LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL GAIRIŲ PRELIMINARIŲ PARAIŠKŲ TEIKĖJAMS PAGAL LIETUVOS 2004- 2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 2.3 PRIEMONĘ „SOCIALINĖS ATSKIRTIES PREVENCIJA IR SOCIALINĖ INTEGRACIJA“ PATVIRTINIMO

 

2004 m. balandžio 16 d. Nr. A1-100

Vilnius

 

Vadovaudamasi Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2003, Nr. 88-3999), 9.8 punktu, ir siekdama geriau pasirengti pagrindinių paraiškų teikimui įsisavinant Europos Sąjungos teikiamą finansinę paramą:

1. Tvirtinu Gaires preliminarių paraiškų teikėjams pagal Lietuvos 2004–2006 m. Bendrojo programavimo dokumento 2.3 priemonę „Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“ (pridedama).

2. Nustatau, kad preliminarios paraiškos pagal Lietuvos 2004–2006 m. Bendrojo programavimo dokumento 2.3 priemonę „Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“ gali būti teikiamos nuo 2004 m. balandžio 16 d. iki gegužės 21 d.

3. Įsakymo vykdymo kontrolę pavedu ministerijos sekretoriui Valdui Rupšiui.

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ                           VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 2004 m. balandžio 16 d.

įsakymu Nr. A1-100

 

 

bpdlogo

 

 

 

 

 

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJA

 

 

 

 

 

 

GAIRĖS PRELIMINARIŲ PARAIŠKŲ

TEIKĖJAMS

 

 

 

PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO PRIORITETO „žmogiškųjų išteklių plėtra“

 

2.3 priemonĘ

Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2004


1. Įvadinė informacija

 

1.1. Lietuvos 2004-2006 m. Bendrasis programavimo dokumentas ir ES struktūrinių fondų parama

 

Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų požiūriu Lietuva yra vienas regionas, todėl 2004–2006 metais Lietuva visų keturių ES struktūrinių fondų paramą gaus vienos, taip vadinamo I paramos tikslo (parama pagal šį tikslą šiuo metu skiriama regionams, kurių BVP vienam gyventojui yra mažesnis nei 75 proc. ES vidurkio) programos pagrindu. Ši programa – Lietuvos 2004–2006 m. Bendrasis programavimo dokumentas (toliau – BPD) yra bendras šaliai skiriamų ES struktūrinių fondų investicijų planavimo dokumentas, nustatantis atitinkamą plėtros strategiją, ES struktūrinės paramos investavimo kryptis bei priemones – t. y., kur ir kaip Lietuvoje planuojama investuoti ES struktūrinių fondų lėšas. Lietuvos BPD yra jau suderintas su Europos Komisija, pritarimas gautas 2003 m. gruodžio 18 d. Suderintam su Europos Komisija Lietuvos BPD Respublikos Vyriausybė pritarė 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1679 „Dėl pritarimo suderintam su Europos Komisija Lietuvos 2004–2006 metų Bendrojo programavimo dokumento projektui“. Formaliai Lietuvos BPD Komisija patvirtins nuo Lietuvos narytės ES, t. y. nuo 2004 m. gegužės 1 d.

 

Detali informacija apie ES struktūrinių fondų remiamas priemones, veiklas, finansinės paramos dydžius, tinkamus pareiškėjus yra nustatyta BPD Priede, kurį patvirtino Laikinasis BPD Priežiūros komitetas 2004 m. vasario 5 d.

 

Lietuvos 2004–2006 m. BPD buvo rengiamas atsižvelgiant į pagrindinių Lietuvos strateginio planavimo dokumentų: Valstybės ilgalaikės raidos strategijos (iki 2015 m.), Lietuvos ūkio (ekonomikos) plėtros iki 2015 m. ilgalaikės strategijos bei Nacionalinio susitarimo siekiant ekonominės ir socialinės pažangos nuostatas.

 

Remiantis šiuo dokumentu, ES struktūrinių fondų lėšos bus investuojamos tam tikromis kryptimis arba BPD prioritetais, t. y. (i) Socialinės ir ekonominės infrastruktūros plėtrai (transporto infrastruktūros didinimui, energetikos sektoriaus plėtrai, aplinkos kokybės gerinimui, sveikatos apsaugos sistemos tobulinimui, švietimo bei socialinių paslaugų infrastruktūros atnaujinimui), (ii) žmogiškųjų išteklių plėtrai (investicijos į žmogiškuosius išteklius, dirbančiųjų kvalifikacijos bei kompetencijos tobulinimą, socialinės integracijos didinimą), (iii) gamybos sektoriaus plėtrai (parama verslo ir pramonės konkurencingumo didinimui, informacinių paslaugų plėtojimui, turizmo potencialo efektyvesniam panaudojimui), (iv) kaimo ir žuvininkystei plėtrai bei (v) techninei paramai.

 

1.2. Informacija apie Europos socialinį fondą ir jo paramos sritis

 

Europos socialinis fondas (toliau – ESF) yra vienas iš keturių ES struktūrinių fondų, kurio paskirtis – prisidėti prie regioninio išsivystymo skirtumų ES mažinimo, skatinti stabilią ir tolygią plėtrą.

 

Europos socialinio fondo parama gali būti skiriama šioms sritims:

 

r aktyvios darbo rinkos politikos plėtojimas ir skatinimas kovoti su nedarbu ir užkirsti jam kelią, užtikrinti ilgalaikio nedarbo prevenciją, sudaryti palankias sąlygas ilgalaikiams bedarbiams grįžti į darbo rinką ir remti jaunimo ir asmenų, po tam tikro laiko grįžtančių į darbo rinką, profesinę integraciją;

r lygios galimybės patekti į darbo rinką, ypač tiems, kurie yra socialiai atskirti;

r profesinio mokymo, švietimo, konsultavimo, kaip mokymosi visą gyvenimą politikos veiksniai, kuriais siekiama: lengvinti ir gerinti patekimą ir integraciją į darbo rinką, gerinti ir išlaikyti gebėjimą užsitikrinti užimtumą ir remti darbo vietos mobilumą;

r kvalifikuotos, išsilavinusios ir mokančios prisitaikyti darbo jėgos rėmimas, darbo organizavimo racionalizavimas, verslumo ir sąlygų darbo vietoms kurti plėtojimas, gebėjimų ir žmonių potencialo moksliniuose tyrimuose, mokslo ir technologijos srityje didinimas;

r konkrečias priemones, skirtas moterų patekimui į darbo rinką gerinti ir dalyvauti joje, įskaitant jų karjerą, jų galimybes gauti naujas darbo vietas ir pradėti verslą, bei mažinti vertikalią ir horizontalią segregaciją dėl lyties darbo rinkoje.

 

Remtinos veiklos:

 

r Fondo finansinė parama dažniausiai teikiama paramos asmenims forma ir skiriama žmogiškiesiems ištekliams plėtoti tose veiklos rūšyse, kurios gali būti integracijos į darbo rinką dalis:

i. švietimas ir profesinis mokymas, įskaitant privalomojo mokslo lygmens profesinį rengimą, gamybinė praktika, parengiamasis mokymas, pirmiausia bendrųjų gebėjimų ugdymas ir tobulinimas, profesinė reabilitacija, priemonės, skirtos skatinti gebėjimą užsitikrinti užimtumą darbo rinkoje, orientavimas, konsultavimas ir nuolatinis profesinis mokymas;

ii. subsidijos asmenims, dirbantiems pagal darbo sutartis, ir subsidijos savarankiškai dirbantiems asmenims;

iii. mokslinių tyrimų, mokslo ir technologijų plėtros srityse antroji studijų pakopa bei vadybininkų ir technikų rengimas mokslinių tyrimų įstaigose ir įmonėse;

iv. naujų užimtumo šaltinių kūrimas, įskaitant socialinę ekonomiką.

 

r Siekiant padidinti nurodytų veiklos rūšių veiksmingumą, parama taip pat gali būti teikiama:

i. struktūroms ir sistemoms:

ü profesiniam mokymui, švietimui ir įgūdžių ugdymui plėtoti ir gerinti, įskaitant mokytojų, instruktorių ir darbuotojų rengimą, bei profesinio mokymo ir kvalifikacijos įgijimo prieinamumui darbuotojams gerinti;

ü įdarbinimo paslaugoms modernizuoti ir jų veiksmingumui gerinti;

ü darbo, švietimo, profesinio mokymo ir mokslinių tyrimų sferų ryšių plėtojimui;

ü numatomų užimtumo pokyčių ir kvalifikacijų poreikių, siejamų su naujais darbo būdais ir naujomis darbo organizavimo formomis, sistemoms kurti atsižvelgiant į būtinumą derinti šeimos gyvenimą ir darbo pobūdį bei padėti pagyvenusiems darbuotojams turėti pasitenkinimą teikiantį darbą iki išėjimo į pensiją. Tačiau tai neapima paankstintos išėjimo į pensiją sistemos finansavimo;

ii. lydimosioms priemonėms:

ü parama teikiant paslaugas išmokų gavėjams, įskaitant priežiūros paslaugų teikimą ir sąlygų išlaikytiniams sudarymą;

ü socialinio švietimo ugdymo skatinimas siekiant remti palaipsnę integraciją į darbo rinką;

ü žinių gilinimas, informavimas ir viešinimas.

 

Tinkamos išlaidos

 

Tinkamų išlaidų kategorijos yra apibrėžtos Europos Komisijos 2003 m. birželio 27 d. reglamente Nr. 1145/2003, papildančiame Europos Komisijos reglamentą Nr. 1685/2000 dėl bendrojo struktūrinių fondų finansavimo tinkamumo taisyklių. Tinkamos yra išlaidos, kurios yra būtinos projekto vykdymui, yra padarytos projekto įgyvendinimo metu ir yra susijusios su projekto vykdymo kaštais, užregistruotos projekto vykdytojo ar jo partnerio apskaitoje, pagrįstos jas įrodančių dokumentų originalais. Paprastai galioja principas, kad tinkamos yra tos išlaidų kategorijos, kurių kompensuoti reglamentas Nr. 1145/2003 nedraudžia.

Žemiau pateikiami kai kurie tinkamų išlaidų pavyzdžiai, kurie gali būti aktualūs rengiant preliminarią paraišką:

r nekilnojamojo turto ar įrenginių, kurie yra tiesiogiai susiję su veiklos tikslais, nusidėvėjimo išlaidos (jeigu patenkinamos tam tikros reglamente Nr. 1145/2003 nustatytos papildomos sąlygos);

r įnašai natūra (jeigu patenkinamos tam tikros minėtame reglamente nustatytos papildomos sąlygos);

r pridėtinės išlaidos, jeigu jos paremtos realiomis išlaidomis, kurios yra susijusios su ES struktūrinių fondų bendrai finansuojamos veiklos įgyvendinimu, ir naudojant tinkamai pagrįstą metodą yra teisingai bei sąžiningai paskirstytos veiklai pro rata principu;

r banko sąskaitų mokesčiai (už sąskaitos atidarymą ir tvarkymą), jeigu ES struktūrinių fondų bendro finansavimo sąlygos reikalauja, kad būtų atidaryta atskira sąskaita ar sąskaitos ES remiamai veiklai įgyvendinti;

r teisininkų atlygis už konsultacijas, mokesčiai notarams, techninės ar finansinės ekspertizės ir apskaitos ar audito išlaidos, jeigu jos yra tiesiogiai susijusios su ES remiama veikla ir yra reikalingos jai įgyvendinti, arba apskaitos ar audito išlaidos, susijusios su vadovaujančios institucijos reikalavimais;

r bankų arba kitų finansinių institucijų garantijų išlaidos, jeigu tokių garantijų reikalaujama pagal nacionalinius ar Bendrijos teisės aktus arba paramą patvirtinantį sprendimą;

r PVM, kuris nėra grąžintinas galutiniam naudos gavėjui gali būti pripažįstamas tinkamomis išlaidomis, jei patenkinamos tam tikros minėtame reglamente nustatytos papildomos sąlygos;

r išlaidos, susijusios su lizingo veikla, laikomos tinkamomis, jeigu patenkinamos tam tikros minėtame reglamente nustatytos papildomos sąlygos.

 

Išlaidų tinkamumas taip pat apibrėžiamas ir pagal išlaidų kategorijas: projekto valdymo išlaidos, prekių, paslaugų ir darbų pirkimas ir kitos. Išsamesnė informacija apie tinkamas išlaidas yra pateikta šių Gairių 3 priede „Preliminarių paraiškų pildymo tvarka“.

 

1.3. Europos socialinio fondo finansuojamų BPD priemonių administravimo sistema

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2003, Nr. 88-3999) buvo patvirtintos Europos Sąjungos struktūrinių fondų administravimo Lietuvoje taisyklės. Šios Taisyklės patvirtino Socialinės apsaugos ir darbo ministeriją BPD „Žmogiškųjų išteklių plėtros“ prioriteto 2.1. priemonės „Užimtumo gebėjimų ugdymas“, 2.2. priemonės „Darbo jėgos kompetencijos ir prisitaikymo prie pokyčių ugdymas“ bei 2.3. priemonės „Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“ atsakinga Tarpine institucija, o Žmonių išteklių plėtros paramos programos fondą (toliau – ŽIPPPF) – už šias priemones atsakinga Įgyvendinančiąja institucija.

Vadovaujantis minėtu nutarimu, Tarpinė institucija atsakinga už jai priskirtos BPD priemonės struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų planavimą, priemonės įgyvendinimą ir priežiūrą, o Įgyvendinančioji institucija yra atsakinga už jai priskirtos BPD priemonės projektų administravimą ir jų įgyvendinimo priežiūrą.

 

2. BPD 2.3. priemonės „Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“ aprašymas, jos tikslai bei uždaviniai

 

2.1. Bendrieji tikslai ir uždaviniai

 

Pagrindinis priemonės tikslas yra padėti mažinti socialinę atskirtį, vykdyti jos prevenciją ir užtikrinti lygias galimybes darbo rinkoje.

Priemonės uždaviniai:

- plėsti socialinės rizikos grupių integraciją į darbo rinką;

- skatinti lygias vyrų ir moterų galimybes;

- kurti sąlygas moterų reintegracijai į darbo rinką.

 

2.2. Priemonės aprašymas

 

Šia priemone siekiama didinti socialinę integraciją įtraukiant skirtingas rizikos grupes į darbo rinką bei visuomenę ir tokiu būdu išvengti socialinės atskirties.

Įgyvendinant šią priemonę, prioritetas bus teikiamas neįgaliųjų profesinės ir darbinės reabilitacijos sistemos plėtrai bei su neįgaliaisiais asmenimis dirbančių specialistų rengimui ir jų kvalifikacijos kėlimui. Remiamos bus tokios veiklos kaip neįgaliųjų profesinis orientavimas, konsultavimas ir profesinis rengimas (įskaitant pagrindinių įgūdžių ugdymą ir praktinį mokymą), mokymo ir aukštojo mokslo mokymo programų pritaikymas neįgaliems asmenims, taip pat neįgaliųjų poreikiams pritaikytas nuotolinis mokymas. Siekiant užtikrinti efektyvesnę neįgaliųjų integraciją į darbo rinką, priemonės veiklą papildys aktyvios darbo rinkos politikos priemonės, kurias įgyvendins Lietuvos darbo birža. Investicijos bus skirtos savarankiškam užimtumui plėtoti, užimtumo subsidijavimui, naujų darbo vietų kūrimui ar esamų darbo vietų pritaikymui neįgaliesiems.

Kita svarbi šios priemonės remiama veiklos kryptis – lygių vyrų ir moterų galimybių užtikrinimas. Lygių galimybių užtikrinimas yra horizontalus viso BPD prioritetas. Ši priemonė apims daug konkretesnius lyčių lygybės ir lygių galimybių temos klausimus, siekiant suteikti lygias galimybes moterims ir vyrams užimtumo, švietimo, politikos ir sprendimų priėmimo srityse. Bus imamasi konkrečių veiksmų, kuriais bus siekiama pakeisti visuomenėje vyraujančius stereotipus apie moters ir vyro vietą ir vaidmenį darbe ir visuomenėje, kad galima būtų geriau derinti jų tarnybines ir šeimynines pareigas, skatinti vyrų ir moterų teisinį išprusimą ir vienodą vyrų ir moterų dalyvavimą sprendimo priėmimo procese tiek politiniame, tiek ekonominiame gyvenime.

Priemonė taip pat investuos į specifines veiklas, kurios turėtų pagerinti moterų padėtį darbo rinkoje. Atskirą tikslinę grupę sudarys moterys, grįžtančios į darbo rinką po ilgesnės pertraukos, vyresnio amžiaus moterys, susiduriančios su integracijos į profesinį gyvenimą sunkumais. Pagal šią priemonę parama bus teikiama tokiai veiklai kaip konsultavimo paslaugos ir specializuoto mokymo (įskaitant pagrindinius įgūdžius), skirto reintegruoti moteris į darbo rinką po ilgos pertraukos, organizavimas.

Ši priemonė rems socialinės adaptacijos ir profesinės reabilitacijos programų įgyvendinimą tokioms grupėms kaip asmenys, esantys įkalinimo įstaigose ir grįžę iš įkalinimo įstaigų, asmenys, priklausomi nuo psichotropinių medžiagų, etninės mažumos ir pabėgėliai. Pagal šią priemonę parama bus teikiama naujai iniciatyvai Lietuvoje, t. y. socialinių užimtumo įmonių (neįgaliesiems ir kitoms tikslinėms grupėms) steigimui bei jų veiklai.

Taip pat bus organizuojamas specialistų, dirbančių su visomis tikslinėmis grupėmis, kurioms parama teikiama pagal šią priemonę, mokymui ir įgūdžių tobulinimui.

 

3. BPD 2.3. priemonės įgyvendinimas 2004 metais: preliminarių paraiškų konkurso tikslai, bendrieji reikalavimai projektams

 

3.1. Preliminarių paraiškų teikimo tikslas

 

Šios Gairės preliminarių paraiškų teikėjams (toliau – Gairės) nustato reikalavimus ir sąlygas pareiškėjams, ketinantiems teikti preliminarias paraiškas pagal Lietuvos 2004–2006 m. BPD 2.3. priemonę „Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“.

 

Šio konkurso metu ESF finansinė parama nebus skiriama. Konkurso tikslas – įvertinti pateiktų preliminarių pasiūlymų pagrįstumą, atitikimą BPD priemonės tikslams ir uždaviniams, specifiniams atrankos kriterijams ir kitiems reikalavimams. Preliminarių paraiškų teikimo konkursas – galimybė pareiškėjams įsitikinti, ar jų projektų idėjos, planuojamos veiklos bei rezultatai atitinka keliamus reikalavimus. Šio konkurso metu pareiškėjas pildo supaprastintą paraišką formą, jam nereikia pateikti visos su projektu susijusios dokumentacijos bei priedų. Tokiu būdu išvengiama projekto, nefinansuotino pagal BPD priemones, rengimo išlaidų; užtikrinama geresnė paraiškų kokybė ir sumažinamos jų vertinimo išlaidos. Tuo siekiama padėti institucijoms efektyviau pasinaudoti ESF finansine parama.

 

Pasibaigus preliminarių paraiškų vertinimui, pareiškėjui bus pateikta bendra Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos bei ŽIPPPF rekomendacija dėl projekto tinkamumo finansuoti ESF lėšomis, padėsianti jam apsispręsti dėl tolesnio projekto rengimo.

 

Preliminarus paraiškų teikimo konkursas yra pirmas etapas projektų, finansuojamų iš ESF, rengimo, teikimo ir vertinimo procese. Šiam konkursui pasibaigus, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija planuoja toliau skelbti konkursą BPD 2.3 priemonės projektams ESF finansinei paramai gauti (2004 m. III ketv.)

 

Visą informaciją apie preliminarių paraiškų teikimo konkursą (šias Gaires, paraiškos ir biudžeto formas, preliminarių paraiškų pildymo tvarką) galite rasti šiuose tinklalapiuose:

 

 

 

www. socmin. lt

 

www.esf.lt

 

 

3.2. BPD ir BPD Priede nustatyti reikalavimai projektams

 

Visi teikiami projektai turi atitikti BPD ir BPD Prieduose nustatytus bendruosius projektams keliamus reikalavimus:

- atitikti bendrą BPD strategiją ir nacionalines Lietuvos bei Europos Sąjungos politikas;

- prisidėti prie BPD 2.3. priemonės „Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“ tikslo (-ų) ir uždavinių įgyvendinimo;

- atitikti bent vieną iš BPD 2.3 priemonėje „Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“ išvardytų remtinų veiklų;

- turėti aiškius ir pasiekiamus tikslus bei išmatuojamus rezultatus;

- demonstruoti pridedamąją vertę ir būti finansiškai tęstiniai;

- turi demonstruoti svarų papildomumą, t. y. tai, kad be ES paramos jų nebūtų įmanoma įgyvendinti.

 

Teikiami projektai turi atitikti BPD prieduose nustatytus specifinius

2.3. priemonės atrankos kriterijus. Vykdant projektų atranką, prioritetas bus teikiamas projektams, kurie:

- galės sukurti pridėtinę vertę įgyvendinant konkrečią Vyriausybės numatytą prioritetą/programą;

- numatys įvairių partnerių bendradarbiavimą (nevyriausybinių organizacijų, socialinių partnerių, regioninių/vietinių valdžios institucijų);

- diegs inovacinius metodus ir priemones, naudosis IT sukuriamomis galimybėmis;

- didins tikslinėms grupėms priklausančių asmenų užimtumo gebėjimus ir perspektyvas.

 

Rengiant projektus taip pat būtina užtikrinti, kad pastarieji neprieštarautų BPD įvardytoms horizontaliosioms ES politikoms. BPD numatytos horizontalios politikos arba horizontalūs prioritetai yra:

- tolygi plėtra;

- lygių galimybių užtikrinimas;

- informacinės visuomenės plėtra;

- regioninė plėtra.

 

4. BPD 2.3. priemonės įgyvendinimas 2004 metais: remiamos sritys, preliminarių paraiškų teikimo konkurso sąlygos, reikalavimai projektams

 

2004 metais parama pagal BPD 2.3. priemonę „Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“ bus teikiama šių sričių projektams:

1. Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos ir integracijos į darbo rinką plėtra.

2. Narkomanų socialinė integracija.

3. Romų socialinė integracija.

4. Moterų ir vyrų lygių galimybių užtikrinimas.

5. Nuteistųjų ir asmenų, paleistų iš laisvės atėmimo vietų, socialinė integracija.

 

4.1. Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos ir integracijos į darbo rinką plėtra

 

Projektai neįgaliųjų profesinės reabilitacijos plėtros srityje bus įgyvendinami remiantis Nacionaline žmonių su negalia socialinės integracijos programa 2003–2012 metams, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 7 d. nutarimu Nr. 850 (Žin., 2002, Nr. 57-2335).

 

Tikslas

Gerinti neįgaliųjų integraciją į darbo rinką, plėtojant neįgaliųjų profesinės reabilitacijos sistemą bei tobulinant neįgaliųjų socialinės integracijos institucijų (profesinės reabilitacijos, užimtumo, darbingumo laipsnio įvertinimo, specialiųjų poreikių nustatymo ir jų tenkinimo) veiklos kokybę, didinant jų administracinius gebėjimus.

 

Tikslinės grupės

- neįgalieji;

- specialistai, dirbantys neįgaliųjų socialinės integracijos (profesinės reabilitacijos, užimtumo, darbingumo laipsnio įvertinimo, specialiųjų poreikių nustatymo ir jų tenkinimo) srityje.

 

Remiamos veiklos

1. Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos sistemos kūrimas ir tobulinimas: asmens darbingumo ir poreikio profesinės reabilitacijos paslaugoms įvertinimo, profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo metodikų bei standartų, paslaugų kokybės įvertinimo sistemos kūrimas ir diegimas, kvalifikacinių reikalavimų asmens darbingumo vertintojams, profesinės reabilitacijos specialistams nustatymas, priemonių ir įrangos, reikalingų asmens darbingumui įvertinti ir profesinei reabilitacijai vykdyti, įsigijimas.

2. Profesinės reabilitacijos paslaugų teikimas: profesinis orientavimas, konsultavimas, profesinių gebėjimų įvertinimas, atstatymas arba naujų mokymas, kvalifikacijos kėlimas, perkvalifikavimas.

3. Aktyvios darbo rinkos politikos programų įgyvendinimas neįgaliesiems, užsiregistravusiems darbo biržoje.

4. Novatoriškų neįgaliųjų profesinės reabilitacijos programų (mokymas darbo vietoje, bendruomenėje, pilotiniai mokymo projektai, nuotolinis darbas), užtikrinančių neįgaliųjų įdarbinimą, rengimas ir vykdymas.

5. Specialistų, mokytojų/konsultantų mokymai bei kvalifikacijos tobulinimas darbui su neįgaliaisiais (profesinės reabilitacijos, užimtumo, darbingumo laipsnio įvertinimo, specialiųjų poreikių nustatymo ir jų tenkinimo).

 

Reikalavimai pareiškėjams bei projekto partneriams

Kad galėtų gauti paramą, pareiškėjas privalo būti juridiniu asmeniu, registruotu ir veikiančiu Lietuvoje, bei būti tiesiogiai atsakingu už projekto parengimą ir valdymą (nebūti tarpininku). Pareiškėjais gali būti:

- valstybės ir savivaldybių biudžetinės įstaigos;

- viešosios įstaigos;

- Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba;

- -Lietuvos darbo birža;

- -asociacijos.

 

Pareiškėjas turi būti institucija, turinti bent 1 metų darbo patirtį neįgaliųjų socialinės integracijos, profesinės reabilitacijos, mokymo ir įdarbinimo srityse.

 

Projekto paraišką aktyvios darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimui neįgaliesiems, užsiregistravusiems darbo biržoje (pagal šių Gairių 4.1 punkte nurodytą trečiąją remiamą veiklą) teikia Lietuvos darbo birža. Remiantis Projektų, finansuojamų įgyvendinant Lietuvos 2004–2006 m. Bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemones, teikimo, vertinimo ir atrankos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599), 9 punktu, parama Lietuvos darbo biržos projektui bus skiriama naudojant tiesioginio finansavimo skyrimo procedūrą.

 

Pareiškėjais negali būti institucijos, kurios: yra bankrutuojančios, nemokios, likviduojamos; nevykdo įstatymais numatytų mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų; paraiškoje pateikia klaidinančią informaciją ar yra įvykdžiusios rimtų pažeidimų įgyvendinant kitą sutartį.

 

Pareiškėjai gali dalyvauti konkurse individualiai arba kartu su partneriu (-iais). Projekto partneriais gali būti institucijos, kurios dalyvaus įgyvendinant projektą ir naudosis jo rezultatais arba produktais. Projekto partneriai turi tenkinti tuos pačius kriterijus kaip ir pareiškėjai.

 

Rinkdamasis partnerį, pareiškėjas turėtų atsižvelgti į jo žinias, įgūdžius, patirtį bei galimybes papildyti projektą reikalingais ištekliais. Pasirinkęs partnerį, pareiškėjas su juo turi aptarti vaidmens ir atsakomybės projekto įgyvendinime pasidalijimą bei kitus su projekto įgyvendinimu susijusius klausimus.

 

Papildomi projektų atrankos kriterijai

Prioritetai teikiami projektams:

- pateiktiems pagal šių Gairių 4.1 punkte išvardytas pirmąją ir antrąją remiamas veiklas;

- skirtiems sunkią negalią (I ir II gr.; invalidumą) turinčių asmenų profesinei reabilitacijai ir įdarbinimui;

- užtikrinantiems neįgaliųjų įdarbinimą;

- institucijų, numatančių didesnę nuosavo įnašo dalį;

- institucijų, dirbančių ne trumpiau kaip 1 metus neįgaliųjų socialinės integracijos srityje, darbuotojų mokymams bei kvalifikacijos kėlimui skirtiems projektams.

 

Paramos intensyvumas ir minimalus projekto dydis

Šios srities projektams finansavimas gali siekti iki 100 proc. tinkamų projekto išlaidų. Rekomenduojamas minimalus ESF finansuojamo projekto dydis – ne mažiau kaip 200 tūkst. litų; projektams, teikiamiems pagal šių Gairių 4.1 punkte nurodytą ketvirtąją remiamą veiklą – 100 tūkst. Lt.

 

Projektų įgyvendinimo trukmė

Planuojamų projektų įgyvendinimo trukmė negali būti ilgesnė negu 36 mėnesiai ir turi pasibaigti iki 2008 m. kovo 1 d.

 

Strateginiai dokumentai, būtini preliminarių paraiškų rengimui

Standartinė preliminarios paraiškos forma turi būti užpildyta vadovaujantis šiomis Gairėmis, paraiškų pildymo tvarka bei remiantis šiais dokumentais:

 

- Lietuvos 2004–2006 m. Bendrasis programavimo dokumentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1679 (Žin., 2003, Nr. 123-5609); http://www. socmin. lt

- Lietuvos 2004–2006 m. Bendrojo programavimo dokumento Priedas; http://www.socmin.lt/

- Europos Komisijos reglamentas 1145/2003, papildantis Europos Komisijos reglamentą 1685/2000 „Dėl bendrojo struktūrinių fondų finansavimo tinkamumo taisyklių; http://www.socmin.lt

- Invalidų socialinės integracijos įstatymas (Žin., 1999, Nr. 36-969; 1998, Nr. 98-2706); http://www.socmin.lt

- Nacionalinė žmonių su negalia socialinės integracijos programa 2003–2012 metams, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 7 d. nutarimu Nr. 850 (Žin., 2002, Nr. 57-2335); http://www.socmin.lt

 

4.2. Narkomanų socialinė integracija

 

Paramos organizacijoms, dirbančioms narkomanų psichologinės ir socialinės reabilitacijos srityje, projektai bus įgyvendinami remiantis Nacionaline narkomanijos prevencijos ir narkotikų kontrolės 2004–2008 metų strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. spalio 2 d. nutarimu Nr. 1216 (Žin., 2003, Nr. 94-4251), nuostatomis.

 

Tikslas

Skatinti narkomanų socialinę integraciją, siekiant išvengti jų socialinės atskirties.

 

Tikslinė grupė

- Specialistai, dirbantys narkomanų socialinės bei psichologinės reabilitacijos srityje.

- Socialiai atskirti, bedarbiai narkomanai.

Remiamos veiklos

- Specialistų, dirbančių narkomanų socialinės ir psichologinės reabilitacijos srityje, mokymai bei kvalifikacijos kėlimas.

- Narkomanų psichologinis, socialinis ir profesinis konsultavimas, orientavimas, socialinių ir profesinių įgūdžių, žinių ir gebėjimų ugdymas.

 

Reikalavimai pareiškėjams bei projekto partneriams

Kad galėtų gauti paramą, pareiškėjas privalo būti juridiniu asmeniu, registruotu ir veikiančiu Lietuvoje, bei būti tiesiogiai atsakingu už projekto parengimą ir valdymą (nebūti tarpininku). Pareiškėjais gali būti:

- valstybės ir savivaldybių biudžetinės įstaigos;

- viešosios įstaigos;

- asociacijos;

- labdaros ir paramos fondai.

 

Pareiškėju turi būti institucija, kuri teikia psichologinės ir socialinės reabilitacijos paslaugas narkomanams bei jų šeimų nariams.

 

Pareiškėjais negali būti institucijos, kurios: yra bankrutuojančios, nemokios, likviduojamos; nevykdo įstatymais numatytų mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų; paraiškoje pateikia klaidinančią informaciją ar yra įvykdžiusios rimtų pažeidimų įgyvendinant kitą sutartį.

 

Pareiškėjai gali dalyvauti konkurse individualiai arba kartu su partneriu (-iais). Projekto partneriais gali būti institucijos, kurios dalyvaus įgyvendinant projektą ir naudosis jo rezultatais arba produktais. Projekto partneriai turi tenkinti tuos pačius kriterijus kaip ir pareiškėjai.

 

Rinkdamasis partnerį, pareiškėjas turėtų atsižvelgti į jo žinias, įgūdžius, patirtį bei galimybes papildyti projektą reikalingais ištekliais. Pasirinkęs partnerį, pareiškėjas su juo turi aptarti vaidmens ir atsakomybės projekto įgyvendinime pasidalijimą bei kitus su projekto įgyvendinimu susijusius klausimus.

 

Papildomi projektų atrankos kriterijai

Prioritetas bus teikiamas pateiktiems projektams institucijų, kurios narkomanų socialinės ir psichologinės reabilitacijos srityje turi iki 4 metų darbo patirtį.

 

Projektų atrankos procese prioritetas bus teikiamas projektams, numatantiems didesnę nuosavo įnašo dalį.

 

Paramos intensyvumas ir minimalus projekto dydis

Šios srities projektams finansavimas gali siekti iki 100 proc. tinkamų projekto išlaidų. Rekomenduojamas minimalus ESF finansuojamo projekto dydis – ne mažesnis kaip 100 tūkst. litų.

 

Projektų įgyvendinimo trukmė

Planuojamų projektų įgyvendinimo trukmė negali būti ilgesnė negu 36 mėnesiai ir turi pasibaigti iki 2008 m. kovo 1 d.

 

Strateginiai dokumentai, būtini preliminarių paraiškų rengimui

Standartinė preliminarios paraiškos forma turi būti užpildyta vadovaujantis šiomis Gairėmis, paraiškų pildymo tvarka bei remiantis šiais dokumentais:

 

- Lietuvos 2004–2006 m. Bendrasis programavimo dokumentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1679 (Žin., 2003, Nr. 123-5609); http://www.socmin.lt

- Lietuvos 2004–2006 m. Bendrojo programavimo dokumento Priedas (žr. http://www.socmin.lt);

- Europos Komisijos reglamentas 1145/2003, papildantis EK reglamentą 1685/2000 „Dėl bendrojo struktūrinių fondų finansavimo tinkamumo taisyklių; http://www.socmin.lt

- Nacionalinė narkomanijos prevencijos ir narkotikų kontrolės 2004–2008 metų strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. spalio 2 d. nutarimu Nr. 1216 (Žin., 2003, Nr. 94-4251); http://www.socmin.lt

 

4.3. Romų socialinė integracija

 

Projektai romų socialinės integracijos srityje bus įgyvendinami remiantis Romų integracijos į Lietuvos visuomenę 2000–2004 metais programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. liepos 1 d. nutarimu Nr. 759 (Žin., 2000, Nr. 54-1580), nuostatomis.

 

Tikslas

Skatinti romų socialinę integraciją, siekiant išvengti jų socialinės atskirties.

 

Tikslinės grupės

- Socialiai atskirti, bedarbiai romų etninės grupės atstovai.

- Specialistai, dirbantys romų socialinės integracijos srityje.

 

Remiamos veiklos

- Romų profesinis orientavimas, konsultavimas bei mokymai.

- Specialistų, dirbančių romų socialinės integracijos srityje, mokymai bei kvalifikacijos kėlimas.

 

Reikalavimai pareiškėjams bei projekto partneriams

Kad galėtų gauti paramą, pareiškėjas privalo būti juridiniu asmeniu, registruotu ir veikiančiu Lietuvoje, bei būti tiesiogiai atsakingu už projekto parengimą ir valdymą (nebūti tarpininku). Pareiškėjais gali būti:

valstybės ir savivaldybių biudžetinės įstaigos;

- viešosios įstaigos;

- asociacijos;

- labdaros ir paramos fondai.

 

Pareiškėju turi būti institucija, kuri specializuojasi ir turi patirtį romų profesinio orientavimo, konsultavimo, mokymo, socialinės integracijos srityse.

 

Pareiškėjais negali būti institucijos, kurios: yra bankrutuojančios, nemokios, likviduojamos; nevykdo įstatymais numatytų mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų; paraiškoje pateikia klaidinančią informaciją ar yra įvykdžiusios rimtų pažeidimų įgyvendinant kitą sutartį.

 

Pareiškėjai gali dalyvauti konkurse individualiai arba kartu su partneriu (-iais). Projekto partneriais gali būti institucijos, kurios dalyvaus įgyvendinant projektą ir naudosis jo rezultatais arba produktais. Projekto partneriai turi tenkinti tuos pačius kriterijus, kaip ir pareiškėjai.

Rinkdamasis partnerį, pareiškėjas turėtų atsižvelgti į jo žinias, įgūdžius, patirtį bei galimybes papildyti projektą reikalingais ištekliais. Pasirinkęs partnerį, pareiškėjas su juo turi aptarti vaidmens ir atsakomybės projekto įgyvendinime pasidalijimą bei kitus su projekto įgyvendinimu susijusius klausimus.

 

Papildomi projektų atrankos kriterijai

Projektų atrankos procese prioritetas bus teikiamas projektams, numatantiems didesnę nuosavo įnašo dalį.

 

Paramos intensyvumas ir minimalus projekto dydis

Šios srities projektams finansavimas gali siekti iki 100 proc. tinkamų projekto išlaidų. Tačiau prioritetas bus teikiamas projektams, numatantiems pareiškėjo nuosavą įnašą. 2004 m. planuojama pradėti įgyvendinti ne daugiau kaip 1–2 šios srities projektus. Rekomenduojamas maksimalus projekto dydis – 90 tūkst. Lt.

 

Projektų įgyvendinimo trukmė

Planuojamų projektų įgyvendinimo trukmė negali būti ilgesnė negu 36 mėnesiai ir turi pasibaigti iki 2008 m. kovo 1 d..

 

Strateginiai dokumentai, būtini preliminarių paraiškų rengimui

Standartinė preliminarios paraiškos forma turi būti užpildyta vadovaujantis šiomis Gairėmis, paraiškų pildymo tvarka bei remiantis šiais dokumentais:

 

- Lietuvos 2004–2006 m. Bendrasis programavimo dokumentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1679 (Žin., 2003, Nr. 123-5609); http://www.socmin.lt

- Lietuvos 2004–2006 m. Bendrojo programavimo dokumento Priedas (žr. http://www.socmin.lt);

- EK reglamentas 1145/2003 papildantis EK reglamentą 1685/2000 „Dėl bendrojo struktūrinių fondų finansavimo tinkamumo taisyklių; http://www.socmin.lt

- Romų integracijos į Lietuvos visuomenę 2000-2004 metais programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. liepos 1 d. nutarimu Nr. 759 (Žin., 2000, Nr. 54-1580). http://www.socmin.lt

 

4.4. Moterų ir vyrų lygių galimybių užtikrinimas

 

Projektai moterų ir vyrų lygių galimybių užtikrinimo srityje bus įgyvendinami remiantis Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2003–2004 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 3 d. nutarimo Nr. 712 (Žin., 2003, Nr. 55-2458), nuostatomis.

 

Tikslas

Skatinti moterų ir vyrų lygių galimybių užtikrinimą užimtumo srityje, skatinti pagyvenusių moterų užimtumą, didinti moterų galimybes aktyviau dalyvauti politikoje ir sprendimų priėmimo procese, keisti visuomenės stereotipus apie moterų ir vyrų vaidmenį ekonominėje veikloje, užtikrinti pokyčių monitoringą.

 

Tikslinės grupės

- Socialinių partnerių (darbdavių organizacijos ir profsąjungos) organizacijų, savivaldybių, nevyriausybinių organizacijų, darbo rinkos institucijų darbuotojai;

- Vyresniojo amžiaus moterys;

- Moterys, siekiančios dalyvauti politikoje ir sprendimų priėmimo procesuose.

 

Remiamos veiklos

- Mokymai socialiniams partneriams, nevyriausybinėms organizacijoms, savivaldybėms, darbo rinkos institucijoms lygių galimybių darbo rinkoje, šeimos ir darbo įsipareigojimų derinimo, vienodo darbo užmokesčio, tradicinių stereotipų klausimais;

- Mokymai moterims, siekiančioms dalyvauti politikoje ir sprendimų priėmimo procese, visuomenės švietimas moterų ir vyrų lygių teisių klausimais, situacijos pokyčių monitoringas;

- Mokymai vyresniojo amžiaus moterims, skatinantys jų gebėjimus ir motyvaciją.

 

Reikalavimai pareiškėjams bei projekto partneriams

Pageidaujantis gauti paramą, pareiškėjas privalo būti juridiniu asmeniu, registruotu ir veikiančiu Lietuvoje, bei būti tiesiogiai atsakingu už projekto parengimą ir valdymą (nebūti tarpininku). Pareiškėjai gali būti:

- visuomeninės organizacijos, asociacijos;

- viešosios įstaigos.

 

Pareiškėju turi būti organizacija, kuri specializuojasi moterų ir vyrų lygių galimybių srityje.

Pareiškėjais negali būti institucijos, kurios: yra bankrutuojančios, nemokios, likviduojamos; nevykdo įstatymais numatytų mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų; paraiškoje pateikia klaidinančią informaciją ar yra įvykdžiusios rimtų pažeidimų įgyvendinant kitą sutartį.

 

Pareiškėjai gali dalyvauti konkurse individualiai arba kartu su partneriu (-iais). Projekto partneriais gali būti institucijos, kurios dalyvaus įgyvendinant projektą ir naudosis jo rezultatais arba produktais. Projekto partneriai turi tenkinti tuos pačius kriterijus kaip ir pareiškėjai.

 

Rinkdamasis partnerį, pareiškėjas turėtų atsižvelgti į jo žinias, įgūdžius, patirtį bei galimybes papildyti projektą reikalingais ištekliais. Pasirinkęs partnerį, pareiškėjas su juo turi aptarti vaidmens ir atsakomybės projekto įgyvendinime pasidalijimą bei kitus su projekto įgyvendinimu susijusius klausimus.

 

Papildomi projektų atrankos kriterijai

Prioritetas bus teikiamas projektams organizacijų, turinčių ne mažesnę kaip 5 metų patirtį dirbant moterų ir vyrų lygių galimybių klausimais, vykdžiusioms/vykdančioms tarptautinius projektus bei projektus su kitomis nevyriausybinėmis, ypač moterų visuomeninėmis organizacijomis, turinčioms platų formalaus ar neformalaus bendradarbiavimo tinklą.

Projektų atrankos procese prioritetas bus teikiamas projektams, numatantiems didesnę nuosavo įnašo dalį.

 

Paramos intensyvumas ir minimalus projekto dydis

Šios srities projektams finansavimas gali siekti iki 100 proc. tinkamų projekto išlaidų.

Rekomenduojamas minimalus ESF finansuojamo projekto dydis –100 tūkst. litų.

 

Projektų įgyvendinimo trukmė

Planuojamų projektų įgyvendinimo trukmė negali būti ilgesnė negu 36 mėnesiai ir turi pasibaigti iki 2008 m. kovo 1 d.

 

Strateginiai dokumentai, būtini preliminarių paraiškų rengimui

Standartinė preliminarios paraiškos forma turi būti užpildyta vadovaujantis šiomis Gairėmis, paraiškų pildymo tvarka bei remiantis šiais dokumentais:

 

- Lietuvos 2004–2006 m. Bendrasis programavimo dokumentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1679 (Žin., 2003, Nr. 123-5609); http://www.socmin.lt

- Lietuvos 2004-2006 m. Bendrojo programavimo dokumento Priedas; http://www.socmin.lt/

- EK reglamentas 1145/2003 papildantis EK reglamentą 1685/2000 „Dėl bendrojo struktūrinių fondų finansavimo tinkamumo taisyklių; http://www.socmin.lt

- Lietuvos Respublikos moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymas (Žin., 1998, Nr. 112-3100);

- Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 712 (Žin., 2003, Nr. 55-2458) patvirtinta Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2003–2004 metų programa; http://www.socmin.lt

 

4.5. Nuteistųjų ir asmenų, paleistų iš laisvės atėmimo vietų, socialinė integracija

 

Projektai nuteistųjų ir asmenų, paleistų iš laisvės atėmimo vietų, socialinės integracijos srityje bus įgyvendinami remiantis Nuteistųjų ir asmenų, paleistų iš laisvės atėmimo vietų, socialinės adaptacijos 2004–2007 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 9 d. nutarimu Nr. 143 (Žin., 2004, Nr. 23-709), nuostatomis.

 

Tikslas

Skatinti nuteistųjų ir asmenų, paleistų iš laisvės atėmimo vietų, socialinę integraciją, siekiant išvengti jų socialinės atskirties.

 

 

Tikslinės grupės

- Nuteistieji;

- Asmenys, paleisti iš laisvės atėmimo vietų;

- Specialistai, dirbantys su nuteistaisiais ir asmenimis, paleistais iš laisvės atėmimo vietų.

 

Remiamos veiklos

1. Nuteistųjų psichologinis ir profesinis konsultavimas, profesinis informavimas, orientavimas, socialinių ir profesinių įgūdžių, žinių ir gebėjimų ugdymas.

2. Asmenų, paleistų iš laisvės atėmimo vietų, profesinis informavimas, orientavimas, konsultavimas, socialinių ir profesinių įgūdžių, žinių ir gebėjimų ugdymas.

3. Darbuotojų, dirbančių su nuteistaisiais bei paleistais iš laisvės atėmimo vietų, mokymai ir kvalifikacijos kėlimas.

4. Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimas asmenims, paleistiems iš laisvės atėmimo vietų ir užsiregistravusiems darbo biržoje.

 

Reikalavimai pareiškėjams bei projekto partneriams

Kad galėtų gauti paramą, pareiškėjas privalo būti juridiniu asmeniu, registruotu ir veikiančiu Lietuvoje, bei būti tiesiogiai atsakingu už projekto parengimą ir valdymą (nebūti tarpininku). Pareiškėjais gali būti:

-     valstybės ir savivaldybių biudžetinės įstaigos;

-     viešosios įstaigos;

-     asociacijos;

-     labdaros ir paramos fondai.

 

Pareiškėjas turi būti institucija, atsakinga už nuteistųjų ir asmenų, paleistų iš laisvės atėmimo vietų, socialinės bei profesinės reabilitacijos vykdymą, turinti patirtį šioje srityje.

 

Projekto paraišką aktyvios darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimui (šių Gairių 4.5 punkto ketvirtoji remiama veikla) asmenims, paleistiems iš laisvės atėmimo vietų ir užsiregistravusiems darbo biržoje, teikia Lietuvos darbo birža. Remiantis Projektų, finansuojamų įgyvendinant Lietuvos 2004–2006 m. Bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemones, teikimo, vertinimo ir atrankos taisyklių 9 punktu, parama Lietuvos darbo biržos projektui bus skiriama naudojant tiesioginio finansavimo skyrimo procedūrą.

 

Pareiškėjais negali būti institucijos, kurios: yra bankrutuojančios, nemokios, likviduojamos; nevykdo įstatymais numatytų mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų; paraiškoje pateikia klaidinančią informaciją ar yra įvykdžiusios rimtų pažeidimų įgyvendinant kitą sutartį.

 

Pareiškėjai gali dalyvauti konkurse individualiai arba kartu su partneriu (-iais). Projekto partneriais gali būti institucijos, kurios dalyvaus įgyvendinant projektą ir naudosis jo rezultatais arba produktais. Projekto partneriai turi tenkinti tuos pačius kriterijus kaip ir pareiškėjai.

 

Rinkdamasis partnerį, pareiškėjas turėtų atsižvelgti į jo žinias, įgūdžius, patirtį bei galimybes papildyti projektą reikalingais ištekliais. Pasirinkęs partnerį, pareiškėjas su juo turi aptarti vaidmens ir atsakomybės projekto įgyvendinime pasidalijimą bei kitus su projekto įgyvendinimu susijusius klausimus.

 

Papildomi projektų atrankos kriterijai

Projektų atrankos procese prioritetas bus teikiamas projektams:

-     numatantiems didesnę nuosavo įnašo dalį;

-     kuriuos teikia pareiškėjai, turintys ne mažesnę kaip 3 metų darbo patirtį nuteistųjų ir asmenų, paleistų iš laisvės atėmimo vietų, socialinės bei profesinės reabilitacijos srityje.

 

Paramos intensyvumas ir minimalus projekto dydis

Šios srities projektams finansavimas gali siekti iki 100 proc. tinkamų projekto išlaidų. Minimalus rekomenduojamas projekto dydis – 100 tūkst. Lt.

 

Projektų įgyvendinimo trukmė

Planuojamų projektų įgyvendinimo trukmė negali būti ilgesnė negu 36 mėnesiai ir turi pasibaigti iki 2008 m. kovo 1 d..

 

Strateginiai dokumentai, būtini preliminarių paraiškų rengimui

Standartinė preliminarios paraiškos forma turi būti užpildyta, vadovaujantis šiomis Gairėmis, paraiškų pildymo tvarka bei remiantis šiais dokumentais:

 

-     Lietuvos 2004–2006 m. Bendrasis programavimo dokumentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1679 (Žin., 2003, Nr. 123-5609); http://www.socmin.lt

-     Lietuvos 2004-2006 m. Bendrojo programavimo dokumento Priedas (žr. http://www.socmin.lt);

-     EK reglamentas 1145/2003 papildantis EK reglamentą 1685/2000 „Dėl bendrojo struktūrinių fondų finansavimo tinkamumo taisyklių; http://www.socmin.lt

-     Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 9 d. nutarimu Nr. 143 (Žin., 2004, Nr. 23-709) patvirtinta Nuteistųjų ir asmenų, paleistų iš laisvės atėmimo vietų, socialinės adaptacijos 2004-2007 metų programa; http://www.socmin.lt

 

5. Preliminarių paraiškų teikimas

 

5.1. Paraiškų pildymas

 

Pareiškėjai turi užpildyti šių Gairių 1 priede pateiktą preliminarios paraiškos formą ir 2 priede pateiktą preliminarų biudžetą. Paraiška ir biudžetas turi būti užpildyti vadovaujantis 3 priede pateikta preliminarių paraiškų pildymo tvarka.

 

Pareiškėjas gali teikti daugiau negu vieną preliminarią projekto paraišką.

 

Paraiškų teikėjai gali pateikti klausimus dėl paraiškų pildymo elektroniniu paštu: info@esf. lt. Elektroniniame užklausime turi būti aiški nuoroda į šį konkursą, klausiančiojo vardas ir pavardė, institucijos pavadinimas bei telefonas. Telefonu ir asmeniškai informacija pareiškėjams nebus teikiama.

 

5.2. Paraiškų teikimas

 

Preliminarios projektų paraiškos turi būti pateiktos užantspauduotame voke vienu iš trijų nurodytų būdų:

-     atsiųstos paštu registruotu laišku;

-     pristatytos skubaus pašto kurjerio;

-     asmeniškai pristatytos į ŽIPPP ir įteiktos į rankas sekretorei adresu:

 

Žmonių išteklių plėtros paramos programų fondas

Geležinio Vilko g. 12

LT-01112 Vilnius, Lietuva

 

Kitais būdais (pvz., faksu ar elektroniniu paštu) išsiųstos arba kitais adresais įteiktos preliminarios paraiškos nebus vertinamos.

 

Pareiškėjas privalo pateikti vieną preliminarios projekto paraiškos originalą (užpildyta paraiškos forma ir priedai), ant kurio turi būti nurodyta „ORIGINALAS“ ir dvi preliminarių paraiškų (užpildyta paraiškos forma ir priedai) kopijas, nurodant „KOPIJA“.

 

Galutinis terminas preliminarioms projektų paraiškoms pateikti yra:

-     2004 m. gegužės 21 d., jei siunčiama paštu (išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti 2004 05 21);

-     2004 m. gegužės 21 d. 16 val., jei paraiška asmeniškai pristatyta į ŽIPPP ir įteikiama į rankas sekretorei.

Visos preliminarios projektų paraiškos, gautos po nurodyto termino, nebus vertinamos.

 

6. Paraiškų vertinimas

 

Preliminarias paraiškas vertins vertinimo komisija, kurią sudarys ŽIPPP ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovai.

 

Vertinimas vyks dviem aspektais: pareiškėjo ir projekto. Bus vertinama, ar pareiškėjas ir jo siūlomas projektas atitinka šiose Gairėse jiems nustatytus reikalavimus.

 

Vertinimas vyks „taip/ne“ principu. Kiekvienos paraiškos vertinimas bus atliekamas užpildant žemiau pateiktą lentelę:

 

Preliminarių paraiškų vertinimo lentelė

 

 

Paraiškos pristatymo data________________________ Paraišką priėmė___________________________

Paraiškos Nr._____________________________                                                    (pareigos, vardas, pavardė)

Pareiškėjo pavadinimas_________________________________________________________________

Partneris 1___________________________________________________________________________

Partneris 2___________________________________________________________________________

BPD priemonė________________________________________________________________________

Projekto pavadinimas__________________________________________________________________

 

 

Taip

Ne

Pastabos

1. Pareiškėjas ir partneriai

 

 

 

1.1. Ar pareiškėjo statusas atitinka Gairėse pareiškėjams nustatytus reikalavimus?

 

 

 

1.2. Ar partnerio statusas atitinka Gairėse pareiškėjams nustatytus reikalavimus?

 

 

 

2. Projektas

 

 

 

2.1. Ar projekto veiklos atitinka BPD priemonės tikslą ir bent vieną iš uždavinių?

 

 

 

2.2. Ar projekto veiklos atitinka BPD priemonės remtinų veiklų sritį?

 

 

 

2.3. Ar projektas tenkina prioritetinius BPD priede ir Gairėse nurodytus reikalavimus projektui bei projektų atrankos kriterijus?

 

 

 

2.4. Ar veiklos yra skirtos Gairėse pareiškėjams nustatytoms tikslinėms grupėms?

 

 

 

2.5. Ar projekto veiklos yra vykdomos Lietuvoje?

 

 

 

2.6. Ar projekto trukmė ne ilgesnė už Gairėse pareiškėjams numatytą maksimalią trukmę?

 

 

 

2.7. Ar projekto rezultatai yra aiškūs, pasiekiami ir išmatuojami?

 

 

 

2.8. Ar projektas atitinka ES horizontaliąsias politikas?

 

 

 

 

Vertintojo komentarai (silpnosios ir stipriosios projekto pusės) bei galutinė išvada.

 

 

Įvertinus preliminarias projekto paraiškas, bus parengtos išvados, kaip projektas atitinka BPD 2.3 priemonės „Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“ tikslus, uždavinius, remiamas veiklas bei kitus BPD priede ir šiose Gairėse nustatytus reikalavimus.

 

Šios vertinimo išvados bus pateiktos pareiškėjams, nurodant, kad:

· preliminarus projektas yra pripažįstamas potencialiai tinkamu gauti paramą pagal BPD 2.3 priemonę ir šiam projektui bus rekomenduojama dalyvauti kituose šios priemonės atitinkamų veiklų konkursuose, t. y. rengti išsamų projektą (su visa reikalinga dokumentacija). Tačiau tokia rekomendacija nereiškia, kad pateikus visiškai parengto projekto paraišką, parama bus suteikiama automatiškai. Pateiktos visiškai parengtos paraiškos bus vertinamos vienodomis sąlygomis su kitomis paraiškomis, neteiktomis preliminariam vertinimui;

· preliminarus projektas yra pripažįstamas netinkamu gauti paramą iš struktūrinių fondų pagal BPD 2.3 priemonės nurodytas veiklas;

· preliminarus projektas gali būti pripažintas tinkamu, atitinkamai jį papildžius ar pakoregavus.

 

7. Priedų sąrašas

 

1 priedas – Preliminarios paraiškos forma;

2 priedas – Preliminarus projekto biudžetas;

3 priedas – Preliminarių paraiškų pildymo tvarka.

______________

 


Gairių preliminarių paraiškų teikėjams pagal

Lietuvos 2004–2006 m. Bendrojo

programavimo dokumento 2.3 priemonę

„Socialinės atskirties prevencija ir socialinė

integracija“

1 priedas

 

preliminarios paraiškos forma

(Pildo ŽIPPPF)

Paraiškos gavimo data:

 

Paraiškos Nr.:

 

Užregistravo:

(pareigos, parašas, vardas ir pavardė)

 

____________________________________

(pareiškėjo pavadinimas)

__________________________________________

(kodas, adresas, tel., faks., el. p., banko rekvizitai)

 

Žmonių išteklių plėtros paramos programų fondui

 

PRELIMINARI PARAIŠKA STRUKTŪRINIŲ FONDŲ

FINANSINEI PARAMAI GAUTI

 

_____________Nr.________

                                                         (data)

 

Lietuvos 2004–2006 m. Bendrojo programavimo dokumento 2.3 priemonė „Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“

 

1. DUOMENYS APIE PAREIŠKĖJĄ

1.1. Pareiškėjas

Pareiškėjo teisinė forma

(pagal juridinio asmens steigimo dokumentus)

Pareiškėjo veiklos rūšis (-ys)

(pgl. pareiškėjo įstatus ir ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (nurodykite pagrindinę (-es) veiklą (-as), susijusias su projektu))

Pareiškėjas PVM mokėtojas

 

£   Taip

¨   Ne

Kontaktinis asmuo

(vardas, pavardė, pareigos, adresas, tel. ir faks. Nr., el. p.)

 

 

1.2. Pareiškėjo partneris (jeigu taikytina)

Pavadinimas

 

Teisinė forma

(pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą)

Rekvizitai (juridinio asmens kodas, adresas, tel. ir faks. Nr., el. p., banko rekvizitai):

 

Partnerio veiklos rūšis (-ys)

(pgl. pareiškėjo steigimo dokumentus ir ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (nurodykite pagrindinę (-es) veiklą (-as), susijusias su projektu))

Pastaba: jeigu partnerių yra daugiau negu vienas, duomenys turi būti pateikti apie kiekvieną partnerį atskiroje lentelėje.

2. PROJEKTAS

 

 

2.1. Projekto pavadinimas:

 

2.2. Projekto įgyvendinimo vieta:

 

(a)      apskritis;

 

(b)      savivaldybė;

 

(c)      miesto teritorija; kaimo vietovė ____________________;

 

2.3. Projekto įgyvendinimo trukmė (mėnesiais):

 

 

2.4. Projekto veiklos

a) pažymėkite, kurią Gairėse pareiškėjams nurodytą (-as) remtiną (-as) veiklą (-as) numatote vykdyti:

 

Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos ir integracijos į darbo rinką plėtra

 

Narkomanų socialinė integracija

 

Romų socialinė integracija

 

Moterų ir vyrų lygių galimybių užtikrinimas

 

Nuteistųjų ir asmenų, paleistų iš laisvės atėmimo vietų, socialinė integracija

 

 

2.5. Projekto pagrindimas

2.5.1. Probleminės situacijos aprašymas (įvardykite problemą ir aprašykite ją, nurodydami tikslines grupes, jų poreikius):

(ne daugiau 1–2 psl.)

 

2.5.2. Projekto atitikimas Gairėse nurodytiems reikalavimams bei atrankos kriterijams:

(ne daugiau 1 psl.)

 

 

 

2.6. Projekto tikslas:

(ne daugiau 5 eil.)

 

 

2.7. Projekto veiklos (eiga):

(ne daugiau 1 psl.)

 

 

 

2.8. Laukiami projekto rezultatai (aprašykite ir nurodykite kiekybine išraiška):

(ne daugiau 1/2 psl.)

 

 

2.9. Projekto atitikimas ES horizontaliosioms politikoms

 

Horizontalioji politika

Projekto poveikis

Pagrindimas

Darni plėtra

teigiamas

neutralus

 

Žinių visuomenė

 

teigiamas

neutralus

 

Lygios galimybės

 

teigiamas

neutralus

 

Regioninė plėtra

 

teigiamas

neutralus

 

 

2.10. Projekto parengtumas (atlikti projekto parengiamieji darbai: tyrimai, studijos ir kt.):

 

2.11. Ar projektui įgyvendinti numatomi viešieji pirkimai?

taip             ne

 

2.12. Projekto išlaidos:

 

(užpildyti pagal Gairių preliminarių paraiškų teikėjams pagal Lietuvos 2004–2006 m. Bendrojo programavimo dokumento 2.3 priemonę „Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“ 2 priede pateiktą formą)

 

Pareiškėjo pavadinimas, adresas

 

 

 

 

Atsakingo asmens vardas, pavardė, pareigos, parašas, antspaudas

 

 

 

 

 

Data, vieta

 

______________


Gairių preliminarių paraiškų teikėjams pagal

Lietuvos 2004–2006 m. Bendrojo

programavimo dokumento 2.3 priemonę

„Socialinės atskirties prevencija ir socialinė

integracija“

2 priedas

 

PRELIMINARUS PROJEKTO BIUDŽETAS

 

1 lentelė. Projekto išlaidos[1]

 

 

Išlaidos[2]

Bendra suma (sk./Lt)

 

1. Projekto administracinės išlaidos

 

 

1.1. Biuro išlaidos

 

 

1.2. Personalo išlaidos:

 

 

1.2.1. Darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos

 

 

1.2.2. Personalo mokymas

 

 

1.2.3. Personalo kelionių išlaidos

 

 

IŠ VISO:

 

 

2. Projekto vykdymo išlaidos

 

 

2.1. Personalo išlaidos:

 

 

2.1.1. Darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos

 

 

2.1.2. Personalo mokymas

 

 

2.1.3. Personalo kelionių išlaidos

 

 

2.2. Paslaugų pirkimas

 

 

2.3. Išlaidos patalpoms, kurios naudojamos projekto veikloms

 

 

2.4. Išlaidos priemonėms ir įrangai, kuri naudojama projekto veikloms[3]

 

 

IŠ VISO:

 

 

3. Projekto dalyvių išlaidos

 

 

3.1. Darbo užmokestis, mokymo stipendijos

 

 

3.2. Bedarbių užimtumo rėmimo išlaidos

 

 

3.3. Dalyvių kelionių, apgyvendinimo, maitinimo išlaidos

 

 

3.4. Kita

 

 

IŠ VISO:

 

 

4. Kitos išlaidos

 

 

IŠ VISO:

 

 

5. Numatomos projekto pajamos:

 

 

6. PROJEKTO IŠLAIDOS

IŠ VISO (1+2+3+4-5)

 

 

 

 

Paraiškos teikėjo parašas ________________________________________________ A. V.

 

 

2 lentelė. Numatomi finansavimo šaltiniai

 

 

 

Šaltinis

Suma, Lt

Dalis nuo bendros projekto vertės, %

1. Europos socialinio fondo lėšos

 

 

2. Bendrojo finansavimo lėšos:

 

 

2.1. Valstybės biudžeto lėšos

 

 

2.2. Užimtumo fondo lėšos

 

 

3. Pareiškėjo nuosavos lėšos

 

 

BENDRA PROJEKTO VERTĖ:

 

 

 

 

 

 

Pareiškėjo parašas _______________________________ A. V.

 

______________

 


Gairių preliminarių paraiškų teikėjams pagal

Lietuvos 2004-2006 m. Bendrojo

programavimo dokumento 2.3 priemonę

„Socialinės atskirties prevencija ir socialinė

integracija“

3 priedas

 

PRELIMINARIŲ PARAIŠKŲ PILDYMO TVARKA

 

Šioje tvarkoje pateikiamos instrukcijos, kaip teisingai užpildyti BPD II prioriteto 2.3 priemonės „Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“ preliminarios paraiškos formą (Gairių 1 priedas), kurią kartu su išsamiu dokumentų pareiškėjams rinkiniu galite rasti interneto svetainėse http://www.socmin.lt bei http://www.esf.lt. Paraiškos formą pildykite lietuvių kalba. Ranka užpildytos paraiškos nebus nagrinėjamos.

Gairių 1 priede pateiktos preliminarios paraiškos formos pildymo tvarka

 

1. Pareiškėjas

 

1.1. Pareiškėjas

Paraiškas paramai gauti pagal Lietuvos 2004-2006 m. Bendrojo programavimo dokumento 2.3 priemonę „Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“ gali teikti Gairėse nurodyti pareiškėjai.

 

Preliminarioje paraiškoje turi būti užpildyta pareiškėją apibūdinanti informacija: būtina teisingai pateikti visus prašomus rekvizitus, įskaitant ir banko adresą, pagal steigimo dokumentus nurodyti pareiškėjo pagrindinę (-es) veiklos (-ų) rūšį (-is), konkrečiai susijusią (-ias) su inicijuojamu projektu.

 

Pareiškėjo teisinė forma nurodoma pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą (pvz., viešoji įstaiga, visuomeninė organizacija, asociacija ir kt.).

 

Pareiškėjo ekonominės veiklos nurodomas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (galima rasti Valstybinės mokesčių inspekcijos internetiniame tinklapyje www. vmi. lt)

 

Nurodykite, ar pareiškėjas yra PVM mokėtojas, ar ne.

 

Kontaktiniu asmeniu reikia įvardyti numatomą projekto vadovą arba kitą apie rengiamą projektą geriausiai informuotą asmenį, į kurį, reikalui esant, būtų galima kreiptis papildomos informacijos.

 

1.2. Pareiškėjo partneris

Jeigu pareiškėjas planuoja įgyvendinti projektą ne vienas, o su partneriais, preliminarios paraiškos formoje būtina pateikti informaciją ir apie juos. Jeigu projekte dalyvauja daugiau nei vienas partneris, duomenys turi būti pateikti apie kiekvieną partnerį atskiroje lentelėje. Projekto partneriai turi atitikti tuos pačius reikalavimus, kaip ir pareiškėjas.

 

2. Projektas

 

Rengiant projektą, pirmiausia reikia pasirinkti projekto temą ir tikslą, atitinkantį BPD II prioriteto 2.3 priemonės tikslus. Taip pat išanalizuoti, ar teikiamo projekto veiklos atitinka bent vieną 2.3 priemonės remiamų bei Gairėse nurodytų veiklų. Būtina išsamiai susipažinti su visa Gairėse pateikta informacija.

 

2.1. Projekto pavadinimas

Projekto pavadinimas turėtų būti trumpas, konkretus ir aiškus, apibūdinantis projekto esmę.

 

2.2. Projekto įgyvendinimo vieta

Projektų įgyvendinimo vieta turi būti detalizuota, konkrečiai įvardijant, kur projektas bus vykdomas, t. y. nurodant: apskritį, savivaldybę, miesto ar kaimo vietovės pavadinimą. Atkreipkite dėmesį: tai nebūtinai yra pareiškėjo registracijos vieta.

 

2.3. Projekto įgyvendinimo trukmė

Projektų įgyvendinimo trukmė negali būti ilgesnė negu 36 mėnesiai, tačiau, atkreipkite dėmesį, kad visi projektai turi būti įgyvendinti iki 2008 m. kovo 1 d.

 

2.4. Projekto veiklos

Pažymėkite, kurią Gairėse nurodytą remtiną veiklą atitinka ruošiamas projektas.

 

2.5. Projekto pagrindimas

2.5.1. Probleminės situacijos aprašymas

Įvardinkite ir aprašykite problemą bei ją sąlygojančias priežastis. Apibūdinkite tikslines grupes, kurioms skirtas projektas, bei jų poreikius. Pateikite problemos mastą nusakančią statistiką. Pateikite informaciją, kaip šiuo metu sprendžiama problema ir nurodykite, kokias priemones bei metodus taikysite problemos sprendimo procese.

Šios dalies aprašymas neturėtų viršyti 1-2 puslapių.

 

2.5.2. Projekto atitikimas Gairėse nurodytiems reikalavimams bei atrankos kriterijams

Paaiškinkite, kaip projektas atitinka Gairėse išdėstytus bendruosius projektams keliamus reikalavimus bei specifinius projektų atrankos kriterijus.

Šios dalies aprašymas neturėtų viršyti 1 puslapio.

 

2.6. Projekto tikslas

Nurodykite pagrindinį projekto tikslą (-us), kuris turi būti formuluojamas glaustai, aiškiai apibrėžiant pagrindinę projekto idėją. Tikslas turi būti realus, konkretus ir apibrėžiamas, atsižvelgiant į esamą problemą, jos priežastis bei tikslinių grupių poreikius. Projekto tikslas turi atitikti BPD 2.3 priemonės „Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“ bei Gairėse nurodytus tikslus ir uždavinius.

Maksimali aprašymo apimtis – 5 eilutės.

 

2.7. Projekto veiklos (eiga)

Suskirstykite projektą į konkrečias veiklas (veiklų etapus), kurios atspindėtų, ar projekto eiga yra detaliai apgalvota ir nuosekli. Apgalvokite įgyvendinimo grafiką. Projekto veiklų planas turi apimti visas projekte numatomas veiklas, pareiškėjų bei partnerių įsipareigojimus.

Ši dalis turėtų atsakyti į tokius klausimus:

·        Kokių veiklų dėka planuojama įgyvendinti projekto tikslus?

·        Kodėl pasirinktos tokios veiklos?

·        Kokia planuojama veiklų seka?

Šios dalies aprašymas neturėtų viršyti 1 puslapio.

 

2.8. Laukiami projekto rezultatai

Aprašykite konkrečius projekto rezultatus, kurie padės spręsti nurodytas problemas bei pasiekti projekte numatytus tikslus. Aiškiai nurodykite rezultatų kiekybinę išraišką: kokių tikslinių grupių ir kiek žmonių gaus paramą projekto įgyvendinimo eigoje. Planuojami rezultatai turėtų būti realūs, nes pagal juos bus vertinama projekto sėkmė.

Aprašymas neturėtų viršyti 1/2 puslapio.

 

2.9. Projekto atitikimas ES horizontaliosioms politikoms

Inicijuojamas projektas turi neprieštarauti BPD nurodytoms horizontaliosioms politikoms (horizontaliems prioritetams). Daugiau informacijos apie horizontaliąsias politikas galite rasti Lietuvos 2004-2006 m. Bendrajame programavimo dokumente.

 

2.10. Projekto parengtumas

Įvertinkite atliktus projekto parengiamuosius darbus. Nurodykite, kokia informacija ir/ar tyrimais remtasi formuojant projekto idėją. Nurodykite, ar yra parengtų studijų, tyrimų ar kitų su teikiamu projektu susijusių darbų, kokia šių darbų būklė (atlikta/šiuo metu atliekama). Jei turite tokių dokumentų, pridėkite jų kopijas prie preliminarios paraiškos. Paaiškinkite, kaip projekto parengiamuosiuose darbuose buvo panaudoti anksčiau vykdytų projektų, skirtų tai pačiai tikslinei grupei (jei tokių buvo), rezultatai.

 

2.11. Ar projektui įgyvendinti numatomi viešieji pirkimai?

Planuojant projekto įgyvendinimo eigą, būtina nurodyti, ar projekto metu bus vykdomi viešieji pirkimai pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, ar ne. Šios paraiškos dalies konkretizuoti nereikia.

 

2.12. Projekto išlaidos

Užpildykite pagal 2 priede pateiktą formą.

 

Visos išlaidos, nurodytos projekto biudžete, turi būti tinkamos, t. y. atitikti ESF nustatytus reikalavimus. Detalesnė informacija yra EK reglamentuose Nr. 1260/1999 ir Nr. 1145/2003.

5 eilutėje nurodykite projekto pajamas, jei tokios numatomos. Visas išlaidas skaičiuokite litais be centų.

 

Pastaba. Jei pareiškėjas yra PVM mokėtojas, visas išlaidas nurodykite be PVM, jei pareiškėjas yra ne PVM mokėtojas, visas išlaidas nurodykite su PVM.

Gairių 2 priede pateikto preliminaraus projekto biudžeto pildymo tvarka

 

I. Lentelė. Projekto išlaidos

 

1. Projekto administracinės išlaidos

1.1. Biuro išlaidos – patalpų nuoma, komunalinės paslaugos, telefonai, faksas, kanceliarinės prekės, pašto išlaidos, ir pan., išskyrus ilgalaikį turtą.

 

1.2. Personalo išlaidos – išlaidos darbuotojams, kurie atliks projekto administravimo funkcijas visą numatytą laikotarpį (projekto vadovas, finansininkas bei asmuo, atsakingas už projekto stebėseną). Jei darbuotojas dalyvauja ne vien tik projekto veikloje, tuomet tinkamos projekto išlaidos gali būti išlaidos, apskaičiuotos už tą laiką, kuris buvo skirtas projekto veikloms atlikti (turės būti pildomi darbo laiko apskaitos žiniaraščiai).

 

1.2.1. Darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos – darbo užmokesčio sąnaudos, įskaitant visus mokesčius ir socialinio draudimo įmokas (visi darbdavio kaštai).

 

1.2.2. Personalo mokymas – kursai, seminarai projekto administraciniam personalui, tik tuo atveju, jei tai yra būtina projekto vykdymui.

 

1.2.3. Personalo kelionių išlaidos – pareiškėjo darbuotojų, administruojančių projektą, išlaidos (kelionės, dienpinigiai, nakvynės išlaidos).

 

PASTABA. Projekto administracinės išlaidos turi sudaryti ne daugiau kaip 10 % visų projekto išlaidų.

 

2. Projekto vykdymo išlaidos

 

2.1. Personalo išlaidos – darbo užmokestis ir kitos išlaidos (analogiškai 1.2 biudžeto eilutei) nuolatiniams darbuotojams, kurie vykdys projekto veiklas (pvz.: dėstytojai, ekspertai, techninis personalas, pan.).

 

2.2. Paslaugų pirkimas – leidybos paslaugos, renginių organizavimo paslaugos, samdomi darbuotojai (ekspertai, dėstytojai, konsultantai, kt.), kitos paslaugos, subranga. Konsultantų ir subrangovų užmokestis yra leistinos išlaidos tik tuomet, kai jų paslaugos yra svarbios projektui ir kainos yra priimtinos.

 

2.3. Išlaidos patalpoms, kurios naudojamos projekto veikloms – tik su projekto veiklomis (paskaitos, seminarai, mokymų klasės) susijusių patalpų nuoma. Administracinių patalpų nuoma čia netraukiama.

 

2.4. Išlaidos priemonėms ir įrangai, kuri naudojama projekto veikloms – orgtechnikos, baldų ir kt. pirkimas arba nuoma. Įrangos įsigijimo išlaidos neturi viršyti 30 % projekto vertės.

 

3. Projekto dalyvių išlaidos

 

3.1. Darbo užmokestis, mokymo stipendijos

Dirbančiųjų darbo užmokestis. Dalyvių atlyginimai ir socialinio draudimo įmokos už laiką, kurį jie dalyvauja projekte (būtina pildyti darbo laiko apskaitos žiniaraščius) gali būti įtraukti į projekto biudžetą, kaip pareiškėjo nuosavos lėšos.

Mokymo stipendijos – išmokos, mokamos dalyviams dalyvavimo projekto veikloje metu.

 

PASTABA. Projekto dalyviai – tai asmenys, priklausantys projekto tikslinei grupei bei esantys mokymų ar kokios nors kitos projekto veiklos objektu.

 

3.2. Bedarbių užimtumo rėmimo išlaidos. Užimtumo rėmimo programų (Užimtumo fondo remiamų darbų, naujų darbo vietų kūrimo ir kitų) išlaidos. Taikoma tik Lietuvos darbo biržos teikiamiems projektams.

 

3.3. Dalyvių kelionių ir apgyvendinimo išlaidos – kelionės į projekto vykdymo vietą ir atgal išlaidos. Gali būti dengiamos tik ekonominės klasės bilietų išlaidos pagal faktiškai pateiktus dokumentus. Kursams išvykose apmokamos apgyvendinimo išlaidos ir maitinimo išlaidas padengiantys dienpinigiai.

 

3.4. Kita (jei taikytina)

Šias išlaidas reikia specifikuoti detaliame biudžete. Vaikų ir kitų priklausomų šeimos narių priežiūros išlaidos kompensuojamos tik projekto metu, jei yra išlaidas patvirtinantys dokumentai.

 

4. Paslaugos ir kitos išlaidos

Auditas ir vertinimas. Dengiamos yra audito ir vertinimo išlaidos.

Draudimas. Patalpų, įrangos, transporto priemonių, kursų, mokymų dalyvių draudimo išlaidos, kitos draudimo, susijusio su projekto veikla, išlaidos.

Nusidėvėjimas. Jei organizacija naudoja savo įrangą projekto veiklai, jos nusidėvėjimo dalis, susijusi su projekto vykdymu, gali būti tinkamos projekto išlaidos. Nusidėvėjimo sąnaudos turi būti paskaičiuotos pagal įprastinę organizacijos apskaitos metodiką, su sąlyga, jog nusidėvėjimo terminas yra ne mažesnis nei 3 metai.

Informacijos sklaida ir reklama. Išlaidos skelbimams, stendams, specialiems leidiniams, informacijos pateikimo žiniasklaidos priemonėse ir projekto dokumentuose, projekto interneto svetainės sukūrimas ir pan. Detaliau žiūrėkite EK reglamentą 1159/2000 dėl informavimo ir viešumo priemonių, kurias valstybės narės turi įgyvendinti dėl struktūrinių fondų paramos.

Transporto išlaidos. Transporto priemonių nuoma, lizingas, kuras, eksploatacinės išlaidos, draudimas, jei tai tiesiogiai susiję su projekto veiklomis. Transporto priemonių įsigijimo išlaidos nėra tinkamos projekto išlaidos.

Kita. Čia gali būti įtrauktos teisinės, apskaitos paslaugos, patalpų pakeitimo išlaidos (jei jos svarbios projektui), kitos išlaidos.

 

II. Lentelė. Numatomi finansavimo šaltiniai

 

Pildant 2 projekto išlaidų lentelę, nurodykite pagal joje pateiktas finansavimo šaltinių kategorijas numatomų finansavimo šaltinių sumas, jų dalį (procentais) nuo bendros projekto vertės ir bendrą projekto vertę. Šioje lentelėje neskaičiuojamos netinkamos lėšos (t. y. tos, kurių nekompensuos ES).

Paramos lėšos – tai ES ir nacionalinio biudžeto, t. y. visa tinkamų projekto išlaidų suma.

 

Paraišką pasirašo pareiškėjo organizacijos vadovas.

 

UŽPILDYTĄ PARAIŠKĄ IR DVI JOS KOPIJAS SIŲSKITE ADRESU:

 

Žmonių išteklių plėtros programų paramos fondas

Geležinio Vilko g. 12

LT-01112 Vilnius, Lietuva

______________

 

 



[1] Biudžete nurodykite tik tinkamas išlaidas (žr. Gaires preliminarių paraiškų teikėjams “Tinkamos išlaidos; t.p. EK reglamentus Nr. 1260/1999 ir 1145/2003).

[2] Jei pareiškėjas yra PVM mokėtojas, išlaidas nurodykite be PVM, jei ne PVM mokėtojas, išlaidas nurodykite su PVM.

[3] Šios išlaidos negali sudaryti daugiau kaip 30% visų tinkamų projekto išlaidų.