LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL PERIODINIŲ IR INFORMACINIŲ LEIDINIŲ NEĮGALIESIEMS LEIDYBOS IR PLATINIMO FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2010 m. spalio 19 d. Nr. A1-491
Vilnius
Vadovaudamasis Nacionalinės neįgaliųjų socialinės integracijos 2010–2012 metų programos įgyvendinimo priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2010 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. A1-194 (Žin., 2010, Nr. 58-2854), 3.16 punktu:
1. T v i r t i n u Periodinių ir informacinių leidinių neįgaliesiems leidybos ir platinimo finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministro
2010 m. spalio 19 d.įsakymu Nr. A1-491
PERIODINIŲ IR INFORMACINIŲ LEIDINIŲ NEĮGALIESIEMS LEIDYBOS IR PLATINIMO FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Periodinių ir informacinių leidinių neįgaliesiems leidybos ir platinimo finansavimo tvarkos aprašas (toliau vadinama – šis Aprašas) nustato periodinių ir informacinių leidinių neįgaliesiems leidybos ir platinimo (toliau vadinama – projektai) finansavimo tvarką, reikalavimus organizacijoms, projekto turinio reikalavimus, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, reikalavimus projektų paraiškoms bei jų teikimo tvarką, vertinimo ir atrankos organizavimą bei valstybės biudžeto lėšų skyrimą, sutarties su projektų vykdytojais sudarymą, projektų finansavimą, išlaidų sąmatų tikslinimą, projektų įgyvendinimo kontrolės vykdymą bei kitus su projektų finansavimu susijusius klausimus.
2. Projektai finansuojami remiantis Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 71-1706; 2006, Nr. 82-3254), Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo (Žin., 1991, Nr. 36-969; 2004, Nr.83-2983), Nacionalinės neįgaliųjų socialinės integracijos 2010–2012 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 7 d. nutarimu Nr.850 (Žin., 2002, Nr. 57-2335; 2010, Nr. 29-1345) nuostatomis bei įgyvendinant Nacionalinės neįgaliųjų socialinės integracijos 2010–2012 metų programos įgyvendinimo priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2010 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. A1-194 (Žin., 2010, Nr. 58-2854), 3.17 priemonę.
3. Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – Neįgaliųjų reikalų departamentas) šiame Apraše nustatyta tvarka skelbia konkursus projektams finansuoti iš valstybės biudžeto lėšų ir priima projektų paraiškas, organizuoja projektų paraiškų vertinimą ir projektų atranką, teikia tvirtinti lėšų paskirstymą socialinės apsaugos ir darbo ministrui, finansuoja atrinktus projektus, kontroliuoja ir įvertina valstybės biudžeto lėšų panaudojimo tikslingumą.
4. Projektų finansavimo tikslas – remti neįgaliųjų socialiniam švietimui ir informavimui svarbių leidinių leidybą.
II. REIKALAVIMAI ORGANIZACIJOMS
6. Projektų paraiškas gali teikti neįgaliųjų socialinės integracijos srityje veikiančios asociacijos, labdaros ir paramos fondai, religinės bendruomenės ir bendrijos, viešosios įstaigos (išskyrus viešąsias įstaigas, kurių savininko teises įgyvendina valstybės arba savivaldybės institucija) (toliau vadinama – organizacijos), turinčios ne mažesnę kaip trejų paskutinių metų veiklos neįgaliųjų socialinės integracijos srityje patirtį bei ne mažesnę kaip trejų paskutinių metų periodinių leidinių (savaitraščių, mėnraščių, žurnalų ir pan.), skirtų neįgaliųjų socialinei integracijai, rengimo ir leidybos patirtį (ketinantiems leisti periodinius leidinius) arba ne mažesnę kaip dvejų metų vienkartinio pobūdžio informacinių leidinių, skirtų neįgaliųjų socialinei integracijai, rengimo ir leidybos patirtį (ketinantiems leisti informacinius leidinius).
7. Šio Aprašo 6 punkte nurodytoms organizacijoms keliami šie administraciniai reikalavimai:
7.2. turi turėti žmogiškųjų išteklių ir administracinių gebėjimų (organizacijos finansininkas turi turėti arba buhalterio, arba auditoriaus, arba apskaitininko kvalifikaciją, arba buhalterinę apskaitą turi vesti buhalterines paslaugas teikianti įmonė (įstaiga);
8. Organizacijų projektams neskiriamas finansavimas, jeigu:
8.2. organizacija yra neįvykdžiusi mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
8.4. yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad organizacija pažeidė kitą sutartį dėl paramos skyrimo iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų;
8.5. praėjusiais metais, įgyvendinant iš valstybės biudžeto finansuotus organizacijos projektus, Neįgaliųjų reikalų departamentas buvo nustatęs tikslinio lėšų panaudojimo ar buhalterinės apskaitos pažeidimus, kurių organizacija per nurodytą laiką nepašalino;
III. REIKALAVIMAI LEIDINIŲ TURINIUI
9. Pagal šį Aprašą gali būti finansuojama leidinių, susijusių su neįgaliųjų socialine integracija ir lygių galimybių neįgaliesiems sudarymu, leidyba:
9.1. periodinių (ne mažiau kaip keturi leidiniai per projekto vykdymo laikotarpį) leidinių. Šio pobūdžio leidiniuose spausdinami straipsniai turi turėti bent po vieną požymį, nurodytą kiekviename iš šio Aprašo 9.1.1 ir 9.1.2 punktų:
9.1.1. nagrinėjamos sritys siejamos su neįgaliųjų socialine integracija ir lygių galimybių sudarymu: ugdymas, sveikata, švietimas, mokslas, socialinė apsauga, kultūra, sportas, aplinkos prieinamumas, užimtumas, profesinis rengimas, profesinė reabilitacija, įdarbinimas, laisvalaikis;
9.1.2. nagrinėjamos temos pagal sritis siejamos su neįgaliųjų socialine integracija ir lygių galimybių sudarymu: politika ir jos įgyvendinimo priemonės, teisė, projektai, mokslo pasiekimų pristatymai populiaria forma, įvairių tyrimų pristatymai, analitiniai straipsniai, gera patirtis Lietuvoje ir užsienio šalyse, nevyriausybinių asociacijų bei kitų bendruomenių veikla, socialinės atskirties mažinimas, neįgaliųjų saviraiška;
9.2. informacinių (neperiodinių, įskaitant metodinio pobūdžio) leidinių:
9.2.1. kuriuose turėtų būti spausdinamas moksliškai patvirtintų neįgaliųjų socialinei integracijai, lygioms galimybėms sudaryti ir socialinei atskirčiai mažinti skirtų metodikų išsamus Aprašymas, valstybės institucijų patvirtintų metodikų pristatymas ir aiškinimas, kvalifikuotų specialistų taikomos ir propaguojamos sveikos gyvensenos ir negalios prevencijos bei lengvinimo priemonės;
10. Numatytuose leisti periodiniuose leidiniuose šio Aprašo 9.1 punkte nurodytus reikalavimus atitinkantis turinys privalo užimti ne mažiau kaip 80 procentų leidinio ploto.
IV. PROJEKTAMS TEIKIAMI PRIORITETAI
12. Priimant sprendimus dėl projektų finansavimo, prioritetas teikiamas:
12.3. leidiniams, skirtiems tam tikros negalios prevencijai, padėti neįgaliesiems, jų šeimų nariams, specialistams valdyti ligą ar negalią;
V. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO VYKDYMO IŠLAIDOS
13. Tinkamos finansuoti projekto vykdymo išlaidos:
14. Tinkamos finansuoti periodinio leidinio leidybos išlaidos:
14.1. darbuotojų, tiesiogiai rengiančių periodinį leidinį ir vykdančių projektą, darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, įmokoms į Garantinį fondą. Jeigu darbuotojo veikla sudaro tik dalį darbo laiko, į leidinio leidybos išlaidas turi būti skaičiuojamas tik užmokestis už tą laiką, kuris bus skirtas numatytai veiklai vykdyti. Leidinio išlaidų sąmatoje nurodomas kiekvieno darbuotojo darbo laikas (darbo dienų, valandų skaičius per mėnesį arba kasdieninė darbo laiko trukmė ir darbo trukmė mėnesiais);
14.2. autoriniams atlyginimams (pagal autorines sutartis) ir atlygiui už suteiktas paslaugas (pagal atlygintinų paslaugų sutartis), kai autorinius atlyginimus gaunantys asmenys ir paslaugų teikėjai nėra organizacijos darbuotojai;
14.4. transporto išlaidoms (kurui, eksploatacijai, draudimui, transporto priemonių nuomai, transporto bilietams) apmokėti;
14.5. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, eksploatavimo išlaidoms (šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų, kitoms patalpų priežiūros) apmokėti;
14.6. komandiruočių ir kelionių faktinėms išlaidoms (į projekto vykdymo vietą ir grįžimo atgal bilietams (išskyrus taksi) apmokėti;
14.8. leidinio rengimo ir spausdinimo išlaidoms (vertimo, redagavimo, korektūros, teksto rinkimo, maketavimo, meninio apipavidalinimo, iliustracijų parengimo, išlaidos medžiagoms, įrišimo, pozityvų gamybos, spaudos darbams apmokėti, išskyrus šio Aprašo 14.1 ir 14.2 punktuose nurodytas išlaidas) apmokėti;
15. Tinkamos finansuoti informacinio leidinio leidybos išlaidos:
15.1. darbuotojų, rengiančių informacinį leidinį darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, įmokoms į Garantinį fondą. Jeigu darbuotojo veikla, susijusi su leidinio rengimu, sudaro tik dalį darbuotojo darbo laiko, į leidinio leidybos išlaidas turi būti skaičiuojamas tik užmokestis už tą laiką, kuris bus skirtas leidiniui rengti. Leidinio išlaidų sąmatoje nurodomas kiekvieno darbuotojo darbo laikas (darbo dienų, valandų skaičius per mėnesį arba kasdieninė darbo laiko trukmė ir darbo trukmė mėnesiais);
15.2. autoriniams atlyginimams (pagal autorines sutartis), kai autorinius atlyginimus gaunantys asmenys nėra organizacijos darbuotojai;
15.4. leidinio rengimo ir spausdinimo išlaidoms (vertimo, redagavimo, korektūros, teksto rinkimo, maketavimo, meninio apipavidalinimo, iliustracijų parengimo, išlaidos medžiagoms, įrišimo, pozityvų gamybos, spaudos darbams apmokėti, išskyrus šio Aprašo 15.1 ir 15.2 punktuose nurodytas išlaidas) apmokėti.
16. Šio Aprašo 14.1 ir 15.1 punktuose nurodytų asmenų darbo apmokėjimo išlaidos ir projekto darbo užmokesčio fondas apskaičiuojamas vadovaujantis:
16.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-655) patvirtintų biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų tarnybinių atlyginimų (taikant kitų biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų tarnybinių atlyginimų koeficientus) dydžiais ir kitomis šiame nutarime nustatytomis darbo apmokėjimo sąlygomis;
16.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 3 d. nutarimu Nr. 280 „Dėl Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų, darbo užmokesčio fondo apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 24-992), projekte dirbantiems asmenims gali būti mokami priedai ir priemokos, kurių bendras dydis negali viršyti 25 procentų nuo apskaičiuoto bendro projekte dirbančiųjų pagal darbo sutartis atlyginimų dydžio.
17. Darbuotojų komandiruočių ir kelionių išlaidos negali viršyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžio nustatymo“ (Žin., 2003, Nr. 114-5152), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 99 „Dėl Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 11-396) ir kitais teisės aktais nustatytų piniginių dydžių.
18. Visos projektui įgyvendinti reikalingos prekės, darbai ir paslaugos privalo būti perkamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102).
19. Netinkamos finansuoti išlaidos:
19.2. dengiamos iš kitų nacionalinių, Europos Bendrijos ar kitų paramos lėšų ir dubliuojančios projekto išlaidas;
19.3. neužregistruotos organizacijos apskaitoje bei nepagrįstos patvirtinančių arba išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalais;
19.4. reprezentacinės išlaidos, nurodytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo reprezentacinėms išlaidoms taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 919 (Žin., 2002, Nr. 62-2511);
VI. REIKALAVIMAI PROJEKTŲ PARAIŠKOMS
20. Projekto paraiška susideda iš:
20.1. projekto, parengto pagal paraiškos formą (1 priedas), pasirašyto asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, patvirtinto antspaudu, jei privalo antspaudą turėti;
20.2. priedų, pateikiamų kartu su paraiška:
20.2.3. asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, pasirašytos pažymos, kurioje nurodoma, kad:
20.2.3.2. organizacija neturi neįvykdytų mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
20.2.3.3. nėra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad organizacija nepažeidė kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto;
20.2.3.4. projekto išlaidos nedubliuoja išlaidų, finansuojamų iš kitų valstybės biudžeto programų, Europos Bendrijos, savivaldybių biudžetų ar kitų paramos lėšų;
VII. PROJEKTŲ PARAIŠKŲ TEIKIMAS
22. Kvietimas teikti projektų paraiškas skelbiamas Neįgaliųjų reikalų departamento interneto svetainėje adresu: www.ndt.lt. Skelbime nurodomas paraiškų priėmimo laikas, Neįgaliųjų reikalų departamento atsakingi darbuotojai ir jų kontaktai.
23. Organizacija teikia Neįgaliųjų reikalų departamentui projekto paraišką gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti ateinančiais metais.
24. Organizacija gali pateikti Neįgaliųjų reikalų departamentui ne daugiau kaip vieną projekto paraišką.
25. Projekto paraiška teikiama šia tvarka:
25.1. organizacija pateikia vieną projekto paraiškos (užpildytą, pasirašytą ir antspauduotą paraiškos formą ir priedus) originalą, tituliniame lape pažymėtą įrašu „Originalas“, ir tris projekto paraiškos kopijas (užpildytą paraiškos formą ir priedus), tituliniame lape pažymėtas įrašu „Kopija“;
25.2. kartu su projekto paraiška kompiuterinėje laikmenoje pateikiama elektroninė projekto paraiškos versija (pridedamų dokumentų elektroninę versiją pateikti nebūtina). Ant kompiuterinės laikmenos turi būti nurodytas organizacijos pavadinimas;
25.3. paraiška turi būti pateikta paštu registruotu laišku, įteikta pašto kurjerio arba įteikta organizacijos ar jos įgalioto asmens asmeniškai Neįgaliųjų reikalų departamentui adresu: A. Vivulskio g.13, LT-03321 Vilnius;
25.4. jeigu paraiška pateikiama paštu arba per pašto kurjerį, pašto žymeklyje nurodyta data turi būti atitinkamai ne vėlesnė, kaip nurodyta Neįgaliųjų reikalų departamento kvietime teikti projektų paraiškas. Kitais būdais, tai yra faksu, elektroniniu paštu arba kitais adresais gautos paraiškos neregistruojamos ir nevertinamos.
26. Įteikusiai ar atsiuntusiai projekto paraišką organizacijai nedelsiant išsiunčiamas paraiškos registravimo patvirtinimas. Jei organizacijos atstovas įteikė paraišką asmeniškai, toks patvirtinimas gali būti išduodamas paraiškos pateikimo metu.
27. Visos paraiškos, gautos po Neįgaliųjų reikalų departamento kvietime teikti projektų paraiškas nustatytos datos, yra nenagrinėjamos. Organizacijai apie tai yra pranešama raštu per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo.
28. Organizacija, rengdama paraišką, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia atsakingi Neįgaliųjų reikalų departamento darbuotojai. Informacija organizacijoms teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.
VIII. PROJEKTŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKOS ORGANIZAVIMAS BEI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMAS PROJEKTAMS
30. Projektus vertina Projektų vertinimo ir atrankos komisija, kurią sudaro Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos bei kitų ministerijų (priklausomai nuo planuojamuose leisti leidiniuose nagrinėjamų visuomenės gyvenimo sričių ir temų) deleguoti atstovai. Neįgaliųjų reikalų departamento direktorius tvirtina Projektų vertinimo ir atrankos komisijos (toliau vadinama – komisija) sudėtį ir Projektų vertinimo ir atrankos komisijos darbo organizavimo reglamentą, kuriuo vadovaujasi komisijos nariai. Prireikus Neįgaliųjų reikalų departamentas turi teisę projektams įvertinti kviesti nepriklausomus ekspertus.
31. Kiekvieną projektą įvertina ne mažiau kaip 3 komisijos nariai. Kiekvienas leidinys vertinamas atskirai, pildant leidinio vertinimo anketą (2 priedas) ir skiriant leidiniui balus pagal nustatytus vertinimo kriterijus (aukščiausias kiekvieno leidinio galimas įvertinimas yra 80 balų).
32. Užpildytas leidinio vertinimo anketas komisijos nariai pateikia Neįgaliųjų reikalų departamentui, kuris apibendrina ir pateikia leidinių vertinimo rezultatus komisijai svarstyti. Komisija turi teisę prašyti organizacijos pateikti papildomus paaiškinimus dėl ketinamo leisti leidinio ir kelis išleistų leidinių pavyzdžius. Organizacija prašomą medžiagą turi pateikti per 5 kalendorines dienas nuo prašymo gavimo.
33. Paraiškos nevertinamos, jei nustatomas bent vienas iš šių trūkumų:
33.2. nepateiktas reikiamas paraiškos egzempliorių skaičius ir paraiškos versija kompiuterinėje laikmenoje;
33.3. paraiška nepasirašyta asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, neantspauduota ir kartu su pridedamais dokumentais netvarkingai susegta;
34. Komisija, apsvarsčiusi komisijos narių vertinimo rezultatus, iki einamųjų metų gruodžio 20 dienos parengia rekomendacijas dėl projektų finansavimo.
35. Neįgaliųjų reikalų departamentas, vadovaudamasis komisijos rekomendacijomis, parengia projektams finansuoti skirtų valstybės biudžeto lėšų paskirstymo projektą ir teikia jį tvirtinti socialinės apsaugos ir darbo ministrui. Socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimas dėl projektų finansavimo priimamas tik Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto patvirtintų asignavimų paskirstymą pagal programas, bet ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų po tokio Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo įsigaliojimo.
IX. PROJEKTŲ FINANSAVIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS
37. Socialinės apsaugos ir darbo ministrui patvirtinus projektams skirtų lėšų paskirstymą, Neįgaliųjų reikalų departamentas raštu per 15 darbo dienų nuo sprendimo oficialaus paskelbimo informuoja organizacijas dėl projektų finansavimo ir sutarčių sudarymo. Socialinės apsaugos ir darbo ministrui priėmus sprendimą dėl projektų, kuriems neskirta finansavimo, Neįgaliųjų reikalų departamentas raštu per 15 darbo dienų apie šį sprendimą informuoja organizacijas, nurodant motyvus.
38. Organizacija, gavusi informaciją apie skirtą finansavimą, per 30 kalendorinių dienų nuo pranešimo gavimo dienos pateikia Neįgaliųjų reikalų departamentui patikslintą projektą, atsižvelgdama į gautas pastabas ir rekomendacijas bei skirtas lėšas. Per nustatytą laikotarpį gavus patikslintą projektą, su organizacija pasirašoma projekto finansavimo sutartis, kurioje numatyti projekto vykdymo terminai, lėšos, atskaitomybės, atsakomybės, kontrolės, rezultatų viešinimo sąlygos.
39. Jeigu organizacija per 30 kalendorinių dienų nuo informacijos dėl skirto finansavimo gavimo nepateikia Neįgaliųjų reikalų departamentui patikslinto projekto, su ja projekto finansavimo sutartis nesudaroma.
40. Projektų finansavimas pradedamas Neįgaliųjų reikalų departamentui gavus numatytus Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimus.
X. PROJEKTŲ IŠLAIDŲ SĄMATŲ TIKSLINIMAS
42. Organizacija be Neįgaliųjų reikalų departamento leidimo gali tikslinti leidinio išlaidų sąmatą tuo atveju, jeigu nėra įtraukiama nauja išlaidų rūšis ir išlaidų dydžio pakeitimai neviršija 10 procentų tikslinamos išlaidų rūšies kiekvienos eilutės dydžio arba išlaidų dydis mažėja.
43. Kitais nei šio Aprašo 42 punkte numatytais atvejais organizacija turi pateikti Neįgaliųjų reikalų departamento direktoriui pagrįstą prašymą tikslinti leidinio išlaidų sąmatą, kartu pateikdama palyginamąją tikslinamo leidinio išlaidų sąmatą. Organizacija gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.
44. Neįgaliųjų reikalų departamento direktorius, apsvarstęs pateiktą prašymą, priima sprendimą dėl leidinio išlaidų sąmatos tikslinimo. Apie priimtą sprendimą organizacija informuojama raštu. Organizacija, gavusi leidimą tikslinti leidinio išlaidų sąmatą, per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo privalo atitinkamai patikslinti leidinio išlaidų sąmatą ir ją pateikti Neįgaliųjų reikalų departamentui.
45. Prašymai dėl leidinio išlaidų sąmatos tikslinimo teikiami iki gruodžio 1 d. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.
46. Kai projektui įgyvendinti trūksta lėšų, organizacija gali teikti Neįgaliųjų reikalų departamentui prašymą su sąmata dėl papildomų lėšų skyrimo, tačiau ne daugiau kaip 40 procentų skirto finansavimo dydžio. Neįgaliųjų reikalų departamentas tokius prašymus svarsto kartu su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ir, esant galimybei, teikia siūlymus socialinės apsaugos ir darbo ministrui dėl papildomų lėšų skyrimo.
XI. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO KONTROLĖ
47. Organizacija teikia Neįgaliųjų reikalų departamentui ataskaitas apie projekto vykdymą, lėšų panaudojimą ir pasiektus rezultatus pagal Neįgaliųjų reikalų departamento patvirtintą tvarkos Aprašą.
48. Organizacija pagal projekto finansavimo sutartyje numatytus reikalavimus Neįgaliųjų reikalų departamentui pateikia po 1 išleisto leidinio egzempliorių ir elektroninę šio leidinio versiją, kurią Neįgaliųjų reikalų departamentas naudos informacijai viešinti informacinėje duomenų bazėje.
49. Projektų kontrolės tikslas – užtikrinti tikslingą valstybės biudžeto lėšų panaudojimą įgyvendinant projektus.
50. Asmuo, turintis teisę veikti projektą įgyvendinančios organizacijos vardu, atsako už projektui skirtų valstybės biudžeto lėšų tikslinį panaudojimą.
51. Neįgaliųjų reikalų departamentas kontroliuoja finansuojamų projektų įgyvendinimą ir valstybės biudžeto lėšų tikslinį naudojimą, tai yra tikrina einamaisiais kalendoriniais metais (projekto įgyvendinimo metu) ir/arba pasibaigus kalendoriniams metams (pasibaigus projekto įgyvendinimui):
51.2. kaip tikslingai organizacija naudoja projektui finansuoti skirtas lėšas, ar faktinės išlaidos atitinka sąmatose planuotoms, ar teisingi ataskaitose teikiami duomenys, ar teisingai apskaitomos valstybės biudžeto lėšomis dengiamos išlaidos, ar valstybės biudžeto lėšos naudojamos efektyviai ir pasiekiamas planuotas rezultatas;
52. Neįgaliųjų reikalų departamentas, informavęs raštu organizaciją, turi teisę sustabdyti finansavimą ar nutraukti su juo sutartinius santykius, jeigu yra nustatyta, kad organizacija projektui skirtas valstybės biudžeto lėšas faktiškai panaudojo nesivadovaudama patvirtinta išlaidų sąmata, netinkamai vykdė projekto finansavimo sutarties sąlygas ar apskritai jų neįvykdė. Tokiu atveju Neįgaliųjų reikalų departamentas gali reikalauti, kad organizacija panaikintų nustatytus pažeidimus, vykdytų prisiimtus įsipareigojimus arba grąžintų visą ar dalį projektui įgyvendinti skirtų lėšų.
XII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
54. Organizacijos turi teisę skųsti sprendimus, priimtus vadovaujantis šiuo Aprašu, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.
55. Už pateiktos informacijos ir duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą organizacija atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Periodinių ir informacinių leidinių
neįgaliesiems leidybos ir platinimo
finansavimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Periodinių ir informacinių leidinių neįgaliesiems leidybos ir platinimo finansavimo projekto paraiškos forma)
__________________________________________________________________________
(paraišką teikiančios organizacijos pavadinimas, kodas, adresas, telefonas)
Neįgaliųjų reikalų departamentui prie
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
___________ m. Periodinių ir informacinių leidinių neįgaliesiems leidybos ir platinimo FINANSAVIMO projekto PARAIŠKA
20______ m. _____________ d. Nr. ____________
Organizacijos pristatymas
Organizacijos įregistravimo data ir numeris, įstaigos kodas |
|
Adresas ir pašto indeksas
|
|
Telefonas (su tarpmiestiniu kodu)
|
|
Faksas (su tarpmiestiniu kodu)
|
|
Elektroninis paštas, interneto svetainė
|
|
Banko pavadinimas, banko kodas, biudžetinės sąskaitos Nr. |
|
Organizacijos veiklos neįgaliųjų socialinės integracijos srityje patirtis
|
(aprašyti organizacijos veiklos neįgaliųjų socialinės integracijos srityje patirtį, nurodyti trukmę metais, veiklos pobūdį) |
Organizacijos patirtis rengiant ir leidžiant leidinius, skirtus neįgaliųjų socialinei integracijai
|
(aprašyti organizacijos patirtį rengiant ir leidžiant leidinius, skirtus neįgaliųjų socialinei integracijai, nurodyti šios veiklos trukmę metais, išleistų leidinių pavadinimus, pobūdį (metodiniai ar informaciniai), tipą (žurnalai, laikraščiai ar pan.), periodiškumą, tiražą, išleidimo metus) |
Projekto biudžetas
Eil. Nr. |
Leidinio pavadinimas |
Finansavimas einamaisiais metais, tūkst. litų (nurodyti šaltinį) |
Planavimas projekto įgyvendinimo metais, tūkst. litų (nurodyti šaltinį) |
|||
Kiti šaltiniai |
Iš valstybės biudžeto |
Turimos lėšos |
Kiti rėmėjai |
Prašoma suma * |
||
1. |
Periodiniai leidiniai |
|
|
|
|
|
1.1. |
(nurodyti leidinio pavadinimą)
|
|
|
|
|
|
1.1.1. |
lėšos leidybai |
|
|
|
|
|
1.1.2. |
lėšos platinimui |
|
|
|
|
|
1.2. |
|
|
|
|
|
|
1.2.1. |
lėšos leidybai |
|
|
|
|
|
1.2.2. |
lėšos platinimui |
|
|
|
|
|
2. |
Informaciniai leidiniai |
|
|
|
|
|
2.1. |
(nurodyti leidinio pavadinimą)
|
|
|
|
|
|
2.2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
Iš viso |
|
|
|
|
|
* – nurodomos iš Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – departamentas) prašomos valstybės biudžeto lėšos.
Projektui vykdyti turima įranga (ryšio, informacinių technologijų, organizacinės technikos priemonės ir kt.)
Projektui vykdyti turimos patalpos (aprašyti patalpas, jų plotą, nuosavybę, ar nuomojamos, ar naudojamos panaudos pagrindais, išlaikymo metų kaina)
Projektui vykdyti turimi darbuotojai (projekte numatytas veiklas vykdysiantys darbuotojai, jų išsilavinimas, kvalifikacija, darbo patirtis, pareigos)
Pavadinimas |
|
|||
Autorius (autorių kolektyvas, sudarytojas, vertėjas) |
|
|||
Leidinio tipas (laikraštis, žurnalas, vadovėlis ir kt.) |
|
|||
Leidinio rūšis (masinis, specialusis, mokslinis, mokomasis, informacinis ir kt.) |
|
|||
Periodiškumas (periodinis, neperiodinis, numerių skaičius) |
|
|||
Apimtis (puslapiais) |
|
|||
Leidinio formatas (mm) |
|
|||
Tiražas (egzempliorių sk.) |
|
|||
Įrišimo būdas |
|
|||
Spalvų skaičius |
|
|||
Spalvotų puslapių skaičius |
|
|||
Iliustracijų skaičius ir tipas |
|
|||
Leidinio savikaina (vieno egz. kaina, Lt) |
|
|||
Leidinio pardavimo kaina (vieno egz. kaina, Lt) |
|
|||
Leidinio platinimo kaina (vieno egz. kaina, Lt) |
|
|||
Leidinio aktualumas ir reikalingumas (aprašyti padėtį, pagrįsti leidinio aktualumą ir reikalingumą)
|
||||
Leidinio turinio aprašymas (leidinio paskirtis, struktūra, turinys)
|
||||
Leidinio leidybos įgyvendinimo planas (nurodyti pagrindinius leidinio parengimo ir išleidimo darbus)
|
||||
Leidinio išlaidų sąmata |
||||
Eil. Nr. |
Išlaidų rūšis ir skaičiavimai |
Prašoma suma iš departamento (tūkst. litų) |
Išlaidų pagrindimas (pagrįsti ir nurodyti, kokiai veiklai planuojamos išlaidos) |
|
1. |
Darbo užmokestis projektą vykdantiems darbuotojams (nurodyti darbuotojų pareigas, pavardes, darbo trukmę, taikomą koeficientą) |
|
Nurodyti kvalifikaciją, išsilavinimą, vykdomą veiklą |
|
2. |
Įnašai soc. draudimui, Garantiniam fondui (nurodyti darbuotojų skaičių vienoje eilutėje) |
|
|
|
3. |
Apmokėjimas pagal autorines ir atlygintinų paslaugų sutartis |
|
|
|
4. |
Ryšių paslaugos * |
|
|
|
5. |
Transporto išlaidos * |
|
|
|
6. |
Patalpų eksploatavimo išlaidos * |
|
|
|
7. |
Komandiruočių ir kelionių faktinės išlaidos * |
|
|
|
8. |
Kanceliarinės prekės |
|
|
|
9. |
Leidinio rengimas ir spausdinimas |
|
|
|
10. |
Leidinio platinimas * |
|
Papildomai nurodyti bendro finansavimo lėšas (ne mažesnes kaip 15 proc.) |
|
11. |
Iš viso |
|
|
|
* – Šių išlaidų negalima planuoti informacinių (neperiodinių, įskaitant metodinio pobūdžio) leidinių leidybai.
Eil. Nr. |
Leidinio pavadinimas |
Laukiami rezultatai |
1. |
Periodiniai leidiniai |
|
1.1. |
(nurodyti leidinio pavadinimą) |
Bus išleista ir išplatinta ____ numerių (tiražas ___). Leidinį skaitys apie ____ asmenų, iš jų ____ neįgaliųjų (iš jų neįgalių vaikų ____). |
1.2. |
|
Bus išleista ir išplatinta ____ numerių (tiražas ____). Leidinį skaitys apie _____ asmenų, iš jų ____ neįgaliųjų (iš jų neįgalių vaikų ____). |
2. |
Informaciniai leidiniai |
|
2.1. |
(nurodyti leidinio pavadinimą) |
Bus išleista ir išplatinta ____ vienetų (tiražas ___). Leidinį skaitys apie _____ asmenų, iš jų ____ neįgaliųjų (iš jų neįgalių vaikų ___). |
2.2. |
|
Bus išleista ir išplatinta ____ vienetų (tiražas ____). Leidinį skaitys apie ____ asmenų, iš jų ___ neįgaliųjų (iš jų neįgalių vaikų ___). |
Bendras leidinius skaitysiančių asmenų skaičius ____, iš jų neįgaliųjų ____ (iš jų neįgalių vaikų ___). |
||
Bendras projekte numatytoms veikloms vykdyti įdarbintų asmenų skaičius (pagal sąrašą) ___, iš jų neįgaliųjų skaičius ____. |
Periodinių ir informacinių leidinių
neįgaliesiems leidybos ir platinimo
finansavimo tvarkos aprašo
2 priedas
__________________________________________________________________________
(organizacijos pavadinimas)
__________________________________________________________________________
(leidinio pavadinimas)
LEIDINIO VERTINIMo anketa
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijai |
Maksimalus galimų balų skaičius |
Rekomenduojamos balų ribos |
Skirtų balų skaičius |
||
1. |
Leidinio atitikimas prioritetams (leidinys vertinamas pagal Periodinių ir informacinių leidinių neįgaliesiems leidybos ir platinimo finansavimo tvarkos apraše nustatytus prioritetus) |
20 |
(balai sumuojami) |
|
||
- atitikimas 12.1 punkte nurodytam prioritetui |
|
6 |
||||
- atitikimas 12.2 punkte nurodytam prioritetui |
|
4 |
||||
- atitikimas 12.3 punkte nurodytam prioritetui |
|
0–5 |
||||
- atitikimas 12.4 punkte nurodytam prioritetui |
|
0–5 |
||||
- neatitinka nė vieno prioriteto |
|
0 |
||||
2. |
Leidinio turinio atitikimas reikalavimams (vertinamas aprašytas leidinio turinys pagal Periodinių ir informacinių leidinių neįgaliesiems leidybos ir platinimo finansavimo tvarkos aprašo 9 punktą, tai yra periodinių ir informacinių leidinių turiniui keliamus reikalavimus) |
15 |
|
|
||
- turi visus reikiamus požymius |
|
15 |
||||
- tikėtina turi visus reikiamus požymius |
|
7–14 |
||||
- abejotinai atitinka nurodytus požymius |
|
1–6 |
||||
- neturi nė vieno iš nurodytų požymių |
|
0 |
||||
3. |
Leidinio aktualumas ir reikalingumas (padėties aprašymas, pagrįstas reikalingumas) |
10 |
|
|
||
- aiškiai aprašyta padėtis, pagrįstas reikalingumas |
|
10 |
||||
- iš dalies pagrįstas reikalingumas ir aktualumas |
|
7–9 |
||||
- trūksta aktualumo ir reikalingumo pagrindimo |
|
1–6 |
||||
- neaktualus ir nereikalingas |
|
0 |
||||
4. |
Leidinio išlaidų sąmatos atitikimas reikalavimams (vertinama leidinio išlaidų sąmata pagal Periodinių ir informacinių leidinių neįgaliesiems leidybos ir platinimo finansavimo tvarkos aprašo 13 punktą) |
10 |
|
|
||
- atitinka visus reikalavimus; |
|
10 |
||||
- atitinka ne visus reikalavimus; |
|
1–9 |
||||
- neatitinka nė vieno reikalavimo |
|
0 |
||||
5. |
Turimi žmogiškieji ir materialiniai ištekliai leidiniui parengti ir išleisti (kvalifikuoti specialistai, patalpos, ryšio, transporto priemonės ir kt.) |
10 |
|
|
||
- turi pakankamai |
|
10 |
||||
- turi nepakankamai - neturi |
|
1–9 |
||||
|
|
0 |
||||
6. |
Kiti finansavimo šaltiniai |
15 |
|
|
||
- skiriama 41 ar daugiau procentų leidiniui prašomų lėšų |
|
13–15 |
||||
- skiriama nuo 31 iki 40 procentų prašomų lėšų |
|
8–12 |
||||
- skiriama nuo 21 iki 30 procentų iki prašomų lėšų |
|
3–7 |
||||
- skiriama iki 20 procentų prašomų lėšų |
|
1–2 |
||||
- kitų finansavimo šaltinių nenumatyta |
|
0 |
||||
|
Bendra balų suma |
80 |
|
|
||
Leidinio privalumai
|
|
|
|
|
||
Leidinio trūkumai
|
|
|
|
|
||
Leidinio leidybos išlaidų rūšys, kurių siūloma nefinansuoti
|
|
|
|
|
||
Komisijos nario išvada (leidinį remti, neremti)
|
|
|
|
|
||
Leidinio įvertinimas
Nuo 40 iki 80 balų – leidinys remtinas, mažiau nei 40 balų – leidinys neremtinas.
Komisijos narys |
______________ (parašas) |
____________ (vardas ir pavardė) |
____________
(data)