LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL NAUDOJIMOSI GELEŽINKELIO INFRASTRUKTŪRA

 

1999 m. liepos 21 d. Nr. 287

Vilnius

 

Siekdamas reglamentuoti geležinkelio įmonių, gavusių licencijas vežti keleivius ir krovinius geležinkelio transportu, naudojimosi geležinkelio infrastruktūra tvarką:

1. Tvirtinu „Laikinąjį teisės aktų ir reikalavimų, reglamentuojančių geležinkelio įmonės naudojimosi geležinkelio infrastruktūra sąlygas, sąrašą“ (pridedama).

2. Pavedu:

2.1. SPAB „Lietuvos geležinkeliai“ – geležinkelio valdytojui – iki 1999 m. rugsėjo 1 d. parengti Geležinkelio įmonės sutarties su geležinkelio valdytoju dėl naudojimosi geležinkelio infrastruktūra ir lydimųjų sutarčių pagal šio įsakymo 1 punkte nurodytą sąrašą pavyzdines formas ir teikti man tvirtinti;

2.2. Geležinkelių transporto departamentui – šio įsakymo vykdymo kontrolę.

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                   RIMANTAS DIDŽIOKAS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

1999 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 287

 

Laikinasis teisės aktų ir reikalavimų, reglamentuojančių geležinkelio įmonės naudojimosi geležinkelio infrastruktūra sąlygas, sąrašas

 

Eil. Nr.

Reikalavimai geležinkelio įmonėms

Reikalavimus reglamentuojantis dokumentas

Pastabos

 

Bendrieji reikalavimai

 

 

1.

Geležinkelio įmonės pateikia:

 

 

1. 1.

Įmonės registracijos pažymėjimą

 

Pateikti kopiją

1.2.

Krovinių ir keleivių vežimo licenciją

LR Vyriausybės 1996 03 29 patvirtintos Geležinkelių transporto ūkinės veiklos licencijavimo taisyklės

Pateikti kopiją

1.3.

Krovinių ir keleivių vežimo vietiniais ir tarptautiniais maršrutais perspektyvinį planą, nurodant pagrindinius maršrutus, kuriais numatoma vežti mažiausiai penkerius metus

 

Verslo plano kopiją

1.4.

Paraiškas pagrindinio eismo grafiko sudarymui ateinantiems metams pateikti ne vėliau kaip prieš 6 mėnesius iki naujo eismo grafiko įsigaliojimo – birželio 1 d. (taikoma nuo 2000 m.). Paraiškos grafiko koregavimui pateikiamos likus 30 dienų iki numatomo važiavimo

 

Paraiška eismo grafikui sudaryti

1.5.

Pažyma apie atsiskaitymo su valdytoju tvarką vežant krovinius ir keleivius tarptautiniais ir vietiniais maršrutais

LR geležinkelio transporto kodekso22 straipsnis

Sutartis, nustatanti infrastruktūros naudojimo sąlygas ir atsiskaitymo tvarką

1.6.

Įmonės vadovų ir darbuotojų kvalifikacijos patikrinimo pažymėjimus ir egzaminų protokolus

TNN 3.3 p., Valstybinės geležinkelio inspekcijos (VGI) 1998 10 14 įsakymas Nr. 6

Pateikti kopijas geležinkelio valdytojui

1.7.

Patvirtintą saugaus eismo valdymo planą, darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, mokymo ir kvalifikacijos kėlimo programą

LR transporto kodekso 20, 29 straipsniai

Tvirtina VGI, derina geležinkelio valdytojas

2.

Techniniai reikalavimai

 

 

2.1.

Techninės apžiūros aktą apie geležinkelio įmonės nuosavų ar nuomojamų riedmenų atitikimą

Techninio geležinkelių naudojimo nuostatai(TNN), Tarptautinio susisiekimo tarp valstybių OSŽD narių vagonų naudojimo taisyklės (Rus.: Πравила пользования вагонов в международном сообщении – PPV), Tarptautinio susisiekimo tarp valstybių OSŽD narių keleivinių vagonų naudojimo taisyklės (Rus.: Πравила пользования вагонов в международном сообщении – PPPV), Abipusio krovininių vagonų naudojimo tarptautiniame susisiekime konvencija (Vok.: Übereinkommen über die gegenseitige Benutzung von Güterwagen – RIV)

 

2.1.1.

riedmenų gabaritas turi atitikti standarto reikalavimus

GOST 9238-83 „1520 mm pločio vėžės geležinkelių riedmenų ir statinių artumo gabaritai“ (Rus.: ГОСТ 9238-83 «Габариты приближения строений и подвижного состава железных дорог колеи 1520 мм»), TNN 11.5 p.

Riedmenų tinkamumo eksploatuoti aktas(techninės apžiūros aktas)

2.1.2.

riedmenų ašinė apkrova turi atitikti

ĮST 1005384.0001 32.3 p. Įmonės standartas „1520 mm vėžės pločio geležinkelio linijos, kai keleivinių traukinių važiavimo greitis iki 160 km/val., techninės sąlygos“

Riedmenų tinkamumo eksploatuoti aktas(techninės apžiūros aktas)

2.1.3.

riedmenų apkrova turi būti

Nuorodos traukinių praleidimo per geležinkelio tiltus sąlygų nustatymui (1983 m.)

Riedmenų tinkamumo eksploatuoti aktas(techninės apžiūros aktas)

2.1.4.

riedmenų ratų bėgių grandinės trumpo jungimo varža turi būti

CŠ-4616 „Signalizacijos įrenginių techninės priežiūros instrukcija“ (Rus.: Инструкция по техническому обслуживанию устройств сигнализации, централизации и блокировки – ЦШ-4616), lentelės 10.2 p.

Riedmenų tinkamumo eksploatuoti aktas(techninės apžiūros aktas)

2.1.5.

riedmenys neturi viršyti nustatytų

TNN III skyrius triukšmo ir vibracijos normų

Riedmenų tinkamumo eksploatuoti aktas(techninės apžiūros aktas)

2.1.6.

riedmenų aširačių geometriniai ir terminiai parametrai turi atitikti parametrus, taikomus ašidėžių įkaičio matavimo prietaisams

TNN 8.11 p. A/85 „Važiuojančio traukinio techninės būklės automatinės kontrolės priemonių naudojimo instrukcija“

Riedmenų tinkamumo eksploatuoti aktas(techninės apžiūros aktas)

2.1.7.

lokomotyvai turi turėti tvarkingus mašinisto budrumo kontrolės įrenginius

CŠ-CT-3816 „Automatinės lokomotyvų signalizacijos su autostopu, mašinisto budrumo tikrinimo ir traukinio greičio kontrole įrenginių techninio aptarnavimo instrukcija“ (Rus.: Инструкция по техническому обслуживанию автоматической локомотивной ситнализации с автостопом, устройством проверки бдительности машиниста и контролем скорости движения поезда (АЛСН) – ЦШЦТ - 3816) TNN 11.9 p.

Riedmenų tinkamumo eksploatuoti aktas(techninės apžiūros aktas)

2.1.8.

lokomotyvuose ir savaeigiuose sąstatuose turi būti įrengtos radijo ryšio priemonės

TNN11.9; 8.13.2 p.

Valstybinės radijo dažnių tarnybos leidimas (kopija), riedmenų tinkamumo eksploatuoti aktas(techninės apžiūros aktas)

2.2.

Keleivinio traukinio viršininkai turi turėti radijo ryšio priemones ryšiui su mašinistais palaikyti

TNN 8.13.2 p.

Valstybinės radijo dažnių tarnybos leidimas (kopija), geležinkelio valdytojo ir geležinkelio įmonės komisijos aktas

2.3.

Riedmenų techninė priežiūra ir remontas turi būti atliekami VGI, geležinkelio valdytojo ir geležinkelio įmonės tarpusavio suderintoje vietoje

TNN 6.1 p., TNN 14.3.1 p.

Riedmenų priežiūros ir remonto darbų sutartys arba sertifikatas (kopija)

2.4.

Lokomotyvuose ir savaeigiuose sąstatuose įrengto radijo ryšio radijo ryšio priežiūra ir patikra turi būti atliekama patikros punktuose

TNN 14.2.3, 14.2.5 p., CŠ 4784 „Traukinių naudojimo taisyklės“ (Rus.: Правила эксплуатации поездной радиосвязи – ЦШ 4784)

Radijo ryšio priežiūros ir patikros sutartis arba sertifikatas (kopija)

2.5.

Automatinės lokomotyvų signalizacijos(ALSN) ir mašinisto budrumo kontrolės įrenginių priežiūra ir remontas turi būti atliekamas specialiai įrengtuose punktuose

CŠ-CT-3816 „Lokomotyvų bei savaeigių sąstatų taisyklės“

ALSN ir mašinisto budrumo kontrolės įrenginių priežiūros ir patikros sutartis arba sertifikatas(kopija)

3.

Technologiniai reikalavimai

 

 

3.1.

Sudaryti su geležinkelio valdytoju sutartį dėl jo atsakomybės už geležinkelio įmonės darbuotojų, dirbančių LG teritorijoje, saugą

LR žmonių saugos darbe įstatymo34 straipsnis

Sutartis

3.2.

Suderinti su geležinkelio valdytoju įmonės darbuotojų, kurių darbas susijęs su traukinių eismu, darbo režimo normas

LR žmonių saugos darbe įstatymo V skyrius

Eismo grafikas

3.3.

Sąstatų (traukinių) ilgis ir svoris neturi viršyti eismo grafike patvirtintų normų

Eismo taisyklės (ET)

Kol nepatvirtintos ET, vadovaujamasi CD/4367 „Traukinių eismo geležinkeliais ir manevravimo instrukcija“ (Rus.: Инструкция по движению поездов и маневровой работе на железных дорогах – ЦД/4367)

3.4.

Paskirti darbuotojus, atsakingus už vežamų pavojingųjų krovinių saugumą ir šių krovinių vežimo taisyklių laikymosi kontrolę

„Pavojingųjų krovinių vežimo taisyklės“, SMGS 2 priedas (Rus.: Правила перевозок опасных грузов, приложение 2 к СМГС). „Tarptautinio vežimo geležinkeliais sutartis“ (Vok.: COTIF – Übereinkommen über den Internationalen Eisenbahnverkehr). „Tarptautinės pavojingųjų krovinių vežimo geležinkeliais taisyklės“, CIM I priedas (Vok.: RID – Internationale Ordnung für die Beförderung gefährlicher Güter mit der Eisenbahn, Anlage I CIM)

Geležinkelio įmonės įsakymas (kopija)

3.5.

Techninė vagonų priežiūra turi būti atliekama geležinkelio valdytojo

TNN 14.3.1p.

 

3.6.

 

 

 

 

Visose stotyse manevrus, išskyrus. atskirų techniškai ir komerciniu požiūriu netvarkingų vagonų, keliančių grėsmę eismo saugumui, atkabinimą, atlieka geležinkelio valdytojas

TNN 17.3.1p., 17.3.17p

Geležinkelio įmonė savo privažiavimo keliuose ir su jais ribojančiose stotyse gali atlikti manevrus, suderinusi darbų technologiją su geležinkelio valdytoju

3.7.

Laikytis TNN ir geležinkelio valdytojo nustatyto ruožo techninio greičio

Geležinkelio valdytojo įsakymas „Dėl didžiausio leistino traukinių greičio geležinkelio stočių keliais ir tarpstočiais“

 

3.8.

Lokomotyvo brigados darbingumo patikrinimas prieš išvykstant į reisą

Geležinkelio įmonės įsakymas

Prieš išvykstant stoties atsakingam darbuotojui pateikiamas galiojantis maršruto lapas (2 egz.)

3.9.

Pateikti veiksmų, įvykus katastrofai, avarijai ar riktui, tvarką

 

Geležinkelio įmonės įsakymas

 

4. Papildomų sutarčių su geležinkelio įmone SP AB „Lietuvos geležinkeliai“ sąrašas:

4.1. manevravimo darbų;

4.2. vagonų nuomos (prireikus);

4.3. tarptautinių atsiskaitymų (prireikus);

4.4. užsienio šalių geležinkelio įmonių pretenzijų sprendimo (prireikus);

4.5. operatyvinės ataskaitos, reikalingos eismo organizavimui (tvarką nustato geležinkelio valdytojas);

4.6. krovinių ir vagonų saugojimas stotyse (prireikus);

4.7. važtos dokumentų įforminimo, muitinės ir kitų institucijų reikalavimų vykdymo (prireikus);

4.8. atsiskaitymo už naudojimąsi kitų valstybių ir SP AB „Lietuvos geležinkeliai“ vagonais ir konteineriais (prireikus);

4.9. atsiskaitymų už informacijos perdavimą kitų geležinkelių stotims ir iš kitų geležinkelių priimamų vagonų, konteinerių, krovinių sutikrinimo, jų dokumentų koregavimo, suderinimo bei perdavimo (prireikus);

4.10. pavojingųjų, negabaritinių ir specialiųjų krovinių pervežimo (prireikus);

4.11. naudojimosi geležinkelio terminalais (prireikus);

4.12. dėl SP AB „Lietuvos geležinkeliai“ krovinių vežimo (prireikus);

4.13. lokomotyvų parangos (prireikus);

4.14. stočių kelių, kuriuose bus laikomi vagonai, numatomi nuvaryti į krovimo barus, atvaryti iš jų į kaupiamąjį kelyną arba sulaikyti techniškai ir komerciniu požiūriu netvarkingi vagonai, nuomos (prireikus);

4.15. atsiskaitymo už informacijos (norminių dokumentų, tarptautinių susitarimų, taisyklių, krovinių vežimo sąlygų bei jų keitimą arba papildymą, vagonų bei krovinių paieškos bei kt.) pateikimą (prireikus);

4.16. lokomotyvų ir lokomotyvų brigadų darbo planavimo bei organizavimo (parangos, lokomotyvų brigadų poilsis ir kt.) (prireikus);

4.17. atsiskaitymo už naudojimąsi skaičiavimo centro informacijos sistema ir kitais ryšiais (telegrafu ir pan.) (prireikus).

Pastabos:

1. Išvardytos 4 dalyje sutartys su nuoroda „(prireikus)“ geležinkelio valdytojo sudaromos su kiekviena geležinkelio įmone atskirai.

2. Restruktūrizuojant SP AB „Lietuvos geležinkeliai“, šis norminių dokumentų sąrašas gali būti koreguojamas.

______________