KULTŪROS PAVELDO DEPARTAMENTO PRIE KULTŪROS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL KULTŪROS PAVELDO DEPARTAMENTO PRIE KULTŪROS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2006 M. KOVO 23 D. ĮSAKYMO Nr. Į-107 „DĖL MOKSLINĖS ARCHEOLOGIJOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2013 m. rugsėjo 12 d. Nr. Į-275

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo (Žin., 1995, Nr. 3-37; 2004, Nr. 153-5571) 18 straipsnio 6 dalimi, Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 1 d. įsakymu Nr. ĮV-116 (Žin., 2005, Nr. 45-1474; 2010, Nr. 71-3598), 13.9 punktu:

1. Pakeičiu Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos Mokslinės archeologijos komisijos nuostatus, patvirtintus Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos direktoriaus 2006 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. Į‑107 „Dėl Mokslinės archeologijos komisijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 35-1278), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatau, kad iki šio įsakymo 1 punktu pakeistų Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos Mokslinės archeologijos komisijos nuostatų įsigaliojimo dienos patvirtintos sudėties Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos Mokslinė archeologijos komisija tęsia veiklą iki savo kadencijos pabaigos.

 

Direktoriaus pavaduotojas,

pavaduojantis direktorių                                              Algimantas Degutis

 

 


 

PATVIRTINTA

Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos direktoriaus

2006 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. Į-107

(Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos direktoriaus

2013 m. rugsėjo 12 d. įsakymo Nr. Į-275

redakcija)

 

KULTŪROS PAVELDO DEPARTAMENTO PRIE KULTŪROS MINISTERIJOS MOKSLINĖS ARCHEOLOGIJOS KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos Mokslinės archeologijos komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos (toliau – Departamentas) Mokslinės archeologijos komisijos (toliau – Komisija) funkcijas, teises, sudarymą bei darbo organizavimo tvarką.

2. Komisija yra patariamoji institucija, atliekanti eksperto ir konsultanto funkcijas, nagrinėjant ir sprendžiant archeologinio paveldo apsaugos, apskaitos, archeologinių ardomųjų tyrimų (toliau – tyrimai) ir žalos, padarytos archeologiniam paveldui, klausimus bei problemas.

3. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymu (Žin., 1995, Nr. 3-37; 2004, Nr. 153-5571), paveldo tvarkybos reglamentu PTR 2.13.01:2011 „Archeologinio paveldo tvarkyba“, patvirtintu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2011 m. rugpjūčio 16 d. įsakymu Nr. ĮV‑538 (Žin., 2011, Nr. 109‑5162), Leidimų atlikti archeologinius tyrimus išdavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Departamento direktoriaus 2013 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. Į‑221 (Žin., 2013, Nr. 74-3743), šiais Nuostatais, kitais teisės aktais, archeologijos mokslo ir archeologinio paveldo apsaugos principais.

4. Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatyme, paveldo tvarkybos reglamente PTR 2.13.01:2011 „Archeologinio paveldo tvarkyba“, Leidimų atlikti archeologinius tyrimus išdavimo tvarkos apraše ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II. KOMISIJOS FUNKCIJOS

5. Komisija atlieka šias funkcijas:

5.1. nustatytas paveldo tvarkybos reglamente PTR 2.13.01:2011 „Archeologinio paveldo tvarkyba“;

5.2. nustatytas Leidimų atlikti archeologinius tyrimus išdavimo tvarkos apraše;

5.3. sprendžia ginčus dėl tyrimų;

5.4. Departamento prašymu teikia Departamentui ekspertines išvadas ir konsultacijas dėl Departamento sudarytų komisijų nustatytos archeologinio paveldo objektams žalos ir nuostolių;

5.5. Departamento prašymu pagal Kultūros paveldo centro, kitų asmenų pateiktus duomenis teikia išvadas dėl archeologinio pobūdžio vertingųjų savybių buvimo tikimybės, kai PTR 2.13.01:2011 „Archeologinio paveldo tvarkyba“ numatytais atvejais tyrimų būtinumą reikia pagrįsti archeologinio pobūdžio vertingųjų savybių buvimo tikimybę;

5.6. Departamento prašymu teikia išvadas Departamentui dėl archeologinio paveldo tvarkybos ar tvarkomųjų statybos darbų projektų archeologinio paveldo objektuose, vietovėse, jų teritorijose, apsaugos zonose;

5.7. Departamento prašymu teikia išvadas, iki kada ir kaip tyrėjas, atlikęs archeologinius tyrimus be leidimo, pagal PTR 2.13.01:2011 „Archeologinio paveldo tvarkyba“ nuostatas privalo atsiskaityti už tokius tyrimus;

5.8. dalyvauja rengiant su archeologinio paveldo apskaita, apsauga ir tyrimais susijusių teisės aktų projektus, teikia siūlymus šiems projektams tobulinti bei galiojantiems teisės aktams keisti ir papildyti.

 

III. KOMISIJOS TEISĖS

6. Komisija turi teisę:

6.1. gauti iš Departamento struktūrinių padalinių informaciją, reikalingą funkcijoms vykdyti;

6.2. esant reikalui, kviesti ir išklausyti ginče dalyvaujančias šalis, jų ir Departamento atstovus;

6.3. teikti Departamentui siūlymus dėl archeologinio paveldo apsaugos gerinimo;

6.4. teikti siūlymus Departamentui dėl apskaitos, kontrolės, paveldotvarkos ir kitų nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos paveldosaugos programų rengimo;

6.5. teikti išvadas Departamentui dėl konkrečiame objekte atliekamų tyrimų atitikimo archeologinio paveldo tyrimams nustatytiems reikalavimams, motyvuotai siūlyti Departamentui panaikinti tyrėjui išduotą nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos specialisto atestatą;

6.6. teikti informaciją visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei apie savo veiklą.

 

IV. KOMISIJOS SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

7. Komisiją sudaro 8 humanitarinių mokslų srities istorijos mokslo krypties archeologijos mokslo šakos mokslininkai (turintys mokslinius laipsnius archeologai), kurios iš Lietuvos archeologijos draugijos tarybos (toliau – LAD taryba) pasiūlytų ne mažiau kaip 12 kandidatų 3 metų kadencijai įsakymu, kurį rengia Komisijos sekretorius, atlikus Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatytas procedūras, tvirtina Departamento direktorius. Likus ne mažiau kaip 3 mėnesiams iki Komisijos kadencijos pabaigos dėl naujų kandidatų siūlymo į LAD tarybą raštu, kurį rengia Komisijos sekretorius, kreipiasi Departamentas.

8. Komisijos personalinė sudėtis Departamento direktoriaus įsakymu Komisijos sekretoriaus raštišku teikimu gali būti keičiama anksčiau nustatyto kadencijos laiko, kai Komisijos narys:

8.1. raštu atsisako dalyvauti Komisijos darbe arba kai negali eiti savo pareigų;

8.2. be pateisinamų priežasčių nedalyvauja trečdalyje Komisijos posėdžių per pusę metų;

8.3. nutraukia savo veiklą paveldosaugos ar archeologijos srityje;

8.4. pažeidžia kultūros paveldo apsaugą reglamentuojančius teisės aktus.

9. Apie Nuostatų 8.1–8.4 punktuose numatytų aplinkybių atsiradimą Komisijos pirmininką ir Departamento direktorių raštu informuoja Komisijos sekretorius.

10. Kai Komisijos nario įgaliojimai nutrūksta Nuostatų 8.1–8.4 punktuose nurodytais pagrindais, Departamentas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu, kurį rengia Komisijos sekretorius, kreipiasi į LAD tarybą dėl naujų kandidatų į laisvą Komisijos nario vietą siūlymo. LAD taryba ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Departamento prašymo gavimo dienos raštu pasiūlo Departamentui ne mažiau kaip 3 kandidatus į vieną laisvą vietą. Naujas Komisijos narys skiriamas likusiam Komisijos kadencijos laikui Departamento direktoriaus įsakymu, kurį rengia Komisijos sekretorius, atlikus Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatytas procedūras.

11. Komisija iš savo narių 1 metų laikotarpiui daugiau kaip pusės visų Komisijos narių balsų dauguma išsirenka pirmininką ir jo pavaduotoją. Komisijos pirmininkas organizuoja Komisijos darbą ir jam vadovauja, o jo nesant ar negalint eiti savo pareigų, visas Komisijos pirmininko funkcijas atlieka pirmininko pavaduotojas. Komisijos pirmininko ir jo pavaduotojo rinkimus organizuoja ir protokoluoja sekretorius.

12. Komisijos sprendimai priimami Komisijos posėdžiuose (Komisijos nariams fiziškai dalyvaujant svarstyme tam skirtoje Departamento patalpoje) arba klausimus svarstant ir dėl jų balsuojant elektroniniu būdu, Komisijos darbo formą konkrečiu atveju nustato Komisijos pirmininkas. Numatytą Komisijos posėdžių ar elektroninių svarstymų mėnesinį grafiką sekretorius, suderinęs su Komisijos pirmininku, prieš tris darbo dienas iki mėnesio pradžios skelbia Departamento interneto svetainėje. Komisijos posėdžiams ar elektroniniams svarstymams vadovauja Komisijos pirmininkas. Neeiliniai Komisijos posėdžiai ar elektroniniai svarstymai gali būti organizuojami Komisijos pirmininko ar ne mažiau kaip 3 Komisijos narių iniciatyva. Komisija taip pat gali rengti išvažiuojamuosius posėdžius.

13. Komisijos pirmininkui organizuoti darbą padeda Departamento paskirtas sekretorius, kuris nėra Komisijos narys. Komisijos sekretorius rengia medžiagą Komisijos posėdžiams, juos protokoluoja, kaupia ir tvarko Komisijos dokumentus, rengia Komisijos dokumentų projektus, informuoja Komisijos narius apie posėdžius ir elektroninius svarstymus bei jų darbotvarkes, rengia Departamento direktoriaus įsakymų, susijusių su Komisijos veikla, projektus, atlieka kitus Komisijos pirmininko pavedimus.

14. Komisijos posėdžiai ar balsavimai elektroniniu būdu yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė visų Komisijos narių. Komisija priima sprendimą, jeigu Komisijos posėdžiuose arba elektroniniu būdu už sprendimą balsuoja daugiau kaip pusė Komisijos posėdyje ar elektroniniame balsavime dalyvaujančių Komisijos narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Ar yra Komisijos narių kvorumas bei balsavimo rezultatus tikrina Komisijos sekretorius.

15. Komisijos narys, balsuojant Komisijos posėdyje arba elektroniniu būdu, privalo nusišalinti, jeigu svarstomi jo ar jo giminaičio, ar šeimos nario prašymas arba kai Komisijos sprendimas yra susijęs su jo ar jo artimo giminaičio (tėvo, vaiko, senelio, vaikaičio, brolio, sesers), ar šeimos nario asmeniniu turtiniu ar neturtiniu suinteresuotumu, galinčiu turėti įtakos sprendimams, atliekant Komisijos nario pareigas. Komisijos nario nusišalinimas turi būt išreikštas Komisijos posėdyje arba elektroniniu paštu arba raštu.

16. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį surašo sekretorius, o pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius. Nuostatų 5.4, 5.5, 5.6 ir 5.7 punktuose nurodytais atvejais parengiamos išvados. Sekretorius ne vėliau kaip per 2 darbo dienas po protokolo ar išvadų surašymo su šiais dokumentais supažindina Komisijos narius, kurie dėl jų turinio gali pareikšti pastabas Komisijos pirmininkui, pastarasis sprendžia dėl trūkumų šalinimo ar dokumentų papildymo. Protokole fiksuojami svarstyti klausimai, balsavimo rezultatai, priimti sprendimai, Komisijos narių nusišalinimai ir kt. Prie protokolo pridedamos balsuojant gautos Komisijos narių nuomonės, išvados, nusišalinimai, kiti dokumentai, Komisijos posėdžių garso įrašai (jeigu posėdis Komisijos pirmininko sprendimu įrašinėjamas), į skaitmeninę laikmeną (CD arba DVD) įrašyti apsvarstyti dokumentai.

17. Komisijos priimami bendro pobūdžio sprendimai Komisijos sprendimu yra skelbiami Departamento interneto tinklapyje adresu www.heritage.lt.

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Komisijos nariams už suteiktas intelektines paslaugas, fiziškai dalyvaujant Komisijos posėdžiuose Departamento Komisijai skirtose patalpose, apmokama pagal sudarytas intelektinių paslaugų teikimo sutartis, vadovaujantis Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos komisijų ir tarybų ekspertų, bei ekspertų, kurie nėra komisijų, tarybų ar kitų kolektyviai veikiančių subjektų nariai, teikiamų nematerialaus pobūdžio (intelektinių) paslaugų apmokėjimo taisyklėmis, patvirtintomis Departamento direktoriaus 2004 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. Į‑538 (Žin., 2010, Nr. 70-3520). Už svarstymus, kuriuose Komisijos nariai dalyvauja elektroniniu būdu, apmokama, jeigu tai numatyta intelektinių paslaugų teikimo sutartyse, kurių projektus rengia Komisijos sekretorius.

19. Teikiami Departamento direktoriui Nuostatų pakeitimo projektai turi būti apsvarstyti Komisijoje ir teikiami kartu su Komisijos išvada. Pasiūlymus keisti Nuostatus priima ir nagrinėja, Nuostatų keitimą inicijuoja, Nuostatų pakeitimo projektus rengia ir Komisijai bei Departamento direktoriui teikia sekretorius.

20. Departamento direktoriaus įsakymus dėl Komisijos sudėties patvirtinimo ar pakeitimo rengia ir ne vėliau kaip per tris dienas nuo jų pasirašymo „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ skelbti pateikia Komisijos sekretorius. Komisijos kadencijos terminai pradedamai skaičiuoti kitą dieną po Departamento direktoriaus įsakymo dėl Komisijos sudėties patvirtinimo oficialaus paskelbimo „Informaciniuose pranešimuose“.

 

_________________