LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SAVIVALDYBIŲ ADMINISTRACINĖS PRIEŽIŪROS ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. IXP-3029
2004 m. kovo 31 d. Nr. 354
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2004 m. vasario 9 d. sprendimą Nr. 1965, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo pakeitimo įstatymo projektui Nr. IXP-3029 (toliau vadinama – įstatymo projektas).
2. Pateikti Lietuvos Respublikos Seimui šias pastabas ir pasiūlymus:
2.1. Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamą Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymą (Žin., 1998, Nr. 51-1392; 2002, Nr. 127-5748) siūlyti papildyti galiojančio Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 5 straipsnio 4 dalies nuostata dėl Vyriausybės atstovo įgaliojimų, kai Lietuvos Respublikos laikino tiesioginio valdymo savivaldybės teritorijoje įstatymo (Žin., 1995, Nr. 31-701; 2003, Nr. 57-2532) nustatytais atvejais į jį kreipiasi Vyriausybės įgaliotinis.
2.2. Siūlyti svarstyti, ar įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 3 straipsnio 4 dalies nuostata, kad Vyriausybės atstovas darbo laiku negali dalyvauti politinių partijų ar politinių organizacijų veikloje, nesudarys sąlygų Vyriausybės atstovui, atliekančiam savivaldybių administracinę priežiūrą, šališkai veikti politinės partijos ar politinės organizacijos, kurios veikloje ne darbo metu jis dalyvauja, naudai.
2.3. Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 1 punkte po žodžių „individualių teisės aktų“ siūlyti išbraukti žodžius „ar veiksmų (neveikimo)“.
2.4. Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 2 punkte vietoj žodžio „prašymus“ siūlyti įrašyti žodį „pareiškimus“. Taip būtų suderinti keičiamame Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatyme vartojami terminai su Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) 18 straipsnio 2 dalies 4 punkte vartojamu terminu.
2.5. Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 2 punkte siūlyti išbraukti žodžius „ar dėl Vyriausybės sprendimų ir kitų teisės aktų vykdymo“, nes jie pertekliniai.
2.6. Atsižvelgiant į įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostatą, kad Vyriausybės atstovas gali tikrinti savivaldybės institucijų ir kitų savivaldybės viešojo administravimo subjektų teisės aktų teisėtumą, siūlyti įrašyti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 4 straipsnio 2 dalyje po žodžio „savivaldybės“ žodžius „institucijos ar kito savivaldybės viešojo administravimo subjekto“, taip pat papildyti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 4 straipsnio 2 dalį nuostata, užtikrinančia Vyriausybės atstovo teisę pareikšti ieškinį viešajam interesui ginti pagal Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso (Žin., 2002, Nr. 36-1340) 49 straipsnio 1 dalį.
2.7. Siūlyti svarstyti, ar įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo projekto 5 straipsnio 1 dalies 3 punkto ir kitos nuostatos, reglamentuojančios Vyriausybės atstovo teisę potvarkiu sustabdyti savivaldybės institucijos ir kito savivaldybės viešojo administravimo subjekto teisės akto vykdymą ir teisę motyvuotai reikalauti šį teisės aktą pakeisti ar panaikinti per Vyriausybės atstovo nurodytą terminą, neprieštaraus Lietuvos Respublikos Konstitucijos 120 straipsnio 2 daliai, kurioje numatyta, kad savivaldybės pagal Lietuvos Respublikos Konstitucijos ir įstatymų apibrėžtą kompetenciją veikia laisvai ir savarankiškai. Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 71 straipsnis numato teisę teismui arba teisėjui proceso dalyvių motyvuotu prašymu arba savo iniciatyva imtis priemonių reikalavimui užtikrinti. Tokia reikalavimo užtikrinimo priemone gali būti ginčijamo akto galiojimo laikinas sustabdymas. Atkreiptinas dėmesys, kad teisės aktų sustabdymo klausimas nagrinėtas Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 1997 m. lapkričio 13 d. sprendime (Žin., 1997, Nr. 104-2645).
2.8. Atsižvelgiant į tai, kad pagal įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 2 punktą Vyriausybės atstovas prižiūri įstatymų, Vyriausybės sprendimų ar kitų teisės aktų vykdymą ar nevykdymą, siūlyti atitinkamai tikslinti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 4 punktą.
2.9. Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punkte po žodžių „taip pat“ siūlyti įrašyti žodžius „savivaldybės tarybos“ ir išbraukti žodžius „kuriuose buvo priimti teisės aktai“.
2.10. Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 9 straipsnyje vietoj žodžių „Ministro Pirmininko patvirtinta“ siūlyti įrašyti žodžius „Vyriausybės nustatyta“, nes vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41-1131) 24 straipsniu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089), 16 punktu Ministras Pirmininkas leidžia tik nenorminius teisės aktus – potvarkius.
2.11. Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 9 straipsnyje po žodžio „Vyriausybei“ siūlyti įrašyti žodžius „Vidaus reikalų ministerijai“.
2.12. Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 12 straipsnyje vietoj žodžių „Ministras Pirmininkas“ siūlyti įrašyti žodį „Vyriausybė“, nes vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 24 straipsniu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento 16 punktu Ministras Pirmininkas leidžia tik nenorminius teisės aktus – potvarkius.
ŪKIO MINISTRAS,
PAVADUOJANTIS MINISTRĄ PIRMININKĄ PETRAS ČĖSNA
VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS VIRGILIJUS BULOVAS
______________