LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ PAGAL EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS FINANSINĮ MECHANIZMĄ IR (ARBA) NORVEGIJOS FINANSINĮ MECHANIZMĄ, ADMINISTRAVIMO IR FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2006 m. birželio 28 d. Nr. 1K-239

Vilnius

 

Vadovaudamasis Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugpjūčio 29 d. nutarimu Nr. 941 (Žin., 2005, Nr. 106-3910), 5.6 punktu,

tvirtinu Projektų, finansuojamų pagal Europos ekonominės erdvės finansinį mechanizmą ir (arba) Norvegijos finansinį mechanizmą, administravimo ir finansavimo taisykles (pridedama).

 

 

 

L. E. FINANSŲ MINISTRO PAREIGAS                                               ZIGMANTAS BALČYTIS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2006 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1K-239

 

PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ PAGAL EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS FINANSINĮ MECHANIZMĄ IR (ARBA) NORVEGIJOS FINANSINĮ MECHANIZMĄ, ADMINISTRAVIMO IR FINANSAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projektų, finansuojamų pagal Europos ekonominės erdvės finansinį mechanizmą ir (arba) Norvegijos finansinį mechanizmą, administravimo ir finansavimo taisyklės (toliau vadinama – taisyklės) nustato pagal Europos ekonominės erdvės (toliau vadinama – EEE) finansinį mechanizmą ir (arba) Norvegijos finansinį mechanizmą finansuojamų projektų išlaidų apmokėjimo ir projektų įgyvendinimo priežiūros tvarką.

2. Šios taisyklės parengtos atsižvelgiant į Norvegijos Karalystės ir Lietuvos Respublikos 2005 m. balandžio 14 d. susitarimo memorandumą dėl 2004–2009 metų Norvegijos finansinio mechanizmo, nustatyto pagal 2003 m. spalio 14 d. Norvegijos Karalystės ir Europos bendrijos susitarimą dėl 2004–2009 metų Norvegijos finansinio mechanizmo, įgyvendinimo (Žin., 2005, Nr. 70-2526), Islandijos Respublikos, Lichtenšteino Kunigaikštystės, Norvegijos Karalystės ir Lietuvos Respublikos 2005 m. balandžio 22 d. susitarimo memorandumą dėl 2004–2009 metų EEE finansinio mechanizmo įgyvendinimo (Žin., 2005, Nr. 70-2525) (toliau vadinama – Susitarimo memorandumai) ir Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugpjūčio 29 d. nutarimu Nr. 941 (Žin., 2005, Nr. 106-3910) (toliau vadinama – administravimo taisyklės).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Išlaidų pagrindimo dokumentai – rangovų, paslaugų teikėjų ar prekių tiekėjų pateiktos sąskaitos, perdavimo-priėmimo aktai, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, kelionių ar kiti dokumentai, kuriais pagrindžiamos patirtos išlaidos.

Išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai – banko sąskaitos išrašai, kasos išlaidų orderiai ar kiti dokumentai, kuriais įrodoma, kad pagal išlaidų pagrindimo dokumentus buvo atliktas mokėjimas.

Projekto įgyvendinimo planas – paramos sutarties priedas, kuriuo nustatomas projekto, kuriam skirta parama, įgyvendinimo ir lėšų išmokėjimo grafikas, kitos projekto įgyvendinimo sąlygos.

Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka administravimo taisyklėse vartojamas sąvokas.

 

II. PROJEKTO IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO TVARKA

 

I. MOKĖJIMO PRAŠYMŲ IR MOKĖJIMO PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR TVIRTINIMAS

 

4. Projektai, kuriems įgyvendinti Norvegijos užsienio reikalų ministerija ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetas nusprendė skirti paramą, yra finansuojami iš EEE finansinio mechanizmo ir (arba) Norvegijos finansinio mechanizmo lėšų, valstybės biudžeto lėšų ir (arba) paramos gavėjo (projekto partnerių) nuosavų lėšų. EEE finansinio mechanizmo ir (arba) Norvegijos finansinio mechanizmo ir valstybės biudžeto lėšas (jei jos skiriamos) paramos gavėjui perveda Valstybės iždo departamentas.

5. Mokėjimo prašymų tikrinimą, išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų tikrinimą bei tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimą atlieka įgyvendinančioji institucija.

6. Galutinį tinkamų finansuoti konkretaus projekto išlaidų dydį tvirtina Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerija ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetas.

7. Paramos gavėjas teikia įgyvendinančiosios institucijos nustatytos formos mokėjimo prašymo du egzempliorius.

8. Mokėjimo prašymai teikiami ne dažniau kaip kas 1 mėnesį ir ne rečiau kaip kas tris mėnesius, jei kitaip nenurodyta projekto įgyvendinimo sutartyje.

9. Kartu su mokėjimo prašymu paramos gavėjas pateikia ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas.

10. Mokėjimo prašymuose paramos gavėjas privalo deklaruoti visas patirtas tinkamas finansuoti išlaidas. Jeigu projekto įgyvendinimo sutartyje numatyta, kad paramos gavėjas projekto dalį finansuoja iš nuosavų lėšų (įnašas pinigais), kiekviename mokėjimo prašyme deklaruota tinkamų finansuoti išlaidų suma apmokama taip, kad būtų išlaikytas projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytas paramos ir nuosavų lėšų santykis.

11. Išlaidos, patirtos po galutinio mokėjimo prašymo pateikimo datos, negali būti pripažintos tinkamomis finansuoti.

12. Gavusi mokėjimo prašymą, įgyvendinančioji institucija privalo patikrinti, ar mokėjimo prašymas:

12.1. pateiktas laiku;

12.2. tinkamai užpildytas;

12.3. pasirašytas įgaliotų asmenų;

12.4. turi visus privalomus priedus.

13. Jeigu nors vieną iš šių taisyklių 12 punkte pateiktų mokėjimų prašymų tikrinimo elementų įgyvendinančioji institucija įvertina neigiamai, ji paprašo paramos gavėjo per 10 dienų pateikti pataisytą mokėjimo prašymą. Jei paramos gavėjas per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą nepataiso mokėjimo prašymo ir (arba) nepateikia trūkstamos informacijos, įgyvendinančioji institucija mokėjimo prašymą atmeta, nurodydama atmetimo priežastis. Pašalinęs nurodytus trūkumus, paramos gavėjas mokėjimo prašymą gali pateikti pakartotinai.

14. Jeigu visus iš šių taisyklių 12 punkte pateiktų mokėjimų prašymų tikrinimo elementų įgyvendinančioji institucija įvertina teigiamai, mokėjimo prašymas laikomas tinkamu ir perduodamas išlaidų tinkamumo finansuoti tikrinimą atlikti įgaliotiems įgyvendinančiosios institucijos darbuotojams.

15. Įgyvendinančioji institucija per 45 dienas nuo tinkamo mokėjimo prašymo registravimo dienos priima dėl jo sprendimą. Jeigu įgyvendinančioji institucija negali įvertinti išlaidų tinkamumo finansuoti dėl pateiktos ne visos informacijos (pavyzdžiui, pridėtos ne visos patirtų išlaidų pagrindimo ir (arba) išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintos kopijos), ir (arba) išlaidų tinkamumui finansuoti įvertinti būtina patikra vietoje, įgyvendinančioji institucija paprašo paramos gavėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) atlieka patikrą vietoje arba patvirtina tinkamą finansuoti tik tą išlaidų sumą, dėl kurios paramos gavėjas pateikė išlaidų pagrindimo ir (arba) išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas. Likusi išlaidų dalis nekompensuojama ir apie tai įgyvendinančioji institucija informuoja paramos gavėją ir Finansų ministeriją. Jeigu nebuvo laiku pateikti būtini išlaidų pagrindimo ir (arba) išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai, išlaidos gali būti pripažintos tinkamomis finansuoti paramos gavėjui pateikus kitus mokėjimo prašymus ir pridėjus reikiamų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas.

16. Įgyvendinančioji institucija parengia ir patvirtina mokėjimo prašymų patikros ir tvirtinimo vidaus procedūrą, kurios priedas yra pavyzdinis mokėjimo prašymo tikrinimo ir tvirtinimo lapas.

17. Mokėjimo prašymą tikrina ne mažiau kaip du įgyvendinančiosios institucijos darbuotojai.

18. Patvirtinusi išlaidų tinkamumą, įgyvendinančioji institucija rengia mokėjimo paraiškas valstybės iždui dėl lėšų pervedimo paramos gavėjui (paraiškoje nurodo finansuojamo projekto pavadinimą ir numerį) ir teikia jas Finansų ministerijai. Jei projektas finansuojamas iš EEE finansinio mechanizmo lėšų, pildoma mokėjimo paraiška pervesti lėšas iš specialiosios Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių priemonių programos lėšų (EEE finansinės paramos lėšos); jei projektas finansuojamas iš Norvegijos finansinio mechanizmo lėšų – iš specialiosios EEE ir Norvegijos finansinių priemonių programos lėšų (Norvegijos finansinės paramos lėšos). Jei projektas finansuojamas iš valstybės biudžeto, tai pildoma mokėjimo paraiška pervesti specialiosios programos bendrojo finansavimo lėšas. Finansų ministerija prireikus turi teisę gauti iš įgyvendinančiosios institucijos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas.

19. Netinkamai parengtą mokėjimo paraišką valstybės iždui Finansų ministerija grąžina įgyvendinančiajai institucijai, nurodydama grąžinimo priežastis. Tokiu atveju įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į Finansų ministerijos pastabas, parengia ir pateikia naują mokėjimo paraišką valstybės iždui.

20. Valstybės iždo departamentas mokėjimo paraiškas valstybės iždui apmoka vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2004, Nr. 17-513). Valstybės iždo departamentas per 5 darbo dienas informuoja įgyvendinančiąją instituciją apie mokėjimo paraiškų apmokėjimą.

21. Įgyvendinančioji institucija, gavusi iš Valstybės iždo departamento informaciją apie atliktus mokėjimus paramos gavėjams, šiose taisyklėse nustatyta tvarka rengia ir teikia mokėjimo paraišką Valdybai, kurios kopiją teikia Valstybės iždo departamentui.

 

II. PROJEKTO IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO BŪDAI

 

22. Projekto išlaidos gali būti apmokamos trimis būdais: kompensavimo be avanso mokėjimo, kompensavimo su avanso mokėjimu ir (arba) sąskaitų apmokėjimo.

23. Projekto išlaidų apmokėjimo būdus koordinavimo ir įgyvendinančioji institucijos nustato projekto įgyvendinimo sutartyje atsižvelgdamos į šių taisyklių 24, 28 ir 36 punktuose nustatytus kriterijus.

 

Kompensavimo be avanso mokėjimo būdas

 

24. Kompensavimo be avanso mokėjimo būdas taikomas privačių juridinių asmenų įgyvendinamiems projektams finansuoti, taip pat tiems viešųjų juridinių asmenų įgyvendinamiems projektams finansuoti, kurių 20 procentų ar daugiau tinkamų finansuoti išlaidų finansuojama iš paramos gavėjo nuosavo indėlio lėšų (įnašas pinigais):

24.1. paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą iš nuosavų lėšų ir projekto įgyvendinimo sutartyje bei projekto įgyvendinimo plane nustatytais periodais teikia įgyvendinančiajai institucijai mokėjimo prašymus, kuriuose deklaruoja patirtas ir apmokėtas projekto išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas;

24.2. įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi šių taisyklių 7–18 punktais, per 45 dienas nuo tinkamo mokėjimo prašymo gavimo dienos nustato mokėjimo prašyme deklaruojamų išlaidų tinkamumą finansuoti ir teikia mokėjimo paraišką valstybės iždui;

24.3. projekto įgyvendinimo išlaidos kompensuojamos pagal paramos gavėjo teikiamus mokėjimo prašymus iki 95 procentų projektui įgyvendinti skirtos paramos lėšų sumos. Likusi suma kompensuojama tik tada, kai paramos gavėjas pateikia galutinį mokėjimo prašymą, paskutinę tarpinę ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitas, audito ataskaitą bei auditoriaus išvadą. Jei įgyvendinančioji institucija, išanalizavusi šiuos dokumentus, nustato, kad paramos gavėjui buvo išmokėta didesnė paramos suma nei būtina projektui įgyvendinti, ji, vadovaudamasi projekto įgyvendinimo sutarties nuostatomis, pareikalauja paramos gavėjo grąžinti išmokėtos sumos perviršį.

25. Projekto išlaidas apmokant kompensavimo be avanso mokėjimo būdu, paramos gavėjas mokėjimo prašymus įgyvendinančiajai institucijai teikia kartu su tarpinėmis projekto įgyvendinimo ataskaitomis. Mokėjimo prašyme ir tarpinėje projekto įgyvendinimo ataskaitoje deklaruojamos per ataskaitinį laikotarpį patirtų ir apmokėtų projekto išlaidų sumos turi sutapti.

26. Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerija ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetas per Valdybą gavę iš koordinavimo institucijos tarpines projekto įgyvendinimo ataskaitas tvirtina galutinį išlaidų tinkamumą finansuoti. Jeigu nustatoma mažesnė suma, negu patvirtinta įgyvendinančios institucijos ir išmokėta Valstybės iždo departamento, tuomet atitinkamai mažinama vėlesnio mokėjimo prašymo suma arba paramos gavėjas grąžina išmokėtos sumos perviršį.

27. Išmokėtos sumos perviršis turi būti grąžinamas vadovaujantis Europos Sąjungos finansinės paramos, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų bei bendrojo finansavimo lėšų, išmokėtų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų programų ir (arba) panaudotų pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, šių lėšų registravimo, apskaitos, projektų vykdytojų skolų pripažinimo abejotinomis ir abejotinų skolų nurašymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 (Žin., 2005, Nr. 69-2469).

 

Kompensavimo su avanso mokėjimu būdas

 

28. Jei paramos gavėjas yra biudžetinė įstaiga arba viešasis juridinis asmuo, kuris didžiąją projekto veiklos sričių dalį įgyvendina pats, nesudarydamas rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarčių, ir ne daugiau kaip 20 procentų tinkamų finansuoti išlaidų finansuoja iš nuosavo indėlio lėšų (įnašas pinigais), gali būti taikomas kompensavimo su avanso mokėjimu būdas. Avanso dydis paramos gavėjui gali siekti iki 20 procentų paramos sumos. Avanso dydis nustatomas tokia tvarka:

28.1. paramos gavėjui, kuris iš nuosavo indėlio (partnerių, skolintų) lėšų įsipareigojo bendrai finansuoti iki 5 procentų imtinai tinkamų finansuoti projekto išlaidų (įnašas pinigais), nustatomas 20 procentų paramos sumos dydžio avansas;

28.2. paramos gavėjui, kuris iš nuosavo indėlio lėšų įsipareigojo apmokėti nuo 5,1 iki 10,0 procentų imtinai tinkamų finansuoti projekto išlaidų, nustatomas 15 procentų paramos sumos avansas;

28.3. paramos gavėjui, kuris iš nuosavo indėlio lėšų įsipareigojo apmokėti nuo 10,1 iki 15,0 procentų imtinai tinkamų finansuoti projekto išlaidų, nustatomas 10 procentų paramos sumos avansas;

28.4. paramos gavėjui, kuris iš nuosavo indėlio lėšų įsipareigojo apmokėti nuo 15,1 iki 20,0 procentų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, nustatomas 5 procentų paramos sumos avansas.

29. Avansas mokamas vadovaujantis projekto įgyvendinimo sutarties nuostatomis dėl avanso mokėjimo. Kartu su avanso mokėjimo prašymu paramos gavėjas turi pateikti projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytus dokumentus ir banko garantiją arba laidavimo draudimo sutartį dėl avanso sumos, jeigu avanso suma yra didesnė nei 10 000 litų (netaikoma biudžetinėms įstaigoms). Banko garantija arba laidavimo draudimo sutartis turi galioti tol, kol už gautą avansą atsiskaitoma pateikus išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas.

30. Avansą perveda Valstybės iždo departamentas iš valstybės biudžeto lėšų.

31. Jeigu per 3 mėnesius nuo avanso gavimo dienos paramos gavėjas nepatiria išlaidų, jis, praėjus 3 mėnesiams, per 5 darbo dienas privalo avansą grąžinti Finansų ministerijai.

32. Gavusi paramos gavėjo mokėjimo prašymą, įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi šių taisyklių 7–18 punktais, per 45 dienas nuo tinkamo mokėjimo prašymo gavimo dienos priima sprendimą dėl tinkamų finansuoti išlaidų sumos. Kai bendra pagal paramos gavėjo pateiktus mokėjimo prašymus kompensuota ir avansu paramos gavėjui išmokėta suma pasiekia projektui įgyvendinti skirtą paramos lėšų sumą, projekto įgyvendinimo išlaidos nebekompensuojamos. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas deklaruoja įgyvendinančiajai institucijai visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas ir pateikia paskutinę tarpinę ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitas, audito ataskaitą ir auditoriaus išvadą. Jei įgyvendinančioji institucija, išanalizavusi šiuos dokumentus, nustato, kad paramos gavėjui buvo išmokėta didesnė paramos suma nei būtina projektui įgyvendinti, ji, vadovaudamasi projekto įgyvendinimo sutarties nuostatomis, pareikalauja paramos gavėjo grąžinti išmokėtos sumos perviršį.

33. Projekto išlaidas apmokant kompensavimo su avansu mokėjimo būdu, paramos gavėjas mokėjimo prašymus įgyvendinančiajai institucijai teikia kartu su tarpinėmis projekto įgyvendinimo ataskaitomis. Mokėjimo prašyme ir tarpinėje projekto įgyvendinimo ataskaitoje deklaruojama per ataskaitinį laikotarpį patirtų išlaidų ir apmokėtų projekto išlaidų sumos turi sutapti. Teikiamuose mokėjimo prašymuose avansas turi būti projekto įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka atskaitomas iš deklaruojamos projekto išlaidų sumos.

34. Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerija ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetas per Valdybą gavę iš koordinavimo institucijos tarpines projekto įgyvendinimo ataskaitas tvirtina galutinį išlaidų tinkamumą finansuoti. Jeigu nustatoma mažesnė suma, negu patvirtinta įgyvendinančios institucijos ir išmokėta Valstybės iždo departamento, tuomet atitinkamai koreguojama vėlesnio mokėjimo prašymo suma arba paramos gavėjas grąžina išmokėtos sumos perviršį.

35. Išmokėtos sumos perviršis turi būti grąžinamas vadovaujantis Europos Sąjungos finansinės paramos, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų bei bendrojo finansavimo lėšų, išmokėtų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų programų ir (arba) panaudotų pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, šių lėšų registravimo, apskaitos, projektų vykdytojų skolų pripažinimo abejotinomis ir abejotinų skolų nurašymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 (Žin., 2005, Nr. 69-2469).

 

Sąskaitų apmokėjimo būdas

 

36. Viešųjų juridinių asmenų projektams, kurių mažiau kaip 20 procentų tinkamų finansuoti išlaidų bendrai finansuojama iš paramos gavėjo nuosavų lėšų (įnašas pinigais) ir kuriems įgyvendinti paramos gavėjas sudaro darbų, paslaugų teikimo arba prekių tiekimo sutartis su rangovais, paslaugų teikėjais arba prekių tiekėjais, turi būti taikomas rangovų, prekių tiekėjų ir paslaugų teikėjų pateiktų sąskaitų apmokėjimo būdas:

36.1. paramos gavėjas turi patikrinti kiekvieną rangovo, paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo pateiktą sąskaitą, jos atitiktį rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarties sąlygoms, patikrinti ir priimti atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar patiektas prekes (išskyrus išankstinio apmokėjimo sąskaitą) ir, pasirašęs sąskaitą, kaip tinkamą apmokėti, kartu su kitais reikalaujamais dokumentais kartu su mokėjimo prašymu pateikti ją įgyvendinančiajai institucijai šiose taisyklėse ir projekto įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka;

36.2. rangovo, paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo pateikta sąskaita paramos gavėjui gali būti laikoma tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei:

36.2.1. rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutartys yra sudarytos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) ir Pirkimų taisyklių Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo ir Norvegijos finansinio mechanizmo paramos gavėjams – perkančiosioms organizacijoms pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą arba Pirkimų taisyklių Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo ir Norvegijos finansinio mechanizmo paramos gavėjams, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, patvirtintų finansų ministro 2006 m. gegužės 11 d. įsakymu Nr. 1K-189 (Žin., 2006, Nr. 56-2002) (toliau vadinama – Pirkimų taisyklės), nuostatomis ir apie atliekamus pirkimus informuota Viešųjų pirkimų tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (jei reikia);

36.2.2. rangovo, paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo pateikta sąskaita atitinka rangos, prekių tiekimo ar paslaugų teikimo sutarties sąlygas;

36.3. rangovo, paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo pateikta sąskaita paramos gavėjui dėl išankstinio arba tarpinio apmokėjimo gali būti laikoma tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei kartu yra pateikta banko garantija arba laidavimo draudimo sutartis dėl išrašytos sąskaitos sumos.

37. Paramos gavėjas teikia įgyvendinančiajai institucijai mokėjimo prašymus ne dažniau kaip kas mėnesį ir minimali mokėjimo prašyme nurodyta suma, taikant sąskaitų apmokėjimo būdą, yra 100 000 litų.

38. Įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi šių taisyklių 7–18 punktais, per 45 dienas nuo tinkamo mokėjimo prašymo gavimo dienos patikrina mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti, pateiktos sąskaitos atitiktį šių taisyklių 36.2 punkte nustatytiems reikalavimams ir rengia bei teikia mokėjimo paraišką valstybės iždui.

39. Paramos gavėjas, gavęs paramos lėšas, per 5 darbo dienas privalo išmokėti šias lėšas rangovui, paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui ir išsiųsti įgyvendinančiajai institucijai ir Valstybės iždo departamentui pranešimą apie sąskaitų apmokėjimą, pridėjęs išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas bei nurodęs projekto įgyvendinimo sutarties ir mokėjimo prašymo, pagal kurį buvo atlikti mokėjimai, numerius.

40. Įgyvendinančioji institucija, gavusi paramos gavėjo pranešimą apie lėšų išmokėjimą rangovui, paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui, patikrina išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas bei nustatyta tvarka parengia ir išsiunčia mokėjimo paraišką Valdybai.

41. Taikant sąskaitų apmokėjimo būdą, paramos gavėjas teikia tarpines projekto įgyvendinimo ataskaitas projekto įgyvendinimo sutartyje ir projekto įgyvendinimo plane nustatytais periodais, o tarpinėje projekto įgyvendinimo ataskaitoje deklaruojama per ataskaitinį laikotarpį patirtų išlaidų ir apmokėtų išlaidų suma turi sutapti su per ataskaitinį laikotarpį pateiktuose mokėjimo prašymuose deklaruotų ir įgyvendinančiosios institucijos pripažintų tinkamomis finansuoti bei paramos gavėjo apmokėtų išlaidų suma.

42. Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerija ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetas per Valdybą gavę iš koordinavimo institucijos tarpines projekto įgyvendinimo ataskaitas tvirtina galutinį išlaidų tinkamumą finansuoti. Jeigu nustatoma kitokia suma, negu patvirtinta įgyvendinančios institucijos ir išmokėta Valstybės iždo departamento, tuomet atitinkamai koreguojama vėlesnio mokėjimo prašymo suma arba paramos gavėjas grąžina išmokėtos sumos perviršį.

43. Išmokėtos sumos perviršis turi būti grąžinamas vadovaujantis Europos Sąjungos finansinės paramos, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų bei bendrojo finansavimo lėšų, išmokėtų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų programų ir (arba) panaudotų pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, šių lėšų registravimo, apskaitos, projektų vykdytojų skolų pripažinimo abejotinomis ir abejotinų skolų nurašymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 (Žin., 2005, Nr. 69-2469).

 

III. PROJEKTŲ IŠLAIDŲ POREIKIO PROGNOZAVIMAS

 

44. Įgyvendinančioji institucija teikia Valstybės iždo departamentui Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo ataskaitas:

44.1. iki kiekvieno mėnesio 25 dienos – per ateinančius tris mėnesius planuojamų patirti išlaidų iš valstybės biudžeto specialiosios programos lėšų, skirtų Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų projektams įgyvendinti, ataskaitą (1 priedas);

44.2. per 15 kalendorinių dienų ketvirčiui pasibaigus – planuojamų išlaidų, skirtų Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų projektams įgyvendinti einamaisiais ir pirmais ateinančiais metais, ataskaitą (2 priedas).

 

IV. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

I. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SUTARTIES PAKEITIMAI

 

45. Jokie su Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerija, EEE finansinio mechanizmo komitetu, koordinavimo institucija ir įgyvendinančiąja institucija raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo, didinantys projekto apimtį, keičiantys arba didinantys projekto išlaidas, pratęsiantys projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys projektą ar projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytus paramos gavėjo įsipareigojimus, nėra leidžiami. Paramos gavėjas privalo raštu informuoti įgyvendinančiąją instituciją apie visus numatomus pakeitimus, susijusius su projekto įgyvendinimo sutartimi ir projekto įgyvendinimu.

46. Visi projekto keitimai turi būti iš anksto suderinti su Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerija ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetu, išskyrus atvejus, kai projekto pakeitimai nedaro įtakos projekto tikslams ir rezultatams, o dėl finansinio projekto pakeitimo:

46.1. keičiami tarpinių projekto įgyvendinimo ataskaitų teikimo terminai projekto įgyvendinimo plane;

46.2. perskirstomos lėšos tarp biudžeto išlaidų kategorijų neviršijant 15 procentų kiekvienoje iš tų atitinkamų biudžeto išlaidų kategorijų paskutiniame patvirtintame projekto įgyvendinimo plane numatytos tinkamų finansuoti išlaidų sumos;

46.3. perskirstomos lėšos tarp projekto veiklos sričių neviršijant 15 procentų kiekvienai iš tų atitinkamų sričių paskutiniame patvirtintame projekto įgyvendinimo plane numatytos tinkamų finansuoti išlaidų sumos.

47. Nepaisant šių taisyklių 46.1–46.3 punktuose numatytų išimčių, didinant projekto administravimo išlaidas visada reikia iš anksto gauti Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komiteto pritarimą.

48. Jei projekto pakeitimui reikalingas Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komiteto pritarimas, projekto įgyvendinimo sutartis gali būti keičiama tik gavus Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komiteto pritarimą.

49. Projekto įgyvendinimo sutartis turi būti keičiama, jeigu:

49.1. pasikeitė paramos gavėjo rekvizitai;

49.2. būtina pakeisti projekto įgyvendinimo laikotarpį;

49.3. kurios nors projekto biudžeto išlaidų kategorijos suma nukrypusi nuo projekto įgyvendinimo sutartyje planuotos sumos daugiau kaip 15 procentų;

49.4. yra nenumatytų aplinkybių, turinčių įtakos projekto įgyvendinimo nukrypimui nuo projekto įgyvendinimo sutarties sąlygų.

50. Atsiradus šių taisyklių 49 punkte išvardytoms aplinkybėms, paramos gavėjas privalo raštu pateikti įgyvendinančiajai institucijai prašymą pakeisti projekto įgyvendinimo sutartį ir kartu su prašymu pateikti visus įrodymus, pagrindžiančius prašymą. Jeigu paramos gavėjui neaišku, ar keičiant tam tikrus projekto įsipareigojimus ir paramos gavimo sąlygas būtina pakeisti projekto įgyvendinimo sutartį, jis raštu kreipiasi į įgyvendinančiąją instituciją, kuri per 10 darbo dienų pateikia paramos gavėjui paaiškinimą.

51. Įgyvendinančioji institucija, gavusi paramos gavėjo prašymą pakeisti projekto įgyvendinimo sutartį, įvertina prašymo aplinkybes, pateikia pasiūlymą koordinavimo institucijai kartu su išvada dėl galimo projekto įgyvendinimo sutarties keitimo. Išvadoje įgyvendinančioji institucija išdėsto savo siūlymą:

51.1. atmesti paramos gavėjo prašymą;

51.2. kreiptis į Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministeriją ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetą dėl pritarimo projekto pakeitimui;

51.3. patenkinti paramos gavėjo prašymą;

51.4. patenkinti paramos gavėjo prašymą su tam tikromis sąlygomis ir nuspręsti, kaip turi būti keičiama projekto įgyvendinimo sutartis.

52. Jei įgyvendinančioji institucija nusprendžia siūlyti patenkinti paramos gavėjo prašymą pakeisti projekto įgyvendinimo sutartį arba patenkinti su tam tikromis sąlygomis, ji pateikia koordinavimo institucijai projekto įgyvendinimo sutarties pakeitimo projektą.

53. Įgyvendinančioji institucija, gavusi ir užregistravusi koordinavimo institucijos sprendimą patenkinti paramos gavėjo prašymą arba patenkinti paramos gavėjo prašymą su tam tikromis sąlygomis, nedelsdama informuoja paramos gavėją ir prie rašto paramos gavėjui prideda koordinavimo institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens ir įgyvendinančiosios institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens pasirašytą projekto įgyvendinimo sutarties pakeitimą. Rašte įgyvendinančioji institucija nurodo terminą, per kurį paramos gavėjas turi pasirašyti projekto įgyvendinimo sutarties pakeitimą ir grąžinti ją įgyvendinančiajai institucijai. Jeigu paramos gavėjas per įgyvendinančiosios institucijos nurodytą terminą neatsiunčia pasirašyto projekto įgyvendinimo sutarties pakeitimo, laikoma, kad jis nesutiko su pasiūlytu projekto įgyvendinimo sutarties pakeitimu.

54. Įgyvendinančioji institucija, gavusi ir užregistravusi koordinavimo institucijos sprendimą atmesti paramos gavėjo prašymą, nedelsdama raštu apie tai informuoja paramos gavėją ir rašte išdėsto atmetimo motyvus.

55. Įgyvendinančioji institucija, gavusi ir užregistravusi koordinavimo institucijos sprendimą kreiptis į Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministeriją ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetą dėl pritarimo projekto pakeitimui, nedelsdama apie tai raštu informuoja paramos gavėją. Įgyvendinančioji institucija, gavus informaciją iš koordinavimo institucijos dėl Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komiteto pritarimo projekto pakeitimui, nedelsdama informuoja paramos gavėją ir prie rašto paramos gavėjui prideda koordinavimo institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens ir įgyvendinančiosios institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens pasirašytą projekto įgyvendinimo sutarties pakeitimą. Rašte įgyvendinančioji institucija nurodo terminą, per kurį paramos gavėjas turi pasirašyti projekto įgyvendinimo sutarties pakeitimą ir grąžinti ją įgyvendinančiajai institucijai. Jeigu paramos gavėjas per įgyvendinančiosios institucijos nurodytą terminą neatsiunčia pasirašyto projekto įgyvendinimo sutarties pakeitimo, laikoma, kad jis nesutiko su pasiūlytu projekto įgyvendinimo sutarties pakeitimu

 

II. PROJEKTŲ PATIKRA VIETOJE

 

56. Įgyvendinančioji institucija privalo atlikti kiekvieno projekto patikrą projekto įgyvendinimo vietoje mažiausia vieną kartą per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Kol įgyvendinančioji institucija neatliko projekto patikros vietoje, paramos gavėjui negali būti išmokėta galutinė paramos suma.

57. Įgyvendinančioji institucija patikroms vietose atlikti parengia ir patvirtina patikrų vietoje atlikimo vidaus procedūrą, kurioje nustato: standartinio patikros vietoje lapo formą, metinio patikrų vietos plano tvirtinimo ir kitą patikrų vietoje atlikimo tvarką. Patikros vietoje tikslas ir tikrinimo elementai turi būti apibrėžti patikros vietoje lape. Įgyvendinančioji institucija gali tikrinti paramos gavėjo (ir/arba) partnerio) ūkinę veiklą tik tiek, kiek ji yra susijusi su tikrinamo projekto įgyvendinimu.

58. Įgyvendinančioji institucija atlieka planines ir neplanuotas patikras vietose:

58.1. planines patikras vietose įgyvendinančioji institucija atlieka pagal metinį patikrų vietose planą. Esant poreikiui metinis patikrų vietose planas gali būti keičiamas. Metinį patikrų vietose planą ir jo pakeitimus, suderintus su koordinavimo institucija, tvirtina įgyvendinančioji institucija;

58.2. prireikus įgyvendinančioji institucija gali atlikti neplanuotas patikras.

59. Patikrą vietoje atlieka ne mažiau kaip du įgyvendinančiosios institucijos atstovai. Atliekant patikrą vietoje gali dalyvauti koordinavimo institucijos atstovai.

60. Patikrą vietoje atlikti paskirti įgyvendinančiosios institucijos atstovai prieš tai privalo išanalizuoti turimą informaciją apie planuojamą patikrinti projektą.

61. Įgyvendinančioji institucija turi apie patikrą vietoje raštu (faksu arba registruotu laišku) informuoti paramos gavėją likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki patikros vietoje atlikimo. Siunčiamame rašte įgyvendinančioji institucija nurodo:

61.1. patikros vietoje datą;

61.2. patikrą vietoje atliksiančių įgyvendinančiosios institucijos ir (arba) koordinavimo institucijos atstovų vardus, pavardes ir duomenis ryšiams palaikyti;

61.3. numatomą patikros vietoje apimtį;

61.4. paramos gavėjo (ar projekto partnerio) atstovus, kurie turėtų dalyvauti patikros atlikimo metu;

61.5. projekto įgyvendinimo dokumentus, kuriuos paramos gavėjas (ar projekto partneris) privalės pateikti patikrą vietoje atliekantiems įgyvendinančiosios institucijos ir (arba) koordinavimo institucijos atstovams.

62. Jei išankstinis paramos gavėjo informavimas apie planuojamą patikrą vietoje gali turėti neigiamos įtakos patikros vietoje rezultatams, įgyvendinančioji institucija patikrą vietoje gali atlikti prieš tai iš anksto neinformavusi paramos gavėjo.

63. Atlikęs patikrą vietoje, įgyvendinančiosios institucijos darbuotojas pildo patikros vietoje lapą.

64. Patikros vietoje metu tikrinama, ar:

64.1. paramos gavėjo įgyvendinančiajai institucijai pateiktuose mokėjimo prašymuose ir projekto įgyvendinimo ataskaitose nurodyta informacija yra teisinga;

64.2. paramos gavėjo kartu su mokėjimo prašymais teiktos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijos atitinka šių dokumentų originalus;

64.3. atlikti darbai, suteiktos paslaugos ir įsigytos prekės, už kurias paramos gavėjas atsiskaitė įgyvendinančiajai institucijai;

64.4. paramos gavėjas įgyvendina projekto viešinimo ir informavimo priemones;

64.5. paramos gavėjas tinkamai tvarko projekto apskaitą;

64.6. paramos gavėjas laikosi kitų projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytų sąlygų.

65. Patikros vietoje metu nustačiusi neesminių neatitikimų, kurie nepažeidžia projekto įgyvendinimo sutarties ir gali būti ištaisyti paramos gavėjo, įgyvendinančioji institucija suformuluoja reikalavimus paramos gavėjui ir nustato terminą, per kurį šie reikalavimai turi būti įvykdyti. Apie reikalavimus ir jų įvykdymo terminus įgyvendinančioji institucija raštu informuoja paramos gavėją ir koordinavimo instituciją. Apie reikalavimų įvykdymą paramos gavėjas turi raštu pranešti įgyvendinančiajai institucijai.

66. Nustačiusi arba gavusi informacijos apie paramos projektui naudojimo pažeidimus, įgyvendinančioji institucija:

66.1. nedelsdama informuoja apie tokius pažeidimus koordinavimo instituciją;

66.2. analizuoja galimus paramos projektui naudojimo pažeidimus;

66.3. nustačiusi, kad esama pažeidimų, priima sprendimą dėl projekto finansavimo sustabdymo ir nustato terminą šiems pažeidimams pašalinti;

66.4. teikia koordinavimo institucijai pasiūlymą dėl projekto finansavimo nutraukimo, jeigu šių pažeidimų paramos gavėjas nepašalina per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą;

66.5. gavusi koordinavimo institucijos sprendimą nutraukti projekto finansavimą, imasi priemonių, kad teisės aktų nustatyta tvarka būtų susigrąžinta išmokėta parama projektui.

67. Jei įgyvendinančioji institucija, atlikusi patikrą vietoje, įtaria, kad paramos gavėjo pažeidimai gali turėti nusikalstamos veikos požymių, apie tai per 5 darbo dienas informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos.

68. Įgyvendinančioji institucija, atlikusi patikrą vietoje, privalo paramos gavėją supažindinti su patikros vietoje lapu ir paprašyti, kad paramos gavėjas pasirašytų ant patikros vietoje lapo. Jei paramos gavėjas nesutinka su patikros vietoje išvadomis ir nepasirašo ant patikros vietoje lapo, apie tai pažymima patikros vietoje lape. Tokiu atveju apie atliktą patikrą vietoje įgyvendinančioji institucija informuoja koordinavimo instituciją. Koordinavimo institucija atlieka papildomą patikrą vietoje ir priima sprendimą dėl tolesnio projekto finansavimo.

 

III. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO ATASKAITOS

 

69. Paramos gavėjas privalo teikti įgyvendinančiajai institucijai tarpines, metines ir galutines projektų įgyvendinimo ataskaitas pagal Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komiteto nustatytą formą.

70. Jei projekto įgyvendinimo sutartyje ir projekto įgyvendinimo plane nenurodyta kitaip, paramos gavėjas teikia įgyvendinančiajai institucijai tarpines projekto įgyvendinimo ataskaitas, kuriose pateikiama informacija už trijų mėnesių ataskaitinį laikotarpį, ne vėliau kaip per 30 dienų pasibaigus ataskaitiniam projekto įgyvendinimo laikotarpiui.

71. Tarpinėse projekto įgyvendinimo ataskaitose paramos gavėjas pateikia informaciją apie:

71.1. projekto įgyvendinimo eigą pagal veiklos sritis;

71.2. kylančias problemas ir priemones jas spręsti;

71.3. projekto rodiklius, t. y. projekto tikslus ir pasiektus rezultatus per ataskaitinį laikotarpį;

71.4. išlaidas, patirtas per ataskaitinį laikotarpį;

71.5. bendrojo finansavimo lėšas;

71.6. kitą Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komiteto nustatytoje formoje prašomą pateikti informaciją.

72. Jei projekto įgyvendinimo eiga ir (arba) patirtos išlaidos skiriasi nuo planuotos projekto eigos ar planuojamų išlaidų, numatytų projekto įgyvendinimo plane, paramos gavėjas turi tai tinkamai paaiškinti tarpinėje projekto įgyvendinimo ataskaitoje.

73. Paramos gavėjas kartu su tarpinėmis projekto įgyvendinimo ataskaitomis pateikia projekto įgyvendinimą pagrindžiančius dokumentus (pavyzdžiui, publikacijas, seminarų dalyvių sąrašus, brėžinius, statinių nuotraukas ir kitus dokumentus), informaciją apie įvykdytų pirkimų rezultatus (pasirašytas sutartis), projekto viešinimo priemonių dokumentus.

74. Įgyvendinančioji institucija, gavusi tarpinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, ją išnagrinėja per 20 darbo dienų ir nustato, ar projektas vykdomas laikantis projekto įgyvendinimo sutarties sąlygų, taip pat ar:

74.1. paramos gavėjas pateikė tarpinę projekto įgyvendinimo ataskaitą laiku ir įvykdė kitus ataskaitos pateikimo reikalavimus (įskaitant priedus ir dokumentus);

74.2. projektas įgyvendinamas pagal projekto įgyvendinimo planą;

74.3. per ataskaitinį laikotarpį pasiekti rezultatai sutampa su paramos gavėjo įsipareigojimais ir jie leidžia tikėtis, kad, įgyvendinus projektą, bus pasiekti visi numatyti projekto tikslai;

74.4. projektas įgyvendinamas laikantis pirkimų, viešinimo priemonių ir kitų projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytų reikalavimų;

74.5. patirtos išlaidos yra tinkamos finansuoti ir sutampa su per ataskaitinį laikotarpį pateiktuose mokėjimo prašymuose deklaruotų išlaidų suma.

75. Patikrinusi ir įvertinusi tarpinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, įgyvendinančioji institucija gali:

75.1. patvirtinti tarpinėje projekto įgyvendinimo ataskaitoje deklaruotų išlaidų tinkamumą finansuoti ir teikti ją koordinavimo institucijai tvirtinti;

75.2. paramos gavėjo paprašyti papildomos informacijos ir nustatyti terminą, per kurį jis turi pateikti šią informaciją ir (arba) nuspręsti atlikti projekto patikrą vietoje;

75.3. ją atmesti, išdėstydama atmetimo motyvus, ir nustatyti terminą, per kurį paramos gavėjas turi ištaisyti ataskaitos/projekto įgyvendinimo trūkumus ir pateikti naują tarpinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.

76. Koordinavimo institucijai patvirtinus tarpinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, įgyvendinančioji institucija rengia mokėjimo paraišką Valdybai ir mokėjimo paraišką valstybės iždui (jei reikia).

77. Jeigu paramos gavėjas laiku nepateikia tarpinės projekto įgyvendinimo ataskaitos, įgyvendinančioji institucija turi raštu apie tai priminti paramos gavėjui ir nustatyti terminą, per kurį tarpinė projekto įgyvendinimo ataskaita turi būti pateikta.

78. Jeigu paramos gavėjas tarpinės projekto įgyvendinimo ataskaitos nepateikia per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą arba įgyvendinančioji institucija ją atmeta 3 kartus, įgyvendinančioji institucija gali inicijuoti paramos projektui sustabdymą, projekto įgyvendinimo sutarties nutraukimą ir (arba) suteiktos paramos arba jos dalies grąžinimą.

79. Paramos gavėjas teikia įgyvendinančiajai institucijai metines projekto įgyvendinimo ataskaitas, kuriose pateikiama informacija už dvylikos mėnesių projekto įgyvendinimo ataskaitinį laikotarpį, ne vėliau kaip per 30 dienų pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui. Ataskaitinis laikotarpis pradedamas skaičiuoti nuo projekto įgyvendinimo sutarties pasirašymo dienos.

80. Metinėse projekto įgyvendinimo ataskaitose paramos gavėjas pateikia informaciją apie:

80.1. projekto įgyvendinimo eigą;

80.2. kylančias problemas ir priemones jas spręsti;

80.3. projekto rodiklius, t. y. projekto tikslus ir pasiektus rezultatus per ataskaitinį laikotarpį;

80.4. išlaidas, patirtas per ataskaitinį laikotarpį;

80.5. projekto įgyvendinimo riziką ir jos valdymą;

80.6. kitą Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komiteto nustatytoje formoje prašomą pateikti informaciją.

81. Jei projekto įgyvendinimo eiga ir (arba) patirtos išlaidos skiriasi nuo planuotos projekto eigos ar planuojamų išlaidų, numatytų projekto įgyvendinimo plane, paramos gavėjas turi tai tinkamai pagrįsti.

82. Įgyvendinančioji institucija, gavusi metinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, ją išnagrinėja per 20 darbo dienų ir nustato, ar projektas vykdomas laikantis projekto įgyvendinimo sutarties sąlygų, taip pat ar:

82.1. paramos gavėjas pateikė metinę projekto įgyvendinimo ataskaitą laiku ir įvykdė kitus ataskaitos pateikimo reikalavimus;

82.2. projektas įgyvendinamas pagal planą;

82.3. per ataskaitinį laikotarpį pasiekti rezultatai sutampa su paramos gavėjo įsipareigojimais ir jie leidžia tikėtis, kad, įgyvendinus projektą, bus pasiekti visi numatyti projekto tikslai;

82.4. patirtos išlaidos yra tinkamos finansuoti ir sutampa su per ataskaitinį laikotarpį pateiktuose mokėjimo prašymuose ir tarpinėse projekto įgyvendinimo ataskaitose deklaruotų išlaidų suma.

83. Patikrinusi ir įvertinusi metinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, įgyvendinančioji institucija gali:

83.1. ją patvirtinti ir teikti koordinavimo institucijai, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui (toliau vadinama – Valstybės iždo departamentas);

83.2. paprašyti paramos gavėjo papildomos informacijos ir nustatyti terminą, per kurį jis turi pateikti šią informaciją ir (arba) nuspręsti atlikti projekto patikrą vietoje;

83.3. ją atmesti, išdėstydama atmetimo motyvus, ir nustatyti terminą, per kurį paramos gavėjas turi ištaisyti ataskaitos / projekto įgyvendinimo trūkumus ir pateikti naują metinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.

84. Jeigu paramos gavėjas laiku nepateikia metinės projekto įgyvendinimo ataskaitos, įgyvendinančioji institucija turi raštu apie tai priminti paramos gavėjui ir nustatyti terminą, per kurį metinė projekto įgyvendinimo ataskaita turi būti pateikta.

85. Jeigu paramos gavėjas metinės projekto įgyvendinimo ataskaitos laiku nepateikia ir po priminimo arba įgyvendinančioji institucija ją atmeta 3 kartus, įgyvendinančioji institucija gali inicijuoti paramos jam sustabdymą, projekto įgyvendinimo sutarties nutraukimą ir (arba) suteiktos paramos arba jos dalies grąžinimą.

86. Paramos gavėjas teikia įgyvendinančiajai institucijai galutines projekto įgyvendinimo ataskaitas ne vėliau kaip per 30 dienų po projekto įgyvendinimo pabaigos. Galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita teikiama kartu su paskutine tarpine projekto įgyvendinimo ataskaita, audito ataskaita ir auditoriaus išvada.

87. Galutinėje projekto įgyvendinimo ataskaitoje paramos gavėjas pateikia informaciją apie:

87.1. projekto įvykdymą, t. y. ar projektas buvo įgyvendintas pagal projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytas sąlygas;

87.2. projekto rodiklius, t. y. projekto tikslus ir pasiektus rezultatus;

87.3. projektas išlaidas;

87.4. projekto įgyvendinimo metu įgytą patirtį ir rekomendacijas, kokių tolesnių veiksmų reikėtų imtis;

87.5. kitą Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komiteto nustatytoje formoje prašomą pateikti informaciją.

88. Įgyvendinančioji institucija, gavusi galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, ją išnagrinėja per 20 darbo dienų ir nustato, ar projektas įvykdytas laikantis projekto įgyvendinimo sutarties sąlygų, taip pat ar:

88.1. paramos gavėjas pateikė galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą laiku ir įvykdė kitus ataskaitos pateikimo reikalavimus (įskaitant priedus ir dokumentus);

88.2. pasiekti projekto rezultatai sutampa su paramos gavėjo įsipareigojimais;

88.3. patirtos išlaidos yra tinkamos finansuoti ir sutampa su iki galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos pateiktuose mokėjimo prašymuose ir tarpinėse projekto įgyvendinimo ataskaitose deklaruotų išlaidų suma.

89. Patikrinusi ir įvertinusi galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, įgyvendinančioji institucija gali:

89.1. ją patvirtinti, teikti koordinavimo institucijai, Valstybės iždo departamentui ir parengti galutinę mokėjimo paraišką Valdybai;

89.2. paprašyti paramos gavėjo papildomos informacijos ir nustatyti terminą, per kurį jis turi pateikti šią informaciją ir (arba) nuspręsti atlikti projekto patikrą vietoje;

89.3. ją atmesti, išdėstydama atmetimo motyvus, ir nustatyti terminą, per kurį paramos gavėjas turi ištaisyti ataskaitos/projekto įgyvendinimo trūkumus ir pateikti naują galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.

90. Jeigu paramos gavėjas laiku nepateikia galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos, įgyvendinančioji institucija turi raštu apie tai priminti paramos gavėjui ir nustatyti terminą, per kurį galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita turi būti pateikta.

91. Jeigu paramos gavėjas galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos laiku nepateikia ir po priminimo arba įgyvendinančioji institucija ją atmeta 3 kartus, įgyvendinančioji institucija gali inicijuoti paramos jam sustabdymą, projekto įgyvendinimo sutarties nutraukimą ir (arba) suteiktos paramos arba jos dalies grąžinimą.

92. Visos projekto įgyvendinimo ataskaitos, patvirtintos koordinavimo institucijos, turi būti teikiamos Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijai ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetui per EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdybą (toliau vadinama – Valdyba).

 

V. NETINKAMAI ĮGYVENDINTI PROJEKTAI

 

93. Įgyvendinančioji institucija turi teisę sustabdyti paramos teikimą, inicijuoti paramos teikimo nutraukimą ir teikti koordinavimo institucijai pasiūlymą dėl projekto finansavimo nutraukimo ir (arba) jos dalies grąžinimo, kai paramos gavėjas:

93.1. nepateikė tarpinės projekto įgyvendinimo ataskaitos per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą arba įgyvendinančioji institucija ją atmetė 3 kartus;

93.2. prašydamas išmokėti paramos lėšas arba vykdydamas projekto įgyvendinimo sutartį pateikė neteisingą informaciją arba nuslėpė informaciją, turinčią reikšmės tinkamai projekto įgyvendinimo sutarties vykdymo kontrolei;

93.3. vykdydamas projektą, pažeidė Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus, kiek jie yra susiję su projekto įgyvendinimu;

93.4. nustojo vykdyti projektą, nukrypo nuo patvirtintų projekto biudžeto išlaidų kategorijų sumų daugiau kaip 15 procentų ir tikėtina, kad negalės pasiekti projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytų projekto uždavinių ir tikslų;

93.5. anksčiau nei per projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytą laikotarpį nuo projekto įgyvendinimo pabaigos pakeitė remiamos veiklos pobūdį;

93.6. anksčiau nei per projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytą laikotarpį nuo projekto įgyvendinimo pabaigos perleido, pardavė arba kitaip pakeitė iš paramos lėšų įsigyto turto nuosavybės pobūdį (tokiu atveju turi būti grąžinama paramos suma, lygi pirminės investicijos iš paramos lėšų likutinei vertei, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies parduoto turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas);

93.7. nesuderinęs su Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerija ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetu, koordinavimo ir įgyvendinančiąja institucijomis, perleido tretiesiems asmenims savo įsipareigojimus arba teises, nustatytas projekto įgyvendinimo sutartyje;

93.8. nevykdė projekto įgyvendinimo sutarties sąlygų, susijusių su turto draudimu, pranešimu apie draudžiamuosius įvykius bei gautinas draudimo išmokas;

93.9. nesudarė sąlygų ar neleido Norvegijos užsienio reikalų ministerijos, Norvegijos generalinio auditoriaus tarnybos, EEE finansinio mechanizmo komiteto, Europos laisvosios prekybos asociacijos Auditorių valdybos, Valstybės kontrolės, EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdybos, koordinavimo ir įgyvendinančiosios institucijų įgaliotiems asmenims apžiūrėti vietoje ir (arba) patikrinti, kaip vykdomas projektas ir (arba) kaip vykdoma veikla po projekto įgyvendinimo pabaigos;

93.10. netinkamai tvarkė projekto apskaitą;

93.11. pažeidė norminiuose teisės aktuose ir projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytą dokumentų saugojimo tvarką;

93.12. nepradėjo vykdyti projekto per projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytą terminą arba iš viso nevykdė projekto;

93.13. jam iškelta byla dėl bankroto arba jis yra likviduojamas projekto įgyvendinimo metu;

93.14. pažeidė kitas projekto įgyvendinimo sutarties sąlygas.

94. Įgyvendinančioji institucija, nustačiusi ir (arba) gavusi informacijos, jog esama šių taisyklių 93 punkte išvardytų pažeidimų, per 10 darbo dienų nuo tokios informacijos gavimo atlieka papildomą paramos gavėjo pateiktų dokumentų patikrinimą ir (arba) patikrą vietoje.

95. Įgyvendinančioji institucija, atlikusi papildomą paramos gavėjo pateiktų dokumentų patikrinimą ir (arba) patikrą vietoje ir nustačiusi tam tikrų pažeidimų, paramos gavėjui nustato terminą (ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų), per kurį tie pažeidimai turi būti ištaisyti, sustabdo atitinkamo paramos gavėjo mokėjimo prašymo vertinimą (jei mokėjimo prašymas yra pateiktas) ir nedelsdama informuoja koordinavimo instituciją apie tokius pažeidimus.

96. Jei paramos gavėjas per nustatytą terminą nepašalina aptiktų pažeidimų, įgyvendinančioji institucija siūlo koordinavimo institucijai nutraukti paramos teikimą. Apie rastus ir nepašalintus pažeidimus įgyvendinančioji institucija taip pat per 5 darbo dienas informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos.

97. Koordinavimo institucija išnagrinėja įgyvendinančiosios institucijos pasiūlymą nutraukti projekto finansavimą arba suteiktos paramos arba jos dalies grąžinimą ir informuoja apie tai Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministeriją ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetą per EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdybą ir EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų priežiūros komitetą.

98. Koordinavimo institucija, gavusi įgyvendinančiosios institucijos pasiūlymą nutraukti projekto finansavimą arba suteiktos paramos arba jos dalies grąžinimą, paprašo paramos gavėjo pateikti motyvuotus paaiškinimus, papildomą informaciją ir dokumentus.

99. Koordinavimo institucija, atsižvelgdama į Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos, EEE finansinio mechanizmo komiteto ir EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų priežiūros komiteto išvadas ir paramos gavėjo pateiktus motyvuotus paaiškinimus, papildomą informaciją ir dokumentus, priima sprendimą:

99.1. sustabdyti paramos teikimą ir nurodyti pažeidimų pašalinimo terminą;

99.2. nutraukti paramos teikimą, nutraukti projekto įgyvendinimo sutartį ir pareikalauti grąžinti sumokėtas lėšas arba išmokėtą jų dalį;

99.3. atmesti įgyvendinančiosios institucijos siūlymą, kaip nepagrįstą.

100. Koordinavimo institucija, priimdama sprendimą dėl netinkamai įgyvendinamų projektų, atsižvelgia į tai, ar projektas įgyvendinamas netinkamai dėl paramos gavėjo kaltės bei aplaidumo ar dėl objektyvių aplinkybių, kurių neįmanoma buvo numatyti teikiant projekto paraišką.

101. Įgyvendinančioji institucija, gavusi koordinavimo institucijos sprendimą nutraukti projekto finansavimą, imasi priemonių, kad teisės aktų nustatyta tvarka būtų susigrąžinta išmokėta parama projektui.

102. Paramos gavėjas, gavęs sprendimą dėl paramos teikimo sustabdymo arba projekto įgyvendinimo sutarties nutraukimo ir paramos lėšų gražinimo, privalo per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus ir apie jų įvykdymą raštu informuoti įgyvendinančiąją ir koordinavimo institucijas. Šis terminas negali būti trumpesnis nei 10 darbo dienų, jei paramos teikimas sustabdomas, ir 1 mėnuo, – jei reikalaujama grąžinti išmokėtas lėšas.

103. Paramos teikimą koordinavimo institucija gali atnaujinti tik paramos gavėjui pašalinus pažeidimus.

104. Gavusi iš Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos pranešimą, kad atliekamas įgyvendinamo projekto ikiteisminis tyrimas, įgyvendinančioji institucija turi nedelsdama apie tai informuoti koordinavimo instituciją, atlikti patikrą vietoje ir prireikus inicijuoti paramos teikimo sustabdymą.

 

VI. DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS IR PRIEINAMUMAS

 

105. Koordinavimo ir įgyvendinančioji institucijos bei paramos gavėjas visų su EEE finansinio mechanizmo ir (arba) Norvegijos finansiniu mechanizmo įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą organizuoja vadovaudamiesi Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 1997 m. rugpjūčio 15 d. įsakymu Nr. 38 (Žin., 1997, Nr. 78-2006), bet ne trumpiau kaip 10 metų nuo projekto pabaigos.

106. Norvegijos užsienio reikalų ministerijos, Norvegijos generalinio auditoriaus tarnybos, EEE finansinio mechanizmo komiteto, Europos laisvosios prekybos asociacijos Auditorių valdybos, Valstybės kontrolės, EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdybos, koordinavimo ir įgyvendinančiosios institucijų įgalioti asmenys turi teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip yra vykdomas projektas, taip pat turi teisę audituoti ir kontroliuoti paramos gavėjo finansinę ar ūkinę veiklą, kiek ji susijusi su projektu, visas kitas aplinkybes, susijusias su projektu bei projekto įgyvendinimo sutartimi, projekto vykdymo laikotarpiu ir projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytą laikotarpį po projekto įgyvendinimo pabaigos.

107. Koordinavimo ir įgyvendinančioji institucijos bei paramos gavėjas privalo užtikrinti su EEE finansinio mechanizmo ir (arba) Norvegijos finansiniu mechanizmo įgyvendinimu susijusių dokumentų saugumą ir prieinamumą koordinavimo ir įgyvendinančiosios institucijos, Valstybės kontrolės, Valdybos, Norvegijos užsienio reikalų ministerijos, Norvegijos generalinio auditoriaus tarnybos, EEE finansinio mechanizmo komiteto ir Europos laisvosios prekybos asociacijos Auditorių valdybos atstovams.

108. Paramos gavėjas privalo saugoti:

108.1. projekto įgyvendinimo sutarties ir visų projekto įgyvendinimo sutarties pakeitimų originalus;

108.2. tarpinių, metinių ir galutinių projekto įgyvendinimo ataskaitų ir jų priedų kopijas ir kitus susijusius dokumentus;

108.3. išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus;

108.4. susirašinėjimo su įgyvendinančiąja ir koordinavimo institucijomis dokumentų kopijas;

108.5. viešųjų pirkimų vykdymo dokumentų originalus arba kopijas;

108.6. įgyvendintas viešinimo priemones įrodančius dokumentus.

109. Įgyvendinančioji institucija privalo saugoti visus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus, susegtus į bylas pagal kiekvieną patvirtintą projektą bylą, kurioje saugomi:

109.1. paramos sutarčių kopijas;

109.2. projekto įgyvendinimo sutarčių ir projekto įgyvendinimo sutarčių pakeitimo originalus;

109.3. prašymų pakeisti projekto įgyvendinimo sutartį ir sprendimų dėl projekto įgyvendinimo sutarties pakeitimo dokumentų originalus arba kopijas ir kitus susijusius dokumentus;

109.4. mokėjimo prašymų, jų priedų ir jų tikrinimo bei tvirtinimo lapų originalus;

109.5. mokėjimo paraiškų valstybės iždui kopijas;

109.6. mokėjimo paraiškų Valdybai kopijas;

109.7. lėšų išmokėjimą projektų vykdytojams ir rangovams, prekių tiekėjams ar paslaugų teikėjams pateisinančių dokumentų kopijas;

109.8. tarpinių, metinių ir galutinių projekto įgyvendinimo ataskaitų ir jų priedų originalus ir kitus susijusius dokumentus;

109.9. patikrų vietose ataskaitų originalus;

109.10. susirašinėjimo su koordinavimo institucija ir paramos gavėju dokumentų kopijas.

110. Koordinavimo institucija privalo saugoti:

110.1. paramos sutarčių originalus;

110.2. projekto įgyvendinimo sutarčių ir projekto įgyvendinimo sutarčių pakeitimo originalus;

110.3. susirašinėjimo su įgyvendinančiąja institucija ir paramos gavėju dokumentų kopijas.

______________

 


 

Projektų, finansuojamų pagal Europos

ekonominės erdvės finansinį mechanizmą ir

(arba) Norvegijos finansinį mechanizmą,

administravimo ir finansavimo taisyklių

1 priedas

 

(Per ateinančius tris mėnesius planuojamų patirti išlaidų iš valstybės biudžeto specialiosios programos lėšų, skirtų Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų projektams įgyvendinti, ataskaitos formos pavyzdys)

 

VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra

--------------------------------------------------------------------------------------

(Įgyvendinančiosios institucijos pavadinimas)

 

PER ATEINANČIUS TRIS <MĖNESIŲ PAVADINIMAI> MĖNESIUS PLANUOJAMŲ PATIRTI IŠLAIDŲ IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS LĖŠŲ, SKIRTŲ EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ PROJEKTAMS ĮGYVENDINTI, ATASKAITA

 

______________ Nr. _________________

                                                       (Data)

____________________

(Sudarymo vieta)

tūkst. litų

Priemonės pavadinimas

Planuojama išlaidų N-N+2 mėnesiais iš Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių priemonių programos Europos ekonominės erdvės finansinės paramos lėšų

Planuojama išlaidų N-N+2 mėnesiais iš Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių priemonių programos Norvegijos finansinės paramos lėšų

Planuojama išlaidų N-N+2 mėnesiais iš Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių priemonių programos bendroj o finansavimo lėšų

N mėnuo

N+1 mėnuo

N+2 mėnuo

Iš viso:

N mėnuo

N+1 mėnuo

N+2 mėnuo

Iš viso:

N mėnuo

N+1 mėnuo

N+2 mėnuo

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________________________________       _________________       ______________

              (Įgyvendinančiosios institucijos vadovo arba                                            (Parašas)                        (Vardas, pavardė)

                  jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas

__________________________________________       _________________       ______________

                                  (Pareigų pavadinimas)                                                           (Parašas)                             (Vardas, pavardė)

_________________

 


 

Projektų, finansuojamų pagal Europos

ekonominės erdvės finansinį mechanizmą ir

(arba) Norvegijos finansinį mechanizmą,

administravimo ir finansavimo taisyklių

2 priedas

 

(Planuojamų išlaidų, skirtų Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų projektams įgyvendinti einamaisiais ir pirmais ateinančiais metais, ataskaitos formos pavyzdys)

 

VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra

----------------------------------------------------------------------------------

(Įgyvendinančiosios institucijos pavadinimas)

 

PLANUOJAMŲ IŠLAIDŲ, SKIRTŲ EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ PROJEKTAMS ĮGYVENDINTI EINAMAISIAIS IR PIRMAIS ATEINANČIAIS METAIS, ATASKAITA

 

______________ Nr. _________________

                                                       (Data)

____________________

(Sudarymo vieta)

tūkst. litų

Priemonės pavadinimas

Planuojama išlaidų 200 metais iš Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių priemonių programos Europos ekonominės erdvės finansinės paramos lėšų

Planuojama išlaidų 200_+l metais iš Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių priemonių programos Europos ekonominės erdvės finansinės paramos lėšų

Planuojama išlaidų 200 metais iš Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių priemonių programos Norvegijos finansinės paramos lėšų

Planuojama išlaidų 200_+l metais iš Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių priemonių programos Norvegijos finansinės paramos lėšų

Planuojama išlaidų 200_ metais iš valstybės biudžeto Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių priemonių programos bendrojo finansavimo lėšų

Planuojama išlaidų 200_+1 metais iš valstybės biudžeto Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių priemonių programos bendrojo finansavimo lėšų

I ketvirtis

II ketvirtis

III ketvirtis

IV ketvirtis

iš viso:

I ketvirtis

II ketvirtis

III ketvirtis

IV ketvirtis

iš viso:

I ketvirtis

II ketvirtis

III ketvirtis

IV ketvirtis

iš viso:

1

2

3

4

5

6=2+3+4+5

7

 

 

 

 

 

 

8

9

10

11

12=8+9+10+11

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PASTABA. Už praėjusius laikotarpius įrašomos faktinės išlaidos.

 

__________________________________________       _________________       ______________

              (Įgyvendinančiosios institucijos vadovo arba                                            (Parašas)                        (Vardas, pavardė)

                  jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas

__________________________________________       _________________       ______________

                                  (Pareigų pavadinimas)                                                           (Parašas)                             (Vardas, pavardė)

______________