LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2008 M. SPALIO 1 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-532 „DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „PARAMA VVG VEIKLAI, ĮGŪDŽIAMS ĮGYTI IR AKTYVIAI PRITAIKYTI“ VEIKLOS SRIČIŲ „PARAMA VIETOS PLĖTROS STRATEGIJĄ ĮGYVENDINANTIEMS ASMENIMS MOKYTI, KONSULTUOTI“ IR „PARAMA POTENCIALIŲ VIETOS PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ, ESANČIŲ VVG TERITORIJOJE, AKTYVUMUI SKATINTI“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. liepos 16 d. Nr. 3D-608

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Parama VVG veiklai, įgūdžiams įgyti ir aktyviai pritaikyti“ veiklos sričių „Parama vietos plėtros strategiją įgyvendinantiems asmenims mokyti, konsultuoti“ ir „Parama potencialių vietos projektų vykdytojų, esančių VVG teritorijoje, aktyvumui skatinti“ įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. spalio 1 d. įsakymu Nr. 3D-532 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Parama VVG veiklai, įgūdžiams įgyti ir aktyviai pritaikyti“ veiklos sričių „Parama vietos plėtros strategiją įgyvendinantiems asmenims mokyti, konsultuoti“ ir „Parama potencialių vietos projektų vykdytojų, esančių VVG teritorijoje, aktyvumui skatinti“ įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 114-4368; 2009, Nr. 26-1028, Nr. 82-3434, Nr. 89-3815, Nr. 110-4687, Nr. 135-5911; 2010, Nr. 9-445, Nr. 23-1088, Nr. 117-5978; 2011, Nr. 26-1260, Nr. 135-6418), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                           Kazys Starkevičius


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2008 m. spalio 1 d. įsakymu Nr. 3D-532

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2012 m. liepos 16 d. įsakymo Nr. 3D-608 redakcija)

 

LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „PARAMA VVG VEIKLAI, ĮGŪDŽIAMS ĮGYTI IR AKTYVIAI PRITAIKYTI“ VEIKLOS SRIČIŲ „PARAMA VIETOS PLĖTROS STRATEGIJĄ ĮGYVENDINANTIEMS ASMENIMS MOKYTI, KONSULTUOTI“ IR „PARAMA POTENCIALIŲ VIETOS PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ, ESANČIŲ VVG TERITORIJOJE, AKTYVUMUI SKATINTI“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Parama VVG veiklai, įgūdžiams įgyti ir aktyviai pritaikyti“ veiklos sričių „Parama vietos plėtros strategiją įgyvendinantiems asmenims mokyti, konsultuoti“ ir „Parama potencialių vietos projektų vykdytojų, esančių VVG teritorijoje, aktyvumui skatinti“ įgyvendinimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. gruodžio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1312/2011 (OL 2011 L 339, p. 1), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1974/2006, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 368, p. 15), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. liepos 14 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 679/2011 (OL 2011 L 185, p. 57), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 189 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-839; 2009, Nr. 43-1667), Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 m. programa, patvirtinta 2007 m. spalio 19 d. Komisijos sprendimu Nr. C(2007)5076 (toliau – Programa), ir Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 3D-153 (Žin., 2007, Nr. 41-1562; 2012, Nr. 18-830) (toliau – Programos administravimo taisyklės).

2. Taisyklės reglamentuoja projektų, teikiamų pagal Programos priemonės „Parama VVG veiklai, įgūdžiams įgyti ir aktyviai pritaikyti“ (toliau – priemonė) veiklos sritį „Parama vietos plėtros strategiją įgyvendinantiems asmenims mokyti, konsultuoti“ (toliau – trečioji veiklos sritis) ir veiklos sritį „Parama potencialių vietos projektų vykdytojų, esančių VVG teritorijoje, aktyvumui skatinti“ (toliau – ketvirtoji veiklos sritis), įgyvendinimo tvarką.

 

II. TAISYKLĖSE VARTOJAMI SUTRUMPINIMAI IR PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

3. Šiose taisyklėse vartojami sutrumpinimai:

Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos.

ES – Europos Sąjunga.

EŽŪFKP – Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai.

„Leader“ centras – Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centras.

Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.

VVG – vietos veiklos grupė (-ės).

4. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

Mokėjimo prašymas – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – ministerija) nustatytos formos dokumentas, kurį paramos gavėjas teikia Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) prašydamas išmokėti paramos lėšas.

Paramos paraiška – ministerijos nustatytos formos dokumentas, kurį turi užpildyti ir pateikti Agentūrai pareiškėjas, siekiantis gauti paramą.

Paramos sutartis – paramos projektui, įgyvendinamam pagal Programos priemonės trečiąją ir ketvirtąją veiklos sritis, skyrimo sutartis.

Patikra vietoje – Agentūros atliekamas fizinis ir administracinis pareiškėjo ar paramos gavėjo paramos paraiškoje, mokėjimo prašyme ar projekto įgyvendinimo ataskaitoje pateiktų duomenų ir dokumentų patikrinimas projekto įgyvendinimo vietoje.

Projektas – visuma dokumentų, kuriuose nurodomi projekto apraše numatyti veiksmai, pagrįsti paramos paraiškoje, jos prieduose ir tam tikrose duomenų bazėse esama informacija ir pinigų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti.

Projekto įgyvendinimo laikotarpis – laikotarpis nuo paramos paraiškos užregistravimo Agentūroje datos iki vietos plėtros strategijos įgyvendinimo laikotarpio pabaigos.

Vietos plėtros strategija – dokumentas, kuriame pateikta vietos veiklos grupės teritorijos socialinės ir ekonominės situacijos ir gyventojų poreikių analizė, vietos veiklos grupės misija, kaimo vietovių plėtros vizija, prioritetai, tikslai, jų įgyvendinimo priemonės, veiklos sritys ir rekomenduojami veiksmai naudojant vietovės išteklius, viešąją paramą ir telkiant vietos veiklos grupės, kaimo bendruomenių ir kitų kaimo gyventojų pastangas.

Vietos plėtros strategijos įgyvendinimo laikotarpis – laikotarpis nuo paramos paraiškos įgyvendinti strategiją užregistravimo Agentūroje dienos iki paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai dienos, bet ne vėliau kaip iki 2015 m. rugsėjo 1 d.

Vietos veiklos grupė – ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, kurio valdymo organas, turintis sprendimų priėmimo teisę, atstovauja įvairių vietos veiklos grupės teritorijos gyventojų interesams, t. y. ne mažiau kaip 50 proc. valdymo organų narių sudaro kaimo bendruomenių, socialinių ir kitų partnerių, taip pat jų asociacijų atstovai, iki 25 proc. – verslo atstovai ir iki 25 proc. – vietos valdžios atstovai.

Vietos veiklos grupės teritorija (toliau – VVG teritorija)kaimo vietovė, kurios gyventojų skaičius yra nuo 5 tūkst. iki 150 tūkst., įskaitant mažus miestelius, taip pat miestus, kurių gyventojų skaičius neviršija 6 tūkst. ir kurioje gyvenančių ir (arba) veikiančių asmenų interesams tenkinti įsteigta VVG.

Kitos taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jas apibrėžia Programa, Programos administravimo taisyklės ir kiti susiję teisės aktai.

 

III. PRIEMONĖS TIKSLAI

 

5. Programos priemonės bendrasis tikslas – telkti kaimo gyventojus ir ugdyti jų gebėjimus veikti kartu.

6. Specialusis priemonės trečiosios ir ketvirtosios veiklos sričių tikslas – remti VVG ir kaimo gyventojų gebėjimų ugdymą.

 

IV. LĖŠOS PRIEMONEI IR PARAMOS DYDIS PROJEKTUI ĮGYVENDINTI

 

7. Lėšos Programos priemonės trečiajai ir ketvirtajai veiklos sritims įgyvendinti skiriamos iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete.

8. Didžiausioji paramos suma pagal Programos priemonės trečiąją ir ketvirtąją veiklos sritis projektui įgyvendinti apskaičiuojama vadovaujantis Paramos dydžio skaičiavimo metodika (1 priedas). Pagal šią metodiką paramos suma savivaldybėms skaičiuojama visam VVG vietos plėtros strategijos įgyvendinimo laikotarpiui.

9. Parama projektui, įgyvendinamam pagal Programos priemonės trečiąją ir ketvirtąją veiklos sritis, gali būti suteikta vieną kartą per strategijos įgyvendinimo laikotarpį. Rekomenduojama, kad prašoma parama pagal vieną veiklos sritį sudarytų ne mažiau kaip 40 proc. prašomos paramos sumos (jei šios rekomendacijos nesilaikoma, pareiškėjas paramos paraiškos VII skyriuje turi aiškiai pagrįsti prašomos paramos sumos paskirstymą pagal Programos priemonės trečiąją ir ketvirtąją veiklos sritis). Prašomos paramos sumos paskirstymo proporcija tarp trečiosios ir ketvirtosios veiklos sričių skaičiuojama atmetus išlaidas, susijusias su atsiskaitomosios sąskaitos paramos lėšoms atidarymu ir aptarnavimu, nurodytas šių taisyklių 19.1.1 punkte, ir viešinimo išlaidas, nurodytas šių taisyklių 19.1.2 punkte.

10. Finansuojama iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

11. Paramos suma, numatyta paskirstyti pagal priemonės trečiąją bei ketvirtąją veiklos sritis, nustatoma atskiru Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.

 

V. TINKAMI PAREIŠKĖJAI

 

12. Paramos paraišką gali teikti VVG, kuri:

12.1. atitinka Vietos plėtros strategijų, įgyvendinamų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos krypties „LEADER metodo įgyvendinimas“ priemonę „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ atrankos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. 3D-549 (Žin., 2007, Nr. 132-5388), 9 punkte nustatytus reikalavimus VVG;

12.2. turi ministerijos patvirtintą vietos plėtros strategiją.

 

VI. NETINKAMI PAREIŠKĖJAI

 

13. Parama negali būti skirta, jei:

13.1. pareiškėjas neatitinka šių taisyklių 12 punkte nustatytų reikalavimų VVG;

13.2. pareiškėjui yra iškelta byla dėl bankroto ir (arba) jis likviduojamas;

13.3. pareiškėjas turi įsiskolinimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui ir Valstybinio socialinio draudimo fondui (atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu);

13.4. pareiškėjas paramos paraiškoje arba pridedamuose dokumentuose, arba pagal Agentūros paklausimą pateiktuose dokumentuose Agentūrai pateikė neteisingą informaciją;

13.5. pareiškėjas, siekdamas palankaus sprendimo, bandė daryti įtaką Agentūrai arba ministerijai;

13.6. yra priimtas galutinis sprendimas dėl pareiškėjo:

13.6.1. kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos (toliau – ES) ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų pažeidimo;

13.6.2. paramos mokėjimo nutraukimo dėl padaryto pažeidimo;

13.6.3. įvykdytos nusikalstamos veikos ar administracinės teisės pažeidimas, susijęs (-ę) su parama;

13.7. pareiškėjas neturi teisės gauti paramos pagal Programą:

13.7.1. vienus metus nuo galutinio sprendimo priėmimo 13.6.1 ir 13.6.2 punktuose nurodytais atvejais;

13.7.2. dvejus metus nuo galutinio sprendimo priėmimo 13.6.3 punkte nurodytu atveju.

 

VII. PROJEKTO TINKAMUMO KRITERIJAI

 

14. Projekto tinkamumo reikalavimai gauti paramą:

14.1. projektas prisideda prie šių taisyklių III skyriuje nurodytų tikslų įgyvendinimo;

14.2. projekto veiklos sritys (arba jų dalis) atitinka Programos priemonės trečiosios ir ketvirtosios veiklos sričių remiamas veiklas;

14.3. projektas atitinka ES horizontaliąsias sritis: darnaus vystymo, lygių galimybių, regioninės plėtros, informacinės visuomenės (poveikis šių sričių atžvilgiu yra neutralus arba teigiamas);

14.4. projekte numatytos ir pagal Programos priemonės trečiąją ir ketvirtąją veiklos sritis finansuojamos išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;

14.5. projekte pareiškėjas įsipareigoja be rašytinio Agentūros sutikimo nedaryti esminio projekte numatytos veiklos pakeitimo, kuris paveiktų jos pobūdį ir sąlygas arba suteiktų pernelyg didelį pranašumą privačiam ar viešajam juridiniam asmeniui;

14.6. projektas įgyvendinamas tinkamu finansuoti laikotarpiu, t. y. pagal šių taisyklių 15 punkte išdėstytus reikalavimus;

14.7. projekte pareiškėjas pagrindžia, kad turi galimybių apmokėti numatytą projekto dalį (taikoma, kai bendra projekto vertė viršija didžiausią galimą gauti projektui įgyvendinti sumą ir kai pareiškėjas planuoja prie projekto įgyvendinimo prisidėti nuosavomis lėšomis).

 

VIII. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOS

 

15. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos su projekto įgyvendinimu susijusios išlaidos, patirtos nuo paramos paraiškos užregistravimo Agentūroje datos iki projekto įgyvendinimo pabaigos. Paskutinis mokėjimo prašymas Agentūrai turi būti pateiktas per paramos sutartyje nustatytą laikotarpį, kuris negali būti ilgesnis kaip vietos plėtros strategijos įgyvendinimo laikotarpis. Projektai, pateikti 2013 metais ir kuriems skiriama parama, turi būti įgyvendinti ir paramos lėšos išmokėtos iki 2015 m. gruodžio 31 d., todėl paramos gavėjas turi suplanuoti projekto veiklą taip, kad jis paskutinį mokėjimo prašymą Agentūrai pateiktų ne vėliau kaip likus 3 mėn. iki 2015 m. gruodžio 31 d.

16. Skiriamos paramos dydis skaičiuojamas atsižvelgiant į tinkamas finansuoti projekto išlaidas. Paramos dydis negali viršyti paramos sumos, apskaičiuotos pagal šių taisyklių 1 priede nurodytą Paramos dydžio skaičiavimo metodiką.

17. Projekte turi būti numatytos visos išlaidos, susijusios su projekto įgyvendinimu, tačiau paramos lėšomis bus finansuojamos tik tinkamos finansuoti, būtinos projektui įgyvendinti ir neviršijančios nustatyto galimo didžiausio paramos dydžio išlaidos.

18. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

18.1. būtinos projektui vykdyti ir numatytos paramos sutartyje;

18.2. kai prekių, paslaugų, darbų pirkimai atlikti vadovaujantis XVI skyriuje numatyta tvarka;

18.3. patirtos įgyvendinant projektą, bet ne anksčiau nei Agentūra įvertino bei pripažino tinkamais prekių ir paslaugų pirkimus;

18.4. patirtos įgyvendinant projektą, bet ne anksčiau nei paramos paraiškos užregistravimo Agentūroje data. Tačiau, jei parama projektui neskiriama arba projekto vykdytojo patirtos išlaidos nėra nurodytos šių taisyklių 19 punkte tinkamų finansuoti išlaidų sąraše arba jos patirtos nesilaikant šių taisyklių XVI skyriuje numatytos tvarkos, pareiškėjui šios išlaidos nefinansuojamos;

18.5. faktiškai patirtos ir užregistruotos paramos gavėjo apskaitoje, pagrįstos dokumentų originalais arba nustatyta tvarka patvirtintomis kopijomis;

18.6. kai visų VVG organizuojamų mokymo renginių programos suderintos su „Leader“ centru (turi būti gautas pritarimas raštu. Derinimas negali užtrukti ilgiau kaip 5 darbo dienas nuo jų gavimo „Leader“ centre dienos);

18.7. kai konferencijos, parodos ir panašaus pobūdžio renginiai, tiesiogiai susiję su LEADER metodo įgyvendinimu, yra suderinti su „Leader“ centru:

18.7.1. kai vykstama į užsienį, VVG privalo pateikti renginio organizatoriaus kvietimą, darbotvarkę, poreikio vykti į renginį pagrindimą, vykstančiųjų sąrašą ir renginio organizatoriaus ryšių informaciją (turi būti gautas pritarimas raštu. Derinimas negali užtrukti ilgiau kaip 5 darbo dienas nuo dokumentų gavimo „Leader“ centre dienos);

18.7.2. kai vykstama į renginius Lietuvoje, VVG apie tai turi informuoti „Leader“ centrą el. paštu (šis reikalavimas netaikomas vykstant į ministerijos, Agentūros, „Leader“ centro, Lietuvos kaimo tinklo, VVG tinklo ar VVG organizuojamus renginius).

19. Tinkamos finansuoti šias išlaidų kategorijas atitinkančios išlaidos:

19.1. pagal Programos priemonės trečiąją ir ketvirtąją veiklos sritis (paramos paraiškoje šios išlaidos pateikiamos bendrai):

19.1.1. susijusios su atsiskaitomosios sąskaitos, kuri skirta paramos lėšoms, atidarymu ir aptarnavimu;

19.1.2. viešinimo išlaidos, skirtos informavimo ir viešinimo priemonėms, nurodytoms šių taisyklių XXIV skyriuje, įgyvendinti:

19.1.2.1. kai paramos suma iki 210 000,00 Lt – viešinimo išlaidoms gali būti skirta iki 5 proc. projektui įgyvendinti skirtos paramos sumos;

19.1.2.2. kai paramos suma yra nuo 210 000,01 Lt iki 280 000 Lt – viešinimo išlaidoms gali būti skirta iki 4 proc. projektui įgyvendinti skirtos paramos sumos;

19.1.2.3. kai paramos suma yra nuo 280 000,01 Lt iki 410 000 Lt – viešinimo išlaidoms gali būti skirta iki 3 proc. projektui įgyvendinti skirtos paramos sumos;

19.1.2.4. kai paramos suma yra nuo 410 001,01 Lt – viešinimo išlaidoms gali būti skirta iki 2 proc. projektui įgyvendinti skirtos paramos sumos.

19.2. pagal Programos priemonės trečiąją veiklos sritį (pagal šią veiklos sritį dalyvauti mokymo ir kt. renginiuose gali VVG valdymo organų, VVG nariai ir asmenys, įdarbinti administruoti projektus, įgyvendinamus pagal Programos kryptį „LEADER metodo įgyvendinimas“, ir už tai gaunantys atlyginimą iš vietos plėtros strategijai administruoti skirtų lėšų):

19.2.1. mokymo renginio (tiesiogiai susijusio su VVG gebėjimų įgyvendinti vietos plėtros strategiją ugdymu) išlaidos, patirtos Lietuvos Respublikos teritorijoje:

19.2.1.1. mokomojo renginio organizavimo ir (arba) šios paslaugos pirkimo (mokomojo renginio, kurio dalyvių skaičius turi būti ne mažesnis kaip 8 asmenys, įkainis negali būti didesnis kaip 220 Lt už val., neįskaitant nakvynės išlaidų):

19.2.1.1.1. lektoriaus (-ių) paslaugų įsigijimo išlaidos. Jei mokomasis renginys organizuojamas LEADER metodo įgyvendinimo klausimais, lektorius turi būti iš konsultavimo įstaigos, akredituotos Konsultavimo įstaigų ir konsultantų akreditavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. gegužės 18 d. įsakymu Nr. 3D-242 (Žin., 2007, Nr. 57-2207; 2010, Nr. 113-5782), nustatyta tvarka, arba šia tvarka akredituotas konsultantas (akredituotų institucijų ir akredituotų konsultantų sąrašas pateikiamas ministerijos – www.zum.lt, ir Agentūros – www.nma.lt interneto svetainėse);

19.2.1.1.2. patalpų, kuriose bus organizuojamas mokomasis renginys, nuomos (jei VVG neturi tinkamų patalpų tokiems renginiams organizuoti);

19.2.1.1.3. mokomojo renginio medžiagos rengimo, įskaitant vertimo paslaugas, spausdinimo, rišimo ir dauginimo;

19.2.1.1.4. įrangos (mokomosios ir (arba) informacinės medžiagos demonstravimo technikos) nuomos;

19.2.1.1.5. kanceliarinių prekių, skirtų mokomojo renginio klausytojams;

19.2.1.1.6. ryšių ir pašto paslaugų, susijusių su mokymo kursų organizavimu;

19.2.1.1.7. lektoriaus, mokomojo renginio organizavimą administruojančių asmenų, mokomojo renginio klausytojų aprūpinimo maistu;

19.2.1.1.8. nakvynės išlaidos, kai renginys yra dviejų ir daugiau dienų, t. y. dviejų dienų renginio metu galima 1 nakvynė, trijų dienų – 2 nakvynės ir t. t.);

19.2.2. asmenų, nurodytų 19.2 punkte, dalyvavimo kito juridinio asmens, išskyrus VVG, organizuojamuose mokymuose, tiesiogiai susijusiuose su projektų administravimu ir (arba) įgyvendinimu, jei mokymo kursų organizatorius gali suteikti kvalifikacijos pažymėjimą, išlaidos (vieno asmens mokymo kursams finansuoti, kai mokymo kursus organizuoja kitas juridinis asmuo, gali būti skirta ne daugiau kaip 2 000 Lt per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį);

19.2.3. konferencijos, susijusios su LEADER metodo įgyvendinimu, organizavimo išlaidos. Kai dalyvių skaičius ne mažesnis kaip 30 asmenų (neįskaitant organizatorių), išlaidos negali viršyti 3 000 Lt (įskaitant pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestį (toliau – PVM) ir kelionių išlaidas). Jei numatoma, kad renginyje dalyvaus mažesnis dalyvių skaičius, renginio išlaidos turi būti proporcingai mažinamos, t. y. vienam asmeniui skiriant ne daugiau kaip 100 Lt. Kai organizuojama tarptautinė konferencija, renginio įkainis negali viršyti 15 000 Lt, o dalyvių skaičius – ne mažiau kaip 50 asmenų. Jei numatoma, kad tarptautiniame renginyje dalyvaus mažesnis dalyvių skaičius, renginio išlaidos turi būti proporcingai mažinamos, t. y. vienam asmeniui skiriant ne daugiau kaip 300 Lt.

19.3. pagal Programos priemonės ketvirtąją veiklos sritį (pagal šią veiklos sritį dalyvauti mokymo ir kt. renginiuose negali asmenys, nurodyti šių taisyklių 19.2 punkte):

19.3.1. potencialių vietos projektų vykdytojų, gyvenančių ir (arba) veikiančių VVG teritorijoje, aktyvumo skatinimo išlaidos (mokymuose, konferencijose, parodose ir panašaus pobūdžio renginiuose, tiesiogiai susijusiuose su LEADER metodo įgyvendinimu, gali dalyvauti tik savo įstaigos ar organizacijos deleguoti asmenys):

19.3.1.1. mokomojo, mokomojo-konsultacinio ir informacinio renginio, tiesiogiai susijusio su potencialių vietos projektų vykdytojų gebėjimų įgyvendinti vietos projektus ugdymu, išskyrus mokymo, konsultavimo ir informavimo renginius, finansuojamus pagal 2007–2013 m. žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priemonę „Kaimo vietovių darbo jėgos persiorientavimas iš žemės ūkio į kitas veiklas“, organizavimo ir (arba) šios paslaugos pirkimo (informacinio renginio įkainis – ne daugiau kaip 1000 Lt; mokomojo renginio, kurio dalyvių skaičius negali būti mažesnis kaip 8 asmenys, įkainis negali būti didesnis kaip 220 Lt už val., neįskaitant nakvynės išlaidų):

19.3.1.1.1. lektoriaus (-ių) paslaugų įsigijimo išlaidos. Jei mokomasis ir (arba) informacinis renginys organizuojamas LEADER metodo įgyvendinimo klausimais, lektorius turi būti iš konsultavimo įstaigos, akredituotos Konsultavimo įstaigų ir konsultantų akreditavimo taisyklių nustatyta tvarka, arba šia tvarka akredituotas konsultantas (akredituotų institucijų ir akredituotų konsultantų sąrašas pateikiamas ministerijos – www.zum.lt, ir Agentūros – www.nma.lt interneto svetainėse);

19.3.1.1.2. patalpų, kuriose bus organizuojamas mokomasis ir (arba) informacinis renginys, nuomos;

19.3.1.1.3. mokomojo ir (arba) informacinio renginio medžiagos rengimo, įskaitant vertimo paslaugas, spausdinimo, rišimo ir dauginimo;

19.3.1.1.4. įrangos (mokomosios ir (arba) informacinės medžiagos demonstravimo technikos) nuomos;

19.3.1.1.5. kelionių ir (arba) transporto nuomos lektoriams, mokomojo ir (arba) informacinio renginio organizavimą administruojantiems asmenims, mokomojo ir (arba) informacinio renginio klausytojams vykstant į renginio vietą ir grįžtant iš jos. Kelionių išlaidos apmokamos neviršijant 1 asmeniui 1 Lt už 10 km.

19.3.1.1.6. lektoriaus, mokomojo ir (arba) informacinio renginio organizavimą administruojančių asmenų, mokomojo ir (arba) informacinio renginio klausytojų aprūpinimo maistu;

19.3.1.1.7. nakvynės išlaidos, kai organizuojamas dviejų ir daugiau dienų mokomasis renginys (dviejų dienų renginio metu galima 1 nakvynė, trijų dienų – 2 nakvynės ir t. t.);

19.3.1.1.8. kanceliarinių prekių, skirtų mokomojo ir informacinio renginio klausytojams;

19.3.1.2. dalyvavimo konferencijose, parodose ir panašaus pobūdžio renginiuose, tiesiogiai susijusiuose su LEADER metodo įgyvendinimu (iki 40 proc. ketvirtosios veiklos srities lėšų):

19.3.1.2.1. kelionės (nuvykimo ir grįžimo) ir (arba) transporto nuomos (kai renginio organizatorius nenumato šių išlaidų kompensavimo).

19.3.1.2.2. šalies viduje kelionės, susijusios su nuvykimu į renginio vietą ir iš jos viešuoju transportu (kai vykstama į užsienį ir kai renginio organizatorius nenumato šių išlaidų kompensavimo);

19.3.1.2.3. dalyvio mokesčio, kuris negali būti didesnis kaip 800 Lt (jei toks nustatytas renginio organizatoriaus);

19.3.1.2.4. sveikatos draudimo (kai vykstama į užsienį). Vieno asmens sveikatos draudimui gali būti skirta ne daugiau kaip 30 Lt;

19.3.1.2.5. nakvynės išlaidos, atsižvelgiant į renginio trukmę, ir jei renginio organizatorius nenumato šių išlaidų kompensavimo. Taip pat kai šios išlaidos neįtrauktos į dalyvio mokestį. Vieno asmens vienos paros viešbučio kambario nuomos kaina Lietuvoje negali viršyti 150 Lt, užsienyje – 430 Lt;

19.3.2. ryšių ir pašto paslaugų, susijusių su mokomojo ir (arba) informacinio renginio organizavimu;

19.3.3. konferencijos, susijusios su LEADER metodo įgyvendinimu, organizavimo išlaidos. Kai dalyvių skaičius nemažesnis kaip 30 asmenų (neįskaitant organizatorių), įkainis negali viršyti 3 000 Lt (įskaitant PVM ir kelionių ir (arba) transporto nuomos išlaidas). Jei numatoma, kad renginyje dalyvaus mažesnis dalyvių skaičius, renginio išlaidos turi būti proporcingai mažinamos, t. y. vienam asmeniui skiriant ne daugiau kaip 100 Lt. Kai organizuojama tarptautinė konferencija, renginio įkainis negali būti didesnis kaip 15 000 Lt, o dalyvių skaičius – ne mažiau kaip 50 asmenų. Jei numatoma, kad renginyje dalyvaus mažesnis dalyvių skaičius, renginio išlaidos turi būti proporcingai mažinamos, t. y. vienam asmeniui skiriant ne daugiau kaip 300 Lt.

20. Netinkamos finansuoti išlaidos:

20.1. nenumatytos paramos sutartyje, nesusijusios su projektu, neįvardytos šių taisyklių VIII skyriuje ir neatitinkančios minėtame skyriuje nustatytų reikalavimų;

20.2. patirtos nesilaikant šių taisyklių 15 punkte nustatytų terminų.

21. PVM, kurį paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą (Žin., 2002, Nr. 35-1271) turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti į PVM atskaitą (net jei tokio PVM paramos gavėjas į atskaitą neįtraukė), yra netinkamos finansuoti išlaidos iš paramos lėšų.

 

IX. KVIETIMAS TEIKTI PARAMOS PARAIŠKAS

 

22. Kvietimą teikti paramos paraiškas skelbia Agentūra pagal ministerijos patvirtintą grafiką. Kvietimo teikti paramos paraiškas skelbimas spausdinamas lietuvių kalba „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir viename iš nacionalinių dienraščių, taip pat interneto svetainėse („Valstybės žinių“ – www.valstybes-zinios.lt, ministerijos – www.zum.lt ir Agentūros – www.nma.lt).

23. Kvietimas teikti paramos paraiškas gali būti papildomai skelbiamas kituose leidiniuose, internete ir kitais būdais.

24. Paramos paraiškos renkamos taikant tęstinio paramos paraiškų priėmimo procedūrą, o vertinamos ir sprendimas dėl jų finansavimo priimamas atsižvelgiant į paramos paraiškos pateikimo datą.

 

X. PARAMOS PARAIŠKOS PILDYMAS, TEIKIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

25. Paramos paraiškos forma pateikiama šių taisyklių 2 priede ir skelbiama ministerijos ir Agentūros interneto svetainėse (ministerijos – www.zum.lt ir Agentūros – www.nma.lt).

26. Paramos paraiškos byla turi būti tinkamai sukomplektuota, laikantis Programos administravimo taisyklėse nustatytos tvarkos.

27. Paramos paraiška ir priedai turi būti tinkamai užpildyti, pateikiant išsamią ir teisingą informaciją, ypač apie tai, kaip projektas padės pasiekti Programoje numatytus tikslus, kokia bus jo nauda, kaip projektas prisideda prie priemonės bendrojo ir specialiojo tikslų įgyvendinimo, turi būti pagrįsta, kad projektas atitinka ES horizontaliąsias sritis (darnaus vystymo, lygių galimybių, regioninės plėtros, informacinės visuomenės), taip pat kad projektas turi tęstinumo galimybes.

28. Prie nustatytos formos paramos paraiškos turi būti pridėti šie dokumentai:

28.1. projekto aprašas (projekto tikslas (-ai), planuojama veikla ir (arba) veiksmai tikslui (-ams) pasiekti, nurodant projekte planuojamos vykdyti veiklos įgyvendinimo seką ir terminus, siekiami rezultatai ir pan.);

28.2. dokumentai, kuriais grindžiamos pareiškėjo galimybės apmokėti nustatytą projekto dalį (taikoma, kai bendra projekto vertė viršija didžiausią galimą gauti projektui įgyvendinti sumą ir jei pareiškėjas planuoja prie projekto įgyvendinimo prisidėti nuosavomis lėšomis).

29. Pareiškėjai gali pateikti kitus papildomus dokumentus, kurie, jų manymu, gali būti svarbūs vertinant projektą.

 

XI. PARAMOS PARAIŠKOS VERTINIMAS

 

30. Užregistruota paramos paraiška vertinama Agentūroje vadovaujantis Programos administravimo taisyklių nustatytais terminais.

31. Paramos paraiškų vertinimą sudaro šios dalys:

31.1. paramos paraiškų administracinės atitikties tikrinimas;

31.2. tinkamumo skirti paramą vertinimas.

32. Paramos paraiškos vertinamos, paramos paraiškų vertinimo procesas organizuojamas vadovaujantis Agentūros patvirtintais darbo procedūrų aprašais.

33. Tuo atveju, jei paramos paraiška perduota teisėsaugos institucijoms arba specialiosioms tarnyboms, paramos paraiškos administravimas sustabdomas iki teisėsaugos institucijų ar specialiųjų tarnybų išvadų pateikimo.

34. Jei projekto vertinimas reikalauja specifinių žinių, Agentūra gali pasitelkti nepriklausomus ekspertus. Prieš atlikdami vertinimą, nepriklausomi ekspertai pasirašo konfidencialumo ir nešališkumo deklaraciją.

 

XII. ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES TIKRINIMAS

 

35. Paramos paraiškų administracinės atitikties tikrinimą atlieka Agentūra. Paramos paraiškų administracinės atitikties tikrinimo metu nustatoma, ar paramos paraiška yra tinkamai užpildyta ir ar pateikti visi šių taisyklių X skyriuje nurodyti dokumentai.

36. Paramos paraiškų administracinės atitikties tikrinimas atliekamas vadovaujantis Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

XIII. TINKAMUMO SKIRTI PARAMĄ VERTINIMAS

 

37. Jei paramos paraiška atitiko visus administracinės atitikties reikalavimus, ji teikiama vertinti dėl tinkamumo skirti paramą.

38. Tuo atveju, kai administracinės atitikties reikalavimus atitinkančių paramos paraiškų prašomos paramos suma viršija šių taisyklių 11 punkte nustatyta tvarka patvirtintą paramos sumą, paramos paraiškos vertinamos ir sprendimas dėl jų finansavimo priimamas atsižvelgiant į paramos paraiškos pateikimo datą.

39. Tinkamumo skirti paramą vertinimas atliekamas vadovaujantis Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka. Turi būti įvertinta:

39.1. pareiškėjo tinkamumas pagal šių taisyklių V ir VI skyriuose išdėstytus reikalavimus;

39.2. paramos paraiškos atitiktis šių taisyklių VII skyriuje numatytiems tinkamumo reikalavimams.

 

XIV. PARAMOS PARAIŠKŲ ATRANKA IR PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

40. Agentūra, įvertinusi paramos paraiškas, pateiktas pagal Programos priemonės trečiąją ir ketvirtąją veiklos sritis, priima sprendimą dėl paramos skyrimo. Galutinis sprendimas dėl paramos skyrimo įteisinamas Agentūros direktoriaus įsakymu. Priėmusi sprendimą skirti paramą, Agentūra ministerijai per 5 darbo dienas teikia paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę ir sprendimą dėl paramos paraiškų atrankos.

41. Priimant sprendimą dėl paramos skyrimo turi būti užtikrinama, kad, sudarius paramos sutartis, nebūtų viršyta Programos priemonės trečiajai ir ketvirtajai veiklos sritims nustatyta didžiausioji leistina įsipareigojimų suma.

42. Agentūra apie sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo informuoja pareiškėjus registruotu laišku per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl paramos paraiškų atrankos priėmimo. Tuo atveju, jei su pareiškėju sudaroma paramos sutartis, Agentūra apie sprendimą skirti paramą gali informuoti pareiškėją siūlydama pasirašyti paramos sutartį.

43. Informacija apie paramos gavėjus, nurodant paramos paraiškos kodą, paramos gavėjo pavadinimą, projekto pavadinimą ir skirtą paramos sumą, skelbiama Agentūros interneto svetainėje adresu: www.nma.lt. Taip pat nurodomas bendras registruotų paramos paraiškų ir paramos paraiškų, kurioms priimtas sprendimas skirti paramą, skaičius ir vertė.

44. Priėmus sprendimą finansuoti projektą, vadovaujantis Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka, sudaroma paramos sutartis.

45. Pareiškėjas, prieš pasirašydamas paramos sutartį, turi:

45.1. pateikti patikslintas projekto įgyvendinimo laikotarpiu (kiekvieniems metams) numatytas patirti išlaidas (pagal šių taisyklių 19 punkte nustatytas tinkamas finansuoti išlaidų kategorijas), projekto įgyvendinimo planą ir biudžetą;

45.2. atsidaryti banke atskirą paramos lėšoms atsiskaitomąją sąskaitą ir ją pateikti Agentūrai.

46. Pareiškėjas, pasirašęs paramos sutartį, tampa paramos gavėju.

47. Paramos gavėjas paramos sutartyje turi įsipareigoti:

47.1. be rašytinio Agentūros sutikimo nedaryti esminio projekte numatytos veiklos pakeitimo, kuris paveiktų jos pobūdį ir sąlygas arba suteiktų pernelyg didelį pranašumą privačiam ar viešajam juridiniam asmeniui;

47.2. nustatytais terminais (ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas) informuoti Agentūrą ir „Leader“ centrą apie kiekvieną organizuojamą mokomąjį ir (arba) informacinį renginį.

48. Informacija apie pasirašytas paramos sutartis skelbiama Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt, nurodant paramos gavėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paramos paraiškos kodą ir skirtą paramos sumą, taip pat nurodomas bendras pasirašytų sutarčių skaičius ir vertė.

 

XV. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

49. Pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas, nesutinkantis su Agentūros ir (arba) ministerijos priimtais sprendimais, veikimu arba neveikimu, susijusiais su paramos paraiškų, pateiktų pagal priemonę, administravimu, vertinimu, atranka ir mokėjimo prašymų administravimu, turi teisę apskųsti jų sprendimus Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 


XVI. PIRKIMO PROCEDŪROS

 

50. Paramos gavėjai, kurie pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) yra perkančiosios organizacijos, prekių, paslaugų ar darbų pirkimą privalo organizuoti vadovaudamiesi šio įstatymo nuostatomis.

51. Paramos gavėjas, numatantis organizuoti viešuosius pirkimus, išskyrus pirkimus, atliekamus taikant viešųjų supaprastintų pirkimų procedūrą, atsižvelgdamas į preliminarų viešųjų pirkimų organizavimo grafiką, turi iš anksto, t. y. nuo viešojo pirkimo procedūrų pradžios, pateikti Agentūrai ir suderinti su ja tokią informaciją:

51.1. pasirinktą viešojo pirkimo procedūrą ir motyvus dėl tokios procedūros pasirinkimo;

51.2. viešojo pirkimo skelbimo turinį ir pirkimo dokumentus.

52. Įvykdęs viešojo pirkimo procedūrą, paramos gavėjas privalės pateikti Agentūrai informaciją apie pirkimo procedūros rezultatus ir suderinti su ja viešojo pirkimo–pardavimo sutarties projektą.

53. Paramos gavėjas, numatantis organizuoti viešuosius pirkimus, atliekamus taikant viešųjų supaprastintų pirkimų procedūrą, viešųjų pirkimų dokumentus derina su Agentūra.

54. Projekto įgyvendinimo išlaidos, patirtos pagal prekių, paslaugų ar darbų pirkimo sutartis, sudarytas nesilaikant šiame taisyklių skyriuje nurodytų reikalavimų, laikomos netinkamomis finansuoti.

 

XVII. MOKĖJIMO PRAŠYMO PATEIKIMO, TIKRINIMO IR PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

55. Paramos gavėjas po kiekvieno projekto įgyvendinimo etapo, kaip numatyta paramos sutartyje, pateikia mokėjimo prašymą.

56. Mokėjimo prašymus kartu su reikiamais priedais priima ir registruoja Agentūra pagal projekto įgyvendinimo vietą.

57. Mokėjimo prašymai teikiami, tikrinami ir parama išmokama Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

58. Jeigu projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, prie mokėjimo prašymo Agentūrai pateikia tam tikrus dokumentus vieną kartą, su vėlesniais mokėjimo prašymais jų pakartotinai teikti nereikalaujama, išskyrus atvejus, kai po dokumentų pateikimo buvo daromi jų pakeitimai. Teikiant vėlesnius mokėjimo prašymus, susijusius su projekto įgyvendinimu, Agentūrai pateikiama ši informacija, susijusi su anksčiau prie mokėjimo prašymo pateiktais dokumentais: anksčiau pateikto dokumento pavadinimas ir numeris (jei toks yra), mokėjimo prašymo, prie kurio buvo pateiktas dokumentas, data ir numeris.

59. Mokėjimo prašymų pateikimo terminai nustatomi paramos sutartyje.

60. Jei paramos sutartyje numatyta, kad paramos gavėjas projekto dalį finansuoja iš nuosavų lėšų (įnašas pinigais), kiekviename mokėjimo prašyme deklaruota tinkamų finansuoti išlaidų suma apmokama taip, kad būtų išlaikytas paramos sutartyje nustatytas paramos ir nuosavų lėšų santykis.

 

XVIII. PARAMOS LĖŠŲ IŠMOKĖJIMO BŪDAS

 

61. Programos priemonės trečiajai ir ketvirtajai veiklos sritims taikomas patirtų išlaidų kompensavimo būdas ir išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdas.

62. Pagal išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdą:

62.1. avanso dydis paramos gavėjui negali būti didesnis nei 40 procentų paramos sumos;

62.2. pasirašius paramos sutartį paramos gavėjas pateikia mokėjimo prašymą, pagal kurį išmokamas paramos sutartyje nustatyto dydžio avansas ar avanso dalys;

62.3. paramos gavėjas paramos sutartyje nustatytu periodiškumu teikia Agentūrai mokėjimo prašymus, kuriuose deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus;

62.4. kai bendra pagal paramos gavėjo pateiktus mokėjimo prašymus kompensuota ir avansu paramos gavėjui išmokėta suma pasiekia projektui įgyvendinti skirtą paramos sumą, projekto įgyvendinimo išlaidos toliau nekompensuojamos;

62.5. baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą;

62.6. Agentūra, išnagrinėjusi galutinį mokėjimo prašymą ir nustačiusi, kad:

62.6.1. paramos gavėjas gavo palūkanų už jam pervestas avanso lėšas – jam palūkanų sumą atima iš paramos sumos. Paramos gavėjas turi pateikti dokumentus apie gautas palūkanas;

62.6.2. paramos gavėjui buvo išmokėta didesnė paramos suma nei pripažinta tinkama finansuoti paramos lėšomis – Agentūra, vadovaudamasi paramos sutarties nuostatomis, pareikalauja paramos gavėjo grąžinti perviršio sumas;

62.7. paramos gavėjui rekomenduojama teikti iki trijų mokėjimo prašymų per metus, neįskaitant mokėjimo prašymo, kuriuo prašoma avanso.

63. Pagal išlaidų kompensavimo būdą:

63.1. paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą savo lėšomis ir paramos sutartyje nustatytu periodiškumu teikia Agentūrai mokėjimo prašymus, kuriuose deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus. Paramos sutartyje taip pat nustatomas galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminas;

63.2. baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas bei galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą;

63.3. paramos gavėjui rekomenduojama pateikti iki keturių mokėjimo prašymų per metus.

64. Agentūra mokėjimo prašymus vertina ir paramos lėšas paramos gavėjui išmoka Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais.

 

XIX. PATIKROS

 

65. Bet kuriame paramos paraiškų bei mokėjimo prašymų administravimo etape Agentūra gali atlikti patikrą vietoje. Patikros vietoje metu tikrinami pareiškėjo ir (arba) paramos gavėjo paramos paraiškoje ir jos prieduose bei mokėjimo prašymuose, ataskaitose pateikti duomenys ir jų atitiktis tikrovei.

66. Patikros vietoje atliekamos vadovaujantis Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

67. Projekto patikros vietoje metu nustačiusi neesminių neatitikimų, kurie nepažeidžia paramos sutarties ir kurie gali būti ištaisyti paramos gavėjo, Agentūra suformuluoja reikalavimus paramos gavėjui ir nustato terminą, per kurį šie reikalavimai turi būti įvykdyti. Apie reikalavimus ir jų įvykdymo terminus Agentūra raštu informuoja paramos gavėją. Apie reikalavimų įvykdymą paramos gavėjas turi pranešti Agentūrai pateikdamas projekto įgyvendinimo ataskaitą, jei Agentūra nenurodo ko kita.

68. Nustačiusi paramos sutarties pažeidimų, Agentūra sustabdo paramos gavėjo mokėjimo prašymų nagrinėjimą, projektų administravimą ir įgyvendinimą, o apie nustatytus paramos sutarties pažeidimus informuoja ministeriją ir prašo sustabdyti paramos lėšų išmokėjimą, kol paramos gavėjas pašalins nustatytus pažeidimus. Paramos lėšų išmokėjimas ir projekto įgyvendinimas gali būti atnaujintas tik paramos gavėjui pašalinus visus nustatytus pažeidimus ir gavus ministerijos ir (arba) Agentūros leidimą raštu toliau įgyvendinti projektą.

69. Jei Agentūra, atlikusi patikrą vietoje, įtaria, kad pareiškėjo ar paramos gavėjo pažeidimai yra nusikalstamo pobūdžio, ji nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas apie tai informuoja ministeriją, Lietuvos Respublikos finansų ministeriją, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos.

 

XX. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ATASKAITOS

 

70. Paramos gavėjas teikia Agentūrai šias projekto įgyvendinimo ataskaitas ir veiklos pagrindimo dokumentus:

70.1. projekto įgyvendinimo laikotarpiu, per 20 kalendorinių dienų praėjus kiekvieniems kalendoriniams metams – informaciją apie projekto įgyvendinimo eigą;

70.2. kartu su galutiniu mokėjimo prašymu – galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, praėjusių ataskaitinių metų finansinės atskaitomybės dokumentus, dokumentus, nurodytus šių taisyklių 79.2 punkte, ir kitus Agentūros pareikalautus dokumentus.

71. Gavusi informaciją apie projekto įgyvendinimo eigą, Agentūra ją įvertina Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

72. Jeigu paramos gavėjas laiku nepateikia informacijos apie projekto įgyvendinimo eigą arba galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos, Agentūra apie tai raštu primena paramos gavėjui ir nustato terminą (ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų) atitinkamiems dokumentams pateikti. Paramos gavėjas gali raštu prašyti pratęsti dokumentų pateikimo terminą, nurodydamas priežastis.

73. Jeigu paramos gavėjas informacijos apie projekto įgyvendinimo eigą arba galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos laiku nepateikia ir po priminimo arba Agentūra ją atmeta 3 kartus, Agentūra gali inicijuoti projekto vykdymo sustabdymą, nutraukimą ir (arba) suteiktos paramos ar jos dalies grąžinimą.

 

XXI. SANKCIJOS

 

74. Paramos gavėjui nesilaikant ar pažeidžiant paramos sutarties sąlygas, taikomos Programos administravimo taisyklėse nurodytos sankcijos.

75. Paramos sumažinimas, kaip viena iš sankcijų rūšių, taip pat taikomas, jei paramos gavėjas nesaugo dalyvavimo konferencijose, parodose ir panašaus pobūdžio renginiuose, tiesiogiai susijusiuose su LEADER metodo įgyvendinimu, ataskaitų ir mokymo renginių programų.

 

XXII. PROJEKTŲ IR PARAMOS SUTARTIES PAKEITIMAI

 

76. Jokie su Agentūra raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo, keičiantys projekto apimtį, projekto išlaidas, paramos dalių išdėstymą ir dydį, mokėjimo prašymų pateikimo tvarką, pakeitimai, pratęsiantys projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys projektą ar paramos sutartyje ir (arba) paramos paraiškoje, taip pat sprendime skirti paramą nustatytus paramos gavėjo įsipareigojimus, nėra leidžiami. Paramos gavėjas privalo raštu informuoti Agentūrą apie visus su projektu susijusius pakeitimus.

77. Projektų ir paramos sutarties keitimų tvarka nustatyta Programos administravimo taisyklėse.

 

XXIII. DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS IR PRIEINAMUMAS

 

78. Visi su Programos įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi laikantis tvarkos, nustatytos Programos administravimo taisyklėse.

79. Paramos gavėjas be Programos administravimo taisyklėse įvardytų privalomų saugoti dokumentų turi saugoti:

79.1. mokymo renginių programas;

79.2. dalyvavimo konferencijose, parodose ir panašaus pobūdžio renginiuose, tiesiogiai susijusiuose su LEADER metodo įgyvendinimu (pagal priemonės ketvirtąją veiklos sritį), ataskaitas (nurodomas renginio tikslas, dalyviai, renginio trukmė, išlaidos, atliktas darbas ir išvados bei pasiūlymai).

 

XXIV. INFORMAVIMAS IR VIEŠUMAS

 

80. Iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų konkrečiam projektui paramą pagal Programą gaunantis paramos gavėjas privalo imtis informavimo ir viešinimo priemonių apie vykdomą projektą, vadovaudamasis Informavimo apie Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. 3D-191 (Žin., 2007, Nr. 48-1868).

81. Paramos gavėjas turi užtikrinti, kad projekte numatytos ir pagal šios priemonės trečiąją ir ketvirtąją veiklos sritis finansuojamos informavimo ir viešinimo išlaidos yra tiesiogiai susijusios su projektu bei nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų Programos krypties „LEADER metodo įgyvendinimas“ priemonių.

82. Paramos gavėjas turi nuolat viešai skelbti savo interneto svetainėje informaciją apie:

82.1. visus organizuojamus mokomuosius, informacinius ir kt. renginius, konferencijas ir dalyvavimą juose (Lietuvoje ir užsienyje);

82.2. įgytą patirtį ir naudą dalyvaujant konferencijose, seminaruose ir kt. mokomuosiuose renginiuose (Lietuvoje ir užsienyje).

 

XXV. TAISYKLIŲ KEITIMO TVARKA

 

83. Šios taisyklės gali būti keičiamos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.

84. Pasikeitus šiose taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos tų teisės aktų nuostatos.

 

_________________

 


Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų

programos priemonės „Parama VVG veiklai,

įgūdžiams įgyti ir aktyviai pritaikyti“ veiklos

sričių „Parama vietos plėtros strategiją

įgyvendinantiems asmenims mokyti,

konsultuoti“ ir „Parama potencialių vietos

projektų vykdytojų, esančių VVG teritorijoje,

aktyvumui skatinti“ įgyvendinimo taisyklių

1 priedas

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2012 m. liepos 16 d. Nr. 3D-608 redakcija)

 

PARAMOS DYDŽIO SKAIČIAVIMO METODIKA

 

1. Parama vietos plėtros strategiją (toliau – VPS) įgyvendinančių asmenų ir potencialių vietos projektų vykdytojų gebėjimams ugdyti teikiama pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos (toliau – Programa) priemonės „Parama VVG veiklai, įgūdžiams įgyti ir aktyviai pritaikyti“ veiklos sritis „Parama vietos plėtros strategiją įgyvendinantiems asmenims mokyti, konsultuoti“ (toliau – trečioji veiklos sritis) ir „Parama potencialių vietos projektų vykdytojų, esančių VVG teritorijoje, aktyvumui skatinti“ (toliau – ketvirtoji veiklos sritis).

2. Paramos VPS įgyvendinančių asmenų ir potencialių vietos projektų vykdytojų gebėjimams ugdyti (toliau – parama gebėjimams ugdyti) gali kreiptis vietos veiklos grupės (toliau – VVG).

3. Parama gebėjimams ugdyti skaičiuojama pagal savivaldybes. Jei VVG teritorija apima dvi ir daugiau savivaldybių, paramos dydis skaičiuojamas sumuojant šia skaičiavimo metodika kiekvienai savivaldybei nustatytą paramos dydį.

4. Jei VVG apima mažesnę nei savivaldybė teritoriją, paramos dydis skaičiuojamas teritorijos gyventojų skaičių dauginant iš vidutinės paramos sumos, tenkančios vienam gyventojui savivaldybėje, kuriai priklauso teritorija.

5. Kiekvienai savivaldybei, neatsižvelgiant į jos gyventojų skaičių, nustatoma 22,6 tūkst. Lt bazinė paramos suma.

Lentelė. Bazinės paramos sumos pagrindimas:

 

Metai

Renginių skaičius

Mokomojo renginio įkainis

Informacinio renginio įkainis

Bazinė paramos suma

mokomųjų

informacinių

2009

2

1

220 Lt/val. * 8 val. = 1760 Lt

1000 Lt

1760 Lt * 2+1000 Lt = 4520 Lt

2010

2

1

220 Lt/val. * 8 val. = 1760 Lt

1000 Lt

1760 Lt * 2+1000 Lt = 4520 Lt

2011

2

1

220 Lt/val. * 8 val. = 1760 Lt

1000 Lt

1760 Lt * 2+1000 Lt = 4520 Lt

2012

2

1

220 Lt/val. * 8 val. = 1760 Lt

1000 Lt

1760 Lt * 2+1000 Lt = 4520 Lt

2013

2

1

220 Lt/val. * 8 val. = 1760 Lt

1000 Lt

1760 Lt * 2+1000 Lt = 4520 Lt

Iš viso:

10

5

*

*

22600 Lt

 

6. Likusi paramos suma diferencijuojama pagal savivaldybės gyventojų skaičių:

 

Gyventojų skaičius savivaldybėje

Paramos lygis, proc.

Parama gyventojui, Lt

iki 15000

120

13

15001–24000

85

9

24001–33000

60

7

daugiau kaip 33000

45

5

Vidutiniškai

100

11

7. Skaičiavimams naudojamas kaupimo principas, t. y. kai už tam tikrą gyventojų skaičių savivaldybė, nesvarbu, koks jos gyventojų skaičius, gauna tam tikrą paramos sumą. Skaičiavimo formulė pateikiama 7.1 punkte:

 

7.1. skaičiavimo formulė:

PGsum = xn * 10 + xk * 7 + xh * 5 + xg * 3, kur

PGsum – paramos dydis gebėjimams ugdyti,

x – VVG atstovaujamas gyventojų skaičius, tūkst.,

jei x <= 15, tai xn = x, xk = 0; xh = 0; xg = 0,

jei 15 < x <= 24, tai xn = 15; xk = x xn; xh = 0; xg = 0,

jei 24 < x <= 33, tai xn = 15; xk = 24–xn; xh = x – xn – xk; xg = 0,

jei x > 33, tai xn = 15; xk = 24–xn; xh = 33xn xk; xg = x xxk xh.

 

7.2. Paramos pagal Programos priemonės „Parama VVG veiklai, įgūdžiams įgyti ir aktyviai pritaikyti“ trečiąją ir ketvirtąją veiklos sritis apskaičiavimo pavyzdys:

 

Gyventojų skaičius konkrečioje savivaldybėje

Parama gebėjimams ugdyti

15000

0,0226 mln. Lt + (15000 * 13 Lt/gyv.) = 0,0226 mln. Lt + 0,19 mln. Lt = 0,21 mln. Lt

24000

0,0226 mln. Lt + (15000*13 Lt/gyv. + 9000*9 Lt/gyv.) = 0,0226 mln. Lt + 0,19 mln. Lt + 0,08 mln. Lt = 0,29 mln. Lt

33000

0,0226 mln. Lt + (15000*13 Lt/gyv. + 9000*9 Lt/gyv. + 9000*7 Lt/gyv.) = 0,0226 mln. Lt + 0,19 mln. Lt + 0,08 mln. Lt + 0,06 mln. Lt = 0,35 mln. Lt

60000

0,0226 mln. Lt + (15000*13 Lt/gyv. + 9000*9 Lt/gyv. + 9000*7 Lt/gyv. + 27000*5 Lt/gyv.) = 0,0226 mln. Lt + 0,19 mln. Lt + 0,08 mln. Lt + 0,06 mln. Lt + 0,13 mln. Lt = 0,48 mln. Lt

 

8. Paramos dydis pagal Programos priemonės „Parama VVG veiklai, įgūdžiams įgyti ir aktyviai pritaikyti“ trečiąją ir ketvirtąją veiklos sritis pagal savivaldybes:

 

Savivaldybė

Gyventojų skaičius 2007 m. sausio 1 d.

Paramos dydis gyventojui, Lt

Parama gebėjimams ugdyti, mln. Lt

Birštono

5256

17,30

0,09

Kazlų Rūdos

7413

16,05

0,12

Druskininkų

8053

15,81

0,13

Rietavo

10208

15,21

0,16

Pagėgių

11577

14,95

0,17

Širvintų r.

12259

14,84

0,18

Zarasų r.

13128

14,72

0,19

Kalvarijos

13490

14,68

0,20

Elektrėnų

14221

14,59

0,21

Ignalinos r.

14451

14,56

0,21

Kupiškio r.

15282

14,41

0,22

Utenos r.

15589

14,30

0,22

Molėtų r.

16563

13,99

0,23

Akmenės r.

16641

13,96

0,23

Skuodo r.

16740

13,93

0,23

Jonavos r.

17420

13,74

0,24

Švenčionių r.

18469

13,47

0,25

Ukmergės r.

18565

13,45

0,25

Varėnos r.

18573

13,45

0,25

Biržų r.

18753

13,40

0,25

Joniškio r.

19530

13,23

0,26

Plungės r.

20438

13,04

0,27

Anykščių r.

20671

13,00

0,27

Marijampolės

22050

12,75

0,28

Jurbarko r.

22258

12,71

0,28

Prienų r.

22998

12,59

0,29

Tauragės r.

23007

12,59

0,29

Rokiškio r.

23759

12,48

0,30

Šilalės r.

24378

12,36

0,30

Kretingos r.

24488

12,33

0,30

Pasvalio r.

24579

12,31

0,30

Trakų r.

24724

12,28

0,30

Mažeikių r.

24752

12,28

0,30

Telšių r.

25057

12,21

0,31

Lazdijų r.

25233

12,18

0,31

Kaišiadorių r.

26536

11,92

0,32

Pakruojo r.

27883

11,68

0,33

Kelmės r.

28181

11,63

0,33

Vilkaviškio r.

29138

11,48

0,33

Radviliškio r.

30032

11,35

0,34

Raseinių r.

30048

11,35

0,34

Šakių r.

30249

11,32

0,34

Šalčininkų r.

31294

11,17

0,35

Alytaus r.

31420

11,16

0,35

Šilutės r.

32327

11,04

0,36

Kėdainių r.

32339

11,04

0,36

Klaipėdos r.

33400

10,89

0,36

Šiaulių r.

36745

10,35

0,38

Panevėžio r.

43190

9,55

0,41

Kauno r.

72212

7,72

0,56

Vilniaus r.

94171

7,09

0,67

Iš viso:

1239738

11,71

14,52

Skirta paramos pagal Programos priemonės „Parama VVG veiklai, įgūdžiams įgyti ir aktyviai pritaikyti“ 3 ir 4 veiklos sritis

18,33

Rezervas

3,81

 

9. Paramos gebėjimams ugdyti pagal Programos priemonės „Parama VVG veiklai, įgūdžiams įgyti ir aktyviai pritaikyti“ trečiąją ir ketvirtąją veiklos sritis rezervo panaudojimo sąlygos bus numatytos atskiru Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.

 

_________________


Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų

programos priemonės „Parama VVG veiklai,

įgūdžiams įgyti ir aktyviai pritaikyti“ veiklos

sričių „Parama vietos plėtros strategiją

įgyvendinantiems asmenims mokyti,

konsultuoti“ ir „Parama potencialių vietos

projektų vykdytojų, esančių VVG teritorijoje,

aktyvumui skatinti“ įgyvendinimo taisyklių

2 priedas

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2012 m. liepos 16 d. įsakymo Nr. 3D-608 redakcija)

 

(Paramos paraiškos forma)

 

Nacionalinės mokėjimo agentŪros prie žemės ūkio ministerijos KAIMO PLĖTROS IR ŽUVININKYSTĖS PROGRAMŲ DEPARTAMENTO TERITORINIS PARAMOS ADMINISTRAVIMO SKYRIUS**

 

|__|__|__|__| |__|__| |__|__| |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|_ |__|__|

(paramos paraiškos registracijos data ir registracijos numeris)

 

(paramos paraišką užregistravusio tarnautojo pareigos)

(vardas, pavardė)

(parašas)

Paramos paraiška vertinti priimta [][]

Paramos paraiška atmesta [][]

 

_______________________

** Pildo Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento teritorinio paramos administravimo skyriaus tarnautojas.

 

_____________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos

Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento

____________ teritoriniam paramos administravimo skyriui

 

paramos PARAIŠKA

pagal LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „PARAMA VVG VEIKLAI, ĮGŪDŽIAMS ĮGYTI IR AKTYVIAI PRITAIKYTI“ VEIKLOS SRITIS „PARAMA VIETOS PLĖTROS STRATEGIJĄ ĮGYVENDINANTIEMS ASMENIMS MOKYTI, KONSULTUOTI“ IR „PARAMA POTENCIALIŲ VIETOS PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ, ESANČIŲ VVG TERITORIJOJE, AKTYVUMUI SKATINTI“*

 

_______________________

* Pildydami rašykite didžiosiomis raidėmis ir aiškiu šriftu (rekomenduojama naudoti Times New Roman šriftą, ne mažesnį kaip 10 punktų).

 

___________Nr.______

(data)

______________

(sudarymo vieta)

 

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

(pareiškėjo pavadinimas)

(nurodykite juridinio asmens pavadinimą)

 

Buveinės adresas:

(Nurodoma juridinio asmens buveinės adresas, telefonas, faksas, el. pašto adresas, kuriuo bus galima susisiekti su pareiškėju paramos paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu.)

Savivaldybės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Vietovės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Gatvės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Namo Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Buto (kabineto) Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Pašto indeksas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Telefono Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Fakso Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

El. paštas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

 

Kokiu būdu norite gauti informaciją apie paramos paraiškos administravimo eigą?

PASTABA. Užpildykite tik vieną langelį, pažymėdami ženklu „X“.

Paštu

[][]

Elektroniniu paštu

[][]

 

I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ

1. Juridinio asmens duomenys:

1.1. Juridinio asmens registravimo kodas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

(Nurodomas kodas pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą.)

1.2. Įsteigimo data |__|__|__|__| |__|__| |__|__|

(Nurodoma įsteigimo data pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą.)

1.3. Juridinio asmens vadovas:

(Nurodoma juridinio asmens vadovo pareigos, vardas pavardė, telefono Nr., el. pašto adresas, kuriuo bus galima susisiekti su pareiškėju paramos paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu.)

1.3.1. Pareigos

1.3.2. Vardas

1.3.3. Pavardė

1.3.4. Telefono Nr.

El. paštas

 

Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens parašas __________________

 

II. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ, KURIAM PRAŠOMA PARAMOS

 

1. Programos priemonės kodas

| 4 | 3 | 1 |

2. Veiklos sritys (pažymėti)

„Parama vietos plėtros strategiją įgyvendinantiems asmenims mokyti, konsultuoti“ [][]

„Parama potencialių vietos projektų vykdytojų, esančių VVG teritorijoje, aktyvumui skatinti“ [][]

Veiklos sritys pažymimos ženklu „X“

3. Projekto pavadinimas

(Projekto, kuriam įgyvendinti prašoma paramos, pavadinimas)

4. Projekto įgyvendinimo vieta ir (arba) aprėptis

(Projekto, kuriam įgyvendinti prašoma paramos įgyvendinimo vieta ir (arba) teritorijos apimtis)

5. Bendra projekto vertė su PVM, Lt

 

|__|__|__|__|__|__|__|__| Lt

(Bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis su PVM, litais)

6. Bendra projekto vertė

be PVM, Lt

|__|__|__|__|__|__|__|__| Lt

(Bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis be PVM, litais)

7. Prašoma paramos suma pagal Programos priemonės 3 veiklos sritį, Lt

 

|__|__|__|__|__|__|__|__| Lt

(Prašoma paramos suma, litais)

8. Prašoma paramos suma pagal Programos priemonės

4 veiklos sritį, Lt

 

|__|__|__|__|__|__|__|__| Lt

(Prašoma paramos suma, litais)

9. Projekto įgyvendinimo trukmė, mėn.

 

|__|__| mėn.

(Projekto įgyvendinimo trukmė mėnesiais, t. y. nuo planuojamos paramos sutarties pasirašymo dienos iki paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo dienos)

10. Planuojama projekto pradžia:

 

|__|__|__|__| |__|__| |__|__|

(Planuojama paramos sutarties pasirašymo data)

11. Planuojama projekto pabaiga:

 

|__|__|__|__| |__|__| |__|__|

(Planuojama paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai data)

12. Asmuo, atsakingas už projektą (vardas, pavardė):

 

Kontaktinio tel. Nr.

 

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

 

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

(Pareiškėjo įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už projekto valdymą ir priežiūrą projekto įgyvendinimo metu, vardas, pavardė, telefono Nr.)

 

Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens parašas __________________

 

III. PROJEKTO SANTRAUKA

 

Trumpas projekto esmės aprašas

Trumpai (ne daugiau kaip 0,5 psl.) paaiškinama:

projekto pagrindiniai tikslai, planuojama veikla ir (arba) veiksmai tikslui pasiekti (sąsaja su Programos priemonės tikslais, paramos paraiškos 4 skyriaus lentelėje nurodomais duomenimis);

kokia bus projekto nauda;

kita informacija.

 

Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens parašas __________________

 

IV. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PLANAS

 

(Nurodoma atskirų planuojamų projekto veiklos sričių (pvz., mokymosi poreikio nustatymo ir kt.) įgyvendinimo trukmė (mėn.), vykdymo laikas (pradžia, pabaiga).)

Eil. Nr.

Veiklos pavadinimas

Trukmė (mėn.)

Vykdymo pradžia

(metai, ketvirtis)

Vykdymo pabaiga

(metai, ketvirtis)

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens parašas __________________

 

V. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO IŠLAIDOS PAGAL KATEGORIJAS

(Šioje lentelėje nurodomos tinkamos finansuoti išlaidų kategorijos: išlaidų pavadinimas, vienetų kaina be PVM, PVM ir bendra suma su PVM, ir prašoma paramos suma pagal konkrečias išlaidų kategorijas, taip pat lentelėje trumpai pagrindžiamos išlaidos, kodėl jos yra būtinos ir kaip jos prisidės prie projekto tikslų įgyvendinimo. Stulpelyje „Išlaidų poreikio pagrindimas“ nurodoma, kaip buvo apskaičiuotos išlaidos, kuo buvo remiamasi jas apskaičiuojant. Turi būti atidžiai užpildyta ir pagrista, kad vertintojams neliktų abejonių dėl išlaidų pagrįstumo. Nepagristos, abejotinos išlaidos gali būti pripažintos netinkamomis, o tinkamų išlaidų bendra suma ir prašomos paramos dydis sumažinamas.)

 

Eil. Nr.

Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos pavadinimas

Tinkamos finansuoti išlaidos pagal tinkamų finansuoti išlaidų kategorijas, Lt

Prašoma paramos suma, Lt

Dalis nuo projektui įgyvendinti prašomos paramos sumos, proc.

Išlaidų poreikio pagrindimas

be PVM, Lt

PVM, Lt

su PVM, Lt

1.

Išlaidos, susijusios su sąskaitos atidarymu ir aptarnavimu

(3 ir 4 veiklos sritims)

 

 

 

 

 

 

2.

Projekto viešinimo išlaidos

(3 ir 4 veiklos sritims)

 

 

 

 

 

 

3.

Vietos plėtros strategiją įgyvendinančių asmenų mokymo ir konsultavimo išlaidos (pagal 3 veiklos sritį)

 

 

 

 

 

 

4.

Potencialių vietos projektų vykdytojų, esančių VVG teritorijoje, aktyvumo skatinimo išlaidos (pagal 4 veiklos sritį)

 

 

 

 

 

 

IŠ VISO:

 

 

 

 

 

 

Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens parašas __________________

 

VI. PROJEKTO FINANSAVIMO ŠALTINIAI

(Nurodoma, kaip pareiškėjas numato finansuoti projektą, jeigu projekto vertė didesnė negu galima maksimali parama. Turi būti numatytos lėšos, skirtos apmokėti investicijos vertei su PVM, viršijančiai galimos paramos dydį. Pareiškėjas privalo nurodyti finansavimo šaltinius.)

 

Eil.

Nr.

Šaltinis

Suma, Lt

Nuoroda į patvirtinantį dokumentą, informacijos šaltinį

1.

Paramos lėšos

(planuojamos gauti paramos lėšos, kurios numatomos naudoti projektui finansuoti)

|__|__|__|__|__|

 

2.

Pareiškėjo lėšos

(nurodoma, kaip pareiškėjas numato finansuoti projektą, jeigu dalį projekto išlaidų numato padengti pareiškėjas)

|__|__|__|__|__|

 

3.

Nacionalinės lėšos:

|__|__|__|__|__|

 

3.1.

savivaldybių disponuojamos lėšos

|__|__|__|__|__|

 

3.2.

kiti nacionalinių lėšų šaltiniai

|__|__|__|__|__|

 

4.

Kiti finansavimo šaltiniai

|__|__|__|__|__|

 

5.

Paskola

(Nurodoma banko ar kito paskolos davėjo paskola)

|__|__|__|__|__|

 

6.

Bendra projekto vertė (1+2+3+4+5)

|__|__|__|__|__|

 

 

Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens parašas __________________

 

VII. Projekto ĮGYVENDINIMO (priežiūros) rodikliai

(Pildoma atsižvelgiant į projekto pobūdį. Turi būti nustatyti planuojami projekto rezultatai bei jų matavimo rodikliai, išreiškiami kiekybine išraiška. Rodiklių pagalba, vertinant įsipareigotų rodiklių pasiekimo laipsnį, projekto įgyvendinimo metu yra stebima ir vertinama projekto įgyvendinimo eiga, taip pat nustatoma, kiek projektas prisideda prie Programos priemonės tikslų įgyvendinimo.)

 

Eil. Nr.

Rodikliai

Prieš projektą (skaičius ir matavimo vnt.)

Po projekto įgyvendinimo (skaičius ir matavimo vnt.)

1.

VVG narių, sėkmingai pabaigusių mokymo kursus skaičius

(pagal 3 veiklos sritį):

 

 

1.1.

vyrai

 

 

1.2.

moterys

 

 

1.3.

jaunimas (iki 30 metų), iš jų:

 

 

1.3.1.

vyrai

 

 

1.3.2.

moterys

 

 

2.

Užimtumo augimas:

 

 

2.1.

asmenų, įdarbintų pagal darbo sutartis, skaičius:

 

 

2.1.1.

vyrai

 

 

2.1.2.

moterys

 

 

2.1.3.

iš jų jaunimas iki 30 metų:

 

 

2.1.3.1.

vyrai

 

 

2.1.3.2.

moterys

 

 

2.2.

fizinių asmenų, įdarbintų pagal paslaugų teikimo sutartis, skaičius ir šių asmenų išdirbtų valandų skaičius (nurodoma įdarbintų asmenų skaičius ir jų išdirbtų valandų skaičius):

 

 

2.2.1.

vyrai/val.

 

 

2.2.2.

moterys/val.

 

 

2.2.3.

iš jų jaunimas iki 30 metų:

 

 

2.2.3.1.

vyrai/val.

 

 

2.2.3.2.

moterys/val.

 

 

 

Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens parašas __________________

 

VIII. PARAMOS VIEŠINIMO PRIEMONĖS

(Nurodomos viešinimo priemonės pagal Informavimo apie Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programą ir suteiktos paramos viešinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. 3D-191 (Žin., 2007, Nr. 48-1868.)

Eil. Nr.

Viešinimo priemonės

 

1.

Aiškinamasis stendas (privaloma)

[][] Taip [][] Ne

2.

Papildomos priemonės (neprivaloma)

(jei taip, įrašykite, kokios)

[][] Taip [][] Ne

Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens parašas __________________

 

IX. KITA INFORMACIJA

(Šioje lentelėje pareiškėjas atsako į pateiktus klausimus, pažymėdamas ženklu „X“ ties žodžiu „Taip“ arba „Ne“.)

1.

Ar esate atsiskaitęs su Valstybine mokesčių inspekcija?

[][] Taip [][] Ne

2.

Ar esate atsiskaitęs su Valstybiniu socialinio draudimo fondu?

[][] Taip [][] Ne

3.

Ar patvirtinate, kad projekte numatytos ir pagal šią priemonę finansuojamos išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų?

[][] Taip [][] Ne

4.

Ar patvirtinate, kad Jums nėra iškelta byla dėl bankroto ir (arba) nesate likviduojamas?

[][] Taip [][] Ne

5.

Ar projektas atitinka ES horizontalaus lygio sritis?

[][] Taip [][] Ne

6.

Ar turite Žemės ūkio ministerijos patvirtintą strategiją?

[][] Taip [][] Ne

7.

Ar įsipareigojate be rašytinio Agentūros sutikimo nedaryti esminio projekte numatytos veiklos pakeitimo, kuris paveiktų jos pobūdį ir sąlygas arba suteiktų pernelyg didelį pranašumą privačiam ar viešajam juridiniam asmeniui?

[][] Taip [][] Ne

8.

Ar projektas turi tęstinumo galimybes?

[][] Taip [][] Ne

Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens parašas __________________

 

 

X. PATEIKIAMi DOKUMENTAI

(Šioje lentelėje pareiškėjas pasitikrina, ar jo pateikiama paramos paraiška yra visiškai sukomplektuota, ir pažymi ženklu „X“, kuriuos dokumentus pateikia, nurodydamas pateikiamų dokumentų puslapių skaičių.)

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

Pažymėti X

Puslapių skaičius

1.

Projekto aprašas

[][]

|__|__|

2.

Dokumentai, įrodantys pareiškėjo galimybes apmokėti numatytą projekto dalį (tuo atveju, jei bendra projekto vertė viršija didžiausią planuojamą paramos sumą ir kai pareiškėjas planuoja prie projekto įgyvendinimo prisidėti nuosavomis lėšomis)

[][]

|__|__|

3.

Kiti dokumentai

[][]

|__|__|

 

Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens parašas __________________

 

XI. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

 

Aš, pretenduodama (-as) gauti paramą pagal priemonės „Parama VVG veiklai, įgūdžiams įgyti ir aktyviai pritaikyti“ veiklos sritis „Parama vietos plėtros strategiją įgyvendinantiems asmenims mokyti, konsultuoti“ ir „Parama potencialių vietos projektų vykdytojų, esančių VVG teritorijoje, aktyvumui skatinti“, pasirašydama (-as) šioje paramos paraiškoje patvirtinu, kad:

 

- šioje paramos paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga;

- šis projektas bus įgyvendinamas taip, kaip nurodyta šioje paramos paraiškoje ir jos prieduose;

- prašoma parama yra minimali projektui įgyvendinti reikalinga suma;

- organizacija, kuriai aš atstovauju, nėra pažeidusi jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų;

- organizacijai, kuriai aš atstovauju, nėra iškelta byla dėl bankroto, ji nėra likviduojama;

- man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu;

- paramos paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją);

- žinau, kad Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis bei atlikti patikrą vietoje, taip pat gauti papildomos informacijos apie mano projektą ir su juo susijusią veiklą. Pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos Lietuvos Respublikos ir ES institucijos.

 

Esu informuotas, kad Agentūra tikrins pateiktus duomenis kituose valstybės registruose ir duomenų bazėse.

 

Esu informuotas, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti ES finansinius interesus ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.

 

Esu informuotas, kad turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti savo asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų. Esu informuotas, kad duomenų valdytojas yra Agentūra.

 

Įsipareigoju:

- vykdyti reguliarią projekto įgyvendinimo stebėseną tam, kad būtų užtikrintas projekto įgyvendinimas, kaip numatyta paramos paraiškoje;

- nereikalauti išmokėti paramos lėšų, jei padarytos išlaidos neįtrauktos į tinkamų finansuoti išlaidų sąrašą arba jei jos padarytos nesilaikant Žemės ūkio ministerijos numatytos tvarkos;

- klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą grąžinti Agentūrai;

- tinkamai informuoti Agentūrą apie bet kokius pasikeitimus, nukrypimus, vykdant projektą;

 

Sutinku, kad:

– informacija apie mano pateiktą paraišką, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje;

– projekto įgyvendinimas būtų reguliariai stebimas ir tikrinamas, ir įsipareigoju tinkamai saugoti bet kokius dokumentus, susijusius su projektu;

– paramos paraiškoje ir kituose Agentūrai teikiamuose dokumentuose esantys mano asmens ir kiti duomenys būtų apdorojami ir saugomi paramos administravimo informacinėse sistemose ir kad Agentūra gautų mano asmens ir kitus duomenis iš kitų juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių paramos administravimo klausimais;

– su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama statistikos, vertinimo bei tyrimų tikslais.

 

Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

Jei projektą parengė ir paramos paraišką padėjo užpildyti konsultantas, nurodykite:

 

Konsultanto vardas ir pavardė |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Institucijos pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Telefono ir fakso Nr.

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

 

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

 

 

Pastaba. Pareiškėjo pateikti duomenys bus apdoroti elektroniniu būdu; juos kontrolės, priežiūros ir vertinimo tikslais gali panaudoti Agentūra, Žemės ūkio ministerija, su Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai administravimu susijusios Lietuvos Respublikos ir ES institucijos.

 

Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens parašas __________________

 

_________________