MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS DIREKTORIAUS
Į S A K Y M A S
DĖL Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars“ JUNGTINĖJE programoje sąlygų aprašO IR Finansinės paraiškos formOS PATVIRTINIMO
2013 m. kovo 19 d. Nr. 2V-50
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. 4-402/V-752 „Dėl pavedimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai“ (Žin., 2010, Nr. 60-2980):
1. Tvirtinu pridedamus:
2. Pripažįstu netekusiu galios Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2011 m. sausio 24 d. įsakymo Nr. 2V-3 „Dėl Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 13-596; Nr. 39) 1 punktą.
PATVIRTINTA
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2013 m. kovo 19 d. įsakymu Nr. 2V-50
DALYVAVIMO IR FINANSAVIMO „Eurostars“ JUNGTINĖJE programoje sąlygų APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars“ jungtinėje programoje sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja dalyvavimo „Eurostars“ jungtinėje programoje (toliau – „Eurostars“ programa) sąlygas, paraiškų, siekiant gauti finansavimą vykdant „Eurostars“ programos projektus, teikimo ir vertinimo, lėšų skyrimo, ataskaitų teikimo ir vertinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje (toliau – Agentūra) tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 800/2008, skelbiančio tam tikrų rūšių pagalbą, suderinamą su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 800/2008), 1 skyriumi bei 2 skyriaus 30 ir 31 straipsniais.
3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
Atsakingasis vykdytojas – pareiškėjo/lėšų gavėjo darbuotojas, administruojantis projekto įgyvendinimą.
Baigiamoji ataskaita – projekto visų etapų įgyvendinimą apibendrinanti ataskaita, pateikiama Apraše nustatyta tvarka ir formomis.
Bandomoji taikomoji veikla – turimų mokslinių, technologinių, verslo ir kitų atitinkamų žinių ir įgūdžių įgijimas, sujungimas, formavimas ir taikymas, siekiant sukurti naujų, pakeistų arba patobulintų produktų, procesų arba paslaugų planus, susitarimus arba dizainą. Į tai taip pat gali būti įtraukta, pavyzdžiui, kita veikla, kurios tikslas – naujų produktų, procesų ir paslaugų koncepcinis apibrėžimas, planavimas ir dokumentavimas. Ši veikla gali būti projektų, brėžinių, planų ir kitų dokumentų kūrimas, jeigu jie nėra skirti naudoti komerciniais tikslais (Komisijos reglamentas Nr. 800/2008).
Dalykinė ataskaita – projekto etapo įgyvendinimo ataskaita, kurioje Agentūros nustatyta tvarka ir terminais pateikiami mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros rezultatai gauti vykdant projektą, formuluojamos pagrindinės išvados.
Dalyvavimo paraiška – paraiška, pateikta „Eurostars“ programos nustatyta tvarka, siekiant vykdyti projektą.
Didelė įmonė – įmonė, neatitinkanti Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros įstatymo (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2002, Nr. 105-4689; 2007, Nr. 132-5354) 3 straipsnyje nustatytų sąlygų.
„Eureka“ sekretoriatas – „Eurostars“ programą administruojanti institucija, kurios būstinė yra Briuselyje.
„Eurostars“ projektas (toliau – projektas) – pagal „Eurostars“ programos reikalavimus projekto vykdytojų įgyvendinamų planingų ir tarpusavyje susijusių veiksmų seka mokslinių tyrimų srityje ir (ar) technologijų kryptyje, siekiant per nustatytą laikotarpį nustatytais finansiniais ištekliais pasiekti užsibrėžtus tikslus, uždavinius ir rezultatus.
Finansavimo intensyvumas – projektui finansuoti skiriama lėšų dalis, išreikšta procentais, kuri skaičiuojama nuo projekto vykdymo tinkamų išlaidų bendros sumos su šioms išlaidoms tenkančiu prekių, paslaugų pirkimo (importo) pridėtinės vertės mokesčiu (toliau – PVM).
Finansinė ataskaita – projekto išlaidas pagrindžiantis finansinis atsiskaitomasis dokumentas, pateikiamas šiame Apraše nustatyta forma ir terminais.
Finansinė paraiška – paraiška, parengta pagal šio Aprašo reikalavimus, finansavimui gauti.
Labai maža, maža ar vidutinė įmonė (toliau – MVĮ) – įmonė, atitinkanti Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje nustatytus reikalavimus.
Lėšų gavėjas – juridinis asmuo, vykdantis projektą, kuriam pagal šį Aprašą skirtos lėšos projektui finansuoti.
Lėšų skyrimo sutartis – finansavimo, skirto projekto vykdymui, skyrimo sutartis.
Lėšos projektui finansuoti – tikslinės paskirties lėšos, skirtos projektui vykdyti.
Mokslinius tyrimus vykdanti MVĮ – MVĮ, kuri moksliniams tyrimams skiria 10 ar daugiau procentų savo apyvartinių lėšų arba tiek pat procentų (10 ar daugiau procentų) visų MVĮ darbuotojų, skirdami ne mažiau kaip 90 procentų savo darbo laiko, vykdo mokslinę veiklą.
Mokslo ir studijų institucija – kaip apibrėžta Komisijos reglamente Nr. 800/2008 ir Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme (Žin., 2009, Nr. 54-2140). Mokslo ir studijų institucijų ekonominė ir neekonominė veikla apibrėžiama pagal Bendrijos valstybės pagalbos moksliniams tyrimams, taikomajai veiklai ir naujovių diegimui sistemos (OL 2006 C 323, p. 1) (toliau – Sistema) nuostatas.
Netiesioginės išlaidos – visos tinkamos išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms vykdyti, tačiau būtinos projekto įgyvendinimui.
Pareiškėjas – juridinis asmuo, šiame Apraše nustatyta tvarka siekiantis gauti finansavimą.
Pramoniniai tyrimai – suplanuoti moksliniai tyrimai arba labai svarbūs tyrimai, kuriais siekiama įgyti naujų žinių, kurias būtų galima panaudoti kuriant naujus produktus, procesus arba paslaugas ar reikšmingai patobulinant esamus produktus, procesus arba paslaugas. Tokie tyrimai apima pramoniniams tyrimams reikalingą sudėtinių sistemų kūrimą, kuris ypač svarbus bendram technologiniam patvirtinimui, išskyrus prototipus (Komisijos reglamentas Nr. 800/2008).
Projekto etapas – projekto įgyvendinimo laikotarpio dalis, apimanti ne ilgiau kaip vienerius finansinius metus, kurie prasideda sausio 1 d. ir baigiasi gruodžio 31 d.
Projekto personalas – darbo santykiais su pareiškėju (lėšų gavėju) susiję ir projekto veiklas vykdantys asmenys.
Projekto sąnaudos – per projekto etapą patirtos išlaidos, skirtos projektui vykdyti.
Tiesioginės išlaidos – išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto veiklų vykdymu.
Tinkamos išlaidos – pagrįstos projekto išlaidos, atitinkančios šio Aprašo 27 punkte nustatytus reikalavimus tinkamumui ir numatytos lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje.
II. DALYVAVIMO SĄLYGOS
5. Siekiant vykdyti „Eurostars“ projektą, dalyvavimo paraiška teikiama tiesiogiai „Eureka“ sekretoriatui vadovaujantis „Eurostars“ tarptautiniuose kvietimuose teikti paraiškas nustatyta tvarka, kuri skelbiama Agentūros interneto svetainėje ir „Eurostars“ programos interneto svetainėje.
6. „Eurostars“ dalyvavimo paraiškos šio Aprašo 5 punkte nustatyta tvarka gali būti teikiamos, jei įgyvendintos visos šios sąlygos:
6.1. „Eurostars“ projektą kartu vykdys ne mažiau kaip du nepriklausomi dalyviai iš skirtingų „Eurostars“ valstybių narių;
6.3. mokslinius tyrimus vykdančiai(-ioms) MVĮ, dalyvaujančiai(-ioms) projekte, tenka ne mažiau kaip 50 procentų viso projekto biudžeto;
III. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
8. Finansines paraiškas pagal šį Aprašą gali teikti Lietuvos Respublikoje registruoti juridiniai asmenys:
8.1. mokslo ir studijų institucijos, jeigu vykdo projektą kartu su Lietuvoje įregistruota MVĮ ar didele įmone, kurių finansinė dalis yra ne mažesnė kaip mokslo ir studijų institucijos(-ų);
9. Pareiškėjas yra netinkamas, jei:
9.1. jam yra iškelta byla dėl bankroto, jis yra likviduojamas arba jis yra bet kokioje panašioje situacijoje, numatytoje Lietuvos Respublikos įstatymuose ar kituose teisės aktuose;
9.2. yra neįvykdęs įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
9.3. yra neįvykdęs su mokesčių mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
9.4. teikdamas informaciją, kurios reikalaujama kaip būtinos sąlygos teikiant finansines paraiškas arba pasirašant lėšų skyrimo sutartį, pateikia neteisingą informaciją;
9.6. bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Agentūros valstybės tarnautojams ar darbuotojams ar ekspertams, vertinantiems finansines paraiškas;
10. Jei Agentūra nustato, kad finansinėje paraiškoje buvo pateikta klaidinga informacija, Agentūra turi teisę:
11. Atsižvelgiant į Komisijos reglamento Nr. 800/2008 1 straipsnio 6 dalies c punktą, finansavimas nėra teikiamas ūkio subjektui, jei jis yra priskiriamas sunkumų turinčios įmonės kategorijai, kaip nustatyta 2004 m. spalio 1 d. Komisijos Komunikate „Bendrijos gairės dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti“ (OL 2004 ? 244, p. 2).
IV. BENDRIEJI FINANSAVIMO PRINCIPAI
12. Pagal šį Aprašą mokslo ir studijų institucijų neekonominės veiklos finansavimui valstybės pagalbos nuostatos netaikomos. Mokslo ir studijų institucijos privalo apskaityti projekto lėšas atskirai. Tuo atveju, jei yra gaunamos pajamos iš projekto, mokslo ir studijų institucija privalo Agentūrai pateikti informaciją (dokumentus), pagrindžiančius pajamų panaudojimą. Leidžiamas tik gautų pajamų reinvestavimas į mokslo ir studijų institucijos pirmines neekonomines veiklas. Bet kuris dalyvaujančio projekte ūkio subjekto įnašas dengiant mokslo ir studijų institucijos sąnaudas yra atimamas iš lėšų, skirtų projektui.
13. Pagal šį Aprašą ūkio subjektams ir mokslo ir studijų institucijų ekonominės veiklos finansavimui taikomos valstybės pagalbos nuostatos, nustatytos Komisijos reglamente Nr. 800/2008.
14. Agentūra šio Aprašo nustatyta tvarka skiria lėšas tik toms tiesioginėms „Eurostars“ programos patvirtintų projektų veikloms, kurios nefinansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių.
15. Pareiškėjas planuoja tik tuos tyrimus, darbus, įrangos įsigijimą, žmonių išteklius ir kitas priemones, be kurių neįmanoma pasiekti projekto rezultatų. Lėšos skiriamos projekto etapui. Dėl tolesnio projekto etapo finansavimo pareiškėjai kreipiasi šiame Apraše nustatyta tvarka.
16. Finansavimo intensyvumas priklauso nuo pareiškėjo teisinės formos, projekto sąmatos pagrįstumo, einamųjų metų valstybės asignavimų, skirtų programai vykdyti, pareiškėjo ankstesnių projekto etapų sutartinių įsipareigojimų vykdymo bei Komisijos reglamente Nr. 800/2008 valstybės pagalbai nustatytų reikalavimų.
17. Didžiausias leistinas finansavimo intensyvumas gali siekti:
17.2. MVĮ ir mokslo ir studijų institucijų, atitinkančių MVĮ kategoriją, ekonominei veiklai:
19. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama šio Aprašo 28.1.1 punkte nurodytoms išlaidoms finansuoti, negali viršyti 75 % visų pareiškėjo/lėšų gavėjo tinkamų išlaidų.
20. Lėšos šio Aprašo 28.1.1 punkte nurodytoms išlaidoms finansuoti skiriamos atsižvelgiant į bendruosius ir atitinkamos kategorijos darbuotojams Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus darbo užmokesčiui bei vadovaujantis šiais principais:
20.1. sukūrus naują darbo vietą projekto laikotarpiui, finansuojama iki 100 procentų naujo darbuotojo (neturinčio darbo sutarčių toje institucijoje) tarnybinio atlyginimo dydžio išlaidų. Darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti pareiškėjo/lėšų gavėjo institucijoje atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojams nustatyto darbo užmokesčio;
20.2. samdant toje pačioje institucijoje dirbantį darbuotoją, finansuojama iki 50 procentų darbuotojo gaunamo tarnybinio atlyginimo dydžio išlaidų;
21. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama šio Aprašo 28.2 punkte nurodytoms išlaidoms finansuoti, yra reglamentuota šio Aprašo VI skyriuje.
22. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama šio Aprašo 28.1.2 punktuose nurodytoms išlaidoms finansuoti, negali viršyti 50 % viso projekto vykdymo metu tinkamų išlaidų. MVĮ ir didelėms įmonėms finansuojamos tik nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidos pagal įmonių patvirtintus nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus.
24. Lėšų gavėjas turi teisę perkelti lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje numatytas projekto lėšas iš vienos išlaidų kategorijos eilutės į kitą, neviršydamas 20 procentų išlaidų kategorijų eilutėje, į kurią perkeliamos lėšos, numatytų lėšų sumos bei išlaikydamas šio Aprašo 19–22 punktuose nustatytus lėšų pasiskirstymo intensyvumo maksimalius dydžius.
25. Lėšų gavėjas negali prašyti kompensuoti iš lėšų projektui finansuoti pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), kurio jis iš tikrųjų nesumoka, t. y. to PVM, kuris, remiantis Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymu (Žin., 2002, Nr. 35-1271), gali būti traukiamas į PVM atskaitą ir susigrąžintas iš Lietuvos Respublikos biudžeto ir (ar) gali būti susigrąžintas kitais būdais (remiantis kitais galiojančiais teisės aktais, pasirašytomis sutartimis ir pan.). Lėšų gavėjas įsipareigoja neprašyti kompensuoti PVM iš lėšų projektui finansuoti nuo to momento, kai įgyja teisę susigrąžinti PVM bet kokiais kitais būdais. Minėta nuostata galioja ir tuo atveju, kai projekto vykdytojas turėjo ar įgijo teisę susigrąžinti PVM, nepaisant grąžinimo būdų, tačiau savo teise dėl nežinojimo ar kitų priežasčių nepasinaudojo. Lėšų gavėjas, kuris du kartus susigrąžino PVM, privalo grąžinti į biudžetą PVM permoką.
Lėšų gavėjas negali traukti į PVM atskaitą ar kitaip susigrąžinti to PVM, kuris jau buvo kompensuotas iš lėšų projektui finansuoti. Jei lėšų gavėjas, pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui, įgyja teisę susigrąžinti PVM (nepaisant grąžinimo būdų) (pvz., įsiregistruoja PVM mokėtojais ir įgyja teisę PVM traukti į atskaitą), kuris jau buvo kompensuotas iš lėšų projektui finansuoti, tai tokiu atveju lėšų gavėjas įsipareigoja šia teise nepasinaudoti.
26. Atliekant darbus, perkant prekes, užsakant paslaugas, organizuojant keliones, renginius ir kt., turi būti pasirenkamas ekonomiškai naudingiausias būdas. Planuojant darbus, būtina numatyti gautos produkcijos mokslinį ir ekonominį efektą ir siekti geriausio kainos/efektyvumo santykio, taupaus resursų naudojimo. Lėšų gavėjai, pirkdami prekes ir paslaugas, įsigydami arba kurdami ilgalaikį turtą, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), jeigu jie yra perkančiosios organizacijos. Jeigu lėšų gavėjai nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, vykdydami pirkimus, kurių vertė yra iki 100 tūkst. Lt be pirkimo PVM, vadovaujasi skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais, o vykdydami pirkimus, kurių vertė viršija 100 tūkst. Lt be pirkimo PVM, vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 6.947 straipsnio „Viešo konkurso paskelbimas“ reikalavimais.
V. TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS
27. Tinkamos išlaidos turi būti:
28. Tinkamų išlaidų, kurioms finansuoti šiame Apraše nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos, kategorijos:
28.1. tiesioginės išlaidos:
28.1.1. išlaidos projekto personalui: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą, išlaidos komandiruotėms;
28.1.2. išlaidos priemonėms ir įrangai: ilgalaikio turto įsigijimo/nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos;
29. Netinkamos išlaidos yra:
29.2. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, uostų, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti grynai finansinių sandorių kaštai;
29.4. pirkimo ir (arba) importo PVM, kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo;
VI. NETIESIOGINĖS IŠLAIDOS
31. Netiesioginės išlaidos – tai:
31.1. visos tinkamos išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms vykdyti, tačiau yra būtinos ir tiesiogiai susijusios su projekto tiesioginėmis išlaidomis ir kurias galima užfiksuoti apskaitos sistemoje ir pagrįsti kaip išlaidas, tiesiogiai susijusias su tinkamomis tiesioginėmis išlaidomis projektui įgyvendinti;
32. Priklausomai nuo lėšų gavėjo apskaitos sistemos, pridėtinės išlaidos gali būti:
33. Pridėtinės išlaidos gali būti nustatomos ir apmokamos taikant:
34. Lėšų gavėjams, kurių apskaitos sistemos negali nustatyti jų vykdomų projektų pridėtinių išlaidų, yra taikomas pridėtinių išlaidų fiksuotas dydis. Tuo atveju, kai taikomas pridėtinių išlaidų fiksuotas dydis, lėšų gavėjas pridėtinių išlaidų pagrindimo ir tokių išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų Agentūrai neteikia, tačiau lėšų gavėjas pridėtines išlaidas traukia į apskaitą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais reikalavimais.
35. Lėšų gavėjai, naudojantys analitines apskaitos sistemas, galinčias nustatyti ir sugrupuoti pridėtines išlaidas pagal tinkamumo kriterijus (pavyzdžiui, neįtraukti netinkamų išlaidų), privalo ataskaitose pateikti savo realiai patirtas pridėtines išlaidas ir rinktis faktinį dydį.
VII. finansinių paraiškų PATEIKIMAS
38. Finansinės paraiškos teikiamos pagal kvietimus. Kvietimai teikti finansines paraiškas yra skelbiami viešai Agentūros interneto svetainėje ir pareiškėjai informuojami atskiru informaciniu pranešimu (faksu ir/ar elektroniniu paštu).
40. Pareiškėjai, siekiantys gauti finansavimą, pateikia pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto atstovo pasirašytą lydraštį ir užpildytą finansinę paraišką (su priedais) pagal Agentūros direktoriaus patvirtintą formą. Pareiškėjai, siekiantys gauti lėšas ilgalaikiam turtui, papildomai pateikia investicijų projektą (iki 2 lapų, 1 egz.), parengtą pagal šio Aprašo 2 priede nurodytus reikalavimus.
41. Finansinės paraiškos turi būti pasirašytos pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto atstovo, pareiškėjo vyriausiojo buhalterio ir atsakingojo vykdytojo.
43. Pareiškėjas privalo pateikti 1 (vieną) finansinės paraiškos originalo egzempliorių bei finansinės paraiškos elektroninę versiją. Visi finansinės paraiškos lapai turi būti sunumeruoti ir įrišti.
44. Dokumentai turi būti įteikti asmeniškai, pristatyti pašto kurjerio arba atsiųsti registruotu laišku Agentūrai adresu: Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, A. Goštauto g. 12-219, LT-01108 Vilnius. Faksu ar elektroniniu paštu atsiųstos ar kitu adresu pristatytos finansinės paraiškos neregistruojamos.
45. Finansinės paraiškos turi būti pateiktos iki kvietime nurodyto termino paskutinės dienos 15.00 val. Siunčiant paštu, išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė kaip kvietime nurodyto termino paskutinės dienos data. Vėliau gautos finansinės paraiškos nenagrinėjamos. Už finansinės paraiškos pristatymą laiku atsako pareiškėjas.
VIII. FINANSINIŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS
47. Vertinant finansines paraiškas, yra atliekamas administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimas.
49. Administracinės atitikties vertinimo metu tikrinama, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, taip pat ar finansinė paraiška atitinka šio Aprašo III ir VII skyrių reikalavimus. Administracinio vertinimo darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, užpildo finansinės paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelę (3 priedas) ir priima sprendimą dėl finansinės paraiškos teikimo finansiniam vertinimui.
50. Tuo atveju, jei administracinės atitikties vertinimo metu trūksta informacijos ir duomenų, finansinėje paraiškoje yra netikslumų, Agentūra turi teisę paprašyti, kad pareiškėjas paaiškintų, papildytų ar patikslintų finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją, ir nustatyti terminą informacijai pateikti. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepateikus reikalaujamos informacijos, finansinė paraiška atmetama. Apie priimtą darbo grupės sprendimą dėl finansinės paraiškos atmetimo Agentūra informuoja pareiškėją per 5 (penkias) darbo dienas išsiųsdama jam informacinį pranešimą.
51. Jeigu darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, remdamasi finansine paraiška ir papildoma informacija pagal užklausas, nustato, kad finansinė paraiška atitinka visus šio Aprašo III ir VII skyriuose nustatytus reikalavimus, atliekamas tinkamumo finansuoti vertinimas.
52. Tinkamumo finansuoti vertinimo metu vertinama finansinės paraiškos atitiktis šio Aprašo IV ir VI skyriaus reikalavimams. Vykdant finansinį vertinimą gali būti pasitelkiami išorės ekspertai.
53. Jeigu tinkamumo finansuoti vertinimo metu kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, Agentūra turi teisę paprašyti pareiškėją paaiškinti, papildyti ar patikslinti finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją ir nustatyti terminą informacijai pateikti. Jei pareiškėjas nustatytu terminu nepateikia trūkstamos informacijos arba jei pareiškėjo pateikta trūkstama informacija yra nepakankama, finansinė paraiška vertinama pagal turimą informaciją.
Ix. SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR LĖŠŲ SKYRIMAS
55. Galutinį sprendimą dėl lėšų skyrimo bei finansavimo intensyvumo priima Agentūros direktorius, atsižvelgdamas į turimus asignavimus ir Finansinio vertinimo darbo grupės siūlymus. Sprendimas dėl lėšų skyrimo tvirtinamas Agentūros direktoriaus įsakymu.
X. lėšų skyrimo SUTARČIŲ SUDARYMAS
57. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp pareiškėjo ir Agentūros ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos turi būti sudaroma lėšų skyrimo sutartis.
58. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį finansinėje paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant lėšų skyrimo sutartį, Agentūra per 5 (penkias) darbo dienas informuoja lėšų gavėją apie jam skirtų lėšų dydį, o lėšų gavėjas patikslina išlaidų sąmatą ir ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų nuo Agentūros pranešimo gavimo ją pateikia Agentūrai. Lėšų gavėjui nurodytu terminu nepatikslinus išlaidų sąmatos, Agentūra gali priimti sprendimą dėl sprendimo skirti lėšas panaikinimo.
59. Lėšų gavėjas per 10 (dešimt) darbo dienų nuo lėšų skyrimo sutarties gavimo dienos asmeniškai, per kurjerį arba registruotu laišku grąžina Agentūrai visus pasirašytos sutarties ir jos priedų egzempliorius registruoti.
XI. REIKALAVIMAI, SUSIJĘ SU ILGALAIKIU TURTU
61. Lėšų gavėjas, įsigijęs ilgalaikio turto iš lėšų, gautų pagal šį Aprašą, neturi teisės jo perleisti, įkeisti, parduoti, pakeisti jo naudojimo paskirties jo nenudėvėjęs per nusidėvėjimo arba amortizacijos laikotarpį, ne trumpesnį, negu nustatyta Lietuvos Respublikos įstatymų.
XII. MOKĖJIMAI IR ATSISKAITYMAI
63. Agentūra perveda lėšų gavėjui lėšas dalimis pagal lėšų skyrimo sutartį:
64. Lėšų gavėjas atsiskaito lėšų skyrimo sutartyje nustatytais terminais ir formomis teikdamas finansines ir dalykines ataskaitas.
65. Dalykinė ataskaita rengiama ir vertinama vadovaujantis Dalykinių ataskaitų rengimo ir vertinimo metodika (4 priedas).
66. Baigiamoji ataskaita (laisva forma, iki 3 lapų) teikiama įvykdžius projektą kartu su „Eureka“ sekretoriatui pateiktų projekto baigiamųjų ataskaitų elektroninėmis versijomis (originalo kalba). Baigiamojoje ataskaitoje turi būti pateikiama nekonfidenciali informacija apie projekto planuotus uždavinius ir jų įgyvendinimą, įvertinama gautų rezultatų reikšmė ir nauda lėšų gavėjui, trumpai aprašomas planuojamas gautų rezultatų panaudojimas ateityje, aprašomos padarytos išvados, problemos, su kuriomis susidurta projekto vykdymo metu.
67. Lėšų skyrimo sutartyje gali būti nustatytas reikalavimas pateikti šio Aprašo 64 punkte nenurodytus dokumentus, prie sutarties gali būti pridėtos tokių dokumentų formos ir nurodyti jų pateikimo terminai.
68. Jei lėšų gavėjas lėšų skyrimo sutartyje nurodytu terminu nepateikia atsiskaitymo dokumentų ir dėl ne laiku atlikto atsiskaitymo neinformuoja Agentūros, Agentūra tai raštu primena lėšų gavėjui. Jeigu lėšų gavėjas ir po priminimo per rašte nustatytą terminą nepateikia atsiskaitymo dokumentų, Agentūra turi teisę nutraukti su lėšų gavėju sudarytą sutartį ir/ar pareikalauti grąžinti pervestas lėšas (ar jų dalį).
69. Lėšos kompensavimo būdu pervedamos lėšų gavėjui per 10 (dešimt) darbo dienų nuo dalykinių ir finansinių ataskaitų patvirtinimo Agentūroje dienos.
70. Naudojant lėšas ne pagal paskirtį arba jų neišnaudojus, lėšų gavėjas jas privalo grąžinti Agentūrai lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka. Šio Aprašo 71 punkte nustatyta tvarka nepatvirtinus dalykinės ataskaitos, lėšų gavėjas sutartyje nustatytais terminais privalo grąžinti gautas lėšas projekto vykdymui.
71. Dalykinės ataskaitos yra tvirtinamos Agentūros direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į dalykinės ataskaitos vertinimo rezultatus.
72. Patvirtinus dalykines ataskaitas, lėšų gavėjas turi teisę pagal galiojančius kvietimus kreiptis į Agentūrą dėl kitų projekto etapų finansavimo. Jei dalykinė ataskaita nepatvirtinama, Agentūra gali priimti sprendimą neskirti finansavimo kitiems projekto etapams.
XIII. REIKALAVIMAI, SUSIJĘ SU PROJEKTO REZULTATAIS
74. Projekto rezultatai, kuriems netaikomos intelektinės nuosavybės teisės, turi būti plačiai skleidžiami ir visos intelektinės nuosavybės teisės į projekto rezultatus, susijusius su mokslo ir studijų institucijos veikla, yra visiškai suteikiamos mokslo ir studijų institucijoms.
75. Tuo atveju, jeigu mokslo ir studijų institucija perduoda dalyvaujančiam projekte ūkio subjektui intelektinės nuosavybės teises į jos sukurtus projekto rezultatus, mokslo ir studijų institucija turi gauti projekte dalyvaujančio ūkio subjekto kompensaciją, lygią intelektinės nuosavybės teisių, kurios yra susijusios su mokslo ir studijų institucijos veikla įgyvendinant projektą ir kurios perduodamos dalyvaujančioms įmonėms, rinkos kainai. Rinkos kainą nustato mokslo ir studijų institucijos pasirinktas nepriklausomas rinkos kainos ekspertas. Projekto įgyvendinimo metu ir 2 metus po projekto įgyvendinimo informacija apie rinkos kainos ekspertą ir rinkos kainą turi būti pateikta Agentūrai per 10 darbo dienų nuo rinkos kainos nustatymo.
XIV. KONTROLĖ
77. Visi atlikti darbai, tyrimai ir kita planuota veikla turi būti kruopščiai dokumentuota ir patikrinama. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų tikslinį panaudojimą ir buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako lėšų gavėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
78. Agentūra turi teisę projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą ir gauti iš lėšų gavėjo Agentūrai reikalingą informaciją ir projekto vykdymo dokumentus.
79. Projektų, kuriems skirtos lėšos, patikra vietoje atliekama:
79.1. pagal planą – Agentūros direktoriaus ne rečiau kaip kas metus tvirtinamą patikrinimų planą, kuriame nurodomos tikrinamos institucijos ir tikrinamas projektas;
81. Agentūra apie planuojamą atlikti patikrą vietoje raštu informuoja lėšų gavėją ne vėliau kaip prieš 5 (penkias) darbo dienas.
82. Patikrą atliekantys Patikros darbo grupės nariai privalo:
82.1. nusišalinti patys arba būti nušalinti nuo patikrinimo atlikimo, jeigu paaiškėja, kad jie yra tikrinamos institucijos vadovo ar atsakingojo vykdytojo, ar projekto personalo sutuoktiniai, sugyventiniai, įstatymų nustatyta tvarka įregistravę partnerystę, artimieji giminaičiai ar yra su šiais asmenimis susiję svainystės ryšiais (kaip tai nustatyta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse (Žin., 2000, Nr. 74-2262), arba jeigu Patikros darbo grupės narių nešališkumu pagrįstai abejojama dėl kitų priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą;
82.2. prisistatyti tikrinamos institucijos vadovui (ar jo įgaliotam asmeniui) ir pateikti jam pavedimą atlikti patikrinimą;
82.4. išanalizuoti patikrinimo metu surinktą medžiagą ir įvertinti, ar finansinėse ir dalykinėse ataskaitose pateikta informacija teisinga ir tiksli, ar buvo atlikti tyrimai, suteiktos paslaugos ir įsigytos prekės, už kurias lėšų gavėjas atsiskaitė, ar lėšos naudojamos pagal tikslinę paskirtį, bei patikrinimo rezultatus surašyti į pažymą (toliau – Pažyma).
83. Patikrą atliekanti Patikros darbo grupė turi teisę:
84. Institucijai, kurioje atliktas patikrinimas, per 5 (penkias) darbo dienas nuo Pažymos dėl šioje institucijoje atlikto patikrinimo surašymo dienos raštu pranešama apie patikrinimo rezultatus.
85. Jei nustatoma neatitikimų, kurie nepažeidžia sutarties, tačiau yra taisytini, Agentūra raštu informuoja lėšų gavėją apie neatitikimus ir nurodo jų pašalinimo terminus.
XV. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
XVI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo
1 priedas
reikalavimai TinkamOMS išlaidOMS
Išlaidų kategorija |
Tinkamos išlaidos |
Sąnaudas pateisinantys dokumentai |
Tiesioginės išlaidos |
|
|
Išlaidos projekto personalui: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į Garantinį fondą, išlaidos komandiruotėms |
Projektą tiesiogiai vykdančio personalo, dirbančio pagal darbo sutartis, su darbo santykiais susijusios sąnaudos už laiką, dirbtą vykdant projektą. Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos, įmokos į Garantinį fondą. Darbo užmokestis apskaičiuojamas vadovaujantis Darbo kodeksu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais. Projektą vykdančių darbuotojų komandiruočių išlaidos: kelionės išlaidos, dienpinigiai, gyvenamojo ploto nuomos išlaidos, sveikatos draudimo išlaidos ir pan. Komandiruočių išlaidos apskaičiuojamos neviršijant Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintų dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų užsienyje ir dienpinigių normų Lietuvoje, taikomų biudžetinėms įstaigoms. Komandiruočių į užsienį išlaidos traktuojamos kaip tinkamos išlaidos įgyvendinant projektus, jei kelionės trumpalaikės, tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu ir būtinos vykdant projektą. Būtina nurodyti komandiruočių skaičių, maršrutus, vykstančių į komandiruotę asmenų skaičių. |
Įsakymai (potvarkiai), žiniaraščiai (mokėjimo, atsiskaitymo ir pan.), mokėjimo dokumentai. Komandiruotės išlaidas pateisinantys dokumentai: bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai (ekonominės klasės), kvitai, sąskaitos už gyvenamojo ploto nuomos paslaugas, kelionės lapas, kuriame nurodyta nuvažiuotų kilometrų skaičius ir kuro sunaudojimas, kiti pateisinantys dokumentai, mokėjimo dokumentai, dokumentai, įrodantys išlaidų priskyrimą projektui. |
Išlaidos priemonėms ir įrangai: ilgalaikio turto įsigijimo / nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos |
Projektų tiesioginėms veikloms vykdyti būtinų ilgalaikio turto (materialiojo turto, kompiuterinės bei programinės įrangos ir kito ilgalaikio nematerialiojo turto) įsigijimo (nusidėvėjimo arba amortizacijos) išlaidos, jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu. Tinkamos yra tik naujo, nenaudoto ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos arba ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos. Pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo 26 punktu. |
Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos pažymos arba kiti dokumentai, pagrindžiantys skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principų laikymąsi, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, dokumentai, įrodantys išlaidų priskyrimą projektui. |
Išlaidos pagal sutartis |
Projektų tiesioginėms veikloms vykdyti būtinų paslaugų pirkimo išlaidos. Pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo 26 punktu. Autorinės sutartys sudaromos vadovaujantis Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymu. |
Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos pažymos arba kiti dokumentai, pagrindžiantys skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principų laikymąsi, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, dokumentai, įrodantys išlaidų priskyrimą projektui. |
Išlaidos medžiagoms, atsargoms ir panašiems produktams |
Išlaidos su projekto vykdymo tiesioginėmis reikmėmis susijusiems pirkiniams, kurie pagal lėšų gavėjo taikomą apskaitos tvarką nėra ilgalaikis turtas ir yra būtini projektui vykdyti. Pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo 26 punktu. |
Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos pažymos arba kiti dokumentai, pagrindžiantys skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principų laikymąsi, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, dokumentai, įrodantys išlaidų priskyrimą projektui. |
Netiesioginės išlaidos |
|
|
Netiesioginės išlaidos |
Kaip apibrėžta Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo VI skyriuje. |
_________________
Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo
2 priedas
REIKALAVIMAI INVESTICIjų PROJEKTUI
1. Pareiškėjas, siekdamas gauti lėšų ilgalaikiam turtui, pateikia Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai investicijų projektą (iki 2 lapų), kuriame turi būti:
1.1. investicijų projekto aprašymas, ilgalaikio turto pagrindimas;
1.2. investicijų projekto suvestinė sąmata pagal toliau pateiktą lentelę:
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Prekės pavadinimas |
Vieneto kaina, Lt |
Iš viso, tūkst. Lt |
||
1. |
IlgalaikiS MATERIALUSIS turtAS |
|
|
|
||
1.1. |
Kitos mašinos ir įrenginiai (kompiuteriai ir org. technika, gamybinės mašinos, įrenginiai, medicinos įranga ir kt.) |
|
|
|
||
2. |
ILGALAIKIS NEMATERIALUSIS TURTAS |
|
|
|
||
2.1. |
Kompiuterinė programinė įranga, kompiuterinės programinės įrangos licencijos |
|
|
|
||
Iš viso, Lt (1+2) |
|
|
|
2. Investicijų projektą pasirašo projekto atsakingasis vykdytojas.
_________________
Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars“ jungtinėje programoje sąlygų aprašas
3 priedas
FINANSINĖS Paraiškos administracinĖS ATITIKTIES vertinimo LENTELĖ
________________
(pildymo data)
Finansinės paraiškos (toliau – Paraiška) registracijos Nr. .............................................................
Pareiškėjo pavadinimas ................................................................................................................
Projekto numeris ..........................................................................................................................
Projekto pavadinimas (santrumpa) ...............................................................................................
Eil. Nr. |
Administracinės atitikties vertinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
Pastabos |
1. |
Paraiška pateikta laiku |
|
|
|
2. |
Paraiška yra pasirašyta |
|
|
|
3. |
Paraiškos elektroninė versija pateikta |
|
|
|
4. |
Visi paraiškos lapai sunumeruoti ir įrišti |
|
|
|
5. |
Paraiškos visos skiltys užpildytos |
|
|
|
6. |
Paraiška yra užpildyta lietuvių kalba |
|
|
|
7. |
Paraiška yra užpildyta kompiuteriu |
|
|
|
8. |
Pareiškėjas atitinka Aprašo 8 punkte nustatytus reikalavimus pareiškėjams |
|
|
|
9. |
Pateikti visi paraiškos priedai ir / ar papildomi dokumentai |
|
|
|
10. |
Pareiškėjas neatitinka nė vieno Aprašo 9, 11 punktuose nurodyto kriterijaus |
|
|
|
11. |
Pareiškėjas pateikė investicijų projektą (kai prašoma lėšų ilgalaikiam turtui) |
|
|
|
12. |
Pareiškėjas pateikė visas finansines ir dalykines ataskaitas už ankstesnį laikotarpį (kai kreipiamasi dėl tolesnio finansavimo) |
|
|
|
13. |
Pareiškėjo ankstesnės ataskaitos yra įvertintos teigiamai ir nustatyta tvarka patvirtintos (kai kreipiamasi dėl tolesnio finansavimo) |
|
|
|
14. |
Pareiškėjas anksčiau nėra daręs įtakos Agentūros darbuotojams, ekspertams |
|
|
|
15. |
Pareiškėjas anksčiau nėra pažeidęs arba neįvykdęs sutartinių įsipareigojimų Agentūrai |
|
|
|
16. |
Projektas yra oficialiai patvirtintas Aukšto lygio pareigūnų posėdyje |
|
|
|
17. |
Įmonės finansinė dalis projekte yra ne mažesnė kaip mokslo ir studijų institucijos |
|
|
|
Siūlymas (paraišką teikti / neteikti finansiniam vertinimui, prašyti paraišką patikslinti)
......................................................................................................................................................
Darbo grupė:
(pareigos) |
(parašas) |
(vardas, pavardė) |
_________________
Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo
4 priedas
DALYKINĖS ATASKAITOS RENGIMO IR VERTINIMO METODIKA
1. Projekto dalykinė ataskaita (toliau – Ataskaita) rengiama laikantis mokslinėms publikacijoms keliamų bendrųjų reikalavimų (turi būti paveikslų ir lentelių numeravimas, literatūros nuorodos, matavimo vienetai, simboliai, sutrumpinimai ir t. t.). Ataskaitoje medžiaga pateikiama koncentruotai, logiškai ir nuosekliai.
2. Teikiant Ataskaitą, Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai (toliau – Agentūra) pateikiama:
2.2. Ataskaita (originalas) ir elektroninė versija PDF formatu, įrašyta į CD, kurią sudaro:
2.2.1. titulinis lapas, kurio viršuje įrašoma „Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra“ ir po jo – institucija, teikianti Ataskaitą. Toliau nurodomas sutarties su Agentūra numeris ir data, projekto numeris, santrumpa (akronimas) ir pavadinimas (lietuvių ir anglų kalbomis), projekto atsakingojo vykdytojo pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas, pavardė. Lapo viduryje nurodoma, už kokį projekto etapo laikotarpį atsiskaitoma. Lapo apačioje įrašoma, jog moksliniai tyrimai atlikti gavus finansavimą iš Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros, nurodomas miestas, kuriame yra ataskaitą teikianti institucija, ir ataskaitos parengimo metai;
2.2.2. atskirame lape pateikiamas Ataskaitos turinys, kuriame nurodomos visos sudėtinės Ataskaitos dalys;
2.2.3. pradedant nauju lapu pateikiamas įvadas, kuriame nurodomi projekto numeris, santrumpa (akronimas), pavadinimas lietuvių ir anglų kalbomis, mokslo sritis ir technologijų kryptis, vykdymo terminai (projekto pradžia ir pabaiga, projekto trukmė), projekto santrauka iki 900 ženklų, finansavimo šaltiniai, pristatomas projekto tikslas ir uždaviniai;
2.2.4. mokslinė Ataskaitos dalis (iki 10 lapų), kurioje:
2.2.4.1. aprašomi atsiskaitomojo projekto etapo laikotarpio lėšų gavėjo tikslai ir uždaviniai projekte;
2.2.4.4. aprašomas bendradarbiavimas su kitais projekto partneriais siekiant užsibrėžtų tikslų ir uždavinių;
2.2.4.6. aprašoma mokslinė / technologinė produkcija pagal šios metodikos 1 priedą (parengtų publikacijų, kuriose yra pateikti projekto rezultatai, sąrašas ir žurnalo titulinio lapo bei turinio su publikacijos pavadinimu kopija, konferencijų, seminarų ir kt. renginių darbotvarkės kopija su skaityto pranešimo tema, apgintų disertacijų ar magistrinių darbų pavadinimų sąrašas ir gynimo data, patento lapo kopija, kurioje matyti užpatentuoto produkto / paslaugos pavadinimas);
3. Mokslinė ataskaitos dalis ir įvadas turi būti pildomi lietuvių kalba kompiuteriu, 12 Times New Roman šriftu, tarpas tarp eilučių – 1, vienoje lapo pusėje paliekant tokio pločio paraštes: kairioji – 30 mm, dešinioji – ne mažesnė kaip 10 mm, viršutinė – ne mažesnė kaip 20 mm, apatinė – ne mažesnė kaip 20 mm.
4. Visi Ataskaitos ir priedų lapai yra sunumeruojami ir įrišami taip, kad nebūtų galima jų lengvai išimti.
6. Ataskaitų vertinimą sudaro du etapai:
7. Ataskaitos administracinės atitikties vertinimą pagal nustatytus kriterijus (2 priedas) atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta Ataskaitų administracinės atitikties vertinimo darbo grupė ir priima sprendimą dėl ataskaitos teikimo ekspertiniam vertinimui.
8. Ekspertinio vertinimo metu ataskaitą vertina ne mažiau nei du ekspertai, atrinkti Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašu, patvirtintu Agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 2V-27 (Žin., 2011, Nr. 45-2149). Ekspertai, vadovaudamiesi reikalavimais projektų ataskaitoms, pateikia laisvos formos išvadą su siūlymu tvirtinti (netvirtinti) ataskaitą. Ekspertas gali paprašyti patikslinti ataskaitą. Ataskaitos patikslinimo terminas yra ne ilgesnis nei 5 darbo dienos. Ekspertas ataskaitą įvertina ne ilgiau kaip 10 (dešimt) darbo dienų. Ekspertų išvados teikiamos Agentūros atitinkamai programos tarybai (toliau – programos taryba) apibendrinti.
9. Programos taryba, apibendrinusi ekspertų išvadas, teikia Agentūros direktoriui siūlymus dėl projektų ataskaitų tvirtinimo.
10. Jei ekspertai ataskaitą įvertino neigiamai, programos taryba išklauso projekto vadovo žodinį pranešimą apie projekto rezultatus ir gali nustatyti terminą trūkumams pašalinti arba pasiūlyti Agentūrai nutraukti projekto finansavimą. Jei nutraukiamas projekto finansavimas, programos taryba, įvertinusi projekto nesėkmės priežastis, gali siūlyti Agentūrai susigrąžinti dalį ar visas projektui skirtas lėšas.
11. Projekto ataskaitos yra tvirtinamos Agentūros direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į programos tarybos siūlymą.
Dalykinės ataskaitos rengimo ir vertinimo metodikos
1 priedas
mokslinės/technologinės produkcijos apžvalgos lentelė
Eil. Nr. |
Produkcija |
Skaičiai
|
|
individualūs* |
bendri** |
||
1. |
Patentai, iš jų: |
|
|
1.1. |
Lietuvos patentas |
|
|
1.2. |
Europos patentas |
|
|
1.3. |
Patentas pagal patentinės kooperacijos sutartį |
|
|
2. |
Moksliniai straipsniai (iš jų Thomson Reuters žurnaluose) |
|
|
3. |
Monografijos, vadovėliai |
|
|
4. |
Mokslo populiarinimo leidiniai |
|
|
5. |
Mokomoji medžiaga |
|
|
6. |
Organizuoti renginiai (konferencijos, seminarai, informacinės dienos ir kt. ) |
|
|
7. |
Pranešimai konferencijose, seminaruose ir kitur |
|
|
8. |
Parengtų/rengiamų doktorantų skaičius |
|
|
9. |
Apgintų disertacijų skaičius |
|
|
10. |
Parengtų/rengiamų magistrantų skaičius |
|
|
11. |
Apgintų magistro darbų skaičius |
|
|
12. |
Dalyvavimas kituose projektuose kaip „Eurostars“ projekto išdava |
|
|
13. |
Įkurti nauji ūkio subjektai |
|
|
14. |
Įkurti nauji padaliniai |
|
|
15. |
Sukurtų darbo vietų skaičius |
|
|
16. |
Sukurtos naujos technologijos |
|
|
17. |
Įdiegtos naujos technologijos |
|
|
18. |
Kita (išvardyti) |
|
|
* Lėšų gavėjo.
** Bendri lėšų gavėjo kartu su kitais partneriais, kartu vykdančiais projektą (nurodyti partnerio institucijos pavadinimą).
_________________
Dalykinės ataskaitos rengimo ir vertinimo metodikos
2 priedas
DALYKINIŲ ATASKAITŲ administracinės atitikties
vertinimo KRITERIJŲ lentelė
_______________
Pildymo data
Projekto numeris, santrumpa (akronimas) ....................................................................................
Ataskaitinis laikotarpis, už kurį teikiama ataskaita ......................................................................
Eil. Nr. |
Kriterijai |
Taip |
Ne |
Pastabos |
1. |
Ataskaita pateikta laiku |
|
|
|
2. |
Ataskaitos elektroninė versija pateikta ir atitinka originalą |
|
|
|
3. |
Vadovo ar įgalioto asmens pasirašytas lydraštis pateiktas |
|
|
|
4. |
Ar yra visos sudėtinės ataskaitos dalys pagal nustatytus reikalavimus: |
|
|
|
4.1. |
ataskaitos įvadinė dalis |
|
|
|
4.2. |
ataskaitos pagrindinė dalis |
|
|
|
5. |
Ataskaita pasirašyta ir įrišta (susegta) |
|
|
|
6. |
Ataskaita pateikta lietuvių kalba |
|
|
|
Išvada (teikti/neteikti ekspertiniam vertinimui, grąžinti patikslinimui)
__________________________________________________________________________
Darbo grupė:
(pareigos) |
(parašas) |
(vardas, pavardė) |
_________________
PATVIRTINTA
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2013 m. kovo 19 d. įsakymu Nr. 2V-50
(Finansinės paraiškos forma)
FINANSINĖ PARAIŠKA
„Eurostars“ projekto vykdymo .......................................................................................... etapui
(nurodyti laikotarpį, bet ne ilgesnį kaip 12 mėn.)
Pareiškėjas (pavadinimas) ............................................................................................................
Projekto Nr. ir santrumpa (akronimas) .........................................................................................
Projekto pavadinimas (lietuvių ir anglų k.) ..................................................................................
1. Duomenys apie projektą
1.1. Mokslinių tyrimų tema pagal „Eurostars“ klasifikaciją |
|
|
1.2. Vykdymo terminai (projekto pradžia ir pabaiga, trukmė) |
|
|
1.3. Ar kreipiamasi dėl kito projekto etapo finansavimo |
£[] Taip |
£[] Ne |
2. Pareiškėjo duomenys
2.1. Pavadinimas |
|
|
2.2. Pareiškėjo registracijos Juridinių asmenų registre kodas, PVM mokėtojo kodas |
|
|
2.3. Pareiškėjo statusas |
£ Mokslo ir studijų institucija £ Labai maža, maža ar vidutinė įmonė £ Didelė įmonė |
|
2.4. Buveinės adresas, telefono, fakso numeriai, el. pašto adresas |
|
|
2.5. Atsiskaitomosios sąskaitos banke numeris ir banko rekvizitai |
|
|
2.6. Pareiškėjo vadovo vardas, pavardė |
|
|
2.7. Projekto vykdytojo pedagoginis vardas ir mokslo laipsnis, vardas, pavardė, institucijos padalinys, kuriame dirba, pareigos, telefono ir fakso numeriai, el. pašto adresas |
|
|
2.8. Pareiškėjas nėra bankrutuojantis, likviduojamas arba reorganizuojamas |
£ Taip, nėra |
£ Ne |
2.9. Pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ar verslo tvarkai arba finansų sistemai |
£ Taip, neturi |
£ Ne |
2.10. Pareiškėjas įvykdė visus įsipareigojimus, susijusius su socialinio draudimo įmokų mokėjimu ir mokesčių mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus |
£ Taip |
£ Ne |
3. Duomenys apie projekto partnerius
3.1. Projekto koordinatorius (institucijos pavadinimas, atsakingojo vykdytojo pedagoginis vardas ir mokslo laipsnis, vardas, pavardė, pareigos, miestas, valstybė, el. pašto adresas) |
|
3.2. Projekto Lietuvos partneriai (institucija, atsakingojo vykdytojo pedagoginis vardas ir mokslo laipsnis, vardas, pavardė, pareigos, adresas, telefono numeris, el. pašto adresas) |
|
4. Projekto lėšos
4.1. Projekto lėšos, eurai/Lt |
|
||||
4.2. Lietuvos dalis projekte, eurai/Lt/% |
|
||||
4.3. Pareiškėjui tenkanti projekto finansinė dalis, %/Lt |
|
||||
4.4. Pareiškėjui tenkantis projekto etapo, kuriam pareiškėjas prašo lėšų, biudžetas (taikoma įmonėms) |
|||||
|
|
Pramoniniams tyrimams |
Bandomajai taikomajai veiklai |
Iš viso |
|
Iš viso, Lt |
|
|
|
|
|
Prašomos, Lt |
|
|
|
|
|
Finansavimo intensyvumas (%) |
|
|
|
|
|
5. Projekto aprašymas
5.1. Projekto santrauka (iki 900 ženklų): |
|
5.2. Bendri projekto tikslai ir uždaviniai: |
|
5.3. Projekto etapo, kuriam prašomos lėšos, tikslai ir uždaviniai: |
|
6. Projekto darbų planas
6.1. Preliminarus pareiškėjo darbuotojų numatomų atlikti darbų vykdant projektą visų projekto metų kalendorinis planas |
||
Eil. Nr. |
Darbo pavadinimas |
Metai |
|
|
|
6.2. Išsamus pareiškėjo numatomų atlikti darbų/veiklų kalendorinis planas metams, kuriems prašoma skirti finansavimą (ketvirčiais) |
|||
Eil. Nr. |
Darbo pavadinimas (būtinumas projekto vykdymui, aprašant kiekvieno darbuotojo indėlį į projektą) |
Pareiškėjo darbuotojas (vardas, pavardė) |
Metų ketvirtis |
|
|
|
|
7. Projekto išlaidų sąmata
(Taikoma mokslo ir studijų institucijoms)
7.1. Detali projekto išlaidų sąmata projekto etapui, kuriam prašoma skirti finansavimą. Sąmata turi būti sudaryta taip, kad prašoma lėšų suma užtikrintų projekto įgyvendinimą per tam tikrą laikotarpį |
||||||||
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Projekto ... etapo laikotarpis (12 mėn.) |
||||||
I ketv., Lt |
II ketv., Lt |
III ketv., Lt |
IV ketv., Lt |
Iš viso, Lt |
Iš viso,% |
|||
1. |
Tiesioginės išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
Išlaidos projekto personalui: |
|
|
|
|
|
|
|
1.1.1. |
Darbo užmokestis |
|
|
|
|
|
|
|
1.1.2. |
Socialinio draudimo įmokos |
|
|
|
|
|
|
|
1.1.3. |
Įmokos į garantinį fondą |
|
|
|
|
|
|
|
1.1.4. |
Išlaidos komandiruotėms |
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
Išlaidos medžiagoms, atsargoms ir panašiems produktams |
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
Išlaidos pagal sutartis |
|
|
|
|
|
|
|
1.4. |
Išlaidos priemonėms ir įrangai: ilgalaikio turto įsigijimo/nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso (1.1+1.2+1.3+1.4): |
|
|
|
|
|
|
||
2. |
Netiesioginės išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso (1+2): |
|
|
|
|
|
|
||
(Taikoma įmonėms)
7.1. Detali projekto išlaidų sąmata projekto etapui, kuriam prašoma skirti finansavimą. Sąmata turi būti sudaryta taip, kad prašoma lėšų suma užtikrintų projekto įgyvendinimą per tam tikrą laikotarpį |
|||||||||
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Projekto ... etapo laikotarpis (12 mėn.) |
|||||||
I ketv., Lt |
II ketv., Lt |
III ketv., Lt |
IV ketv., Lt |
Iš viso, Lt |
Iš viso,% |
||||
1. |
Tiesioginės išlaidos |
|
|
|
|
|
|
||
1.1. |
Išlaidos projekto personalui: |
|
|
|
|
|
|
||
1.1.1. |
Darbo užmokestis |
PT* |
|
|
|
|
|
|
|
BTV** |
|
|
|
|
|
|
|||
1.1.2. |
Socialinio draudimo įmokos |
PT |
|
|
|
|
|
|
|
BTV |
|
|
|
|
|
|
|||
1.1.3. |
Įmokos į garantinį fondą |
PT |
|
|
|
|
|
|
|
BTV |
|
|
|
|
|
|
|||
1.1.4. |
Išlaidos komandiruotėms |
PT |
|
|
|
|
|
|
|
BTV |
|
|
|
|
|
|
|||
1.2. |
Išlaidos medžiagoms, atsargoms ir panašiems produktams |
PT |
|
|
|
|
|
|
|
BTV |
|
|
|
|
|
|
|||
1.3. |
Išlaidos pagal sutartis |
PT |
|
|
|
|
|
|
|
BTV |
|
|
|
|
|
|
|||
1.4. |
Išlaidos priemonėms ir įrangai: ilgalaikio turto įsigijimo/nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos |
PT |
|
|
|
|
|
|
|
BTV |
|
|
|
|
|
|
|||
Iš viso: (1.1+1.2+1.3+1.4) |
|
|
|
|
|
|
|
||
2. |
Netiesioginės išlaidos |
PT |
|
|
|
|
|
|
|
BTV |
|
|
|
|
|
|
|||
Iš viso (1+2): |
|
|
|
|
|
|
|
||
*Pramoniniai tyrimai – PT
**Bandomoji taikomoji veikla – BTV
7.2. Išlaidų, įtrauktų į projekto išlaidų sąmatą (išskyrus darbo užmokestį ir netiesiogines išlaidas ), pagrindimas (pagal planuojamus darbus, veiklas, išlaidų būtinumo, ekonomiškumo paaiškinimai) ir apskaičiavimas (nurodant kiekius, kainas, pateikiant komercinius pasiūlymus arba nuorodas į tinklalapius ir pan.) |
|
Išlaidų pavadinimas |
Išlaidų pagrindimas ir apskaičiavimas |
Išlaidos komandiruotėms |
|
Išlaidos medžiagoms, atsargoms ir panašiems produktams |
|
Išlaidos pagal sutartis |
|
8. Projekto darbo grupė
8.1. Projekto darbo grupės darbo užmokestis |
|||||||
Eil. Nr. |
Vardas, pavardė |
Pareigybė institucijoje, pedagoginis vardas, mokslo laipsnis |
Įsidarbinimo institucijoje data ir mėnesinis darbo užmokestis institucijoje, Lt |
Pareigybė projekte |
Darbo užmokestis projekte, Lt |
||
mėnesinis |
mėnesių, kuriais bus mokamas darbo užmokestis, skaičius |
iš viso |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Pareiškėjo deklaracija
Pasirašydami patvirtiname, kad
• šioje paraiškoje ir jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija šio dokumento pasirašymo dieną yra teisinga;
• pareiškėjas nėra rimtai pažeidęs jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Lietuvos Respublikos nacionalinio biudžeto lėšų;
• sutinkame, kad paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros duomenų bazėje;
• sutinkame, kad informacija apie pateiktą paraišką (pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, trumpas projekto aprašymas, paraiškos unikalus kodas ir prašoma lėšų suma) būtų skelbiama Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros interneto svetainėje (www.mita.lt).
ĮMONIŲ PATEIKIAMI PAPILDOMI DOKUMENTAI:
1. Pagrindinių įmonės akcininkų (turinčių daugiau kaip 5 % pareiškėjo akcijų) informacija: pavadinimas, nuosavybės teise priklausančių akcijų skaičius, turimų balsų skaičius (proc.) (finansinę paraišką teikiant pirmą kartą).
2. Pareiškėjo praėjusių metų patvirtinta finansinė atskaitomybė (finansinę paraišką teikiant pirmą kartą). Neturint praėjusių metų finansinės atskaitomybės, pateikiamas įmonės verslo planas.
3. Dokumentai, įrodantys įmonės priskyrimą labai mažai, mažai, vidutinei įmonei (finansinę paraišką teikiant pirmą kartą) (jei taikoma).
4. Dokumentai, įrodantys įmonės priskyrimą mokslinius tyrimus vykdančiai labai mažai, mažai ar vidutinei įmonei (finansinę paraišką teikiant pirmą kartą) (teikiama, jei įmonė yra projekto koordinatorė).
______________ Institucijos vadovas arba jo įgaliotas atstovas |
__________ (parašas) |
______ (data) |
______________ Vyr. buhalteris (vardas, pavardė) |
__________ (parašas) |
______ (data) |
______________ Projekto atsakingasis vykdytojas (vardas, pavardė) |
__________ (parašas) |
______ (data) |
_________________