Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MEDŽIOKLĖS ĮSTATYMO 7, 8, 11, 12, 13 IR 22 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-3116
2008 m. rugsėjo 24 d. Nr. 937
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2008 m. liepos 4 d. sprendimo Nr. 2347 3 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 7, 8, 11, 12, 13 ir 22 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui Nr. XP-3116 (toliau vadinama – įstatymo projektas) ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui:
1. Atsižvelgti į tai, kad vykdant Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2005 m. gegužės 13 d. nutarimą „Dėl Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 7 straipsnio 2 dalies, 8 straipsnio 1, 9, 10 dalių, 13 straipsnio 2 dalies, 18 straipsnio 7 dalies ir 22 straipsnio 3, 6, 7 dalių atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai“ (Žin., 2005, Nr. 63-2235) įstatymo projekto 6 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo (Žin., 2002, Nr. 65-2634) 22 straipsnio 3 dalies 1 punkte išbraukiama nuoroda į Lietuvos Respublikos laukinės gyvūnijos įstatymo pakeitimo įstatymo įsigaliojimo terminą, todėl įstatymo projekto 6 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 22 straipsnio 4 dalyje taip pat tikslinga išbraukti žodžius „iki Laukinės gyvūnijos įstatymo pakeitimo įstatymo įsigaliojimo (2001 m. gruodžio 29 d.)“.
2. Įstatymo projekto 2 straipsniu:
2.1. keičiamoje Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 8 straipsnio 9 dalyje turėtų būti nustatyta pareiga žemės sklypo savininkui apie savo priimtą sprendimą uždrausti medžioti jam nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype tiesiogiai informuoti šiuose sklypuose medžiojamųjų gyvūnų išteklius naudojančius subjektus, kad pastarieji laiku būtų informuojami apie savininkų priimtus sprendimus;
2.2. papildomoje Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 8 straipsnio 12 dalyje:
2.2.1. tikslinga nustatyti, per kiek laiko turi būti informuoti medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudotojai apie žemės sklypo savininko priimtą sprendimą uždrausti medžioti jam nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype, nes medžiojamųjų gyvūnų išteklius naudojantys subjektai apie nurodytąjį savininko sprendimą gali būti informuoti pavėluotai;
3. Įstatymo projekto 6 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 22 straipsnio 6 dalyje:
3.1. numatant nuostolių kompensavimą žemės savininkams, netekusiems galimybės toliau nuomoti medžioklei žemės plotus pagal medžioklės plotų nuomos sutartis, reikėtų atsižvelgti į tai, kad dėl medžioklės teisinio reguliavimo pasikeitimo galėjo patirti nuostolių ir tie žemės savininkai, kurie minėtas sutartis sudarė iki Lietuvos Respublikos laukinės gyvūnijos įstatymo pakeitimo įstatymo įsigaliojimo (2001 m. gruodžio 29 d.), todėl tikslinga įstatymo projekto 6 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 22 straipsnio 6 dalyje išbraukti žodžius „nuo Laukinės gyvūnijos įstatymo pakeitimo įstatymo įsigaliojimo (2001 m. gruodžio 29 d.)“;
3.2. ketvirtajame sakinyje po žodžio „ir“ įrašyti žodį „privačių“, o po žodžio „žemės“ – žodį „sklypų“;
3.3. penktajame sakinyje vietoj žodžio „Žemės“ įrašyti žodžius „Privačių žemės sklypų“, o po žodžių „priklausančius medžioklės plotus“ – žodžius „per sutartyje numatytą terminą, bet ne ilgiau kaip“;
4. Įvertinti šias Lietuvos savivaldybių asociacijos pateiktas pastabas ir pasiūlymus dėl įstatymo projekto:
4.1. Įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 8 straipsnio 9 ir 12 dalių nuostatos sąlygotų papildomas savivaldybių išlaidas, susijusias su registruotų laiškų žemės savininkams siuntimu ir informacijos iš Nekilnojamojo turto registro ir Gyventojų registro gavimu, kai sudaromi nauji medžioklės plotų vienetai arba tikrinama, ar prašymą, numatytą Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 13 straipsnio 2 dalyje, pateikė asmuo, kuriam tokią teisę suteikia įstatymas. Įstatymo projekto aiškinamajame rašte turi būti pateikti lėšų, kurių reikėtų savivaldybėms pavedamoms funkcijoms atlikti, skaičiavimai. Tikslinga šį klausimą spręsti parengiant Lietuvos Respublikos Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos įstatymo (Žin., 2003, Nr. 61-2760) pakeitimo įstatymo projektą – numatyti jame galimybę nurodytus administravimo veiksmus finansuoti iš lėšų, kurias sumoka medžioklės plotų naudotojai į Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiąją programą už medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudojimą.
4.2. Įstatymo projektu keičiamo Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 22 straipsnio 6 dalyje numatoma kompensuoti nuostolius tam tikriems medžioklės plotų naudotojams ir žemės savininkams, tačiau įstatymo projekte tiksliai nenurodomos institucijos, kurios turėtų apskaičiuoti šiems asmenims išmokamų kompensacijų dydį ir atlikti kitas su tuo susijusias administravimo funkcijas. Valstybės funkcijos savivaldybėms gali būti perduodamos tik įstatymu, todėl Aplinkos ministerijos ir Žemės ūkio ministerijos tvirtinamais Komisijos medžioklės plotų vienetams sudaryti bei jų riboms pakeisti nuostatais tokios funkcijos minėtai komisijai negalės būti perduotos. Tikslinga atitinkamai papildyti įstatymo projektą.