LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL REIKALAVIMŲ VALSTYBINIŲ IR SAVIVALDYBIŲ MOKYKLŲ NUOSTATAMS PATVIRTINIMO
2004 m. liepos 16 d. Nr. ISAK-1162
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853; 2004, Nr. 103-3755) 43 straipsnio 4 dalimi:
2. Nustatau, kad valstybinės ir savivaldybių mokyklos, vadovaudamosi Reikalavimais valstybinių ir savivaldybių mokyklų nuostatams, ne vėliau kaip iki 2005 m. vasario 1 d. pakeičia mokyklos nuostatus ir teikia steigėjui tvirtinti.
3. Pripažįstu netekusiais galios:
3.1. švietimo ir mokslo ministro 1997 m. spalio 13 d. įsakymą Nr. 1332 „Dėl suaugusiųjų mokymo centrų bendrųjų veiklos nuostatų patvirtinimo“;
3.2. švietimo ir mokslo ministro 1998 m. kovo 20 d. įsakymą Nr. 467 „Dėl pagrindinio profesinio mokymo įstaigos bendrųjų nuostatų“ (Žin., 1998, Nr. 39-1048);
3.3. švietimo ir mokslo ministro 1998 m. liepos 10 d. įsakymą Nr. 1080 „Dėl Ikimokyklinės ugdymo įstaigos nuostatų“ (Žin., 1998, Nr. 110-3043);
3.4. švietimo ir mokslo ministro 1999 m. rugpjūčio 23 d. įsakymą Nr. 966 „Dėl Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos bendrųjų nuostatų tvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 72-2246);
3.5. švietimo ir mokslo ministro 2000 m. liepos 25 d. įsakymą Nr. 1016 „Dėl Jaunimo mokyklos bendrųjų nuostatų tvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 66-2006);
3.6. švietimo ir mokslo ministro 2000 m. lapkričio 24 d. įsakymą Nr. 1418 „Dėl Darželio-mokyklos bendrųjų nuostatų“ (Žin., 2000, Nr. 103-3265);
3.7. švietimo ir mokslo ministro 2001 m. birželio 18 d. įsakymo Nr. 1002 „Dėl švietimo įstaigos pavadinimo vartojimo veiklos nuostatuose (įstatuose) anglų kalba“ (Žin., 2001, Nr. 53-1901) 3.1, 3.3, 3.5, 4.2 punktus;
3.8. švietimo ir mokslo ministro 2002 m. sausio 18 d. įsakymą Nr. 61 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 1998 m. kovo 20 d. įsakymo Nr. 467 papildymo“ (Žin., 2002, Nr. 12-423);
3.9. švietimo ir mokslo ministro 2002 m. rugsėjo 16 d. įsakymą Nr. 1601 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 1999 m. rugpjūčio 23 d. įsakymo Nr. 966 „Dėl Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos bendrųjų nuostatų tvirtinimo“ papildymo“ (Žin., 2002, Nr. 93-4014);
3.10. švietimo ir mokslo ministro 2002 m. lapkričio 29 d. įsakymo Nr. 1949 „Dėl kai kurių švietimo ir mokslo ministro įsakymų papildymo“ (Žin., 2002, Nr. 116-5224) 1–4 punktus.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
švietimo ir mokslo ministro
2004 m. liepos 16 d.
įsakymu Nr. ISAK-1162
REIKALAVIMAI VALSTYBINIŲ IR SAVIVALDYBIŲ MOKYKLŲ NUOSTATAMS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šie reikalavimai reglamentuoja valstybinių ir savivaldybių bendrojo lavinimo, profesinio mokymo, neformaliojo švietimo mokyklų (toliau vadinama Mokyklų), nuostatų struktūrą bei turinį.
2. Nuostatuose vengiama vartoti bendro pobūdžio terminus: steigėjas, mokyklos vadovas ir pan., jie įvardijami konkrečiai.
3. Mokyklos nuostatai rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais bei šiais Reikalavimais. Valstybinė ar savivaldybės mokykla, turinti viešosios įstaigos statusą, įstatus rengia vadovaudamasi Viešųjų įstaigų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752) ir šiais Reikalavimais.
I. NUOSTATŲ STRUKTŪRA
4. Nuostatai skirstomi į šiuos skyrius:
5. Nuostatuose gali būti ir kitų su Mokyklos veikla susijusių, įstatymams ir kitiems teisės aktams neprieštaraujančių nuostatų, kurioms išdėstyti gali būti sudaryti atskiri skyriai.
II. BENDROSIOS NUOSTATOS
7. Mokyklos nuostatų bendrosiose nuostatose nurodoma:
7.9. Mokyklos steigėjai:
7.11. pagrindinė veiklos sritis – švietimas, rūšys, iš jų pagrindinė veiklos rūšis (nurodydama nuostatuose veiklos rūšis Mokykla gali vadovautis Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriumi, patvirtintu Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2002 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. 252 (Žin., 2002, Nr. 126-5744);
7.12. kitos veiklos sritys ir rūšys (nurodydama nuostatuose kitas veiklos sritis ir rūšis Mokykla gali vadovautis Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriumi);
7.13. išduodami išsilavinimo, kvalifikacijos, pasiekimų pažymėjimai (brandos atestatas, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas, diplomas, mokymosi pasiekimų pažymėjimas ir kt.) ir jų kodai;
7.14. Mokyklos filialo, skyriaus, turinčio kitą buveinę:
III. MOKYKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
8. Mokyklos tikslai ir uždaviniai formuluojami laikantis švietimui keliamų tikslų ir principų, atsižvelgus į mokyklos vykdomo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo, profesinio mokymo, vaikų ir suaugusiųjų neformaliojo švietimo paskirtį.
9. Nuostatuose išdėstomos pagrindinės mokyklos funkcijos turi tiesiogiai išplaukti iš ugdymo ir mokymo programų tikslų ir atspindėti visą Mokyklos veiklą: mokinių dorinį, tautinį, pilietinį, patriotinį ugdymą, kultūrinės ir socialinės brandos ugdymą, pagarbos tėvams, mokytojams, kalbai, kultūrai, talentui ir gabumų ugdymą, vengiančiųjų privalomo mokymosi kontrolės, ugdymo kokybės užtikrinimą, ugdymo proceso organizavimą (nurodant ir mokslo metų pradžios datą), demokratinį valdymą, specialiųjų poreikių mokinių ugdymą, mokinių saviugdos ir saviraiškos poreikių tenkinimą, mokinių organizacijų veiklą, egzaminų organizavimą ir vykdymą, mokyklos bibliotekos veiklos organizavimą, laisvalaikio ir pramogų kultūros kūrimą, rūkymo ir narkomanijos prevenciją, nepamokinę veiklą, mokamų paslaugų teikimą, dalyvavimą projektuose, ugdymo pasiekimų tyrimuose ir tikrinimuose, sutartų įsipareigojimų vykdymą, vidaus audito vykdymą ir t. t.
IV. MOKINIŲ PRIĖMIMAS Į MOKYKLĄ, PERĖJIMAS Į KITĄ MOKYKLĄ IR PAŠALINIMAS IŠ MOKYKLOS
11. Šiame skyriuje, vadovaujantis Mokyklos steigėjo nustatyta priėmimo į pavaldžias Mokyklas tvarka, detalizuojami esminiai mokinių priėmimo toje Mokykloje reikalavimai. Atsižvelgus į Mokyklos vykdomas ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo, bendrojo lavinimo, profesinio mokymo ar neformaliojo švietimo programas aprašomi mokinių priėmimo į Mokyklą, perėjimo į kitą Mokyklą, pašalinimo iš Mokyklos ypatumai. Aptariama:
11.1 kaip vykdomas atvykusių (grįžusių) iš užsienio asmenų, neturinčių mokymosi pasiekimų ar išsilavinimo dokumentų priėmimas;
12. Muzikos, dailės, menų, universiteto gimnazija, konservatorija, profesinė mokykla, kai įgyvendinamoms ugdymo ir mokymo programoms reikalingi specifiniai gebėjimai, savo nuostatuose įteisina atrankos kriterijus, atrankos komisijos funkcijas, nurodo, kokie asmens gebėjimai tikrinami, kaip įforminami komisijos darbo rezultatai, kaip nustatomi atrankos laimėtojai ir pan.
V. MOKYKLOS BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
13. Rekomenduojama šį skyrių suskirstyti į skirsnius ir juose aptarti atskirų Mokyklos bendruomenės narių grupių (mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, auklėtojų) teises, pareigas ir atsakomybę.
14. Pavienių Mokyklos bendruomenės narių (psichologo, logopedo, socialinio, specialiojo pedagogo, bibliotekos, skaityklos vedėjo, bibliotekininko, režisieriaus (meno vadovo), visuomenės sveikatos priežiūros specialisto, bendrabučio auklėtojo, aptarnaujančio personalo, ir pan.) teisės, pareigos ir atsakomybė nurodomos pareigybių aprašymuose.
15. Mokyklos, vykdančios suaugusiųjų švietimo programas, nuostatuose neformuojamas skirsnis apie tėvų teises, pareigas ir atsakomybę.
17. Švietimo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853), Profesinio mokymo (Žin., 1997, Nr. 98-2478), Specialiojo ugdymo (Žin.,1998, Nr. 115-3228), Neformaliojo suaugusiųjų švietimo (Žin., 1998, Nr. 66-1909) įstatymuose ir kituose teisės aktuose numatytos teisės ir pareigos sukonkretinamos atsižvelgus į Mokyklos tipą, Mokyklos veiklos pobūdį ir pritaikomos tos Mokyklos bendruomenės nariams.
18. Mokytojų pareigos papildomos pareiga dalyvauti pasiekimų patikrinimų, egzaminų organizavimo, vykdymo ir vertinimo komisijose.
19. Mokinių, jų tėvų teisės, pareigos ir atsakomybė turi atspindėti Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 33-807) nuostatų įgyvendinimą.
20. Mokinių pareigos turėtų būti papildytos nuostatomis apie jų dalyvavimą mokykloje organizuojamuose testuose, pasiekimų patikrinimuose, apie sąžiningumą atliekant skirtas užduotis, numatyta mokinių atsakomybė už pažeidimus.
21. Mokyklos nuostatuose plačiau turėtų būti aptartos auklėtojo (kuratoriaus) teisės, pareigos ir atsakomybė, pabrėžiamas jo kaip tarpininko tarp Mokyklos vadovo, kitų mokytojų ir tėvų vaidmuo sprendžiant individualias auklėtinių problemas, tvarkant jų ugdymosi rezultatus įteisinančius dokumentus ir pan.
VI. SAVIVALDA
23. Mokyklos savivaldos institucijų sistema kuriama atsižvelgus į Mokyklos istorijoje susiklosčiusias tradicijas.
24. Mokyklos taryba įvardijama kaip aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija, kuri atstovauja mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams), socialiniams partneriams ir vietos bendruomenei. Atsižvelgus į mokinių amžių, Mokyklos taryba gali būti formuojama iš mokytojų, mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų), socialinių partnerių atstovų ir mokyklos rėmėjų. Nustatoma:
24.2. tarybai atstovaujančių lygiomis dalimis mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės atstovų narių skaičius;
24.5. Mokyklos tarybos pirmininko rinkimas (Mokyklos tarybos pirmininku negali būti Mokyklos direktorius);
24.8. Mokyklos tarybos funkcijos formuluojamos remiantis Mokyklos veiklą reglamentuojančiais dokumentais, kuriuose Mokyklos tarybai suteikiamos teisės: priimti, svarstyti, pritarti, nustatyti, teikti siūlymus, skirti, kontroliuoti, sustabdyti, vykdyti visuomeninę Mokyklos valdymo priežiūrą ir pan.;
25. Mokytojų taryba sudaroma Mokykloje (išskyrus neformaliojo švietimo mokyklas), kurioje dirba ne mažiau kaip trys mokytojai. Tarybos paskirtis – mokytojų, profesinių ir bendrųjų ugdymo klausimų sprendimas. Ją sudaro direktorius ir jo pavaduotojas(ai) ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjas, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, medicinos darbuotojai, psichologai, socialiniai, specialieji pedagogai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Mokykloje, kurioje yra daugiau kaip po vieną paralelią klasę, pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo problemoms aptarti šias programas vykdantys mokytojai gali sudaryti atskiras mokytojų tarybos sekcijas (pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo ir pan.). Nustatoma:
25.1. kad tarybos pirmininku yra Mokyklos direktorius, sekcijos pirmininku – direktoriaus pavaduotojas ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjas;
25.4. bendroji mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo informacijos rinkimo, fiksavimo bei panaudojimo tvarka;
26. Mokinių savivaldos institucijas pasirenka mokiniai. Gali būti: mokinių prezidentas, mokinių taryba, klasių (grupių) mokinių komitetai ir pan. Nustatoma:
26.5. funkcijos, reglamentuojančios savivaldos institucijos indėlį į Mokyklos veiklą reglamentuojančių dokumentų projektų, darbo tvarkos taisyklių tobulinimą ir jų įgyvendinimą, ugdymo proceso organizavimo tobulinimą, nepamokinės veiklos organizavimą, mokinių elgesio vertinimą, skatinimų ir nuobaudų skyrimą, mokinių teisių gynimą, rūkymo ir narkomanijos prevenciją ir t. t.
27. Tėvų savivaldos institucijos: tėvų komitetas, klasių tėvų komitetai ir pan., nurodoma jų rinkimo procedūra ir funkcijos.
28. Mokyklos metodinei veiklai organizuoti sudaroma metodinė taryba. Ją sudaro dalykų ar dalykų sričių metodinių ratelių atstovai, turintys metodinės veiklos patirties. Metodinė taryba veikia pagal mokyklos direktoriaus patvirtintą metodinės tarybos darbo reglamentą.
VII. VALDYMAS
30. Šiame skyriuje išdėstomos pagrindinės Mokyklos direktoriaus, jo pavaduotojų, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo funkcijos Mokyklos valdymo, veiklos srityse.
31. Mokyklos direktoriaus funkcijos gali būti nustatomos šiose svarbiausiose Mokyklos veiklos srityse:
31.5. specialiųjų poreikių mokinių ugdymo ir specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo organizavimas;
31.7. darbo tvarkos taisyklių, mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo sistemos mokykloje, mokinių elgesio vertinimo, skatinimo ir nuobaudų sistemos;
31.10. sveikos, saugios, užkertančios kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinkos kūrimas;
31.12. Mokyklos veiklos ir jos rezultatų analizė ir vertinimas, valdymo ištekliai, vidaus audito inicijavimas;
31.16. informacijos apie Mokyklą (vykdomas programas, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, mokyklos vidaus audito rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir mokyklos pasiekimus ir pan.) rengimas ir skelbimas;
33. Direktoriaus pavaduotojams ugdymui, pavaduotojui ugdymui ir socialiniam darbui, pavaduotojui papildomajam ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo, direktoriaus pavaduotojui ūkio reikalams (ūkio vedėjui) vadybines funkcijas paskirsto Mokyklos direktorius, remdamasis jų pareigybių aprašymais ir atsižvelgdamas į priskirtas Mokyklos veiklos kuravimo sritis:
33.1. mokinių apskaita, apskaitos knygos tvarkymas, mokymosi pasiekimų, išsilavinimo, kvalifikacijos pažymėjimų, diplomų apskaita pavedama tik vienam pavaduotojui ugdymui;
33.2. Mokykloje esant keliems pavaduotojams ugdymui, nuostatuose jie gali būti įvardijami pagal priskirtas kuravimo sritis: direktoriaus pavaduotojas pradiniam ugdymui, direktoriaus pavaduotojas pagrindiniam ugdymui, direktoriaus pavaduotojas viduriniam ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjas ir pan.
VIII. PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS
34. Šiame skyriuje nurodoma, kas skiria ir atleidžia direktorių, priima į darbą jo pavaduotojus, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjus, mokytojus ir kitus darbuotojus.
IX. ATESTACIJA. KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
36. Vadovaujantis Švietimo įstatymu ir atsižvelgus į tai, ar Mokykla yra valstybinė, ar savivaldybės, nurodoma:
36.1. kas nustato Mokyklos direktoriaus, jo pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo, mokytojų atestacijos tvarką, kas ir kokiais dokumentais (nuostatais) vadovaudamasis ją vykdo;
X. PASIEKIMŲ PATIKRINIMAI. EGZAMINAI
37. Šiame skyriuje išdėstoma, pagal kokias ugdymo ir mokymo programas besimokančių mokinių pasiekimai yra tikrinami Mokykloje, kokie (brandos, tarpiniai, baigiamieji kvalifikacijos, baigus neformaliojo švietimo programas) vykdomi egzaminai, kas nustato pasiekimų patikrinimų, egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarkas ir pan.
XI. IŠSILAVINIMO, KVALIFIKACIJOS, PASIEKIMŲ PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS
XII. MOKYKLOS RYŠIAI
XIII. MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
41. Švietimo stebėseną Mokykla vykdo pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintus švietimo stebėsenos rodiklius ir jo nustatytą tvarką.
43. Mokyklos veiklos priežiūrą pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintus Mokyklos veiklos priežiūros nuostatus ir nustatytą mokyklos vadybinės ir pedagoginės veiklos išorinio audito metodiką vykdo steigėjas (nurodyti jį arba priežiūrą vykdančią jo instituciją).
44. Valstybinę Mokyklos veiklos priežiūrą vykdo Švietimo ir mokslo ministerijos, apskrities viršininko administracijos valstybinės švietimo priežiūros skyriai (tarnybos) pagal Valstybinės švietimo priežiūros nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 1 d. nutarimu Nr. 834 (Žin., 2004, Nr. 105-3888).
XIV. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS
46. Nurodoma:
46.1. kokį valstybės ar savivaldybės turtą patikėjimo ar kita teise Mokykla valdo, kaip disponuoja turtu;
XV. MOKYKLOS BENDRABUČIO SUTEIKIMAS IR NAUDOJIMASIS JUO
XVI. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS
XVII. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS
49. Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą reglamentuoja Lietuvos Respublikos archyvų įstatymas (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), Raštvedybos taisyklės, patvirtintos Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211), Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009), Bendrojo lavinimo mokyklų pavyzdinė bylų nomenklatūra, patvirtinta švietimo ir mokslo ministro 1999 m. liepos 20 d. įsakymu Nr. 924 (Žin., 1999, Nr. 65-2101).
XVIII. MOKYKLOS REGISTRAVIMAS
XIX. MOKYKLOS PABAIGA IR PERTVARKYMAS
51. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma vadovaujantis Civilinio kodeksu ir Švietimo įstatymu. Savivaldybės mokyklos nuostatuose nurodoma, kad ją reorganizuojant, likviduojant ar pertvarkant laikomasi Bendrojo lavinimo, specialiojo ugdymo, profesinio mokymo mokyklų, pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijų sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 746 (Žin., 2004, Nr. 95(1)-3510), išdėstytų kriterijų ir Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 745 (Žin., 2004, Nr. 95(1)-3509).
XX. NUOSTATŲ ĮFORMINIMAS
53. Nuostatai, jų pakeitimai ir papildymai įforminami vadovaujantis Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklėmis, visi lapai sunumeruojami.
54. Nuostatai tvirtinami tvarkomuoju dokumentu, tvirtinimo žyma užrašoma pirmojo lapo dešinėje pusėje virš dokumento pavadinimo ir jos dalys išdėstomos kampiniu vėliaviniu būdu, pvz.:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir
mokslo ministro 2004 m. ……d.
įsakymu Nr. 0-00
55. Suderinimo žyma pradedama rašyti nuo kairiosios paraštės po baigiamuoju brūkšniu ir jos dalys išdėstomos kampiniu vėliaviniu būdu:
SUDERINTA
Mokyklos tarybos
2004-00-00 posėdžio
protokoliniu nutarimu
(protokolas Nr. 0-00)
56. Su Mokyklos taryba suderinti nuostatai, jų pakeitimai ar papildymai teikiami Mokyklos steigėjui tvirtinti.
57. Nuostatai keičiami ir papildomi laikantis Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų, patvirtintų teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 (Žin., 1998, Nr. 87-2416; 2002, Nr. 50-1923) ir Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių reikalavimų.
58. Registro tvarkymo įstaigai teiktinos nuostatų kopijos kiekvieno lapo apatinėje dalyje esančiame laisvame plote rašomas žodis „Tikra“ ir pasirašoma. Paskutinio lapo apatinėje dalyje esančiame laisvame plote rašoma visa kopijos tikrumo žyma. Žymą sudaro žodis „Tikra“, nuostatų kopijos tikrumą liudijančio steigėjo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas, parašas, vardas ir pavardė, data, antspaudas:
Tikra
(Pareigų pavadinimas) A. V.
(Parašas)
(Vardas, pavardė)
(Data)