LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2009 M. BIRŽELIO 30 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-478 „DĖL LIETUVOS KAIMO TINKLO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2013 m. sausio 16 d. Nr. 3D-50
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos kaimo tinklo nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 3D-478 „Dėl Lietuvos kaimo tinklo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 83-3463; 2011, Nr. 3-97; 2012, Nr. 59-2954), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 3D-478
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. sausio 16 d. įsakymo Nr. 3D-50
redakcija)
LIETUVOS KAIMO TINKLO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos kaimo tinklo nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Lietuvos kaimo tinklo (toliau – Tinklas) tikslą, uždavinius, funkcijas, Tinklo organizacinę struktūrą, narystę Tinkle, Tinklo 2009–2013 metų veiksmų programą (toliau – Tinklo veiksmų programa) ir metinių veiksmų planų rengimą ir finansavimą.
2. Tinklas yra Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 m. programos, patvirtintos 2007 m. spalio 19 d. Komisijos sprendimu Nr. C (2007) 5076 (su paskutiniais pakeitimais, patvirtintais 2009 m. gruodžio 14 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2009) 10216) (toliau – Programa), priemonės „Techninė pagalba“ veiklos sritis (toliau – veiklos sritis).
3. Tinklas įkurtas vadovaujantis 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p.1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. gruodžio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1312/20011 (OL 2011 L 339, p. 1), 68 straipsniu, kuriame numatyta, kad kiekviena valstybė kuria nacionalinį kaimo tinklą, jungiantį prie kaimo plėtros prisidedančias organizacijas ir institucijas. Kuriant nacionalinį kaimo tinklą ir įgyvendinant kaimo plėtros politiką siekiama telkti kaimo plėtros dalyvius bendradarbiaujant regioniniu, nacionaliniu, tarptautiniu lygmenimis, stiprinti jų gebėjimus, keistis žiniomis, gerąja patirtimi. Tinklo veiklą reglamentuoja reglamentas (EB) Nr. 1698/2005, 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 1974/2006, nustatantis išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 368, p. 15) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. liepos 14 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 679/2011 (OL 2011 L 185, p. 57), Programa, Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymas (Žin., 2002, Nr. 72-3009; 2008, Nr. 81-3174), šie Nuostatai, taip pat kiti teisės aktai.
4. Europos Sąjungos (toliau – ES) lygmeniu kuriamas Europos kaimo plėtros tinklas, skirtas kaimo plėtros srityje veikiantiems nacionaliniams tinklams, organizacijoms ir institucijoms jungti. Europos kaimo plėtros tinklui keliami tikslai:
4.4. ES lygmeniu organizuoti susitikimus ir seminarus aktyviai prisidedantiesiems prie kaimo plėtros;
4.5. sukurti ir naudoti ekspertų tinklus siekiant supaprastinti keitimąsi patirtimi ir remti kaimo plėtros politikos įgyvendinimą bei vertinimą;
II. TINKLO TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
5. Tinklo tikslas – sujungus su Programos ir kitų kaimo plėtros, žemės ūkio, maisto ūkio ir miškų ūkio tikslų įgyvendinimu susijusias nevyriausybines organizacijas, valstybės institucijas ir įstaigas, padėti užtikrinti tinkamą Programos įgyvendinimą ir siekti darnios žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros.
6. Tinklo uždaviniai yra:
6.1. nagrinėti svarbiausius su Programos įgyvendinimu susijusius, taip pat kitus kaimo plėtros, žemės ūkio, maisto ūkio ir miškų ūkio klausimus ir teikti pasiūlymus dėl jų sprendimo;
6.2. skatinti ir remti informacijos, žinių, gerosios patirties sklaidą tarp su Programos ir kitų kaimo plėtros, žemės ūkio, maisto ūkio ir miškų ūkio tikslų įgyvendinimu susijusių nevyriausybinių organizacijų, valstybės institucijų ir įstaigų;
7. Tinklas, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
7.1. nustato, renka, kaupia, analizuoja ir sistemina žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros gerąją patirtį, organizuoja informacijos apie kaimo plėtros priemones ir gerosios patirties sklaidą;
7.2. inicijuoja, organizuoja keitimąsi žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros patirtimi bei žiniomis nacionaliniu ir tarptautiniu lygmeniu, šiuo tikslu teikia techninę pagalbą;
7.3. inicijuoja, organizuoja mokymo programų vietos veiklos grupėms rengimą ir tobulinimą, techninės ir metodinės pagalbos įgyvendinant Leader metodą teikimą;
7.5. teikia pasiūlymus žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros klausimais kompetentingoms institucijoms ir įstaigoms;
7.6. dalyvauja nustatant poreikį keisti Programą, teikia pasiūlymus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai (toliau – Ministerija) dėl Programos keitimo;
7.7. dalyvauja nagrinėjant svarbiausius žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros klausimus;
III. TINKLO ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA
8. Tinklo organizacinę struktūrą sudaro: Tinklo nariai, Tinklo komitetai, Tinklo taryba, Tinklo darbo grupės, Tinklo sekretoriatas.
Tinklo nariai ir dalyvavimo Tinklo veikloje tvarka
9. Narystė Tinkle grindžiama horizontaliu ir vertikaliu bendradarbiavimu, savanoriška ir neatlygintina naryste, reprezentatyviu atstovavimu, socialine atsakomybe.
10. Tinklo narių sąrašas nėra baigtinis. Tinklas gali būti papildomas naujais nariais Nuostatų 12 punkte nustatyta tvarka.
11. Tinklo nariais gali būti su Programos įgyvendinimu ir kitų žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros tikslų įgyvendinimu susijusios nevyriausybinės organizacijos, valstybės institucijos ir įstaigos (toliau – kaimo plėtros dalyvis). Fiziniai asmenys ir privatūs juridiniai asmenys negali būti Tinklo nariais.
12. Kaimo plėtros dalyvis, norintis tapti Tinklo nariu, Tinklo sekretoriatui turi pateikti vadovo pasirašytą Narystės Lietuvos kaimo tinkle pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Techninė pagalba“ veiklos sritį „Nacionalinis kaimo tinklas“ prašymą pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. 3D-18 (Žin., 2009, Nr. 11-412; 2011, Nr. 8-368) patvirtintą formą (toliau – prašymas) ir dalyvavimo, prisidėjimo prie Programos įgyvendinimo ar kitokio dalyvavimo kaimo plėtros, žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio procesuose patvirtinimo dokumentus. Prašymas ir papildomi dokumentai pateikiami su lydraščiu. Prašyme kaimo plėtros dalyvis nurodo fizinį asmenį, kuris atstovauja jam Tinkle. Juo negali būti jau kitam Tinklo nariui atstovaujantis asmuo. Gavęs prašymą Tinklo sekretoriatas teikia jį Narystės Lietuvos kaimo tinkle klausimų nagrinėjimo darbo grupei, patvirtintai Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. spalio 26 d. įsakymu Nr. 3D-802 (Žin., 2009, Nr. 129-5618) (toliau – Narystės Tinkle darbo grupė), svarstyti.
13. Rekomendacinį sprendimą dėl kaimo plėtros dalyvio priėmimo į Tinklo narius priima Narystės Tinkle darbo grupė. Galutinis sprendimas tvirtinamas žemės ūkio ministro įsakymu.
14. Sprendimas dėl kaimo plėtros dalyvio narystės Tinkle priimamas atsižvelgiant į tai, ar jis yra susijęs su Programos įgyvendinimu ir (arba) kitaip prisideda prie žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros, veikia nepažeisdamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų. Tinklo sekretoriatas, ne anksčiau kaip po pirmųjų kaimo plėtros dalyvio narystės Tinkle metų, gali inicijuoti svarstymą dėl jo narystės Tinkle pagrįstumo, prašydamas pateikti Tinklo nario prisidėjimo įgyvendinant Programą ar kitokio dalyvavimo žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros procesuose įrodymo dokumentus.
15. Tinklo taryba ir (arba) Narystės Tinkle darbo grupė turi teisę rekomenduoti pašalinti kaimo plėtros dalyvį iš Tinklo narių, jei šis pažeidžia Tinklo interesus ar padaro veiksmus, prieštaraujančius Tinklo veiklos tikslams, nedalyvauja Tinklo, Tinklo komitetų veikloje ar dėl kitų objektyvių priežasčių (pvz., likvidavus juridinį asmenį). Galutinis sprendimas dėl tinklo nario pašalinimo tvirtinamas žemės ūkio ministro įsakymu.
16. Tinklo narys turi teisę nutraukti savo narystę Tinkle apie tai raštu informuodamas Tinklo sekretoriatą, kuris apie tai informuoja Narystės Tinkle darbo grupę artimiausiame Narystės Tinkle darbo grupės posėdyje. Narystė laikoma baigta įsigaliojus žemės ūkio ministro įsakymui dėl Tinklo narių sąrašo pakeitimo.
17. Kaimo plėtros dalyvis apie sprendimą dėl jo narystės Tinkle (jo priėmimą, pašalinimą, narystės nutraukimą) informuojamas Ministerijos raštu ir (arba) elektroniniu paštu.
18. Tinklo narių institucinė ir personalinė sudėtis, jų atstovavimas Tinklo komitetui tvirtinamas žemės ūkio ministro įsakymu.
19. Tinklo narys gali būti:
19.1. veikiantis nacionaliniu lygmeniu (pvz., nacionalinis vietos veiklos grupių tinklas, nacionalinė kaimo bendruomenių sąjunga ir kitos institucijos, įstaigos ir nevyriausybinės organizacijos, veikiančios visos šalies lygmeniu);
19.2. veikiantis regiono lygmeniu ir (arba) partnerystės principais (pvz., vietos veiklos grupė, tam tikrų asociacijų sąjunga, savivaldybės administracija ir kt.);
20. Tinklo narių teisės:
20.5. teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauti įgyvendinant Tinklo veiksmų programą ir metinius veiksmų planus;
21. Tinklo narys privalo:
21.2. dalintis žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros gerąja patirtimi bei žiniomis, informacija;
21.3. teisės aktų nustatyta tvarka teikti informaciją ir ataskaitas už projektus, finansuojamus iš Tinklo lėšų;
22. Bent kartą per metus gali būti organizuojamas visuotinis Tinklo narių susirinkimas, kuriame yra svarstoma Tinklo veikla bei kiti su ja susiję klausimai.
23. Tinklo nariai apie visuotinį Tinklo susirinkimą yra informuojami raštu ir (arba) elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 7 darbo dienas iki susirinkimo (laikoma, kad informacija yra pateikta nuo elektroninio laiško išsiuntimo dienos). Informacija apie susirinkimą yra skelbiama Tinklo interneto svetainėje. Susirinkimą protokoluoja Tinklo sekretoriatas.
Tinklo komitetai
24. Sudaromi šie Tinklo komitetai:
25. Tinklo komitetų funkcijos:
25.1. pagal Tinklo komiteto veiklos temas ir pobūdį nagrinėja aktualius Programos įgyvendinimo ir kitus žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros klausimus, Tinklo tarybai teikia pasiūlymus dėl jų sprendimo;
25.2. teikia rekomendacijas dėl Tinklo nario planuojamo įgyvendinti projekto pagal Tinklo veiksmų programos pirmąją–ketvirtąją kryptis, atsižvelgiant į projekto atitikimą Tinklo komiteto veiklos temai, pobūdžiui, Tinklo veiksmų programos kryptims bei metiniame veiksmų plane Tinklo komiteto patvirtintiems prioritetams. Rekomendacijos dėl Tinklo nario planuojamo įgyvendinti projekto teikiamos tik Tinklo komitetui priklausančiam Tinklo nariui;
25.3. dalyvauja derinant Tinklo narių, kitų su Programos, kaimo plėtros, žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio tikslų įgyvendinimu susijusių nevyriausybinių organizacijų, valstybės institucijų ir įstaigų interesus;
25.4. dalyvauja nustatant, renkant, kaupiant, analizuojant ir skleidžiant žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros gerąją patirtį bei organizuojant informacijos apie kaimo plėtros priemones ir gerosios patirties sklaidą;
25.5. dalyvauja inicijuojant, organizuojant Tinklo narių ir kitų kaimo plėtros dalyvių bendradarbiavimą bei keitimąsi gerąja patirtimi, žiniomis ir informacija nacionaliniu ir tarptautiniu lygmeniu;
25.7. nagrinėja Programos įgyvendinimo ir kitas žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros problemas, teikia pasiūlymus Tinklo tarybai, Ministerijai;
26. Tinklo narys privalo pasirinkti tik vieną iš Nuostatų 24 punkte nurodytų Tinklo komitetų, kurio veikloje Tinklo nario atstovas dalyvauja Tinklo komiteto nario teisėmis (toliau – Tinklo komiteto narys). Kitų Tinklo komitetų veikloje Tinklo narių atstovai gali dalyvauti stebėtojo teisėmis.
27. Pagrindinė Tinklo komitetų veiklos forma – posėdžiai, kurie gali būti kviečiami kartą per pusmetį. Tinklo komitetų posėdžiai yra atviri, apie kuriuos Tinklo komiteto pirmininkas privalo informuoti Tinklo sekretoriatą, siekdamas užtikrinti kitų Tinklo komitetų atstovų galimybę dalyvauti posėdyje stebėtojo teisėmis, kaip nurodyta Nuostatų 26 punkte. Posėdžiai vyksta Tinklo komiteto darbo reglamento nustatyta tvarka.
28. Jei Tinklo komiteto narys negali dalyvauti pasirinkto Tinklo komiteto posėdyje, pagal jį delegavusio Tinklo nario įgaliojimą jį gali pavaduoti kitas Tinklo nario atstovas. Jei Tinklo narys be pateisinamos priežasties praleidžia tris pasirinkto Tinklo komiteto posėdžius iš eilės, gali būti svarstoma dėl jo šalinimo iš Tinklo narių Tinklo komiteto darbo reglamento nustatyta tvarka.
29. Tinklo komitetų posėdžius protokoluoja Tinklo sekretoriatas, posėdžių protokolus skelbia Tinklo interneto svetainėje.
30. Tinklo komitetui vadovauja Tinklo komiteto pirmininkas, kuris renkamas iš Tinklo komiteto narių paprastąja narių balsų dauguma vienerių metų laikotarpiui. Pirmininkas yra atsakingas už bendradarbiavimą su Tinklo taryba ir Tinklo sekretoriatu.
31. Tinklo komiteto teises, darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarką reglamentuoja Tinklo komiteto darbo reglamentas. Pavyzdinis Lietuvos kaimo tinklo komiteto darbo reglamentas yra patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 3D-479 (Žin., 2009, Nr. 83-3464, Nr. 128-5572). Tam tikro Tinklo komiteto darbo reglamentas tvirtinamas pirmojo to Tinklo komiteto posėdžio metu.
Tinklo taryba
32. Tinklo veiklai koordinuoti, aktyvinti, Tinklo veiksmų programos įgyvendinimo priežiūrai vykdyti iš Tinklo narių atstovų yra sudaroma Tinklo taryba.
35. Tinklo tarybos sudėtis turi pasikeisti bent vieną kartą per visą Programos įgyvendinimo laikotarpį.
36. Tinklo tarybai vadovauja Tinklo tarybos pirmininkas, kuris yra renkamas iš Tinklo tarybos narių paprastąja narių balsų dauguma.
38. Tinklo tarybos uždavinius, funkcijas, teises ir pareigas, darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarką nustato Lietuvos kaimo tinklo tarybos darbo reglamentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. rugpjūčio 21 d. įsakymu Nr. 3D-608 (Žin., 2009, Nr. 102-4274).
Tinklo darbo grupės
39. Esant poreikiui Tinklo taryba, Tinklo komitetas ar keli Tinklo komitetai, Tinklo sekretoriatas gali inicijuoti Tinklo darbo grupės tam tikrai užduočiai atlikti ar tam tikram klausimui nagrinėti sudarymą.
40. Į Tinklo darbo grupes gali būti kviečiami Tinklo narių atstovai, nepriklausomi ekspertai, kiti kompetentingi asmenys.
42. Pagrindinė Tinklo darbo grupės veiklos forma – posėdžiai. Tinklo darbo grupės posėdžiai yra atviri.
44. Apie Tinklo darbo grupės posėdžius informuojamas Tinklo sekretoriatas, kuris dalyvauja Tinklo darbo grupės posėdžiuose.
45. Tinklo darbo grupei vadovauja Tinklo darbo grupės pirmininkas, kuris renkamas pirmojo posėdžio metu iš Tinklo darbo grupės narių. Darbo grupės pirmininkas yra atsakingas už bendradarbiavimą su Tinklo taryba, Tinklo komitetais, kitomis Tinklo darbo grupėmis, Tinklo sekretoriatu.
Tinklo sekretoriatas
47. Tinklo sekretoriatas vykdo Tinklo įkūrimo ir administravimo funkcijas. Tinklo sekretoriato funkcijas atlieka Ministerijos Kaimo plėtros departamento Alternatyviosios veiklos skyriaus darbuotojai. Tinklo sekretoriatas užtikrina Tinklo valdymą, Tinklo funkcionavimą ir jo veiklos koordinavimą bei Tinklo struktūros grandžių tarpusavio darbą ir jų bendradarbiavimą.
48. Užtikrindamas Tinklo valdymą bei teikdamas techninę ir kitą su Tinklo veikla susijusią pagalbą Tinklo tarybai, Tinklo komitetams, Tinklo darbo grupėms Tinklo sekretoriatas:
48.2. organizuoja Tinklo (Tinklo narių, Tinklo komitetų, Tinklo tarybos, Tinklo darbo grupių) posėdžius ir susirinkimus, rengia jų protokolus;
48.3. siekdamas užtikrinti tinkamą Tinklo valdymą ir jo funkcijų įgyvendinimą, organizuoja techninės pagalbos Tinklo tarybai, Tinklo komitetams, Tinklo darbo grupėms teikimą, jų veiklos koordinavimą ir jų bendradarbiavimą;
48.4. koordinuoja Tinklo veiksmų programos įgyvendinimą, pagal kompetenciją dalyvauja ją įgyvendinant;
48.5. nuolat ir pagal poreikį Ministerijos vadovybei, suinteresuotoms institucijoms teikia informaciją, susijusią su Tinklo veikla (Tinklo tarybos, Tinklo komitetų, Tinklo darbo grupių posėdžių protokolų, pasiūlymų, rezoliucijų išrašus, kopijas ir kitą informaciją);
48.7. pagal kompetenciją rengia su Tinklo veikla susijusius teisės aktus, dalyvauja rengiant kitus su Programa susijusius teisės aktus;
48.8. rengia ir Europos Komisijos (toliau – EK) nustatyta tvarka teikia ataskaitas apie Tinklo veiklą;
48.9. vadovaudamasis 2008 m. vasario 20 d. Komisijos sprendimu Nr. 2008/168/EB, kuriuo nustatoma Europos kaimo plėtros tinklo organizacinė struktūra (OL 2008 L 56, p. 31), pagal kompetenciją dalyvauja ES komitetuose ir darbo grupėse, koordinuojančiose Europos kaimo plėtros tinklo veiklą, tam, kad būtų tinkamai atstovaujama šalies interesams ir užtikrinama tinkama nacionalinio kaimo tinklo veikla;
48.10. gavęs Europos kaimo plėtros tinklo užklausą dėl ekspertų į ES lygmeniu sudaromas darbo grupes delegavimo, organizuoja šių ekspertų atranką;
IV. TINKLO VEIKSMŲ PROGRAMA, METINIAI VEIKSMŲ PLANAI
49. Tinklo veiksmų programa skirta Tinklo tikslui ir uždaviniams įgyvendinti, jo funkcijoms atlikti. Tinklo veiksmų programa skirta visam Programos įgyvendinimo laikotarpiui. Pagal Tinklo veiksmų programą yra rengiami metiniai veiksmų planai, kuriuose numatomos konkrečios veiklos, jų įgyvendinimo priemonės, vykdytojai, lėšos. Metiniame veiksmų plane gali būti nustatomi Tinklo veiklos prioritetai (pvz., pozityvus kaimo gyventojo ir ūkininko įvaizdis, kraštovaizdžio ir aplinkos apsauga, šviežias, natūralus maistas ar maisto sauga, jaunimo aktyvinimas ir įtraukimas į kaimo plėtros procesus), kuriais remiantis Tinklo nariai įgyvendina projektus. Vadovaudamasis metiniame veiksmų plane nustatytais veiklos prioritetais, Tinklo sekretoriatas gali vykdyti Tinklo įkūrimo ir administravimo funkcijas.
50. Tinklo sekretoriatas inicijuoja metinių veiksmų planų rengimą ir koordinuoja jų įgyvendinimą žemės ūkio ministro įsakymu tvirtinamų metinių veiksmų planų įgyvendinimo taisyklių nustatyta tvarka.
51. Metiniai veiksmų planai pagal Tinklo veiksmų programos pirmąją–ketvirtąją kryptis formuojami Tinklo komitetuose (renkami Tinklo komitetų veiklos prioritetai, pagal Tinklo komitetų rekomenduojamus įgyvendinti projektus nustatomas metinio veiksmų plano įgyvendinimo lėšų biudžetas). Dėl projektų pagal Tinklo veiksmų programos penktąją–šeštąją kryptis įtraukimo į metinius veiksmų planus turi pritarti Tinklo taryba. Galutinį sprendimą dėl Tinklo veiksmų programos ir metinių veiksmų planų tvirtinimo priima žemės ūkio ministras. Tinklo veiksmų programos ir metinių veiksmų planų įgyvendinimo priežiūrą vykdo Tinklo taryba.
52. Tinklo veiksmų programą sudaro Programos I priedo priemonės „Techninė pagalba“ 9.3.3 punkte nurodytos dalys. Tinklo veiksmų programoje gali būti numatytos ir kitos dalys, atitinkančios Tinklo tikslą, uždavinius ir funkcijas.
53. Tinklo veiksmų programą sudaro šios kryptys ir jų įgyvendinimo priemonės:
53.1. Pirmoji kryptis – žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros patirties ir pokyčių nustatymas, rinkimas, sisteminimas, analizė, apibendrinimas ir pasiūlymų teikimas:
53.1.1. šios Tinklo veiksmų programos krypties tikslas – pasinaudoti turima gerąja žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros patirtimi, siekiant prisidėti prie efektyvaus Programos ir kitų kaimo plėtros, žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio tikslų įgyvendinimo. Rinkti, analizuoti ir sisteminti žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros patirtį, lemiančią vienų ar kitų iniciatyvų sėkmę, numatyti galimybes ją skleisti. Ši patirtis neturi apsiriboti vien tik gerąja patirtimi, sėkmingai įgyvendintais projektais. Turėtų būti nustatoma ir analizuojama informacija apie technologines naujoves, vietos iniciatyvas, geras, pažangias idėjas, aktualias problemas, sunkumus, pokyčius žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros srityje, o pirmiausia įgyvendinant Programą;
53.1.2. šiai Tinklo veiksmų programos krypčiai įgyvendinti gali būti naudojamos priemonės:
53.1.2.1. ekspertų, mokslininkų, specialistų darbo grupių pasitelkimas, siekiant šios krypties tinkamo įgyvendinimo;
53.1.2.5. Programos įgyvendinimo ir kitų žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros klausimais pasiūlymų teikimas;
53.2. Antroji kryptis – patirties žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros srityse ir kitos susijusios informacijos sklaida:
53.2.1. ši Tinklo veiksmų programos kryptis apima informacijos sklaidą apie patirtį ir keitimąsi patirtimi, įgūdžiais, žiniomis nacionaliniu ir tarptautiniu lygmenimis. Tinklas turi būti grindžiamas Tinklo narių dialogu, siekiant, kad vietinės problemos būtų greičiau išgirstos ir sprendžiamos įvairiuose sluoksniuose;
53.2.2. šiai Tinklo veiksmų programos krypčiai įgyvendinti gali būti naudojamos šios priemonės:
53.2.2.1. leidiniai, publikacijos apie gerąją žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros patirtį;
53.2.2.2. renginių (konferencijų, seminarų, susitikimų, informacinių dienų, mokomųjų vizitų, atvirų durų dienų, parodų, kontaktų mugių, kt.), susijusių su gerosios patirties sklaida, organizavimas ir dalyvavimas juose vietiniu, regioniniu ir nacionaliniu lygmeniu, taip pat dalyvavimas kitų šalių organizuojamuose renginiuose, susijusiuose su kaimo plėtros, žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio tikslų įgyvendinimu;
53.2.2.3. E-visuomenės kaime skatinimas (Tinklo narių – kaimo bendruomenių interneto svetainių kūrimas);
53.2.2.5. ekspertų pasitelkimas nacionaliniu ir tarptautiniu lygmenimis, nacionalinių ekspertų tinklų bazės sukūrimas;
53.3. Trečioji kryptis – mokymo programų rengimas vietos veiklos grupėms, mokomųjų renginių, susijusių su parengtomis mokymo programomis, organizavimas, techninė ir metodinė pagalba įgyvendinant Leader metodą:
53.3.1. Tinklo veiksmų programos krypties tikslas – remti vietos veiklos grupių (toliau – VVG), ypač besikuriančių, vadybos, veiklos organizavimo ir planavimo įgūdžius ir gebėjimus;
53.3.2. tikslams pasiekti gali būti naudojamos šios priemonės:
53.3.2.4. informacinės medžiagos, susijusios su mokymo programų parengimu ir skirtos VVG veiklai (brošiūros, leidiniai, publikacijos), rengimas, leidyba ir platinimas;
53.3.3. veikla, susijusi su mokymo programų rengimu (poreikio nustatymu, parengimu, įvertinimu), mokomųjų renginių, susijusių su parengtomis mokymo programomis, organizavimu, organizuojama Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Techninė pagalba“ įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 3D-270 (Žin., 2007, Nr. 62-2395; 2009, Nr. 90-3905) (toliau – Priemonės „Techninė pagalba“ įgyvendinimo taisyklės), nustatyta tvarka, kai pareiškėjas yra Programos LEADER ir žemdirbių mokymo metodikos centras.
53.4. Ketvirtoji kryptis – techninė pagalba regioniniam ir tarptautiniam kaimo plėtros dalyvių bendradarbiavimui:
53.4.1. ši Tinklo veiksmų programos kryptis apima techninę pagalbą iniciatyvoms ieškant projekto partnerių bei įgyvendinant regioninius ir tarptautinius projektus;
53.4.2. VVG bendradarbiavimo srityje iš Tinklo veiksmų programos įgyvendinimo lėšų yra teikiama tik techninė pagalba (kontaktų viešinimas). VVG bendradarbiavimo iniciatyvoms finansinė parama iš Tinklo veiksmų programos įgyvendinimo lėšų neteikiama. VVG bendradarbiavimo iniciatyvos yra remiamos pagal Programos krypties „LEADER metodo įgyvendinimas“ priemonę „Teritorinis ir tarptautinis bendradarbiavimas“. Pagal Tinklo veiksmų programą bendradarbiavimo projektus galės įgyvendinti kiti tinklo nariai, išskyrus VVG;
53.4.3. šiai Tinklo veiksmų programos krypčiai įgyvendinti gali būti naudojamos šios priemonės:
53.4.3.1. VVG ir kitų kaimo plėtros dalyvių bendradarbiavimo partnerių paieškos bazė. Techninė pagalba VVG skelbiant duomenis Tinklo interneto svetainės tarptautinių projektų duomenų bazėje;
53.4.3.2. informacijos apie kitų šalių narių bendradarbiavimo iniciatyvas platinimas tinklalapyje ir kt.;
53.4.3.5. kaimo plėtros dalyvių (Tinklo narių), išskyrus VVG, bendradarbiavimo iniciatyvų, susijusių su Programos įgyvendinimu, skatinimas. Bendradarbiavimo projektas – tai Tinklo nario ir partnerio įgyvendinama bendra jungtinė veikla, kurios pagrindu sukuriamas bendras rezultatas;
53.5. Penktoji kryptis – Kaimo plėtros dalyvių interesų atstovavimas Europos Sąjungos organizacijose:
53.5.1. ši Tinklo veiksmų programos kryptis apima techninę pagalbą Tinklo nariams atstovaujant kaimo plėtros dalyvių interesams šiose ES organizacijose: Žemės ūkio sektoriaus organizacijų komitete (Committee of Professional Agricultural Organisations in the European Union (COPA), ES žemės ūkio kooperatyvų generalinėje konfederacijoje (General Confederation of Agricultural Cooperatives (COGECA), ES žemės ūkio organizacijų komiteto darbdavių grupėje (Employers’ Group of the Committee of Agricultural Organisations in the EU (COPA-GEOPA), Europos žemės savininkų organizacija (European Landowners Organization (ELO), partnerystės Europos kaimo plėtros srityje tinkle (Partnership for Rural Europe (PREPARE)), Europos jaunųjų ūkininkų taryboje (European Council of Young Farmers (CEJA), Europos kaimo aljanse (European Rural Alliance (ERA), Europos LEADER asociacijoje kaimo plėtrai (ELARD), Europos kaimo turizmo asociacijoje (EUROGITES), Europos miškų savininkų asociacijoje (CEPF), Tarptautinėje pienininkystės asociacijoje (IDF) ir kt.;
53.5.2. šiai Tinklo veiksmų programos krypčiai įgyvendinti gali būti naudojamos šios priemonės:
53.5.2.2. Tinklo narių paskirtų ekspertų dalyvavimas ES organizacijų rengiamuose konferencijose, seminaruose, ekspertų grupių posėdžiuose ir kituose renginiuose, susijusiuose su žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtra;
53.5.2.3. informacijos, susijusios su atstovavimo ES organizacijose veikla, viešinimas Tinklo narių interneto svetainėse, Tinklo interneto svetainėje www.kaimotinklas.lt ir kt.;
53.5.2.4. renginių, susijusių su atstovavimo ES organizacijose veiklos viešinimu Lietuvoje, organizavimas.
53.6. Šeštoji kryptis – Ministerijos inicijuotų projektų, susijusių su žemės ūkiu, maisto ūkiu, miškų ūkiu ir kaimo plėtra, įgyvendinimas:
53.6.1. šios Tinklo veiksmų programos krypties tikslas – remti ministerijos inicijuotų tradicinių renginių (parodų, mugių, konkursų, kongresų) organizavimą, pasirengimą ir dalyvavimą juose;
53.6.2. tikslams pasiekti gali būti naudojamos šios priemonės:
53.6.2.2. informacinės medžiagos, susijusios su organizuojamais renginiais, parengimas, leidyba ir platinimas;
53.7. Septintoji kryptis – Tinklo valdymas:
53.7.1. ši Tinklo veiksmų programos kryptis skirta užtikrinti Tinklo veiklos organizavimą, jo funkcionavimą, valdymą, ryšių tarp Tinklo narių sukūrimą ir palaikymą, naujų kaimo plėtros dalyvių įtraukimą į Tinklo veiklą, taip pat Tinklo ryšių su Europos kaimo plėtros tinklu kūrimą ir palaikymą;
53.7.2. šiai Tinklo veiksmų programos krypčiai įgyvendinti gali būti naudojamos šios priemonės:
53.7.2.1. Tinklo valdymas nacionaliniu lygmeniu:
53.7.2.1.1. Tinklo tarybos, Tinklo komitetų, Tinklo darbo grupių narių posėdžiai, susitikimai, pasitarimai;
53.7.2.2. Tinklo valdymas tarptautiniu lygmeniu:
53.7.2.2.1. koordinavimas, bendradarbiavimas ir ryšių palaikymas su Europos kaimo plėtros tinklu, kitų šalių nacionaliniais kaimo tinklais ir kitais tarptautiniais partneriais;
54. Tinklo veiksmų programą įgyvendina Tinklo nariai ir Tinklo sekretoriatas teisės aktų nustatyta tvarka.
V. FINANSAVIMAS
56. Tinklo veikla finansuojama iš Programos priemonės „Techninė pagalba“ veiklos sričiai „Nacionalinis kaimo tinklas“ finansuoti numatytų lėšų. Lėšos Tinklui įkurti ir administruoti bei Tinklo Veiksmų programai įgyvendinti yra skiriamos iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų valstybės biudžete.
57. Sprendimą dėl metinio lėšų, skirtų Tinklo įkūrimo ir administravimo veiklai, limito priima Programos valdymo komitetas, sudarytas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. kovo 19 d. įsakymu Nr. 3D-176 (Žin., 2009, Nr. 32-1256). Atsižvelgiant į Programos valdymo komiteto sprendimą, lėšų limitas tvirtinamas žemės ūkio ministro įsakymais.
58. Konkrečias išlaidų kategorijas, kuriant Tinklą ir administruojant jo veiklą, nustato Priemonės „Techninė pagalba“ įgyvendinimo taisyklės, o Tinklo veiksmų programos įgyvendinimo išlaidų kategorijos yra nurodytos žemės ūkio ministro įsakymu tvirtinamose metinių veiksmų planų įgyvendinimo taisyklėse.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
60. Tinklo logotipas pateikiamas Nuostatų 1 priede ir Tinklo interneto svetainėje. Šį logotipą gali naudoti Programą administruojančios institucijos, taip pat Tinklo nariai, įgyvendindami su šia veiklos sritimi susijusias veiklas.
61. Visi su Tinklo veikla susiję dokumentai (Tinklo komitetų, Tinklo tarybos, Tinklo darbo grupių protokolai, prašymai dėl narystės, paraiškos projektui įgyvendinti ir kt.) turi būti saugomi mažiausiai 10 metų nuo jų sudarymo datos, vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 (Žin., 2011, Nr. 32-1534).