LIETUVOS RESPUBLIKOS
ĮMONIŲ RESTRUKTŪRIZAVIMO ĮSTATYMO 1, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
Į S T A T Y M A S
2003 m. sausio 28 d. Nr. IX-1330
Vilnius
(Žin., 2001, Nr. 31-1012; 2002, Nr. 116-5194)
1 straipsnis. 1 straipsnio 5 dalies pakeitimas
1 straipsnio 5 dalyje išbraukti žodžius „darbo sutarties nutraukimą, įmonės valdymo organų kompetencijos apribojimą ir šių organų narių įgaliojimų sustabdymą bei išeitinių pašalpų ir kompensacijų jiems mokėjimą“ ir šią dalį išdėstyti taip:
2 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas
4 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžių „įmonės administracijos“ įrašyti žodį „jos“, pakeisti 2 ir 3 dalis, 5, 6 ir 7 dalyse išbraukti žodžius „administracijos“ ir visą straipsnį išdėstyti taip:
„4 straipsnis. Siūlymas kelti restruktūrizavimo bylą
1. Siūlymą restruktūrizuoti įmonę jos vadovui raštu gali pateikti kreditorius (kreditoriai), jei jo (jų) reikalavimai atitinka šio įstatymo 3 straipsnio sąlygas. Jei per 30 kalendorinių dienų nuo siūlymo pateikimo dienos įmonė nepatenkina kreditoriaus (kreditorių) reikalavimų ar nesiima veiksmų, nurodytų šio straipsnio 2, 5, 6 ir 7 dalyse, kreditorius gali skolą išieškoti įstatymų nustatyta tvarka arba paduoti pareiškimą teismui dėl restruktūrizavimo bylos iškėlimo įmonei šio įstatymo 5 straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka.
2. Įmonės vadovas, gavęs kreditoriaus (kreditorių) siūlymą ir įmonės dalyvių susirinkimo sprendimą, o valstybės ar savivaldybės įmonės vadovas – kreditoriaus (kreditorių) siūlymą ir savininko teises bei pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimą restruktūrizuoti įmonę, ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų sušaukia pagrindinių kreditorių susirinkimą ir jam pateikia įmonės restruktūrizavimo plano metmenis. Jei pagrindiniai kreditoriai šiame susirinkime atstovauja ne mažiau kaip pusei visų kreditorių bendros reikalavimų sumos, jie gali priimti nutarimą šį kreditorių susirinkimą laikyti pirmuoju. Nutarimui priimti reikia, kad už jį balsuotų ne mažiau kaip pusė visų susirinkime dalyvaujančių kreditorių. Jei šio straipsnio 1 dalyje nurodytą siūlymą pateikęs kreditorius yra nepagrindinis kreditorius, jis turi būti pakviestas į šį susirinkimą ir turi teisę balsuoti.
3. Siūlymą restruktūrizuoti įmonę pagrindiniams kreditoriams raštu gali pateikti įmonės vadovas, jei dėl šio siūlymo yra priimtas įmonės dalyvių susirinkimo, o valstybės ar savivaldybės įmonėje – savininko teises bei pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimas. Prie siūlymo pridedami įmonės restruktūrizavimo plano metmenys.
4. Pirmasis kreditorių susirinkimas šaukiamas šio straipsnio 2, 5, 6 dalyse nustatyta tvarka. Pirmojo kreditorių susirinkimo ar jam prilyginto pagrindinių kreditorių susirinkimo nutarimas restruktūrizuoti įmonę priimamas balsų dauguma ir laikomas priimtu, kai už jį balsavo ne mažiau kaip pusė susirinkime dalyvavusių pagrindinių kreditorių.
5. Jei pagrindinių kreditorių yra daug ir (ar) yra sunkumų juos surinkti, o įmonės restruktūrizavimo procesą reikia nedelsiant pradėti, įmonės vadovas siūlymui restruktūrizuoti įmonę ir pritarti įmonės administratoriaus kandidatūrai gali gauti raštišką kreditorių, kurių kiekvieno reikalavimai sudaro daugiau kaip 1/5 visos įmonėje įtrauktų į apskaitą reikalavimų sumos, sutikimą. Jeigu visų šių kreditorių reikalavimų bendra suma sudaro ne mažiau kaip pusę visos kreditorių reikalavimų sumos, šių kreditorių raštiškus sutikimus teismas gali laikyti pirmojo kreditorių susirinkimo nutarimu ir iškelti restruktūrizavimo bylą.
6. Jei įmonės vadovui nepavyko gauti šio straipsnio 5 dalyje nurodytų raštiškų sutikimų arba pagrindiniai kreditoriai nepriėmė nutarimo dėl pagrindinių kreditorių susirinkimo laikymo pirmuoju kreditorių susirinkimu, įmonės vadovas gali sušaukti pirmąjį kreditorių susirinkimą.
3 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas
5 straipsnio 1 ir 5 dalyse išbraukti žodžius „administracijos“, pakeisti 3 dalies 4 punktą, 4 ir 5 dalyse vietoj žodžių „valdymo organo sprendimo bei viešosios įstaigos steigėjų, savininkų (dalininkų) sutikimo“ įrašyti žodžius „dalyvių susirinkimo sprendimo“ ir visą straipsnį išdėstyti taip:
„5 straipsnis. Pareiškimas teismui dėl įmonės restruktūrizavimo bylos iškėlimo
2. Pareiškimas vietovės, kurioje yra įmonės buveinė, apygardos teismui pateikiamas raštu Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.
3. Prie pareiškimo pridedami:
1) pirmojo kreditorių susirinkimo nutarimas, pagal įmonės dokumentus sudarytas įmonės kreditorių sąrašas, kuriame nurodyta įmonės įsipareigojimų kreditoriams sumos, įsipareigojimų vykdymo terminai ir prievolių įvykdymo užtikrinimo būdai, laikinosios apsaugos priemonės, pagrindinių kreditorių duomenys skubiam ryšiui;
2) pasiūlymas dėl įmonės administratoriaus kandidatūros ir pažymėjimo, patvirtinančio siūlomo įmonės administratoriaus teisę teikti administravimo paslaugas, kopija;
4) įmonės dalyvių susirinkimo, o valstybės ar savivaldybės įmonėje – savininko teises bei pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimas restruktūrizuoti įmonę;
5) įmonės restruktūrizavimo plano metmenys, kuriems pritarė pagrindiniai kreditoriai ar pirmasis kreditorių susirinkimas;
6) civilinių bylų, kuriose yra pareikšti turtiniai reikalavimai įmonei ir įmonės turtiniai reikalavimai kitiems asmenims, sąrašas;
4. Pareiškimą teismui dėl įmonės restruktūrizavimo gali pateikti kreditoriai pirmajam kreditorių susirinkimui nutarus ir be įmonės dalyvių susirinkimo sprendimo. Šiuo atveju pirmąjį kreditorių susirinkimą gali sušaukti bet kuris kreditorius. Prie pareiškimo pridedami šio straipsnio 3 dalies 1, 2 ir 5 punktuose nurodyti dokumentai.
5. Teismas, gavęs šio straipsnio 4 dalyje nurodytą kreditorių pareiškimą ir susirinkimo nutarimą kreiptis į teismą dėl restruktūrizavimo bylos įmonei iškėlimo, apie gautą pareiškimą informuoja įmonę, pareikalauja iš jos šio straipsnio 3 dalies 6 ir 7 punktuose nurodytų dokumentų. Išklausęs įmonės vadovo paaiškinimą, teismas gali iškelti įmonei restruktūrizavimo bylą ir be įmonės dalyvių susirinkimo sprendimo ir įpareigoti įmonės vadovą parengti įmonės restruktūrizavimo planą. Planas turi būti apsvarstytas ir pateiktas teismui šio įstatymo 15 straipsnyje nustatyta tvarka.“
4 straipsnis. 6 straipsnio 1 ir 2 punktų pakeitimas
6 straipsnio 1 ir 2 punktuose išbraukti žodį „administracijos“ ir šiuos punktus išdėstyti taip:
„1) įpareigoti įmonės valdymo organus, įmonės vadovą, vyriausiąjį finansininką (buhalterį) pateikti teismui papildomus dokumentus, reikalingus restruktūrizavimo bylai nagrinėti;
5 straipsnis. 9 straipsnio 1 dalies 2, 6 punktų ir 2 dalies pakeitimas
1. 9 straipsnio 1 dalies 2 punkte vietoj žodžių „tarp jų ir išmokų, susijusių su darbo santykiais, pavėluotą mokėjimą skaičiavimas“ įrašyti žodžius „skaičiavimas, išskyrus delspinigių už pavėluotai dėl darbdavio kaltės išmokėtą darbo užmokestį ir kitas su darbo santykiais susijusias išmokas skaičiavimą“ ir šį punktą išdėstyti taip:
„2) sustabdomas netesybų ir palūkanų už visų įmonės prievolių, susidariusių iki teismo nutarties iškelti įmonei restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo dienos, skaičiavimas, išskyrus delspinigių už pavėluotai dėl darbdavio kaltės išmokėtą darbo užmokestį ir kitas su darbo santykiais susijusias išmokas skaičiavimą;“.
2. 9 straipsnio 1 dalies 6 punkte išbraukti žodžius „Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka“, papildyti punktą sakiniu ir visą punktą išdėstyti taip:
„6) kreditoriai, įskaitant ir privalomųjų įmokų administratorius, gali padaryti nuolaidas dėl skolinių įsipareigojimų, susidariusių iki teismo nutarties iškelti įmonei restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo dienos vykdymo, atidėti savo reikalavimų vykdymo terminus, atsisakyti bendros reikalavimų sumos (jos dalies) ir (ar) pakeisti piniginę prievolę kita prievole – duoti sutikimą įmonei atsiskaityti įmonės turtu ir įmonės akcijomis. Kreditoriai, kurie yra valstybės institucijos, šias nuolaidas taiko Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.“
3. 9 straipsnio 2 dalyje po žodžio „skaičiavimo“ įrašyti žodį „sustabdymo“, išbraukti žodį „momento“ ir šią dalį išdėstyti taip:
„2. Nuo teismo nutarties nutraukti restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo dienos visi susitarimai dėl kreditorių bendros reikalavimų sumos (jos dalies) atsisakymo, piniginės prievolės pakeitimo kita prievole ir dėl prievolių vykdymo terminų atidėjimo netenka galios, jei įmonė ir kreditoriai nesusitarė kitaip. Privalomosios įmokos, palūkanų ir netesybų skaičiavimas bei išieškojimai, išskyrus jau įvykdytus įsipareigojimus, atnaujinami nuo jų skaičiavimo sustabdymo pradžios bei skaičiuojami ir už restruktūrizavimo bylos iškėlimo, ir už nagrinėjimo teisme laikotarpį, taip pat panaikinami kreditorių reikalavimų atsisakymai. Ši nuostata taikoma ir restruktūrizavimo metu susidariusiems einamųjų įmokų įsiskolinimams.“
6 straipsnis. 10 straipsnio 2 dalies pakeitimas
10 straipsnio 2 dalyje išbraukti žodį „valdymo“, vietoj žodžio „mokėjimą“ įrašyti žodį „mokėjimo“, po žodžių „ir kitų“ išbraukti žodį „mokesčių“ ir šią dalį išdėstyti taip:
„2. Įmonės organo sprendimu ir kreditorių komiteto (susirinkimo) prašymu privalomųjų įmokų administratoriai gali atidėti arba atsisakyti reikalavimų, kylančių iš piniginių prievolių, susidariusių restruktūrizavimo proceso metu, mokėjimo vadovaudamiesi Mokesčių administravimo įstatymo ir kitų įstatymų nuostatomis, bet ne ilgesniam kaip restruktūrizavimo plano vykdymo laikotarpiui.“
7 straipsnis. 11 straipsnio 2 dalies pakeitimas
Pakeisti 11 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Taikant paprastesnę restruktūrizavimo bylos iškėlimo tvarką, įmonės vadovas ar kreditorių atstovas kartu su pareiškimu teismui iškelti įmonei restruktūrizavimo bylą pateikia įmonės restruktūrizavimo planą, kuriam turi būti pritarta visų kreditorių, ir įmonės dalyvių susirinkimo sprendimą restruktūrizuoti įmonę bei pritarimą restruktūrizavimo planui, taip pat nepriklausomo eksperto išvadą dėl plano ir jo įgyvendinimo priemonių pagrįstumo. Valstybės ar savivaldybės įmonės vadovas ar kreditorių atstovas šiuo atveju pateikia įmonės restruktūrizavimo planą, kuriam pritarta visų kreditorių, ir savininko teises bei pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimą restruktūrizuoti įmonę, pritarimą restruktūrizavimo planui bei nepriklausomo eksperto išvadą dėl plano ir jo įgyvendinimo priemonių pagrįstumo. Eksperto darbą apmoka įmonė.“
8 straipsnis. 12 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 12 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„12 straipsnis. Informacijos pateikimas ir komercinė (gamybinė) paslaptis
1. Restruktūrizuojamos įmonės vadovas su restruktūrizavimo bylos nagrinėjimu susijusią informaciją privalo pateikti teismui, įmonės administratoriui, kreditorių komiteto pirmininkui, kreditorių komitetui, kreditoriui, dalyviui, restruktūrizavimo plane nurodytam investuotojui ir Vyriausybės įgaliotai institucijai restruktūrizuojamų įmonių veiklos analizei atlikti, jei jie to reikalauja.
2. Informacija, kuri laikoma komercine (gamybine) paslaptimi, bet yra reikalinga restruktūrizavimo planui parengti ir jo pagrįstumui įvertinti, turi būti pateikiama teismui, įmonės administratoriui, kreditorių komiteto pirmininkui, kreditorių komitetui, kreditoriui, dalyviui ir restruktūrizavimo plane nurodytam investuotojui jų prašymu ir jiems pasirašius pasižadėjimą išsaugoti komercinę (gamybinę) paslaptį.“
9 straipsnis. 13 straipsnio 1 dalies 12, 14, 16, 18, 19 punktų ir 2 dalies pakeitimas
1. Pakeisti 13 straipsnio 1 dalies 12 punktą ir jį išdėstyti taip:
2. Pakeisti 13 straipsnio 1 dalies 14 punktą ir jį išdėstyti taip:
3. 13 straipsnio 1 dalies 16 punkte išbraukti žodį „administracijos“ ir šį punktą išdėstyti taip:
4. 13 straipsnio 1 dalies 18 punkte išbraukti žodžius „jei paskolos ar garantijos davėjas sutiko atsisakyti ar sumažinti reikalavimus, atidėti paskolos grąžinimo terminus ar suteikė naujas garantijas“ ir šią dalį išdėstyti taip:
5. 13 straipsnio 1 dalies 19 punkte vietoj žodžio „inicijavusių“ įrašyti žodį „inicijavusio“, vietoj žodžių „valdymo organo sprendimas ir viešosios įstaigos steigėjų, savininkų (dalininkų) sutikimas“ įrašyti žodžius „dalyvių susirinkimo sprendimas“ ir šį punktą išdėstyti taip:
6. 13 straipsnio 2 dalyje išbraukti žodžius „kalendoriniai“, „administracijos“, „kalendoriniams“ ir šią dalį išdėstyti taip:
„2. Įmonės restruktūrizavimo proceso trukmė nustatoma restruktūrizavimo plane. Šis procesas negali būti ilgesnis kaip 4 metai. Įmonės vadovas arba įmonės administratorius (jeigu jis yra paskirtas) kreditorių susirinkimo nutarimu gali pateikti prašymą teismui dėl įmonės restruktūrizavimo laiko pratęsimo. Teismas arba teisėjas gali pratęsti įmonės restruktūrizavimo laiką, bet ne ilgiau kaip vieneriems metams.“
10 straipsnis. 14 straipsnio 1 dalies 2, 3 punktų ir 4 dalies pakeitimas
1. 14 straipsnio 1 dalies 2 punkte po žodžių „su darbo santykiais“ įrašyti žodžius „(įskaitant gyventojų pajamų mokestį ir valstybinio socialinio draudimo įmokas)“ ir šį punktą išdėstyti taip:
„2) pirmąja eile yra tenkinami darbuotojų reikalavimai, susiję su darbo santykiais (įskaitant gyventojų pajamų mokestį ir valstybinio socialinio draudimo įmokas), reikalavimai atlyginti žalą dėl suluošinimo ar kitokio kūno sužalojimo, susirgimo profesine liga arba dėl mirties nuo nelaimingo atsitikimo darbe, asmenų reikalavimai apmokėti už perdirbti supirktą žemės ūkio produkciją;“.
2. 14 straipsnio 1 dalies 3 punkte išbraukti žodžius „(įskaitant fizinių asmenų pajamų mokestį)“ ir šį punktą išdėstyti taip:
3. 14 straipsnio 4 dalyje po žodžių „paskesnės eilės kreditorių reikalavimai“ įrašyti žodžius „kiekviename reikalavimų tenkinimo etape“ ir šią dalį išdėstyti taip:
„4. Kiekvienos paskesnės eilės kreditorių reikalavimai kiekviename reikalavimų tenkinimo etape tenkinami po to, kai visiškai patenkinti pirmesnės eilės kreditorių reikalavimai. Jeigu neužtenka lėšų visiems vienos eilės reikalavimams visiškai patenkinti, šie reikalavimai tenkinami proporcingai pagal priklausančią kiekvienam kreditoriui sumą per laikotarpį, ne ilgesnį negu numatytas restruktūrizavimo plane.“
11 straipsnis. 15 straipsnio 1, 2, 6, 7 ir 9 dalių pakeitimas
1. Pakeisti 15 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Restruktūrizavimo plano projektą kartu su įmonės administratoriaus parengta išvada, kad įmonės restruktūrizavimo plane numatytų priemonių įgyvendinimas atkurs įmonės mokumą, ir įmonės dalyvių susirinkimo sprendimu, o valstybės ar savivaldybės įmonės restruktūrizavimo planą – su išvada ir savininko teises bei pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimu restruktūrizuoti įmonę jos vadovas pateikia kreditorių komiteto nariams ir pagrindiniams kreditoriams ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų iki kreditorių susirinkimo, kuriame bus svarstomas restruktūrizavimo planas.“
2. Pakeisti 15 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
3. 15 straipsnio 6 dalyje išbraukti žodžius „administracijos“, „valstybės ar savivaldybės įmonės steigėjui, viešosios įstaigos steigėjams, savininkams (dalininkams)“, po žodžių „tarp jų“ įrašyti žodį „ir“ ir šią dalį išdėstyti taip:
„6. Kreditorių susirinkimas turi grąžinti įmonės vadovui patikslinti įmonės restruktūrizavimo plano projektą, jeigu jame nenumatytos priemonės visų restruktūrizavimo plane numatytų įmonės įsipareigojimų, tarp jų ir įsipareigojimų valstybei arba dėl paskolų, paimtų valstybės vardu ar su valstybės garantija bei nurodytų šio įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 18 punkte, įvykdymui užtikrinti. Įmonės vadovas, atsižvelgdamas į susirinkime pareikštas pastabas ir pasiūlymus, per 15 kalendorinių dienų pateikia kreditorių susirinkimui ir įmonės organams svarstyti patikslintą restruktūrizavimo plano projektą. Patikslintas restruktūrizavimo planas teikiamas svarstyti, svarstomas ir už jį balsuojama ta pačia tvarka kaip už pirmąjį plano variantą.“
4. Pakeisti 15 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Įmonės administratorius, gavęs kreditorių susirinkimo nutarimą pritarti restruktūrizavimo plano projektui ir įmonės dalyvių susirinkimo sprendimą restruktūrizuoti įmonę, o valstybės ar savivaldybės įmonės administratorius – kreditorių susirinkimo nutarimą pritarti restruktūrizavimo plano projektui ir savininko teises bei pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimą restruktūrizuoti įmonę, per 5 kalendorines dienas nuo nutarimo priėmimo dienos šio plano projektą pateikia teismui.“
12 straipsnis. 16 straipsnio 3 dalies 2 punkto, 5, 6, 7 ir 9 dalių pakeitimas, 8 dalies pripažinimas netekusia galios
1. 16 straipsnio 3 dalies 2 punkte po žodžių „turtines teises“ įrašyti žodžius „kitų asmenų“, po žodžių “nuosavybėn ar“ įrašyti žodžius „leisti jiems“ ir šį punktą išdėstyti taip:
2. 16 straipsnio 5 dalyje vietoj žodžių „įmonės administracijos vadovas“ įrašyti žodžius „įmonės valdymo organai“, vietoj žodžių „administracijos vadovas“ įrašyti žodžius „įmonės vadovas ar valdymo organų nariai“ ir šią dalį išdėstyti taip:
„5. Jeigu kreditorių susirinkimo (komiteto) pirmininkas arba įmonės administratorius (jeigu jis paskirtas) nustato, kad valdymo organai padarė žalos kreditoriams ir (ar) nevykdo arba netinkamai vykdo restruktūrizavimo planą, ar nepašalino įmonės administratoriaus nurodytų trūkumų, jie privalo nedelsdami pareikalauti, kad įmonės vadovas ar valdymo organų nariai raštu pasiaiškintų, dėl ko nevykdomas restruktūrizavimo planas, nepašalinti įmonės administratoriaus nurodyti trūkumai, apie šias priemones informuoti kreditorių komitetą (kreditorių susirinkimą) ir kreditorių komiteto (susirinkimo) nutarimu kreiptis į teismą dėl žalos atlyginimo.“
3. Pakeisti 16 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Kreditorių susirinkimas, apsvarstęs kreditorių susirinkimo (komiteto) pirmininko ar įmonės administratoriaus informaciją apie įmonės vadovo ar įmonės valdymo organų narių netinkamus veiksmus ar neveikimą vykdant restruktūrizavimo planą, reikalavimų pašalinti trūkumus nevykdymą ar netinkamą vykdymą, gali priimti nutarimą kreiptis į restruktūrizavimo bylą nagrinėjantį teismą dėl įmonės valdymo organų narių įgaliojimų sustabdymo ar įmonės vadovo atleidimo ir rekomenduoti asmenis teismui įtraukti kandidatais į naujųjų įmonės valdymo organų sudėtį. Kandidatais į naujųjų įmonės valdymo organų sudėtį gali būti deleguoti kreditorių, tarp jų nurodytų 23 straipsnio 1 dalyje, bei investuotojų atstovai.“
4. Pakeisti 16 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Teismas, gavęs šio straipsnio 6 dalyje nurodytą kreditorių susirinkimo nutarimą, jeigu pripažįsta kreditorių nurodytas priežastis pagrįstomis, pareikalauja sustabdyti įmonės valdymo organų narių įgaliojimus ir (ar) atleisti įmonės vadovą bei nustato laiką, per kurį turi būti atleistas įmonės vadovas ir sudaryti nauji įmonės valdymo organai.“
13 straipsnis. 17 straipsnio 4, 5, 9 ir 12 dalių pakeitimas
1. 17 straipsnio 4 dalyje po žodžių „neturi teisės būti“ vietoj žodžio „administracijos“ įrašyti žodį „įmonės“, po žodžių „valdybos narys“ išbraukti žodį „administracijos“, vietoj žodžio „pareigų“ įrašyti žodį „darbo“ ir šią dalį išdėstyti taip:
„4. Įmonės administratoriumi negali būti paskirtas įmonės, kuriai iškelta restruktūrizavimo byla, kreditorius (su kreditoriumi darbo santykiais susijęs asmuo ar jo valdymo organų narys), asmuo, kuris pagal įstatymus ar kitus teisės aktus neturi teisės būti įmonės vadovu, įmonės ar šios įmonės patronuojančios arba dukterinės įmonės savininkas, jos tarybos, valdybos narys, vadovas, jo pavaduotojai (direktoriai), vyriausiasis finansininkas (buhalteris), akcininkas, nuosavybės teise turintis daugiau kaip 10 procentų restruktūrizuojamos įmonės ar šios įmonės patronuojančios arba dukterinės įmonės akcijų. Šie apribojimai taikomi ir šioje dalyje nurodytiems asmenims, kurie dirbo restruktūrizuojamoje įmonėje ir buvo atleisti iš darbo per paskutinius 12 mėnesių iki restruktūrizavimo bylos iškėlimo.“
2. 17 straipsnio 5 dalies 7 punkte vietoj žodžių „valdymo organas“ įrašyti žodžius „dalyvių susirinkimas, o valstybės ar savivaldybės įmonėje – savininko teises bei pareigas įgyvendinanti institucija“ ir šį punktą išdėstyti taip:
3. 17 straipsnio 5 dalies 8 punkte vietoj žodžių „ir savivaldybę“, įrašyti žodžius „savivaldybės instituciją ir įmonės darbuotojų atstovus“ ir šį punktą išdėstyti taip:
4. 17 straipsnio 5 dalies 9 punkte vietoj žodžių „administracijos vadovo“ įrašyti žodžius „valdymo organų“ ir šį punktą išdėstyti taip:
5. 17 straipsnio 9 dalyje išbraukti žodį “administracijos“, po žodžių „raštišką sutikimą arba“ įrašyti žodį “kito“ ir šią dalį išdėstyti taip:
„9. Įmonės administratoriaus veiklai reikalingas išlaidas apmoka restruktūrizuojama įmonė. Administravimo išlaidų sąmatą, kurioje atskira eilute nurodomas įmonės administratoriaus atlyginimas, tvirtina pirmasis kreditorių susirinkimas, gavęs įmonės vadovo raštišką sutikimą arba kito įmonės valdymo organo sprendimą.“
14 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas
18 straipsnio 2 ir 5 punktuose išbraukti žodį „valdymo“, 3 punkte vietoj žodžių „įmonės valdymo organai“ įrašyti žodį „įmonė“, vietoj žodžių „kitų ekspertų“ įrašyti žodį “ekspertus“ ir visą straipsnį išdėstyti taip:
„18 straipsnis. Kreditorių susirinkimo (komiteto) pirmininko, įmonės administratoriaus teisės
Vykdydami pavestas pareigas, kreditorių susirinkimo (komiteto) pirmininkas, įmonės administratorius turi teisę:
1) įeiti į įmonei priklausančias patalpas, tikrinti įmonės sąskaitas, korespondenciją, kitus verslo dokumentus ir duomenų bazes;
2) dalyvauti rengiant ir svarstant įmonės restruktūrizavimo planą ir kituose įmonės organų susirinkimuose, pasitarimuose bei kalbėti juose;
3) reikalauti, kad įmonė samdytų auditorių, ekspertus, kai tai būtina jo pareigoms atlikti. Auditorių ir ekspertų darbo apmokėjimo išlaidos turi būti numatytos įmonės restruktūrizavimo plane;
4) siūlyti kreditorių susirinkimui keisti administravimo išlaidų restruktūrizavimo planui parengti ir įmonės administratoriaus darbui apmokėti sąmatą;
15 straipsnis. 19 straipsnio pakeitimas
19 straipsnio 1 dalies 3, 6 punktuose išbraukti žodį „administracijos“, 4 punkte išbraukti žodžius „Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka“, papildyti šį punktą sakiniu, 5 punkte išbraukti žodžius „narių, įmonės administracijos vadovo“, 2 dalį pripažinti netekusia galios ir visą straipsnį išdėstyti taip:
„19 straipsnis. Restruktūrizuojamos įmonės kreditorių teisės
Iškėlus restruktūrizavimo bylą, kreditoriai turi teisę:
1) per teismo nustatytą laikotarpį, kuris turi būti ne trumpesnis kaip 30 ir ne ilgesnis kaip 45 kalendorinės dienos nuo teismo nutarties iškelti restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo dienos, pareikšti savo reikalavimus ir perduoti juos įmonės administratoriui kartu su šiuos reikalavimus patvirtinančiais dokumentais. Jei kreditoriai dėl svarbių priežasčių negalėjo reikalavimų pateikti nustatytu laiku, jie, nurodydami pavėlavimo priežastį, reikalavimus gali pateikti teismui ir įmonės administratoriui ne vėliau kaip iki restruktūrizavimo plano patvirtinimo teisme;
3) restruktūrizavimo plane nustatyta tvarka gauti iš įmonės vadovo ir įmonės administratoriaus informaciją apie įmonės restruktūrizavimo procesą;
4) be sąlygų ar su tam tikromis sąlygomis gali padaryti nuolaidų dėl skolinių įsipareigojimų, susidariusių iki restruktūrizavimo bylos iškėlimo teisme, vykdymo: atidėti kreditorių reikalavimų vykdymo terminus, sustabdyti palūkanų ir netesybų skaičiavimą bei išieškojimus, atsisakyti visų reikalavimų (jų dalies), pakeisti piniginę prievolę kita prievole – duoti sutikimą įmonei atsiskaityti įmonės turtu ir įmonės akcijomis. Kreditoriai, kurie yra valstybės institucijos, šias nuolaidas taiko Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka. Pareiškimą dėl reikalavimų (jų dalies) atsisakymo, prievolių vykdymo terminų atidėjimo ar sustabdymo, piniginės prievolės pakeitimo kita prievole kreditorius pateikia raštu įmonės administratoriui ir teismui;
5) reikalauti atlyginti žalą, kreditorių patirtą dėl įmonės valdymo organų, kreditorių komiteto pirmininko ar įmonės administratoriaus kaltės;
16 straipsnis. 20 straipsnio 3 dalies 5, 8 ir 11 punktų pakeitimas
1. 20 straipsnio 3 dalies 5 punkte išbraukti žodį „administracijos“ ir šį punktą išdėstyti taip:
2. 20 straipsnio 3 dalies 8 punkte vietoj žodžių „pašalinimo iš įmonės valdymo organų“ įrašyti žodį „pakeitimo“, vietoj žodžių „administracijos vadovo nušalinimo“ įrašyti žodžius „vadovo atleidimo“ ir šį punktą išdėstyti taip:
17 straipsnis. 21 straipsnio 7 dalies pakeitimas
21 straipsnio 7 dalyje išbraukti žodį „administracijos“ ir šią dalį išdėstyti taip:
18 straipsnis. 22 straipsnio 7 dalies ir 9 dalies 2 punkto pakeitimas
1. 22 straipsnio 7 dalyje išbraukti žodį „administracijos“ ir šią dalį išdėstyti taip:
„7. Kreditorių komiteto posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip pusė narių. Vienas kreditorių komiteto narys turi vieną balsą. Kreditorių komiteto priimti nutarimai yra teisėti, jeigu už juos balsavo daugiau kaip pusė viso komiteto narių. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, sprendžiamasis yra pirmininko balsas. Apie priimtus nutarimus kreditorių komitetas kreditorių susirinkimo nustatyta tvarka privalo informuoti įmonės vadovą, įmonės administratorių ir kreditorius.“
2. 22 straipsnio 9 dalies 2 punkte išbraukti žodį „administracijos“ ir šį punktą išdėstyti taip:
„2) jeigu išaiškėja, kad restruktūrizavimo plano priemonių įgyvendinimo rezultatai neatitinka arba negalės atitikti restruktūrizavimo plano reikalavimų, nedelsdamas raštu apie tai praneša įmonės vadovui, kreditorių komitetui, kreditorių susirinkimui ir įmonės administratoriui (jeigu jis paskirtas);“.
19 straipsnis. 23 straipsnio pakeitimas
23 straipsnio 1 ir 2 dalyse išbraukti žodžius „administracijos“ ir visą straipsnį išdėstyti taip:
„23 straipsnis. Restruktūrizuojamos įmonės kreditorių susirinkimų sušaukimas
1. Pirmąjį kreditorių susirinkimą dėl įmonės restruktūrizavimo bylos iškėlimo šaukia įmonės vadovas. Į pirmąjį susirinkimą kviečiami visi kreditoriai, tarp jų ir kreditoriai, kuriems įmonės įsipareigojimų terminai pasibaigs per restruktūrizavimo plano metmenyse numatomą įmonės restruktūrizavimo laikotarpį. Apie šaukiamą pirmąjį susirinkimą kreditoriams turi būti pranešta raštu ir per šalies laikraštį ne vėliau kaip prieš 10 kalendorinių dienų iki susirinkimo dienos. Kreditorių sąrašą ir jų reikalavimų sumas įmonės vadovas sudaro vadovaudamasis įmonėje turimais dokumentais.
2. Kitus kreditorių susirinkimus šaukia įmonės administratorius, kreditorių susirinkimo pirmininkas arba teismas. Reikalauti, kad kreditorių komiteto pirmininkas sušauktų kreditorių susirinkimą, taip pat turi teisę įmonės vadovas, kreditoriai, kurių reikalavimų suma sudaro ne mažiau kaip 10 procentų visų kreditorių bendros reikalavimų sumos.“
20 straipsnis. 24 straipsnio 2 ir 4 dalių pakeitimas
1. 24 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžių „valdymo organo, savininko ir“ įrašyti žodžius „dalyvių susirinkimo, valstybės ar savivaldybės įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos ar“, išbraukti žodį „administracijos“ ir šią dalį išdėstyti taip:
„2. Kreditorių susirinkimas, gavęs raštišką įmonės dalyvių susirinkimo, valstybės ar savivaldybės įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos ar investuotojo (investuotojų) prašymą nutraukti įmonės restruktūrizavimą, gali priimti nutarimą kreiptis į teismą dėl restruktūrizavimo bylos nutraukimo ir pavesti įmonės vadovui kreiptis į teismą. Šiam nutarimui turi pritarti kreditoriai, kurių reikalavimų suma sudaro ne mažiau kaip 3/4 visų teisme patvirtintų dar nepatenkintų reikalavimų sumos.“
2. 24 straipsnio 4 dalyje išbraukti žodį „administracijos“ ir šią dalį išdėstyti taip:
21 straipsnis. 25 straipsnio pakeitimas
25 straipsnio 1, 2, 5 dalyse išbraukti žodį „administracijos“, 1 dalyje vietoj žodžių „savininkas (savininko įgaliotas asmuo)“ įrašyti žodžius „dalyvių susirinkimo ar valstybės ar savivaldybės įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos įgaliotas asmuo“, išbraukti trečią sakinį ir visą straipsnį išdėstyti taip:
„25 straipsnis. Įmonės restruktūrizavimo proceso pabaiga
1. Įgyvendinus restruktūrizavimo planą, įmonės vadovas ir įmonės administratorius (jeigu jis paskirtas) per 10 kalendorinių dienų privalo parengti restruktūrizavimo plano įgyvendinimo aktą. Šį aktą turi pasirašyti įmonės vadovas, įmonės administratorius (jeigu jis paskirtas), dalyvių susirinkimo ar valstybės ar savivaldybės įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos įgaliotas asmuo, investuotojas (investuotojai) ir kreditorių komiteto (susirinkimo) pirmininkas.
2. Įmonės vadovas šio straipsnio 1 dalyje nurodytą aktą ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas nuo jo pasirašymo dienos pateikia teismui.
3. Įmonės turto dydis yra nustatomas jo balansine verte pagal finansinę atskaitomybę, sudarytą įmonės restruktūrizavimo proceso baigimo dienos duomenimis.
4. Teismas, gavęs šio straipsnio 1 dalyje nurodytą aktą, priima sprendimą: