LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2008 M. RUGSĖJO 24 D. ĮSAKYMO NR. V-906 „DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PAGAL 2007–2013 METŲ SANGLAUDOS SKATINIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS PRIEMONĘ NR. VP3-2.1-SAM-01-V „SERGAMUMO IR MIRTINGUMO NUO ŠIRDIES IR KRAUJAGYSLIŲ LIGŲ MAŽINIMAS“ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. vasario 6 d. Nr. V-92

Vilnius

 

 

Pakeičiu Projektų finansavimo sąlygų aprašą pagal 2007– 2013 metų Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-01-V „Sergamumo ir mirtingumo nuo širdies ir kraujagyslių ligų mažinimas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. rugsėjo 24 d. įsakymu Nr. V-906 „Dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo pagal 2007– 2013 metų Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-01-V „Sergamumo ir mirtingumo nuo širdies ir kraujagyslių ligų mažinimas“ patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 115-4384):

1. Išdėstau 6 punkto septintą pastraipą taip:

„statinių ir (ar) patalpų, susijusių su širdies ir kraujagyslių ligų diagnostika ir gydymu, statyba, rekonstravimas ir remontas.“

2. Išdėstau 12 punkto pirmą sakinį taip:

„12. Valstybės projektų, finansuojamų pagal šią priemonę, sąrašą numatoma patvirtinti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu ne vėliau kaip iki 2009 m. kovo 31 d.“

3. Išdėstau 28 punktą taip:

„28. Kartu su paraiška turi būti pateiktas investicinis projektas.“

4. Išdėstau 35.3 punktą taip:

„35.3. skirtos statinių ir (ar) patalpų, naudojamų širdies ir kraujagyslių ligoms diagnozuoti ir gydyti bei susijusių su įsigyjama medicinine įranga, statybai, remontui ir rekonstravimui. Patalpų, susijusių su širdies ir kraujagyslių ligų diagnostika ir gydymu, paprastojo remonto vertė negali viršyti 1 000,00 Lt (įskaitant PVM) vienam kvadratiniam metrui remontuojamų patalpų ploto, patalpų kapitalinio remonto ir rekonstrukcijos vertė negali viršyti 2 000,00 Lt (įskaitant PVM) vienam kvadratiniam metrui kapitaliai remontuojamų (rekonstruojamų) patalpų ploto. Naujų statinių, susijusių su širdies ir kraujagyslių ligų diagnostika ir gydymu, statybos vertė negali viršyti 3 000,00 Lt (įskaitant PVM) vienam kvadratiniam metrui statomo ploto;“

5. Išdėstau 35.4 punktą taip:

„35.4. skirtos projektavimo, techninių dokumentų rengimo, ekspertizės, techninės, statinio projekto vykdymo priežiūros paslaugoms apmokėti;“

6. Išdėstau 35.5 punktą taip:

„35.5. būtinos projektui įgyvendinti (informacijos sklaidos/viešinimo; investicinio projekto parengimo išlaidos; projekto administravimo ir vykdymo (neįskaitant biuro ir kanceliarinių prekių įsigijimo, transporto priemonių eksploatavimo, administracinių patalpų nuomos ir eksploatavimo, komandiruočių, banko mokesčių už sąskaitos atidarymą ir tvarkymą bei piniginių pervedimų išlaidų), materialiojo turto, kuriam įsigyti skirtas finansavimas, draudimo ir projekto lėšų panaudojimo patikrinimo (audito); šių išlaidų dydis neturi viršyti 1 proc. projekto vertės, neįskaitant išlaidų draudimui ir projekto lėšų panaudojimo patikrinimui (auditui):“

7. Papildau 36 punktą šiuo sakiniu:

„Įsigytos įrangos (nurodytos šio Aprašo 35.1 punkte) vieneto vertė negali būti mažesnė nei 1 000,00 Lt, įskaitant PVM.“

8. Įrašau 38 punkte po žodžio „tinkamas“ žodžius „finansuoti išlaidas“.

9. Įrašau 40 punkte po skaičiaus „100 proc.“ žodį „(imtinai)“.

10. Išdėstau 1 lentelės „Paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelė“ 3.13 punktą taip:

„3.13. Žemės sklypo, kuriame planuojama statyti, rekonstruoti ar kapitaliai remontuoti statinį, nuosavybės ar valdymo patikėjimo, nuomos arba panaudos teise dokumento kopija (jei taikoma).“

11. Papildau 1 lentelę „Paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelė“ 3.16 punktu:

„3.16. Žemės ir (arba) objekto savininko raštiškas leidimas statyti, rekonstruoti ar kapitaliai remontuoti objektą (jei tai nenumatyta turto valdymo nuomos ar panaudos teise sutartyje) (jei taikoma).“

12. Papildau 1 lentelę „Paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelė“ 3.17 punktu:

„3.17. Klausimynas dėl pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Europos Sąjungos fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis (skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt).“

13. Išdėstau 1 priedo 11 punkto 1 papunktį taip:

„1. Investicinis projektas.

Investiciniame projekte turi būti pateikta tokia informacija:

– Projekto santrauka (pateikiama investicinio projekto santrauka, išskiriant svarbiausias problemas, siūlomus jų sprendimo būdus, lėšų poreikį ir numatomus pasiekti rezultatus).

– Projekto pareiškėjas ir partneriai (pateikiama informacija apie projekto pareiškėją ir partnerius)

– Esamos situacijos analizė

– Projekto alternatyvų aprašymas ir analizė (pateikiama keletas projekto alternatyvų, viena iš kurių gali būti, pvz., „nedaryti nieko“, kiekvienos alternatyvos analizė, alternatyvų palyginimas ir tinkamos alternatyvos parinkimas)

– Detalus projekto aprašymas ir projekto įgyvendinimo planas (nurodoma: projekto tikslai, uždaviniai, veiklos; projekto tikslų ir uždavinių atitikties Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslui ir 1 uždaviniui „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“ pagrindimas; projekto atitikties Stebėsenos komiteto patvirtintam specialiajam projektų atrankos kriterijui pagrindimas; projekto biudžetas; projekto rezultatai; projekto trukmė ir veiklų grafikas; projekto administravimas; projekto valdymo struktūra ir funkcijų pasiskirstymas; ar būtinas poveikio aplinkai vertinimas, o jei jis būtinas, ar yra atliktas; pateikiami remontuojamų (rekonstruojamų) patalpų brėžiniai)

– Finansinis projekto įvertinimas (įskaitant projekto generuojamų pajamų skaičiavimą)

– Socialinės–ekonominės naudos aprašymas

– Projekto viešinimas ir projekto tęstinumo užtikrinimas.“

14. Išdėstau 1 priedo 11 punkto 13 papunktį taip:

„13. Žemės sklypo, kuriame planuojama statyti, rekonstruoti ar kapitaliai remontuoti statinį, nuosavybės ar valdymo patikėjimo, nuomos arba panaudos teise dokumento kopija (jei taikoma).“

15. Papildau 1 priedo 11 punktą 16 papunkčiu:

„16. Žemės ir (arba) objekto savininko raštiškas leidimas statyti, rekonstruoti ar kapitaliai remontuoti objektą (jei tai nenumatyta turto valdymo nuomos ar panaudos teise sutartyje) (jei taikoma).“

16. Papildau 1 priedo 11 punktą 17 papunkčiu:

„17. Klausimynas dėl pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Europos Sąjungos fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis (skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt).“

17. Išdėstau 2 priedą nauja redakcija (pridedama).

18. Išdėstau 3 priedą nauja redakcija (pridedama).

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                                 ALGIS ČAPLIKAS

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2009-01-22 raštu Nr. (24.3-03)-6K-0900682

 

 

Projektų finansavimo sąlygų aprašo

pagal priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-01-V

„Sergamumo ir mirtingumo nuo širdies

ir kraujagyslių ligų mažinimas“

2 priedas

 

PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ

 

Bendrasis arba specialusis (atitikties) atrankos kriterijus

Kriterijaus vertinimo aspektai

Vertinimo klausimai ir (arba) teigimai

Taip/Ne

Paaiškinimai ir metodinės rekomendacijos vertintojams

1

2

3

4

5

1. Bendrai finansuojamas iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektas (toliau – projektas) atitinka bent vieną veiksmų programos ir jos prioriteto tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas.

1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslu ir 1 uždaviniu „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“.

1.1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai aiškiai siejasi su Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslu ir 1 uždaviniu „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“.

 

Būtina įsitikinti, kad projekto tikslai ir uždaviniai atitinka Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslą ir 1 uždavinį „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“, ryšys yra akivaizdus ir priežastinis.

 

Paraiškos A ir B dalys

1.1.2. Įgyvendinto projekto poveikis Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslui ir 1 uždaviniui „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“ yra teigiamas.

 

Galima teigti, kad įgyvendinus projektą pasiekimų ir rezultatų poveikis Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslui ir 1 uždaviniui „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“, atsižvelgiant į veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo Priemonės specifiką bus teigiamas. Taip pat įrodytas projekto aktualumas ir poveikis tikslinių grupių problemų sprendimui.

 

Paraiškos A ir B dalys

1.2. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su Priemonės aprašymu ir bent viena iš Apraše numatyta veikla.

1.2.1. Projekto veiklos yra suderintos su veiksmų programos priede pateiktu Priemonės veiklų aprašymu.

 

Būtina įsitikinti, ar numatytos vykdyti projekte veiklos atitinka bent vieną veiklos sritį, nurodytą Priemonės aprašyme.

 

Paraiškos A ir B dalys

1.2.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš Apraše numatytų veiklų.

 

Būtina įsitikinti, ar projekte planuojamos vykdyti veiklos atitinka bent vieną veiklą iš Aprašo 6 punkte numatytų veiklų.

 

Paraiškos A ir B dalys

1.2.3. Projektas atitinka veiksmų programoje, Priemonės aprašyme ir Apraše nustatytus reikalavimus, susijusius su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu („demarkacinius reikalavimus“).

 

Būtina įsitikinti, kad projektas atitinka Aprašo 31 punkte nustatytus reikalavimus, susijusius su paramos atskyrimu

 

Paraiškos B dalis

1.2.4. Projektas atitinka kitus su reikalavimais projekto veikloms susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma).

 

Netaikoma

 

 

 

 

 

2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus.

 

Šį bendrąjį kriterijų detalizuoja Bendro stebėsenos komiteto Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007—2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti 2007 m. spalio 30 d. posėdžio 2007 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. 1 patvirtintas specialusis (atitikties) kriterijus: „Projektas turi atitikti Sveikatos apsaugos ministerijos Sergamumo ir mirtingumo nuo pagrindinių neinfekcinių ligų mažinimo 2007–2013 metų programos nuostatas.“

2.1. Projektas prisideda prie nacionalinių ir (arba) regioninių strateginių dokumentų įgyvendinimo.

2.1.1. Teisės aktuose arba valdymo srities plėtros strategijoje, arba strategijos įgyvendinimo priemonių plane nustatytas projekto vykdytojas ir veiklos.

 

Būtina įsitikinti, kad projekto paraiškoje yra aiškiai nurodomas ir pagrindžiamas ryšys su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro patvirtintos Sergamumo ir mirtingumo nuo pagrindinių neinfekcinių ligų mažinimo 2007– 2013 metų programos V skyriaus „Sergamumo ir mirtingumo nuo širdies ir kraujagyslių ligų mažinimo krypties aprašas“ nurodytomis veiklos sritimis, projektų vykdytojais (pareiškėjas ir partneriai). Galimos trys alternatyvos: – teisės akte aiškiai nustatytas projekto vykdytojas (-ai) ir turimos atlikti veiklos;

– patvirtintas detalus nacionalinės arba regioninės strategijos įgyvendinimo priemonių planas (t. y. aiškiai nurodytos priemonės, vykdytojai), kuriame aiškiai nurodytas projektas;

– patvirtinta tam tikro sektoriaus programa, kurioje galima nustatyti projekto vykdytoją (partnerius) ir jiems numatytas projekto veiklas.

 

Paraiškos A ir B dalys

2.1.2. Pagrįsta, kad projekto įgyvendinimas prisidėtų prie atitinkamų teisės aktų, strategijų nuostatų įgyvendinimo (taikoma tik konkurso atveju).

 

Netaikoma

 

 

 

 

 

3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus.

3.1. Projektas prisideda prie Priemonės rodiklių įgyvendinimo.

3.1.1. Projektas siekia visų Priemonės produkto ir rezultato rodiklių, išvardytą šio Aprašo 3 priede.

 

Būtina įsitikinti, kad projektas siekia visų Priemonės numatytų produkto ir rezultato rodiklių ir įgyvendinus numatytas projekto veiklas šie rodikliai bus pasiekti.

 

Paraiškos A ir B dalys

3.2. Nuosekli vidinė projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai.

3.2.1. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika.

 

Būtina įsitikinti, kad išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai turi būti projekto veiklų padarinys, projekto veiklos – sudaryti prielaidas projekto uždaviniams pasiekti, o pastarieji – įgyvendinti nustatytus tikslus.

 

Paraiškos A ir B dalys

3.2.2. Projekto uždaviniai specifiniai, išmatuojami, pasiekiami, susieti ir iškelti laiku.

 

Būtina įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus: yra specifiniai, t. y. parodo projekto esmę ir charakteristikas;

išmatuojami, t. y. kiekybiškai išreikšti ir matuojami; pasiekiami, t. y. realūs;

susieti, t. y. adekvatūs vykdomoms projekto veikloms; iškelti laiku, t. y. aiški pradžios ir pabaigos data.

 

Paraiškos A ir B dalys

 

 

 

 

 

4. Projektas atitinka darnaus vystymosi principą.

4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

4.1.1. Aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, klimato kaita, aplinkos apsauga).

 

Būtina įsitikinti, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

 

Paraiškos A dalis

4.1.2. Socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumas).

 

4.1.3. Ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas).

 

4.1.4. Regionų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas).

 

4.1.5. Informacinės ir žinių visuomenės srityje (jei taikoma).

 

4.2. Projekte atskleistos pastangos skatinti darnaus vystymosi principo įgyvendinimą.

4.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

4.2.2. Projektas atitinka kitus su darnaus vystymosi principo įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir šiame Apraše nustatytus reikalavimus (jeigu taikoma)

 

Netaikoma

 

 

 

 

 

5. Projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus.

5.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui.

5.1.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui.

 

Būtina įsitikinti, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui.

 

Paraiškos A dalis

5.2. Projekte nurodytos pastangos skatinti lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimą.

5.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principų įgyvendinimo (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

5.2.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

5.2.3. Projektas atitinka kitus su lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

 

 

 

 

 

6. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių Europos Bendrijų politikos sričių nuostatomis.

6.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų Europos Bendrijų bendrųjų politikos sričių nuostatomis.

6.1.1. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų viešųjų pirkimų politikos nuostatomis.

 

Būtina įvertinti, ar:

pareiškėjas (partneriai) yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) arba gavęs (gavę) projekto finansavimo lėšų jomis taps; jei taip, ar tikėtina, kad projekto veiklų plane numatyta veiklų trukmė nustatyta įvertinant pirkimų terminus. Jei pareiškėjas ir (arba) partneriai nėra perkančiosios organizacijos, šis vertinimo aspektas vertinamas kaip atitinkantis nustatytus reikalavimus.

 

Paraiškos A dalis

6.1.2. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų aplinkosaugos politikos nuostatomis.

 

Būtina įvertinti, ar:

atsižvelgiant į projekto veiklas ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105), būtinas poveikio aplinkai vertinimas;

jei būtinas, ar poveikio vertinimas aplinkai yra atliktas.

 

Paraiškos A ir B dalys

6.1.3. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų konkurencijos politikos nuostatomis.

 

Vertinant projektą, reikia įsitikinti, ar projektas finansuojamas nepažeidžiant konkurencijos politikos nuostatų.

 

Paraiškos A ir B dalys

6.2. Projektas suderinamas su sektorinių ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis

6.2.1. Projektas suderinamas su konkretaus sektoriaus ES politikos sričių nuostatomis (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

 

 

 

 

 

7. Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą.

7.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka formaliuosius reikalavimus.

7.1.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą numatytą Apraše.

 

Būtina įsitikini, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka šio Aprašo 14, 15 ir 16 punktų reikalavimus.

 

Paraiškos A dalis

7.1.2. Pareiškėjas (partneriai) turi (ar turi galimybes įgyti) teisinį pagrindą vykdyti projekte numatytas veiklas.

 

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) turi (ar turi galimybių įgyti) teisę užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai sukurti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas.

 

Paraiškos B dalis

7.1.3. Pareiškėjui gali būti skirtos ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, jei:

7.1.3.1. jam nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas;

7.1.3.2. yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įnašų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

7.1.3.3. paraiškoje dėl projekto finansavimo arba jos prieduose jis nepateikė klaidinančios informacijos;

7.1.3.4. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl pareiškėjo kitos paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto sutarties lėšų pažeidimo;

7.1.3.5. jis nebandė gauti konfidencialios informacijos

arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų dėl projekto finansavimo vertinimo arba atrankos proceso metu.

 

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka 7.1.3 punkte nustatytus reikalavimus. Jei pareiškėjas (partneriai) yra biudžetinė įstaiga, ji atitinka šio kriterijaus 7.1.3.1 ir 7.1.3.2 punktuose išdėstytus reikalavimus, tuo atveju įrodantys dokumentai gali būti neteikiami ir netikrinami.

 

Paraiškos A ir B dalys

7.2. Pareiškėjas yra pajėgus įgyvendinti projektą.

7.2.1. Pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklas (jei taikoma).

 

Netaikoma

7.2.2. Pareiškėjas turi (arba įsipareigoja užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdant projektą (pakankama komanda).

 

Pareiškėjas užtikrina būtinus gebėjimus projektui administruoti – suformuoja komandą užtikrina reikiamos kompetencijos darbuotojų įtraukimą numato paslaugų įsigijimą ir pan.

 

Paraiškos A ir B dalys

7.2.3. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas ir uždavinius per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto įgyvendinimo trukmė, vieta, parengtumas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus.

 

Būtina įsitikinti, kad projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) adekvatus projekto veiklų apimtims, yra realus ir racionaliai suplanuotas (pvz., įvertinant turimus išteklius, iš struktūrinių fondų finansuojamų projektų specifiką sezoniškumą ir pan.). Būtina įsitikinti, kad projekto įgyvendinimo trukmė ir vieta atitinka Apraše nustatytus reikalavimus (Aprašo 16 ir 29 punktai).

Būtina įsitikinti, kad projektas atitinka Apraše nustatytus papildomus išlaidų tinkamumo apribojimus, susijusius su pareiškėjo galimybėmis įgyvendinti projekto veiklas (Aprašo 44.1 ir 44.2 punktai).

 

Paraiškos A ir B dalys

7.2.4. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę (jei taikoma).

 

Siekiama įsitikinti, ar partneriai įtraukti pagrįstai, t. y. ar partnerystė sukuria papildomą pridėtinę vertę pagal projektą (pvz., partneris turi patirties, prisideda finansiškai, vykdo projekto veiklas, naudosis rezultatais ir pan.)

 

Paraiškos A ir B dalys

7.2.5. Projektas atitinka kitus su reikalavimais pareiškėjams susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma).

 

Projekte numatoma statyti, rekonstruoti, remontuoti pastatai ar patalpos bei žemės sklypai turi būti pareiškėjų valdomi nuosavybės teise ar patikėjimo teise arba gauti panaudos (nuomos) sutartimi projekto įgyvendinimo laikotarpiui ir ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui nuo numatomos projekto įgyvendinimo pabaigos

 

Paraiškos B dalys

 

 

 

 

 

8. Projektas turi aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius.

8.1. Užtikrintas projekto finansavimas

8.1.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka nustatytus reikalavimus.

 

Būtina įsitikinti, ar:

tenkinami Apraše nustatyti reikalavimai pareiškėjo ir (arba) partnerių įnašui, taip pat įvertinant projekto grynųjų pajamų finansavimo poreikį; tenkinami reikalavimai pareiškėjų įnašui pagal atskiras išlaidų kategorijas (jei taikoma valstybės pagalba); numatyti projekto išlaidų finansavimo šaltiniai, atsižvelgiant į projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalį ir išlaidų apmokėjimo būdą yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti per tam tikrą laikotarpį. Kai pareiškėjui netaikomas reikalavimas prisidėti prie projekto finansavimo ir jis savo iniciatyva nenumatęs skirti įnašo bei neketina gauti grynųjų pajamų, šis kriterijus atitinka nustatytus reikalavimus.

 

Paraiškos A ir B dalys

 

 

8.1.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas.

 

Jeigu projekte numatomos netinkamos finansuoti išlaidos, būtina įsitikinti, ar:

užtikrinamas projekte numatytų netinkamų finansuoti išlaidų (tarp jų ir netinkamo finansuoti PVM, projekto grynųjų pajamų ir kt.) finansavimas;

netinkamų išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti laike, t. y. netinkamų išlaidų finansavimas neturės neigiamos įtakos projekto įgyvendinimui.

 

Paraiškos A dalis

8.1.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) tęstinumas.

 

Būtina įsitikinti, kad yra sudarytos finansinės projekto metu sukurtų rezultatų tolesnio naudojimo prielaidos, t. y. sukurtas turtas bus išlaikomas ir užtikrinamas tinkamas jo eksploatavimas. Būtina įsitikinti, kad projekto įgyvendinimo metu sukurti rezultatai bus naudojami pagal numatyta paskirtį.

 

Paraiškos A ir B dalys

8.1.4. Projektas atitinka kitus Apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma).

 

Netaikoma

 

 

 

 

 

9. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas.

9.1. Sąnaudų–naudos analizės korektiškumas ir rezultatų priimtinumas

9.1.1. Atlikta alternatyvų analizė

 

Aiškiai suformuluotas techninio projekto sprendimas (techniniai reikalavimai planuojamam objektui pagal jo paskirtį, eksploatacijos sąlygas; projektavimo, įrengimo ir veiklos principai, procesai ir pan.). Kiekvienam projektui pagrįsti turėtų būti svarstomos bent dvi alternatyvios galimybės: „Nulinė“ alternatyva (alternatyva, kai projektas nėra įgyvendinamas) ir kita alternatyva (projektas, paremtas alternatyvia technologija ar pan.).

Projekte turi būti atskleista, kad visos realios projekto įgyvendinimo galimybės buvo svarstytos arba kad kitos alternatyvos, be jau nagrinėjamų, nėra tikslinga svarstyti. Jeigu projekto įgyvendinimo galimybių vertinimo metu išskiriamos kelios galimos projekto įgyvendinimo alternatyvos, vertinimo metu kiekvienai alternatyvai turi būti naudojami tie patys vertinimo kriterijai. Alternatyvos įvertintos išsamiai ir korektiškai. Pasirinkta alternatyva turi būti optimali, atsižvelgiant į esamus apribojimus.

 

Paraiškos B dalis

9.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos (jei taikoma).

 

Projekto skaičiavimai remiasi pagrįstomis busimų pajamų ir sąnaudų prognozavimo prielaidomis

 

Paraiškos B dalis

9.1.3. Taikomas pagrįstas analizės laikotarpis (jei taikoma).

 

Sąnaudų ir naudos analizės laikotarpis atitinka Europos Komisijos parengtame dokumente Nr. 4 „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinės gairės“ (angl. Guidance on the Methodology for carrying out cost-benefit analysis, Working Document No. 4) ir dokumente „Investicinių projektų kaštų naudos analizės gairės“ (angl. Guide to cost-benefit analysis of investment projects) rekomenduojamą laikotarpį; jei analizuojant imamas kitas laikotarpis, tai projekte turi būti pateiktas paaiškinimas, kuris, vertintojo nuomone, pagrindžia sprendimą taikyti kitą analizės laikotarpį.

 

Paraiškos B dalis

9.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma (jei taikoma).

 

Taikoma diskonto norma atitinka Europos Komisijos parengtame dokumente Nr. 4 „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinės gairės“ (angl. Guidance on the Methodology for carrying out cost-benefit analysis, Working Document No. 4) ir dokumente „Investicinių projektų kaštų naudos analizės gairės“ (angl. Guide to cost-benefit analysis of investment projects) rekomenduojamą normą jei neatitinką turi būti pateiktas paaiškinimas, kuris, vertintojo nuomone, pagrindžia sprendimą taikyti kitokią diskonto normą.

 

Paraiškos B dalis

9.1.5. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos finansinių rodiklių reikšmės (jei taikoma).

 

Teisingai apskaičiuoti finansiniai rodikliai (finansinė grynoji dabartinė vertė (angl. financial net present value) (FNPV), finansinė grąžos norma (angl. financial rate of return) (FRR) ir sąnaudų (naudos) santykis (angl. benefit / cost ratio). Jų reikšmės pagrindžia prašomų lėšų apimtis.

 

Paraiškos B dalis

9.1.6. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos ekonominių rodiklių reikšmės (jei taikoma).

 

Ekonominiai rodikliai – ekonominė grynoji dabartinė vertė (angl. economic net present value) ( ENPV), ekonominė grąžos norma (angl. Economic rate of return) (ERR) ir sąnaudų (naudos) santykis (angl. benefit/cost ratio) apskaičiuoti tinkamai, remiamasi pagrįstomis socialinės ir ekonominės naudos ir sąnaudų prognozavimo prielaidomis. Rodiklių reikšmės įrodo projekto ekonominį pagrįstumą atsižvelgiant į projekto investicijas ir būsimas sąnaudas.

 

Paraiškos B dalis

9.1.7. Įvertintos rizikos.

 

Įvertintos pagrindinės projekto rizikos, numatyti jų valdymo veiksmai. Jautrumo analizės rezultatai (jei taikoma) rodo, jog, pasireiškus rizikoms, projekto finansinių ir ekonominių rodiklių reikšmės (nuokrypiai) vis tiek yra priimtinos.

 

Paraiškos B dalis

9.1.8. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas.

 

Vertinama (vadovaujantis analogiškais projektais, veiklomis ir pan.) projekto rezultatų atitiktis investicijoms.

 

Paraiškos A ir B dalys

9.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007– 2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789), (toliau – Projektų išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklės) ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams.

9.2.1. Projekte numatytos veiklos ir išlaidos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus.

 

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos ir išlaidos yra tinkamos finansuoti atsižvelgiant į Projektų išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklėse ir šiame Apraše nustatytus reikalavimus, taip pat specialiuosius atitikties atrankos kriterijus. Projekto išlaidos turi būti suplanuotos atsižvelgiant į šio Aprašo IV skyriaus reikalavimus.

Taip pat būtina įvertinti projekto riziką susijusią su dvigubu finansavimu, t. y. vertinant pareiškėjo ir partnerių įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus būtina įsitikinti, kad toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nebus skiriamas pakartotinai.

 

Paraiškos A ir B dalys

9.2.2. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai.

 

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos suplanuotos efektyviai, o išlaidos yra būtinos projekto veikloms atlikti ir atitinka rinkos kainas arba įkainius, nustatytus Apraše.

 

Paraiškos A ir B dalys

9.2.3. Užtikrinama lėšų panaudojimo sparta.

 

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklų suplanavimas užtikrins numatomą lėšų panaudojimo spartą

 

Paraiškos A ir B dalys

9.2.4. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus.

 

Būtina įsitikinti, kad projekte kryžminis finansavimas nenumatytas.

 

Paraiškos A ir B dalys

9.2.5. Teisingai pritaikyta vienodo dydžio norma (angl. Flat-rate), vadovaujantis Netiesioginių projekto išlaidų nustatymo ir apmokėjimo naudojant vienodo dydžio normą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. 1K-112 (Žin., 2008, Nr. 37-1348) (taikoma tik įgyvendinant Europos socialinio fondo projektus).

 

Netaikoma

9.2.6. Projektas atitinka kitus specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma).

 

Netaikoma

9.3. Projektui reikiamas finansavimas nustatytas atsižvelgiant į reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus.

9.3.1. Paraiškoje dėl projekto finansavimo teisingai nurodyta, kuriai kategorijai priklauso projektas, t. y. iš kurio: negaunama pajamų;

gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto (reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 3 dalis);

gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto (reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalis).

 

Būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą vienai iš išvardytų kategorijų. Detalios metodologinės rekomendacijos EK pateiktos Metodinėse rekomendacijose dėl Tarybos Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai (angl. „Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects)“.

 

Paraiškos B dalis

9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis.

 

Būtina įsitikinti, kad iš projekto planuojamos gauti grynosios pajamos apskaičiuotos ir priskirtos prie tinkamų ir netinkamų projekto išlaidų teisingai. Taip pat būtina įsitikinti, kad projektui reikiamo finansavimo dydis yra apskaičiuotas grynųjų pajamų dydžiu sumažinus projekto EK tinkamų deklaruoti išlaidų sumą taip, kaip nustatyta reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalyje.

Detalios metodologinės rekomendacijos EK pateiktos Metodinėse rekomendacijose dėl Tarybos Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai (angl. „Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects)“.

 

Paraiškos B dalis

VERTINTOJO PASTABOS

Didžiausia leistina projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma, litais:

Didžiausias leistinas skirti projektui lėšų dydis, litais:

 

_________________

 


Projektų finansavimo sąlygų aprašo

pagal priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-01-V

„Sergamumo ir mirtingumo nuo širdies

ir kraujagyslių ligų mažinimas“

3 priedas

 

PRODUKTO IR REZULTATO RODIKLIŲ PAAIŠKINIMAI

 

Priemonės Nr. VP3-2.1-SAM-01-V „Sergamumo ir mirtingumo nuo širdies ir kraujagyslių ligų mažinimas“ produkto ir rezultato rodikliai:

 

VP/ PRIORITETAS/ UŽDAVINYS

RODIKLIO (-IŲ) PAVADINIMAS

RODIKLIO PAAIŠKINIMAS

RODIKLIO MATAVIMAS

ATSAKINGA INSTITUCIJA

BŪDAS ARBA (VNT.)

DOKUMENTAS IR INFORMACIJOS ŠALTINIS

LAIKAS

3/2/1

Rezultato rodiklis:

 

Pacientų, kuriems pagerėjo sveikatos priežiūros paslaugų kokybė ir prieinamumas, skaičius

Pacientas – asmuo, kuris naudojasi įstaigų teikiamomis paslaugomis, nesvarbu, ar jis sveikas, ar ligonis. (Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 66-1572; 1998, Nr. 109-2995).

 

Sveikatos priežiūros paslaugos – įstaigos ir paslaugų užsakovų susitarimu grindžiamas įstaigos veiklos rezultatas. Paslaugų užsakovais gali būti Sveikatos sistemos įstatyme nustatyti LNSS veiklos užsakovai, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys. (Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymas).

 

Skaičiuojami pacientai, pasinaudoję paramą gavusioje sveikatos priežiūros įstaigoje teikiamomis sveikatos priežiūros paslaugomis, kurių kokybės ir prieinamumo gerinimui buvo skirtas projektas.

Skaičiuojami pacientai, kuriems per paskutinius kalendorinius metus buvo suteikta konkreti paslauga (pagal paslaugų kodus, remiantis 2005 m. birželio 30 d. Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus įsakymu „Dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų ir sveikatos programose numatytų paslaugų, už kurias mokama iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, klasifikatoriaus patvirtinimo“ Nr. 1K-81) konkrečioje ES paramą gavusioje sveikatos priežiūros įstaigoje, kurios visa pagal projektą numatyta atnaujinti infrastruktūra modernizuota.

 

Suminis rodiklis: pacientas – asmuo, kuriam bent kartą per kalendorinius metus buvo suteikta paslauga (-os).

Pirminis šaltinis:

 

Teritorinių ligonių kasų duomenys.

Projekto įgyvendinimo metu duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami kartu su mokėjimo prašymais kiekvieną ketvirtį, t.y. duomenis įveda projekto vykdytojai.

 

Informacija apie rodiklio pasiekimą baigus įgyvendinti projektą teikiama kas metus kartu su ataskaitomis iki kiekvienų metų sausio 20 d. Informacija po projekto įgyvendinimo pabaigos teikiama 5 metus.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas.

 

Antriniai šaltiniai:

 

mokėjimo prašymas;

ataskaita po projekto užbaigimo.

3/2/1

Produkto rodiklis:

 

Paramą gavusių sveikatos priežiūros įstaigų skaičius

Sveikatos priežiūros įstaiga:

– įstaiga ar įmonė, šio ir kitų įstatymų bei teisės aktų nustatyta tvarka turinti teisę teikti sveikatos priežiūros paslaugas ir patarnavimus;

– įstaigos ar įmonės, kuri verčiasi kita (ne sveikatos priežiūros) veikla, filialas ar padalinys, turintis teisę teikti sveikatos priežiūros paslaugas. (Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymas).

 

Laikoma, kad rodiklis pasiektas, kai modernizuojama visa projekte numatyta atskiros sveikatos priežiūros įstaigos infrastruktūra.

Sumuojamos sveikatos priežiūros įstaigos, kuriose modernizuota visa projekte numatyta atskiros sveikatos priežiūros įstaigos infrastruktūra (viena sveikatos priežiūros įstaiga kaip vienas vienetas).

Pirminiai šaltiniai:

 

sąskaitos faktūros, apmokėjimą pagrindžiantys dokumentai, priėmimo–perdavimo aktai, statinio tinkamumo eksploatacijai aktas ir kt.

Projekto įgyvendinimo metu duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami kartu su mokėjimo prašymais kiekvieną ketvirtį, t. y. duomenis įveda projekto vykdytojai.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas.

Antriniai šaltiniai:

 

mokėjimo prašymas;

galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

3/2/1

Produkto rodiklis:

 

Projektų skaičius

Projektas – ekonomiškai nedalomų ir tikslią funkciją atliekančių veiklos rūšių visumą turinti apibrėžtą biudžetą įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus.

 

Laikoma, kad rodiklis pasiektas, kai patvirtinama galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

Sumuojami užbaigti projektai, t. y. projektai, kurių galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos buvo patvirtintos.

Pirminis šaltinis:

 

galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

Kas ketvirtį.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas.

Antrinis šaltinis:

 

mokėjimo prašymas.

 

_________________