LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

ĮSAKYMAS

DĖL LAIVO JĖGAINĖS ŽURNALO (FORMA 2 B) PAVYZDŽIO IR LAIVO JĖGAINĖS ŽURNALO PILDYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2001 m. sausio 10 d. Nr. 9

Vilnius

 

Siekdamas užtikrinti saugų laivų jėgainių eksploatavimą ir sudaryti palankias sąlygas laivų, kurių jėgainių galingumas neviršija 1000 AJ/736kW, įgulų darbui,

1. Tvirtinu:

1.1. Laivo jėgainės žurnalo pavyzdį, forma 2 B (pridedama);

1.2. Laivo jėgainės žurnalo pildymo taisykles (pridedama).

2. Nustatau, kad šios formos žurnalas turi būti pildomas visuose Lietuvos Respublikoje įregistruotuose laivuose, turinčiuose vieną arba du pagrindinius vidaus degimo variklius, kurių bendras galingumas neviršija 1000 AJ/736kW.

3. Šio įsakymo vykdymo kontrolę pavedu Vandens transporto departamentui.

4. Pripažįstu netekusiu galios susisiekimo ministro 1997 m. vasario 4 d. įsakymą Nr. 36 „Dėl laivo jėgainės žurnalo (forma 2 A) patvirtinimo“.

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                   GINTARAS STRIAUKAS

______________


 

Forma 2B

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SUSISIEKIMO MINISTERIJA

 

LAIVO JĖGAINĖS ŽURNALAS

 

 

_____________________________________________________________________

Laivo pavadinimas arba Nr.

 

Žurnalo Nr. ____________ ___________ m. ______________________ mėn. __________ d.

 

 

 

 

 

Forma 2B

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SUSISIEKIMO MINISTERIJA

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

susisiekimo ministro

2001 01 10 įsakymu Nr. 9

 

LAIVO JĖGAINĖS ŽURNALAS

(laivams, kurių jėgainės galingumas neviršija 1000 AJ/736 kW)

 

Laivo pavadinimas arba Nr.__________________________________________________________

 

Laivo savininkas __________________________________________________________________

 

Laivo registravimo uostas ___________________________________________________________

 

Laivo registravimo Nr. _____________________________________________________________

 

Laivo pagrindinis variklis ___________________________________________________________

                                                                 (tipas, kiekis, galingumas AJ/kW)

 

Įrašai pradėti ___ m. ____________ mėn. ___ d.

Įrašai užbaigti ___ m. ___________ mėn. ___ d.

 


 

Pagal uosto laivų registravimo rejestrą Nr. _________

Žurnale sunumeruota, surišta ir patvirtinta Klaipėdos

jūrų uosto kapitono antspaudu _____________________

                                                                                                                                                                     (žodžiais)

                                                                                      lapų

Pareigybė, vardas, pavardė, parašas pareigūno,          įregistravusio šį laivo jėgainės žurnalą

                                                                                            

                                                                                            

A. V.

 

________ m. ______________ mėn. ____ d.

______________


PATVIRTINTA

susisiekimo ministro

2001 01 10 įsakymu Nr. 9

 

LAIVO JĖGAINĖS ŽURNALO PILDYMO TAISYKLĖS

 

1. Laivo jėgainės žurnalas (toliau – žurnalas) yra oficialus laivo dokumentas ir turi būti registruojamas specialiame uosto kapitono valdybos laivų žurnalų rejestre, suteikiant jam numerį. Visi žurnalo lapai turi būti sunumeruoti, sutvirtinti ir patvirtinti uosto kapitono valdybos antspaudu.

2. Žurnalo pildymas privalomas visiems Lietuvos Respublikos laivams, turintiems vieną arba du pagrindinius vidaus degimo variklius, kurių bendras galingumas neviršija 1000 AJ/736 kW. Žurnalas pildomas vienu egzemplioriu.

3. Žurnalas pildomas nuolat laivo eksploatacijos ir remonto metu, jeigu laive yra įgula.

4. Žurnalas turi būti 297 x 210 mm formato ir turėti atitinkamu būdu surištus 68 lapus.

5. Visi įrašai žurnale rašomi įskaitomai, trumpai, aiškiai ir dalykiškai, rašalu arba pasta.

6. Visos žurnalo skiltys pildomos pagal paskirtį. Tuščios skiltys pildomos duomenis suderinus su laivo kapitonu arba vyr. mechaniku. Esant teksto ištaisymo arba papildymo būtinumui, ištaisymai rašomi virš klaidingo užrašo arba skiltyje „Ypatingos atžymos“ bei pasirašomi. Taisytinas tekstas turi būti užbrauktas plona linija ir apskliaustas taip, kad jo turinys būtų lengvai perskaitomas. Teksto pakeitimas ir papildymas gali būti atliekamas tiktai asmens, rašiusio šį tekstą. Teksto trynimas, jo taisymas keičiant raides, skaičius ir pan. draudžiamas.

Žurnalo skiltys pildomos matavimo vienetais, nurodytais attinkamoje skiltyje. Naudojant kitus matavimo vienetus, tai nurodoma lentelės atitinkamos skilties viršutinėje dalyje. Įrašai tuščiose skiltyse rašomi tais matavimo vienetais, kurių dydžiais sugraduoti esantys laive prietaisai.

7. Daryti įrašus žurnale turi teisę tik laivo kapitonas, vyr. mechanikas ir budintieji mechanikai.

8. Už žurnalo pildymą ir saugojimą atsako vyr. mechanikas. Jis privalo kasdien tikrinti, ar žurnalas pildomas teisingai, tvirtinti jį savo parašu ir pateikti žurnalą kapitonui pasirašyti.

9. Laivui plaukiant, žurnalas turi būti mašinų skyriuje, stovint uoste – gali būti saugomas budinčiojo mechaniko kajutėje.

10. Žurnalą gali tikrinti uosto kapitonas, valstybinės laivybos kontrolės ir priežiūros inspektoriai, laivo savininko (operatoriaus) atitinkamos tarnybos darbuotojai, taip pat kitų institucijų tam įgalioti asmenys. Tikrinantieji negali daryti jokių įrašų žurnale.

11. Užpildytas žurnalas saugomas laive ne mažiau 2 metų, po to perduodamas laivo savininkui archyviniam saugojimui.

12. Eigos budėjimo metu įrašus žurnale daro budintis mechanikas, kuris atsakingas už jų teisingumą ir tvarkingumą.

13. Esant laive dviem arba daugiau pagrindiniams varikliams, jų darbo parametrai turi būti rašomi per brūkšnelį.

14. Pagrindinių ir pagalbinių variklių bei katilo darbą charakterizuojantys parametrai kiekvieną budėjimo valandą įrašomi žurnalo 2-26 skiltyse.

15. Kiekvienos budėjimo valandos užbortinio vandens ir oro mašinų skyriuje temperatūrų reikšmės įrašomos žurnalo 27-28 skiltyse.

16. Pagrindinio variklio darbo laikas įvairiose laivo eigose bei pagalbinių variklių ir mechanizmų darbo laikas budėjimo metu fiksuojami žurnalo 29 skiltyje.

17. Budėjimo tarnybos pastabos, pagrindinių variklių, pagalbinių variklių ir mechanizmų paleidimo, manevrų ir sustabdymo laikas, pamainos sudėtis, visi kapitono ir budinčio kapitono padėjėjo potvarkiai ir komandos, tarpų matavimo atsakinguose mechanizmų mazguose rezultatai, kuro, tepalo ir vandens priėmimas bei jų kiekio matavimai, laivo tarnybos ir laivų remonto įmonės atliekami jėgainės remonto darbai, darbo sąnaudų apskaita ir remonto brigados sudėtis, pamainos perdavimą ir priėmimą patvirtinantys parašai įrašomi žurnalo 30 skiltyje kiekvieno budėjimo pabaigoje. Praleisti eilutes šioje skiltyje draudžiama. Jei visų įvykių (įvykusių budėjimo metu) aprašymui neužtenka vietos, įrašai perkeliami į kitą lapą, padarius gale įrašą „perkeliama“.

18. Pagrindinio variklio darbo režimai, atitinkantys laivo eigą, rašomi sutrumpintai:

18.1. P – priekinė eiga;

18.2. A – atbulinė eiga;

18.3. MP – maksimali priekinė eiga;

18.4. VP – vidutinė priekinė eiga;

18.5. LP – lėta priekinė eiga;

18.6. LLP – labai lėta priekinė eiga;

18.7. ST – stop;

18.8. LLA – labai lėta atbulinė eiga;

18.9. LA – lėta atbulinė eiga;

18.10. VA – vidutinė atbulinė eiga;

18.11. PA – pilna atbulinė eiga;

18.12. MA – maksimali atbulinė eiga;

18.13. RI – jėgainės ruošimas;

18.14. T – eiga su tralu.

19. Žurnalo 18 punkte išvardytų galimų įvykių budėjimo metu sąrašas nėra baigtinis. Budintysis mechanikas privalo pats nuspręsti, kokie dar įrašai apie įvykius budėjimo metu turi svarbią reikšmę teisingam ir visapusiškam įrenginio eksploatacijos sąlygų apibūdinimui.

______________