LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŪKIO SUBJEKTO UAB „CSC TELECOM“, TURINČIO DIDELĘ ĮTAKĄ SKAMBUČIŲ UŽBAIGIMO UAB „CSC TELECOM“ VIEŠAJAME TELEFONO RYŠIO TINKLE, TEIKIAMAME FIKSUOTOJE VIETOJE, RINKOJE

 

2008 m. sausio 31 d. Nr. 1V-91

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 15 straipsnio 1 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, 4 dalies 3 punktu, 9 ir 15 dalimis, 17 straipsnio 1 dalimi ir Rinkos tyrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 17 d. įsakymu Nr. 1V-297 „Dėl Rinkos tyrimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 141-5174), 24 ir 25 punktais, atsižvelgdamas į 2003 m. vasario 11 d. Komisijos rekomendaciją dėl atitinkamų produktų ir paslaugų rinkų elektroninių ryšių srityje, reikalaujančių ex-ante reguliavimo pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/21/EB dėl elektroninių ryšių tinklų ir paslaugų bendrosios reguliavimo sistemos, bei išnagrinėjęs Skambučių užbaigimo viešuosiuose telefono ryšio tinkluose, teikiamuose fiksuotoje vietoje, rinkos tyrimo metu juridinių asmenų pateiktus atsakymus į Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (toliau – Tarnyba) 2006 m. gruodžio 22 d. raštu Nr. (25.18)-1B-4909 pateiktą Skambučių užbaigimo individualiuose viešuosiuose telefono ryšio tinkluose, teikiamuose fiksuotoje vietoje, rinkos tyrimo anketą, ir atsižvelgdamas į Skambučių užbaigimo individualiuose viešuosiuose telefono ryšio tinkluose, teikiamuose fiksuotoje vietoje, rinkos tyrimo ataskaitą (toliau – Ataskaita):

1. Nustačiau ir konstatuoju:

1.1. Skambučių užbaigimo viešuosiuose telefono ryšio tinkluose, teikiamuose fiksuotoje vietoje, rinka apibrėžta, kaip nurodyta Ataskaitos 2.5 skyriuje, t. y. UAB „CSC Telecom“ teikiama skambučių užbaigimo UAB „CSC Telecom“ viešajame telefono ryšio tinkle, teikiamame fiksuotoje vietoje, paslauga (toliau – skambučių užbaigimo paslauga) sudaro atskirą skambučių užbaigimo UAB „CSC Telecom“ viešajame telefono ryšio tinkle, teikiamame fiksuotoje vietoje (toliau – Tinklas), rinką Lietuvos Respublikoje.

1.2. Atliktas tyrimas dėl konkurencijos Skambučių užbaigimo UAB „CSC Telecom“ Tinkle rinkoje veiksmingumo parodė, kad konkurencija atitinkamoje rinkoje nėra veiksminga, nes:

1.2.1. Išanalizavus pagrindinius kriterijus (rinkos dalį, įėjimo į rinką barjerus, potencialią konkurenciją bei pirkėjo derybinę galią), kuriais remiantis sprendžiama, ar konkurencija Skambučių užbaigimo UAB „CSC Telecom“ Tinkle rinkoje yra veiksminga, nustatyta, kad:

1.2.1.1. UAB „CSC Telecom“ užima 100 procentų Skambučių užbaigimo UAB „CSC Telecom“ Tinkle rinkos.

1.2.1.2. Įėjimo į Skambučių užbaigimo UAB „CSC Telecom“ Tinkle rinką barjerai dėl technologinio negalimumo teikti skambučių užbaigimo paslaugą UAB „CSC Telecom“ Tinkle kitam ūkio subjektui yra absoliutūs.

1.2.1.3. Skambučių užbaigimo UAB „CSC Telecom“ Tinkle rinkoje potencialios konkurencijos nėra.

1.2.1.4. Skambučių užbaigimo UAB „CSC Telecom“ Tinkle rinkoje pirkėjo derybinė galia yra nepakankama, nes nors TEO LT, AB turi pirkėjo derybinę galią UAB „CSC Telecom“ atžvilgiu, tačiau trumpą laikotarpį mažmeninėje viešojo fiksuoto telefono ryšio rinkoje veikiantis ar veiklą pradėjęs operatorius pirkėjo derybinės galios UAB „CSC Telecom“ atžvilgiu neturės.

1.2.1.5. Skambučių užbaigimo UAB „CSC Telecom“ Tinkle rinka tiriamuoju laikotarpiu nebuvo reguliuojama, tačiau vienintelis joje skambučių užbaigimo paslaugos teikėjas UAB „CSC Telecom“ netaikė aukštesnių skambučių užbaigimo kainų už skambučių užbaigimo kainas, kurias tiriamuoju laikotarpiu reguliuojamoje Skambučių užbaigimo TEO LT, AB Tinkle rinkoje taikė TEO LT, AB.

1.2.2. Atlikus konkurencijos Skambučių užbaigimo UAB „CSC Telecom“ Tinkle rinkoje analizę, kaip nurodyta Ataskaitos 4.4 skyriuje, nustatyta ši konkurencijos problema:

1.2.2.1. UAB „CSC Telecom“ turi motyvų ir galimybių nesuteikti prieigos prie skambučių užbaigimo UAB „CSC Telecom“ Tinkle paslaugos, nes kiti ūkio subjektai (veiklą pradėję ar pradedantys operatoriai), sujungę savo tinklus su UAB „CSC Telecom“ Tinklu, įgyja galimybių konkuruoti su UAB „CSC Telecom“ mažmeninėse fiksuoto telefono ryšio rinkose.

1.3. Kaip nurodyta Ataskaitos 5.5 skyriuje, ūkio subjektą UAB „CSC Telecom“ sudaro UAB „CSC Telecom“.

2. Pripažįstu ūkio subjektą UAB „CSC Telecom“ turinčiu didelę įtaką Skambučių užbaigimo UAB „CSC Telecom“ Tinkle rinkoje, kaip nustatyta Ataskaitos 5.5 skyriuje, nes:

2.1. Ūkio subjekto UAB „CSC Telecom“ teikiamą skambučių užbaigimo paslaugą privalo pirkti kiti ūkio subjektai, kurių teikiamų viešųjų fiksuoto telefono ryšio paslaugų gavėjai skambina UAB „CSC Telecom“ abonentams.

2.2. Ūkio subjektas UAB „CSC Telecom“ visiškai kontroliuoja prieigą prie savo abonentų (natūralus technologinis barjeras).

2.3. Skambučių užbaigimo UAB „CSC Telecom“ Tinkle rinkoje pirkėjo derybinė galia yra nepakankama, nes nors TEO LT, AB turi pirkėjo derybinę galią UAB „CSC Telecom“ atžvilgiu, tačiau trumpą laikotarpį mažmeninėje viešojo fiksuoto telefono ryšio rinkoje veikiantis ar veiklą pradėjęs operatorius pirkėjo derybinės galios UAB „CSC Telecom“ atžvilgiu neturės.

3. Nustatau, kad nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos ūkio subjektas UAB „CSC Telecom“ privalo vykdyti įpareigojimą suteikti prieigą, nurodytą Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 21 straipsnyje, kuris yra atitinkantis problemų, nustatytų Ataskaitos 4.4 skyriuje, prigimtį, proporcingas ir pateisinamas elektroninių ryšių veiklos reguliavimo tikslais ir principais, nurodytais Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 1 straipsnio 5 dalyje ir 2 straipsnio 1 dalyje, dėl priežasčių, išvardytų Ataskaitos 6.4 skyriuje. Kiek tai susiję su skambučių užbaigimo paslaugos teikimu, ūkio subjektas UAB „CSC Telecom“ privalo:

3.1. Sąžiningai derėtis su kitais ūkio subjektais, prašančiais suteikti skambučių užbaigimo UAB „CSC Telecom“ Tinkle paslaugą.

3.2. Patenkinti pagrįstus kitų ūkio subjektų prašymus suteikti skambučių užbaigimo UAB „CSC Telecom“ Tinkle paslaugą.

3.3. Ūkio subjektas UAB „CSC Telecom“ gali atsisakyti suteikti skambučių užbaigimo UAB „CSC Telecom“ Tinkle paslaugą, vienašališkai sustabdyti jos teikimą ar ją nutraukti tik tais atvejais, kai tai yra pagrįsta objektyviais kriterijais, įskaitant techninių galimybių nebuvimą arba būtinybę užtikrinti tinklo vientisumą.

4. Informuoju, kad šis įsakymas gali būti apskųstas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka ir terminais.

5. Nurodau šį įsakymą paskelbti oficialaus leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“.

 

DIREKTORIUS                                                                              TOMAS BARAKAUSKAS

 

_________________