programos projektą.

12. Informacinės visuomenės plėtros investicijų projektai, kuriems finansuoti numatomos valstybės lėšos (Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas, savivaldybių biudžetai, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetas, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetas, kitų valstybinių fondų lėšos ir valstybės skolintos lėšos), turi būti suderinti su Informacinės visuomenės plėtros komitetu prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės. Suderinti projektai gali būti pateikiami Finansų ministerijai, kad būtų įtraukti į Valstybės investicijų 2006–2008 metų programos projektą.

13. Valstybės institucijos ir įstaigos pateikia Finansų ministerijai:

13.1. prireikus iki 2005 m. balandžio 25 d. – pasiūlymus dėl Valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti lėšų apskaičiavimo metodikos, patvirtintos finansų ministro 2004 m. liepos 15 d. įsakymu Nr. 1K-268 (Žin., 2004, Nr. 113-4246), pakeitimo, atsižvelgdamos į jos įgyvendinimo praktiką;

13.2. iki 2005 m. birželio 1 d. – skaičiavimus, pagrindžiančius savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų pokytį dėl priimtų ir numatomų priimti teisės aktų;

13.3. iki 2005 m. rugpjūčio 1 d. – duomenis apie Lietuvos Respublikos 2006 metų valstybės biudžeto asignavimų poreikį jų kuruojamoms valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, mokinio krepšeliui finansuoti pagal kiekvieną savivaldybę.

14. Savivaldybės iki 2005 m. rugpjūčio 1 d. pateikia Finansų ministerijai duomenis apie:

14.1. savivaldybėms priklausančių (iš savivaldybių biudžetų finansuojamų) švietimo įstaigų patalpų naudingą plotą;

14.2. savivaldybių administruojamų pajamų, gautų už išnuomotus valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius, prognozuojamas įplaukas į biudžetą, įskaitant skaičiuotinas įmokas dėl savivaldybių tarybų sprendimais suteiktų mokesčių lengvatų.

15. Valstybės institucijos ir įstaigos, pageidaujančios gauti statistinę informaciją 2005 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių planui rengti, iki birželio 21 d. pateikia Statistikos departamentui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pageidaujamos gauti informacijos sąrašą, pagal kurį Statistikos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės iki rugpjūčio 5 d. pateikia minėtosioms institucijoms turimą 2004 ir 2005 metų statistinę informaciją.

16. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai per 45 kalendorines dienas nuo Finansų ministerijos pranešimo apie numatomus maksimalių asignavimų išlaidoms finansuoti limitus gavimo pateikia Finansų ministerijai strateginių 2006–2008 metų veiklos planų projektus, Lietuvos Respublikos 2006–2008 metų valstybės biudžeto programų sąmatų projektus su preliminariais skaičiavimais, neviršydami Finansų ministerijos nurodytų maksimalių asignavimų išlaidoms limitų (prireikus kartu turi būti teikiami projektai dėl teisės aktų pakeitimo, mažinančio atitinkamo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojo reguliavimo srities išlaidas), taip pat iš ministerijų gautų preliminarių investicijų projektams įgyvendinti numatytų valstybės lėšų sumos.

Mokslo ir studijų institucijos pateikia Švietimo ir mokslo ministerijai 2006–2008 metų strateginių veiklos planų ir programų sąmatų projektus su preliminariais skaičiavimais šios ministerijos nustatytu laiku, o Švietimo ir mokslo ministerija šiame punkte nustatytu laiku pateikia Finansų ministerijai mokslo ir studijų institucijų 2006–2008 metų strateginių veiklos planų ir programų sąmatų projektus (su preliminariais skaičiavimais pagal kiekvieną mokslo ir studijų instituciją).

17. Ministerijos, Vyriausybės įstaigos ir apskričių viršininkai šio plano 16 punkte nustatytu laiku pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai strateginių 2006–2008 metų veiklos planų projektus. Ministerijos kartu pateikia ir įstaigų prie ministerijų strateginių 2006–2008 metų veiklos planų projektus, taip pat apibendrintą informaciją apie visas ministerijos valdymo srities vykdomas programas (sutrumpintus strateginius veiklos planus).

18. Lietuvos Respublikos Vyriausybės Strateginio planavimo komitetas, atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos ir Finansų ministerijos pastabas ir pasiūlymus dėl pateiktų strateginių 2006–2008 metų veiklos planų projektų ir į Europos Sąjungos Tarybos patvirtintas Bendrąsias ekonominės politikos gaires Lietuvai, priima sprendimą dėl 2006 metų biudžeto projekto prioritetinių krypčių.

19. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai, atsižvelgdami į Strateginio planavimo komiteto sprendimus, patikslina strateginius 2006–2008 metų veiklos planus, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto programų sąmatų projektus su atitinkamais skaičiavimais, valstybės investicijų paraiškas ir per 10 darbo dienų nuo Strateginio planavimo komiteto sprendimo pateikia juos Finansų ministerijai.

20. Finansų ministerija, naudodamasi iki 2005 m. rugpjūčio 12 d. pateikta informacija, nurodyta šio plano 2 punkte (II etapas), iki 2005 m. rugpjūčio 26 d. parengia patikslintas 2006–2008 metų makroekonominių rodiklių projekcijas (įskaitant bendrojo vidaus produkto pagal veiklos rūšis, pajamų ir išlaidų elementus projekcijas).

21. Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos iki 2005 m. rugpjūčio 13 d. pateikia Finansų ministerijai duomenis apie 2006 metų prognozuojamas įplaukas į biudžetą kiekvienoje savivaldybės teritorijoje pagal administruojamus mokesčius, atsižvelgdama į savivaldybių tarybų sprendimų suteiktas mokesčių lengvatas.

22. Finansų ministerija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų projektais ir skaičiavimais, iki 2005 m. rugsėjo 21 d. parengia ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei pateikia Lietuvos Respublikos 2006 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą, taip pat Valstybės investicijų 2006–2008 metų programos projektą.

______________