LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2007 m. rugpjūčio 31 d. įsakymo Nr. A1-225 „DĖL LIETUVOS DARBO RINKOS MOKYMO TARNYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2010 m. birželio 4 d. Nr. A1-218

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. A1-225 „Dėl Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 95-3863) ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2010 m. liepos 1 d. ir galioja iki 2010 m. rugsėjo 30 d.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras             Donatas Jankauskas


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

socialinės apsaugos ir darbo ministro

2007 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. A1-225

(Lietuvos Respublikos

socialinės apsaugos ir darbo ministro

2010 m. birželio 4 d. įsakymo Nr. A1-218 redakcija)

 

LIETUVOS DARBO RINKOS MOKYMO TARNYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – Tarnyba) yra įstaiga prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija).

2. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro (toliau vadinama – socialinės apsaugos ir darbo ministras) įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

3. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos Respublikos valstybės herbu bei savo pavadinimu. Tarnybos buveinės adresas – Aguonų g. 10, LT-03213 Vilnius, Lietuvos Respublika.

4. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir Užimtumo fondo lėšų pagal pajamų ir išlaidų sąmatas socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka. Tarnybai finansuoti taip pat gali būti naudojamos Lietuvos, užsienio šalių ir tarptautinių fondų bei kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

5. Tarnybos savininkė yra valstybė. Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendina Socialinės apsaugos ir darbo ministerija. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kompetenciją įgyvendinant Tarnybos savininko teises ir pareigas nustato Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699) ir kiti Lietuvos Respublikos teisės aktai.

6. Tarnybos vieši pranešimai skelbiami Tarnybos interneto tinklalapyje.

7. Tarnybos Nuostatai keičiami Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

 

II. TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

8. Svarbiausieji Tarnybos uždaviniai yra:

8.1. užtikrinti socialinių darbuotojų atestavimo ir socialinį darbą dirbančiųjų kvalifikacijos kėlimo sistemos funkcionavimą;

8.2. vykdyti socialinio darbuotojo, kaip reglamentuojamos profesijos, profesinės kvalifikacijos pripažinimą;

8.3. administruoti socialinės globos ir socialinės žmonių su negalia reabilitacijos įstaigas (toliau vadinama – socialinės globos įstaiga), kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Socialinės apsaugos ir darbo ministerija;

8.4. užtikrinti visiems Lietuvos gyventojams prieinamo profesinio orientavimo ir konsultavimo paslaugas, priežiūrą ir metodinį aprūpinimą;

8.5. užtikrinti neformaliojo profesinio mokymo prieinamumą ir kokybę darbo rinkos sistemoje;

8.6. įgyvendinti darbuotojų saugos ir sveikatos mokymo organizavimo ir mokymo kokybės priežiūrą.

9. Tarnyba, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

9.1. koordinuoja socialinio darbo metodinių centrų, kitų įstaigų, organizuojančių socialinį darbą, darbuotojų kvalifikacijos kėlimą, mokymų vykdymą;

9.2. atlieka socialinį darbą dirbančiųjų profesinio tobulinimo poreikių analizę ir vertinimą;

9.3. organizuoja:

9.3.1. socialinį darbą dirbančiųjų kvalifikacijos kėlimą;

9.3.2. teisės aktų nustatyta tvarka socialinių darbuotojų atestaciją;

9.3.3. socialinio darbo metodinės ir informacinės medžiagos rengimą, leidybą;

9.3.4. socialinio darbuotojo užsienyje įgytos profesinės kvalifikacijos pripažinimą, norint dirbti socialiniu darbuotoju Lietuvos Respublikoje;

9.4. vertina socialinį darbą dirbančiųjų kvalifikacijos kėlimo programų kokybę ir organizuoja jų atranką;

9.5. atlieka metodinių socialinio darbo centrų atranką ir vertina jų veiklos kokybę;

9.6. techniškai aptarnauja socialinių darbuotojų atestacijos komisijas;

9.7. kaupia socialinį darbą dirbančiųjų duomenų banką, sistemina, analizuoja informaciją apie socialinį darbą dirbančiuosius ir teikia šią informaciją Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai bei kitiems suinteresuotiems asmenims;

9.8. teisės aktų nustatyta tvarka rengia projektus paramai iš Europos Sąjungos gauti ir juos įgyvendina, dalyvauja kitų institucijų rengiamuose Europos Sąjungos struktūrinės paramos projektuose;

9.9. skleidžia pažangią socialinio darbo inovacijų patirtį;

9.10. konsultuoja socialinį darbą dirbančiuosius kvalifikacijos kėlimo, persikvalifikavimo, atestacijos klausimais;

9.11. koordinuoja socialinės globos įstaigų veiklą;

9.12. atlieka socialinės globos įstaigų teikiamų paslaugų, jų kainų, personalo sudėties, paslaugų gavėjų skaičiaus, lėšų panaudojimo ir poreikio analizę ir vertinimą;

9.13. teikia metodinę pagalbą socialinės globos įstaigoms dėl paslaugų kainų, maitinimo, patalynės, medikamentų finansinių normatyvų rengimo ir nustatymo, personalo sudėties ir skaičiaus;

9.14. konsultuoja gyventojus ir nagrinėja fizinių ir juridinių asmenų, institucijų prašymus, skundus paslaugų teikimo socialinės globos įstaigose klausimais;

9.15. teikia informaciją Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, savivaldybėms, kitoms įstaigoms, organizacijoms ir gyventojams apie paslaugas, teikiamas socialinės globos įstaigose;

9.16. organizuoja asmenų siuntimą į socialinės globos įstaigas, nagrinėja gyventojų skundus dėl siuntimo į socialinės globos įstaigas;

9.17. rengia teisės aktų projektus, susijusius su socialinės globos įstaigų veikla;

9.18. pagal kompetenciją teikia išvadas ir siūlymus Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai dėl:

9.18.1. socialinės globos įstaigose maitinimo, patalynės, medikamentų finansinių normatyvų nustatymo;

9.18.2. socialinės globos įstaigų personalo sudėties ir skaičiaus nustatymo;

9.18.3. planinio vietų skaičiaus socialinės globos įstaigose nustatymo;

9.18.4. socialinės globos įstaigų teikiamų paslaugų sudėties ir kainų nustatymo;

9.18.5. lėšų poreikio socialinės globos įstaigoms;

9.18.6. socialinės globos įstaigų investicinių projektų ir lėšų poreikio jiems įgyvendinti;

9.19. nustatyta tvarka teikia ataskaitas apie lėšų panaudojimą ir investicijų projektų įgyvendinimą socialinės globos įstaigose;

9.20. renka ir kaupia statistinius duomenis apie socialinės globos įstaigas ir jų veiklą, atlieka šių duomenų analizę, teikia išvadas ir pasiūlymus ministerijai, savivaldybėms;

9.21. koordinuoja jaunimo ir suaugusiųjų, tarp jų bedarbių ir asmenų, įspėtų apie atleidimą iš darbo, socialinės rizikos grupių, žmonių su negalia ir darbo rinkoje papildomai remiamų asmenų profesinį informavimą, profesinį konsultavimą, psichologinį konsultavimą;

9.22. organizuoja profesinio orientavimo programų rengimą ir naujų konsultavimo metodų diegimą;

9.23. organizuoja teritorinių darbo rinkos mokymo ir konsultavimo tarnybų veiklą ir kontroliuoja, kaip jos teikia profesinio informavimo, profesinio konsultavimo ir psichologinio konsultavimo paslaugas;

9.24. organizuoja bedarbių ir įspėtų apie atleidimą iš darbo asmenų neformaliojo profesinio mokymo stebėseną;

9.25. dalyvauja mokymo įstaigų, vykdančių darbuotojų saugos ir sveikatos mokymą pagal atitinkamas programas, veiklos priežiūroje bei tokių mokymo programų rengime;

9.26. tvarko neformalaus profesinio mokymo, profesinio orientavimo, socialinių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo programų, Lietuvos profesijų klasifikatoriaus duomenų bazes;

9.27. organizuoja Lietuvos profesijų klasifikatoriaus tvarkymą, profesijų aprašų rengimą;

9.28. vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų bei kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

10. Tarnyba, vykdydama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

10.1. nustatyta tvarka gauti iš ministerijų ir kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų juridinių asmenų, fizinių asmenų informaciją ir pasiūlymus Tarnybos kompetencijos klausimais;

10.2. pasitelkti ministerijų ir kitų įstaigų (jų vadovų sutikimu) atstovus, specialistus ir sudaryti bendras komisijas (darbo grupes) Tarnybos kompetencijos klausimams spręsti, dalyvauti ministerijų, kitų valstybės institucijų ir įstaigų ar savivaldybių komisijų (darbo grupių) veikloje;

10.3. pagal kompetenciją teisės aktų nustatyta tvarka sudaryti sutartis;

10.4. Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka gauti paramą uždaviniams ir funkcijoms įgyvendinti;

10.5. naudotis kitomis įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytomis teisėmis.

 

IV. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

11. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis metiniais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2007, Nr. 23-879), ir skelbiamais Tarnybos interneto tinklalapyje.

Tarnybos administracijos padalinių veikla reguliuojama Tarnybos direktoriaus tvirtinamais Tarnybos reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, Tarnybos struktūrinių padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymais.

12. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka į pareigas priima ir iš jų atleidžia socialinės apsaugos ir darbo ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Tarnybos direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas socialinės apsaugos ir darbo ministrui.

13. Tarnybos direktorius:

13.1. vykdo Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo jam nustatytas pareigas;

13.2. leidžia įsakymus ir kitus įsakymais patvirtintus teisės aktus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;

13.3. organizuoja Tarnybos darbą, kad būtų įgyvendinami Tarnybai pavesti uždaviniai ir atliekamos nustatytos funkcijos;

13.4. užtikrina, kad būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų ir šių Nuostatų;

13.5. atsako už Tarnybai pavestų uždavinių įgyvendinimą bei funkcijų atlikimą;

13.6. pagal kompetenciją sudaro sutartis Tarnybos uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti;

13.7. komandiruoja Tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis (toliau vadinama – personalas), atlikti tarnybinių užduočių;

13.8. tvirtina:

13.8.1. Tarnybos struktūrą, personalo pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

13.8.2. pareigybių lygius ir kategorijas bei bazinės mėnesinės algos koeficientus, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;

13.8.3. Tarnybos darbo reglamentą, struktūrinių padalinių nuostatus, pareigybių aprašymus;

13.8.4. Tarnybos metinius veiklos planus;

13.9. teisės aktų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Tarnybos personalą;

13.10. teisės aktų nustatyta tvarka skatina Tarnybos personalą, skiria tarnybines ar drausmines nuobaudas, atlieka kitas personalo valdymo funkcijas;

13.11. disponuoja Tarnybai skirtomis lėšomis ir vykdo su tuo susijusias finansines operacijas, pasirašo banko čekius, įgaliojimus ir kitus dokumentus;

13.12. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka atstovauja Tarnybai valstybės ir savivaldybių institucijose, taip pat santykiuose su kitais šalies ar užsienio fiziniais ir juridiniais asmenimis;

13.13. užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, veiksmingą biudžetinės įstaigos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

13.14. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jam suteiktas funkcijas.

14. Tarnybos direktoriaus pavaduotoją (-us) į pareigas priima ir iš jų atleidžia Tarnybos direktorius Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Tarnybos direktoriaus pavaduotojai tiesiogiai pavaldūs ir atskaitingi Tarnybos direktoriui.

15. Tarnybos direktoriaus pavaduotojas (-ai):

15.1. koordinuoja ir kontroliuoja Tarnybos direktoriaus nustatytoms administravimo sritims Tarnybai pavestų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą;

15.2. padeda Tarnybos direktoriui formuoti ir įgyvendinti Tarnybos strateginius tikslus;

15.3. atlieka kitas Tarnybos direktoriaus įsakymais ir kitais teisės aktais nustatytas funkcijas.

16. Direktoriaus laikinai nesant (ligos, atostogų, komandiruotės ir kitais atvejais), jo funkcijas vykdo direktoriaus pavaduotojas, paskirtas direktoriaus įsakymu.

 

V. tarnybos Vidaus administravimo KONTROLĖ

 

17. Tarnybos vidaus auditą atlieka Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Vidaus audito skyrius.

18. Tarnybos valstybinį (finansinį (teisėtumo) ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Tarnyba gali būti pertvarkoma, reorganizuojama ir likviduojama įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________